World of Wacraft Classic (RECENZIA) – Surová klasika je späť

Catalogue

Comming soon

Aktualizované

Komunita okolo World of Warcraft sa dožaduje návratu starých časov už niekoľko rokov. Blizzard spočiatku jej náreky veľmi nepočúval a radšej sa sústredil na produkciu nových datadiskov. Keď však hráči začali na protest rušiť pravidelné predplatné, niekomu z vedenia došlo, že by nebolo zlé dať určitej časti hráčov pôvodnú hru. Dali sa preto do práce na World of Warcraft Classic, v ktorého dnešnej recenzii vám povieme, či má zmysel sa o túto hru zaujímať.

RecenziaNovinkyDojmy z hrania


• Žáner: MMORPG • Multiplayer: Áno (online) • Vývojár: Blizzard Entertainment • Vydavateľ: Blizzard Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PC (27. augusta 2019) • Homepage: worldofwarcraft.com/en-gb/wowclassic • Čeština: Nie


Časti článku:


Obsah recenzie World of Warcraft Classic

  1. Boj o Azeroth vo World of Warcraft Classic opäť prepukne naplno
  2. Vo svete WoW je stále čo objavovať
  3. Paladin vám v Classicu dungeon či raid rozhodne neutankuje
  4. Zvládol World of Warcraft Classic štart bez väčších ťažkostí?
  5. Pôvodný World of Warcraft je späť, niečo mu však chýba
  6. Recenzia World of Warcraft Classic: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru World of Warcraft Classic PC

Boj o Azeroth vo World of Warcraft Classic opäť prepukne naplno

• Recenzia: 8. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Univerzum World of Warcraft je od svojho počiatku sužované vojnami a šarvátkami medzi jeho obyvateľmi. Ľudia prechovávajú odpor k tupým orkom. Elfovia lovia rýchlo sa množiacich trollov, a tí si zas vybíjajú svoju zlosť na trpaslíkoch a silou nedisponujúcej gnómskej komunite. Mier nastal len vo chvíli, keď sa objavila Plamenná légia s túžbou pohltiť svet. Nenávisť, krivdy a príkoria medzi jednotlivými rasami boli dočasne odsunuté na vedľajšiu koľaj, nešlo na ne však úplne zabudnúť. Vojnové bubny sa preto štyri roky po udalostiach RTS Warcraft III: Reign of Chaos opäť rozoznievajú naplno a vyzývajú bojovníkov Hordy a Aliancie do zbrane. Je totiž na čase sa znovu vydať v ústrety nepriateľovi, po ktorého boku ešte pred pár rokmi stáli na hore Hyjal, ktorá sa stala symbolom jednoty všetkého živého pri boji proti démonickým silám.

World of Warcraft Classic; wallpaper: classic

World of Wacraft Classic je späť v celej svojej kráse, takže sa môžete tešiť nielen na surovú hrateľnosť, ale aj na osobité aspekty, ktorými toto dielo disponovalo v roku 2004.

Hráč sa musí hneď po spustení World of Wacraft Classic pridať k jednej z dvoch primárnych frakcií kontrolujúcich väčšinu sveta. Keby bolo toto univerzum čiernobiele, dobro by zastupovala Aliancia, ktorá pod svojou vlajkou združuje ľudí, nočných elfov, gnomov a trpaslíkov. Zlo by naopak predstavovala Horda, ktorá zjednotila kmene orkov, taurenov a trollov s nemŕtvymi, ktorým sa podarilo oslobodiť spod vplyvu kráľa Lichov. Vesmír, v ktorom sa World of Warcraft odohráva, je nezvyčajne farebný, takže ani jedná zo skupín nie je vyložene „dobrá“ ani „zlá“. Každá rasa disponuje určitými benefitmi, s ktorých pomocou sa odlišuje od svojich spojencov a nepriateľov. Niektoré druhy môžu prepadnúť besneniu (berserk), iné sú naopak obdarené vysokou odolnosťou, intelektom, možnosťou požierať nepriateľov alebo schopnosťou zmiznúť.

Voľba určitého druhu a frakcie nedefinuje vo World of Wacraft Classic len to, za akú partiu budete bojovať a ktorými benefitmi bude vaša postava disponovať. Vplyv má toto rozhodnutie tiež na to, k akým triedam budete mať prístup. Každá strana má totiž jednu špecializáciu, ktorá ju vyložene symbolizuje. V prípade Hordy je unikátom s prírodou pevne spätý šaman. Aliancia má naopak paladinov šíriacich s pomocou svetla a kladivá ich vplyv. Pri oboch formáciách potom nájdete lovca, černokňažníka, mága, kňaza, bojovníka, druida a zlodeja s prekliato nabrúsenými dýkami. Niektoré povolania však môžu vykonávať len určité rasy, vďaka čomu sa napríklad s človekom na cestu druidismu rozhodne nevydáte, pretože mu je táto cesta ponúknutá až vo World of Warcraft: Battle for Azeroth.

World of Warcraft Classic – Počiatočné krôčiky I Alza Magazín (Gameplay)

Niektoré počiatočné lokácie nie sú vo World of Warcraft Classic tak dobré, ako iné. Ťažké to majú napríklad gnomovia a trpaslíci štartujúci svoju cestu v tuhom údolí, vedľa ktorého je Elwynn Forest rajom na Azerothe.

Vo svete WoW je stále čo objavovať

Po vytvorení hrdinu vás hra pošle v ústrety dobrodružstvu do jednej zo štartovných destinácií už spomínaných rás. Väčšina zoskupení disponuje špecifickým počiatočným bodom, v ktorom absolvujete sériu úloh, ktoré vám pomôžu lepšie sa zoznámiť s postavou a elementárnymi hernými mechanikami. Po ich dokončení sa môžete vydať do sveta, ktorý k vám už nebude tak milosrdný ako úvodná lokácia. Dá sa povedať, že vás bude naopak za každú chybu veľmi tvrdo trestať. Rovnako tak sa s vami nebude párať ani v momentoch, kedy sa vydáte do miest, na ktoré ešte nie ste dostatočne silní. Monštrá, ktoré ich obývajú, sú totiž navrhnuté pre skúsenejších šampiónov, a tak slabšieho hráča ihneď prenasledujú, pretože si jeho eliminácia nevyžiada toľko síl.

Už kvôli spomínanej vlastnosti monštier sa nie je dobré vo svete World of Warcraft nikam ponáhľať a liezť tam, kde človek nie je vítaný. Keď si totiž budete dlhodobo vyberať len lokácie vytvorené pre vašu úroveň, málokedy narazíte na nezdolnú prekážku či monštrum schopné vás zložiť len svojím pohľadom. Každá z frakcií vám ponúkne rozsiahle spektrum sekundárnych dejových liniek, s ktorých pomocou môžete kráčať z jednej destinácie do druhej bez toho, aby ste čelili väčším problémom. V rámci kvality ide o tradičné zákazky, ktorými sú MMORPG vyložene preslávené, takže len málokedy dostanete úlohu, ktorá by dokázala zdvihnúť obočie hráča klasických RPG, a keď už sa tak náhodou stane, je potrebné si taký okamih poriadne vychutnať.

World of Warcraft Classic; gameplay: vyvolávanie World of Warcraft Classic; gameplay: hogger World of Warcraft Classic; gameplay: void

Pri plnení úloh sa vo World of Warcraft Classic stretnete s radom tuhých nepriateľov, niektoré triedy majú dokonca unikátne zákazky rozvíjajúce potenciál ich povolania.

Okrem sekundárnych dejových liniek obsahuje World of Wacraft Classic tiež primárny príbeh, s ktorého pomocou máte možnosť odkryť viac informácií o hernom svete, jeho rasách a problémoch, ktoré trápia jednotlivé národy obývajúce toto univerzum. Po väčšinu času pôjde o relatívne rozsiahle rozprávanie schopné svojou kvalitou zatieniť niektoré stredne vydarené AAA projekty. Aby som bol úprimný, spracovaním mi vo World of Wacraft Classic viac imponovali zákazky pre Alianciu, pretože boli navrhnuté komplexnejšie než tie, ktorými disponovala Horda, ktorá sa po väčšinu času snažila predovšetkým zabezpečiť svoje územie pred rôznymi typmi nepriateľov. Za vyložene zlé by som neoznačil ani úlohy pre neutrálne frakcie, cez ktoré si navyšujete reputáciu potrebnú na nákup unikátnych predmetov.

Paladin vám v Classicu dungeon či raid rozhodne neutankuje

Samotná práca pre jednotlivé frakcie vám dá iba prístup k novým receptom. Keď ich ale budete chcieť použiť a niečo vo finále vyrobiť, nezostane vám nič iné, než sa na niektorú z ponúkaných profesií zamerať. Na výber tu máte niekoľko povolaní, ktoré je možné vykonávať. Nie všetky špecializácie sú samozrejme dobré pre každú hernú triedu, do istej miery môže však hrdina profitovať z toho, čo ponúka alchýmia, zber kvetín alebo ďalšie dostupné výrobné a ťažobné odvetvie bez ohľadu na to, či je šaman, mág, či paladin. V praxi to znamená, že aj bojovník v plátovej zbroji môže vo svoj prospech použiť napríklad tkáčstvo, pretože slúži na produkciu u komunity veľmi cenených tašiek.

World of Warcraft Classic – Precenenie síl I Alza Magazín (Gameplay)

Smrť je niečo s čím sa vo World of Warcraft Classic budete stretávať možno až príliš často. Stačí len zle odhadnúť silu nepriateľa a máte to spočítané.

Aj keď je voľba profesií pre niektorých hráčov veľmi dôležitá, primárne je vždy to, akým spôsobom sa rozhodnú zamerať svojho hrdinu. Každá z herných tried disponuje tromi stromami, do ktorých možno rozdeľovať body získané za nové úrovne. Určité typy šampiónov možno zamerať len určitým spôsobom, niektoré triedy však ponúkajú hneď trojlístok smerov. Druid napríklad disponuje liečiteľským, tankovacím a na poškodenie špecializovaným vývojovým reťazcom, takže má vo finále možnosť rozhádzať cenné bodíky tak, aby čerpal benefity čiastočne zo všetkých ponúkaných, žiadnu orientáciu avšak v takomto prípade nebude schopný využiť naplno. Ideálne je preto vždy jasne vedieť, čo z vášho reka chcete mať a tak ho tiež po celú dobu hrania viesť.

V priebehu rokov prešiel spomínaný systém tried vo World of Warcraft neskutočným vývojom, v rámci ktorého boli upravené niektoré ich základné zručnosti, evolučné stromy a rad ďalších aspektov, s ktorých pomocou sa stali z niektorých pôvodne nehrateľných povolaní relatívne zaujímavé smery. World of Warcraft Classic ponúka hráčom staré dobré časy so všetkým, čo to obnáša. Takže namiesto celkom slušne vybalancovaných špecializácií je nám daná k dispozícii chudobnejšia škála profesií líšiaca sa citeľne od atraktívneho a nebývalo flexibilného konceptu ponúkaného vo World of Warcraft: Battle for Azeroth. Namiesto myšlienky veľa tipujúcich na alternatívne zameranie, je hráčovi ponúknutý jeden smer, ktorým musia v prípade väčšiny tried kráčať, ak chce, aby jeho postava bola užitočná, alebo lepšie povedané, hrateľná.

World of Warcraft Classic; gameplay: vrchol World of Warcraft Classic; gameplay: most World of Warcraft Classic; gameplay: les

Azeroth sa vďaka World of Warcraft Classic vrátil do éry, kedy jeho povrch nebol ešte zvrásnený rôznymi kataklyzmatickými udalosťami.

Pre Alianciu typický paladin je napríklad v tejto elementárnej verzii WoW úplne zbavený tauntu, takže si z neho dobrého tanka rozhodne neurobíte. Popravde to nie je ani najlepší bojovník, vývojári sa pri tvorbe tejto špecializácie totiž nebývalo inšpirovali dizajnom triedy vo Warcraft III: Reign of Chaos, kde išlo predovšetkým o podpornú profesiu s nízkymi ofenzívnym a defenzívnymi štatistikami. Vo finálnych etapách hry je preto nutné božieho bojovníka definovať tak, aby z neho bol čo najlepší liečiteľ, pretože jeho alternatívne zamerania nie sú vo World of Warcraft Classic dostatočne kvalitne navrhnuté. Popravde sa to dalo čakať, do istej chvíle som však dúfal, že minimálne v tomto smere sa Blizzard pokúsi znovu vydanú základnú hru mierne upraviť. Bolo to ale len naivné prianie.

Zvládol World of Warcraft Classic štart bez väčších ťažkostí?

Celkovo je podľa môjho názoru ešte čo vylepšovať. Vývojári z Blizzardu majú našťastie pre World of Warcraft Classic veľké plány, v rámci ktorých chcú počas niekoľkých mesiacov hru obohatiť o všetok obsah, ktorým disponovala pôvodná verzia WoW. V praxi to znamená, že časom pribudnú raidovacie inštancie, nové globálne udalosti a PvP, bez ktorého si tento kúsok niektorí nedokážu ani predstaviť. Úspech kompletu podľa môjho názoru veľmi ovplyvní to, ako budú chystané rozšírenia dávkované, ak sa však tvorcovia nebudú flákať, šance na zlyhanie sú minimálne. Teoretickú otázkou, ktorú si kladiem v dňoch, kedy tento titul hrám, je, či časom World of Warcraft Classic obohatí aj World of Warcraft: The Burning Crusade, alebo zostane navždy čisté. Osobne by som uvítal prvú možnosť.

World of Warcraft Classic – Prieskum tunelov I Alza Magazín (Gameplay)

Prieskum niektorých lokácií má vo World of Warcraft Classic aj po rokoch stále svoje čaro.

Popravde by mi taktiež nevadilo, keby Blizzard rozšíril citeľne počet serverov, na ktorých možno World of Warcraft Classic hrať. V súčasnosti totiž vývojári hráčom ponúkajú len niekoľko anglických svetov, čo nie je v porovnaní s tým, čím disponuje aktuálna verzia World of Warcraft, žiadna veľká sláva. O návrat ku koreňom je navyše nebývalý záujem, takže normálne orientované servery sú spolu s tými cieliacimi na PvP vyložene napchaté na prasknutie, čo je trošku problém. Keď vezmeme do úvahy fakt, že väčšina komunity nie je úplne PvE ani RP (Role Playing) zameraná, bolo by možno lepšie, keby tvorcovia pri spustení ponúkli väčší výber univerz so zacielením na komunitu, ktorá WoW stabilne hrá. Keby to vývojári vzali na zreteľ, nemusel by som hocikedy čakať niekoľko minút na pripojenie do hry plnej grindiacich ľudí.

Keď už som spomenul grindiacich ľudí, nemôžem opomenúť ďalší aspekt, ktorý ma pri hraní World of Warcraft Classic máličko iritoval. Snáď každý hráč, ktorý mal možnosť v posledných rokoch hrať WoW, si iste pamätá, že predmety išlo väčšinou zobrať aj potom, čo ich vzal niekto iný. Tu nič také nie je, takže sú úlohové veci často v rovnakom obliehaní, ako toalety na festivale mliečnych výrobkov, čo v praxi znamená, že ak požadovanú súčiastku, zbraň či mapu zoberiete, väčšinou to potrvá. Jednoduchá popravde nie je kvôli návalu ani eliminácia vybraných typov nepriateľov. Blizzard mal možnosť v Classic niektoré aspekty čiastočne vylepšiť, nakoniec sa však rozhodol plne vyhovieť komunite a namiesto zdokonalenia kompletu radšej stavil na oživenie hry z roku 2004 so všetkým.

World of Warcraft Classic; gameplay: klony World of Warcraft Classic; gameplay: prázdne prasa World of Warcraft Classic; gameplay: komunita

Komunita bola vždy hlavným ťahúňom všetkých MMO hier, World of Wacraft Classic v tomto smere nie je výnimkou, takže ani tu sa bez ostatných hráčov nezaobídete.

Je však škoda, že sa vývojári z Blizzardu pri oživovaní nerozhodli základnú hru zbaviť všetkých bugov, ktoré ju trápili. Hráči sa vďaka tomu môžu stretnúť s nepriateľmi behajúcimi cez steny, ktoré ich nie sú schopné zastaviť, či inými záľubami, kvôli ktorým ste pôvodnú verziu WoW možno nenávideli, pretože hocikedy spôsobili vašu smrť. Blizzard chce svetu ponúknuť autentický zážitok, takže sa s týmito aspektmi budete musieť rovnako, ako ja, zmieriť, pretože len tak nezmizne. Teoreticky možno povedať, že časom je možné počítať skôr s tým, že ich spektrum bude rozšírené o nové kúsky.

Pôvodný World of Warcraft je späť, niečo mu však chýba

Sila všetkých MMORPG je predovšetkým v komunite, ktorá je u nich schopná stráviť desiatky hodín týždenne bez toho, aby jej to prišlo divné. World of Warcraft Classic nie je výrazne lepšie ani horšie ako pôvodná hra. Je to prakticky totožný titul, ktorý prešiel stredne rozsiahlymi zmenami, ktoré mali vylepšiť predovšetkým vizuálnu stránku celku a hrateľnosť. Chýbajú v ňom však tí ľudia, s ktorými človek objavoval doteraz nepoznaný herný svet, zdolávali kobky a zrážal na kolená hráčov zastupujúcich konkurenčnú frakciu. Ich miesto samozrejme nahradili iní. Spomienky a prvotné pocity sa však bohužiaľ vymazať nedajú, takže ním budú možno veteráni túžiaci po návrate starých čias po určitej dobe trošku sklamaní, pretože isté chvíle a momenty sú jednoducho neopakovateľné, čo som pocítil na vlastnej koži.

World of Warcraft Classic; screenshot: čakanie

Krátko po vydaní World of Wacraft Classic ponúklo komunite totožný zážitok ako pred rokmi, opäť si mohla užiť čakanie v radoch hráčov čakajúcich na možnosť vstúpiť do herného sveta.

Legendárna základná verzia World of Warcraft je späť. Tí, ktorí žiadali Blizzard o návrat starých časov, môžu jasať, pretože táto hra im ponúkne presne to, čo sa im nedostáva pri Battle for Azeroth. Dostanú totiž nie príliš prístupné a možno trošku toporné MMORPG, ktorého hranie je postavené predovšetkým na kooperácii s ostatnými hráčmi, ktorá nebola v súčasných datadiskoch už toľko zásadná ako v minulosti. Venovať pozornosť by mu mali predovšetkým veteráni kričiaci stále po tom, aby im bolo dané WOW: Vanilla. Mladší, doteraz neskúsení jedinci by si ho mali všímať len za predpokladu, že túžia po tom spoznať počiatky jedného z najslávnejších MMORPG vôbec takmer so všetkým, čo to v tej dobe obnášalo. Za seba naskočenie na tento vlak odporúčam len nostalgikom ochotným všeličo prehryznúť.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia World of Warcraft Classic: záverečné hodnotenie

        Hodnotenie 77 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
70 %
Audiovizuálne spracovanie
67 %
Opätovná hrateľnosť
90 %
World of Warcraft Classic; recenzia

Klady

  • Hrať je možné prakticky len za mesačný poplatok
  • Vysoká náročnosť, ktorú vám datadisk BfA neponúkne
  • Návrat ku koreňom po všetkých stránkach
  • Možnosť opäť prežiť niektoré už zabudnuté dobrodružstvá
  • Perfektné príbehové pozadie herného sveta
  • Osobitosť jednotlivých herných tried
  • Obsah na stovky hodín

Zápory

  • Pre niekoho možno príliš surová hrateľnosť
  • Prítomnosť niektorých pôvodných nedostatkov
  • Vizuálne pôsobí WoW Classic stále zastaralo
  • Toporné animácie
  • Nedostatok úloh nenútiacich vás na lov ošípaných
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.

World of Warcraft Classic – Novinky

  1. (28. 8. 2019) Taureni a Gnomovia majú správnu veľkosť a Taureni dosiahnu ďalej, než ostatné rasy
  2. (8. 8. 2019) Testovaný Dark Portal sa na chvíľu otvorí ešte vo štvrtok
  3. (15. 5. 2019) Testovanie World of Warcraft Classic odštartuje už tento mesiac
  4. (16. 4. 2019) Na začiatku vo World of Warcraft Classic z PvP veľa nevyťažíte
  5. HW nároky na hru World of Warcraft Classic PC

Taureni a Gnomovia majú správnu veľkosť a Taureni dosiahnu ďalej, než ostatné rasy

• Novinka: 28. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait

Spomínate si, kedy ste naposledy boli skutočne nadšení z nejakého zeleného či modrého itemu vo World of Warcraft? Pamätáte si, kedy vás napríklad v Battle for Azeroth poslala pod drn trojica uslintaných Kobold so sviečkou na hlave? A čo tie Epic predmety? Sú stále epické? Alebo kedy ste sa v poslednom z datadiskov poriadne zapotili proti obyčajným mobom? Nepamätáte? Tieto veci jednoducho nezažijete, pokiaľ sa „nevrátite ku koreňom“, čo ponúka WoW: Classic a ja nemôžem inak ako odporučiť. Lenže kvôli tomu tu dnes nie sme.

Veľa hráčov, ktorí pri zrode najhranejšieho MMORPG neboli, alebo si jednoducho tieto doby už nepamätajú, vzali Blizzard fóra útokom a oznamujú jeden „bug“ za druhým. To je samo o sebe chvályhodné počínanie, lenže Blizzard chcel hráčom priniesť čo možno najautentickejší zážitok z dôb minulých, čo vo výsledku znamená, že drvivá väčšina týchto bugov vlastne nie sú žiadne bugy, ale „feature“ fungujúce presne tak, ako fungovali v roku 2004 a tiež po väčšinu času až do doby, kedy vyšiel prvý datadisk The Burning Crusade.

World of Warcraft: Classic; screenshot: lobby World of Warcraft: Classic; screenshot: rad

Celkom apokalyptický pohľad na doterajšie dianie vo World of Warcraft: Classic. Doba čakania na niektorých serveroch je stále smiešne obria, ale rady na Orkské banány (a možnosť vôbec splniť quest) už tak hrozné (teraz) nie sú. Dajme WoWku ešte týždeň a servery sa vyprázdnia na prijateľnú úroveň. Blizzard sa navyše nechal počuť, že je lepšie mať menej serverov, ale zaplnených, než viac poloprázdnych, takže v najbližšej dobe by som nejaké navyšovanie kapacity úplne neočakával.

Hráči chceli autentickosť, čo Blizzard splnil. Samozrejme to neznamená, že by do hry boli zahrnuté chyby, ktoré z WoWka urobili chaotickú spleť (spomínate na incident s Corrupted Blood?), Niektoré veci sa proste zo základu zachovali. Ak čakáte na recenziu, tak tú pre vás samozrejme chystáme tiež (zhostí sa jej kolega Ondra Zeman). Nižšie sa môžete pozrieť na zoznam niekoľkých takzvaných bugov/odlišností (celý zoznam nájdete TU):

  • Taurenské hitboxy a melee dosah sú väčšie, než majú ostatné postavy.
  • Ak postava dostane kritický zásah, keď si sadá za pomoci príkazu/sit, nie sú aktivované ability Enrage, Blood Craze a Reckoning.
  • Používanie Automatic Quest Tracking automaticky nesleduje novo pridané questy. Automatické sledovanie sa spustí až vtedy, keď nejakým spôsobom začnete na queste robiť.
  • Obnova zdravia v prípade warriora funguje, tak ako má.
  • Quest Objectives a POI nie sú sledovateľné na mape a minimape.
  • Splnené questy sú na mape označené bodkou, nie otáznikom.
  • Fearnutí hráči a NPC behajú rýchlejšie.
  • Respawn NPC je o veľa pomalší, než ako ho poznáme z Battle for Azeroth.
  • Questy, ktoré sú hlboko pod vaším levelom, sa v hernom svete nezobrazujú výkričníkom.
  • Dostupné questy nezobrazujú na minimape ako výkričník.
  • Nie je možné dať Polymorph nepriateľovi, ak bol nepriateľ „tagnutý“ hráčom, ktorý s vami nie je v partii.
  • Aggro radius na všetkých hráčskych a nepriateľských leveloch funguje presne tak, ako bolo zamýšľané.
  • Fall damage (poškodenie z pádu) je presne podľa overených hodnôt.
  • Broadcast text môže byť zobrazený viackrát, pokiaľ hráči interagujú s rovnakým NPC.
  • WANTED značky nemajú výkričník a nie sú zvýraznené.
  • Postavičky nemajú animáciu, ak lootujú/interagujú s questovými objektmi (Ide o ostatných hráčov. Sami seba vidíte „šmátrať“ napríklad v tekvici).
  • Taureni majú správnu veľkosť.
  • Gnomovia majú správnu maličkosť.


• Zdroje: WoW Forum, Wowhead



Testovaný Dark Portal sa na chvíľu otvorí ešte vo štvrtok

• Novinka: 8. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait

Tento Blizzard výlet do praveku si prialo skutočne veľa hráčov, lenže vývojári prosby fanúšikov na túto tému vždy brali väčšinou s rezervou a túžbu po surovej skúsenosti WoWka pripisovali skôr ružovým okuliarom nostalgie. Zatiaľ sa ale ukazuje, že záujem je obrovský, takže si logicky Blizzard chce všetko riadne poistiť, aby pokiaľ možno nedošlo k obvyklému zbúraniu serverov v deň oficiálneho vypustenia.

Samotný test začne vo štvrtok, teda 8. augusta (11:00 BST teda asi 12:00 nášho časového pásma) a potrvá iba do piatku 9. augusta. Spoločnosť Blizzard by si priala, aby sa na začiatku testu na servery nahrnulo čo možno najviac ľudí zároveň (čo sa im nepochybne splní), aby mohli vyskúšať, pri akom nápore začnú serverovne nevyhnutne kvičať na poplach a rúcať sa.

World of Warcraft Classic; screenshot: dark portal

Azeroth už čaká. O pár dní vypukne šialenstvo. Jedno sa Blizzardom musí nechať – dokonca aj bez nejakého oficiálneho remaku sú schopní hráčov takmer až fanaticky nalákať na skutočne archaickú vec.

Ak ste tak ešte neurobili, môžete si z Battle.net stiahnuť verziu Classic a prepojiť ju so svojim WoW účtom (alebo si vytvoriť nový a predplatiť si subsciption). A to je všetko. Akonáhle sa brány do Azerothu 27. augusta otvoria, budete mať automaticky prístup k WoW Classic bez ďalších požiadaviek. Ešte je potrebné dodať, že tento test nie je otvorená beta, takže na neho budete potrebovať aktívne predplatné minimálne na mesiac.

• Zdroje: PC Gamer



Testovanie World of Warcraft Classic odštartuje už tento mesiac

• Novinka: 15. 5. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Len máloktorá hra je u fanúšikov prvej verzie World of Warcraft tak očakávaná ako World of Warcraft Classic. Na jeho vydanie nakoniec dôjde až na konci prázdnin, takže tí, ktorí snívali o tom, že leto strávia v Azerothe, si budú musieť počkať až do konca augusta. Presnejšie povedané, do dvadsiateho siedmeho, kedy podľa aktuálne vypusteného blogu odštartuje boj o Kalimdor a Východné Kráľovstvá. Svojho hrdinu si však predplatitelia so zaplateným herným časom či hráči s tokenmi budú môcť vytvoriť už o štrnásť dní skôr, zahrať by si však mali až v deň vydania.

World of Warcraft Classic; screenshot: zberateľská edícia

Zberateľská edícia k World of Warcraft Classic vyzerá skutočne báječne, jej cena je však trošku vyššia, než by sa dalo čakať.

World of Warcraft Classic bude natoľko zásadným projektom, že ho budú vývojári z Blizzardu spolu s hráčmi testovať už od konca mája (22. – 23. 5), kedy odštartuje prvá vlna záťažových testov pre hŕstku vyvolených, ktorým nevadia bugy a celková nedokončenosť. Druhá fáza, ktorá má byť vo výbere o niečo menej prísna, by mala začať v júni (19. – 20. 6.). No a finálna etapa je naplánovaná na júl (18. – 19. 7.), kedy by sa malo už len dolaďovať na ostrý štart. Celkovo možno však rátať s tým, že ak si dlhodobo World of Warcraft neplatíte, s prístupom do bety veľmi nepočítajte.

Ak náhodu nemáte čo robiť s peniazmi a patríte medzi skalných fanúšikov World of Warcraft Classic, má pre vás Blizzard popri normálnej verzii tiež zberateľskú edíciu k pätnástemu výročiu vydania World of Warcraft. Nájsť v nej môžeme veľkú sochu Ragnarosa, podložku pod myš, na ktorej je vyobrazený Azeroth, knižku s tematickými obrázkami a špeciálny herný dopravný prostriedok. Cena je stanovená na sto EUR, čo nie je málo. Okrem toho, na rozdiel od hry samotnej nedorazí na konci augusta, ale ôsmeho októbra, takže milovníci výstavných figúrok a unikátnych predmetov si budú musieť počkať o niečo dlhšie než väčšina hráčskej komunity.

• Zdroje: worldofwarcraft.com, gear.blizzard.com



Na začiatku vo World of Warcraft Classic z PvP veľa nevyťažíte

• Novinka: 16. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Keď World of Warcraft vyšiel, nepatril medzi obsahovo najbohatšie diela. Spočiatku hra dokonca nedisponovala ani prepracovaným systémom PvP, ktorý by vás odmeňoval za zabitých nepriateľov vašej frakcie. Keď už ste sa vo Strangletone vydali na lov protivníkov, bolo to len preto, že ste sa vyžívali v eliminácii a trápení ostatných hráčov. World of Warcraft Classic sa v tomto smere výrazne neodkloní od koreňov, takže zo štartu si lov úbožiakov v džungli tichí zabijaci veľmi neužijú. Celkovo tu má byť obsah zameraný na boj hráča proti hráčovi postupne dávkovaný v priebehu šiestich fáz. V prvej etape to samozrejme nebude nič moc, tešiť sa možno až na druhú časť programu, kedy sa v hernom svete objavia ranky a predajcovia disponujúci predmetmi určenými práve pre lovca skalpov.

World of Warcraft Classic – Westfall (gameplay)

World of Warcraft Classic sa bude očividne vracať ku koreňom po všetkých stránkach. Takže staré bojisko a dávno zabudnuté zóny opäť ožijú.

Skutočne významná bude pre World of Warcraft Classic tretia fáza vypúšťania PvP obsahu, v ktorej budú otvorené dve legendárne bojiská. Tešiť sa možno na extrémne rozsiahly Alterac Valley a doslova kultový Warsong Gulch, kde sa dva tímy stretnú v tom, kto skôr donesie viac nepriateľských vlajok. Popri nových bojových poliach pribudnú do hry tiež predajcovia zastupujúci jednotlivé frakcie, ktoré bude možné nájsť v spomínaných bojových lokáciách. Vo štvrtej etape bude do hry pridané Arathi Basin, ktorý do hry prinesie tiež unikátneho obchodníka. O piatom rozšírení toho momentálne nie je známe veľa, teoreticky by mali byť do World of Warcraft Classic vložené špeciálne talizmany upravujúce niektoré štatistiky.

Finálna etapa rozširovania PvP obsahu vo World of Warcraft Classic sa podľa blogového príspevku zameria na určité lokácie vo svete, ktoré, rovnako ako tradičné bojisko, ponúknu nielen možnosť proti sebe súperiť, ale tiež profitovať zo svojich víťazstiev. Prijatá takto bude púštna mapka Silithus a nákazou zamorené Eastern Plaguelands. Odštartovať by táto fáza mala až po otvorení kultového dungeonu Naxxramas, čo bude iste pár mesiacov po vydaní World of Warcraft Classic, ktoré prebehne na PC v lete 2019.

• Zdroje: Blizzard Forums

World of Warcraft Classic – dojmy z hrania

  1. Hranie World of Warcraft Classic bude výzvou
  2. World of Warcraft Classic nás vrátil v čase

Hranie World of Warcraft Classic bude výzvou

• Dojmy z hrania: 5. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Každá herná frakcia má vo World of Warcraft Classic k dispozícii štyri rasy, ktoré možno zacieliť na jedno zo šiestich dostupných povolaní, pritom spektrum týchto povolaní bolo definované práve rasou a zoskupením, ku ktorému patrilo. Horda si mohla vyberať z prírodu ovládajúcich šamanov, Aliancia naopak disponovala paladinmi kontrolujúcimi mágiu svetla. Obe zoskupenia okrem toho ponúkali vojnovú, zlodejskú, černokňažnícku, kňazskú, loveckú a čarodejnícku profesiu.

Potom, čo som si vytvoril svojho protagonistu, som automaticky dostal pätnásty level a hra ma poslala do hlavnej lokácie, v ktorej príslušníci danej frakcie získavajú skúsenosti. Za Hordu som sa pozrel do Barrens, ktoré zatiaľ nijako nepoznamenal vplyv čierneho draka Deathwinga. V koži síl Aliancie vás World of Warcraft Classic vyšle do Westfall, kde sa musíte vysporiadať s banditami a gnollmi. K dispozícii mi boli dané staromilské talenty a rozsiahle spektrum kúziel, zatiaľ neobmedzené voľbou špecifického smeru postavy. U hrdinov s kontaktnými zbraňami máme dokonca stabilne sa vyvíjajúcu štatistiku vylepšujúcu efektivitu s nástrojom, s ktorým sa práve oháňate.

Samotná eliminácia nepriateľov mi občas dala riadne zabrať, častým problémom bol nedostatok many a nízka efektivita zbraní spolu s vysokou šancou na minutie cieľa. Ľahké nebolo ani plnenie zákaziek, pretože väčšina vtáčikov nedisponovala zobákmi a hlavy z Raptorov padali tiež menej, než by som si prial.

World of Warcraft Classic; gameplay: mapa World of Warcraft Classic; gameplay: postava World of Warcraft Classic; gameplay: Barrens

Obrázok 1: V rámci rozsahu sa mapa sveta vráti do pôvodnej veľkosti. Obrázok 2: Tvorba hrdinu je vo World of Warcraft Classic dosť obmedzená. Obrázok 3: Návšteva starých lokácií vám pripomenie „zlaté“ časy.

World of Warcraft Classic nás vrátil v čase

Spomienky mnohých hráčov sú dosť zidealizované, prakticky by som to prirovnal k tomu, keď sa bavíte s dôchodcami a spomínate s nimi na doby dávno minulé. Mnohí z nich vám povedia, že sa mali za komunizmu lepšie, čo je samozrejme nezmysel, ktorý vám budú tvrdiť aj veteráni sveta World of Warcraft, len v trošku inej podobe. Pre veteránov je éra základného World of Warcraft časťou histórie, ktorá nemala nikdy skončiť, pretože v nej bolo všetko tak krásne. Nováčikov a súčasných hráčov bez času však bude Classic podľa môjho názoru nudiť. Všetko je totiž zbytočne zdĺhavé, umelo naťahované a dosť zastarané. Áno, v čase, keď táto hra vyšla (2005), to bolo určite fajn, teraz však citeľne chýba rad inovácií, ktorými tvorcovia svoje dielo posúvali dopredu a vylepšovali.

Dlhodobo bude samozrejme veľmi záležať na tom, ako často alebo či bude vôbec World of Warcraft Classic updatované o nový obsah. Osobne si nedokážem predstaviť, že by som po dlhšiu dobu hral túto surovú, časom neobrúsenú verziu, zacielenú na veteránov, ktorí po nej už niekoľko rokov bez prestania volajú, pretože sa zaraďujem skôr medzi hráčov milujúcich expanziu World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

HW nároky na hru World of Warcraft Classic PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7/Windows 8/Windows 10 64-bit Windows 7/Windows 8/Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core 2 Duo E6600/AMD Phenom X3 8750 Intel Core i7-4770/AMD FX-8310 alebo novší
Grafická karta NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB/AMD Radeon HD 4850 512 MB/Intel HD Graphics 4000 NVIDIA GeForce GTX 960/AMD Radeon R9 280 alebo novšia
DirectX - -
Operačná pamäť 2 GB 8 GB
Pevný disk 5 GB 5 GB
i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

World of Warcraft Classic vychádza 27. augusta 2019 na PC. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.

4.8 107×
World of Warcraft (Prepaid Card) - for PC
Gaming Accessory /DLC - boxed version, key for Battle,net, English subtitles and voice-over, genre: Action, RPG, Adventure and Logic, base game required, /DLC - boxed version, key for Battle,net, English subtitles and voice-over, genre: Action, RPG, Adventure and Logic, base game required, - prepaid card for World of Warcraft
28.90 €
Currently Unavailable
Order Code: WG094b
World of Warcraft, 60-day Time Card (PC) DIGITAL
PC Game - electronic license, key for Battle,net, English subtitles and voice-over, genre: RPG
35 €
Buy
Available for download
Order Code: MVE003522
Print
P-DC1-WEB17
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info