P&G boost AD 1. týden květen

Project Winter (Mini RECENZE) – sociální survival plný nástrah

Aktualizováno

Najít mezi hrami zaměřenými na přežívání v pustině skutečně osobitý kus odklánějící se citelně od většiny je občas nadlidský úkol. Čas od času se nám však podaří narazit na dílo, které se od většiny zásadním způsobem liší. Project Winter je na první pohled zajímavě vypadající titul kombinující v sobě aspekty survivalu a sociálních her, jež jsou u hráčů velmi oblíbené. V čem zaujala nás, vám objasníme v naší recenzi.

Mini Recenze

• Žánr: Survival • Multiplayer: Ano • Vývojář: Other Ocean Interactive • Vydavatel: Other Ocean Group¨• Platformy a Datum vydání: PC (7. února 2019) • Homepage: projectwinter.co • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Project Winter

1. Přežít v tuhé zimě nebude v Project Winter vůbec jednoduché
  2. Prakticky nikomu tu nelze zcela věřit
  3. S dobrou partou je Project Winter klenotem, někdy ji však neseženete
  4. Mini Recenze Project Winter: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Project Winter PC

Přežít v tuhé zimě nebude v Project Winter vůbec jednoduché

• Mini Recenze: 21. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Spolu se skupinou několika hráčů se v Project Winter ocitáte v útrobách chaty vystavěné mimo civilizaci, v níž jste kvůli neschopnosti místních silničářů uvízli. Jelikož se situace pomaličku zhoršuje, rozhodne vůdce skupiny, že se všichni zapojí do únikového plánu, v němž hraje velkou roli vrtulník, který je nutné přivolat na nedaleké letiště. Na první pohled se zdá, že hlavním úkolem všech zúčastněných je dostat se co nejrychleji pryč z mrazivého pekla. Někteří však musí postup celé družiny zpomalit, či dokonce zcela zastavit, protože se řadí mezi zrádce, jejichž primárním cílem je eliminace ostatních přeživších.

Project Winter; wallpaper: cover

V Project Winter budete bojovat s přírodou, ostatními hráči i s nepřízní počasí, které vás dokáže velmi rychle usmrtit.

Ze startu samozřejmě nikdo neví, ke které skupině ostatní patří. Všichni předpokládají, že většina party se řadí k přeživším, jejichž cílem je dostat se skrze plnění různých úkolů vrtulníkem z mrazivé pustiny. Vždy jsou však mezi nimi ukryti dva sabotéři s úkolem zabránit zbytku družiny v odletu. Vzhledem k tomu, že se nejedná o nejlehčí úkol, jsou stabilně zásobování krabicemi s vybavením zvenčí ulehčující jim boj se zbývajícími hráči, kteří je jsou schopni po odhalení velmi rychle odpravit. Kromě lidí budou všechny zúčastněné ohrožovat také smrtící bouře a medvěd, jehož údery přežije jen málokdo.

Prakticky nikomu tu nelze zcela věřit

Komunikace s celou skupinou je tu pro úspěch primární. V případě, že se neradi bavíte s lidmi, je hraní tohoto kousku zcela nesmyslné, protože všichni očekávají, že s nimi budete stabilně rozprávět, pomáhat jim a snažit se co nejrychleji zmizet z ledové pustiny. Pokud se budete chovat podezřele, mohou vás ostatní členové party začít považovat za zrádce, ať jím skutečně jste, či nikoliv. V nejhorším případě vás jen tak z rozmaru mohou popravit na popud sabotéra pokoušejícího se odvrátit pozornost od své maličkosti na vaší osobu. Ti, kteří mlčí, v Project Winter dlouho nepřežijí.

Project Winter – přežívání (gameplay)

Project Winter je sociální survival, který před vás postaví skupinku přeživších snažících se dostat pryč z mrazivého pekla dřív, než přijde smrtící bouře.

Hodně velkým nešvarem tohoto díla je aktuálně skutečnost, že bez předem daného počtu hráčů se hra nespustí. Jelikož se jedná o indie projekt, komunita tu není tvořena zástupy, tím pádem si nejednou na zápas počkáte klidně i několik minut. Tvůrci by na tento nedostatek měli zareagovat úpravou některých principů a zmenšením potřebného počtu přeživších. Samozřejmě by se takto snížila obtížnost, stále by tu však byl prostor pro taktizování stejně jako v karetní hře Bang!, kterou si stejně dobře zahraje čtveřice i osm soutěžících. Časem snad dojde k citelné úpravě některých mechanizmů, čímž se vytvoří půda pro redefinování nefunkčních částí systému.

S dobrou partou je Project Winter klenotem, někdy ji však neseženete

Elementární design Project Winter se mi neskutečně zamlouvá, protože patřím mezi hráče, kteří vedle klasických her na PC hrají také jejich deskové bratříčky, jimž se toto nezávislé dílko hodně podobá. Kdyby v něm nezastupoval podstatnou roli prvek přežití, zřejmě bych jej z fleku přirovnal k již jednou zmíněnému Bang!, s tím rozdílem, že je nám tu namísto Divokého západu dána nemilosrdná divočina, která si dokáže se slabšími kusy hravě poradit. Hlavním problémem tohoto titulu je nepočetná herní komunita, protože bez většího počtu přeživších se sociální survivaly hrají hodně těžko.

Project Winter je kvalitní sociální survival, jehož hraní si skutečně užijete jen s přáteli či komunitou, která vám zcela rozumí. Koupit by si jej tím pádem měli jen hráči, kteří mají jistotu, že ho s nimi někdo bude hrát, nebo s dokonalou znalostí různých jazyků umožňujících jim vychutnat si hru i se zástupci jiných národů. Vrhat by se na něj naopak neměli asociálové, případně lidé s nízkou slovní zásobou, pro něž není určen. Za sebe investici do tohoto díla doporučuji jen pokud máte s kým ho hrát.

Project Winter; gameplay: blizzard Project Winter; gameplay: smrt Project Winter; gameplay: loot box

Mikrotransakce jsou prvkem, který najdete ve většině her s multiplayerem, minimálně v Project Winter však dle mého nemají moc co pohledávat.

• Zdroje: Vlastní