Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Motorola

State of Decay 2 (RECENZIA) – survival akcia s budovateľskými prvkami

Značka State of Decay je dobrým príkladom toho, ako môže menšie štúdio preraziť až medzi tých najväčších hráčov. Vývojári z pomerne malého zoskupenia Undead Labs započali príbeh tejto survival akčnej adventúry so zombie v hlavnej úlohe už na Xboxe 360, kde State of Decay vyšlo ako prakticky bezvýznamný titul, navyše ešte vtedy v nemŕtvymi značne presýtenej dobe. Po vydaní hry aj na PC sa však predali viac ako 2 milióny kusov a nič tak nebránilo odštartovaniu vývoja State of Decay 2. Tentokrát už však s väčším rozpočtom, a predovšetkým podporou samotného Microsoftu, ktorý hru vydáva. Titul tak opäť vychádza exkluzívne na Microsoft platformách, teda PC a Xbox One. S veľkým rozpočtom a gigantom z Redmonde však rastú aj očakávania. Zvládlo State of Decay 2 vstup medzi veľkých hráčov? Dozviete sa v našej recenzii.

Žáner: Survival, akčná adventúra | Vývojár: Undead Labs | Vydavateľ: Microsoft | Dátum vydania a Platformy: 22. máj 2018 (PC, Xbox One) | Homepage: stateofdecay.com/

Obsah recenzie State of Decay 2

1. Vitajte v krajine, kde zombie dávajú dobrú noc
  2. State of Decay 2 je vydarený zombie tycoon
  3. Komunita je v State of Decay 2 na prvom mieste
  4. Skvelá online kooperácia ale aj hra pre jedného
  5. Výsledný dojem zo State of Decay 2 kazí technické spracovanie
  6. Recenzia State of Decay 2: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru State of Decay 2 PC

Vitajte v krajine, kde zombie dávajú dobrú noc

(17. 5. 2018) Zatiaľ čo niektoré mechaniky State of Decay 2 sú dosť originálne a svojrázne, základnou premisou príbehu je stará dobrá zombie apokalypsa. Záhadný vírus spôsobil nákazu, ktorá sa nezadržateľne šíri a naplnili sa tie najhoršie predstavy. Internet, elektrina a tým pádom aj globálne spojenie celého sveta zo dňa na deň prestalo existovať. Najväčšími technickými zázrakmi sú zrazu dobíjacie tužkové batérie, a ak bol benzín drahý už pred týmto nešťastím, teraz pôsobí vzácnejšie než tekuté diamanty.

State of Decay 2; wallpaper: súboj, most

State of Decay 2 ponúkne celkom obvyklú škálu nepriateľov. Ak ste hrali napríklad Left 4 Dead, repertoár protivníkov vám bude až nečakane povedomý.

Vďaka rýchlo sa šíriacej nákaze sú mestá a husto obývané oblasti zakázané zóny, ktoré by si zaslúžili iba kobercové bombardovanie. Naopak vidiek, kde bola koncentrácia obyvateľstva podstatne menšia, je stále relatívne bezpečným miestom a tá hŕstka preživších, ktorá sa tu nachádza alebo hľadá nové útočisko, má výrazne väčšiu šancu na prežitie. Z toho dôvodu sa celá hra odohráva na vidieku, do miest sa vo State of Decay 2 nepozrieme.

Ak túžite po nejakom väčšom príbehovom zasadení, budete musieť pozrieť do záložky How to play v ponuke hry, inak vás totiž State of Decay 2 okamžite vpustí do akcie. Všetkému predchádza kratučký, ale dobre urobený tutoriál, ktorý zoznamuje základným ovládaním hry a na jeho konci si zvolíte, kam bude vaša výprava smerovať. Na výber dostanete z troch máp, ktoré reprezentujú opismi, ako je opustené údolie či naopak náhorná plošina uprostred prírody. Práve jedna z vybraných oblastí sa potom stane vaším novým domovom, pričom ide o naozaj rozsiahlu mapu. Svojou rozlohou sa jedna samostatná oblasť rovná všetkému, čo prvý diel obsahoval celkovo a rovno predostieram, že preskúmať danú časť celú, je zábava na desiatky a desiatky hodín.

State of Decay 2; gameplay: postavyState of Decay 2; gameplay: mapa

Obrázok 1: Na začiatku hry si zvolíte dvojicu postáv, ktoré sa stanú základným kameňom vašej party preživších. Obrázok 2: Každá z troch oblastí je naozaj rozľahlá a preskúmať ju celú vám zaberie desiatky hodín. Ak to vôbec prežijete.

State of Decay 2 je vydarený zombie tycoon

Po krátkej jazde autom sa už presuniete do novej oblasti, kde samotná zábava začína. Čaká vás vyčistenie domu, ktorý sa zdá byť vhodný pre vašu prvú základňu. Už tu State of Decay 2 naťahuje svoju zombifikovanú ruku, ktorá ponúka niektoré veľmi zaujímavé a originálne herné mechaniky. Predovšetkým musíte vyčistiť každú miestnosť od nepriateľov a zaistiť okolie, k čomu vám dopomáha aj minimapa, ktorá sa stane neodmysliteľným pomocníkom prakticky pri všetkých činnostiach.

State of Decay 2; gameplay: vyčistenieState of Decay 2; gameplay: rozhľadnňaState of Decay 2; gameplay: oblasť

Obrázok 1: Úvodná časť hry je sprevádzaná prehľadnými tutoriálmi, ktoré vás zoznámia napríklad s tým, ako vyčistiť dom od nepriateľov. Obrázok 2: Z vyvýšených miest môžete preskúmavať svoje okolie a plánovať budúce výpravy. Obrázok 3: Ak sa vám podarí zabiť nepriateľov v okolí nejakej stavby, na mape sa táto oblasť ukáže ako bezpečná.

Potom si už môžete zapálením lucerny privlastniť celú budovu a začať s jej zvelebovaním, čím začína celkom originálna zábava. Zatiaľ čo v zmysle survival adventúr je State of Decay2 dosť podobné napríklad DayZ alebo ďalším ne-zombie adventurám, čo sa týka budovania základne, máme tu čo dočinenia s nečakane detailným mixom stratégie a klasického Tycoonu. Ako vnútri domu, tak aj na jeho pozemkoch môžete stavať najrôznejšie prístrešky podľa toho, akým štýlom plánujete hrať a ktoré suroviny potrebujete. Provizórna ošetrovňa lieči chorých a vyrába tak potrebné lieky, zatiaľ čo záhradka produkuje jedlo. Práve domáce záhony sú novinkou oproti prvému dielu, kde bolo zháňanie potravy často otravnou a repetitívnou činnosťou.

State of Decay 2; gameplay: stavanieState of Decay 2; gameplay: parcela

Obrázok 1: Postaviť je možné napríklad provizórnu ošetrovňu, ktorá vylieči zranených, a ešte dokáže vyrobiť lieky. Obrázok 2: Stavebných miest má každý pozemok obmedzené množstvo, takže je potrebné starostlivo vyberať, čo postavíte.

Dokopy môžete vybudovať zhruba tridsiatku stanovíšť, od jednoduchších vecí, ako sú postele, až napríklad po kováčsku dielňu, kde je možné vyrábať a opravovať zbrane. State of Decay 2 však nefunguje tak, že obsadíte dom, postavíte dve až tri stanovištia a tým budovanie končí. Je to beh na dlhú trať. Začínate so zle vybaveným domčekom a po desiatkach hodín končíte s pevnosťou, ktorá si dokáže sama vyrábať elektrinu, jedlo a ubrániť sa nočným vpádom nakazených obyvateľov, ktorí sa dosť možno vracajú do svojho pôvodného bydliska.

Na to všetko ale potrebujete dve veci. Suroviny a ľudia sú dva podstatné elementy, bez ktorých sa vo svete State of Decay 2 nezaobídete, a zatiaľ čo na ľudské osadenstvo sa pozrieme v ďalšej časti recenzie, teraz si bližšie posvietime na suroviny. Tie musíte pekne po svojich zháňať po celom okolí, pričom sa oplatí najprv vyšplhať na nejaký stožiar a obyčajným pohľadom preskúmať priestranstvá okolo vás a na mape si tak odomknúť okolité budovy. Môžete potom postupovať úplne logicky, kedy v lahôdkarstve nájdete potravu a v autoservise naopak viac technicky zamerané vybavenie. To je potrebné doniesť späť na svoju základňu, aby ste ju mohli patrične rozširovať, a predovšetkým udržať pri živote a dobrej morálke ostatných členov vašej partie.

State of Decay 2; gameplay: nie je cesty späťState of Decay 2; gameplay: základňa

Obrázok 1: Už úvodný tutoriál dá jasne najavo, aká je vo svete zaplavenom zombie vírusom nálada. Obrázok 2: Kedykoľvek počas hrania je možné vyvolať ponuku, ktorá vám zobrazí prehľadný plánik vašej základne.

Komunita je vo State of Decay 2 na prvom mieste

Sú to práve ľudia, ktorí sú ďalším úplne kľúčovým prvkom. State of Decay 2 je totiž titul založený na spolupráci a tvorbe komunity. Vo svete plnom zombie sa v jednom ťažko prežíva, najmä ak chcete vybudovať fungujúcu základňu. Pokiaľ máte ale dostatok ľudí okolo seba, niekto môže pracovať na ošetrovni, iný sa zase starať o záhony, brániť základňu a samozrejme sa spolu s vami vydávať na výpravy. Tvorba komunity ide aj ruka v ruke so zvelebovaním vašej základne, pretože vlastná kováčska dielňa vám bude nanič, keď v nej nebude mať kto pracovať.

S rastúcou komunitou sa ale zväčšujú aj jej nároky. Musíte produkovať viac jedla, mať dostatok postelí, zodpovedajúcu zdravotnú starostlivosť a tiež dobrú morálku. A čo napríklad, keď sa jeden z členov vašej partie nakazí vírusom a vy práve nemáte protilátku, ktorá sa vyrába z odobratého tkaniva tých najhorších protivníkov? Hoci komunita je niečo ako rodina, účel svätí prostriedky, a ak ju chcete udržať zdravú, nakazeného člena musíte vyraziť z partie alebo ho v prípade potreby rovno zabiť. Keďže ale fungujú priateľské väzby, morálku to rozhodne nezdvihne, hoci ste urobili pre budúcnosť komunity dobrú vec.

State of Decay 2; gameplay: prírodaState of Decay 2; gameplay: úmrtie

Obrázok 1: Vo dvojici máte nielenže väčšiu šancu na prežitie, ale unesiete aj viac koristi. Obrázok 2: Smrť je v State of Decay 2 trvalá a obrazovka s členmi vašej komunity vám to dá jasne najavo.

State of Decay 2 tak ponúka aj nečakane detailné strategické a budovateľské prvky, ktoré nie sú vyložene dobré a zlé, len záleží na vašom štýle hrania. Niekto bude chcieť obrovskú základňu, ktorá pojme dvadsať členov a nevadí mu neustále strážiť produkciu jedla. Iný hráč zase dá prednosť menšej základni s piatimi kamarátmi a pozrie sa v častejších a dlhších výpravách. Hra si navyše dosť zakladá na jednotlivých osobnostiach, pričom hrať môžete za každého člena vašej partie, čo je dokonca aj nutné, pretože State of Decay 2 vsádza na realizmus. Každý tak musí čas od času odpočívať a vďaka prepínaniu postáv tu neexistuje nič ako prečkanie noci do rána.

Ak je vaša aktuálna postava unavená alebo musí na ošetrovňu, jednoducho ju tam odvediete a prepnete na iný charakter. Ak však niektorý z členov vašej komunity zomrie, neexistuje nič ako nahranie uloženej pozície. Smrť je v State of Decay 2 permanentná a častokrát sa tak musíte rozlúčiť s postavou, s ktorou ste hrali napríklad aj 30 hodín, a ktorá bola aj značne vylepšená. To znie na jednu stranu dosť otravne, ale pridáva to hre nečakane silný survival prvok. Akonáhle vám aspoň jedna postava zomrie, nič už nebude ako predtým.

State of Decay 2; wallpaper: základňa, most

Predstavy o ideálnom mieste na bývanie a živote doznali vo svete postihnutej smrtiacim vírusom značných zmien. Bývanie POD mostom sa však stále neodporúča.

Skvelá online kooperácia ale aj hra pre jedného

Na State of Decay 2 obdivujem dve veci. Ako to skvelé prepojenie zombie apokalypsy s budovateľskými prvkami, ktoré sú pre žáner zombie hier pomerne veľkou inováciou, tak aj najmä slobodu, s akou môžete druhý diel State of Decay hrať. Už od prvého dielu sa hra prezentuje ako kooperatívna akcia, kde sa možno až vo štvorici vydávať na spoločné výpravy a budovať základňu. To je samozrejme pravda a nikoho asi neprekvapí, že so živým spoluhráčom je skrátka a dobre hranie najzábavnejšie. V takom prípade budete žmýkať zo State of Decay 2 absolútne maximum.

State of Decay 2; gameplay: zombieState of Decay 2; gameplay: presilaState of Decay 2; gameplay: Gus

Obrázok 1: Vozenie autom je lepšie absolvovať s viacerými ľuďmi. Obrázok 2: Nikdy totiž neviete, čo na vás okolitý svet nachystal. Obrázok 3: Modely postáv vyzerajú celkom obstojne, na rozdiel od okolitej prírody.

Čo však predovšetkým chválim, je možnosť oddať sa čistému singleplayer zážitku. AI parťáci fungujú pomerne dobre, a hoci s nimi nie je logicky taká zábava ako so živými hráčmi, väčšinou vás nesklamú. Takže ak práve nemáte priateľov, ktorí by State of Decay 2 vlastnili a na hranie s neznámymi hráčmi sa nechcete spoliehať (DayZ by o tom mohlo rozprávať tisíce príbehov), nie je nič jednoduchšie než nastaviť hranie na private, pričom v prípade hrania na Xboxe One tak nepotrebujete ani predplatné pre multiplayer.

Ak sa však zameriate na hranie so živými hráčmi, a to rozhodne odporúčam, budete benefitovať z mnohých funkcií, kde stojí na čele tzv. „drop-in/drop-out“ multiplayer. Vďaka tomu sa môžete kedykoľvek pripojiť do niekoho hry a opäť sa kedykoľvek odpojiť, netreba na nič čakať, ani sa nijako obmedzovať. Rovnako samozrejme funguje aj vaša hra, takže je možné v akomkoľvek okamihu pozvať cudzieho hráča, alebo dokonca požiadať o pomoc. V tomto smere funguje State of Decay 2 podobne ako Monster Hunter World, kde môžete ako sami žiadať o pomoc cudzích hráčov a rovnako tak vyhľadávať iných nešťastníkov v núdzi.

State of Decay 2; wallpaper: kooperácia

O strelné zbrane nebude núdza. Ak navyše dostatočne vylepšíte svoju základňu, môžete si vyrábať aj náboje.

Výsledný dojem zo State of Decay 2 kazí technické spracovanie

Z predchádzajúcich riadkov sa zdá byť State of Decay 2 ako jasnou kúpou pre všetkých milovníkov zombie hier a vlastne to tak naozaj je, no pripravte sa na kompromisy, ktoré budete musieť pri hraní urobiť. Kým hernými možnosťami alebo napríklad rozlohou je druhý diel State of Decay už naozaj hrou s veľkým H, technické spracovanie dáva jasne najavo, že ide stále o titul s menším rozpočtom a snáď aj menej skúsenejšími autormi. Ovládanie nie je tak doladené, ako by ste si koľkokrát priali, animácie postáv tiež občas pohnevajú, nehovoriac o technických nedostatkoch, ako je prelínanie textúr, veľmi zlý antialiasing a úplne otrasná vykresľovacia vzdialenosť.

Za všetko hovorí aj dostupná funkcia, ktorá vás teleportuje na miesto obďaleč, to keď sa niekde zaseknete a nemôžete sa vyslobodiť. Na štandardnom Xboxe One navyše nevyzerá State of Decay 2 nijako k svetu, hoci použitý Unreal Engine 4 by mal poslúžiť viac ako dobre. Na PC je už vizuálna stránka o poznanie lepšia, ale na Xboxe ma neustále iritovali škaredé textúry a najmä chudobnejšie prostredie a bohužiaľ aj často sa opakujúce domy či niektoré interiéry. State of Decay 2 je veľmi dobrá hra, ale nemôžete od nej očakávať, že akčné pasáže a prieskumy okolia ponúknu kvality porovnateľné napríklad sa sériami Tomb Raider alebo Uncharted.

State of Decay 2; gameplay: jazdaState of Decay 2; gameplay: slnko

Obrázok 1: Grafika State of Decay 2: väčšinou nie je príliš nad čím jasať. Obrázok 2: Ale občas dokáže vykúzliť aj pekné scenérie.

Ak by vyzerali animácie postáv, súboje, či pestrosť okolia ako napríklad v poslednom Tomb Raideri a pritom môcť robiť všetky tie skvelé veci, ako je budovanie základne a prieskum obrovského okolia, rozhodne by ste si teraz čítali o jednej z najlepších hier mesiaca máj. Technické spracovanie vás ale občas vytočí viac ako neústupná zombie s krvavo červenými očami. Mám navyše osobne miernu obavu, že State of Decay 2 začne u mnohých hráčov postupne strácať dych. Vďaka vývoju základne sa síce hrateľnosť nadrobno mení, ale vo výsledku je všetko stále o tom istom. Hľadanie surovín, udržiavanie základne, prečkanie noci, kde vidíte asi len na dva kroky a tak stále dokola.

Pokiaľ vás ale premyslená kombinácia budovateľskej stratégie a akčná adventúra chytí a nebudete toľko dbať na technickú stránku hry, môžem vám rozhodne State of Decay 2 odporučiť. Body k dobru si potom môžete pripočítať nielen za veľmi príjemnú cenu, ale aj účasť v programe Play Anywhere, čo znamená, že ak si túto zombie adventúru kúpite na PC alebo Xbox One, automaticky získavate hru aj na druhú platformu. State of Decay 2 vychádza 22. mája na PC a Xbox One, na ktorom sme hru recenzovali.

State of Decay 2; wallpaper: masaker

Pozor si treba dať aj na ostatných pozostalých. Niektorí sa k vám budú chcieť pridať, iní vás bez mihnutia oka prepadnú.

Recenzia State of Decay 2: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 80 % Alza.sk
80 %
50 %
90 %
State of Decay 2; recenzia

• Originálne herné mechaniky
  • Zábavné budovanie základne
  • Tri obrovské mapy
  • Nespočetné množstvo zbraní a surovín
  • Zžitie sa s postavami
  • Možnosť hrať sám aj v online kooperácii

• Slabý vizuál
  • Množstvo technických chýb
  • Časom repetitívne

Preview State of Decay 2

Obsah preview State of Decay 2

1. State of Decay 2 nie je pre vlkov samotárov
  2. Novinky v State of Decay 2
  3. Kooperácia až pre 4 hráčov aj čistá offline zábava
  4. State of Decay 2 na obe platformy od Microsoftu za jednu cenu
  5. HW nároky na hru State of Decay 2 PC

State of Decay 2 nie je pre vlkov samotárov

Veľká časť zombie hier je buď o samotárskom štýle života, kde všetci fungujú na vlastnú päsť, alebo naopak vsádzajú na kooperáciu ako napríklad séria Left 4 Dead. Tá nebude chýbať ani v State of Decay 2, ale ústredným motívom, rovnako ako v prvom dieli, zostáva budovanie komunity. Tentoraz bude platiť „čím viac, tým lepšie“ a nehovoríme teraz ani tak o nábojoch alebo umlátených zombíkoch. V hre pôjde predovšetkým o budovanie spoločenstva preživších, kde má každý svoju úlohu a každý ľudský život sa počíta. Teda, ak sa náhodou nenakazíte. Potom musíte, rovnako v rámci komunity, ísť pekne pod zem.

State of Decay 2; Wallpaper: zombie

Ústredným motívom State of Decay 2 je zombie apokalypsa. Na svojich cestách tak stretnete najrôznejšie druhy nakazených nepriateľov, od drobných a šikovných až po chodiace bomby plné nebezpečnej substancie.

Prednosťou hry je veľký otvorený svet, ktorý bude okrem iného ponúkať zaujímavé miesta, ktorým pri troche šťastia môžete hovoriť domov. Opustená nemocnica, zrub na kopci, skrátka a dobre čokoľvek, čo sa dá dobre opevniť a je tu z rôznych dôvodov strategicky výhodné zostať. Kým je tak State of Decay 2 v zásade klasickou akčnou strieľačkou z pohľadu tretej osoby, pokiaľ ide o vašu základňu, ponúkne hra strohé, no zaujímavé budovateľské prvky. Ako veľmi bude tento aspekt detailný a prepracovaný zatiaľ presne nevieme, rozhodne však pôjde o neoddeliteľnú časť hry.

Svoju pevnosť môžete postupne vylepšovať, čo bude žiaduce pre celú vašu komunitu, ktorá funguje ako hlavný prvok hry. Pomyselným cieľom State of Decay 2 bude vytvoriť čo najväčšie a najsilnejšie spoločenstvo preživších a k tomu je samozrejme potrebné kvalitné zázemie. Ťažko sa bude schovávať v nezabezpečenom zrube napríklad tridsiatka ľudí. V tomto ohľade si hra vypožičiava prvky budovateľských stratégií. Ak tak budete chcieť navyšovať služby a komfort vašej základne, čo si bude vyžadovať viac a viac preživších, ktorí priložia ruku k dielu, musíte napríklad vytvoriť ďalšie lôžka, pestovať viac zeleniny či poskytovať adekvátnu zdravotnú starostlivosť.

State of Decay 2; Wallpaper: domState of Decay 2; Wallpaper: starý zrub

Obrázok 1: Herný svet ponúkne najrôznejšie stavby, z ktorých si budete môcť vytvoriť svoje útočisko. Obrázok 2: Niektoré miesta ponúknu lákavú korisť, ako základne vám však neposlúžia.

Novinky v State of Decay 2

Práve tvorba základne bude o niečo komplexnejšia, ale zároveň pôjde iba o jeden z prvkov hrateľnosti, ktorý by nemal zatieniť klasickú akciu. Novinky sa tak ponesú predovšetkým v duchu lepšej previazanosti a logiky prvkov, kedy práve spomínané pestovanie jedla je príjemnou novinkou. V predchádzajúcich dieloch ste si totiž museli potravu zháňať sami. Vítanou zmenou v State of Decay 2 je rovnako možnosť vlastniť viac základní, pričom autori oznámili, že pri presune medzi nimi by vám mali zostať všetky dostupné suroviny.

State of Decay 2; Wallpaper: boj

Okrem divokej prírody ponúkne State of Decay 2 tiež mestské prostredie, kde sa dá vykradnúť opustené obchody a nájsť toľko potrebné zásoby. Aj tu však číha nebezpečenstvo v podobe nemŕtvych nepriateľov.

Príjemné napučanie nezasiahne iba herný obsah, ale aj rozlohu sveta. Pri vydaní budú k dispozícii tri rozličné oblasti, pričom všetky by mali byť veľké ako celá pôvodná hra. Na každej mape tak môžete mať svoju základňu a presúvať sa medzi nimi pôjde úplne jednoducho. Tento prvok by mal imitovať logický presun na novú základňu (tak ako v prípade skutočnej apokalypsy) a využívať ho budete v momentoch, kedy sa rozhodnete preskúmať nové územia, nájsť čerstvé suroviny či zachrániť ďalších preživších.

V takom prípade presuniete celú svoju komunitu, pričom práve ľudský prvok v rámci umelej inteligencie opäť prizná drobné vylepšenia. Kým pôvodná hra obsahovala vopred vytvorené archetypy postáv, ktoré sa iba striedali, State of Decay 2 bude ich vlastnosti generovať úplne náhodne. Niekedy napríklad zachránite dobrodruha, ktorý je schopný na svojich cestách nájsť vzácne suroviny, inokedy sa naopak do vašej komunity dostane jemná žena, ktorá by okrem bezpečia základne neprežila ani desať minút, zato je ale skvelou záhradníčkou. Na jednej strane tak bude napríklad mixovať zloženie spoločenstiev podľa vašich potrieb a túžob, zároveň však budete bojovať s nutkaním zachrániť všetkých a neskôr pre nich hľadať uplatnenie alebo len voľnú posteľ.

State of Decay 2; Wallpaper: rabovanieState of Decay 2; Wallpaper: strieľačkaState of Decay 2; Wallpaper: survival

Obrázok 1: Podobne, ako prvý diel, sa aj dvojka snaží čo najvernejšie navodiť trýznivú atmosféru zombie apokalypsy. Obrázok 2: O strelné zbrane nebude núdza, čoho však bude málo, sú náboje. Obrázok 3: Väčšinu nepriateľov zabijete pár ranami.

Kooperácia až pre 4 hráčov aj čistá offline zábava

Je dobré upozorniť na to, že hoci sa tak State of Decay 2 môže tváriť, nejde čisto o online hru a už vôbec nie o MMO. Úplne všetko si budete môcť užiť iba sami za sprievodu umelej inteligencie, hra samotná však priamo nabáda ku kooperácii. Ponúkne napríklad populárne „drop-in/drop-out“ multiplayer, čo znamená, že ostatní hráči sa môžu do vašej hry kedykoľvek pripojiť a zase odpojiť bez toho, by to ovplyvnilo priebeh hrania. V rámci online kooperácie si môžete zahrať až vo štvorici naraz.

Zásadným nedostatkom prvého dielu bolo grafické spracovanie, to ale ospravedlňoval fakt, že išlo v podstate o nezávislý titul. Dvojka už sa však vydáva do stretu s tými najväčšími konkurentmi, veď v podobný čas má vyjsť exkluzivita na PS4, Days Gone, ktorá tiež vsádza na hordy nemŕtvych a otvorený svet, napriek tomu ide ale vo výsledku o dosť odlišne zameraný titul. Bohužiaľ, ani State of Decay 2 sa zatiaľ netvári príliš uhladene, čo sa vizuálu týka. Toho sú si vedomí aj samotní autori – argumentujú tým, že ich titul je predovšetkým o hrateľnosti. S takýmto prístupom to ale budú mať v nabitej konkurencii veľmi ťažké.

State of Decay 2; Wallpaper: kooperáciaState of Decay 2; Wallpaper: kooperácia

Obrázok 1: Charakteristická hrateľnosť je postavená na kooperácii so živými hráčmi. Obrázok 2: State of Decay 2 je možné hrať až vo štvorici naraz.

State of Decay 2 na obe platformy od Microsoftu za jednu cenu

Vďaka úspechu pôvodnej hry Microsoft očividne na State of Decay 2 veľa vsádza, titul je tak zaradený do obľúbeného programu Xbox Play Anywhere. To znamená, že v prípade kúpy digitálnej verzie získate zároveň State of Decay 2 aj na druhú platformu. PC verzia bude dostupná len prostredníctvom digitálnej distribúcie. Ak ste majiteľom Xboxu One a zároveň predplatiteľom Xbox Game Pass, máte ďalší dôvod na radosť. Hra bude odo dňa vydania súčasťou tohto programu, takže si ju budete môcť zahrať bez ďalších investícií.

PPríjemná je aj cena, ktorá bude zhruba polovičná oproti väčšine veľkých titulov. Ak si ale priplatíte za Ultimate Edíciu, dostanete predbežný prístup k plnej hre už štyri dni pred vydaním, kód na pôvodnú hru v Year One Survival Edition a ďalší doplnkový obsah. State of Decay 2 vychádza 22. mája 2018 na PC a Xbox One.

State of Decay 2; Wallpaper: most

State of Decay 2 pôsobí nádherne, hra ako taká ale nikdy nevynikala grafickým spracovaním a druhý diel na tom bude podobne.

HW nároky na hru State of Decay 2 PC