Jeden z najväčších producentov stratégií, spoločnosť Paradox Interactive, nám v týchto týždňoch vedľa expanzie do výbornej ťahovky Battletech, ktorého sme vám predstavili pred niekoľkými dňami, priniesol aj rozšírenie do klenotu menom Stellaris. Ako na nás zapôsobil datadisk Stellaris: Megacorp, zistíte v našej recenzii.
• Žáner: Stratégia • Vývojár: Paradox Development Studio • Vydavateľ: Paradox Interactive • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (6. decembra 2018)
• Mini Recenzia: 6. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Prítomnosť expanzie Stellaris: Megacorp pocítite ihneď po spustení novej hry. Hoci pred vás budú pri výbere vašej frakcie postavené prakticky totožné zoskupenia ako v základe, pri podrobnom preskúmaní zistíte, že teraz disponujú doteraz nepredstavenými štatistikami a pasívnymi schopnosťami, ktoré pred nainštalovaním datadisku nemali. Rovnakou zmenou prešlo aj formovanie nových národov, ktorých definovanie je vďaka prítomnosti tejto aktualizácie oveľa prepracovanejšie, takže si s tvorbou svojho ideálneho mimozemského druhu môžete riadne pohrať.
Akonáhle si vytvoríte či vyberiete jednu z herných frakcií, Stellaris: Megacorp vás vypľuje vo vašom domovskom systéme, v ktorom budete štartovať svoju dobyvateľskú cestu. Podobne ako v minulosti vám bude daných k dispozícii niekoľko plavidiel, medzi ktorými nájdete konštrukčné, vedecké a vojenské vesmírne lode. Primárnou odlišnosťou od pôvodného konceptu, ktorú si ihneď potom, čo sa trošku rozhliadnete, všimnete, je upravený panel materiálov, ktorý bol obohatený o rad nových surovín. Tie boli pridané v rámci značného prepracovania fungovania planéty, ktorá sa od zo začiatku ponúkaného systému dosť líši a je o niečo komplexnejšia než ten, ktorým disponovala základná hra.
Vedľa energie, minerálov a jedla tu teraz máte materiály, ktoré sú schopné vyrábať len špecifické budovy a celkom sa hodia do datadisku, ktorý je zacielený na korporácie. Novo budete musieť pri dlhodobom plánovaní výstavby flotily počítať aj s dostupnosťou zliatin a spotrebného tovaru, bez ktorého sa napríklad pri budovaní kolonizačných lodí jednoducho nezaobídete. Produkciu elementárnych surovín budete zefektívňovať skrz expandovania štvrtí zameraných na ťažbu minerálov, výrobu energie či pestovanie plodín. Počet blokov, na ktorých možno budovať, je však obmedzený, takže si musíte vždy riadne rozmyslieť, akým smerom chcete svoju planétu zacieliť. Podobne ako v predchádzajúcej expanzii Stellaris: Apocalypse sú aj tu prítomné gigantické projekty, ktorých rozsah vám vezme dych.
Vo vesmíre samozrejme opäť nie ste úplne osamotení, čoho budete môcť vďaka možnostiam, ktoré prináša datadisk Stellaris: Megacorp, riadne využiť. Veľkým korporáciám sú totiž záujmy jednotlivých národov vcelku ukradnuté, hlavné je pre ne sa riadne napakovať, takže v momente, keď nadviažete kontakt s novým druhom, budete s ním môcť odštartovať spoluprácu. V rámci kooperácie s čerstvo nájdeným gigantom vám bude umožnené na jeho svete dokonca postaviť kancelársku budovu, z ktorej budete profitovať nakoniec nielen vy, ale aj frakcie vlastniace planétu.
Vedľa stabilných frakcií, ktoré poznáme už z minulosti, sa po pridaní Stellaris: Megacorp na scéne objavia zoskupenia medzi hviezdami putujúcich obchodníkov. Títo priekupníci cestujú po vesmíre a snažia sa predať výrobné suroviny, zbrane či dokonca nové technológie. Hoci vyzerajú na prvý pohľad krehko, putujú ich lode v silných letkách, ktoré sú schopné odraziť nápor väčšiny pirátov, monštier a agresívnych zoskupení robiacich si nárok na ich tovar.
Najnovšia expanzia Stellaris: Megacorp neprináša do hry len nenásytné korporácie, do ktorých čela sa môžete postaviť, ale aj rad prvkov upravujúcich samotnú hrateľnosť či elementárne mechanizmy, s ktorými sme mohli pracovať v priebehu minulých rokov. Pridané boli cez ňu neutrálne karavany, nové budovateľské projekty a mnoho ďalšieho. Celkovo sa mi jej návrh skutočne páči, pretože reálne vylepšuje doteraz nie veľmi dobre spracovanú kontrolu miest či slušný rad iných aspektov, ktoré mi v základe práve dvakrát nesadli.
Stellaris: Megacorp je veľmi podarené rozšírenie, ktoré výrazne nevybočuje z konceptu, ktorým Paradox rozširuje svoje veľké strategické projekty. Zaobstarať by si ich zaručene mali tí milovníci Stellaris, podľa ktorých už základ stráca dych, či tí, ktorí túžia po novom obsahu zacielenom na korporácie. Kto by sa mu mal vyhnúť? Zrejme skupina nevlastniaca základnú hru alebo tí, ktorým tento žáner jednoducho neimponuje. Za seba nákup odporúčam.
Táto mini recenzia bola napísaná pre PC verziu.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 32-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core 2 Quad 9400 2.66 Ghz/AMD Athlon II X4 640 3.0 Ghz | Intel i3 2100 3.1 Ghz/AMD Phenom II X4 850 3.3 Ghz |
Grafická karta | Nvidia GTX 460/AMD HD 5770 | Nvidia GTX 560T/AMD HD 6850 |
DirectX | DirectX 9.0 | DirectX 9.0 |
Operačná pamäť | 2 GB | 4 GB |
Pevný disk | 4 GB | 4 GB |
Stellaris Megacorp vychádza 6. decembra 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.