Emise pro AP+ v app - všechny segmenty Emise pro AP+ v app - všechny segmenty

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast (RECENZIA) – Expanzia nasiaknutá slanou vodou

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Po veľmi vydarenom rozšírení Rise of the Tomb Kings sme sa popravde nemohli dočkať oznámenia ďalšej plnohodnotnej expanzie do Total War: Warhammer II. Creative Assembly si s jej predstavením dala dosť na čas, nakoniec nám však Curse of the Vampire Coast bolo predsa len ukázané a teraz sme si ho dokonca mohli zahrať. Čo na aktuálne vypustený datadisk s pirátskou tematikou hovoríme, vám povie naša recenzia.


• Žáner: Stratégia • Vývojár: Creative Assembly • Vydavateľ: SEGA • Platformy a Dátum vydania: PC (8. novembra 2018) • Homepage: www.totalwar.com/blog/total-war-warhammer-ii-curse-of-the-vampire-coast-faq


Časti článku:

Obsah recenzie Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast

  1. V kampani Curse of the Vampire Coast na vás čaká rad výziev
  2. Vaša loď, váš hrad
  3. Základné vojsko vás v Curse of the Vampire Coast svojou efektivitou neohromí
  4. Curse of the Vampire Coast prináša frakciu, ktorá nie je pre každého
  5. Recenzia Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Total War: Warhammer II PC

V kampani Curse of the Vampire Coast na vás čaká rad výziev

• Recenzia: 8. 11. 2018 • Autor:   Ondřej Zeman

Slabnutie magického víru sa podľa všetkého nakoniec netýka len vznešených elfov a ostatných primárnych frakcií Total War: Warhammer II, ako sa nám tvorcovia pôvodne snažili tvrdiť. Negatívny vplyv má aj na gigantických obyvateľov hlbín, ktorí sú ním náhle prebudení z bezsenného spánku, čo sa im samozrejme veľmi nepáči, a tak si svoju zlosť vylievajú na všetkom, čo sa im pripletie do cesty. Najhorším zo všetkých morských monštier je legendárny Amanar, pred ktorým si nemôžu byť isté nielen lode, ale ani prímorské mestá, ktoré z času na čas s obľubou napáda a zanecháva v troskách. Prítomnosť strašidelného obra sa rozhodnú využiť piráti z upírieho pobrežia, snažiaci sa ho získať na svoju stranu pomocou mocného artefaktu, cez neho si možno podrobiť vôľu prastarého titana a plne sa vyvarovať jeho hnevu.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Very Hard Win I Alza Magazín

V neskorých fázach hry sa z novej frakcie Curse of the Vampire Coast stane oponent, s ktorým sa súperí skutočne ťažko.

Curse of the Vampire Coast vám ponúkne celkom štyri herné frakcie, za ktoré sa môžete pustiť do boja o mocný artefakt zväzujúci pradávneho netvora. Primárnym zoskupením tejto expanzie bude Upírska zátoka vedená šialeným Luthorom Harkonom, ktorý kvôli svojej rozpoltenej mysli občasne ovplyvňujúcej jeho bojové a taktické zručnosti nie je určený pre nováčikov, ktorým bude viac vyhovovať gróf Noctilus, čeliaci spočiatku minimálnemu tlaku. Na skutočne skúsených jedincov je naopak zacielená Cylostra Direfin, ktorej magické zručnosti a štartové pozície vyžadujú určitý um. Medzi stredne náročné výzvy by som zaradil kampaň za vládkyňu pirátov zo Sartosy, Aranessu Saltspite. So všetkými samozrejme možno absolvovať ako scenár Oko víru, tak aj sandboxovú variáciu prepájajúcu svet Total War: Warhammer I a Warhammer II.

Každý z vodcov frakcií pridaných v Curse of the Vampire Coast disponuje, podobne ako panovníci Tomb Kings, svojou vlastnou štartovacou pozíciou, na ktorej bude musieť čeliť unikátnym hrozbám. Luthor začínajúci v Lustrii si musí poradiť s jaštermi a vzbúrencami z vlastných radov. Gróf Noctilus so sídlom v oceáne má pred sebou len pyšných elfov, ktorých lode treba poslať ku dnu. Veľmi podobnej situácii čelia tiež páni piráti zo Sartosy a neuveriteľne ohybná Aranessa Saltspite, ktorá sa so svojím korábom plaví pri brehoch Tile. Najväčšia výzva bude zrejme čakať na opernú speváčku Cylostru Direfin, ktorá má problémy s korzármi zo severu, dotieravými skavenmi a ríšskymi osadníkmi, ktorým sa prítomnosť nemŕtvych nepozdáva.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: cintorín Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: upíria zátoka Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: Sartosa

Obrázok 1: Cintorín galeon je dosť ponurým miestom, ktoré obýva gróf Noctilus. Obrázok 2: V Upírskej zátoke možno nájsť šialeného Luthora s jeho vernými spoločníkmi. Obrázok 3: Piráti zo Sartosy predstavujú frakciu, ktorá by mala skôr než ku Curse of the Vampire Coast patriť k Ríši.

Pred vypustením Curse of the Vampire Coast sme vás v preview oboznámili s našimi obavami ohľadom balansu, ktorý mohla značne ovplyvniť prítomnosť nových vodcov z plateného balíčka. Vo finále sú našťastie jednotlivé upírie frakcie rozmiestnené natoľko efektívne, že výrazne neutlačujú pôvodné národy, za čo tvorcov chválim. Osobne považujem za problém skôr najnovšieho lorda Temných elfov Lokhira, ktorého autori vložili do hry v rámci tejto expanzie. Jeho pozícia je minimálne vo veľkej kampani príliš blízko osadám skavenov a Vznešených elfov, ktorí sa vďaka jeho prítomnosti nemajú možnosť riadne rozvinúť, čo z nich robí ľahký cieľ pre skupiny, ktoré útlakom silnejších susedov netrpia tak intenzívne.

Vaša loď, váš hrad

Všetky základné frakcie sveta Total War: Warhammer II štartujú svoju púť s pevne daným mestom slúžiacim ako počiatočný bod na expanziu, Piráti z Upírej zátoky sa nijako nelíšia. Aj legendárni lordi tohto zaujímavého národa disponujú pevnosťami a dedinami, ktoré možno podľa svojich predstáv vylepšovať. Rozširovanie sídiel je spočiatku celkom náročné, pretože vaše príjmy nie sú nijako zvlášť závratné a budovy stoja prekvapivo vysoké sumy. Rýchlo si na zdokonalenie svojho majetku môžete zarobiť prostredníctvom nájazdov alebo vytvorením rozsiahlej siete pirátskych zátok. Tie máte možnosť postaviť v nepriateľských prímorských metropolách vždy potom, čo ich zrazíte na kolená a necháte naďalej v pazúroch protivníka s tým, že vám budú produkovať financie až do svojho úplného pádu.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: loď Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: výpad Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast; gameplay: známosť

Obrázok 1: Loď je pre vášho admirála všetkým. Obrázok 2: Vďaka jej mobilite z nej budete môcť stabilne organizovať výpady na územia nepriateľa. Obrázok 3: Popularita značne definuje vývoj kampane, čím vyššie v rebríčku ste, tým väčší počet protivníkov sa vás snaží zosadiť.

Starať sa v Curse of the Vampire Coast nebudete len o stabilnú expanziu kontrolovaných miest, ktorých rozširovaním si zabezpečíte predovšetkým permanentný príjem a strategické body, v ktorých budete obnovovať sily po boji. Veľmi veľký dôraz je tu kladený na vývoj samotných korábov, ktorými disponuje spolu s legendárnymi lordmi len pár vyvolených, ktorých máte možnosť vylepšiť v rámci výskumu. Loď pre tieto špeciálne postavy predstavuje druhý domov, ktorý je možné rovnako ako metropolu po naverbovaní určitého počtu obyvateľov rozšíriť, čím si otvoríte nové jednotky na verbovanie či pasívne zručnosti znižujúce náklady na údržbu, zvyšujúce rýchlosť pohybu, alebo upravujúce efektivitu niektorých častí vášho vojska. Keďže zástupcovia frakcie Upírska zátoka nepatria medzi generálov s najväčším pohybovým dosahom, je dobré im najskôr vylepšiť plachty výrazne zvyšujúce ich inak veľmi nízku pohyblivosť.

Nová expanzia sa vo veľkom zameriava na pirátsku tematiku, takže sa príliš nemôžeme čudovať tomu, že v nej nájdeme okrem lodí prechádzajúcich postupným vývojom taktiež mapy s pokladom. Pre dobrodružnejšie založených jedincov sú tu krátke dejové linky, v ktorých budú hľadať pomocou indícií truhlice so vzácnymi artefaktmi a zlatom. Tešiť sa môžete taktiež na unikátnu magickú školu Hlbín ťažiacu zo sily vodných más a nových hrdinov, ktorí ju praktizujú. Zaujímavé je, že piráti z Upírskej zátoky majú rovnako ako ich suchozemskí príbuzní možnosť oživovať padnutých bojovníkov po bitke, čo z nich robí veľmi nebezpečných protivníkov maximálne využívajúcich šarvátky ostatných frakcií, ktorých mŕtvych vojakov môžu opäť priviesť k životu a použiť ako zbraň proti svojim nepriateľom.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: flotila Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: vývoj postavy Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: záchvat

Obrázok 1: Svoju flotilu môžete stabilne rozširovať o nových členov, prípadne nahrádzať tých pôvodných. Obrázok 2: Niektoré postavy vám v Curse of the Vampire Coast umožnia dopĺňať muníciu delám, čo sa vám určite bude hodiť. Obrázok 3: Luthor má v priebehu hrania často záchvaty ovplyvňujúce jeho bojové schopnosti.

S pridaním námorných frakcií, nastal pre tvorcov problém, ako vyriešiť bitky, ktoré sa na vlnách odohrávajú. Automatické rozhodovanie už nepripadalo do úvahy, a tak namiesto klasických stretov lodí do Total War: Warhammer II vložili ostrovné lokácie a gigantické plávajúce pevnosti Temných elfov, na ktorých sa môžu armády stretnúť v plnej sile. Dizajn týchto máp je veľmi špecifický, väčšinou nie sú nijako veľké, takže na nich obe vojská stoja už od samého začiatku viacmenej na dostrel. Za seba musím povedať, že som bol veľmi zaujatý návrhom Čiernych árch, ktorých monumentálnosť na mňa minimálne pri prvej bitke, ktorú som na ich palube musel vybojovať, skutočne urobila dojem. Napriek tomu je podľa mňa škoda, že klasické súboje lodí stále chýbajú.

Základné vojsko vás v Curse of the Vampire Coast svojou efektivitou neohromí

Základným kameňom celej armády upírej frakcie v Curse of the Vampire Coast sú nemotorné, slabé a hlavne nedisciplinované zombie, na ktoré sa môžete spoliehať len po veľmi krátku dobu. Vo finále je v podstate jedno, či majú kontaktné alebo palné zbrane, nakoniec sú to vždy len mŕtve telá, s ktorými sa dokáže väčšina štartovných vojsk vysporiadať relatívne ľahko. Počiatočná fáza kampane je preto veľmi náročná, pretože vaši nepriatelia disponujú jednotkami, s ktorými vašich červami prežraných vojakov doslova zašliapu do zeme. Neblahú situáciu budete môcť zvrátiť až po vybudovaní lepších produkčných budov, ktoré vám dajú prístup k podstatne účinnejším bojovníkom a monštrám.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: bess Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast; gameplay: Leviatan Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; gameplay: krabica

Obrázok 1: Kráľovná Bess je monumentálnou zbraňou, s pomocou ktorej sa mi v jednej z bitiek podarilo zabiť viac ako sedemsto nepriateľov. Obrázok 2: Prerastený krab je jednou z najsilnejších jednotiek Curse of the Vampire Coast. Obrázok 3: Jeho menšie verzie sú tanky, na ktoré možno dočasne naviazať pokojne celú armádu.

Svoje vojsko som po vystavaní nových budov rozšíril o po mäse bažiace kraby, riadne vytrénovaných plaváčikov, do zbroje zakutých zombíkov, mohutné netopiere prenášajúce v pazúroch zombie, tiene a samozrejme o delá, ktoré dokážu riadne zmenšiť veľkosť oponentových šíkov. Osobne som si zo stredne silných jednotiek najviac zamiloval riadne nafúknuté mŕtvoly, ktorých telá plné plynu po kontakte s nepriateľmi explodovali, čím značne znížili silu všetkých oddielov vo svojom dosahu, bez ohľadu na to, či išlo o priateľov alebo protivníkov.

Ak sa vám podarí s vašou frakciou dostať až do finálnej fázy hry, budete za svoju vytrvalosť odmenení možnosťou svoje vojsko rozšíriť o ultimátne jednotky, ktorých spektrum nie je bohužiaľ tak pestré ako paleta tvorená slabšími kusmi. Naverbovať budete môcť okrem ťažkoodencov s ručnými kyjakmi tiež obrích leviatanov a nekroflexské kolosy pripomínajúce obrov zložených z častí vodou zničených lodí. Hoci to niektorých z vás určite prekvapí, v kasárňach upírieho pobrežia je možné nabrať tiež terorgheistu, ktorý bol doteraz prítomný len u suchozemských upírich frakcií, ktoré s pomocou desivého škreku tejto nemŕtvej beštie drvili jedného nepriateľa za druhým.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Very Hard Island Battle I Alza Magazín

Bitky proti kapitánom pirátskych lodí vám v Curse of the Vampire Coast príliš zabrať nedajú.

Na zloženie armády, ktorou disponovala väčšina frakcií pridaných v rámci Curse of the Vampire Coast, som si musel veľmi dlho zvykať, pretože som v posledných mesiacoch hral primárne za trpaslíkov so spoľahlivou pechotou. Tu mi namiesto zo železa vykovaných ťažkoodencov boli spočiatku dané do rúk šíky neukáznených polorozpadnutých tiel, na ktoré by si kvôli ich vysokej fragilite stavil snáď len šialenec, čo je možno pravým dôvodom toho, prečo je hlavným vodcom tejto podivnej skupinky práve Luthor. Zo začiatku som dosť trpel, pretože mi dizajn vojska jednoducho nesedel. Veľmi sa mi uľavilo v momente, kedy som mohol väčšinu zombie nahradiť beštiami a kolosmi z hlbín, ktorí mi dali efektivitu, odolnosť a silu, po ktorej som po celý čas tak túžil.

Curse of the Vampire Coast prináša frakciu, ktorá nie je pre každého

Čerstvo vypustená expanzia do Total War: Warhammer II prináša do tohto temného sveta nemŕtvych pirátov, ktorí sa môžu pýšiť novou formou mágie, systémom stabilne sa vyvíjajúcich lodí, efektívnymi monštrami a veľmi silnou artilériou, ktoré dokážu často rozhodnúť priebeh celej bitky. Relatívne kvalitne sa tvorcom podarilo navrhnúť tiež príbeh spolu s radom mechanizmov, ktorými bola táto hra vďaka Curse of the Vampire Coast rozšírená. Na celku sa mi trošku nepáči nadmerná nahustenosť národov vo veľkej kampani narušujúcej vývoj jednotlivých primárnych frakcií, ktoré sa nemôžu riadne rozvinúť, čím ich vývojári prakticky odsúdili ku skorému zániku.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; Luthor

Výzva v podobe šialeného vodcu Luthora a spočiatku dosť chatrnej armády pirátov z upírieho pobrežia čaká. Prijmete ju?

Curse of the Vampire Coast je obstojný datadisk rozširujúci základnú hru nielen o novú rasu, ale aj o čerstvý príbeh. Ak patríte medzi fanúšikov Total War: Warhammer II, rozhodne by vám vo vašej zbierke nemal chýbať. V prípade, že máte k tejto sérii skôr vlažný prístup, pokojne počkajte na zľavu. Osobne však nákup vrelo odporúčam.

Recenzia Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 79 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
85 %
Audiovizuálne spracovanie
80 %
Znovu hrateľnosť
75 %
Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast; recenzia

Klady

  • Celkový návrh frakcie
  • Zaujímavá kampaň
  • Kvalitné neskoré jednotky
  • Inovatívny mechanizmy

Zápory

  • Veľmi nevýrazné štartové jednotky
  • Prílišná nahustenosť herných národov vo veľkej kampani
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Novinky

  1. (17. 10. 2018) Do boja v Curse of the Vampire Coast potiahnu utopení námorníci, legendárni hrdinovia, oživené lode a rad ďalších obyvateľov hlbín
  2. HW nároky pre Total War: Warhammer II PC

Do boja v Curse of the Vampire Coast potiahnu utopení námorníci, legendárni hrdinovia, oživené lode a rad ďalších obyvateľov hlbín

• Update: 17. 10. 2018 • Autor:   Ondřej Zeman

Už v našej preview o Curse of the Vampire Coast som sa odvážil špekulovať o tom, že frakcia bude rozdelená na niekoľko skupín vedených unikátne navrhnutými legendárnymi lordmi, ktorí sa od seba budú líšiť predovšetkým elementárnym dizajnom. Hoci hlavným vodcom bude podľa všetkého arci-komodor Luthor Harkon, nebudete nutne musieť odštartovať kampaň len za neho. Prítomný tu bude tiež mohutný gróf Noctilus vyzbrojený impozantnou halapartňou, kráľovná vĺn Aranessa Saltspite či legendárna speváčka Cylostra Direfin, ktorá bude mať na rozdiel od ostatných veliteľov viac éterickú podobu.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – odhalenie jednotiek

V hodinovom videu sú vám detailne predstavené všetky jednotky pripravovanej expanzie Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast

Samotné spektrum jednotiek slúžiacich týmto štyrom veliteľom je neskutočne rozsiahle. Základní zombíci tu sú ponúkaní v piatich rôzne navrhnutých podobách, takže ich je možné použiť ako v kontaktnom boji, tak aj pri stretoch na väčšie vzdialenosti. Do pomaly sa rozkladajúcich rúk im môžete vložiť meče, pušky, ručné delá či výbušniny, ktoré následne hádžu po prichádzajúcich nepriateľoch. V rámci elementárneho spektra sa frakcia Curse of the Vampire Coast v mnohých ohľadoch výrazne podobá na upírích grófov, na rozdiel od nich však disponuje strelcami, artilériou, obrími korábami a agilnými bojovníkmi s možnosťou dostať sa cez tiene až k nepriateľovi bez povšimnutia.

Aby som povedal pravdu, trošku sa obávam toho, že po pridaní Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast táto expanzia značne naruší celkovú balanciu hry. Minimálne menšie jašteričie národy a vznešení elfovia s ňou budú mať dosť veľké problémy, pretože si piráti rovnako ako púštni králi z Rise of the Tomb Kings privedú do poľa nové jednotky, ktorým nebudú schopné staršie zoskupenia skutočne efektívne vzdorovať, takže budú po čase úplne pohltené podobne ako civilizácia temných elfov, ktorá je aktuálne obklopená nepriateľmi zo všetkých strán. Snáď sa Creative Assembly podarí túto expanziu do 8. novembra, kedy vychádza na Steame, poriadne vyladiť.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Cylostra (trailer)

Cylostra je veľmi zdatná kúzelníčka, ktorá dokáže do boja privolať nemŕtvych bretonských rytierov.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Total War: Warhammer II PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz/AMD Phenom 8650 Triple-Core Intel Core i5-4570 3.2GHz/AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R9 270X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 4 GB 8 GB
HDD 60 GB 60 GB
i Mohlo by vás zaujímať

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast vyšlo 8. novembra 2018 na PC. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast Preview

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – Preview

  1. Flotila komodora Harkona zmení osud Lustrie
  2. Piráti z Curse of the Vampire Coast sa na prvý pohľad veľmi podobajú na temných elfov
  3. Do rúk nám budú daní v boji zdatní umrlci
  4. Zabojujeme si v Curse of the Vampire Coast konečne na mori?
  5. HW nároky pre Total War: Warhammer II PC

Flotila komodora Harkona zmení osud Lustrie

• Preview: 8. 10. 2018 • Autor:   Ondřej Zeman

Stará dobrá Říša sa s lapačmi a pirátmi nikdy nepárala. Ak sa jej podarilo člena niektorej z lúpežných bánd chytiť, väčšinou s ním zástupcovia zákona urobili veľmi rýchly proces. Teraz však nastal čas, kedy sa im ich horlivosť vráti aj s úrokmi, pretože sa na more chystá vyplávať veľká flotila mŕtvol vedená legendárnym šľachticom Luthorom Harkonom, ktorý si pre seba pred mnohými rokmi zabral na východnom pobreží Lustrie jedno z hlavných miest regiónu. Jeho hlavným cieľom budú v Curse of the Vampire Coast spočiatku ľudské mestá, po čase však určite zameria svoju pozornosť aj na ostatné, susedné rasy, pretože s jedlom často rastie chuť.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast – oznamujúce video (trailer)

Luthor Harkon rozhodne nebude z tých najpríčetnejších postáv, ktoré nám Curse of the Vampire Coast ponúkne. Zaručene však pôjde o silného vodcu.

Rovnako ako frakcia z Rise of the Tomb Kings sa ani frakcia nemŕtvych pirátov nebude musieť pridať do boja o slabnúci magický vír (na rozdiel od všetkých primárnych zoskupení v hlavnej kampani Total War: Warhammer II). Curse of the Vampire Coast dá tomuto národu vlastné ciele, po ktorých splnení pred vás bude s vysokou pravdepodobnosťou postavená finálna bitka, v ktorej budete musieť použiť všetky dostupné prostriedky, inak nezvíťazíte. Prioritou by podľa všetkých aktuálne dostupných informácií malo byť nájsť harpúny z hviezdneho kovu, s ktorých pomocou budete môcť podrobiť svojej vôli gigantického morského tvora Amanara, ktorého sa obávajú aj tie najmocnejšie suchozemské monštrá.

Osobne nepatrím medzi fanúšikov príbehovo ladených kampaní so zvláštne vybalancovaným bitkami, preto vítam, že si frakciu z Curse of the Vampire Coast budeme môcť, podobne ako národ z Rise of the Tomb Kings, vziať aj do veľkého scenára plného voľnosti. Ten aktuálne spája prvý a druhý diel Total War: Warhammer do jedného slušne vyladeného celku. Snáď armáda mŕtvych pirátov túto rovnováhu príliš nenaruší, zrejme bude veľmi záležať na tom, či budú disponovať len jedným sídlom či sa rovnako ako ich vysušení kolegovia z púšte rozdelia na viac navzájom súperiacich frakcií. Podľa predbežných informácií by totiž mali mať k dispozícii okrem Luthora Harkona ešte tri ďalšie výrazné postavy. O koho pôjde, sa však dozvieme zrejme až v nasledujúcich týždňoch, kedy nám tvorcovia povedia o tejto expanzii viac.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: piráti Total War: Warhammer II ţ Curse of the Vampire Coast; screenshot: pevnosť

Obrázok 1: S každou posádkou, ktorú nemŕtva armáda v Curse of the Vampire Coast získa, sa navýši jej sila. Obrázok 2: Štartovať budete minimálne s Luthorom Harkonom na klasickom bode, kde doteraz začínali v Lustrii Upírí grófi.

Piráti z Curse of the Vampire Coast sa na prvý pohľad veľmi podobajú na temných elfov

Každá z herných frakcií v Total War: Warhammer funguje určitým spôsobom unikátne. Niektorí sa zameriavajú na to a iní zase na niečo iné. Vždy je tu však aj napriek istej podobnosti aspekt, ktorým sa jasne odlišujú jedna od druhej. Nemŕtva partia z Curse of the Vampire Coast si bude v rámci herných mechaník zrejme veľmi blízka s Temnými elfmi a klasickými hordami, medzi ktorých patrí napríklad Beštia či Bojovníci Chaosu. Podobne ako tieto zoskupenia bude aj po novom pridané vojsko mŕtvol disponovať pirátskymi loďami kontrolovanými jednotlivými legendárnymi kapitánmi, ktorí ich budú vylepšovať podobne ako klasické mestá.

Hoci disponujú pohyblivými vojskami, nebudú na rozdiel od klasických hôrd nútení mestá len plieniť. Umožnené im bude tiež po vzore normálnych národov obsadzovať a ďalej budovať infraštruktúru kontrolovaných metropol, ktoré pod ich vládou môžu prekvitať rovnako ako osady obyčajných smrteľníkov. Samotná štruktúra ich dedín a pevností je aktuálne zahalená rúškom tajomstva. Ja sám zastávam názor, že sa bude dosť podobať tomu, čo máme možnosť vidieť napríklad u Trpaslíkov, Ríše, Temných elfov či iných stabilných národov.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: armáda Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: letci

Obrázok 1: Zloženie vojska frakcie pridanej v rámci Curse of the Vampire Coast je veľmi pestré. Obrázok 2: Nájdete v ňom tým pádom aj letecké jednotky so strelcami v pazúroch.

Do rúk nám budú daní v boji zdatní umrlci

Väčšina z nás bola doposiaľ zvyknutá na to, že nemŕtvi nemajú zrovna nejagilnejšie vojská. Curse of the Vampire Coast nám s vysokou pravdepodobnosťou ponúkne armádu, ktorá sa bude výrazne líšiť od toho, čo ponúkajú napríklad Upírí grófi, ktorí prezentujú klasicky ladenú nemŕtvu frakciu. Namiesto bezduchých tiel vám tu budú daní k dispozícii nedávno zosnulí piráti oháňajúci sa nielen kontaktnými zbraňami, ale aj mušketami, s ktorými sú schopní relatívne slušne zaobchádzať. Po ruke budete mať tiež opotrebované delá, prerastené letky netopierov s podivným nákladom, gigantické netvory z hlbín, polorozpadnuté príšery z hrobiek, monumentálne vraky zostavené do podoby obrov s rôznou výzbrojou a rad ďalších jednotiek, na čele ktorých potiahnete do bitky.

Počítať máme podľa slov tvorcov aj s unikátnymi jednotkami. Otvoriť si ich však vždy budeme musieť buď prostredníctvom špecifických obradov, ktoré vám poskytnú napríklad delo obrovských rozmerov, alebo pomocou zlatých mincí rozmiestnených po celej hernej mape. Prítomné majú byť okrem lesklých peniažkov tiež mapy s pokladom, ktorých útržky budete nachádzať po vyhratých bitkách a po čase z nich vytvoríte celok, ktorý vás nakoniec zavedie k bohatstvom pretekajúcej truhlici.

Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: masaker Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast; screenshot: krab

Obrázok 1: Obry v tejto frakcii nahrádzajú gigantické kolosy z vrakov pirátskych lodí. Obrázok 2: S niektorými potvorkami si po pridaní Curse of the Vampire Coast neporadí ani ríšska jazda.

Zabojujeme si v Curse of the Vampire Coast konečne na mori?

Dočkať by sme sa mali aj námorných bitiek. Zrejme však nepôjde o taký formát, na aký sa väčšina hráčov teší. Namiesto stretu lodí sa v tejto expanzii pozrieme na veľkolepé lode temných elfov, ktorých paluby budú spolu s novo pridanými ostrovmi slúžiť ako bojisko pre súperiace vojská, čo asi fanúšikov šarvátok na mori veľmi nepoteší. Snáď sa raz dočkajú aj plnohodnotného námorníctva.

Na prvý pohľad vyzerá Curse of the Vampire Coast minimálne tak dobre ako datadisk Rise of the Tomb Kings. Opäť sa môžeme tešiť na novú frakciu, zaujímavé úlohy, rozsiahle spektrum jedinečných jednotiek a unikátnu hrateľnosť. Ak sa niečo výslovne nepokazí, 8. novembra dostane Total War: Warhammer II expanziu, ktorá ho znovu posunie posunie citeľne vpred.

Vytlačiť
P-DC1-WEB14
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií