Twin Mirror (NOVINKY) – Mind Palace navštívime až v roku 2020

Nebudem asi jediná, kto na E3 očakával nejakú zmienku o pripravovanej adventúre Twin Mirror od štúdia Dontnod, ktorému vďačíme za skvelé epizodické dielo Life Is Strange. Nejaké informácie sme sa nakoniec dozvedeli, väčšinu z vás však asi nepotešia. Viac v našej novinke.

NovinkyDojmy z hrania

Twin Mirror; screenshot: dvojník

• Žáner: AdventúraMultiplayer:? Vývojár: Dontnod Entertainment • Vydavateľ: Bandai Namco • Platformy a Dátum vydania: PC – Epic, PS4, Xbox One (2020) • Homepage: en.bandainamcoent.eu/twin-mirror/twin-mirrorČeština:?

Twin Mirror – Novinky

1. (15. 6. 2018) Twin Mirror sa dočkalo predĺženia vývoja, a štúdio Dontnod spojilo sily s Epic Games
  2. (9. 6. 2018) Twin Mirror je nový triler od Dontnod Entertainment
  3. HW nároky pre Twin Mirror PC

Twin Mirror sa dočkalo predĺženia vývoja, a štúdio Dontnod spojilo sily s Epic Games

• Novinka: 15. 6. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

O Twin Mirror sme prvýkrát počuli v roku 2018 na E3 a od tej doby sa začali objavovať prvé informácie o tomto novom diele štúdia Dontnod, v ktorom budeme sledovať (a ovplyvňovať) osud investigatívca Sama vracajúceho sa do svojho rodného mestečka. Hráča však čaká poriadny zvrat, keď sa hlavný hrdina prebudí s amnéziou a v krvavej košeľi. Bude tak na vás odhaliť, čo sa vlastne stalo. Samozrejme nebude chýbať ani Mind Palace, v ktorom si vyskúšate všetky vaše hypotézy počas zbierania informácií.

Twin Mirror; screenshot: krvavá košile Twin Mirror; screenshot: Sam

Počas hrania vám bude robiť spoločnosť aj Double – sarkastickejšie Samove ja

Prvej kapitoly z Twin Mirror sa tak dočkáme až budúci rok, Dontnod Entertainment navyše vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom potvrdzuje podpísanie zmluvy s Epic Games Store, čo znamená, že hra bude celý rok dostupná exkluzívne u tohto predajcu (na PC) s tým, že neskôr dorazí aj do ostatných obchodov v elektronickej podobe. Podľa slov Oskara Guilberta, výkonného riaditeľa Dontnod Entertainment, spolupráca so spomínaným predajcom a predĺženie vývoja hry umocní jej potenciál.

Osobne si myslím, že na Twin Mirror sa počkať oplatí. Rozumiem, že množstvo hráčov sklamalo vyhlásenie štúdia o predĺžení vývoja, ale kvalita niečo stojí – a samozrejme aj čas. Life Is Strange sa mi veľmi páčilo, nezostáva teda než dúfať, že sa Twin Mirror k tejto kultovej epizodickej adventúre priblíži a prípadne ju aj prekoná.

• Zdroje: Gematsu, Engadget

Twin Mirror je nový triler od Dontnod Entertainment

• Novinka: 9. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Len pár dní po vydaní akčnej adventúry Vampyr, ktorá si od nás získala v recenzii hodnotenie 69%, oznamujú autori svoj nový titul. Okrem pokračovania populárnej adventúry Life is Strange už dlhší čas pracujú na trileri Twin Mirror, z ktorého poznáme len základnú zápletku. Sam sa vracia do mesta Basswood kvôli úmrtiu svojho kamaráta a podľa jeho rozpačitých úvah je zrejmé, že práve na Basswood nemá dobré spomienky. Jedného rána sa dokonca Sam prebúdza s bolesťou hlavy sprevádzanou ako na potvoru výpadkom pamäti a tiež zakrvavenou košeľou. V hre však pôjde pravdepodobne o oveľa viac ako len obyčajné zistenie, čo Sam robil minulú noc.

Twin Mirror; wallpaper: logo

Už z loga je zrejmé, že si Twin Mirror bude pohrávať s realitou a fikciou.

Z traileru zatiaľ pôsobí Twin Mirror ako psychologický horor o ktorého hrateľnosti však nemôžeme súdiť nič. Vzhľadom k téme hry sa pravdepodobne bude jednať o pomalší adventúru v štýle Life is Strange než o niečo viac akčnějšího. Twin Mirror by malo vyjsť niekedy v priebehu budúceho roka na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Twin Mirror; wallpaper: město Twin Mirror; wallpaper: grafika

Obrázok 1: Z trailera je cítiť ponurá a tajomná atmosféra. Twin Mirror zatiaľ vyzerá veľmi sľubne. Obrázok 2: Z hry samotnej sme ešte nevideli prakticky nič, tých málo propagačných obrázkov ale vyzerá veľmi pekne. Tipujeme použitie Unreal Enginu 4.

Twin Mirror – Dojmy z hrania

1. Dojmy z hrania detektívnej adventúry Twin Mirror
  2. Myšlienkový palác ako hlavný nástroj detektíva
  3. Detektívna adventúra s nádychom thrilleru
  4. V minulej epizóde ste videli...
  5. HW nároky na Twin Mirror PC

Dojmy z hrania detektívnej adventúry Twin Mirror

• Dojmy z hrania: 2. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

Twin Mirror vo svojom úvodnom traileri poodhalil tajomný príbeh, ale v zásade sa titul prezentoval iba ako klasická detektívna adventúra. Krátka, ale veľmi názorná ukážka z hrania mi však dala jasne najavo, že ide o ďaleko zaujímavejší projekt, ktorý by mohol zaujať nielen tajomným príbehom, ale aj detektívnymi prvkami. Ukážka samotná potom začínala v podstate tam, kde oznamujúci trailer skončil. Ráno sa prebúdzate neschopní spomenúť si na udalosti predošlej noci, so zakrvavenou košeľou v kúpeľni a pálčivým pocitom, že včerajší večer neprebehol úplne podľa plánu.

Twin Mirror; screenshot: baswood

Sam sa do mestečka Baswood vracia len veľmi nerád. S týmto miestom má spojené najhoršie chvíle svojho života, a tak sa rozhodol prísť len na pár dní kvôli pohrebu kamaráta. Ako do všetkého ale zapadá zakrvavená košeľa?

Lenže, čo teraz? Ako zistiť, čo sa stalo? Skúmam svoje veci v malej hotelovej izbe, hľadám v kúpeľni akékoľvek logické stopy vedúce k udalostiam včerajšej noci, ale neúspešne. Jednoducho vôbec nič. V ten moment príde na rad tzv. mind palace, v ktorom si dané miesto zrekonštruujete v hlave, a keďže ide o projekciu iba vašej predstavivosti, môžete prakticky donekonečna skúmať dané miesto a premýšľať nad tým, ako a čo prebehlo.

Myšlienkový palác ako hlavný nástroj detektíva

Tu bádanie prebieha tak, že vždy prídete s určitou hypotézou a následne sa ju pokúšate potvrdiť či vyvrátiť hľadaním dôkazov alebo jednoducho tým, že sa ju v rámci experimentu pokúsite sami vykonať. Znie to možno až príliš vedecky, ale vo výsledku ide o takmer klasickú adventúrnu hrateľnosť, len okorenenú tým, že sa pohybujete v predstavách, čo vám umožňuje elegantnejšie pracovať s vlastnými myšlienkami.

Twin Mirror; screenshot: mind palace Twin Mirror; screenshot: predstavy

Obrázok 1: Mind palace je miesto v Samovej hlave, kde môže ľubovoľne testovať svoje hypotézy. Prechádzať medzi skutočným svetom a týmto virtuálnym palácom možno behom sekundy a ide o veľmi zaujímavý prvok, ktorý ma veľa bavil. Obrázok 2: V Samovej mysli sa toho však nachádza oveľa viac.

Moja úplne prvá hypotéza bola taká, že som opitý prišiel na hotelovú izbu a okamžite som si šiel ľahnúť, pretože čo aj iné uprostred noci v podnapitom stave urobíte. Takáto úvaha je však chybná, pretože nachádzam svoju košeľu v kúpeľni, a tak sa medzi príchodom a spaním do postele muselo udiať niečo ďalšie. Ohliadkou izby a rekonštrukciou „miesta činu“ tak získavam ďalšie informácie. Všimnem si napríklad podivné diery v stene. Aby som zistil, čo znamenajú, presuniem sa zo svojej hlavy späť do reálneho sveta a nájdem mobilný telefón, ktorý som proti múru evidentne hodil a tým urobil onú dieru.

Prečo by som ale hádzal so svojím telefónom? Možno som bol naštvaný, ale čo ma mohlo tak vytočiť? Pozriem sa, či som náhodou s niekým netelefonoval... Asi už chápete, ako sa hrateľnosť misie, ktorú som si vyskúšal, postupne odvíjala. V zásade môžete kedykoľvek skočiť z reálneho sveta do svojho paláca mysle, otestovať si novú hypotézu a potom sa v prípade nutnosti vrátiť späť do reality a hľadať ďalšie dôkazy.

i Mind palace

Mind Palace, slovensky palác mysle alebo tiež pamäťový palác, je pôvodne pamäťová technika zo starého Grécka, ktorú používal vo svojich príbehoch napríklad Sir A. C. Doyle, autor príbehov so Sherlockom Holmesom. V rámci početných filmových spracovaní sa však táto technika začala prelínať pravdepodobne s ďalším nástrojom tohto slávneho londýnskeho detektíva – tzv. metódou dedukčnou. Snáď aj vďaka tomu sa dnes mind palace používa v mnohých hrách (okrem Twin Mirror tiež séria Sherlock Holmes či Sinking City od Frogwares Games) ako čisto vizuálna technika na hľadanie a všímanie si detailov, čo úplne nezodpovedá pôvodnému účelu tejto metódy.

Detektívna adventúra s nádychom thrilleru

Moja ukážka trvala maximálne pätnásť minút a je evidentné, že som si mohol vyskúšať len malý výsek finálneho produktu. Z toho, čo som si zahral, na mňa pôsobí Twin Mirror ako viac menej klasická adventúra s detektívnymi prvkami, systémovo podobná predchádzajúcim hrám autorov z Dontnod Entertainment ako napríklad Life is Strage. Autori však o hre hovoria skôr ako o psychologickom thrilleri a ja im to rozhodne verím.

Twin Mirror – úvodná misia (gameplay trailer)

Autori na prebehnutej výstave Paris Games Week v Paríži predstavili gameplay zábery priamo z úvodnej misie a doplnili ich o svoj komentár popisujúci jednotlivé prvky Twin Mirror.

Jednak je celá úvodná zápletka okolo zakrvavenej košeľa viac než podivná (sakra, ako ja by som chcel vedieť, ako to celé pokračuje!), jednak som v rámci hrateľnej ukážky nadrobno okúsil ďalší, dosť psychologický aspekt hry. Tým je váš vnútorný hlas, ktorý sa vždy zhmotní vo vycibrenom prúžkovanom obleku a inteligencii značiacej okuliarmi s guľatými obrúčkami. The Double, ako mu autori hovoria, vám bude v dôležitých chvíľach radiť čo urobiť a niekedy vás bude možno trochu navádzať. Ostatne, tak ako to podvedomie rado robieva.

Twin Mirror; screenshot: The Double Twin Mirror; screenshot: dvojník

Obrázok 1: Niekedy k vám bude mať siahodlhé preslovy prečo to a to nerobiť. Obrázok 2: Inokedy zase len lakonicky prehlási: „Tam by som nechodil.“.

Zatiaľ netuším, či je The Double nejakým prejavom schizofrénia či inej poruchy, alebo len autori zhmotnili mozgové pochody hlavnej postavy tak, aby boli viac uchopiteľné. Rozhodne však ide o zaujímavý prvok, ktorý sa mi páči a teším sa, ako The Double a ďalšie na prvý pohľad nevysvetliteľné súčasti Twin Mirror pretvoria klasickú adventúru v psychologický thriller.

V minulej epizóde ste videli...

The Double sa bude objavovať najmä v momentoch, kedy sa ponúkne jedno z mnohých vetvení príbehu, zatiaľ ale nedokážem odhadovať, ako veľmi zásadné tieto okamihy budú. Očakával by som skôr drobnejšie nuansy, ktoré pozmenia niektoré nasledujúce udalosti či rozhovory a prípadne vyústia v mierne odlišný koniec. Podobný štýl zvolili autori pri Life is Strange. Ako zásadné budú príbehové voľby v tomto prípade ale zatiaľ ťažko povedať.

Twin Mirror; screenshot: grafika

Hoci obsahom ma Twin Mirror zaujal, vizuálna stránka hry by si zaslúžila väčšiu pozornosť. Dúfajme, že finálny produkt bude o niečo krajší, detailnejší a uhladenejší.

V stopách Life is Strange pôjde aj spôsob vydávania hry. Twin Mirror totiž bude rozdelený na tri epizódy, pričom prvá ponesie názov Lost on Arrival, ktorý do bodky vystihuje môj zážitok z počiatku hry. Otáznikov je viac než odpovedí a ja osobne sa nemôžem dočkať, až tajomstvo zakrvavenej košele rozlúsknete. Čo mi naopak robí mierne vrásky, je technické spracovanie. Twin Mirror dáva na prvý pohľad najavo, že nejde o AAA produkciu. Nie príliš kvalitné a snáď aj trochu rozmazané textúry spolu so slabším dabingom významne podkopávajú výsledný pocit z hry.

Vydanie Twin Mirror je naplánované niekedy na začiatok roka 2019, takže majú autori ešte čas vizuál patrične vyšperkovať. Detektívnu adventúru Twin Mirror by sme si mali zahrať na obvyklej trojici platforiem, teda PC, PlayStation 4 a Xbox One.

HW nároky pre Twin Mirror PC

Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky (predpoklad)
Procesor Intel Core i3-2100 3.1GHz/AMD Phenom II X4 945 Intel Core i5-3470 3.2GHz/AMD FX-8350