• Autor: Ondřej Zeman
Osudy niektorých herných projektov jasne ukazujú, že nie vždy je dobré na vydanie tlačiť. Jedným z najvýraznejších zlyhaní vývojárov posledných rokov je rozhodne Fallout 76, na ktorom však jeho tvorcovia následne aktívne pracovali s tým, že na Steam dorazí v lepšej forme. Tak čo myslíte, podarilo sa Bethesde prostredníctvom Fallout 76: Wastelanders konečne uviesť svoju hru do stavu, v akom mala pri vydaní byť?
Novo pridané DLC Fallout 76: Wastelanders mení život všetkých obyvateľov herného sveta. Či už ste neskúsený zelenáč, či bojom zocelený lovec, hneď ako sa opäť nalogujete do hry, sa vám objaví na obrazovke úloha, v rámci ktorej sa máte stretnúť s prvými ľuďmi, ktorí nikdy neboli v útrobách Vaultu 76. Z ich krátkeho rozprávania sa dozviete , že sa Apalačské hory veľmi rýchlo zaplnia životom. Prichádzajú totiž hľadači pokladov, ktorí mieria do Virgínie primárne preto, aby zaistili existenciu sebe a svojim rodinám. Správkyňa vášho domovského krytu sa však obáva, aby sa situácia nestala príliš chaotickou, a tak vysiela vás spolu so svojimi ďalšími vernými ústretmi nováčikom nemajúcim potuchy, čo na ne v hornatej oblasti plnej mutantov a iných kreatúr čaká.
Na úvod máte tú česť stretnúť sa len s majiteľkou baru, ktorá vás však veľmi rýchlo nasmeruje k jednotlivým zoskupeniam, ktoré sa po vypustení Fallout 76: Wastelanders usadila v určitých častiach mapy. Pre hráčov znalých zákony a určitých morálnych hodnôt sú tu Osadníci, ktorí sem prišli predovšetkým preto, aby tu odštartovali nový život. V prípade, že patríte skôr medzi jedincov, ktorým sa páči konflikt a ignorovanie pravidiel, radšej sa týmto bohabojným ľuďom vyhnite a pridajte sa k nájazdníkom. Každá z frakcií vám ponúkne v istom ohľade špeciálny príbeh. Ten bude úzko spätý s primárnou úlohou, ktorú dostanete od správkyne Vaultu 76, pre ktorú je hlavnou úlohou udržať rovnováhu síl v jej sfére vplyvu. Samotné spracovanie jednotlivých častí mi prišlo dosť polovičaté.
Pridanie mysliacich NPC značne vylepšuje celkové spracovanie úloh. Zákazka už tu nie je postavená len na koncepte nájdi/zabi. Namiesto tohto sa v DLC Wastelanders bude možné s problémami vysporiadať pomocou svojho jazyka. Ten vám v rozhovoroch umožňuje aplikovať vysokú úroveň fyzickej zdatnosti, inteligenciu alebo šťastie, ktoré vám napríklad pomôže uhádnuť prístupové heslo do základne banditov, ktorých následne prehovoríte k tomu, aby vypratali pole bez jediného výstrelu. Bezduché monštrá samozrejme svojim šarmom ani vysokým intelektom nepresvedčíte, takže v ich prípade vám nezostane nič iné, ako vytiahnuť pušku, pištoľ, alebo sekeru a ukázať im, že na vrchole potravinového reťazca už pre nich jednoducho nie je miesto.
Namiesto toho, aby Bethesda začala vo Fallout 76 pracovať s konceptom nepriateľov, ktorých úroveň by bola definovaná tou vašou, stále si razí myšlienku značne nedomyslených zón, v ktorých vedľa seba možno nájsť ako monštrá na úrovni 1, tak aj príšery na 30. či 50. leveli. Kto si myslel, že v rámci vypustenia Fallout 76: Wastelanders dôjde v tomto smere k zmene, bude zrejme sklamaný. Do istej miery by sa dalo povedať, že nezmyselnosť dizajnu miest na vás v tejto expanzii dolieha možno ešte viac než predtým, pretože elementárna dejová linka vás smeruje do destinácií, ktoré sú pre začiatočníkov vyložene smrtiace. Úprimne chápem snahu tvorcov využiť maximálne nimi vytváraný svet, chcelo by to však zapracovať na rozvrstvení mapy tak, aby ju skrz-naskrz mohol prejsť bez obáv každý obyvateľ Vaultu 76.
Nová expanzia do Fallout 76 prináša relatívne slušnú dávku obsahu, ktorá kompletu trošku pomáha stať sa hrou, ktorá nám bola Bethesda sľúbená pred niekoľkými rokmi. V praxi to znamená, že je nám konečne daný k dispozícii svet, ktorého obyvateľmi už nie sú len bezduchí mutanti a krvilačné monštrá, ale aj humanoidné NPC, ktoré majú dosť podobné problémy ako hráč. Vďaka ich pridaniu má vývoj niektorých štatistík ďaleko väčší zmysel než predtým, hoci samotné dialógy nepatria medzi niečo, z čoho by som si vyložene sadol na zadok. Škála herných frakcií by pravdupovediac mohla byť o niečo pestrejšia, verím však v to, že vývojári v blízkej dobe vypustia jednu či dve aktualizácie, v rámci ktorých do hry pridajú zástupcu niektorých zoskupení, ktoré sú pre univerzum Fallout typickejší, čím celku určite pomôžu.
Kompletu by popravde neuškodilo, keby si tvorcovia dali na spracovanie jednotlivých tímov viac záležať, vďaka čomu by nebolo príliš zložité s ich pomocou svet Fallout 76 skutočne oživiť. Zatiaľ totiž fungujú skôr ako podporná zložka než niečo, čo by malo toto dielo vyložene zachrániť. Je celkom škoda, že sa vývojári v rámci vypustenia Fallout 76: Wastelanders nevysporiadali s radom nešvárov základnej hry, ktorá stále disponuje menšími bugmi či nedomysleným dizajnom obťažnosti, kvôli čomu sa v určitých zónach budete stretávať ako so slabými, tak aj s extrémne silnými kreatúrami, ktoré vás dokážu zložiť na jediný úder. Osobne už v zlepšenie veľmi nedúfam, v hernom priemysle je však možné prakticky všetko.
Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.
• Zdroje: Vlastné
Fallout 76: Wastelanders do Západnej Virgínie prináša toľko žiadané NPC, na ktoré komunita tak dlho čakala. Ak hru už máte, táto expanzia je podľa môjho názoru dobrým dôvodom na to, aby ste sa opäť pustili do prieskumu surového postapokalyptického sveta. Nie som si však úplne istý tým, či by som Fallout 76 odporučil aj tým, ktorí ho zatiaľ nevlastnia, jeho budúcnosť je totiž stále značne neistá.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7/8/10 (64-bit) | Windows 7/8/10 (64-bit) |
Procesor | Intel Core i5-6600K 3.5 GHz/AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz | Intel Core i7-4790K 3.6 GHz/AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz |
Grafická karta | NVIDIA GTX 780 3 GB/AMD Radeon R9 285 2 GB | Nvidia GTX 970 4 GB/AMD R9 290X 4 GB |
DirectX | Verzia 11 | Verzia 11 |
Operačná pamäť | 8 GB RAM | 8 GB RAM |
Pevný disk | 80 GB voľného miesta | 80 GB voľného miesta |
• Zdroj: store.steampowered.com (16. 4. 2020)
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.