Marvel’s Iron Man VR (RECENZIA) – Železným mužom ľahko a rýchlo

PlayStation 4 sa už pripravuje na odchod do konzolového dôchodku, úsvit svojho života však spestruje hráčom titulmi ako je The Last of Us Part II, Ghost of Tshusima či pre fanúšikov virtuálnej reality práve vychádzajúcim Marvel's Iron Man VR. Štúdio Camouflaj od začiatku vystupovalo veľmi ambiciózne a sľubovalo plnohodnotnú hru, ktorá nám umožní stať sa Iron Manom, teda splniť si sen nejedného fanúšika komiksov. To, či hra zažiarila ako repulsory Iron Mana alebo naopak pohorela ako ich cieľ, zistíte v našej recenzii.

Recenzia PS4 ProDojmy z hraniaOznámenie

Iron Man VR; wallpaper: thumbnail
Alza Gaming

Marvel's Iron Man VR (Hra) | Iron Man (IP) | Marvel (IP)

FPS Marvel's Iron Man VR vychádza z komiksov spoločnosti Marvel a príbehov o superhrdinovi menom Iron Man. Titul vyvíja štúdio Camouflaj a vydáva spoločnosť Sony Interactive Entertainment. Hra vychádza 3. 7. 2020 na PS VR bez českej lokalizácie a nebude obsahovať multiplayer. | Homepage

Články: | Dojmy z hrania – demo

Časti článku

Marvel's Iron Man VR (RECENZIA PS4 Pro) – Obsah článku

1. Truth is... I'm Iron Man
  2. Vlastnej minulosti neutečie ani Iron Man
  3. Lietať ako vták, strieľať ako Iron Man
  4. Po zuby ozbrojený
  5. Slabšia grafika a neuveriteľne dlhé loadingy
  6. Rovnako ako Tony Stark nie je ani Iron Man VR bez chyby, ale...
  7. Recenzia Marvel's Iron Man VR: záverečné hodnotenie

Truth is... I'm Iron Man

Ak ste vyskúšali aspoň pár hier, pri ktorých ste mali na hlave nasadenú helmu pre virtuálnu realitu, určite mi dáte za pravdu, že VR je ideálnym prostriedkom najmä na vtelenie sa do niekoho iného, prípadne čo sa týka žánru, na hranie leteckých simulátorov. Pravdepodobne vám už došlo, že týmto neohrabaným mostíkom mierim práve na najnovšiu PS VR exkluzivitu Marvel's Iron Man VR, ktorá vám umožní nielen stať sa Tony Starkom, ale aj v jeho hi-tech obleku lietať nad Malibu.

Marvel's Iron Man VR – Launch Trailer | PS VR

Marvel's Iron Man VR nemá ani zdanlivú konkurenciu. Posledné pokusy o hru so Železným mužom v hlavnej úlohe svojou kvalitou patria skôr do kategórie darčekových balíčkov ku krabičkám cereálií.

Navodenie pocitu, že vy skutočne ste Iron Man, sa autorom podarilo na jednotku. Ak vaše srdce aspoň trošku tiahne k marvelovkám, po prvom spustení hry budete chcieť vykričať do sveta, respektíve vašej obývačky, ikonickú vetu „I'm Iron Man!“. Autorom pritom hrá do kariet veľa vecí, najmä to, že Iron Man má na hlave helmu svojho obleku, takže fakt, že aj vy ako hráč musíte mať niečo na hlave, vlastne nie je v tomto prípade vôbec neprirodzené. Naopak, keď sa spustí animácia, ktorá vám pred očami zobrazí interface obleku, načo sa zaklapne predný kryt prilby, nebudete pochybovať o tom, že skutočne ste Iron Man.

Vlastnej minulosti neutečie ani Iron Man

Podobne ako autori Marvel's Avengers alebo Marvel's Spider-Man tiež štúdio Camouflaj stojace za Marvel's Iron Man VR siahlo po vlastnej príbehovej linke, avšak opäť rovnako ako v prípade spomínaných hier aj tu si autori viac či menej pomohli komiksovými predlohami. Znalci kreslených zošitov sa samozrejme posťažujú na to, že príbeh nakoniec zase tak originálny nie je, ale tento menší nedostatok odhalí len mizivá časť hráčov, väčšina bude naopak potešená vcelku zaujímavou story, v ktorej musí Tony Stark bojovať so svojou minulosťou.

Marvel's Iron Man VR; gameplay: záporák Ghost Marvel's Iron Man VR; gameplay: AI Gunsmith
Príbeh je miestami trošku temnejší, než by ste čakali. Autori sa očividne inšpirovali komiksami Demon in the Bottle, kde sa Tony Stark pokúša vyrovnať so závislosťou od alkoholu a najmä The Five Nightmares, kde sa tiež musí vysporiadať so svojou minulosťou.

Vzhľadom na relatívne krátky herný čas, kedy sa pomyselné stopky hernej zábavy zastavia na približne deviatich hodinách, nemožno očakávať origin Iron Mana, napriek tomu autori tento vždy prítomný problém vyriešili vcelku šikovne. Samotný príbeh začína nedlho potom, čo Tony Stark po svojom únose dôjde k precitnutiu, zastaví zbrojnú výrobu vo svojej firme Stark Industries a zameria sa naopak na čistú energiu. Vypne umelú inteligenciu vyvíjajúcu zbrane a všeobecne sa rozlúči so svojím doterajším životom, čo zavŕši dosadením Pepper Potts do pozície riaditeľky celej firmy.

Ubehne ale pár rokov a Tonyho jeho minulosť aj tak doženie. Hlavným záporákom hry je totiž Ghost, tajomná osoba, ktorej cieľom je jediné – pomstiť sa v mene všetkých nevinných, ktorých zbrane Stark Industries zabili. Trošku však zamrzí, že scenáristi príliš dlho nebalancovali na hrane toho, ako veľmi si Stark zaslúži potrestať za výrobu smrtiacich zbraní (bez toho aby často vedel, komu ich predáva) a či pohnútky záporákov nakoniec nie sú oprávnené. Z Ghosta sa však rýchlo stane zabijak a nebezpečný terorista, takže dynamika hlavných postáv je vcelku obyčajná. Aj napriek tomu ale príbeh ponúka niekoľko zaujímavých zvratov a požmurknutí, z ktorých budú priasť blahom najmä znalci MCU či marvelovských zošitov.

Marvel's Iron Man VR; gameplay: Pepper Pots Marvel's Iron Man VR; gameplay: Nick Fury Marvel's Iron Man VR; gameplay: Friday
Príbehom vás prevedú umelé inteligencie Friday a Gunsmith. Svoju úlohu ale samozrejme zohrá aj Pepper Potts alebo napríklad Nick Fury.

Lietať ako vták, strieľať ako Iron Man

Hoci je v prípade komiksov príbeh tým hlavným, pri Iron Man VR ide predovšetkým o samotnú hrateľnosť, teda vtelenie sa do Železného muža. Tomu skvele napomáha vyladené ovládanie pomocou dvoch Move ovládačov (na rozdiel od iných PS VR hier v tomto prípade nemožno využiť iné periférie, ako je Dualshock alebo Aim controller), ktoré síce v konkurencii príslušenstva pre HTC Vive alebo Oculus už značne zaostávajú, avšak pre potreby hry slúžia perfektne.

Všetok pohyb vrátane najmä lietania a boj ovládate iba pomocou rúk. Po krátkom úvodnom tutoriáli nebudete mať problém pohybovať sa po bojisku s relatívnou ladnosťou, ovládanie totiž funguje veľmi intuitívne. Rútite sa vo vysokej rýchlosti priamo proti múru? Stačí obe ruky dať dlaňami pred seba a zastavíte sa takmer na mieste. Potrebujete sa odniekiaľ rýchlo dostať, ale zároveň strieľať? Nie je problém! Kým jednou rukou udávate smer letu, druhou môžete strieľať po protivníkoch. Inak povedané, snáď všetko, čo ste videli Iron Mana robiť vo filmoch, môžete aj v hre.

Marvel's Iron Man VR – helicarrier defense | Alza Magazín

Zábery nahrané priamo z PS VR logicky nedokážu vyvolať rovnaké pocity ako pri hre samotnej, môžete sa však aspoň pozrieť, ako pohyb a boj v obleku Iron Mana vyzerá.

Po zuby ozbrojený

Virtuálne repulsory v dlaniach sú navyše veľmi citlivé na pohyb, takže stačí naozaj nepatrné natočenie dlane a ihneď meníte smer. To sa samozrejme hodí nielen pri lietaní, ale aj streľbe, ktorú obstarávajú obe vaše ruky. Základné (ale stále veľmi ničivé) repulsory v dlaniach rýchlo doplnia navádzané rakety na predlaktí, ktorých zameriavanie spustíte sklonením dlaní dole a ktoré možno neskôr vymeniť napríklad za plameňomet či hi-tech brokovnicu. Samotné prepínanie medzi repulsormi a sekundárnymi zbraňami prebieha neuveriteľne rýchlo, intuitívne a navyše je veľmi efektné.

V Iron Manovej garáži potom možno oblek upravovať a vylepšovať. Za úspešné dokončenie misií získavate body, ktoré vám odomknú novú výbavu umožňujúcu napríklad rýchlejšiu streľbu z repulsorov, vyššie zdravie či nové zbrane. Fanúšikov Iron Mana určite poteší vcelku široká upraviteľnosť obleku, ktorému môžete meniť aj farby a dokonca si vytvoriť dve verzie s rozličným nastavením a pred misiou si vybrať najvhodnejší model.

Marvel's Iron Man VR; gameplay: vylepšování zbroje Marvel's Iron Man VR; gameplay: vylepšování obleku
Vďaka možnosti „vziať do ruky“ hologram jednotlivých častí obleku, podobne ako to robí Tony Stark vo filmoch, si vylepšovanie zbroje naozaj užijete.

Slabšia grafika a neuveriteľne dlhé loadingy

Úprava obleku, množstvo zbraní či prepracovaný príbeh dáva jasne najavo, že za približne polovičnú cenu bežných hier dostávame plnohodnotný titul, aspoň čo sa VR hier týka. Rovnako ako život Tonyho Starka ani tu ale nie je všetko ideálne. Dva najväčšie problémy Iron Man VR sú grafické spracovanie a dlhé nahrávacie časy. Už sme si zvykli, že PS VR tituly neoplývajú nádhernou grafikou, avšak v tomto prípade je potrebné počítať s textúrami a jednoduchým prostredím na úrovní PS2. Výsledok nakoniec ale zachraňuje vynikajúce vtiahnutie do hry a zábavná hrateľnosť, takže si ošklbané rohy a domy vo forme zafarbených plochých krabíc až tak veľmi všímať nebudete.

Bohužiaľ je tu ešte výraznejší problém, a tým sú spomínané nahrávacie časy. Na nahrávaciu obrazovku budete pozerať až príliš často, loadingy navyše trvajú kľudne dve minúty a po nich často prichádza monológ Tonyho Starka, pri ktorom sa pozeráte na čierne pozadie a po jeho skončení si v úplnej tme ešte chvíľu pobudnete. Nejde ale len o loadingy na začiatku a konci misie, stačí sa presunúť z jednej miestnosti domu do druhej a ani tu vás neminie nahrávacia obrazovka, hoci o niečo kratšia. Pri bežnej hre by nešlo o tak extrémny prešľap, avšak v prípade titulu, ktorý je založený na vtiahnutí do hry, ide bohužiaľ o neprekonateľný problém. Každý loading vás totiž vráti späť do reality a vy si razom uvedomíte, že stojíte v papučiach vo svojej obývacej izbe s prepotenou helmou na hlave a rozhodne nie ste Tony Stark.

Marvel's Iron Man VR; gameplay: oblek Marvel's Iron Man VR; gameplay: Sanghai Marvel's Iron Man VR; gameplay: Malibu
Kým interiéry vyzerajú vcelku dobre, detaily aj textúry okolitého sveta sa vrátili minimálne o desať rokov späť.

Rovnako ako Tony Stark nie je ani Iron Man VR bez chyby, ale...

Väčší podiel na dvoch spomínaných nedostatkoch má samozrejme staroba konzoly PlayStation 4 aj PS VR samotného, moje výčitky tak nie sú ani tak kritikou autorov ako obyčajným konštatovaním toho, s čím musíte v prípade obstarania hry počítať. Ako celok však funguje hra dobre, nízka cenovka vynahrádza kratší herný čas, ktorý je nakoniec v porovnaní s inými VR titulmi slušný. Postupne si navyše odomknete jednotlivé výzvy, v ktorých možno súťažiť na čas v prelete bránami alebo streľbe na terč, a ak vás Iron Man VR aspoň trochu osloví, verím, že sa rovnako ako ja po dohraní príbehu v hre ešte nejakú tú hodinku zdržíte a možno niektoré výzvy vytiahnete na nejaké vašej VR párty s priateľmi.

Marvel's Iron Man VR; gameplay: Umění války Marvel's Iron Man VR; gameplay: Oscorp
Fanúšikovia nájdu v hre nespočet easter eggov na svet Marvelu.

Hlboko zložiť klobúk musím pred celkovou optimalizáciou VR zážitku, pretože kinetóza ma nedostihla ani po viac ako hodinovom hraní bez jedinej prestávky, a to je na hru, kde svištíte vysokou rýchlosťou po oblohe, veľmi dobrý výsledok. Na záver je férové spomenúť, že aj napriek snahe čo najväčšej objektivity sa na hru pozerám ako skalný fanúšik Iron Mana, ale musím uznať, že okamihov, kedy sa pohybujete po sídle Tonyho Starka a skúmate, čo má v chladničke, by mohlo byť menej, pretože majú hodnotu len pre skutočných nadšencov. Zároveň autori mohli menej recyklovať, do mnohých lokácií sa totiž niekoľkokrát vrátite.

To však vo výsledku nemení nič na tom, že Iron Man VR je jediná hra svojho druhu. Jediná hra, ktorá vám skutočne umožní stať sa Železným mužom, porozprávať sa s Pepper Potts, Nickom Furym, zničiť pár teroristov a samozrejme... znovu a znovu zachraňovať svet (potom, čo ho ohrozíte). K úplnej spokojnosti by som si prial nejakú vylepšenú PlayStation 5 verziu, ktorá by dokázala zatočiť so spomínanými problémami a pre fanúšikov Iron Mana by sa stala skutočnou nirvánou.

Marvel's Iron Man VR; screenshot: Helicarrier
Marvel's Iron Man VR aj napriek radu chýb prekvapí mnohými nezabudnuteľnými momentmi, ako je napríklad obrana monumentálneho helicarrieru.

Recenzia Marvel's Iron Man VR: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 83 % Alza Magazín

Iron Man VR nie je hrou bez chyby. Naozaj veľmi zamrzí slabšia grafika aj otravné a dlhé loadingy, ten zvyšok je však pravý a nefalšovaný Tony Stark. Playboy, miliardár a filantrop, ktorým sa teraz môžete stať vy a verte mi, že ten pocit rozhodne stojí za to.

Marvel's Iron Man VR; recenze

• Originálna a zábavná hrateľnosť
  • Premyslené ovládanie
  • Úplne pohlcujúci zážitok
  • Zaujímavý príbeh
  • Úpravy obleku

• Veľmi otravné a dlhé loadingy
  • Horšie vizuálne spracovanie
  • Občas opakujúce sa prostredie

Marvel's Iron Man VR (DOJMY Z HRANIA demo) – Obsah článku

1. Marvel's Iron Man VR splneným snom fanúšikov Tonyho Starka
  2. Tutoriál a prvá misia ukazujú silu virtuálnej reality
  3. Grafickú revolúciu nečakajte

Marvel's Iron Man VR splneným snom fanúšikov Tonyho Starka

Hrdinovia podľa komiksov spoločnosti Marvel ťahajú. Snímky s príbehmi obľúbených postáv vypredávajú kiná, po celom svete sa predávajú zošity s ich dobrodružstvami, trh je zavalený množstvom zberateľských predmetov a samozrejme sa stávajú ústrednými charaktermi počítačových hier. V poslednej dobe sme mali šťastie na viac (Marvel's Spider-Man) či menej (Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order) podarené tituly, a to ešte napäto čakáme na jeseň, kedy sa objaví týmovka Marvel's Avengers od štúdií Crystal Dynamics a Eidos Montreal. Skrátka, komiksový fanúšik sa má na svojich herných zariadeniach čím zabaviť, nastal tak čas uspokojiť aj vlastníkov headsetu pre virtuálnu realitu od spoločnosti Sony.

Marvel's Iron Man VR – Demo Trailer | PS VR

Zábery z trailera k Marvel's Iron Man VR sú riadne „vypucované“, aby vyzerali pekne na obrazovke, vo VR helme vás bude čakať vizuálne o niečo menej pôsobivejší zážitok, ktorý vás však okamžite pohltí svojou atmosférou.

Tvorcovia zo štúdia Camouflaj sa totiž už dlhší čas chystajú vydať Marvel's Iron Man VR exkluzívne pre helmy PS VR. Po nútenom odklade vieme, že ich projekt s Tony Starkom v hlavnej úlohe vyjde 3. júla, ale vývojári si nechali jedno eso v rukáve, ktoré vytasili až v posledných dňoch – demoverziu. Na nič sme nečakali, stiahli hrateľnú ukážku, okamžite nasadili helmu, chopili sa ovládačov PS Move a vydali sa do oblakov v hypermodernom exoskelete. Už od úvodných sekúnd na vás dýchne atmosféra filmov so Železným mužom v hlavnej úlohe, pretože prvou úlohou nie je nič menšie než sa pomocou repulsorov odlepiť od pláže v Malibu.

Tutoriál a prvá misia ukazujú silu virtuálnej reality

Od tej chvíle sa cítite ako geniálny miliardár, ktorý okrem svojich vynálezov vyniká ostrým humorom a iróniou. Prvé momenty v cvičnej misii budú pre niektorých možno trošku krušné, pretože ovládanie červeno-zlatého brnenia pomocou trysiek je dosť nezvyklé. Navyše pri ňom budete musieť stáť, pretože let dopredu znamená nastaviť rukavice smerom nadol od tela, v čom vám bude pravdepodobne prekážkou gauč (ak nehráte sediaci obkročmo na stoličke). Lenže skúšať fyzikálny model hry je zábava a za chvíľku presvištíte časovkou medzi skaliskami jedna báseň. Navyše sa zoznámite s ovládaním zbraní (pulzy rukavíc, rana päsťou), takže smelo vyrazíte v ústrety prvej (a v deme jedinej) úlohe.

Marvel's Iron Man VR Tutorial I Alza Gaming (Gameplay, PSVR, No Commentary)

Začiatky v každej VR hre sú krušné, pretože si musíte navyknúť na systém ovládania. V Marvel's Iron Man VR je všetko o niečo zložitejšie, pretože sa musíte naučiť lietať v priestore pomocou trysiek v rukaviciach. Nebojte sa, po pár minútach už si budete svišťanie vzduchom užívať.

V ňom sa ocitnete v lietadle s Pepper Pottsovou a umelou inteligenciou F.R.I.D.A.Y. (J.A.R.V.I.S. sa bohužiaľ neukáže), keď vaše vzdušné plavidlo prepadne arcilotor Ghost, ktorý vám hackne lietadlo a vypustí na vás desiatky agresívnych dronov. To je samozrejme práca pre Iron Mana, ktorý bez bázne a hany vyskočí z lietadla, v páde na seba nasadí kovový oblek a ide do akcie. Počas nej poopraví lietadlo, zostrelí pár nebezpečných útočníkov a ešte pri tom zvládne sypať jednu hlášku za druhou. Jednoducho typický deň v práci superhrdinu, poznáte to. Lenže tým superhrdinom ste vy, pretože virtuálna realita vás priateľsky objíme a stiahne priamo doprostred adrenalínovej bitky.

Ak nenarazíte do steny izby alebo sa neprerazíte o stoličku, čaká vás plnohodnotný zážitok. Zbesilo okolo seba budete mávať rukami, uhýbať pomocou repulsorov a zostreľovať všetko nepriateľské v okolí lietadla. Občas možno stratíte pojem o priestore, ale našťastie si môžete pomôcť tlačidlom na PS Move, ktoré vás v lete okamžite zastaví, a vy sa tak v pokoji zorientujete. Môže sa stať, že vám prvý priechod demom úplne nesadne, ale verte mi, že keď sa do neho pustíte druhýkrát, budete sa už cítiť „lepším“ Iron Manom. Po necelej polhodine zrazu ukážka skončí a vy si poviete, že chcete dupľu – štúdiu Camouflaj sa tak možno podarilo nalákať desiatky nových fanúšikov.

Marvel's Iron Man VR 1st Mission I Alza Gaming (Gameplay, PSVR, No Commentary)

Prvá misia v Marvel's Iron Man VR predvedie v dobrom svetle interakciu s prostredím a tiež akciu, vďaka ktorej si budete pripadať ako komiksový superhrdina.

Grafickú revolúciu nečakajte

Ak nebudete mať dosť, môžete sa ešte pustiť do leteckej a streleckej výzvy, vďaka ktorej sa s exoskeletem úplne zžijete. S helmou na hlave vydržíte dosť dlho bez príznakov kinetózy (v prípade, že ňou netrpíte hneď po nasadení headsetu, to je potom márny boj), pretože sa tvorcom podarilo ustáliť snímkovú frekvenciu tak, že je príjemná pre oko. Dokázali to osekaním grafiky, takže nemôžete čakať grafické orgie ako v Half-Life: Alyx a nepribližuje sa ani ďalšiemu hitu The Walking Dead: Saints & Sinners. Autori zo štúdia Camouflaj si poradili tak, že vás nechajú zízať na oblaky či vodu, neostré textúry objektov a pritom z diaľky ničiť niekoľko nepriateľov, ktorí vybuchujú v gejzíroch ohňa, čo nakoniec nevyzerá vôbec zle.

Marvel's Iron Man VR; screenshot: ruce
Ruky Iron Mana a informačné rozhranie v zornom poli helmy budú po väčšinu času hrania dema vašimi vernými spoločníkmi.

Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ma Marvel's Iron Man VR veľmi príjemne prekvapil. Pocit sily sprostredkovaný technickým skvostom Tonyho Starka je veľmi návykový a vo chvíli, keď som zvládol lietanie pomocou trysiek, lietal som po oblohe ako splašený. Rozhodne som si to užil viac než absolútny VR prúser so Spider-Manom, ktorý slúžil len ako promo k poslednému filmu s Peterom Parkerom v hlavnej úlohe. Do útrob brnenia Iron Mana sa v plnej paráde dostaneme od 3. júla exkluzívne na PS VR. Ak nevlastníte ťažko zohnateľný PS Move, nemusíte smútiť, hra vyjde aj v špeciálnej verzii za približne 100 eur, ku ktorej budú vytúžené ovládače pribalené.

• Zdroje: Vlastné, tlačová správa

Iron Man VR – Oznámenie

1. First person akcia Iron Man VR vyjde v roku 2019
  2. Iron Man VR nie je jedinou Marvel hrou vo vývoji

First person akcia Iron Man VR vyjde v roku 2019

• Oznámenie: 29. 3. 2019 • Autor: Filip Němec

Prvá epizóda relácie State of Play, prostredníctvom ktorého nás plánuje PlayStation zoznamovať s novinkami, nebola príliš bohatá na zaujímavé tituly, fanúšikov Marvelu však iste potešilo oznámenie nového titulu Iron Man VR. Než však začnete radosťou strieľať do vzduchu repulsory a preťažovať oblúkový reaktor, je potrebné spomenúť, že ako už názov napovedá, ide o titul určený iba pre virtuálnu realitu a dosť možno iba tej od Sony.

Oznamujúci trailer toho o Iron Man VR príliš neprezradil, podľa obsiahnutých gameplay záberov ale pravdepodobne pôjde o jednoduché, nie snáď len vzdušené, súboje. Zo zbraní sme videli v akcii najmä klasické repulsory, ale určite dôjde aj na navádzané rakety a ďalšie zbrane. Z prvého traileru pôsobí Iron Man VR ako menší titul, riaditeľ štúdia Camouflaj Ryan Payton však na PlayStation blogu zdôrazňuje, že pôjde o hlboko osobný a miestami vtipný príbeh Železného muža, snáď nás teda autori okrem iného survival hororu Republique ešte prekvapia. Práve Republique dostalo po vydaní aj podporu PS VR, takže s touto platformou virtuálnej reality majú autori už nejaké skúsenosti.

Iron Man VR – oznámenie (trailer)

Aj napriek jednoduchšiemu vizuálu sa traileru nedá uprieť cit pre dobrú hudbu, zvukové efekty a Starkov sarkastický humor.

Iron Man VR nie je jedinou Marvel hrou vo vývoji

Pre skalných fanúšikov Marvelu je potešujúce, že hra pravdepodobne reflektuje aktuálne dianie v MCU, v úvode traileru totiž môžeme vidieť a počuť Friday, ako Starkovu umelú inteligenciu/asistentku. Tá vystriedala Jarvisa potom, čo sa z neho stal Vision, na druhej strane Iron Manov oblek vo videu vylieta z kufríka, takže ide o nejaký starší model (tipujem Iron Man Mark V). Rozhodne by sa mi však páčilo, keby sme si v priebehu hry mohli odomykať nové a lepšie obleky. Iron Man VR navyše nemôže byť nejakým zásadným prepadákom, pod hrou je totiž podpísaný samotný Marvel.

Aj keď ste rovnako ako ja mierne rozmrzelí z toho, že nejde o veľký titul, podobne ako bol vlaňajší Marvel's Spider-Man, nesťahoval by som superhrdinskú kombinézu ďaleko pred brodom. Iron Man VR totiž nie je jediným titulom, ktorý v súčasnosti vzniká pod dohľadom Marvel Games a možno sa nakoniec dočkáme aj niečoho väčšieho. Minimálne je v príprave nešpecifikovaná Avengers hra od Square Enix. Medzitým sa ale môžeme aspoň tešiť na dobrodružstvo Železného muža, ktorého helmu si budeme môcť aspoň virtuálne nasadiť niekedy v priebehu tohto roka.

• Zdroje: blog.us.playstation.com, YouTube (PlayStation)