Wolfenstein: Youngblood (RECENZIA) – mladá krv preberá štafetu

Jedna z najslávnejších FPS sérií sa vracia na scénu, tentoraz však bez svojho typického protagonistu B.J. Blazkowicza. Masakrovanie nacistov si totiž vo Wolfenstein: Youngblood vzali na starosť jeho dcéry Jess a Soph, ktoré vôbec po prvýkrát v rámci tejto série prinášajú element kooperatívnej kampane. Ide o vítané osvieženie konceptu, alebo zbytočnú inováciu? Dozviete sa v našej recenzii.

Recenzia (PC)NovinkyPreview

• Žáner: Akčná FPS • Multiplayer: Áno (online, co-op) • Vývojár: MachineGames a Arkane Studios • Vydavateľ: Bethesda • Dátum vydania a Platformy: PC (25. júla 2019) PS4, Xbox One, Switch (26. júla 2019) • Homepage: bethesda.net/en/game/wolfenstein-youngblood • Čeština: Nie

Obsah recenzie Wolfenstein: Youngblood (PC)

1. Wolfenstein: Youngblood – dvojčatá idú do akcie
  2. Dvojčatá nejdú po ranu ďaleko
  3. Vo dvojici sa lepšie strieľa
  4. Paríž vás uchváti aj pod nadvládou nacistov
  5. Wolfenstein: Youngblood – jablká nepadli ďaleko od stromu
  6. Recenzia Wolfenstein: Youngblood: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru Wolfenstein Youngblood PC

Wolfenstein: Youngblood - dvojčatá idú do akcie

• Recenzia: 26. 7. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Vývojári zo švédskeho štúdia MachineGames majú sériu Wolfenstein na starosť od titulu The New Order (2014), pričom odvtedy stvorili ďalšie 2 hry (The Old Blood a The New Colossus), ktorých hlavným protagonistom bol vždy americký agent B.J. Blazkowicz. V Youngblood ale prvýkrát táto klasická postava ustupuje do pozadia a na pódium prichádzajú jeho dve dcéry – dvojčatá Jess a Soph.

Wolfenstein: Youngblood; wallpaper: key-art

Hra má síce v názve slovo „Wolfenstein“, B.J. Blazkowicz sa tu ale na rozdiel od ostatných dielov naozaj len mihne.

Dej sa opäť odohráva v alternatívnej histórii, kedy nacisti vyhrali druhú svetovú vojnu a od tej doby majú pod svojím špinavým palcom schovaným v koženej rukavici prakticky celý svet. Ľudia sa samozrejme snažia znovu získať svoju slobodu z predvojnových čias, je to ale márne a nad Treťou ríšou sa im stále nedarí zvíťaziť. A keď sa navyše zľahne zem po jednom z najväčších hrdinov odboja, situácia je ešte zúfalejšia.

B.J. Blazkowicz totiž za záhadných okolností zmizol z povrchu zemského, dcéry tak neváhajú ani sekundu a púšťajú sa po jeho stopách. Že počas toho vystrieľajú miliardy nábojov a prelejú hektolitre nacistickej krvi, nikoho nevzrušuje, koniec-koncov, keď sa váš otec volá Blazkowicz, vlastne sa to od vás tak nejako čaká. Akčný nárez menom Wolfenstein: Youngblood nás ale tentoraz nezavedie do už tradičnej Ameriky či Nemecka, namiesto toho zavítame do Paríža 80. rokov 20. storočia. Môžeme sa teda tešiť na veľa kaviarničiek, croissantov a syntetizátorov duniacich elektronickú hudbu. A mŕtvich nacistov, samozrejme.

Wolfenstein: Youngblood; gameplay: sestra Wolfenstein: Youngblood; gameplay: veža Wolfenstein: Youngblood; gameplay: pamiatka

Pátranie po stratenom otcovi vás privedie až do Paríža 80. rokov 20 storočia.

Príbeh nie je zlý, žiadnu oscarovú drámu plnú strhujúcich výkonov tu ale nečakajte. Celá séria je v tomto ohľade kvalitatívne dosť konzistentná, ak ste teda hrali niektorý z predošlých dielov Wolfensteina od štúdia MachineGames, budete presne vedieť, do čoho idete. K mojej nevôli sa vrátilo aj pomerne stereotypné poňatie vedľajších postáv a nie príliš vtipný humor, to sú ale dosť subjektívne záležitosti, ktoré niekomu vadiť vôbec nebudú. V prípade hry typu Wolfenstein som navyše ochotný sa nad podobné veci povzniesť, pretože prím tu hrá predovšetkým adrenalínová akcia. A tá je našťastie stále vynikajúce.

Dvojčatá nejdú po ranu ďaleko

Pocit zo strieľania je vo Wolfenstein: Youngblood jednoducho parádny a akcie v podaní štúdia MachineGames celkom určite patrí na vrchol svojho žánru, hneď po boku titulov od id Software. Jess aj Soph navyše vlastnia rovnaký špeciálny oblek ako mával ich ocinko v The New Colossus, akčné pasáže sú teda okorenené hneď niekoľkými zvláštnymi schopnosťami (vrátane neviditeľnosti), vašim základným dorozumievacím prostriedkom ale stále budú strelné zbrane. Tie ponúkajú relatívne štandardnú paletu ako napríklad pištoľ, SMG, guľomet, brokovnicu a pár hi-tech laserových/elektrických/výbušných kúskov – jednoducho klasický wolfensteinovský arzenál, ktorý navyše môžete aj upgradovať podľa svojho gusta.

Wolfenstein: Youngblood Boss Fight PC | Alza Magazín (Gameplay)

Súboje sú dynamické, adrenalínové a pekelne zábavné. MachineGames jednoducho vie, ako robiť strieľačky.

Dynamika vzťahu medzi oboma sestrami je spracovaná sympaticky, veľkú úlohu hrá fakt, že majú spoločné zdravie a keď ho vyčerpajú, znamená to koniec pre obidve. Koniec života aj koniec hry. Počas súbojov sa Jess a Soph navzájom neustále motivujú a pokrikujú na seba, dokonca sa občas podporia aj krátkodobými boostmi svojich atribútov. Plnením úloh a zabíjaním nacistov si v Youngblood po novom zvyšujete level svojej postavy, čím si postupne odomykáte nové pasívne vlastnosti (rýchlejšie zakrádanie, viac zdravia či štítov a podobne) v mnohých ohľadoch pripomínajúce akčné RPG.

Aj vďaka týmto RPG prvkom potom do pozadia čiastočne ustupuje aj lineárna štruktúra predchádzajúcich dielov série a uvoľňuje miesto oveľa otvorenejšiemu prístupu. Lokácie sú o poznanie rozľahlejšie a spletitejšie a spravidla ponúka hneď niekoľko ciest k cieľu. Na hre ,okrem MachineGames, spolupracovali aj vývojári z Arkane Studios (séria Dishonored) a na výslednom produkte je to poznať. Miera voľnosti pohybu po jednotlivých štvrtiach Paríža je tu v porovnaní s ostatnými dielmi série Wolfenstein až neuveriteľná a je to určite na prospech veci. Len je škoda, že na obyčajných civilistov narazíte minimálne, a keď už, tak sú súčasťou nejakého questu, inak ale francúzska metropola zíva prázdnotou. Nacisti zrejme radi vládnu úplne vyľudneným mestám...

Wolfenstein: Youngblood; gameplay: robot

Tretia ríša disponuje veľkou množstvom nepríjemne silných a ozbrojených robotov, ktorí vám vašu cestu za oslobodením trochu sťažujú.

Okrem príbehových misií ale Wolfenstein: Youngblood ponúka aj veľa vedľajších úloh, ktorých plnením získavate peniaze, skúsenosti a skill pointy potrebné na vylepšovanie vašej postavy. Tieto úlohy môžete plniť viac-menej v ľubovoľnom poradí, ich obťažnosť je však naznačená odporúčaným levelom, na ktorom by ste mali byť, než sa do nich pustíte. Vďaka nadmiere týchto úloh sa ale pokojne môže stať, že úplne zabudnete na hlavnú dejovú líniu a budete si len tak behať Parížom a kosiť nacistov vo veľkom. A aj keď sa pri tom budete dobre baviť, zároveň si uvedomíte, ako veľmi nevýrazný príbeh vlastne je.

Vo dvojici sa lepšie strieľa

Najväčšiu evolúciu do série Wolfenstein prináša Youngblood prostredníctvom kooperatívneho režimu. A aj keď môžete celú hru prejsť pokojne ako klasický singleplayer, vo dvojici titul dostáva úplne iný rozmer. Ako už bolo povedané, hlavné hrdinky sú dve a vy sa môžete chopiť role ktorejkoľvek z nich. Z hľadiska hrateľnosti sú prakticky identické (asi aby ste sa s vaším spoluhráčom nehádali, kto bude hrať za koho), žiadne špecializácie alebo zásadné rozdiely tu medzi oboma dvojčatami nehľadajte.

Kooperatívna hra funguje veľmi dobre, môžete hrať buď s niekým z vašich priateľov, alebo sa pomocou matchmakingu pripojiť do náhodnej hry niekoho cudzieho. Ak vás spoločné hranie prestane baviť, jednoducho sa odpojíte alebo druhého hráča vykopnete z partie – ovládanie vášho dvojčaťa okamžite prevezme AI. Ak je to ale možné, rozhodne odporúčam hrať s nejakým kamarátom (v prípade nedostatku priateľov postačí každý živý človek), pretože umelá inteligencia čas od času trochu pohnevá.

Wolfenstein: Youngblood; gameplay: kooperácia Wolfenstein: Youngblood;gameplay: dvojča Wolfenstein: Youngblood; gameplay: hráč

Kooperatívny režim je pravdepodobne najlepšou inováciou série Wolfenstein za posledných X rokov.

Do smrti nezabudnem, ako Jess pokojne stála na bojisku a bez výčitiek ma nechala zmietať sa v plameňoch od naštvaného Panzerhunda bez toho, aby len brvou pohla. Treba podotknúť, že podobnými výpadkami trpia aj nepriatelia, AI by si teda zaslúžila ešte trochu laborovať. Inak sa ale na kooperatívny režim nemôžem sťažovať, je to skvelé obohatenie hry a keby sa táto funkcia postupom času stala pevnou súčasťou celej série, rozhodne by som to uvítal.

Paríž vás uchváti aj pod nadvládou nacistov

Audiovizuálne spracovanie je veľmi podarené, dabing postáv, zvukové efekty a pekná hudba osemdesiatych plná syntetizátorov je parádna, grafika sa od The New Colossus nijako výrazne neposunula, level dizajn ale od posledného dielu prešiel naozaj veľký kus cesty. V prvom rade je oveľa menej lineárny a ponúka viac riešení herných situácií, žiaru reflektorov na seba ale strháva predovšetkým mesto, v ktorom sa celá hra odohráva.

Wolfenstein: Youngblood; gameplay: metro Wolfenstein: Youngblood; gameplay: ulica Wolfenstein: Youngblood; gameplay: prápor

Audiovizuálne spracovanie je podarené, vyčnieva predovšetkým krásne spracovaný Paríž, ktorý miestami až preberá úlohu ďalšieho charakteru v hre.

Samotný Paríž 80. rokov 20. storočia je vykreslený skvele (hoci trocha nadsadene) a veľmi detailne – od malých kaviarničiek s pomaly tvrdnúcimi croissantmi na stoloch až po verne napodobenie secesných priečelí parížskeho metra od architekta Hectora Guimarda. Vďaka tomu na vás dýchne tá pravá atmosféra hlavného mesta Francúzska a keby ste práve nemuseli posielať nacistov do germánskeho pekla, pokojne by ste si k nejakému tomu stolčeku na chvíľu sadli a nechali si doniesť dvojku kvalitného červeného.

Wolfenstein: Youngblood – jablká nepadli ďaleko od stromu

Celkovo vzaté je Wolfenstein: Youngblood podareným titulom. Otecko série B.J. Blazkowicz odovzdal žezlo mladšej generácii (minimálne do doby, než príde regulárny tretí diel), ktorá sebavedome vzala osvedčený koncept boja so zlými nacistami a obohatila ho o niekoľko zmysluplných noviniek.

Otvorenejšie úrovne, ľahké RPG prvky a predovšetkým kooperatívny režim pre dvoch hráčov ukazujú, že táto séria má stále čo ponúknuť a aj po takmer 40 rokoch svojej existencie dokáže ešte prekvapiť. MachineGames tak v spolupráci so štúdiom Arkane vytvorili čertovsky zábavnú strieľačku a potvrdili, že je táto séria v správnych rukách. Wolfenstein: Youngblood vyšiel 25. júla pre PC a 26. júla 2019 pre PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

Táto recenzia bola napísaná na PC verziu.

Recenzia Wolfenstein: Youngblood: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 83 % Alza.sk
85 %
85 %
70 %
Wolfenstein: Youngblood; recenzia

• Skvelá hrateľnosť
  • Kooperatívny režim
  • Vydarený level dizajn
  • Implementácia ľahkých RPG prvkov
  • Paríž

• AI občas pohnevá
  • Nie veľmi zaujímavý príbeh

Wolfenstein Youngblood – Novinky

1. (23. 7. 2019) 25. júla vypukne ďalšia Náckokalypsa
  2. (17. 6. 2019) Ako ďaleko padli jablká od stromu?
  3. (11. 6. 2019) Wolfenstein: Youngblood – vlci vždy lovia vo dvojici
  4. (28. 3. 2019) Wolfenstein: Youngblood nás zavedie do Paríža 80. rokov 20. storočia
  5. HW nároky na hru Wolfenstein Youngblood PC

25. júla vypukne ďalšia Náckokalypsa

• Novinka: 23. 7. 2019 • Autor: Jiří Fait

Prečo sa tak v Bethesde rozhodli, nie je zatiaľ jasné, faktom ale zostáva, že si Wolfenstein: Youngblood si budeme môcť zahrať na PC o deň skôr. A keďže ide o silne kooperatívnu záležitosť, budeme si musieť prehodiť stráženie detí, zrušiť pracovné stretnutia a dohodnúť si kamarátov na iný termín, pretože minimálne tí PC zameraní zrejme čakali na dátum 26. júla. Lenže podľa posledného tweetu od Bethesdy je všetko inak:

Takýto Steam stále tvrdí, že sa k nám dvojčatá Jessie a Sophia Blazkowiczové priženú až na konci týždňa, teda v piatok, takže zrejme sú chlapci a dievčatá z Valve rovnako prekvapení ako my. No, čo už. Hnevať sa na vývojárov/vydavateľov kvôli tomu nebudeme. Napokon, takýto typ prekvapenia by mohol byť častejším javom a ten dátumový posun by mohol byť pokojne ďaleko markantnejší. Takýto Cyberpunk 2077 na konci tohto roka by zrejme vyvolal menší internetový výpadok, ale to je rozprávka pre iný článok.

• Zdroje: Twitter, PC Gamer

Ako ďaleko padli jablká od stromu?

• Novinka: 17. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Ako som už písal v úvode, v prvom rade si je potrebné uvedomiť, že Wolfenstein: Youngblood nie je pokračovaním série, ale ide o spin-off. Pôvodný koncept série teda síce zostáva zachovaný (boj s nacistami), zároveň si ale hra pôjde svojou vlastnou cestou. Hlavné hrdinky Jess a Soph sú ešte násťročné dievčatá, čo sa na hre nepochybne prejaví, predovšetkým celkovo oveľa odľahčenejšou atmosférou dobrodružného príbehu. Tiež bude obsahovať oveľa viac humoru, čo ma, aby som sa priznal, trochu desí, pretože na mňa vtipy v predchádzajúcich dieloch nikdy veľmi nefungovali.

Určitá evolúcia tu ale prebehla aj čo sa samotného žánru týka. Od relatívne taktického Wolfensteina sa Youngblood posúva bližšie priamočiarej arkádovej akcii a vďaka použitiu rôznych prekov aj skillov vykazuje ľahké znaky RPG. Obe sestry budú zabíjaním nacistov a plnením úloh získavať skúsenosti určené na levelovanie svojho charakteru, navyše disponujú aj rovnakým typom brnenia (Power Suit) ako mal ich ocinko B. J. vo Wolfenstein 2: The New Colossus. V Youngblood ho budete môcť upgradovať a odomykať pre neho nové schopnosti. Odomykanie jednotlivých skillov a vlastností už nie je podmienené vaším postupom príbehom, jednoducho stačí, aby ste mali správny obnos potrebnej meny a môžete si odomknúť čokoľvek kedykoľvek.

Wolfenstein Youngblood – E3 2019 (gameplay trailer)

Pozrite na trailer na E3, ktorý ukazuje výpravu Jess a Soph v celej svojej krvavej kráse.

Od určitého bodu v príbehu potom dostanete prístup do centrálneho hubu, kde si na mape budete môcť voliť misie v ľubovoľnom poradí, pri každej avšak uvidíte odporúčaný level značiaci ich obťažnosť. V prípade nepriateľov to bude fungovať podobným spôsobom – čím vyšší level, tým viac budú mať HP a viac vám zakúria. Ale aj keď budete čeliť protivníkom plus-mínus na vašej úrovni, budete mať aj vo dvojici čo robiť. Tá nacistická chamraď totiž disponuje veľkou presilou a keď si nedáte pozor, ľahko vás zaženú do kúta a zastrelia ako psov.

Určitou premenou prešla aj stavba samotných misií a máp. Vzhľadom na to, Wolfenstein: Youngblood je kooperatívna hra, úrovne sa museli prispôsobiť na mieru dvom hráčom – sú oveľa otvorenejšie, do miestností aj z miestností vedie vždy niekoľko východov umožňujúcich tichý postup či vpád s vytasenými zbraňami. Alebo oboje naraz. Sestry sa navyše budú môcť slovne podporovať a hecovať (stlačením tlačidla), čo im poskytne krátkodobý boost vlastností.

Wolfenstein: Youngblood – kamoš, nemáš Drobák?

Bohužiaľ, trochu nepríjemnou zmenou oproti predchádzajúcim dielom je zahrnutie mikrotransakcií. Po internete síce kolovali historky, že za reálne peniaze pôjde nakúpiť špeciálnu menu zvanú Gold Bars, ktorú možno v hre zameniť za skiny a emoty, údajne za zlato ale nakúpite aj upgrady zbraní a jednotlivé skilly. Oficiálny twitterový účet Wolfenstein našťastie tieto zvesti vyvrátil jediným tweetom.

Wolfenstein Youngblood; screenshot: co-op Wolfenstein Youngblood; screenshot: hatchet Wolfenstein Youngblood; screenshot: robot

Wolfenstein: Youngblood – náboje, krv, nacisti a mikrotrasankcie?

Za zlato kúpené za reálne peniaze v hre získate iba a jedine kozmetické predmety, čo je dobrá správa, prečo ale tvorcovia do Wolfenstein: Youngblood mikrotransakcie vôbec implementovali? To už sú herní vydavatelia tak zúfalí, že sa snažia z hráčov za každú cenu vymámiť nejaký ten cent navyše? Na druhú stranu sa tento titul bude predávať za zníženú cenu (29.99 dolárov), pokiaľ teda mikrotransakcie naozaj zostanú len pri kozmetických záležitostiach, budeme schopní to tvorcom prepáčiť... Alebo skôr prižmúriť oko. Ale len tentoraz!

Celkovo vzaté ale Wolfenstein: Youngblood vyzerá ako nádejný a veľmi zaujímavý titul, ktorý do legendárnej série strieľačiek vnesie zase trochu sviežeho vetra. Kooperatívne zabíjanie nacistov vyzerá ako veľká zábava, viac arkádová hrateľnosť a ľahké RPG prvky by mohli nalákať aj pár nových fanúšikov navyše, takže prečo nie? Na dobrodružné pátranie po otcovi dvojčiat Jess a Soph sa tešíme. Hra vyjde 26. júla 2019 na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

• Zdroje: Twitter, Gamespot, vlastné

Wolfenstein: Youngblood – vlci vždy lovia vo dvojici

• Novinka: 11. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Že rodičia často žehlia trapasy svojich detí? Áno, to je pravda, Wolfenstein: Youngblood je ale krásnou ukážkou, že to často funguje aj opačne a keď rodičia zlyhajú, z bahna ich musia vytiahnuť ich potomkovia. B.J. Blazkowicz zmizol kdesi v nacistami okupovanom Paríži, na jeho dvoch dcérach teda je, aby hrdinu amerického odboja zachránili.

Zabíjanie nacistov je síce fajn, ale čo takto zabíjať nacistov po boku svojho priateľa? Wolfenstein: Youngblood vám to umožní.

Najnovší trailer jasne demonštruje, že Wolfenstein: Youngblood bude podujatím, krvou a deštrukciou nabitá jazda sprevádzaná štýlovú elektronickou hudbou plnou syntetizátorov. Hra sa koniec-koncov odohráva počas divokých 80. rokov, hudobný sprievod teda bude krásne dopĺňať atmosféru a pomáhať presvedčivejšie vykresliť dobu dávno minulú.

Akcia vyzerá skvele, na to sme napokon v prípade série Wolfenstein zvyknutí, podľa ukážky sa ale môžeme tešiť na oveľa otvorenejšie lokácie. Na Youngblood však okrem švédskeho štúdia MachineGames tentoraz pracujú aj ľudia z Arkane Studios (séria Dishonored), takže o až tak veľké prekvapenie nejde. V úplnom závere ešte trailer pripomenul dátum vydania a máme to kompletné. Wolfenstein: Youngblood dorazí na PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch a Google Stadia už 16. júla 2019. Tak neváhajte a zožeňte si parťáka, nacisti sú už skoro za humnami.

• Zdroje: YouTube (Bethesda Softworks) Vlastné

Wolfenstein: Youngblood nás zavedie do Paríža 80. rokov 20. storočia

• Novinka: 28. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Najnovšia kapitola série Wolfenstein, ktorá je neodmysliteľne spojená práve s hlavným hrdinom B.J. Blazkowiczom, je zaujímavá hlavne tým, že si za neho zrejme nezahráte. Neohrozený agent totiž znenazdajky zmizne z povrchu zemského a jeho dve dcéry, dvojčatá Jess a Soph, sa vo svojich energozbrojoch vydávajú na krvavú cestu za záchranou ocinka a ikony amerického odboja.

Nie je náhodou, že hráte práve za dvojčatá, Wolfenstein: Youngblood totiž bude kooperatívnou záležitosťou pre dvoch hráčov. Zatiaľ bohužiaľ nie je jasné, či pôjde o lokálny či sieťový co-op, ale vzhľadom na to, že aj 20 rokov po udalostiach Wolfenstein 2: The New Colossus nacisti stále tvrdošijne ovládajú svet, bude každá pomoc dobrá. Napokon, urobte si o svetovej situácii vlastný obraz na základe novo zverejneného príbehového traileru.

Wolfenstein Youngblood – príbeh (trailer)

Atmosférický trailer je zostrihaný prevažne z in-game animácií, aj tak ale na hru dokáže pekne navnadiť.

Jess a Soph budú od svojho otca zjavne pekne vycepované a s ničím a nikým si nebudú brať servítky. Môžeme sa teda tešiť na brutálne zábavnú a krvavú jazdu, počas ktorej za sebou dvojčatá budú nechávať stopu z pomaly zabitých nepriateľov a vystrieľaných nábojov. Podľa tvorcov zo štúdia MachineGames sa môžeme tešiť na veľa nových zbraní, nástrojov a vlastností vášho energoobleku. To znie ako lákavá ponuka na to vypraviť sa do nacistami okupovaného Francúzska, čo poviete? Tak si zabaľte kufre, pretože Wolfenstein: Youngblood vychádza už 26. júla 2019 na PC, PS4, Xbox One a Switch. Dovtedy by sme sa ďalšieho balíka informácií mohli dozvedieť na nadchádzajúcej E3 2019.

Wolfenstein Youngblood; screenshot: sisters Wolfenstein Youngblood; screenshot: casino combat Wolfenstein Youngblood; screenshot: panzerhund combat

Akcia vyzerá rovnako dobre ako v predchádzajúcich počinoch tejto série, kooperatívny prvok potom môže zábavu ešte vystupňovať o level vyššie.

• Zdroje: Cenega, YouTube (Bethesda)

Obsah preview Wolfenstein: Youngblood

1. (13. 6. 2018) Wolfenstein: Youngblood – zabíjanie Náckov 2× zábavnejšie
  2. HW nároky na hru Wolfenstein: Youngblood PC

Wolfenstein: Youngblood - zabíjanie Náckov 2× zábavnejšie

• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Wolfenstein: Youngblood sa bude odohrávať v roku 1980 v nacistami okupovanom Francúzsku. B.J. Blazkowicz sa stratil nevedno kde, jeho dve dcéry (dvojčatá) teda začínajú pátrať, kam sa „papá“ vlastne podel. A samozrejme pri tom budú strieľať zástupy nacistov. Podľa traileru sa budú ulice francúzskej metropoly priamo hemžiť nepriateľskými jednotkami, propagandistickými plagátmi a beznádejnou atmosférou. Presne tak, ako to máme radi.

Wolfenstein: Youngblood; screenshot: Jess a Soph

Dcérky ako správne emancipované ženy po ockovi prevzali poctivé remeslo.

Najväčším ťahákom je v tejto chvíli spomínaná kooperatívna zložka. So svojím parťákom tak budete fašistické zadky z Tretej ríše nakopávať ešte efektívnejšie a dosť možno aj zábavnejšie, ako to už často v prípade hier pre dvoch hráčov býva. S každým novým pokračovaním ale Wolfenstein ľahko podkopáva zásluhy samotného B.J. Blazkowicza, ktorý s nacistami bojuje už od druhej svetovej vojny a napriek tomu sú v každom novom dieli späť pri moci. Tak trochu to vyvoláva dojem, že B. J. vo svojej práci nemá žiadne výsledky. Samozrejme žartujem... ale niečo na tom je.

Wolfenstein: Youngblood; screenshot: propaganda Wolfenstein: Youngblood; screenshot: lov

Obrázok 1: Na nacistickú propagandu opäť narazíte na každom rohu. Obrázok 2: Strieľať sa budú nielen náckovia.

HW nároky na hru Wolfenstein: Youngblood PC