Monkey King: Hero is Back (Mini RECENZIA) – Hrdinský epos pre deti

Počítačové hry podľa filmovej predlohy nekončia väčšinou s dobrým hodnotením, a napriek tomu sa vždy nájdu tvorcovia, ktorí sa nechajú zlákať potenciálom vyšších predajov vďaka známej licencii. K posledným projektom nesúcim značku strieborného plátna patrí Monkey King: Hero is Back od štúdia HexaDrive podľa čínskeho animovaného snímku z roku 2015. Podarilo sa prelomiť prekliatie hier podľa slávnej predlohy, alebo zostane tento epos o Opičom kráľovi zabudnutý?

Mini Recenzia (PS4 Pro)

• Žáner: Akčná bojovka • Multiplayer: Nie • Vývojár: HexaDrive, SONY Interactive Entertainment • Vydavateľ: Oasis Games, THQ Nordic • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 (17. októbra 2019) Homepage • Čeština: Nie

Obsah mini recenzie Monkey King: Hero is Back (PS4 Pro)

1. Cesta pokánia Opičieho kráľa
  2. Nenáročný súbojový systém Monkey King: Hero is Back poteší skôr detských hráčov
  3. Filmová licencia ako prekliatie
  4. Mini Recenzia Monkey King: Hero is Back: záverečné hodnotenie
  5. HW nároky pre Monkey King: Hero is Back PC

Cesta pokánia Opičieho kráľa

Mini Recenzia: 22. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec

Tradičný čínsky príbeh z 16. storočia od Wu Čcheng-ena mapujúci putovanie opičieho bojovníka Wukonga a jeho druhov, je u nás známy pod názvom Opičí kráľ, resp. Rozprávanie o putovaní na Západ, a patrí k mojim obľúbeným príbehom od útleho detstva. Preto som tento rok relatívne potešený záujmom tvorcov počítačových hier o túto rozprávku pre deti aj dospelých, čo je možné demonštrovať na hopsačke Unruly Heroes a dnes recenzovanom projekte Monkey King: Hero is Back, ktorý spracováva voľné pokračovanie osudov Wukonga podľa animovaného filmu čínskej proveniencie, na ktorej pracoval tiež slávny Jackie Chan.

Monkey King: Hero is Back; screenshot: cover
Podarilo sa Opičiemu kráľovi zlomiť prekliatie hier podľa filmovej predlohy?

Film z roku 2015 vštepil projektu štúdia HexaDrive, na ktorom sa podieľali aj vývojári priamo zo SONY Entertainment, jasný audiovizuálny štýl a tiež ústrednú dejovú linku. Opičí kráľ Wukong sa stal tak mocným, že sa začal vysmievať samotným bohom, za čo ho Budha potrestal 500-ročným spánkom v kryštáli. Náš hrdina sa prebúdza, ale jeho božské sily boli spútané magickou reťazou, ktorej sa môže zbaviť iba plnením dobrých skutkov. Wukongovu pýchu začne pomaly, ale isto otupovať chlapec menom Liuer, ktorý ho požiada o pomoc po prepadnutí dediny, z ktorej príšery uniesli všetky deti. Naivný príbeh kopíruje základnú premisu snímky pre deti, takže sa pripravte na veľa poučovania a moralizovania.

Monkey King: Hero is Back; gameplay: Buddha Monkey King: Hero is Back; gameplay: oltár Monkey King: Hero is Back; gameplay: pohoda
Wukongov povýšený postoj k celému svetu aj k Buddhovi vás bude sprevádzať prvou polovicou hry, potom sa začne meniť k lepšiemu, aby dal dobrý príklad deťom.

Nenáročný súbojový systém Monkey King: Hero is Back poteší skôr detských hráčov

Jasné smerovanie titulu Monkey King: Hero is Back na mladšie publikum predurčuje aj jeho základné mechaniky, ktoré sa nemôžu pochváliť nijako závratnou prepracovanosťou či hĺbkou. Namiesto toho ponúka predovšetkým jednoduchosť, roztomilosť a vtipnosť, ktorá zaujme hlavne začínajúcich hráčov. Vo svojej podstate si vystačíte s taktikou „udri a uteč“, ale našťastie tvorcovia pripravili aj rad zručností, ktoré prostoduchých bitkárov aspoň čiastočne vyvedú zo stereotypu. Postupom času sa prepracujete k magickým zručnostiam a chvatom, s ktorými vyprášite kožuch aj bossom v záverečných častiach desiatich úrovní.

Monkey King: Hero is Back – Gameplay

Monkey King: Hero is Back obstojne pobaví súbojmi, ale pohyb medzi jednotlivými stretmi je zdĺhavý a hľadanie predmetov na mape ubíjajúce.

Nečakajte žiadne zázraky, ale musí sa nechať, že správne načasovanie protiúderu spustí úsmevnú sekvenciu, ktorá v prvých hodinách hrania pobaví, ale časom až otravne zovšednie. Bohužiaľ súbojový systém je jedinou súčasťou, ktorá znesie prísnejšie merítka – ďalšie žánrové prvky tejto akčnej adventúry sú najvyššie priemerné. Predovšetkým skákačkové pasáže trpia nepresnosťami nútiacimi vás škrípať zubami a odkladať ovládač, aby ste ho neroztrieskali, a ani útoky na diaľku neoplývajú pohodovou hrateľnosťou. V súčte s technickými problémami, ako sú prelínanie modelov postáv a objektov v okolí, neviditeľné steny či neustále nahrávacie obrazovky (aj lezenie po rebríku je riešené krátkou animáciou), z toho vo výsledku nevychádza lichotivý dojem.

Filmová licencia ako prekliatie

Mnoho hráčov, predovšetkým fanúšikov animovaného snímku, by mohla nalákať grafická stránka titulu Monkey King: Hero is Back kopírujúca výtvarný štýl filmu takmer jedna k jednej. Dokonca sa niektoré ikonické momenty z filmu preniesli priamo do hry (napr. snaha o rozbitie reťaze kameňom a podobne), takže sa vsádza tiež na podobný humor, ktorý sa prejavuje aj v súbojoch. Jednotlivé gagy hýria sviežimi nápadmi, nanešťastie ich nie je veľa a čoskoro sa začnú opakovať tak často, že sa radšej protiútokom začnete vyhýbať (čo je problém tiež repetitívnej hudobnej slučky). Vzhľadom na koridorové úrovne nevyzerá úplne zle ani prostredie, ale básniť o ňom rozhodne nemôžem.

Monkey King: Hero is Back; gameplay: příšera Monkey King: Hero is Back; gameplay: trpaslík Monkey King: Hero is Back; gameplay: bitka
Súbojová časť Monkey King: Hero is Back zaujme svojimi gagmi pri podarených ranách, ostatné časti už tak slávne nie sú.

Vo výsledku sa tak javí Monkey King: Hero is Back ako priemerná hra, ktorá ostrieľaného hráča nemá čím oslniť. Ak sa však radíte k fanúšikom filmu a chcete si spomenúť na zásadné momenty z tohto snímku, možno s Opičím kráľom strávite niekoľko hodín. Hra štúdia HexaDrive poteší skôr detské publikum, ale aj v tomto rybníčku nájdete kvalitnejšie tituly ponúkajúce väčšie možnosti. Wukongova cesta pripomína skôr projekty určené pre minulú generáciu konzol s krajšou grafikou. Preto nemôžem Monkey King za cenu okolo 27 € s kľudným srdcom odporúčiť, ale som presvedčený, že hra vychádzajúca 17. októbra pre PC a PS4 si svojich fanúšikov nájde, aj keď ich rozhodne nebudú zástupy.

Táto mini recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

Mini Recenzia Monkey King: Hero is Back: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 54 % Alza.sk