Vyberte prvok na stránke, ktorého sa chyba týka

Využi dopravu zadarmo! Vlož do košíka kód ZAPLATENEONLINE pri objednávke nad 40 Eur vr. DPH. Viac informácií tu

Doručenie zadarmo Šrotovné na práčky a sušičky

Total War: Warhammer 2 (RECENZIA a NOVINKY) – Update Mortal Empires je tu

Zobraziť katalóg
Aktualizované

Keď sa vývojári z Creative Assembly rozhodli zasadiť nového zástupcu značky Total War do fantasy sveta, rad fanúšikov ich za ich odvážny krok kritizovalo. Tvorcovia však ich lamentovanie našťastie ignorovali a dobre urobili. Total War: Warhammer sa počas niekoľkých dní stal najpredávanejším dielom série. Nemožno sa teda čudovať tomu, že tu dnes máme Total War: Warhammer 2, ktorý by mal celok opäť posunúť dopredu. Stalo sa tak, alebo tu máme rovnakú hru v mierne vylepšenom balení? Odpovie vám naša recenzia.

Sľubovaný update Mortal Empires, ktorý ponúkne klasickú dobývaciu kampaň za všetky hlavné frakcie na jednej veľkej mape, sa rýchlo blíži. 26. októbra o 16:00 nášho času bude zadarmo na stiahnutie na službe Steam pre všetkých majiteľov Total War: Warhammer I a II. Vývojári z Creative Assembly k očakávanému rozšíreniu okrem pomerne detailného opisu vydali aj dve podarené videá, na ktoré sa môžete pozrieť v novinke Update Mortal Empires, zjednocujúci mapy z Total War: Warhammer I a II, je za rohom.

Čo všetko sa v recenzii Total War: Warhammer 2 dozviete?

  1. Update Mortal Empires, zjednocujúci mapy z Total War: Warhammer I a II, je za rohom
  2. Kto sa bojov v Total War: Warhammer 2 zúčastní?
  3. Možno v Total War: Warhammer 2 zastaviť prebiehajúci rituál?
  4. Funguje v Total War: Warhammer 2 diplomacia?
  5. Bavil nás Total War: Warhammer 2 rovnako ako prvý diel?
  6. HW nároky pre Total War: Warhammer 2 PC
  7. Recenzia Total War: Warhammer 2: záverečné hodnotenie
  8. Čo sme o Total War: Warhammer 2 napísali skôr

Update Mortal Empires, zjednocujúci mapy z Total War: Warhammer I a II, je za rohom

(Update 26. 10. 2017): Ako písal Ondra v recenzii, kampaň zameraná na veľký magický vír a jeho kontrolu nesadne úplne každému. Títo konzervatívnejší hráči (avšak určite nielen oni) sa už určite nemôžu dočkať sľubovaného updatu Mortal Empires, ktorý prinesie klasickú Total War sandboxovú kampaň „dobývaj mestá a nič nepriateľské armády“ – bez časového/príbehového obmedzenia.

Dobrí ľudia z Creative Assembly zverejnili okrem trajlera a výborného rokov let's play videa tiež podrobnosti, na čo sa môžeme už o 16:00 26. októbra tešiť. Tak predovšetkým je to dohromady 295 regiónov, 120 frakcií a 35 legendárnych lordov (s občas odlišnými štartovými pozíciami) – hrať možno za všetky hlavné protagonistov z Warhammer I, II aj všetkých vlastnených DLC (platených aj tých zadarmo). Tento počet by mal v neďalekej budúcnosti stúpnuť na 37, a to vo chvíli, keď do Mortal Empires dorazia severania. Norsca, predstavená nedávno ako DLC pre Total War: Warhammer I, zatiaľ totiž chýba.

Mortal Empires zachová väčšinu herných prvkov predstavených v Total War: Warhammer 2

Aj keď Mortal Empires ponúka vlastné ťahanie, veľa prvkov z kampaní prvého aj druhého dielu zostane zachovaných. Vracia sa invázia Chaosu, ktorá v Total War: Warhammer I dokázala formou zábavnej výzvy okoreniť inak trochu stereotypné dobývanie jednotlivých provincií. Tentoraz však tieto temné sily zaútočia aj z nových, nečakaných smerov. Z dvojky tu máme prieskum zrúcanín, lojalitu lordov, vylepšený gameplay na mori (búrky, útesy, plytčiny atď.), univerzálne obsadzovanie území a vylepšené používateľské rozhranie.

Štyri rasy Nového sveta (temní a vznešení elfovia, jaštery a skaveni) si navyše ponechajú frakčné armádne zručnosti (napr. Murderous Prowess v prípade temných elfov) a možnosť vykonávať posilňovacie rituály. Najmä pri rituáloch si však nie sme úplne istí, ako táto evidentná výhoda voči rasám Starého sveta poznamená vyváženosť. Zdá sa, že vývojári nemali čas tento zaujímavý herný prvok replikovať v prípade všetkých národov – necháme sa však prekvapiť, možno pôjde o materiál pre budúce DLC.

Total War: Warhammer 2; Mortal Empires, Karl Franz, Lizardmen Total War: Warhammer 2; Mortal Empires, Ríša, Lizardmani Total War: Warhammer 2; Mortal Empires, nemrtví, temní elfovia

Mapa Mortal Empires nie je prostým spojením máp z Total War: Warhammer 1 a 2

Neoficiálne už je tiež známa mapa Mortal Empires. Používateľ Reddit menom Mazdoeka dal jej výslednú podobu dohromady pomocou trajlera a istých súborov, ktoré vývojári nechali v hre. Ako je vidieť na prvý pohľad, nejde o prosté „zlepenie“ dvoch máp, ale skôr o stlačenie a, bohužiaľ, aj určité osekanie (predovšetkým čo sa oceánu a južných častí kontinentov týka). Na druhú stranu sa zrejme nedalo čakať, že by Creative Assembly vydali skutočne všetok obsah oboch máp bez zmien. Už takto sa čas potrebný pre to, aby vaši súperi vykonali svoj ťah, blížil k ťažko stráviteľným hodnotám.

Total War: Warhammer 2; Mortal Empires, Map

Väčšina významných provincií bola zachovaná, strata území počas pravdepodobne nevyhnutnej komprimácie najviac postihla južné kontinenty. Radovať sa však môžu temní elfovia v Naggarothu. Ak budú chcieť svojich vznešených príbuzných na ostrove Ulthuan poctiť krvavou návštevou, majú to v Mortal Empires doslova čo by šípom vzdialenosti dostrelu kuše.

Kompromisné riešenie, ktoré vývojári zvolili, nám pripadá celkom rozumne... otázkou je, ako sa k tomuto problému tvorcovia postavia v prípade tretieho dielu predpokladanej trilógie, kde možnosť spojiť jednotlivé mapy tiež nebude chýbať. A nevieme, ako vám, ale nám sa predstava nejakého zkomprimovaného mišmašu, akéhosi „výcucu“ toho najpodstatnejšieho z troch hier, úplne nepozdáva. Čo sa nám, naopak, pozdáva veľmi, je informácia, že spolu s Mortal Empires bude vydané aj DLC Blood and Gore – a bezplatne pre tých, ktorí si ho už zakúpili pri prvom Total War: Warhammer.

Nasleduje pôvodný článok, recenzia Total War: Warhammer 2...

O čo budete v Total War: Warhammer 2 bojovať?

Po mnoho storočí vznešení elfovia ovládali záhadný vír vytvorený k odčerpávaniu deštruktívnej magickej energie, ktorú pre svoj vstup do sveta obyčajných smrteľníkov využívali bez ostychu armády temných božstiev. Teraz začína jeho vplyv pomaly, ale isto slabnúť a Chaos opäť získava na sile. Zastaviť jeho vzostup môže jedine posilnenie umierajúceho mýtického tornáda, nad ktorým sa snažia zo zištných dôvodov získať kontrolu všetky dominantné frakcie Nového sveta. Podarí sa práve vášmu národu prežiť tak dlho, aby ho využil vo svoj prospech a zrazil s jeho pomocou k zemi ostatné po moci bažiace rasy?

Hlavnou úlohou veľkej kampane Total War: Warhammer 2 tentoraz nie je len dominancia nad ostatnými frakciami. Okrem stabilného boja s nepriateľmi sa musíte sústrediť tiež na vykonávanie rituálov, s pomocou ktorých si budete udržiavať kontrolu nad tajomným vírom, ktorý sa snažia ovládnuť všetci vo vašom okolí. Ak sa ho rozhodnete ignorovať, nemáte na vyšších obťažnostiach šancu zvíťaziť, pretože tento aspekt je pre zdarné zakončenie scenára úplne zásadný.

Súčasný primárny scenár zameraný na dianie okolo veľkého magického víru nemusí sadnúť kvôli svojej špecifickej hrateľnosti všetkým. Hráčskej obci, ktorej vyhovuje skôr čistokrvné dobývanie miest a eliminácia nepriateľských armád dajú vývojári z Creative Assembly za pár týždňov našťastie k dispozícii bezplatné DLC Mortal Empires spájajúce mapu Total War: Warhammer 1 a Total War: Warhammer 2 do jedného fungujúceho celku. V spojenom svete sa stretnú ako staré dobre známe národy, tak i novo pridané frakcie a skupinky pridanej skrz rad dodatočných balíčkov. Osobne sa na tento dodatok extrémne teším, pretože sa budem môcť konečne na čele trpasličích armád pomstiť vojskám jašterov, ktoré môžu určitým spôsobom za pád mojej obľúbenej rasy.

Total War: Warhammer 2; Gameplay: magický vír Total War: Warhammer 2; Gameplay: Nový svet

i Pozrite si na náš nový Herný magazín!

Kto sa bojov v Total War: Warhammer 2 zúčastní?

Kampaň Total War: Warhammer 2 proti sebe postaví štyroch silných hráčov. V boji o dominanciu nad magickým vírom sa stretnú v diplomacii zdatní vznešení elfovia, ľstiví temní elfovia, zákerní skaveni a prastarí jaštery, ktorých zámery sú ostatným druhom neznáme. Každá frakcia ponúka špecificky ladenú hrateľnosť, jednotky a pozície, na ktorých začínajú jej hlavní velitelia svoju púť, ktorá je rovnako kvalitná ako v hre pre jedného hráča, tak aj v kooperácii.

Novo pridaná frakcia vznešených elfov kontroluje v Total War: Warhammer 2 dve zásadné pozície. Mocný mág Teclis sa na Korytnačích ostrovoch bráni proti armádam jeho temných príbuzných a jašterov, ktorí na neho tvrdo dorážajú. Jeho brat slávny bojovník Tyrion drží hlavné mesto Lothern čeliace náporu vojsk kultu Hojnosti. Obaja súrodenci majú už zo štartu o zábavu postarané, a hoci sú dobrí bojovníci, ich najsilnejšou zbraňou nie sú luky a meče, ale jazyky. Celý národ vyniká v diplomacii a dvorských intrigách. Ak sa ho ujmete, prakticky po celú dobu hrania budete musieť riešiť hádajúcich sa šľachticov. Na oplátku za váš čas a financie vám bude daná možnosť špehovať vašich spojencov, verbovať špeciálnych hrdinov a ovplyvňovať vzťahy ostatných národov, takže budete schopní urobiť z najlepších priateľov tých najzarytejších protivníkov.

Temní elfovia sú v Total War: Warhammer 2 rovnako ako ich vznešení bratranci vedení príslušníkmi jedného rodu. Severskú metropolu Naggarond má pod palcom právoplatný dedič Fénixovho trónu Malekith. Druhú odnož tejto frakcie sídliacu v starodávnom meste Quintexu, vedie jeho mágiou ovládajúca matka Morath, ktorá si veľmi rozumie s uctievačmi Chaosu. Hlavnou špecialitou tohto zoskupenia je otrokársky systém umožňujúci vám brať po bitke zajatcov a posielať ich pracovať do vami osídlených miest. Počet podrobených služobníkov musíte stabilne kontrolovať. V prípade, že presiahnete určitú hranicu, vzbúri sa proti vám kľudne aj vaša kľúčová pevnosť. Vedľa tohto aspektu disponujú zákerní ušáci tiež obrími plávajúcimi pevnosťami, ktoré sú ideálne pre nečakané výpady na nepriateľské brehy.

Rovnako zákerní ako temní elfovia sú aj tieňmi obývajúci skaveni, ktorí v Total War: Warhammer 2 zastupujú dva na sebe nezávislé kmene. Bojovníci z rodu Mors sú do boja vedení bezohľadným vojvodcom Kvikom, ktorého polorozpadnuté sídlo je možné nájsť v južnej džungli. Sokom v boji o moc mu je morový kňaz Skrolk, ktorý so svojím klanom Pestilens šíri chorobu a záhubu v Stratenom údolí. Primárnym benefitom tohto národa sú útoky zo zálohy a zrakom skryté mestá maskujúce sa až do preskúmania ako dávno opustené ruiny. Pokiaľ sa za neho rozhodnete absolvovať kampaň, budete si musieť stále strážiť potravinové zásoby, pretože tento druh je extrémne závislý na stabilnom prísune mäsa a zrna. Keď jeho hodnota spadne do záporných hodnôt, nastanú vám krušné časy plné vzbúr a nepokojov.

Posledným veľkým hráčom, ktorý sa s ostatnými frakciami v Total War: Warhammer 2 stretne o moc, je starodávna rasa jašterov (Lizardmen). Jej primárnym vodcom je mág Mazdamundi kontrolujúci slnečné mesto Hexoatl. Sekundárnym zástupcom tohto spoločenstva je bitkami zocelený bojovník Krog-Gar, ktorý vedie vojská v južne položených krajinách. Inteligentné plazy sa od zvyšku líšia predovšetkým svojou geomantickou sieťou, z ktorej majú určitý úžitok všetky nimi kontrolované mestá. Okrem toho sú im čas od času dané za plnenie úloh požehnané jednotky prevyšujúce svojich obyčajných bratov snáď vo všetkých ohľadoch.

i Mohlo by vás zaujímať
Microsoft konečne oznámil Age of Empires IV
Total War: Warhammer – Norsca. Severania prichádzajú (RECENZIA)
Sudden Strike 4, klasika v slušivom kabátci (RECENZIA)
Total War Saga od Creative Assembly sa sústredí na výrazné historické momenty

Možno v Total War: Warhammer 2 zastaviť prebiehajúci rituál?

Ako som už naznačil v úvodnom odseku, hlavnou prioritou všetkých rás bude v Total War: Warhammer 2 ovládnutie magického víru za pomoci radu rituálov uskutočniteľných po získaní určitého počtu zásadných surovín. Po ich získaní sa spustí niekoľkoťahový proces, ktorý sa budú snažiť deštrukciou vašich metropol prerušiť ako bojovníci Chaosu, tak aj ostatné primárne zoskupenia, ktoré na vás majú možnosť za nemalú sumu poslať najatých žoldnierov. Keď sa im podarí obsadiť alebo zničiť jedno z posvätných miest, akcia je prerušená a môžete začať znova.

Nezmyselná limitácia zabraňujúca niektorým rasám obsadzovať mestá iných druhov je v Total War: Warhammer 2 našťastie už minulosťou. Bez obmedzenia tu môžete osídľovať metropoly všetkých frakcií, čo osobne považujem za výrazné plus. Predchádzajúci systém mi vôbec nevyhovoval. Rovnako tak mi nesadol ani aspekt dobývania, ktorý nebol bohužiaľ výrazne zmenený. Stále tu máme pár rotujúcich šablón opevnenia a jednotky vyťahujúce si rebríky bez nutnosti ich zostaviť. Snáď sa úpravy dočkám v Total War: Warhammer 3.

Total War: Warhammer 2; Gameplay: Černý drak Total War: Warhammer2; Gameplay: Fénix útočíTotal War: Warhammer 2; Gameplay: Majestátní Hydra

Klasické bitky prešli v Total War: Warhammer 2 menšou zmenou. Každá z frakcií má teraz k dispozícii špecifickú schopnosť, s ktorou môže v priebehu boja operovať. Skaveni majú napríklad možnosť privolať si posily. Temní elfovia naopak môžu po určitom počte zabití aktivovať krvilačný amok, ktorý im značne zvýši základné štatistiky. Popri nových zručnostiach majú všetky herné národy po ruke špecifickú škálu jednotiek, s ktorou môžu operovať v boji. Do boja tu možno nasadiť zle ovládateľných dinosaurov, oheň chrliacich drakov, ťažkotonážnych elfích zbrojnošov, obratných lukostrelcov, smrtiace hydry a obludných mutantov.

Odlišne situované vojská vás pri každom národe nútia za nich hrať trošku iným spôsobom. Vznešení elfovia sa napríklad špecializujú na defenzívnejšie ladenú kombináciu lukostrelcov s veľkým dostrelom a odolných kopijníkov. Silou vyznávajúce jašterice na držanie pozícií kašlú, do boja totiž ženú nepredvídateľných dinosaurov a šialenstvom prepadajúcich bojovníkov, ktorí sa hodia skôr na agresívny útok než na efektívnu obranu. Strety mi tu vďaka lepšiemu návrhu jednotlivých strán prídu svižnejšie a chytľavejšie než v pôvodnom Total War: Warhammer.

Funguje v Total War: Warhammer 2 diplomacia?

Do boja tu okrem klasických jednotiek môžu zasiahnuť aj agenti, ktorí zastávajú v Total War: Warhammer 2 rolu hrdinov. Svoje armády možno touto cestou obohatiť o zdatných bojovníkov, úkladných vrahov, vznešených šľachticov, svetaznalých učencov a mocných mágov disponujúcich rozsiahlou škálou podporných a deštruktívnych kúziel. Ak vami naverbované reky nebudete práve potrebovať pri jednej z mnohých šarvátok, môžete za pomoci ich schopností zveľaďovať svoje provincie a oslabovať nepriateľské vojská.

Vplyv opačne zmýšľajúcich zoskupení je tu možné zmenšiť buď vojenskou silou, alebo skrz slušne prepracovanú diplomaciu, ktorá je v Total War: Warhammer 2 opäť o niečo vyladenejšia ako v predchádzajúcom zástupcovi tejto strategickej série. Nekonfliktní jedinci môžu vďaka nej uzatvárať vojenské spojenectvá, výhodné obchodné zmluvy a defenzívne pakty zaisťujúce dočasný pokoj a mier všetkým zúčastneným stranám.

V mnohých ohľadoch sa podľa môjho názoru posunula aj úroveň umelej inteligencie. AI sa teraz snaží vyhýbať samovražedným diplomatickým krokom a vopred prehratým bitkám. Jej hlavným nedostatkom je neschopnosť pri užívaní špeciálnych bojových schopností, prakticky ich aktivuje len tak, čo rozhodne nie je dobre. Osobne dúfam, že sa vývojárom v nasledujúcich dňoch a týždňoch podarí tento prvok vylepšiť.

i Zhrnutie série Total War
Strategická série Total War je tu s nami už pekných pár rokov. Pre pripomenutie jednotlivých dielov tohto ešte stále PC-exkluzívneho klenotu sa pozrite na naše ohliadnutie!

Ohliadnutie za sériou Total War (2000 2016)

Shogun Total war 2000 Medieval Total War 2002 Rome Total War 2004 Medieval Total War 2 (2004) Empire Total War (2009) Napoleon Total War (2010)

Shogun: Total War (2000): prvý diel bol zasadený do Japonska v období Sengoku, tj. 15. až 17. storočie. Hráč sa zhostil úlohy vojenského vodcu jedného zo siedmich historických klanov s cieľom podmaniť si okolité provincie a stať sa šógunom. K Shogunovi bol neskôr vydaný jeden datadisk, Mongol Invasion (2001).

Medieval: Total War (2002): v druhom pokračovaní sme sa pozreli do stredovekej Európy, Severnej Afriky, Blízkeho východu. Zahrať sme si mohli za jeden z 12 národov z týchto oblastí, každý navyše novo disponoval odlišnými jednotkami. Pribudli tiež obliehacie zbrane. Základná hra sa v roku 2003 rozšírila o datadisk Viking Invasion.

Rome: Total War (2004): zlomový tretí diel z éry rímskej republiky a cisárstva priniesol celé kvantum noviniek: statickú, kreslenú mapu sveta vystriedalo dynamické prostredie vyžadujúce aj niekoľkokolový presun armád z jednej provincie do druhej, veľké množstvo hrateľných (či odomknuteľných) frakcií či podstatné vylepšenie grafiky a detailov veľmi rôznorodých jednotiek. Hra bola neskôr rozšírená o dva datadisky, Barbarian Invasion (2005) a Alexander (2006).

Medieval II: Total War (2006): návrat do stredovekej Európy a blízkeho okolia sa niesol v duchu vylepšenej grafiky a ďaleko väčšieho dôrazu na prvok náboženstva. K tomuto nepriamemu nástupcovi Medieval Aj neskôr vyšiel datadisk Kingdoms (2007).

Empire: Total War (2009): v piatom Total War meče a luky vystriedali pušky a delá osemnásteho storočia, obdobie osvietenstva a kolonializmu. Hráči prvýkrát dostali možnosť priamo ovládať vojnové lode v real-time námorných bitkách. Empire bol rozšírený o datadisk Warpath (2009).

Napoleon: Total War (2010): v tomto diele, ktorý pôsobí skôr dojmom rozsiahlejšieho datadisku pre Empire, si hráči v troch kampaniach vyskúšajú úlohu francúzskeho vojvodcu Napoleona Bonaparte, poprípade sa postaví do čela jedného z okolitých štátov a pokúsi sa postup revolučných armád zastaviť. Základná hra bola o pár mesiacov neskôr doplnená o datadisk The Peninsular Campain (2010).

Shogun Total War (2011) Total War Rome II (2013) Total War Attila (2015) Total War Warhammer (2016)

Total War: Shogun 2 (2011): podľa mnohých najlepší diel série sa vracia k svojim koreňom vo feudálnom Japonsku. Boj o titul šóguna prišiel s výtvarnejšie poňatou grafikou, vylepšenou umelou inteligenciou nepriateľov, systémom levelovania generálov a hrdinskými jednotkami. Tiež sa tu prvýkrát objavil multiplayerový prvok tzv. "zástupných bitiek", vďaka ktorému sa kontroly nad nepriateľskou armádou mohol ujať ľudský protivník aj v bitkách kampane pre jedného hráča. Shogun 2 sa dočkal dvoch rozšírení, Rise of the Samurai (2011) a Fall of the Samurai (2012).

Total War: Rome II (2013): celkovo ôsmy diel znovu otvoril rímsku kapitolu nielen európskych dejín. Potom, čo hra prekonala počiatočné problémy, sa mohla pochváliť vôbec najvyšším počtom frakcií (celkom 117) s odlišnými jednotkami a veľkým množstvom dodatočne stiahnuteľného obsahu.

Total War: Attila (2015): je považovaný za duchovného nástupcu prvého datadisku k Rome I, Barbarian Invasion, lebo taktiež pokrýva obdobie temného a chaotického prelomu staroveku a raného stredoveku. Každá zo 16 hrateľných frakcií je vybavená odlišnou súpravou jednotiek a unikátnymi výhodami. Väčšiu úlohu než kedykoľvek predtým hralo náboženstvo a úrodnosť regiónov okolo sídiel. K Attilovi takisto vyšlo množstvo DLC, za plnohodnotné datadisky možno považovať The Last Roman a Age of Charlemagne.

Total War: Warhammer (2016): desiate pokračovanie znamenalo radikálnu zmenu prostredia, reálny svet nahradilo fantasy univerzum Warhammeru. Aj keď sa kľúčové prvky mixu ťahovky a real-time stratégie nezmenili, od svojich predchodcov sa tento diel odlišuje vysokou rôznorodosťou jednotiek a prepracovanosťou systému vývoja hrdinov, ktorí okrem rozsiahlych stromov schopností zahŕňa aj v boji použiteľné predmety. Total War: Warhammer je koncipovaný ako trilógia, pričom druhý diel by mal vyjsť na konci roka 2017. K hre bola vydaná kopa DLC, rozširujúca hlavne počet hrateľných frakcií a legendárnych hrdinov.

Total War: Arena (?): Je plánovaný multiplayerový spin-off série Total War a vôbec prvá hra od Creative Assembly fungujúca na modeli free-to-play. Vyjsť by mal pod hlavičkou Wargaming, resp. jeho novo zriadenej divízie Wargaming Alliance, známe najmä tituly ako World of Tanks či World of Warplanes. Pôjde o mix real-time stratégie známej z ostatných Total War tovarov s prvkami MOBA (multiplayer online battle arena, t. j. League of Legends, DotA 2 či Heroes of the Storm), v ktorom proti sebe v rozsiahlych bitkách nastúpi až 20 hráčov (10 za každý tím), pričom každý bude ovládať 3 jednotky zložené maximálne z jednej stovky bojovníkov. Zatiaľ nie je známe, kedy Arena vyjde.

Bavil nás Total War: Warhammer 2 rovnako ako prvý diel?

Ak sa prvý diel série povedie, je vždy veľmi ťažké prekročiť jeho tieň. Vývojárom z Creative Assembly sa s Total War: Wiuarhammer 2 tento husársky kúsok v mnohých ohľadoch podaril. Ich titul ponúka milovníkom Total War: Warhammer vyladenejšiu hrateľnosť, upravené používateľské rozhranie, lepšie navrhnuté obsadzovanie miest, prijateľnejší vizuál, obstojnú optimalizáciu, prepracovanejšiu kooperáciu, lokalizáciu a zaujímavé rasy, ktoré im dajú k dispozícii vždy úplne odlišný zážitok. Bohužiaľ tu opäť máme výrazne odľahčené dobývacie bitky a extrémne podvádzajúcich protivníkov, ktorým nie je nič sväté.

Total War: Warhammer 2 je nadmieru vydarený pokračovateľ fantasy odnože série Total War. Ak sa vám páčil jeho predchodca, tento titul by vás aj cez niektoré menšie nedostatky rozhodne nemal za žiadnych okolností minúť. Na kolonizáciu Nového sveta sa môžete na PC vrhnúť už od 28. septembra.

Total War: Warhammer 2; Wallpaper: Skaveni

Početní a krutí skaveni, potkania rasa, ktorá však za škodnú považuje všetky ostatné a je pripravená s nimi podľa toho aj naložiť. Dopomôcť im k tomu má aj ich pomerne vyspelá technológia v kombinácii s alchýmiou.

HW nároky pre Total War: Warhammer 2 PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bitWindows 7/8.1/10 64-bit
ProcesorIntel Core 2 Duo 3.0 GHzIntel Core i5-4570 3.20 GHz
Grafická kartaNvidia GTX 460 1GB alebo Radeon HD 5770 1GBNVidia GTX 770 4GB alebo AMD R9 290x 4GB
DirectXDirectX 11.0DirectX 11.0
Operačná pamäť5 GB RAM8 GB RAM
HDD60 GB60 GB

Recenzia Total War: Warhammer 2: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 95% Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
80 %
Znovu hrateľnosť
100 %
Total War: Warhammer 2; recenze

Klady

  • Vysoká znovu hrateľnosť
  • Neopozerané rasy
  • Vylepšené herné mechanizmy
  • Prijateľnejší vizuál

Zápory

  • Odľahčené dobývacie bitky
  • Občas zaujímavo konajúci AI
Ondřej Zeman
Moje meno je Ondřej Zeman. Hry hrám rekreačne už od detstva. V priebehu rokov sa z môjho koníčka stal profesionálny smer, ktorým som sa rozhodol kráčať. Teraz mám za sebou niekoľko desiatok herných recenzií. Holdujem predovšetkým stratégiám, ťahovým RPG a kvalitným FPS.

Čo sme o Total War: Warhammer 2 napísali skôr?

Nie je to tak dávno, čo majstri kombinácie ťahovej a real-time stratégie z britského Creative Assembly zavítali do fantasy vôd a narušili tým svoju 17 rokov trvajúcu tradíciu hier postavených na historickom základe. Najnovší Total War z trošku šialeného, ale hlavne neskutočne zábavného univerza Warhammeru bol však podľa ohlasov recenzentov i fanúšikov jednoznačným zásahom do čierneho. Čo všetko zatiaľ o Total War Warhammer 2 vieme a kedy hra vyjde?

Nové video Total War: Warhammer 2 sa detailnejšie venuje Lizardmenom

(Update 20.09.17) Nový týždeň so sebou priniesol ďalšie informácie ohľadom tejto očakávanej stratégie. Teraz bližšie preskúmame starobylú jašteriu rasu a zistíme, ako sa za "chladnokrvných" Lizardmenov vlastne hrá. Na začiatku ukážky je nám predstavený veliteľ frakcie Mazdamundi a jeho už celkom pokročilé ťaženie v Total War: Warhammer 2.

Jaštery budú mať k dispozícii okrem strašných dinosaurích potvor tiež iné, oveľa rafinovanejšie spôsoby ako viesť svoj národ k víťazstvu. Jedným z nich má byť Geomantic Web, čo je akási prastará mystická sieť, ktorá prepája všetky osady a pevnosti a dodáva vyššie bonusy pre vaše provinčné nariadenia (rýchlejšia stavba budov, lacnejšie jednotky, vyššie príjmy z ťažby atď.). Tento bonus sa odvíja od sily "geomantického prepojenia", ktorá sa môže vylepšovať a zvyšovať niekoľkými spôsobmi.

Rovnako ako ostatné predtým predstavené rasy vo Warhammeru budú aj Lizardmani disponovať možnosťami vykonávať rituály. Jašteria rasa je tiež pomerne "osvietená", takže ich technologický strom zahŕňa v podstate všetky vojenské a civilné aspekty. Ďalej sa video zmieňuje o schopnosti "Blessed Spawnings", ktorá vám dovolí na bojisku privolať elitné jednotky, čo sú v podstate vylepšené a upravené verzie tých existujúcich. Využitie tejto zručnosti závisí na úspešnom dokončení špecifických misií.

Záver videa je ukončený prísľubom bitky Lizardmanov a Skavenov. Ak sa niektorá z rás blíži k úspešnému zavŕšeniu rituálu, ponúkne sa vám možnosť povolať "intervention army". V praxi to znamená, že sa pri osade, kde práve prebieha rituál, objaví armáda riadená počítačom a zaútočí na toto miesto. Teraz už sa len stačí pohodlne usadiť a sledovať, ako si idú krysy a jašterice po krku v nasledujúcej ukážke.

Vznešení elfovia sú ľstiví podvodníci. A to sa nám páči.

(Update 09.09.17) Creative Assembly poodhaľuje vznešených elfov a ich hlavné prednosti využívané v ťažení vo svete Warhammeru. Intrigy a špionáž nie sú nesmrteľnej rase ničím cudzím, a pokiaľ máte radi tento spôsob boja, potom pre vás budú vznešení elfovia zrejme jasnou voľbou.

Ako už sme spomenuli skôr, vašou hlavnou úlohou v Total War: Warhammer 2 bude usilovať o kontrolu nad magickým vírom (Vortex). Za vznešených elfov teda vybojujete nielen bitky o kontrolu nad územím, ale aj boj o čas. Ukážka hneď zo začiatku ponúkla pohľad na mocného mága elfov Teclisa, jednu z hlavných predností vznešených elfov a spôsob, ako zvrátiť aj zdanlivo nemožné situácie vo svoj prospech.

Ide o elfskú špionáž (Elven Espionage) a intrigy na dvore (Intrigue at Court). Prvá menovaná schopnosť vám umožní vidieť to, čo vidia vaši obchodní partneri, takže pokiaľ rozviniete rozsiahlu obchodnú sieť s rôznymi rasami vo svete Total War: Warhammer 2, získate tak oproti ostatným nemalú výhodu.

Čo ale bude skutočne (aspoň podľa nás) vychyľovať jazýček váh vo váš prospech, sú intrigy vznešených elfov. Ako môžete v ukážke vidieť, temní elfovia momentálne vedú preteky o kontrolu nad magickým vírom. Stačí v špeciálnom menu zvoliť národ, na ktorý ste počas hrania narazili, a vybrať požadované strany. Pokiaľ máte dostatočný vplyv (Influence – zvláštna "mena" vznešených elfov, ktorú získavate plnením rôznych misií a eventov), naskytá sa vám možnosť ich pomocou našepkávača poštvať proti sebe.

Total War: Warhammer 2 elfí lučištníci Total War: Warhammer 2 elf vortex

Intrigy fungujú aj obrátene, takže môžete "prinútiť" okolité národy, aby si vás viac obľúbili. Tým navýšite šancu na vzájomný obchod, a s trochou šťastia sa tak vyhnete drahej vojne, ktorá vás môže stáť dôležité a strategické územia. Vplyv sa dá tiež použiť na najímanie Lordov (generálov) s vlastnosťou "strong". Tá pridáva +40 armour a + 20 % weapon strength, čo teda do začiatku nie je žiadny mizivé číslo.

Ako sa zdá, vznešení elfovia bojujú v Total War: Warhammer 2 tak trochu "nevznešene", ale rozhodne účinne. Už teraz sa nám v hlave rojí množstvo rôznych stratégií a taktík, ako pomocou špionáže a intríg proti sebe poštvať celý svet a potom ako rozosmiaty víťaz vtancovať doprostred a zozbierať zvyšky. Koniec videa uzatvára mini bitka, kde Teclis usmaží pár jašteríc a zaberie ich pevnosť.

Dve nové videá predstavujú temných elfov vo väčších detailoch, známe sú aj HW požiadavky

(Update 31.08.17) Creative Assembly nedávno vypustilo do sveta dve videá podrobnejšie predstavujúce frakciu temných elfov. Z prvého si môžete urobiť obrázok, ako sa asi bude za krvilačných vládcov Naggarothu hrať v rámci príbehovej kampane, to druhé potom ukázalo jednu konkrétnu bitku so vznešenými elfmi. Odhalené boli aj hardvérové požiadavky.

Vývojári Total War: Warhammer 2 nám v rámci dvoch Let's play ukážok predstavili temných elfov a niektoré špecifiká typické pre kampaň za túto agresívnu a krutú rasu. Tak ako všetky ostatné hlavné frakcie, aj podriadení kráľa Malekitha usilujú o kontrolu nad Veľkým vírom (Great Vortex) pomocou série rituálov. Postup vašich protivníkov v tomto závode s časom môžete pozorovať na ukazovateli a adekvátne upravovať svoju stratégiu. Dávajte si však pozor na Chaos – rituály Vortex oslabujú, a keďže ten slúži primárne na to, aby túto deštruktívnu silu udržal pod kontrolou, budete mať pri vykonávaní rituálov problém nielen so súpermi s obavami sledujúcimi váš postup, ale aj s armádami Chaosu.

Okrem samotných jednotiek, legendárnych lordov a príbehu sa rasy odlišujú hlavne svojou ekonomikou. Tú pri temných elfoch nesú na svojich strhaných chrbtoch otroci. V otroctve končia zajatci po víťazných bitkách a užitoční nie sú len pre generovanie zisku, ale aj ako obetný materiál pre zvrátené, ale hospodársky i vojensky výhodné rituály. Prvé video končí prísľubom bitky o Cairn Thelo, baštu vznešených elfov.

Tá nakoniec v druhej ukážke podľa očakávaní padne, predtým si však môže divák/hráč detailne prezrieť armádu temných elfov v akcii. Prirodzene najväčšiu pozornosť púta hydra, niekoľkohlavý tank, ktorý svojím plameňometným útokom devastuje celé jednotky. To isté by sa dalo povedať aj o Malekithovi, ktorého kúzla pôsobili na prvý pohľad extrémne efektívne (a efektne). Avšak všetci, od rýchlych a smrtiacich Witch Elfov cez elitný Black Guard po šesťranných Reaperov, spoliehajú na vražedný inštinkt (Murderous Prowess) – ten sa aktivuje vo chvíli, keď bojisko pokryje dostatočné množstvo mŕtvych bojovníkov (nepriateľských i spojeneckých).

Dnes tiež vývojári odhalili hardvérové nároky pre Total War: Warhammer 2. Hru si môžete zahrať, aj keď doma nemáte žiadne delo. Pre fps okolo hodnoty 30 pri najnižších detailoch však počítajte s minimom: Windows 7 64-bit, Intel Core 2 Duo (3 GHz), 4 – 5 GB RAM a grafikou aspoň NVIDIA GTX 460. Odporúčané HW požiadavky sú potom (50 fps pri vysokých detailoch): Intel Core i5-4570 (3,20 GHz), 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760. A pripravte si aspoň 60 GB miesta na pevnom disku.

Štvrtými do partie hlavných rás Warhammeru 2 sú potkaní Skaveni

(Update 16.08.17) Prekvapenie, prekvapenie, štvrtou rasou v novom Total War: Warhammer 2 budú veľmi nečakane potkaní skaveni. Sega dnes zverejnila in-engine trailer štýlovo predstavujúci posledného hlavného hráča, ktorý doplní už známych Lizardmenov, temných elfov a ich vznešených bratrancov.

Možno sa pýtate, kto to tí Skaveni vlastne sú? Pravdou je, že nejde o tak spopularizovanú frakciu, ako napríklad Greenskiny (hlavne orkovia a goblini) temných elfov či nemŕtvych, avšak čo do počtu a krutosti si ani s jednou z týchto rás nezaostávajú. Tieto prerastené hlodavce uctievajú diabolského (aj keď nie priamo s Chaosom spriazneného) boha menom Rohatý potkan, ktorý im okrem iného vyjavil, že sú to práve oni, šialení, steampunkovi chlpáči, komu patrí budúcnosť a s ňou aj celý svet. V korálkových očiach každého správneho Skavena sú tak ostatné rasy Starého i Nového sveta len podradnou háveďou (tá irónia).

Hovorí sa, že žijú v rozsiahlom podzemnom impériu, roztrieštení po celom svete Warhammeru. Mnohí pochybovali o ich samotnej existencii... ale ako sme zistili nielen my, ale aj armády v traileri, sú skutoční. Tak skutoční ako potkanie kolo valiace sa bojovým poľom a šíriace skazu medzi prekvapenými elfmi a Lizardmenmi. Skavenská technológia síce nie je tak uhladená ako tá ľudská či trpasličia, s pomocou alchýmie však svoju krvavú časť práce odvedú. O zvyšok sa postarajú monštruózne ohavnosti z potkaních dielní kombinujúce živé tkanivo s mechanickými dielmi.

Na poriadne predstavenie a najmä na odhalenie skavenskej zostavy jednotiek pre Total War: Warhammer 2 si však ešte musíme počkať. Príležitosť vyložiť na stôl konečne všetky karty bude mať Creative Assembly už o týždeň na veľtrhu Gamescom konanom pravidelne každý rok v Kolíne nad Rýnom. Tak uvidíme.

Do Total War: Warhammer prichádzajú temní elfovia a severská frakcia Norsca

(Update 19.07.17) Zhruba pred mesiacom sme vás informovali o zostave vznešených elfov a bolo len otázkou času, kedy vývojári zverejnia podrobnosti o ich temných bratrancoch. Ako čulo sa majú k svetu (a ako veľmi ho chcú zničiť) sa dozviete z poslednej aktualizácie. Creative Assembly navyše včera zverejnili nové DLC pre Total War Warhammer 1 a podľa očakávaní pôjde o severskú frakciu Norsca.

Či už ide o svet vymyslený či reálny, zdá sa, že vždy existujú tí, ktorí chcú tvoriť, a tí, ktorí by výtvory svojich mierumilovnejších spoluobyvateľov najradšej zadupali do zeme v krvavom kúpeli (spoločne s autormi týchto výtvorov). Pokiaľ hovoríme o univerze Warhammeru, môžeme toto múdro aplikovať takmer všade, ale zrejme najpresnejšie padne na vzťah vznešených elfov a ich brutálnych a vojnychtivých náprotivkov z mrazivého Naggarothu. Creative Assembly pred pár dňami vypustili trailer predstavujúci legendárnych lordov tejto ikonickej rasy – kráľa Malekitha doplní jeho matka Morathi.

Total War Warhammer 2; dark elves

Frakcia temných elfov sa vyznačuje nesmiernou krutosťou a je isté, že taký bude aj ich príbeh. Na dosiahnutie ich zlovoľných cieľov dostanú do vienka širokú škálu jednotiek, vrátane obávanej hydry.

Aj keď je pravdepodobné, že v dohľadnej dobe vývojári ešte prídu s podrobným video-predstavením celej frakcie ako v prípade Lizardmenov a High Elfov, už teraz si môžeme nielen na základe informácií prezentovaných na oficiálnom Total War blogu urobiť obrázok, ako sa títo milovníci mučenia, vrážd, temnej mágie a vôbec všetkého zlého budú hrať.

Temní elfovia sú predovšetkým nájazdníkmi, predátori, ktorí sa nezastavia pred ničím (a pred nikým), aby dosiahli svojho. Zatiaľ čo ich vznešení príbuzní vynikajú v obrane a taktike, vládcovia Naggarothu preferujú číru agresiu a chaos. Vo vojnových bitúnkoch sa vyžívajú natoľko, že akonáhle v bitke zahynie dostatočný počet bojovníkov, získajú ich vražedné inštinkty nemalý bonus, vďaka ktorému dokážu poraziť aj ďaleko početnejšiu armádu. Navyše na prvý pohľad nemá ich veľmi rýchla zostava slabé miesta. Slušný výber z pechoty, veľmi silná kavaléria a pravdepodobne jedny z najsilnejších monštier – hydry a čierni draci. Avšak rovnako ako u High Elfov schádza "delostrelectvo". Tak uvidíme, či na to v Total War: Warhammer 2 nedoplatia (tipujeme ale, že skôr nie).

Na novinky sa však môžu tešiť aj majitelia Warhammeru 1. Pokiaľ ste tento vynikajúci úvod predpokladanej trilógie hrali, bolo vám určite jasné, že sa skôr či neskôr objaví DLC sprístupňujúci severskú "vikingovskú" frakciu Norsca. A včera sa tak prostredníctvom krátkeho Cinematic traileru skutočne stalo. Za týždeň potom tvorcovia skrz svoj oficiálny stream predstavili jej zloženie: mrazom a neustálymi vojnami zocelení marauderi, vlci, vlkolaci a najrôznejšie monštrá, ako sú hrôzou naháňajúci obri, ľadoví wyrmovia a hlavne "štvornohí" chlpatí tanci, tj. mamuty. Na (ešte) kompletný zoznam sa môžete pozrieť na stránky Total War, alebo pozrite oficiálny "Let's Play" s Throggom (jeden z legendárnych lordov novej hrateľnej frakcie) v hlavnej úlohe (na konci tohto updatu).

Norsca bude dostupná zadarmo pre tých, ktorí si Total War: Warhammer 2 predobjednajú, alebo ho kúpia v prvom týždni po jeho vydaní 28. septembra. Ostatní si DLC môžu zaobstarať za štandardnú cenu, prístupné bude od 10. augusta. Počítať máme aj s Free-LC, značne vylepšenej rasy húževnatých nájazdníkov sa tak dočkajú vo svojich kampaniach všetci, teda aj nemajitelia rozšírenia. A pretože Creative Assembly plánuje čoskoro po vypustení Warhammeru 2 vydať update spájajúci mapy jednotky aj dvojky, zahráme si za severanov časom aj v druhom diele. A musíme priznať, že predstava súboja medzi temnými elfmi a frakciou Norsca o to, kto je vernejším služobníkom bohov Chaosu, sa nám viac než pozdáva. Ako príchod severských frakcií dopadol si môžete prečítať v našej recenzii Total War: Warhammer – Norsca.

Total War: Warhammer 2 – High Elf Roster Reveal

(Update 27.06.17) Po podrobnom predstavení tímu Lizardmenov a ich "drobných" dinosaurích kamarátov tu máme druhý národ, ktorý sa v rámci príbehovej kampane postaví na stranu ochrancov Veľkého víru – hoci priatelia to rozhodne nie sú, ako sme sa mohli presvedčiť aj z gameplay traileru na tohtoročnej E3. Vznešení elfovia odetí do trblietavých zbrojí do boja v perfektných formáciách kopijníkov s povestnými ostrostrelcami v chrbte, so zdatnou jazdou po stranách a konečne s ohňom chrliacimi drakmi a (skoro) nesmrteľnými fénixmi nad hlavami.

Túto skvostnú armádu, ktorá má však veľké problémy bojovať efektívne, pokiaľ jej rady preriednu a celkové hitpointy klesnú pod 50 %, povedú dva legendárni lordi. Už skôr Creative Assembly prezradilo meno Teclisa, možno najlepšieho mága súčasného sveta Warhammeru, pred ktorého umením sa skláňa aj kráľ temných elfov Malekith. Kým ale telesne krehký Teclis uvažuje v širších mierkach (dnes by sme povedali "globálne") a usiluje sa o spásu celého sveta, jeho brat Tyrion, najskvelejší žijúci bojovník vznešených elfov, myslí predovšetkým na ochranu svojej domoviny Ulthuanu.

Avšak obaja budú mať k dispozícii zo širokého výberu pozemných i lietajúcich jednotiek. Veľmi zaujímavo sa javia pešiaci menom Lothern Sea Guard. Trošku pripomínajú perzských Nesmrteľných zo starších dielov Total War. Ide o vysoko univerzálnych bojovníkov, ktorí dokážu protivníkov kropiť smrtonosnými šípmi z diaľky, ale keď príde na boj zblízka, nenarobia si do gatí ako úplná väčšina streleckých jednotiek. Okrem toho sa vďaka svojim kopijím s úspechom postavia i kavalérii – a aby toho nebolo málo, ich veľké štíty ich chránia pred nepriateľskou paľbou. Je toho vážne málo, čoho sa títo borci musia v bitke obávať.

Mimo to vznešení elfovia spoliehajú najmä na svojich drakov a fénixov. Zdá sa, že Flamespyre fénix bude fungovať ako taký fantasy bombardér špecializujúci sa na kobercové nálety. Jeho ľadový bratranec s názvom Frostheart naopak zaujme úlohu tanka emitujúceho mrazivú auru, ktorá nepriateľov schladí na dobu dostatočne dlhú na to, aby ich z nebies na zapaľovače spálilo trio nových drakov. Pritom ten najstarší z nich, hviezdny drak, pôsobil dojmom tak mocným, že aj samotní tvorcovia majú podľa všetkého pochybnosti, či to s týmto nezbedom už predsa len trošičku neprehnali.

Total War: Warhammer 2 – Lizardmen Roster Reveal

(Update 21.05.17) V najnovšom diele vývojárskeho behind-the-scenes seriálu nám Creative Assembly (ústami Joey Daltonovej a Alisdaira Jarrolda) prinieslo predstavenie jašterieho mančaftu. Prvá časť sa venuje legendárnym hrdinom: už vieme, že hlavným vodcom Lizardmenov je lord Mazdamundi. Okrem tohto extrémne schopného robušieho mága si môžu hráči vybrať aj Kroq-Gara, ktorý čoby húževnatý bijec z rodu saurov ponúka priamočiarejšie riešenie problémov.

Lizardmeni sú totiž akýmsi fantasy národom tvoreným rôznymi etnikami. Vedľa vládnucich slannov (napr. Mazdamundi) ich tvoria hlavne skinkovia, saurovia a warhammer verzie dinosaurov. Jednotky inteligentných malých skinkov sú početné a preferujú ďalekonosné otrávené zbrane, lebo čoby typickí zástupcovia triedy ľahkej pechoty v boji zblízka zrovna nežiaria. Túto slabinu v lizardmenovej armáde vypĺňajú urastenejšie jaštery, saurovia. Okrem špeciálnych temple guardov sú však ťažko ovládateľní, ľahko prepadnú stavu zúrivosti, kedy nad nimi strácate všetku kontrolu.

Rovnakým zlozvykom trpia aj dinosaury, ktorých si jaštery domestikovali a využívajú ich podobným spôsobom ako ľudia kone. Najmä to platí, ak hovoríme o ich divokých, nevycvičených (zato ale lacných a ľahko prístupných) "feral" variantoch. Dinosaury plnia úlohu kavalérie (pozemné cold ones pre saurov či lietajúce terradoni pre skinkov), tankov (bastiladoni) či mobilných bojových/delostreleckých staníc obsluhovaných posádkou skinkov.

Lizardmenové vojsko bude teda veľmi rozmanité a vzájomne sa doplňujúce. To bol tiež pri tomto národe primárny cieľ vývojárov – na jednej strane vyrovnaní a prefíkaní skinkovia s ich otrávenými oštepmi a pod kontrolou udržovaní dinosaury, na druhej strane saurovia a feral dinosaury, ktorých ľahko postihne amok... a to všetko pod dohľadom mocných mágov z rodu slannov. Mimo to Lizardmeni disponujú veľmi slušnou morálkou (leadership). Podrobne sa na celú ich zostavu môžete pozrieť na oficiálnych stránkach Total War.

Total War: Warhammer 2 – Lizardmen In-Engine Trailer

(Update 11.05.17) Creative Assembly vypustilo prvý trailer obsahujúci in-engine zábery, čiže si už môžeme urobiť obrázok o tom, ako bude Total War Warhammer 2 vyzerať (pravda, obrázok iste trošku prikrášlený a nadopovaný silným hardvérom). Grafický posun od jednotky viditeľný na prvý pohľad.

Ukážka sa opäť zameriava na "národ" Lizardmanov z južného kontinentu Nového sveta, džungľou pokryté Lustrie, v akcii vidíme niekoľko jeho jašterích jednotiek, vrátane vodcu celej rasy, legendárneho lorda Mazdamundiho. Ich nepriateľom číslo jedna sú temní elfovia, tu sa však presvedčíme, že u nich to rozhodne nekončí: v hľadáčiku týchto "starobylých, studenokrvných bojovníkov" sa rýchlo ocitne každý, kto pre poriadok a stabilitu sveta predstavuje hrozbu.

Total War: Warhammer 2 – Into the Vortex

(Update 20.04.17) V druhom diele pravidelného seriálu, v ktorom nás dobrí ľudia z Creative Assembly nechávajú nahliadnuť pod vývojársku pokrievku, hovorí Ian Roxburgh o príbehovom pozadí hlavnej kampane. Ako už vieme, tá sa bude točiť okolo tzv. Great Vortexu (Veľkého víru). V domovine vznešených elfov Ulthuanu ho pred mnohými tisíckami rokov vytvorili arcimágovia na čele s Caledorom Dragontamerom preto, aby reguloval množstvo mágie vo svete a držal tak sily Chaosu skrátka.

Všetky hlavné rasy sa budú pokúšať získať nad Vírom kontrolu, ich motivácie sa však líšia. Na jednej strane tu sú vznešení elfovia a Lizardmeni. Ich vodcovia Teclis (jeden z najzdatnejších čarodejníkov sveta Warhammeru) a Mazdamundi (najstarší a najmocnejší mág-kňaz slannov, vládnuceho druhu Lizardmenov) chcú Veľký vír ochrániť. Iné rasy, medzi nimi aj temní elfovia a ich kráľ Malekith, sa ho naopak budú snažiť destabilizovať.

V druhej časti videa Ian Roxburgh potvrdzuje, že aj keď bude príbehový prvok hrať dôležitejšiu úlohu než v minulom diele, pretože vytvorí nové podmienky, vďaka ktorým môžete až do samotného konca kampane prehrať aj inak ako v dôsledku úplného vyhladenia, nič vám nebráni vydať sa cestou klasickej total war dominancie a svojich súperov zlikvidovať po starom... A čo tá krysa na konci? Inu, len obyčajná krysa, hovorí šéf projektu. Tomu tak budeme veriť :).

Total War: Warhammer 2 – Vision Dev Diary

(Update 10.04.17) Prvá strana denníka sa venuje otázke animácie jednotlivých rás, najmä jašterím Lizardmenom a ich dinosaurím jednotkám. Šéf projektu Ian Roxburgh potvrdil, že aj na základe veľmi pozitívnych ohlasov budú pokračovať v zavedenom trende čo najväčšej odlišnosti hlavných frakcií. To sa bude týkať aj ich domáceho prostredia a terénu. Tešiť sa tak môžeme na Lustriu, hustú džungľu so vznášajúcimi sa kamennými stavbami Lizardmenov, krásne, ale nebezpečné púšte, alebo Naggaroth, domov temných elfov. Ten bude podľa dizajnérky prostredia Emmy Charnley tou najrozmanitejšou oblasťou, akú sme v hrách Total War mali kedy možnosť preskúmať.

Dozvedeli sme sa tiež, že aj keď sa bude príbeh točiť okolo Veľkého víru, ktorý kedysi dávno vytvorili vznešení elfovia, môžeme sa vraj rozhodnúť dejovú linku ignorovať a o vír nebojovať. Klasická sandboxová kampaň, bez ktorej si možno hru série Total War len ťažko predstaviť, tak chýbať nebude. Zábavnejší by mal byť co-op, pretože každá rasa má k dispozícii dvoch legendárnych lordov (hrdinov) začínajúcich na rôznych pozíciách a dvaja hráči vďaka tomu môžu hrať za rovnakú frakciu.

Total War Warhammer 2 – kedy hra vyjde?

Warhammer 1 bol najrýchlejšie sa predávajúci titul série Total war. Bolo preto len otázkou času, kedy sa dočkáme oznámenia Warhammer 2. 31. marca odhalili vývojári vydarený trailer spolu s tlačovou správou a špekulácie skončili. Dátum vydania bol na tohtoročnej E3 stanovený na 28. septembra. Ak sa vám to zdá podozrivo skoro, nečudujte sa – štúdio má k dispozícii dva tímy venujúce sa čisto a len Warhammeru: hlavný, ktorý je zodpovedný za produkciu základných hier, a vedľajší – ten má na starosti vytváranie dodatočného obsahu (DLC).

Trilógia Warhammer a "megakampaň"

Oznámenie Warhammer 2 nebolo žiadne veľké prekvapenie už len preto, že v súvislosti s Total War Warhammer sa od počiatku skloňuje slovo trilógia. Creative Assembly sa teda pohybujú v pre nich doteraz neprebádanom teritóriu. Jednotlivé diely by na seba mali nadväzovať a fakt, že tentoraz nebojujeme v kulisách reálneho sveta, im navyše poskytuje široký manévrovací priestor čo sa príbehu a jeho rozprávania týka.

Total War Warhammer 2; hratelná frakce; elfové

Perfektné formácie, nablýskané zbroje a mág kontrolujúci situáciu z pozície chránenej hradbou vysokých štítov – typická ukážka bojovej taktiky rasy vznešených elfov. Ako sa táto stratégia osvedčí proti jednotlivým frakciám zistíme už čoskoro. Dátum vydania Total War: Warhammer 2 je stanovený na 28. októbra 2017.

Ona nadväznosť by mala v Total War Warhammeru II navyše dostať úplne novú, podľa prvých informácií veľmi vzrušujúcu, podobu. Okrem samostatnej novej kampane sa krátko po vydaní základnej hry dočkáme aj akejsi "megakampane": módu, ktorý zjednotí mapu Warhammer 1 a Warhammer 2 plus všetky DLC, t. j. všetok obsah, ktorý budeme vo chvíli rozohrania vlastniť. Samozrejme podmienky víťazstva budú pre túto obriu mapu trochu štandardnejšie ako v príbehovej kampani, aj tak si však myslíme, že ide o výborný nápad. Detailnejšie sa k tejto novinke vyjadril šéf projektu Ian Roxburgh v rozhovore pre Eurogamer. Napríklad potenciálny problém zdĺhavosti ťahov chcú autori riešiť vyradením niektorých menej dôležitých frakcií či lepšou optimalizáciou.

Total War Warhammer 2; hratelná frakce; temní elfové, Malekith

Malekith šíri hrôzu nielen medzi vznešenými elfmi už niekoľko tisíc rokov. Zlatočierna zbroj, do ktorej bol tento neoddiskutovateľný vládca temných elfov odetý a ktorá sa magicky spojila s jeho vlastnou kožou, prezrádza, že syn Morath nie je len neuveriteľne schopný mág, ale aj obávaný bojovník.

Kampaň Total War Warhammer 2: nové podmienky víťazstva a Nový svet

V Total War Warhammer 2 sa pozrieme na západ od Starého sveta, na kontinenty sveta Nového, teda mrazivý Naggaroth na severe, tropickú Lustriu na juhu a ostrov Ulthuan. Spomenuté boli aj tzv. Južné krajiny (Southlands), tropický kontinent južne od Starého sveta. Centrom diania bude konflikt štyroch rás o kontrolu nad slabnúcim tzv. Veľkým vírom v Ulthuane, ktorý reguluje množstvo mágie vo svete (a tým aj moc Chaosu). Dobre známe sú zatiaľ tri hrateľné frakcie: vznešení elfovia (Ulthuan), temní elfovia (Naggaroth) a Lizardmeni, jašterí bojovníci (Lustria). Štvrtí do partie sú pravdepodobne potkaní skaveni (ak správne čítame trailer) z Južných krajín. Rovnako ako v prvom diele vo Warhammeri 2 sa od seba budú všetky hlavné rasy výrazne líšiť a každá bude v záujme dosiahnutia víťazstva vyžadovať inú stratégiu.

Total War Warhammer 2; Great Vortex

Veľký vír (Great Vortex) vytvorili kedysi dávno elfovia, aby "odsávali" prebytočnú mágiu zo sveta a zabraňovali tak silám Chaosu v nadobudnutí príliš veľkej moci. Magická energia je vedená cez sieť starobylých menhirov rozosiatych po celom Ulthuane, a tak nie je divu, že najväčší záujem na zachovaní stabilného fungovania Veľkého víru majú práve vznešení elfovia. Keby sa "niečo" pokazilo, bola by ich ostrovná domovina Ulthuan prvá na rane.

Tu prichádza zaujímavá novinka. Na rozdiel od predchádzajúcich dielov môžete vo Warhammer II prehrať aj inak ako v dôsledku úplného vyhladenia. Kampaň sú totiž vlastne preteky s časom – všetky súperiace strany sa pre seba snažia získať moc nad Veľkým vírom a vykonať pre nich špecifickú sériu rituálov, ktorých výsledkom má byť jeho záchrana alebo zničenie. Pokiaľ vás v týchto pretekoch porazia, budú vám všetky vaše armády, sídla a technológie na dve veci, ani skutočnosť, že vlastníte napríklad polovicu sveta, vám nepomôže. Creative Assembly sa tak pokúša vylepšiť end-game fázu, čo bola pre Total War vždy taká Achillova päta. Na ukážku z mapy Nového sveta sa pozrite v nasledujúcom videu.

Avšak ak vás táto zmena nenadchla, nezúfajte. V hlavnej kampani Total War Warhammer 2 bude možné vyhrať aj klasickým štýlom "zaber všetko a zabi všetkých". Nám sa však tento zámer páči, s trochou šťastia vďaka nemu dostane záverečná tretina hry toľko potrebnú dávku napätia a nepôjde len o bezduché zaberanie jednej provincie za druhou bez reálnej šance na odpor pre vašich protivníkov.

Total War Warhammer 2; Teclis

Teclis je v súčasnosti pravdepodobne najschopnejším užívateľom mágie vo svete Warhammeru. Na kontaktne strety ho však moc neužije, na rozdiel od jeho dvojčaťa Tyriona, za ktorého si Total War: Warhammeri 2 tiež zahráme.

A čo DLC pre Warhammer 2?

Rovnako ako jednotka aj pokračovanie prinesie celý rad dodatočného obsahu. Ten je fanúšikmi zvyčajne vítaný s otvorenou náručou, avšak v prípade prvého DLCéčka minulého dielu menom Chaos Warrior sa Creative Assembly a vydavateľ Sega dočkali veľmi hlasitého nesúhlasného bučania (pozrite sa napríklad na počet záporných palcov pri tomto Cinematic traileri). Ľuďom sa celkom právom nepáčilo, že Chaos – pre univerzum Warhammeru frakcia rovnako kľúčová, ako napríklad Orkovia pre svet Warcraftu – nebol obsiahnutý už v základnej hre a že ho namiesto toho použili ako predobjednávkové lákadlo, resp. platené DLC.

Či bude Warhammer 2 v tomto smere iný, sa zatiaľ môžeme len dohadovať. Vývojári na túto tému veľmi zhovorčiví nie sú, dozvedeli sme sa len, že "tomu, čo si ľudia myslia, starostlivo načúvajú", že obsah, ktorý vydajú, bude "primeraný a zodpovedajúci" a že to bude rovnako ako pri prvom diely kombinácia platených DLC a menších balíčkov poskytovaných zadarmo. Vďaka obriemu rozsahu univerza Warhammeru môže Creative Assembly nové a zaujímavé rasy či hrdinov do sveta vypúšťať prakticky nepretržite, a to nás ešte niekedy v budúcnosti čaká tretia časť celej trilógie.

Total War: Warhammer II vyzerá veľmi nádejne a my sa naozaj tešíme. Ak ste na tom podobne, sledujte naše články – v prípade odhalenia ďalších zaujímavostí vás budeme informovať. Už teraz nech si ale všetci majitelia PC v kalendári poznačia dátum 28. októbra 2017, kedy by malo pokračovanie podľa mnohých najlepšieho dielu série Total War vyjsť. A ak sa nemôžete dočkať a chceli by ste svojim strategickým chúťkam poskytnúť niečo výživného už teraz, mrknite na našu recenziu Sudden Strike 4.

0
Vytlačiť
Skúste nové Alza Premium Moja Alza Prihlásiť Ako nakúpiť
WEB21
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi