Ospravedlňujeme sa, ale z technických príčin sa momentálne na našich pobočkách môže vyzdvihnutie objednávky časovo predĺžiť. Na oprave usilovne pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

PET AD homeoffice

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 (RECENZIA A TESTY)

Zobraziť katalóg
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 (RECENZIA A TESTY)
Aktualizované

Spoločnosť Sapphire je jedným z výrobcov, v ktorého ponuke nájdete grafické karty postavené výhradne okolo grafických čipov spoločnosti AMD. Grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 s Dual-X chladením na palube patrí do ponuky stredne výkonných Radeonov, ktoré však môžu ponúknuť slušný pomer ceny a výkonu. Aká teda je grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5? Poďme si ju otestovať!

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 recenzia a testy

Recenzie Sapphire Pulse RX 570 4GD5 – OBSAH

  1. Predstavenie Sapphire Pulse RX 570 4GD5
  2. Ako budeme grafickú kartu testovať
  3. Testy v hre Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy v hre Assassin's Creed: Origins
  5. Testy v hre Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy v hre Mass Effect: Andromeda
  7. Testy v hre Battlefield 1
  8. Testy v hre Deus Ex: Mankind Divided
  9. Testy v hre Doom
  10. Testy v hre Tom Clancy's The Division
  11. Testy v hre Rise of the Tomb Raider
  12. Testy v hre Star Wars: Battlefront
  13. Testy v hre Zaklínač: Divoký hon
  14. Testy v hre Crysis 3
  15. Sumarizácia výkonu
  16. Prevádzkové vlastnosti
  17. Test virtuálnej reality
  18. Pretaktovanie
  19. Záverečné hodnotenie

Predstavenie grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je postavená na hernom grafickom čipe AMD Polaris 20 so 4 deaktivovanými blokmi CU (Compute Unit), na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 4 GB. Svojim výkonom tak Sapphire Pulse RX 570 4GD5 spadá do segmentu stredného výkonu (mainstream), kde zaberá stredné až vyššie poschodia pomyselného výkonnostného rebríčka.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 popis

Frekvencia grafickej karty

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 GPUZ Frekvencia grafického čipu je 1 284 a frekvencia grafických pamätí 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 7 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 40 MHz. Grafické pamäte sú potom taktované v referenčných hodnotách Radeon RX 570.

Systém chladenia GPU

O chladenie sa stará pasív skladaný z hliníkových rebier, ktorý je pre lepší odvod tepla z grafického čipu vybavený celkom štyrmi tepelnými trubicami (heatpipes), ktoré odvádzajú odpadové teplo do jeho rebrovania. Vďaka rozšírenej dosadacej základni sú spoločne s grafickým čipom chladené tiež moduly grafických pamätí.
Do hlavného pasívu je odvádzané teplo aj z modulov napájacej kaskády, ktoré sú v priamom kontakte s jeho rebrovaním. Všetky dôležité komponenty grafické karty sú tak kvalitne chladené.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; systém chladenia

Aktívnu časť systému chladenia je tvorená dvoma 95 mm ventilátormi Dual-X, ktoré sú uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách a uchytené pomocou technológie NITRO Quick Connect. Táto technológia zabezpečuje obom ventilátorom veľmi jednoduchú výmenu pri poruche alebo odmontovanie pri údržbe. Ventilátory chladiča podporujú technológiu Intelligent Fan Control III, ktorá pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty oba ventilátory chladiča úplne vypne, a minimalizuje tak hlučnosť grafickej karty (semi-pasívne chladenie). Ventilátory podsvietené nijako nie sú. Ventilátory s LED svetlami rôznych farieb sa však dajú dokúpiť a vďaka technológii Quick Connect tiež ľahko vymeniť.

Účinnosť systému chladenia

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; 3DMark Stress  Test

Test 3DMark Stress Test

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; 3DMark Stress Test

Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na skóre 99,6 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak s veľkou rezervou prešla (minimálna hranica je 97 %). Na konci záťažového testu sa teplota grafickej karty držala na 73 °C, pri otáčkach ventilátorov 1 120 ot./min. a priemernej frekvencii 1 282 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; závislosť otáčok a hlučnosti

Napájanie a spotreba

O napájanie grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 sa stará 4-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 135 W a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 500 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 riešené pomocou jedného DVI-D (Dual Link) konektora, dvoch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvoch konektorov HDMI 2.0. Dvojicu konektorov HDMI potom iste ocenia všetci priaznivci virtuálnej reality.

Sapphire TriXX

Súčasťou balenia grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je tiež firemný nástroj spoločnosti Sapphire s názvom TriXX.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 TriXX

Pomocou tohto nástroja môžete grafickej karte nastavovať rôzne parametre ako napríklad frekvenciu čipu, frekvenciu pamätí, limit spotreby, napätie čipu, krivku otáčok ventilátorov a podobne, a upraviť si tak správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Môžete napríklad kartu pretaktovať na dosiahnutie čo najvyššieho výkonu, alebo dať naopak prednosť lepším prevádzkovým vlastnostiam, ako je teplota, hlučnosť či spotreba.

Sapphire TriXX; monitoring

Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj TriXX tiež monitoring, s ktorého pomocou môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých prevádzkových hodnôt, ako je napríklad teplota karty, otáčky ventilátorov, napätie, spotreba atď.

Ako budeme grafickú kartu Sapphire Pulse RX 570 4GD5 testovať

V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):

Sapphire Pulse RX 570 4GD5Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE 6GGainward GTX 1060 3GB
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v testochGigabyte GTX 1060 Windforce 6G v testochGainward GTX 1060 3GB v testoch
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGigabyte GTX 1050 OC 2GSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testochGigabyte GTX 1050 OC 2G v testochSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE 4G v testoch
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GAsus RX 560 O4G EVO
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v testochGigabyte RX 560 Gaming OC 4G v testochAsus RX 560 O4G EVO v testoch

ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet

GPUChip
Variant
Family
Veľkosť
Tranzistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Veľkosť
Bus / Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Sapphire Pulse RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14 nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b/7000
1 284 MHz
1 284 MHz
1 284 MHz
PCIe 3.0 x16

135 W
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE 6GGP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16 nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b/8008
1 557 MHz
1 772 MHz
1 898 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gainward GTX 1060 3GBGP106-3
GP106-300-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16 nm FinFET
1152
72
48
GDDR5
3.072 GB
192b/8008
1 506 MHz
1 709 MHz
1 860 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGP107
GP107-400-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14 nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b/7008
1 342 MHz
1 455 MHz
1 725 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
Gigabyte GTX 1050 OC 2GGP107
GP107-300-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14 nm FinFET
640
40
32
GDDR5
2.048 GB
128b/7008
1 380 MHz
1 493 MHz
1 750 MHz
PCIe 3.0 x16

70 W
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SEPolaris
Polaris 20 XT
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14 nm FinFET
2304
144
32
GDDR5
8.192 GB
256b/8000
1 430 MHz
1 430 MHz
1 430 MHz
PCIe 3.0 x16

183 W
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14 nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b/7000
1 340 MHz
1 340 MHz
1 340 MHz
PCIe 3.0 x16

160 W
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GPolaris
Polaris 21 XT
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14 nm FinFET
1024
64
16
GDDR5
4.096 GB
128b/7000
1 224 MHz
1 224 MHz
1 175 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W
Asus RX 560 O4G EVOPolaris
Polaris 21 XL
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14 nm FinFET
896
56
16
GDDR5
4.096 GB
128b/6000
1 187 MHz
1 187 MHz
1 187 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W

V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).

Graf snímkovej frekvencie vzor

Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.

Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom môžeme tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.

Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.

Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.

Testovacia zostava

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New Colossus Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie videoWolwenstein II: The New Colossus nastavenia grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavenia grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins Assassin's Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Assassin's Creed: Origins nastavenie videaAssassin's Creed: Origins nastavenia pokročilých 1Assassin's Creed: Origins nastavenia pokročilých 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Shadow of War nastavenia videaShadow of War nastavenia pokročilých 1Shadow of War nastavenia pokročilých 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Middle-earth: Shadow of War; test

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Mass Effect: Andromeda nastavenie testu 1Mass Effect: Andromeda nastavenia 2Mass Effect: Abdromeda nastavenie 3Mass Effect: Andromeda nastavenie 4Mass Effect: Andromeda nastavenie 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Mass Effect: Andromeda; test

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Battlefield 1

Battlefied 1 Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Battlefield 1 nastavenie testu 1Battlefield 1 nastavenie 2

Testy Battlefield 1

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade grafických kariet NVIDIA popravde veľmi v láske nemajú. Preto by som majiteľom týchto kariet odporučil hru hrať radšej s nastavením na vykresľovanie pomocou DirectX 11. Radeony spoločnosti AMD sú na tom trochu lepšie a DirectX 12 predsa len nejaký ten výkon navyše prinesú. Aj tak by som ale odporúčal hrať túto hru skôr pod DirectX 11. Vyvarujete sa tak občasných zásekov v hre, ktoré sa u DirectX 12 sem-tam objavujú, čo dokazuje aj nízka hodnota ukazovateľa 0,1 % Low.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind Divided Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Deus Ex: Mankind Divided nastavenie testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavenia 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Deus Ex: Mankind Divided

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre DOOM

DOOM DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Doom nastavenie videaDoom nastavenia pokročilých 1Doom nastavenia pokročilých 2

Testy DOOM

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre DOOM

Počítačová hra DOOM podporuje vykresľovanie pomocou OpenGL alebo Vulkan. Tu platí jednoduché pravidlo: Ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohto dôvodu tiež testujeme túto hru iba pod týmto novým a moderným rozhraním.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Tom Clancy's The Division

The Division Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

The Division nastavenie videoThe Division nastavenie grafika 1The Division nastavenie grafika 2The Division nastavenie grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v prípade slabších grafických kariet spoločnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam radšej nechajte vykresľovanie na DirectX 11.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Rise of the Tomb Raider nastavenia videaRise of the Tomb Raider nastavenia grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Rise of the Tomb Raider

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12, no mainstreamové grafické karty z neho nijako významnejšie neťažia.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 1Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 2Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Star Wars: Battlefront

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Zaklínač 3: Divoký hon

V počítačovej hre Zaklínač: Divoký Hon je veľmi častým javom stuttering, teda akési chvíľkové „zaseknutie“ obrazu. Hodnoty ukazovateľa „0,1 % Low“ ukazujú, že na tento nepríjemný stuttering v hre trpia Radeony trochu viac než grafické karty spoločnosti NVIDIA.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v hre Crysis 3

Crysis 3 Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Crysis 3 nastavenia grafikyCrysis 3 nastavenia podrobné

Testy Crysis 3

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Crysis 3

Sumarizácia výkonu Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Herné testy grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými modelmi v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.

Sumarizácia výkonu

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Výsledky testu; Sumarizácia výkonu

Výkon grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je daný najmä výkonom samotného grafického čipu Polaris 20 (XL), ktorý sa od iných grafických kariet Radeon RX 570 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý potom tak neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššie frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, tak môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.

V prípade grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmedzí 1 260 – 1 284 MHz (v priemere 1 284 MHz) pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 7 000 MHz.

Napriek tomu, že Sapphire Pulse RX 570 4GD5 oproti grafickej karte Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 dosahovala v priemere nižšie frekvencie (1 284/1 340 MHz), na celkovom výkone to veľmi poznať nebolo. Príčinou tejto anomálie sú predovšetkým novšie ovládače RSAE 18.6.1, ktoré grafickej karte Sapphire Pulse RX 570 4GD5 priniesli nejaký ten výkon navyše (Nitro+ bol testovaný na starších RSAE 18.2.2). Čo sa výkonu týka, Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na tom nie je vôbec zle.

Prevádzkové vlastnosti Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.

Prevádzkové vlastnosti

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Prevádzkové vlastnosti

Vďaka o niečo menším rozmerom disponuje Sapphire Pulse RX 570 4GD5 tiež o niečo menším, a teda aj potenciálne menej účinným systémom chladenia, než je to v prípade grafických kariet Nitro+. Na prevádzkových vlastnostiach sa však táto nevýhoda menšieho chladenia nijak extrémne neprejavila. Teploty sa v prípade grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 držali okolo 74 °C pri nízkych otáčkach ventilátorov, ktoré vo finále generovali hlučnosť na hranici 35,5 dBA, a je tak jasné, že táto grafická karta určite nebude tým najhlučnejším komponentom vo vašom PC. Spotreba (príkon) tejto grafickej karty potom zlá nie je, aj keď grafické karty z konkurenčnej stajne „zelených“ sú na tom ešte lepšie.

Testy virtuálnej reality Sapphire Pulse RX 570 4GD5 vo VRMark

Požiadavky na výkon grafických kariet a vlastne celého systému na virtuálnu realitu sú oveľa vyššie ako v prípade bežných počítačových hier. VRMark obsahuje celkom tri testy virtuálnej reality, ktoré bežia na monitore počítača a na test nevyžadujú žiadne náhlavné súpravy.

Výsledky testu Orange Room ukazujú výkon systému v scénach s bežnými požiadavkami na VR, test Cyan Room je potom o niečo náročnejší a na vykresľovanie scény využíva rozhranie DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon vo veľmi náročných scénach VR, ktorých požiadavky však uspokoja až niektoré grafické karty budúcej generácie. Benchmark Blue Room tu preto testovaný nie je.

VRMark

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Testy výkonu vo virtuálnej realite

Podobne ako grafické karty NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB, ani Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na využitie virtuálnej reality asi príliš vhodná nebude. Hoci si s testom Orange Room poradila a jej rýchlosť snímok sa s rezervou pohybovala nad požadovanou hranicou 109 FPS, v teste Cyan Room už to bolo o poznanie horšie. Väčšinu času testu sa Sapphire Pulse RX 570 4GD5 držala pod hranicou snímkovej frekvencie 90 FPS.

Nejaké jednoduchšie hry si s touto grafickou kartou vo virtuálnom svete samozrejme zahráte, ak to ale myslíte s virtuálnou realitou vážnejšie, budete sa predsa len musieť porozhliadnuť po niečom ešte výkonnejšom.

Pretaktovanie Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Pretaktovanie grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 som prevádzal pomocou nástroja MSI Afterburner tak, aby som v žiadnom prípade neohrozil kartu, a neprišiel tak o jej záruku. Na maximum som zvýšil iba hranicu spotreby (+30 % Power Limit) a teploty (85 °C Temp. Limit), napätie grafického čipu som nechal na východiskových hodnotách.

! Ani vám by som neradil sa s posuvníkom napätia jadra čipu akokoľvek zahrávať, najmä ak si nie ste bezpečne istí, čo to vlastne vôbec robíte. Hoci toho grafickej karty znesú pomerne veľa, hranie sa so zdvíhaním voltáže je zakaždým rizikom, ktoré sa vám nemusí vyplatiť!

Postupne som zvyšoval hodnoty frekvencie grafického čipu a následne tiež grafických pamätí. Ako stabilná sa nakoniec ukázala hodnota 1 400 MHz pre čip a 2 000 MHz pre grafické pamäte. V počítačových hrách sa potom reálna frekvencia grafického čipu pohybovala v priemere na 1 400 MHz, v prípade grafických pamätí potom 8 000 MHz (efektívne).

Pretaktovanie Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Afterburner

S nastavenou frekvenciou jadra navýšenou na 1 400 MHz, pamäťou na efektívnych 8 000 MHz a posunutým Power/Temperature limitom na 130 %/85 °C som potom otestoval niektoré hry z testovacej metodiky s nasledujúcimi výsledkami:

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; výsledky pretaktovania

Bez zdvíhania napätie sa mi z grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 podarilo získať v priemere nejakých 10 % ďalšieho výkonu, čo nie je až tak zlé, ale hlavne sa vám to v niektorých hrách môže hodiť.

Nasledujúce video tak ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v počítačovej hre Crysis 3.

Záverečné hodnotenie Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Čo teda povedať na záver? Grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 ponúka veľmi slušný mainstreamový výkon, ktorý sa môže hodiť všetkým stredne náročným hráčom počítačových hier. Svojim vzhľadom aj systémom chladenia je veľmi podobná grafickej karte Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5, a hocikto ich tak môže medzi sebou aj zameniť.

Rozdiel medzi týmito dvoma kartami je predovšetkým v tom, že Pulse je akousi „ekonomizovaným“ variantom Nitro+. Sapphire Pulse RX 570 4GD5 ponúka o niečo nižšie frekvencie, je o 30 mm kratšia a na rozdiel od Nitro+ neponúka žiadne LED osvetlenie. Samozrejme, ak si neprikúpite farebne osvetlené ventilátory (Sapphire Nitro Gear LED FAN), ktoré sa dodávajú vo farbe bielej, červenej a modrej. Ich výmena je potom vďaka technológii Quick Connect naozaj hračkou.

Ak vám žiadny z týchto rozdielov medzi Nitro+ a Pulse nepríde dôležitý a významný, choďte pokojne do Sapphire Pulse RX 570 4GD5, vašu peňaženku to totiž nebude tak bolieť.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Grafické karty

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 ponúka solídny mainstreamový herný výkon, ktorý je vďaka podarenému systému chladenia podporený tiež slušnými prevádzkovými vlastnosťami.

Klady

  • Solídny výkon (mainstream)
  • Menšie rozmery
  • Funkcia Intelligent Fan Control III (semi-pasívne chladenie)

Zápory

  • Absencia LED osvetlenia (zápor len pre toho, komu by osvetlenie chýbalo)
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.

Vytlačiť
P-DC1-WEB01
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií