Alzaboxy Q1 Alzaboxy

Takto budú vyzerať hry na next-gene, Epic predstavil Unreal Engine 5 (NOVINKA)

Zobraziť katalóg

• Autor: Filip Němec

Od nových konzol čakáme predovšetkým posun v grafickom spracovaní, ale poriadnych gameplay záberov sme sa zatiaľ nedočkali. Náplasť na túto bolesť dnes bez predchádzajúceho varovania priniesol Epic v rámci Summer Game Festivalu Geoffa Keighleyho, kde sme mohli prvýkrát vidieť v akcii Unreal Engine 5 – najnovšiu verziu grafického enginu, ktorý budú podporovať nové aj existujúce konzoly, PC, ale aj mobilné platformy. Viac informácií vrátane gameplay záberov nájdete v článku.

Unreal Engine 5; screenshot: reveal

Epic predstavil Unreal Engine 5

Kým včerajšie živé večerné vysielanie Summer Game Festu predstavilo remaster prvých dvoch dielov Tony Hawk 's Pro Skater, dnes Geoff Keighley spoločne s Epic Games predstavil piatu generáciu Unreal Enginu. Nedočkali sme sa tak oznámenia žiadnej novej next-gen hry, lákanie na jedno z najdôležitejších vysielaní Summer Game Festu sa ale nakoniec neukázalo ako klamlivá reklama. Unreal Engine 5 sa totiž prezentoval v niekoľkominútovej ukážke, ktorá bežala na PlayStation 5. Dočkali sme sa tak detailnej demonštrácie toho, ako môžu hry na PlayStation 5 a Xbox Series X vyzerať. Ako presne? Nižšie sa môžete pozrieť na celú ukážku.

Unreal Engine 5 revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Zábery z technologického dema sú podľa EPIC nahrané priamo na PlayStation 5.

V rámci dema Lumen in the Land of Nani (nejde o hru, len demo určené na testovanie a prezentačné účely) sme sa dočkali predstavenia dvoch hlavných noviniek, ktoré Unreal Engine 5 prináša. Prvý z nich je geometrický systém Nanite, ktorý grafikom umožní, jednoducho povedané, vytvárať objekty s detailmi na úrovni filmov, čo ukážka presvedčivo demonštruje. Pre vývojárov by s Unreal Enginom 5 nemal byť problém vziať akýkoľvek objekt s miliónmi alebo dokonca miliardami polygónov z programov, ako je CAD alebo ZBrush, a importovať ho priamo do hry. Takisto fyzika objektov sa dočká vylepšenia, čo je vidieť v ukážke hneď v niekoľkých okamihoch, pričom tu sa prirovnanie k filmu hodí snáď ešte viac. Padajúce kamery zo skaly alebo prepadnutie stropu vyzerá skutočne reálne.

Ďalším novým systémom Unreal Enginu 5 je tzv. Lumen. Ako už názov napovedá, ide o technológiu pracujúcu s nasvietením jednotlivých objektov aj celých lokácií a jeho prednosťou je vysoká realistickosť, ktorá sa odráža nielen v celkovom dojme zo scény, ale aj detailoch, ako sú dodatočné tiene či svetlá ďalších menších zdrojov. Z pohľadu vývojárov potom nielen, že Lumen umožní nasvietiť scény ďaleko reálnejšie, ale tiež podstatne jednoduchším spôsobom, čo má grafikom pomôcť zásadne zrýchliť inokedy mravčiu prácu.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Fotorealistická grafika je opát o krok bližšie.

Zjednodušenie práce však nie je jediné, z čoho môžu mať vývojári radosť. Epic totiž v rámci predstavenia Unreal Enginu 5 tiež oznámil, že vývojári vytvárajúci svoje hry práve na tomto engine nemusia platiť 5 % poplatok z prvého milióna tržieb z predajov danej hry. Hranica, od ktorej musí vývojár platiť poplatok za využitie Unreal Enginu, sa tak posunula z 3 000 dolárov až na 1 milión dolárov. Ak navyše daná hra vyjde na Epic Game Store, tento poplatok štúdio neplatia vôbec (zostáva však 12 % distribučný poplatok pre obchod Epicu ako distribučnej platformy).

Najväčší posun spôsobí rýchly SSD disk

Unreal Enginu piatej generácie sa ale vývojári nedočkajú ihneď, v preview verzii totiž bude engine dostupný až začiatkom roka 2021 a plnohodnotné vydanie má prísť až niekedy v priebehu budúceho roka. Podľa Epicu však môžu vývojári pokojne začať pracovať na hre v Unreal Engine 4 a následne len „prepnúť“ hru do novej verzie. Tá bude podporovať okrem nových konzol tiež tie existujúce, ďalej potom samozrejme PC, Mac a tiež iOS a Android.

Na tituly v tomto engine si teda budeme musieť počkať, rozhodne nebudú tento rok s novými konzolami, napriek tomu však ide o peknú ukážku toho, ako by mohli, a tiež pravdepodobne budú, next-gen hry vyzerať. Geoff Keighley sa po konci prezentácie ešte porozprával so zástupcami Epicu Brianom Karisom a Jeromom Platteauxom a reč sa pochopiteľne stočila na nové konzoly a ich výkon. Podľa Platteauxa bude to všetko, čo sme mohli vidieť, možné najmä vďaka vysokej prenosovej rýchlosti SSD diskov v nových konzolách, milióny alebo dokonca miliardy polygónov a nekonečné množstvo odrazov svetla totiž nie je potreba vypočítavať dopredu a udržiavať v pomalej a obmedzené RAM pamäti. Najväčším pracantom je v tomto prípade práve SSD disk, ktorý dokáže potrebné dáta takmer okamžite načítať.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Unreal Engine 5 by mal tiež disponovať obrovskou vykresľovacou vzdialenosťou. Raz a navždy chce tiež Epic skoncovať s oneskoreným doskakovaním textúr.

Dnešné predstavenie Unreal Enginu 5 automaticky nezaručuje, že presne takto budú vyzerať hneď prvé tituly, ktoré na PlayStation 5 a Xbox Series X vyjdú koncom tohto roka. Na druhej strane nie je jediný dôvod, prečo by takú úroveň detailov alebo nasvietenie nemohli dosiahnuť štúdia aj s vlastným enginom, a to už v rámci prvej vlny next-gen hier. Odpoveď na túto otázku možno dostaneme už relatívne skoro, minimálne z pohľadu Summer Game Festu už totiž náhradná E3 sezóna začala a bude trvať naozaj dlho.

• Zdroje: unrealengine.com

i Mohlo by vás zaujímať
Vytlačiť
P-DC1-WEB08
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií