Pôvodný Nioh bol jednou z mála „soulsborne“ hier, ktorá svoju predlohu len tupo nekopírovala, ale snažila sa osvedčený koncept inovovať a priniesť do tejto formuly aj niečo originálne. Hra sa nielen vďaka tomu stretla s prevažne pozitívnymi ohlasmi, bolo teda jasné, že druhý diel na seba nenechá príliš dlho čakať. My sme mali možnosť si Nioh 2 vyskúšať v rámci uzavretej alpha verzie. Ako sa nám páčil?
• Dojmy z hrania •
• Žáner: Akčné RPG • Multiplayer: áno • Vývojár: Team Ninja • Vydavateľ: Koei Tecmo • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (??) • Homepage:? • Čeština: Nie
• Dojmy z hrania: 4. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Na prvý pohľad sa Nioh 2 javí ako veľmi podobný svojmu predchodcovi, pár rozdielov, respektíve vylepšení, sa ale predsa len nájde. Milo nás prekvapila možnosť vytvoriť si vlastný charakter, čo v prvom dieli nebolo možné a celú hru ste strávili v koži hlavného protagonistu Williama Adamsa. A hoci bol v tejto alpha verzii editor postavy značne osekaný, prítomnosť tejto voľby považujem za nie celkom bezvýznamné plus.
Potom nasledoval klasický tutoriál, ktorý nám, ako sa už tak nejako očakáva, predstavil základné herné mechanizmy, čo ocenia predovšetkým tí, ktorí nehrali prvý diel. Tento tréning ale príliš času nezabral, takže sme sa v krátkej dobe mohli s nabrúsenou katanou vrhnúť do typickej japonskej dedinky plnej drevených pagod a nebezpečných nepriateľov.
S radosťou môžem povedať, že najväčšou prednosťou Nioh 2 tak zrejme bude skvele spracovaný súbojový systém a veľa zbraní a výbavy. Je ale nutné podotknúť, že oproti „jednotke“ neprešiel prakticky žiadnou evolúciou, čo je síce škoda, na druhú stranu fanúšikovia predchádzajúceho dielu sa tu budú cítiť ako ryby vo vode.
Nepriateľov najprv tvorili obyčajní samurajovia a vojaci, po chvíli sa ale začali objavovať aj najrôznejšie monštrá evidentne inšpirované japonskou mytológiou. Potýčky sú drsné, krvavé a nekompromisné, svojho protivníka posledným úderom často rozsekajú na kusy, jediná chybička vás ale v okamihu môže stáť život, takže razom prídete o všetky skúsenosti a prebudíte sa pri poslednej navštívenej svätyni. Potom máte klasicky možnosť si dobehnúť na miesto vašej smrti a stratené skúsenosti zobrať, ak ale cestou opäť zomriete, o skúsenosti prichádzate definitívne. Jednoducho ako v Dark Souls.
Svätyňa ale neslúži ako obyčajné checkpointy, môžete pri nich, okrem iného, zvyšovať level svojej postave, ponúkať dary bohom výmenou za skúsenosti či prijímať ich požehnanie v podobe rôznych bonusov. Aj tieto miesta boli v alphe razantne oklieštené, v menu totiž ostávalo hneď niekoľko prázdnych záložiek, ktoré sa v plnej hre bezpochyby zaplnia. Osobne dúfam, že medzi nimi nájdeme aj funkciu fast travel medzi jednotlivými svätyňami.
Veľkú úlohu zohrávajú aj vaši ochrancovia, (Guardian Spirits), teda vaše duchovné zvieratá, ktoré prostredníctvom Yokai Soul Core (Jadrá Duše Yokai) môžete učiť novým schopnostiam, hlavne vám ale dovolí vykonať takzvaný Yokai Shift, (Yokai je v japonskom folklóre ustálený termín pre prízraky, nadprirodzené stvorenia a démonov), čo vám umožní sa na krátku chvíľu transformovať do podoby supersilného monštra. Táto transformácia vám môže značne uľahčiť náročné bojové situácie, pričom týchto premien bude v plnej verzii hry hneď niekoľko. Ich podoba a schopnosti sa totiž priamo odvíjajú od vami zvoleného ochrancu, vo vyskúšanej alpha verzii boli na výber tri, dá sa ale predpokladať, že plná hra ich ponúkne viac.
Čo sa tvorby vašej postavy týka, predsa len sa pohybujeme na poli akčných RPG, v Nioh 2 sa dočkáme pomerne tradičných atribútov (stamina, strength, dexterity atď.), okrem tých ale potom máte k dispozícii hneď niekoľko stromov zručností, kde si môžete odomykať veľa nových skillov, schopností a útokov. Tento systém bol oproti prvému dielu celkom prepracovaný (predovšetkým UI tejto ponuky) a mal by vám poskytnúť dostatočnú mieru slobody pri budovaní svojho vlastného charakteru. Teda toho virtuálneho, samozrejme.
Mierne sklamanie sa ale dostavilo v oblasti grafickej – engine zostal rovnaký ako v prípade prvého dielu, audiovizuálna stránka je teda prakticky bez zmeny, respektíve mi miestami pripadala aj máličko horšia. Je ale možné, že tvorcovia urobili zámerný vizuálny downgrade, aby podporili plynulosť hry a zároveň znížili veľkosť súborov potrebných na stiahnutie a inštaláciu.
Na druhej strane ale Team Ninja svoju pripravovanú hru vyšperkovali podareným level dizajnom plným rôznych ciest, odbočiek a skratiek, ktoré si postupne otvárate a uľahčujú si tým ďalší postup. Hra bude zrejme stále rozdelená do jednotlivých misií ako v prvom dieli a na rozdiel od Dark Souls teda nepôjde o jeden veľký zlepenec lokácií navzájom prepojených cestičkami, ak si ale dizajn úrovní udrží latku naznačenú v tomto alpha deme, nebudeme sa v tomto ohľade mať veľmi na čo sťažovať.
Keby som teda mal svoje pocity z toho, čo som zatiaľ videl, nejako zhrnúť, vyzeralo by to asi nejako takto: Nioh 2 sa javí ako zábavný titul, celkovo mi ale prišlo, že hrá až veľmi na istotu a skôr než regulárny druhý diel ide skôr o ľahko vylepšenú verziu pôvodného Nioh. Samozrejme, táto alpha verzia ukázala iba zlomok plnej hry, navyše ešte môže vo vývoji dôjsť k podstatným zmenám. Pokiaľ do svojho vydania ešte prejde nejakou evolúciou, môže to hre podľa môjho názoru len prospieť. Ak ale máte hry typu Dark Souls radi, Nioh 2 sa rozhodne oplatí sledovať, už len kvôli zábavne nekompromisnej hrateľnosti, ale aj relatívne neopozeranému prostrediu fantastického Japonska.
• Zdroje: Vlastné
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | bude oznámené | bude oznámené |
Procesor | bude oznámené | bude oznámené |
Grafická karta | bude oznámené | bude oznámené |
DirectX | bude oznámené | bude oznámené |
Operačná pamäť | bude oznámené | bude oznámené |
Pevný disk | bude oznámené | bude oznámené |
Nioh 2 vychádza na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.