Asterix & Obelix: Slap Them All! (Mini RECENZIA) – Naprieč galským dobrodružstvám

• Autor: Jakub Nemec

Kto by nepoznal dvojicu udatných Galov Asterixa a Obelixa, ktorá spoločne so svojimi priateľmi statočne odoláva veľkej rímskej ríši? Ikonické postavičky vytvorené dvojicou René Goscinny a Albert Uderzo dobývajú svojimi humornými príbehmi srdcia detí aj dospelých už od roku 1959, takže sa z komiksu postupne prepracovali až na filmové plátno alebo do digitálneho priestoru. Najnovším herným prírastkom je kreslená bitka Asterix & Obelix: Slap Them All!, na ktorú sa dnes pozrieme v recenzii.

Asterix & Obelix: Slap Them All!; wallpaper: cover

Zdroj: Mr. Nutz Studio

Asterix & Obelix: Slap Them All! (Mini RECENZIA PS4) – Obsah článku

1. Británia, Egypt aj Rím v jednom balení
  2. Bude pršať, Rimania lietajú nízko
  3. Grafika verná predlohe
  4. Príkladný fanservis
  5. Mini Recenzie Asterix & Obelix: Slap Them All!: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na Asterix & Obelix: Slap Them All! PC

Británia, Egypt aj Rím v jednom balení

Rímske impérium sa preslávilo množstvom víťazných ťažení naprieč Európou, obrovskou územnou rozlohou, rozšírením liatiny do všetkých kútov Starého kontinentu a množstvom ďalších vecí, ktoré vo svojej dlhej starovekej ére dokázalo. Čo sa mu však nepodarilo, je dobytie jednej nenápadnej dediny v galskej Armorike, v ktorej medzi inými bývali sympatickí bojovníci Asterix a Obelix. Táto vykotúľaná dvojica pravidelne zasahuje do Caesarových veľkolepých plánov tým, že pomáha porobeným národom a pritom zrovnajú na kopu zástupy rímskych legionárov.

Asterix & Obelix: Slap Them All!; gameplay: Kakofonix

Zdroj: vlastný

Stretnutie s Kakofonixom rozklepe v Asterix & Obelix: Slap Them All! kolená aj samotným Vikingom. Podobne, ako dokáže skoliť Obelixa mätový sós.

V našich končinách poznáme eskapády Asterixa a Obelixa predovšetkým vďaka kresleným filmom, ale galská dvojica si vydobyla svoj priestor v každej oblasti popkultúry, počítačové hry nevynímajúc. V posledných rokoch sa na trhu objavili bitky so starovekým zábavným parkom alebo kúzelným menhirom v hlavnej úlohe. Tieto originálne prírastky mimo komiksový kánon však veľmi nepotešili pravoverných fanúšikov, ktorí vyzerali spracovanie klasických príbehov. Dočkali sa teraz, keď štúdio Mr. Nutz prišlo s 2D beat ' em up bitkou Asterix & Obelix: Slap Them All!.

V nej sa totiž ponoríte do najslávnejších epizód galských bojovníkov, keď si podmaníte čajom Britániu, naučíte Normanov strachu, okúzlite Kleopatru honosným chrámom alebo preniknete do samotného srdca Ríma. Prežijete tak najslávnejšie bitky v známych lokáciách, ale samotný príbehu si veľmi neužijete, pretože je rozprávaný iba pomocou textu a statických obrázkov. Pokiaľ sa teda v niektorom zo šiestich dobrodružstiev objavíte prvýkrát, spoznáte iba základné kontúry bez hlbších súvislostí. Viem, že by lepšia narácia bola v bitke nadštandard, ale predsa len by posunula Asterix & Obelix: Slap Them All! o úroveň vyššie, aspoň v očiach zarytých fanúšikov.

Asterix & Obelix: Slap Them All! – The Pyramid' s Curse I Alza Magazin (Gameplay, PS5, No Commentary)

Návšteva egyptskej pyramídy nie je v Asterix & Obelix: Slap Them All! žiadnou idylickou prehliadkou historickej pamiatky.

Bude pršať, Rimania lietajú nízko

Našťastie sa autorom dnes recenzovanej bitky podarilo zachovať humorný nádych a pointu nesmrteľných historických vtipov, ktoré sprevádza rovnako nadčasový priebeh bitiek tvoriacich hlavnú kostru hry Asterix & Obelix: Slap Them All!. Jednoducho si vyberiete buď elixírom posilneného Asterixa, alebo mohutného Obelixa a vydáte sa nabiť kokos legionárom, pirátom, lapkom a ďalším nepriateľom, ktorí na vás budú nabiehať zo všetkých strán. Obaja bojovníci vládnu svojimi typickými chvatmi (bude sa lietať, fackovať alebo používať nepriateľov ako obušky), takže o zábavu je postarané.

Asterix & Obelix: Slap Them All!; gameplay: prostredie Asterix & Obelix: Slap Them All!; gameplay: súboj

V malebných lokáciách dostanú na zadok všetci, ktorí sa v Asterix & Obelix: Slap Them All! odváža skrížiť cestu našim dvom hrdinom.

Spočiatku sa budete musieť vysporiadať s maximálne desiatkou súperov naraz, a občas ich doplní silnejší jedinec alebo boss (piráta Rudovousa si na jeho smolu podáte hneď niekoľkokrát), ale v posledných kapitolách jednotlivých príbehov sa na vás pohrnú celé zástupy a budete sa mať čo oháňať, aby ste si s nimi poradili. Našťastie obaja hrdinovia dokážu vyrukovať s osvedčenými trikmi (ich používanie je obmedzené postupne doplňovanou energiou), ktoré ich dostanú z každej šlamastiky. Môj obľúbený postup spočíval v prebehnutí skupiny nepriateľov, čím som ich zbavil štítov, načo prišiel rad na kvalitnú prefackávaciu prácu.

Na najľahšiu obťažnosť si galské eskapády užijú aj menej skúsení hráči, veteráni si určite zvolia väčšie výzvy, v ktorých už budú musieť užívať aj vykrývanie úderov a rozpoznávať jednotlivé útoky nepriateľov, aby na nich mohli adekvátne reagovať. Už tak solídna bitkárska zábava strmo rastie pri hraní s kamarátom pri jednej obrazovke, pretože mlátenie Rimanov je tímová akcia, no nie? Okrem fackovania nepriateľov sa autori Asterix & Obelix: Slap Them All! tiež snažili o ozvláštnenie zážitku, a preto pridali misie s ničením sudov, lovením kancov alebo závodmi v behu, ale v jadre ide iba o prostoduché minihry, bez ktorých by som sa zaobišiel.

Asterix & Obelix: Slap Them All! – Fishing for Fights Aj Alza Magazin (Gameplay, PS5, No Commentary)

Rovnako ako v kreslených filmoch a komiksoch piráti nemajú šancu ani v titule Asterix & Obelix: Slap Them All!

Grafika verná predlohe

V čom titul Asterix & Obelix: Slap Them All! zaujme na prvý pohľad, je grafika, ktorá si požičiava licencovanú podobu komiksov a kreslených filmov, čím získa plusové body u množstva hráčov (vrátane mňa). Postavičky sa pohybujú a vyzerajú presne tak, ako ich poznáte zo slávnych predlôh, takže po vystrelení Rimana smerom nahor zostanú na zemi sandále, omráčený legionár vidí okolo seba hviezdičky, a tak by sa dalo pokračovať donekonečna. Jedna významná výhrada k vizuálu predsa len smeruje – občas sa vo väčších bitkách nepríjemne šklbne obraz, čo nie je pre oči žiadna výhra. Zo slovenského uhla pohľadu zamrzí anglická lokalizácia, pretože neuvidíte známe mená (Panoramix ako Getafix mi jednoducho nepasuje), ale to už je údel absencie špecifickej slovenskej lokalizácie.

Príkladný fanservis

Titul Asterix & Obelix: Slap Them All! neašpiruje na najlepšiu hru dekády ani tohto roku, jeho cieľom je vás pobaviť, čo sa mu darí celkom dobre. Vďaka slávnej komiksovej podobe, šestici známych príbehov, nenáročnému ovládaniu (na nižších obťažnostiach) a prítomnosti kooperácie si bitku (nielen) Rimanov slušne užijete, ale viac od tejto hry nečakajte. Pri udeľovaní hodnotenia som bol na vážkach, ale moja slabosť pre galských bojovníkov nakoniec prisúdila aj napriek niekoľkým chybám vyššiu známku. Kto nikdy nezaspomínal na svojich detských hrdinov, nech prvý hodí menhirom!

Asterix & Obelix: Slap Them All!; gameplay: čerstvá ryba

Stretnutie so starými známymi je samozrejmosťou, takže sa v Asterix & Obelix: Slap Them All! dočkáte aj povestnej debaty o čerstvosti rýb.

Asterix & Obelix: Slap Them All! (Mini RECENZIA)

Bitku Asterix & Obelix: Slap Them All! vyvíja štúdio Mr. Nutz a vydáva spoločnosť Microids. Titul vychádza 2. 12. 2021 na PC, PS4, Xbox One a Switch.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu hry. Kópiu pre recenziu poskytol vydavateľ Microids.

Hodnotenie7/10 DOBRÉ

Titul Asterix & Obelix: Slap Them All! poteší predovšetkým fanúšikov dvoch statočných Galov a ich kreslených eskapád. Je to rýdza bitka založená na humornom trieskaní Rimanov a ďalších nepriateľov, ktorú si najviac užijete v kooperácii.

Asterix & Obelix: Slap Them All!; Mini recenzia

• Šesť Asterixových dobrodružstiev
  • Licencovaná grafika