Zahrali sme si superhrdinskú akciu Marvel´s Avengers (Dojmy z Gamescomu)

Už čoskoro

Akčná adventúra Marvel's Avengers od štúdia Crystal Dynamics bola oznámená už pred dvomi rokmi, ale stále sme toho o hre veľa nevedeli. Až tohtoročný Gamescom nám priniesol možnosť si túto očakávanú superhrdinskú akciu zahrať. Ako sa nám takmer polhodinová ukážka páčila a čo sme sa dozvedeli od vývojárov, sa dočítate v týchto dojmoch z hrania.

Dojmy z Gamescomu 2019NovinkyOznámenie

Marvel's Avengers; screenshot: hrdinové

• Žáner: Akčné • Multiplayer: Áno (online, co-op) • Vývojár: Crystal Dynamics, Eidos Montreal • Vydavateľ: Square Enix • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One , Stadia (15. mája 2020)Homepage   • Čeština: Áno (iba titulky)

Marvel's Avengers – Dojmy z Gamescomu 2019

1. Úvodný prológ pre Avengers neskončí dobre
  2. S veľkou silou prichádza veľká zodpovednosť
  3. Marvel's Avengers vo víre QTE a skriptov
  4. Fanúšikovia Avengers budú plakať radosťou
  5. Šatník aj arzenál hrdinov bude obrovský
  6. „Zvleč ten oblek a dáme si pár kôl“
  7. HW nároky pre Marvel's Avengers PC

Úvodný prológ pre Avengers neskončí dobre

• Dojmy z GC 2019: 27. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Na Marvel's Avengers som sa naozaj veľmi tešil, pretože ide o spojenie mojich dvoch obľúbených oblastí – hier a Marvelu. Aj napriek tomu som bol ale od oznámenia veľmi skeptický, a tak som hrateľnú ukážku prijal s vďakou. Prekvapilo ma však, a bolo to poznať aj na tvárach ostatných novinárov, že naše maličké stádo herných nadšencov bolo najskôr zahnané do miestnosti, kde sme si hru zahrali a až potom nasledovala prezentácia. Býva totiž zvykom, že najskôr autori predstavia svoje dielo, jeho kľúčové oblasti alebo čo si máme vyskúšať a až potom sa po úvodnom zasvätení pustíme do hrania.

Marvel's Avengers; screenshot: Thor, Iron Man

Spolu s ostatnými novinármi sme vleteli do miestnosti so stojanmi ako blesk. Bolo od začiatku vidieť, že Marvel's Avengers patrí k najväčším titulom výstavy. Takmer nikto si však neodpustil polemiku nad prítomnosťou quick time eventov či veľkého množstva skriptov, ktoré demo sprevádzali.

Tentoraz to však bolo naopak a ja som si mohol ihneď zahrať úvodnú pasáž, ktorá síce bola už na E3, ale ja som si túto časť mohol na rozdiel od kolegov v Los Angeles priamo zahrať a ako mi autori sami povedali, od E3 stihli na hre podstatne zapracovať. Úvod ponúkol hrateľnú päticu postáv, ktorá je ešte v ten moment plná síl a maximálne vybavená, rýchlo však príde jasná paralela na Avengers: Age of Ultron či komiksové Civil War, záchranná misia totiž nedopadne podľa predstáv. Avengers nezvládnu zastaviť výbuch reaktora a je zničená polovica mesta a zomrú tisíce obyvateľov.

S veľkou silou prichádza veľká zodpovednosť

Ešte predtým som si však po jednom vyskúšal hru za Thora, Iron Mana, Hulka, Black Widow a samozrejme Kapitána Ameriku. Hoci každá z postáv bojuje úplne iným štýlom, ovládacia schéma je veľmi podobná a prakticky okamžite som bol schopný predvádzať súboje, za ktoré by sa nehanbila ani choreografia z MCU filmov. Thor je veľmi silný v boji na blízko a svojím útokom dokáže dodať šťavu energii z bleskov. Hádzanie kladiva na nepriateľov a jeho opätovné privolávanie potom pôsobí úplne perfektne a mal som pocit akoby som hral za Marvel verziu Kratosa z posledného God of War.

Podobne je na tom tiež Iron Man, ktorý tiež zvládne súboje na blízko, ale najviac silný je vo vzdušnom boji, kde využije všetky svoje technologické hračky. Lietanie s Thorom aj Iron Manom je potom veľmi intuitívne a ešte o poznanie príjemnejšie ako v prípade online akcie Anthem. Hulk je samozrejme deštruktívny typ a hrať za neho je úplná ničivá extáza. Vďaka svojej sile a vytrvalosti je však podobne ako vo filmoch a komiksoch takisto schopný takmer poletovať vzduchom.

Marvel's Avengers; gameplay: Iron Man

Veľmi potešujúce pre mňa bolo zistenie, že lietanie je v Marvel's Avengers zvládnuté perfektne a boj vo vzduchu je rovnako komfortné ako na zemi.

Kapitán Amerika a Black Widow sú postavy určené skôr na priamy boj, avšak strelné zbrane Čiernej Vdovy a multifukčný štít kapitána Ameriky zvládnu uštedriť poškodenie aj na diaľku. Všetky spomínané postavy potom predvádzajú svoje charakteristické pohyby a chvaty, Hulk teda uhýba štýlom pripomínajúcim skákajúceho primáta, zatiaľ čo Thor s istotou asgardského poloboha robí efektné sklzy ako v komiksoch či filmoch.

Marvel's Avengers vo víre QTE a skriptov

Popravde som bol veľmi sklamaný v momente, keď autori ohlásili koniec hrateľnej ukážky. Všetko bežalo celkom plynule a ako fanúšik som zažíval nekončiaci marvelovský orgazmus. Ostatne pozrite sa sami na zábery z hrania tohto dema. Rýchlo sa však ponúkla otázka, či by som bol ochotný hrať týmto štýlom opakovane. Marvel's Avengers totiž majú byť hrou, ktorá vydrží mesiace (možno roky) a misia, ktorá bola síce plná efektov, ale kvôli svojmu spádu tiež QTE a skriptov, asi nie je niečo, čo by som chcel hrať každý deň.

Marvel's Avengers – Gamescom demo (Gameplay)

Slová vám nestačia? Mrknite sa na zábery z toho istého dema, ktoré bolo na Gamescome na vyskúšanie (zdroj YouTube – Punish)

S tým som konfrontoval aj vývojárov, ktorí následne nachystali krátku prezentáciu, a bolo vidieť, že to je niečo, s čím sa stretávajú na dennej báze a ako potom sami povedali, je ich chyba, že tento aspekt nedokázali poriadne vysvetliť. Ukážka, ktorú som mal možnosť hrať, je totiž tutoriál z plnej hry. Predstavuje jednotlivé postavy a to, ako sa budú ovládať. Preto vývojári zámerne siahli po barličkách v podobne QTE a skriptov. Akonáhle ale úvod skončí a dostaneme otvorený priestor obrovského mesta, skriptov a quick time eventov vraj výrazne ubudne a hra sa stane podstate slobodnejšia.

To je na jednej strane veľmi dobrá správa. Vlastne si ani nedokážem predstaviť, ako by napríklad v kooperačných misiách bolo možné nasekať toľko skriptov a zároveň nechať hráčom voľné ruky. Na druhej strane sa ale ponúka polemika nad tým, či nakoniec finálna hra nebude od tohto dema natoľko odlišná, že nás nebude baviť. Hrateľnosť totiž môže byť následne výrazne iná a je tak opodstatnené mať vážne obavy o to, či nakoniec Marvel's Avengers budú zábavnou hrou. Ja na túto otázku zatiaľ nedokážem odpovedať a bolo vidieť, že aj ostatní novinári zažívali rovnaké rozpoltenie.

Nad finálnou hrateľnosťou stále visí veľký otáznik, štúdio Crystal Dynamics ale patrí medzi tých skúsenejších, a tak nám neostáva nič iné, než veriť v ich zručnosti.

Fanúšikovia Avengers budú plakať radosťou

V súčasnej chvíli nám nezostáva než sa uspokojiť s veľmi zaujímavým tutoriálom, ktorý ale o výslednej hre nemusí hovoriť takmer nič. Autori však v rámci prezentácie poodhalili aj ďalšie prvky a tie pôsobia prinajmenšom sľubne. Po úvodnom debakli, pri ktorom Avengers nezvládnu ochrániť mesto, totiž prichádza Kapitán Amerika o život a tím sa rozpadá. Stark príde o takmer všetky svoje hračky, Hulk sa odmietne premeniť späť na doktora Bannera, Black Widow si berie za vinu smrť Kapitána a Thor si myslí, že už nie je hoden kladiva a zbaví sa ho.

Svet ale musí niekto chrániť, a tak využije situáciu korporácia AIM (vo filmoch napríklad Iron Man 3), ktorá vytvorí armádu robotov s úlohou brániť ľudskú rasu. Lenže s narastajúcim bezpečím samozrejme klesá úroveň osobnej slobody (a naopak), čo je zásadný problém, AIM navyše nemá len kladné úmysly a tak vzniká technokratická dystopia pripomínajúca napríklad Mirror's Edge alebo Čapkove R.U.R. Príbeh samotný potom nie je o záchrane sveta, ale o záchrane Avengers, ktorí sa musia opäť zjednotiť a stvoriť legendárny tím superhrdinov.

Marvel's Avengers; screenshot: Bruce Banner, Tony Stark

Stark vždy o úlohe Avengers pochyboval a vyzerá to, že presvedčiť ho, aby sa vydal späť do akcie, bude ťažké. Kto iný by to ale mal zvládnuť, než jeho priateľ Bruce Banner.

Spočiatku sa tak hra bude pravdepodobne sústrediť na tzv. Hero missions, ktoré budú tvoriť príbehovú kampaň. Tú postupne absolvujeme za všetky hrateľné postavy, a to len ako singleplayer misie. Domovom potom bude polorozpadnutý Helicarrier, v ktorého strede nájdeme vojnový stôl. Na virtuálnej tabuli zvanej War table budeme vyberať jednotlivé misie a vydávať sa do boja. Vedľa Hero misií potom bude hlavnou náplňou aj tzv. War Zone, čo je označenie na kooperatívne misie pre 4 hráčov, do ktorých si na rozdiel od tých čisto singleplayerových možno vziať akúkoľvek postavu.

Šatník aj arzenál hrdinov bude obrovský

Tu samozrejme prichádza na rad vývoj a následná upraviteľnosť jednotlivých hrdinov. Autori nám totiž dajú slobodnú ruku v tom, ako náš hrdina bude nielen vyzerať, ale tiež aké budú jeho schopnosti či štýl boja. Veľmi sa mi páči absolútne odpojenie kostýmov od schopností, čo je niečo, čo pochopili aj autori Marvel's Spider-Man. Inak povedané, svojho Iron Mana budete môcť obliecť do stealth suitu alebo obleku Mark II z prvého Iron Man filmu, ale nebude to mať vplyv na žiadne z jeho schopností.

Marvel's Avengers; screenshot: bojová formácia

Problematiku rozdielnych tvárí a hlasov rozobral už kolega Štěpán v samostatnom článku. Mne osobne však nová podoba hrdinov nevadí, hoci som fanúšikom predovšetkým filmovej predlohy. Autori vyberali dablérov jednotlivých postáv starostlivo a nie je si v podstate na čo sťažovať.

Schopnosti postáv budú od kostýmov úplne oddelené a autori ich rozčlenili do niekoľkých košatých stromov, líšiacich sa podľa jednotlivých hrdinov. Iron Man bude môcť separátne vylepšovať schopnosti svojich letových trysiek, repulzorov v dlaniach či zbrane, ktoré obsahujú laser alebo rakety. Vďaka tomu pôjdu postavy do určitej miery tvarovať podľa svojho herného štýlu, z takého Thora tak budete môcť vytvoriť ničivú zbraň na blízko vďaka jeho tvrdým pästiam a mocnému kladivu, ale tiež prevažne lietajúceho poloboha schopného zasiahnuť viacero nepriateľov svojimi bleskami a ďalšími mocnými útokmi.

Vedľa toho všetkého potom stojí vybavenia, ktoré bude od skillov a oblekov úplne nezávislé a veľmi sa mi páči detailnosť a zároveň ctenie komiksového či filmového fundamentu. Iron Manovi tak budete môcť meniť arc reaktor, ktorý vám dodá rýchlejší pohyb vo vzduchu alebo viac energie na určité zbrane. Každý kus vybavenia potom bude mať vlastné perky, pričom nás má v tomto smere čakať klasické rozdelenie vzácnosti podľa farbičiek známe z RPG hier.

„Zvleč ten oblek a dáme si pár kôl“

Aj keď som v spoločnosti Marvel's Avengers a jeho autorov strávil takmer hodinu, nie som v podstate o nič viac múdrejší. Takmer s istotou viem iba to, že vývojári pracujú s predlohou, ktorá im bola Marvelom daná, ako v rukavičkách. Pravidelne sa radia o svojich nápadoch a dostávajú spätnú väzbu v tom, čo rozhodne skúšať nemajú. Pri pohľade na prezentáciu ukazujúcu napríklad obleky je zrejmé, že tu každý fanúšik komiksov bude šťastím bez seba, ostatne v Crystal Dynamics môžu vyberať pri niektorých postavách až z 80 rokov dlhej histórie.

Marvel's Avengers; screenshot: Iron Man slide

Veľmi oceňujem prácu s komiksovou aj filmovou predlohou. Každá z postáv ctí svoje charakteristické pohyby a útoky. Aj čo sa vzájomnej komunikácie týka, postavy rešpektujú nastavené vzťahy, takže zatiaľ čo Bruce Banner bude Iron Manovi hovoriť familiárne Tony, iné postavy ho oslovia iba ako Starka.

Marvel však vývojárov sám nabáda na to, aby do svojej hry vložili aj vlastné nápady práve čo sa kostýmov či dizajnu týka, je ale zrejmé, že najväčší ohlas bude mať to dobre známe, čo sa ukázalo najmä vo filmoch. Autori pritom priznávajú, že niektoré kostýmy budú dostupné prostredníctvom mikrotransakcií, o nastavení ekonomiky sme sa však viac nedozvedeli. To, čo som z Marvel's Avengers videl a hral, hodnotím veľmi kladne, o finálnej hre toho však stále veľa nevieme. Pokiaľ sa vývojárom podarí vybalansovať množstvo QTE, voľnosť otvoreného sveta a zabezpečiť dlhotrvajúcu hrateľnosť, mohli by sme po Marvel's Spider-man dostať ďalší kvalitný titul.

Marvel's Avengers – Novinky

1. (14. 6. 2019) Ako sú na tom Avengers s češtinou?
  2. (11. 6. 2019) Za všetko môžu Avengers
  3. HW nároky na hru Marvel's Avengers

Ako sú na tom Avengers s češtinou?

• Novinka: 14. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Studio Crystal Dynamics zverejnilo trailer na svoju netrpezlivo očakávanú komiksovú hru len nedávno, veľa z vás ale určite premýšľa, či si túto kooperatívnu akčnú adventúru pre 1 – 4 hráčov užijete iba v originálnom znení, alebo sa dočkáte tiež češtiny? Vďaka tlačovej správe českého distribútora už máme jasno.

Dátum vydania Marvel's Avengers je stanovený na 15. mája 2020 a v našich končinách táto hra vyjde s českými titulkami. Češtinu teda síce priamo nezačujete, všetky texty v hre ale budú opatrené českým prekladom, čo určite ocení veľa fanúšikov. A jedno zamyslenie na záver – kedy naposledy ste v nejakej zahraničnej videohre počuli priamo český dabing? Ja osobne si to pamätám snáď len v prípade prvého Assassin's Creed.

Marvel's Avengers – E3 2019 (trailer)

Trailer na Marvel's Avengers ste určite už všetci videli... Ale toto sa nikdy neomrzí.

Aké ohlasy Marvel's Avengers zatiaľ žne na E3 2019?

Spoločne s novými detailmi začínajú na internet presakovať aj prvé reakcie šťastlivcov, ktorí videli 25 minút dlhú a nezosztrihanú ukážku hrateľnosti Marvel's Avengers na vlastné oči. Andrew Reiner zo serveru Game Informer o hre vyhlásil, že hoci je zábavné hrať za jednotlivého superhrdinu, ich animácie a celkový súbojový systém pôsobí v tejto fáze vývoja trochu ťažkopádne a nedotiahnuto. Najlepšie sa zatiaľ javil Hulk, ktorý dokáže nepriateľov pochytiť do svojich zelených dlaní a mlátiť s nimi ostatných zloduchov. Mierka celej hry a akcie odohrávajúcej sa zrazu na obrazovke je ale vraj celkovo impozantná. Na konečný výsledok si ale budeme musieť počkať ešte takmer rok.

Joshua Yehla z IGN píše, že v Marvel's Avengers budete mať príležitosť vyskúšať a vykonávať všetky cool útoky jednotlivých superhrdinov a užívať si ich až filmové spracovanie. Grafika v samotnej hre je vraj vynikajúca, trochu ale pokrivkáva v príbehových animáciách, najmä Thorove vlasy vraj podivne povievali vo vetre. Príliš sa mu nepozdávalo tiež dialógové interakcie medzi jednotlivými postavami, ktoré údajne nie sú ani vtipné, ani pamätihodné. Svoje dojmy ale uzatvára s tým, že štúdio Crystal Dynamics má ešte veľa času prípadné nedostatky vyladiť.

Ako bude v Marvel's Avengers fungovať multiplayer?

Čerstvý rozhovor s producentom a hlavným dizajnérom Marvel's Avengers pre Eurogamer potom poodhaľuje základné fungovanie multiplayeru a kooperatívneho režimu. V hre zrejme budú rôzne druhy misií, niektoré vytvorené špeciálne pre jedného hráča, často aj na konkrétny charakter, iné ale budú prispôsobené na hru viacerých hráčov, to jest viac hrdinov na bojisku. Ak vás zaujíma, či sa v jednej misii môžu zísť napríklad 4 Iron Mani naraz, musím vás sklamať – každý hráč si musí na začiatku zvoliť iného superhrdinu než má zvyšok tímu.

Jednotliví hrdinovia budú mať svoje vlastné zručnosti, ktoré budete prirodzene odomykať hraním. Dočkať by sme sa mali aj najrôznejších voliteľných skinov a ďalších možností, ako upraviť vzhľad svojho hrdinu. Samozrejme, ako takmer žiadna online hra sa ani Marvel's Avengers nevyhne určitej forme monetizácie, tvorcovia sa ale v rozhovore dušujú, že akýkoľvek dodatoční hrdinovia, úrovne či misie budú pre všetkých hráčov zadarmo. Ako ale v skutočnosti budú v hre fungovať mikrotransakcie, avšak upresnené nebolo. Bezpochyby sa to ale dozvieme v najbližších dňoch či týždňoch.

• Zdroje: Cenega Czech (Tlačová správa), IGN, Game Informer, Eurogamer, vlastné

Za všetko môžu Avengers

• Novinka: 11. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Jeden z najslávnejších komiksových superhrdinských tímov ide konečne do akcie vo vlastnej videohre. Doslova pred pár minútami zverejnený trailer na najnovší titul štúdia Crystal Dynamics prezrádza kľúčový okamih, ktorý rozhýbe celý príbeh a Avengers v zostave Captain America, Iron Man, Hulk, Black Widow a Thor vystaví doposiaľ najväčšej skúške.

Keď zatiaľ neznámi útočníci, zrejme vedení superzáporákom Taskmasterom, začnú robiť neplechu na slávnom moste Golden Gate Bridge, Avengers samozrejme ponáhľajú na pomoc a záchranu civilistov. Niečo ale úplne nevyjde a dôjde k výbuchu reaktora, ktorý zničí takmer polovicu mesta a Captain America zrejme zahynie (záber na jeho pomník je dosť výrečný). A čo je horšie, ľudia z tejto tragickej udalosti falošne obvinia práve Avengers, pravdepodobne teda dôjde ku krátkodobému rozpadu tímu. Superhdinovia ale nikdy nevydržia v nečinnosti dlho, táto partička zlomených indivíduí sa tak bude musieť rýchlo otriasť a ísť zachrániť svet.

Marvel's Avengers: A-Day | Official Trailer E3 2019

Prvý trailer na Avengers vyzerá jednoducho fantasticky.

Marvel's Avengers v prvej ukážke vyzerajú skvele

Dlho sa špekulovalo, či hra bude vychádzať z predlohy filmového univerza nazvaného MCU, alebo pre svoju inšpiráciu siahne radšej do stránok farebných zošitov. Po zhliadnutí traileru už môžeme na 100 % povedať, že pravdivý je variant č. 2. Ak sa ale nemýlim, malo by ísť o originálnu zápletku, ktorá si možno sem-tam niečo z komiksov vypožičia, nejde ale o priamu adaptáciu nejakje knihy. Čo je jedine dobre.

Marvel's Avengers: Meet the Cast Official Reveal Trailer – E3 2019 (IGN)

Troy Baker, Nolan North a Laura Bailey sú jedni z niekoľkých, ktorí prepožičali svoje hlasy superhrdinom v Marvel's Avengers.

Trailer síce budí dojem, že je zostrihaný výhradne z cut-scén, sem-tam ale zrejme dôjde aj na prestrih ukazujúci skutočný gameplay. Ak ide o naozajstné herné zábery a nie je to len klamlivá E3 reklama, máme sa naozaj na čo tešiť, pretože to všetko vyzerá až neuveriteľne bombasticky. Osobne sa nemôžem dočkať, až ako Hulk budem drvivými údermi ničiť nepriateľské vozidlá na šrot, prípadne ako boh hromu Thor úradovať kladivom Mjolnir a záporákov smažiť svojimi bleskami.

Okrem Avengers sa určite môžeme tešiť aj na veľa známych komiksových záporákov, koniec-koncov v traileri sa mihol aj Taskmaster či Hulkov protipól Abomination, celkom nepochybne ich ale uvidíme ešte oveľa, oveľa viac. Najväčšou otázkou asi zostáva, kto má vlastne celú tragickú udalosť na svedomí, kto spriada plány na zničenie Avengers? Taskmaster sa málokedy na vlastnú päsť púšťa do niečoho tak veľkého, väčšinou funguje skôr ako námezdný žoldnier, v pozadí sa teda musí pohybovať ešte niekto iný, niekto oveľa zákernejší a ľstivejší.

MARVE'S AVENGERS Release Date Trailer E3 2019 Ant-Man Reveal (RabidRetrospectGames)

Hranie sa s veľkosťou sú Ant-Manovi prirodzenosťou. Snáď v hre dostane dostatok priestoru.

A či sa objavia aj ďalší členovia Avengers, ktorí sa v traileri neukázali? V komiksoch s členmi tohto tímu (čo len krátkodobo) stali celé stovky rôznych hrdinov, vývojári z Crystal Dynamics teda určite majú z čoho čerpať. Na internete sa už objavil aj nový trailer ukazujúci Ant-Mana, z čoho mám ja osobne veľkú radosť. Tým to zjavne ale nekončí, pretože podľa tvorcov sa môžeme tešiť na neustále sa rozširujúcu plejádu hrateľných superhrdinov, pričom každá novo pridaná postava bude zadarmo a Marvel's Avengers nebude obsahovať žiadne lootboxy. Hurá!

Kedy si budeme môcť Marvel's Avengers zahrať?

Square Enix a Crystal Dynamics nás našťastie tentoraz nenechali v neistote a okrem plnohodnotného traileru nám rovno povedali aj dátum vydania. Ten je stanovený na 15. mája 2020, pričom hra vyjde na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia. Ak sa Marvel's Avengers podaria podobne, ako minuloročný Spider-Man od Sony, máme sa rozhodne na čo tešiť.

• Zdroje: Youtube, vlastné

Marvel's Avengers – Oznámenie

1. Marvel's Avengers od Square Enix sa 10. 6. predstavia na E3
  2. O čom budú Marvel's Avengers?
  3. HW nároky na hru Marvel's Avengers

Marvel's Avengers od Square Enix sa 10. 6. predstavia na E3

• Oznámenie: 30. 5. 2019 • Autor: Filip Němec

Konečne! Inak sa tieto emócie opísať nedajú. Už 10. júna o 3 hodine v noci zistíme, čo presne vzniká v spolupráci štúdia Marvel Entertainment, vydavateľstva Square Enix a vývojárov z Eidos Montreal a Crystal Dynamics. Prezradil to vôbec prvý tweet na novom twitter účte nesúci názov Marvel's Avengers, ide teda súčasne aj o potvrdenie oficiálneho názvu hry, ktorý doteraz nebol známy.

Prácu na Avengers hre oznámilo vydavateľstvo Square Enix už v januári 2017, kedy došlo tiež k uzavretiu dlhodobej spolupráci s Marvelom. Vzniknúť má totiž nie len jedna, ale hneď niekoľko hier z Marvel univerza. Vtedajšie oznámenie odprevadil tiež kratučký teaser trailer, ktorý svojou štylizáciou naznačoval prepojenie skôr s filmovým svetom Marvelu (MCU), než že by išlo o titul vychádzajúci primárne z komiksov.

The Avengers Project – teaser trailer z roku 2017

Ukážka jasne akcentuje postavy Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora a pravdepodobne aj Bruce Bannera alias Hulka (okuliare a zelený nádych). Prepojenie s MCU je tak veľmi pravdepodobné.

O čom budú Marvel's Avengers?

Zatiaľ nemáme žiadne oficiálne správy o tom, akým smerom by sa mal titul uberať, isté náznaky ale sú. Staršie úniky hovoria o tom, že Marvel's Avengers majú ponúknuť obrovské univerzum, ktoré hráča zabaví na celé roky. Stretnúť by sme mali nepreberné množstvo postáv v najrôznejších lokáciách a zažiť ikonické momenty z komiksov aj filmov. Tu nie je ani potrebné čítať medzi riadkami, online hra založené na endgame obsahu a grinde ide v tomto prípade cítiť cez celú galaxiu a nepotrebujete na to vševidiaci pohľad Heimdalla. Tomuto tvrdeniu hrá do kariet aj vyhlásenie Square Enix o tom, že majú naozaj v pláne vytvárať dlhodobé live-service tituly v štýle „hra ako služba“.

O niečo neskôr to musel na pravú mieru uviesť prezident a CEO Square Enix Yosuke Matsuda, podľa ktorého sú aj naďalej zaviazaní robiť príbehové hry a zároveň pojem „hra ako služba“ nutne neznamená lootboxy a ďalšie podobné monetizačné prvky. Aj tak má ale pre mňa ako fanúšika Marvelu trpkú príchuť akýkoľvek náznak toho, že sa autori budú pokúšať stvoriť ďalší Anthem alebo Destiny. Toto je totiž veľmi tenký ľad.

Osobne by som tiež stavil na možnosť, že hra bude mať kampaň (ideálne niekoľko kampaní za jednotlivé Avengery) a potom online časť, ktorá by bola jadrom titulu. Na hre totiž pracujú rovno dve štúdia, ktoré by si mohli prácu rozdeliť, čo by nebolo nič neobvyklé. Že pôjde o ambiciózne dielo, naznačuje aj fakt, že napríklad v rámci Crystal Dynamics sa na vývoji bude podieľať hneď niekoľko pobočiek, vrátane najnovšej Crystal Northwest, ktorá vznikla vlani v auguste. Dosť už ale odhadov, 10. júna o 3 hodine v noci budeme pripravení a obratom vás budeme o všetkých novinkách informovať.

• Zdroje: Comicbook, Metro.co.ukGamerevolutionTwitter (PlayAvengers)

HW nároky na hru Marvel's Avengers

Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené