Ak nie ste náruživým hráčom počítačových hier a akčné strieľačky vás tiež príliš neberú, je zbytočné míňať veľké peniaze za super výkonnú, no tiež drahú grafickú kartu. Jej výkon by ste totiž aj tak nevyužili a vaša investícia by tak nemala význam. Na príležitostné hranie nenáročných počítačových hier si vystačíte aj s niečím menej výkonným, ako je napríklad grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G, ktorú si práve dnes otestujeme.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G je postavená na hernom grafickom čipe NVIDIA GP107 spoločnosti NVIDIA s jedným deaktivovaným blokom TPC (Texture/Processor Cluster), na ktorý sú pomocou 128-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR5 s kapacitou 2 GB. Svojim výkonom tak Gigabyte GTX 1050 OC 2G spadá do segmentu stredného výkonu (mainstream), kde zaberá tie úplne najnižšie poschodia výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 380/1 493 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 752 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 7 008 MHz. V porovnaní s referenčnými hodnotami je teda karta na jadre pretaktovaná o 26 MHz v základe a o 38 MHz v Booste. Grafické pamäte sú tak taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G meria na dĺžku 191 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie grafického čipu sa stará jednoduchý liaty hliníkový pasív, bez tepelných rúrok. Moduly grafických pamätí ani napájacia kaskáda grafickej karty nijako chladené nie sú.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria dva protibežné 75 mm ventilátory s 3D tvarovanými lopatkami na dosiahnutie až o 23 % vyššieho tlaku chladiaceho vzduchu. Ventilátory chladiča podporujú funkciu 3D Active Fan, ktorá oba ventilátory pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty úplne vypne.
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Fire Strike Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G na skóre 99,4 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak s rezervou prešla (minimálna hranica je 97 %). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G sa stará 4 + 1-fázová napájacia kaskáda, ktorá nevyžaduje žiadne prídavné napájanie a vystačí si iba s tým, čo jej dodá zbernica PCI Express. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 70 W (max. 75 W), ten tak na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 300 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G riešené pomocou jedného DVI-D (Dual Link) konektora, jedného konektora DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.
Súčasťou balenia grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G je tiež firemný nástroj spoločnosti Gigabyte s názvom Gigabyte Graphics Engine.
Nástroj Gigabyte Graphics Engine slúži na jednoduché pretaktovanie, pomocou ktorého môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. Používateľské rozhranie aplikácie môže byť využité ako používateľovi menej skúsenému, tak aj „profesionálovi“.
Gigabyte Graphics Engine umožňuje pracovať v jednoduchom používateľskom rozhraní, v ktorom si môžete vybrať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov:
Alebo môžete zvoliť rozhranie o niečo profesionálnejšie, v ktorom potom môžete používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča, alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju Gigabyte Graphics Engine si tak môžete zvoliť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):
ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Veľkosť Tranzistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Veľkosť Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Gigabyte GTX 1050 OC 2G | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm 2 3,300 million 14 nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b/7008 | 1 380 MHz 1 493 MHz 1 750 MHz | PCIe 3.0 x16 70 W |
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16 nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b/8008 | 1 544 MHz 1 759 MHz 1 905 MHz | PCIe 3.0 x16 140 W |
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14 nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b/7008 | 1 367 MHz 1 481 MHz 1 797 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16 nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b/8008 | 1 544 MHz 1 759 MHz 1 904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14 nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b/7008 | 1 430 MHz 1 544 MHz 1 798 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14 nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/8000 | 1 430 MHz 1 430 MHz 1 430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14 nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b/7000 | 1 340 MHz 1 340 MHz 1 340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14 nm FinFET | 869 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b/6000 | 1 187 MHz 1 187 MHz 1 187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom môžeme povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade grafických kariet NVIDIA popravde veľmi v láske nemajú. Preto by som majiteľom týchto kariet odporučil hru hrať radšej s nastavením na vykresľovanie pomocou DirectX 11. Radeony spoločnosti AMD sú na tom trochu lepšie a v DirectX 12 predsa len nejaký ten výkon navyše prinesú. Aj tak by som ale odporúčal hrať túto hru skôr pod DirectX 11. Vyvarujete sa občasných zásekov v hre, ktoré sa v prípade DirectX 12 sem-tam objavujú, čo dokazuje aj nízka hodnota ukazovateľa 0,1 % Low.
Ak vám v grafe chýba rýchlosť snímok grafických kariet GeForce GTX 1050 v rozlíšení 2560 × 1440 pod DirectX12, potom verte, že to nie je chyba, len vďaka príliš malej kapacite grafickej pamäte nebolo možné tieto karty namerať.
Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykresľovanie pomocou OpenGL alebo Vulkan. Tu platí jednoduché pravidlo: Ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohto dôvodu tiež hru testujeme iba pod týmto novým a moderným rozhraním.
Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v prípade slabších grafických kariet spoločnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam radšej nechajte vykresľovanie na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z neho nijako významnejšie neťažia.
Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
V počítačovej hre Zaklínač: Divoký Hon je veľmi častým javom stuttering, teda akési chvíľkové „zaseknutie“ obrazu. Hodnoty ukazovateľa „0,1 % Low“ ukazujú, že na tento nepríjemný stuttering v hre trpia Radeony trochu viac než grafické karty spoločnosti NVIDIA.
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Prechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je potom uvedené na priložených snímkach.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť, ako sa vlastne tejto karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými modelmi v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu GP107, ktorý sa od iných grafických kariet GeForce GTX 1050 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či vyššie nastaveným limitom spotreby, ktorý potom toľko neobmedzuje frekvencie grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie (boost), a tým aj výkonu, tak môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách. V prípade grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmedzí 1 716 – 1 759 MHz pri stálej efektívnej frekvencii grafických pamätí 7 000 MHz.
V priemere o 50 MHz nižšia frekvencia, než tá, ktorou disponovala grafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming, potom zapríčinila, že grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G na vyššie taktovanú EVGU stratila v priemere okolo 2 % výkonu. Samozrejme, ostatné grafickej karty, okrem Asus RX 560 O4G EVO, sú na tom so svojím výkonom oveľa a oveľa lepšie.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
Ako to už v prípade grafických kariet s takto nízkym výkonom býva, prevádzkové vlastnosti grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G sú výborné. Menej výkonný grafický čip totiž nevytvára toľko odpadového tepla, a tak ani jeho chladenie nevyžaduje príliš veľa chladiaceho výkonu. Teploty sa v prípade grafickej karty Gigabyte GTX 1050 OC 2G pohybovali na hranici 65 °C pri hlučnosti ľahko presahujúcej 34,5 dBA, čo je samozrejme dobré.
So spotrebou, alebo ak chcete radšej príkonom, je na tom Gigabyte GTX 1050 OC 2G v porovnaní s grafickou kartou EVGA GTX 1050 SSC Gaming o niečo horšie. Nameraný neveľký rozdiel 10 W v neprospech Gigabyte GTX 1050 OC 2G by som ale prisúdil skôr o niečo horšiemu konkrétnemu kúsku grafického čipu s vyššími prúdovými únikmi (leakage current) než grafickej karte ako takej. Pri inom kuse tej istej grafickej karty to môže byť inak.
Požiadavky na výkon grafických kariet a vlastne celého systému na virtuálnu realitu sú oveľa vyššie ako v prípade bežných počítačových hier. VRMark obsahuje celkom tri testy virtuálnej reality, ktoré bežia na monitore počítača a na teste nevyžadujú žiadne náhlavné súpravy.
Výsledky testu Orange Room ukazujú výkon systému v scénach s bežnými požiadavkami na VR, test Cyan Room je potom o niečo náročnejšie a na vykresľovanie scény využíva rozhranie DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon vo veľmi náročných scénach VR, ktorých požiadavky však uspokoja až niektoré grafické karty budúce generácie. Benchmark Blue Room tu preto testovaný nie je.
VRMark |
Ako je z testov VRMark zrejmé, grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G je na využitie virtuálnej reality úplne nevhodná. V oboch testoch Orange Room aj Cyan Room sa totiž držala vždy pod požadovanú snímkovou frekvenciou, takže je úplne jasné, že s touto grafickou kartou na virtuálnu realitu môžete rovno zabudnúť. Samozrejme, v prípade takto málo výkonnej grafickej karty to ani nie je žiadnym prekvapením.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G disponuje veľmi jednoduchým, avšak plne dostačujúcim systémom chladenia. Na tomto chladení kladne hodnotím dvojicu kvalitných ventilátorov WINDFORCE s funkčným monitoringom otáčok a hlavne podporu funkcie 3D Active Fan, ktorá oba tieto ventilátory v prípade nečinnosti a nízkej teploty úplne vypne. To v prípade takto menej výkonných grafických kariet nebýva až tak bežným javom.
Po stránke výkonu potom grafická karta Gigabyte GTX 1050 OC 2G ponúka iba základný výkon na hranie tých najjednoduchších počítačových hier a nenáročných „onlajnovek“, a je tak vhodná prevažne pre začínajúcich alebo len veľmi sviatočných hráčov. Na hranie nejakých akčnejších strieľačiek, v ktorých sa na kvalitné hranie vyžaduje vyššia rýchlosť snímok, rovno zabudnite. To vám táto, a vlastne ani žiadna iná grafická karta GeForce GTX 1050 s 2 GB grafickej pamäte na palube ponúknuť nemôže. Ak teda takéto náročnejšie hry predsa len plánujete hrať, radšej sa porozhliadnite po niečom výkonnejšom, tým ostatným potom táto grafická karta poslúži, myslím, veľmi dobre.
Gigabyte GTX 1050 OC 2G
Grafické kartyGigabyte GTX 1050 OC 2G je pomerne dobre spracovanou grafickou kartou, ktorá však ponúka iba základný výkon na hranie naozaj nie príliš náročných počítačových hier a eSport Gaming.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
My name is Pavel Šantrůček, and I have been working professionally with graphics cards for more than 5 years. I've been mostly focused on structure reviews and graphics cards testing for the last two years, which has become an integral part of my working life at GPUreport.cz. As a programmer, I am also the author of several graphics cards frame-rate analysis tools. One of the most widely known is the Frame Latency Analytics Tool (FLAT), and it is widely used around the world.