AP+ nový vizuál LEGO v APP pro AP+
Zobraziť katalóg

Servis v Alza.sk

Jednoduchý. Rýchly. Spoľahlivý.


Ako môžem reklamovať poškodený tovar?

Najrýchlejšie

1. Reklamácia v autorizovanom servise

Autorizované servisy prinášajú vyšší komfort, flexibilitu a rýchlosť pri riešení vašich reklamácií. Pokiaľ má Váš produkt autorizovaný servis, je rýchlejšie a jednoduchšie Váš výrobok reklamovať priamo tam.

Vyhľadať môj autorizovaný servis
Novinka

2. Jednoducho do AlzaBoxu

  • Vo svojom účte si založte reklamáciu online.
  • Tovar dôkladne zabaľte a balík čitateľne označte číslom prípadu vrátane písmen.
  • Balík doručte do ktoréhokoľvek AlzaBoxu, zvoľte možnosť „Odoslať“ a zadajte číslo prípadu.
    • Doporučujeme si vytlačiť Reklamačný formulár, ktorý nájdete v podrobnostiach založeného prípadu.
      • Odstrihnite z formulára spodnú časť s adresou a čiarovým kódom.
      • Hornú časť vložte dovnútra zásielky spoločne s tovarom a spodnú časť nalepte na dôkladne zabalenú zásielku.
      • V AlzaBoxe následne stačí kliknúť na tlačítko „Odoslať“ a naskenovať čiarový kód.
    • RMA číslo, prosím, nepíšte na originálny obal od tovaru, príde tým k jeho znehodnoteniu.
    • Pred vložením balíka do AlzaBoxu z neho odstráňte všetky predchádzajúce prepravné štítky. Pomôžete nám tým rýchlejšie identifikovať Váš prípad.
    • V prípade, ak vkladáte pod jedným prípadom viacero produktov do schránky, zabaľte ich prosím do jednej krabičky, obalu, alebo ich ľubovoľným spôsobom spojte tak, aby bol vytvorený jeden celok. Pomôžete nám tým rýchlejšie identifikovať Váš prípad.
    • Pokiaľ sa balík nezmestí do otvorenej schránky, schránku nezatvárajte a vráťte sa k obrazovke. Vyberte „Zásielka sa nevojde do schránky“ a postupujte podľa inštrukcií.
    • Prosím, nevkladajte prípad do rovnakej schránky, z ktorej si vyzdvihujete objednávku. Výrazne spomalíte spracovanie svojej žiadosti.
    • Zabalenú zásielku odporúčame zmerať. Maximálne rozmery sú 43 x 33 x 57 cm. V prípade ak je váš balík väčší, prineste nám ho na ktorúkoľvek pobočku Alzy alebo ho zašlite prepravnou spoločnosťou.

    Na čo si dať pozor?

3. Osobne na predajne

Viac

4. Poštou alebo prepravnou spoločnosťou

  • Vo svojom účte si založte reklamáciu online.
  • Tovar pripravte a bezpečne zabaľte.
  • Priložte Reklamačný formulár, ktorý nájdete v podrobnostiach založeného prípadu, alebo priložte sprievodný list s popisom chyby, kópiu nákupného dokladu a Vašu spätnú adresu, prípadne aj s číslom Vášho bankového účtu pre prípad vrátenia peňazí.
  • Tovar odovzdajte prepravnej spoločnosti a odošlite ho na adresu:
    Alza.sk – reklamácie
    Mlynské Nivy 19034/5a
    821 09 Bratislava
Viac

Chcete reklamovať mobil alebo tablet?

Pred servisom telefónu či tabletu, resp. jeho reklamáciou, ho najprv skúste uviesť do továrenského nastavenia. Často môže byť chyba v aplikácii tretej strany, čím sa oprava mobilného telefónu, prípadne tabletu, vyrieši neporovnateľne rýchlejšie. Nižšie nájdete návod, ako na to.
Ako uviesť telefón do továrenského nastavenia

Oprava mobilu či tabletu? Zálohujte svoje dáta

Chcete reklamovať mobil či tablet alebo ho budete vracať do továrenského nastavenia? Potom nezabudnite zálohovať svoje dáta. Servis mobilov je totiž spravidla spojený s ich uvedením do továrenského nastavenia. Nižšie nájdete návod, ako zálohovať mobilné telefóny rôznych značiek.
Ako zálohovať a obnoviť telefón

Otázky a odpovede

Zakúpil som produkt a nie je funkčný

Tovar môžete vrátiť v rámci 14 dňovej lehoty. Osobne alebo poštou (so sprievodným listom) na niektorú z našich predajní. V prípade, že 14-dňová lehota od nákupu už uplynula, môžete tovar reklamovať

Čo potrebujem k reklamácii za dokumenty?

Číslo dokladu o zakúpení alebo číslo objednávky. Pokiaľ tovar pošlete poštou, nezabudnite priložiť sprievodný list v ktorom podrobne popíšte závadu a uveďte spätný kontakt na Vás.

Je postup reklamácie iný, ak som tovar kúpil ako firma?

Ak ste tovar kúpili po 13. 4. 2023, môžete reklamáciu uplatniť do 24 mesiacov aj ako podnikateľ a lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní. Skoršie nákupy sa riadia pôvodným reklamačným poriadkom, ktorý nájdete tu.

Je potrebné priniesť aj príslušenstvo?

Áno, príslušenstvo môže byť príčinou poruchy, alebo je potrebné pre otestovanie zariadenia. Pri televízoroch vždy vezmite stojan, samotná obrazovka by sa mohla pri preprave poškodiť.

Mám poruchu na príslušenstve, je potrebné k reklamácii priniesť aj hlavný výrobok?

Áno, všeobecne príslušenstvo nie je možné reklamovať samostatne. Preto hlavný výrobok odporúčame mať vždy so sebou.

Potrebujem originálny obal od výrobku?

K podaniu reklamácie nie je potrebné mať obal, ale je vhodné v ňom tovar predávať.

Môže reklamáciu vyzdvihnúť niekto iný?

Áno, stačí nám nahlásiť túto osobu ako kontaktnú, telefonicky alebo cez kontaktný formulár. Zároveň je potrebné, aby preberajúca osoba mala so sebou doklad o prijatí do reklamácie. Pokiaľ ste firemný zákazník, prípadný dobropis preplácame iba splnomocnenej osobe, ktorá je u nás evidovaná.

Prídem o svoje dáta v zariadení?

Je to veľmi pravdepodobné. Pokiaľ sa podarí zariadenie opraviť, štandardne sa zo servisu vracia v továrenskom nastavení, ktoré eliminuje prípadný negatívny vplyv aplikácií tretích strán. Odporúčame pravidelné zálohovanie dát, nie len pred podaním reklamácie.

Dostal som v servise protokol o neopraviteľnosti, čo mám robiť?

Postačuje nám originál zaslať poštou alebo sa s ním dostaviť na našu predajňu. Po overení protokolu u dodávateľa Vám zašleme dobropis pre vrátenie peňazí za tovar.

Môžem si pri reklamácii produktu vybrať, či chcem nový produkt alebo vrátiť peniaze?

Áno, pri zadávaní reklamácie si môžete stanoviť preferovanú možnosť riešenia reklamácie. Jej konkrétne vyriešenie sa však stanovuje podľa zákona.

Je nutné mať pri reklamácii produktu so sebou doklad o zakúpení?

Nie, pri reklamácii produktu nie je nutné mať so sebou doklad. Postačí nám Váš e-mail, číslo objednávky či sériové číslo produktu.

Popis reklamačného procesu v Alza.sk

Zadanie reklamácie a pridelenie reklamačného čísla (RMA)

Prijatie tovaru, kontrola technikom, oprava v servise alebo výmena tovaru

V priebehu reklamácie ste informovaný a vždy presne viete, v akom je stave

Reklamáciu riešime v čo možno najkratšom termíne, najneskôr do 30 dní

Čo robiť, keď ...

Chcem odstúpiť od zmluvy

Výrobok môžete do 14 dní od zakúpenia vrátiť, stačí vyplniť online formulár a tovar odoslať alebo doniesť na našu predajňu.

Odstúpenie v lehote 14 dní

Prišiel mi poškodený tovar

  • Pokiaľ ste poškodenie zistili do 48 hodín od prevzatia, bezodkladne kontaktuje prepravnú spoločnosť
  • V ďalších prípadoch sa obráťte na našu infolinku +421 257 101 800, alebo tovar v čo najkratšej dobe dovezte na ktorúkoľvek predajňu Alza.sk
  • Odporúčame obstarať fotodokumentáciu a tovar doniesť kompletný, vrátane obalového materiálu a príslušenstva
  • Viac informácií tu
Ako postupovať

Potrebujete poradiť s niečím iným?

Kontaktujte naše call centrum

+421 2 5710 1800
Vytlačiť
P-DC1-WEB09
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií