Sonic a parťáci (RECENZIA) – Pretekanie s bodlináčmi

Modrý ježko Sonic patrí medzi jeden z tradičných symbolov spoločnosti SEGA, resp. celého počítačového hrania. Aktuálne sa dostal aj do hľadáčika filmových fanúšikov, takže záujemcov o rodinnú pretekársku doskovú hru Sonic a priatelia bude určite dosť. V našej recenzii sa tiež dozviete, ako funguje chytľavý mix podpory vlastného tímu a škodenia ostatným.

Prečítať viac »

Harry Potter: Rok v Bradavicích (RECENZIA) – Komu bude patriť školský pohár?

Kúzelnícky svet J. K. Rowlingovej sa neustále rozrastá o nové príbehy, ale ústrednú pozíciu bude mať zrejme navždy chlapec, ktorý prežil. Harry Potter a jeho osud je skrátka medzigeneračným fenoménom inšpirujúci aj tvorcov stolných hier. Udalosti pôvodných kníh/filmov a študentský život čarodejníka predstavuje vo svojom poňatí aj nová doska Harry Potter: Rok v Bradavicích.

Prečítať viac »

Jízdenky, prosím!: Evropa + Asie (RECENZIA) – Vlakom až na koniec sveta

Na doskoherný trh každoročne pristanú desiatky nových titulov, ktoré sa uchádzajú o vašu pozornosť, ale medzi nimi nájdete niekoľko stálic, ktoré stále bavia široké okolie. Medzi takéto rodinné stolné hry je možné vedľa Osadníkov z Katanu či Carcassonne bez problémov zaradiť aj sériu Jízdenky, prosím! (predtým známe ako Ticket to Ride). V dnešnej recenzii si rozoberieme jeden zo základných variantov Európa a tiež najnovšie rozšírenie, ktoré vás vezme až do ďalekej Ázie.

Prečítať viac »

Nevyzpytatelní (RECENZIA) – Nepriateľ medzi nami aj v hlbinách

Priaznivci atmosférických seáns nad doskovými hrami s hlbokým zážitkom môžu jasať, pretože na náš trh dorazila do českého jazyka lokalizovaná stolová hra Nevyzpytatelní. V nej sa s bandou priateľov snažíte prežiť nájazdy príšer z morských hlbín túžiacich potopiť váš parník, takže sa musíte oháňať, aby ste ich zahnali. Lenže vo vašich radoch sa nachádza niekoľko zradcov túžiacich slúžiť Prastarým. Ako sa dosková hra na motívy sveta H. P. Lovecrafta hrá, sa dozviete v našej recenzii.

Prečítať viac »

World of Warcraft: Wrath of the Lich King (dosková hra) (RECENZIA) – Výprava na sever Azerothu

World of Warcraft patrí k značkám, ktoré priťahujú hráčov samy o sebe vďaka lákavému svetu Azeroth, silnému príbehovému zázemiu a ešte hlbšej histórii, ktorú (nielen) herní vývojári neváhajú stále rozširovať. Toto pútavé univerzum začali využívať aj tvorcovia doskových hier, na ktoré vrúbľujú populárne mechaniky slávnych titulov. Po Small World of Warcraft tak prichádza titul World of Warcraft: Wrath of the Lich King založený na obľúbenom systéme Pandemic. Viac v našej recenzii. Prečítať viac »

Canvas (RECENZIA) – Vo víre inšpirácie

Výtvarne výrazné stolové hry hýriace pestrými farbičkami, podivnými ilustráciami a bezhraničnou fantáziou majú medzi doskovkármi estétmi svoje pevné miesto. Ich rady sa snaží rozšíriť titul Canvas, v ktorom sa počas niekoľkých sekúnd premeníte na maliara s úžasnými nápadmi pre svoje diela. Nemusíte sa báť zložitosti, svoje prvé plátno zvládne aj úplný nováčik, o čom vás presvedčí naša recenzia.

Prečítať viac »

Světlonoš (RECENZIA) – Za iskričkou nádeje

Fantázia tvorcov stolových hier sa nezastaví pred ničím, takže sa môžeme tešiť na pravidelný prísun zaujímavých titulov, ktoré nás môžu donekonečna prekvapovať. Tak ako dnes recenzovaný projekt Světlonoš, v ktorom tvorcovia vsadili na osvedčený recept tvorby družiny a hádzania kockami, ktorý zabalili do nádhernej pochmúrnej čiernobielej grafiky. Ako sa hra od Cédrica Chaboussita hrá, sa dozviete v našej recenzii.

Prečítať viac »

X-Men: Povstání mutantů (RECENZIA) – superhrdinské ťahanie naprieč kontinentmi

Vo svete doskových hier majú veľké licencie svoje pevné miesto, pretože na atraktívnu tému sa nechajú nalákať nielen vyznávači súbojov nad doskou stola, ale aj nováčikovia, ktorých privábi obľúbené univerzum. To určite platí pre komiksový fenomén Marvel, s ktorého licenciou v krátkom slede vyšlo hneď niekoľko titulov ako LCG Marvel Champions, kartové Marvel: rukavica nekonečna či marvelovská variácia na Splendor. Teraz sa na trhu objavuje projekt X-Men: Povstání mutantů, ktorý sa spolieha na kocky. Poďme sa na neho pozrieť.

Prečítať viac »

Zombicide: Druhá edícia (RECENZIA) – Hlad je sviňa

Na trhu sa nenájde veľa stolových hier s epickým priebehom, do ktorých by mohli naskočiť aj doskovkoví zelenáči a užiť si ich. Jednu z výnimiek predstavujú tituly z rodiny Zombicide, pri ktorých základné pravidlá pochopíte behom pár kôl a v tíme so skúsenejším hráčom si boj proti zombíkom vychutná každý. Po fantasy odnoži Čierny mor a niekoľkých prídavkoch s vlkolakmi a orkami sa vracia späť moderná verzia, teraz s upravenými mechanikami v druhej edícii. Ako sa tento masaker nemŕtvych hrá, sa dočítate v našej recenzii.

Prečítať viac »

Zóna: Tajemství Černobylu (RECENZIA) – Radiácii navzdory

Máloktorá katastrofa modernej histórie vzbudzuje v ľuďoch takú predstavivosť a zvedavosť ako výbuch černobyľskej elektrárne. Dodnes z neho ťaží inšpiráciu nejeden postapokalyptický román východných autorov alebo filmoví tvorcovia. Na suchu nezostávajú ani počítačoví hráči, predovšetkým vďaka akčnej FPS S.T.A.L.K.E.R., ktorého druhý diel sa práve pripravuje. Práve naň v mnohom nadväzuje stolová hra Zóna: Tajemství Černobylu, na ktorú sa pozrieme v dnešnej recenzii.

Prečítať viac »

Marvel Champions: Kartová hra (RECENZIA) – Mocní hrdinovia vo vašich rukách

Kinematografia zaváňajúca pukancovou zábavou v súčasnosti nemá inšpiratívnejšie zdroje ako komiksy. V našej redakcii sa tešia veľkej popularite zošity od vydavateľstva Marvel a s nimi sa spájajúce filmový svet MCU, čo sa odráža aj v natešenosti na počítačové spracovanie Avengers. Než sa ho budúci rok dočkáme, môžeme zažiť vlastné dobrodružstvo v doskovke Marvel Champions, na ktorú sa pozrieme v dnešnej recenzii. Prečítať viac »

Hra o tróny: Dosková hra (RECENZIA) – Rozšírenie Matka drakov posúva pôvodný titul k dokonalosti

Stolné hry nestarnú, ale zrejú ako víno, o tom vás budú presviedčať všetci nadšení hráči doskoviek. Na rozdiel od počítačových hier, ktoré možno veľmi ľahko updatovať, sa totiž tituly uzavreté v škatuliach musia dobre hrať už od začiatku. Chute hráčov sa však časom menia a podnetov na úpravu je tiež stále dosť, takže mnohokrát vychádzajú ďalšie edície. A práve podobný osud stretol aj projekt Hra o tróny: Dosková hra, ktorá sa v SR predáva v druhom vydaní a teraz tiež dostala poriadne rozšírenie Matka drakov. Prečítať viac »
+421 2 5710 1800