Final Fantasy VII Remake (PREVIEW) – Všetko, čo potrebujete vedieť

Je to už dvadsať rokov, čo si hráči mohli na svojich prehistorických „plejstejšnoch“ vyskúšať Final Fantasy VII. Išlo síce o siedmy diel série, ale vzhľadom na to, že išlo o prvý diel vydaný na konzolu PlayStation, dostal a sa do povedomia oveľa väčšieho počtu ľudí, než tomu bolo pri predošlých tituloch. Square Enix teraz chystá remake jedného z najobľúbenejších dielov tejto JRPG série a vy sa v našom článku o tomto projekte dozviete všetko podstatné.

Preview

Final Fantasy VII; wallpaper: cover, Cloud

• Žáner: akčné JRPG  Multiplayer:? • Vývojár:   Square Enix • Vydavateľ: Square Enix • Platformy a Dátum vydania: PS4, (bude oznámené) • Homepage: ffvii-remake.square-enix-games.com/en-us • Čeština: ?

Final Fantasy VII Remake – Preview

1. Čo je to Final Fantasy VII?
  2. Príbeh a jeho podoba vo Final Fantasy VII Remake
  3. Dynamickejší súbojový režim
  4. Final Fantasy VII bude rozdelený na viac časti a pobeží na Unreal Engine 4
  5. Dátum vydania a platformy

Čo je to Final Fantasy VII?

• Preview: 20. 5. 2019 • Autor: Jiří Fait

Písal sa rok 1997 a na vtedy ešte pomerne novú konzolu PlayStation vydala spoločnosť Sony Computer Entertainment (pre Japonsko to vtedy bola firma Square) RPG Final Fantasy VII. Prvýkrát sa séria ukázala v 3D podobe, kedy sa hráči mohli kochať trojrozmernými charaktermi a objektmi namiesto statického 2D pozadia, ktoré sa však zachovalo napríklad pri pohybe postáv po rozsiahlom svete. Súboje sa odohrávali v archaickom pseudo-ťahovom systéme zvanom Active Time Battle, titul mal pôsobivý príbeh a postavy, a aj keď vtedy ešte trojrozmerné herné počiny pôsobili trochu hranato, bola to pecka, takže sa Final Fantasy VII nezmazateľne zapísalo do hráčskych sŕdc po celom svete.

Final Fantasy VII – E3 2015 Trailer | PS4

Prvý trailer odhalený na E3 2015 je veľmi filmový a záberov zo samotného gameplayu je poskromne.

Niet preto divu, že po ohlásení remaku Final Fantasy VII na E3 2015 vypuklo na sociálnych sieťach hotové šialenstvo. Najmilovanejší diel série sa vracia v geniálnej podobe so všetkým, čo k modernému hraniu patrí! Nejakú dobu sa, prirodzene, šírili teórie a špekulácie o vývoji, zmenách v gameplayi a celkovom vyznení titulu, lenže vývojári zo Square Enix boli   dlhú dobu skúpi na slovo, takže sa na FF VII takmer zabudlo. Situácia sa zmenila až 9. mája 2019, kedy sa Sony vo svojej streamovacej relácii State of Play vytasilo s novým trailerom a znovu tak rozdúchalo uhlíky záujmu.

Final Fantasy VII Remake – Teaser Trailer | PS4

Nový trailer odhalený na streame State of Play. Ukazuje ďalšie zábery a tiež tu môžeme zahliadnuť Aerith, čo je dôležitá postava v príbehu Final Fantasy VII.

Príbeh a jeho podoba vo Final Fantasy VII Remake

Podľa všetkého budeme opäť hrať za žoldniera Clouda Strify, ktorý sa ocitne na strane ekoteroristickej organizácie AVALANCHE, ktorá má za cieľ zachrániť planétu a zbaviť sa zlej korporácie nazvanej Shinra. Tá vládne dystopickému mestu Midgar a ako si viete predstaviť, jeho obyvatelia nie sú práve spokojní.

Final Fantasy VII Remake; screenshot: Cloud Strife

Žoldnier Cloud Strife sa pripletie k niečomu, čo mu neraz rozhádže vytunenú šticu. Záchrana sveta a zvrhnutie zlej korporácie nebude žiadna prechádzka ružovým sadom.

Vývojári sľúbili, že v remaku nájdu hráči všetky lokácie, postavy a príbehy, ktoré toľko zbožňujú a že sa hlavná dejová linka zachová, avšak riaditeľ pre vývoj Final Fantasy VII Tetsuya Nomura zároveň dodal, že sa dočkáme prehĺbenia v oblasti príbehu a niekoľko „tweakov“, čo je jedine dobre, pretože by bola škoda nechať univerzum Final Fantasy VII prejsť len cez krajší kopirák.

Svet bude oveľa väčší a detailnejší, čo je len prirodzené vzhľadom na to, že originál vyšiel v roku 1997. Podľa doteraz vydaných trailerov to ale nevyzerá na otvorený svet, ale skôr na rozsiahlejšie preskúmateľné časti. Zatiaľ to ale nie je celkom jasné a je celkom dosť možné, že sa vo finále dočkáme niečoho podobne „otvoreného“, ako malo Final Fantasy XV.

Dynamickejší súbojový režim

Ťahovému systému z Final Fantasy VII alebo VIII už odzvonilo, takže sa skôr staneme svedkami akčného plákania zbraní, čo sa bude veľmi podobať už spomínanému Final Fantasy XV alebo Kingdom Hearts 3. Na niektorých screenshotoch a traileroch možno vidieť akčné pasáže, kde je v ľavej dolnej časti zobrazený príkazový riadok použitých pohybov a comb a pravá časť patrí tabuľkám s menami spoločníkov, ich zdraviu a počtu PP (čo môžeme brať ako ekvivalent many). Tiež to podľa doterajších gameplay videí vyzerá, že si budeme môcť zvoliť skratky na použitie predmetov, elixírov a špeciálnych útokov.

Final Fantasy VII Remake; gameplay: súboj Final Fantasy VII Remake; gameplay: boss

Súbojový systém veľmi pripomína ten z Final Fantasy XV. V dnešnej dobe by ťahové bitky mohli pôsobiť pre moderného hráča dosť archaicky.

Pôvodný Final Fantasy VII obsahoval deväť hrateľných postáv. Menovite sú to Cloud, Tifa, Barret, Aerith, Red XIII, Caith Sith, Cid, Yuffie a Vincent. Prví traja menovci sa už mihli v traileri z roku 2015 a posledné video tiež ukázalo Aerith, ktorá stále zbožňuje svoje kvety (a Cloud vyzerá stále rovnako nechápavo, keď je mu jedna ponúknutá), takže minimálne Aerith by mala opäť byť ako jedna možná členka družiny na chystaný remake. Vzhľadom na to, že Square Enix bude mať na tohtoročnom E3 svoj vysielací program, mohli by sme sa tak dočkať ďalších informácií pomerne skoro.

Final Fantasy VII bude rozdelený na viac časti a pobeží na Unreal Engine 4

Podľa dostupných informácií by sme ale nemali očakávať epizodické jednohubky, akými boli napríklad hry od Telltale. Square Enix tvrdí, že každá časť bude v podstate plná hra, takže by sa nemalo stať, že si za plnú cenu dokúpime akési mini príbehové DLC. V roku 2016 Yoshinori KITAS (riaditeľ pre vývoj pôvodnej Final Fantasy VII) magazínu Game Informer prezradil, že každá časť týchto „epizód“ pre Final Fantasy VII remake je prinajmenšom rovnako veľká ako celý Final Fantasy XIII.

Final Fantasy VII Remake; gameplay: Barret Final Fantasy VII Remake; gameplay: Aerith

Barret je správne drsný a Aerith správne krehká. Obaja by mali byť potenciálnymi spoločníkmi v družine.

Z trailerov ste iste vypozorovali to, že všetko vyzerá naozaj pekne, za čo môže hlavne Unreal Engine 4. cloudové natužené vlasy jemne poletujú vo vetre, Aerith sa príjemne usmieva a súboje vyzerajú správne nadsadené. Jednoducho klasické JRPG, ktoré navyše ešte skvele vyzerá. Otázkou zostáva, prečo vlastne Square Enix nepoužilo „domáci“ engine Luminous Studio, na ktorom bežal tiež Final Fantasy XV? Je celkom dosť možné, že Unreal Engine 4 sa ľahšie modifikuje a keďže odhalenie PlayStation 5 je v podstate za rohom, mohli by vývojári pre remake Final Fantasy VII plánovať tiež generačný most medzi PS4 a PS5.

Dátum vydania a platformy

Už som mierne načal oné špekulácie o cross-generačnej kompatibilite. Podľa všetkého Square Enix plánuje vydať remake Final Fantasy VII ako na existujúce konzoly spoločnosti Sony, ako aj na tie nové s číslovkou 5. Znamená to však, že by sme sa remaku nemali dočkať skôr, než Sony vypustí svoj najnovší stroj do sveta? Tieto informácie by mala objasniť konferencia Square Enix na tohtoročnej E3, avšak ja si trúfam tvrdiť, že remake Final Fantasy VII vyjde tesne pred PS5 a bude dostupný na oboch spomínaných konzolách.

Takže herné mašiny od Sony sú isté, ale čo zvyšok sveta? Zatiaľ sa remake Final Fantasy VII tvári ako PlayStation exkluzivka, ale to sa môže rýchlo zmeniť. V dnešnej dobe nie je žiadnym divom to, že sa tieto tituly konvertujú aj na Microsoft Xbox a Windows. Final Fantasy VII remake možno bude mať časovú exkluzivitu na PlayStation podobne ako Rise of Tomb Rider na Xbox One, ale podľa mňa nebude trvať dlho a titul sa dostane aj na PC a Xbox. Ak možno veriť GameStopu a jeho naceneniu remaku Final Fantasy VII, potom by to nemuselo trvať príliš dlho.

PlayStation Experience 2015: Final Fantasy VII Remake – PSX 2015 Trailer | PS4

PlayStation Experience v roku 2015. Je to v podstate rozšírený trailer z E3, ale aj tak poteší. Teraz už len to dátum vydania!

Dátum vydania je stále vo hviezdach. Zatiaľ to sú obyčajné špekulácie, takže si budeme musieť počkať na E3 2019, kde sa snáď (určite!) dozvieme niečo konkrétnejšie. Square Enix tento rok zastúpi spoločnosť Sony, ktorá svoju účasť na hernom sviatku odriekla, takže by sme mohli očakávať akčnejšiu prezentáciu plnú bombastických noviniek, kde sa okrem iného dozvieme aj to dátum vydania. Človek môže dúfať...

• Zdroje: trustedreviews.com, techradar.comgameinformer.comfamitsu.com, twitter.com