Ring Fit Adventure (RECENZIA) – Perfektné fitness RPG, pri ktorom sa riadne zapotíte

Herný priemysel sa v minulosti už niekoľkokrát stretol so snahou skombinovať hry s cvičením. Väčšina hráčov však z týchto pokusov veľmi nadšená nebola, pretože išlo o výrobky zacielené na fanúšikov fitness, medzi ktorými sa popravde veľa milovníkov hier nenachádzalo. Vývojári z Nintendo sa preto rozhodli, že celý koncept prekopú a vydajú na Nintendo Switch. Tak čo myslíte, podarilo sa im v RPG Ring Fit Adventure konečne spojiť zábavu s fyzickým záprahom?

• Žáner: Športové RPG • Multiplayer: Nie • Vývojár: Nintendo EPD • Vydavateľ: Nintendo • Platformy a Dátum vydania: Switch (18. októbra 2019)Homepage • Čeština: Nie

Obsah recenzie Ring Fit Adventure

1. Pred začiatkom dobrodružstva Ring Fit Adventure je nevyhnutná kalibrácia
  2. Beh pekným svetom vám tu okorení fyzičku testujúce súboje
  3. Hráčom neholdujúcim celistvým príbehom ponúka Ring Fit Adventure obstojné alternatívy
  4. Ovládanie vývojári z Nintendo úplne nedomysleli
  5. Prostredníctvom hravosti dokáže Ring Fit Adventure riadne okoreniť inak nudné cvičenia
  6. Recenzia Ring Fit Adventure: záverečné hodnotenie

Pred začiatkom dobrodružstva Ring Fit Adventure je nevyhnutná kalibrácia

• Recenzia: 7. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Zatiaľ čo vám väčšina hier na začiatku prezentuje svoj príbeh, Ring Fit Adventure na to ide z úplne iného konca. Namiesto naznačovania deja vás doslova núti k tomu, aby ste ho riadne nakalibrovali, čím si podľa slov vývojárov z Nintendo zaistíte, že vaše telo následne dostane taký zážitok, na aký skutočne má. Je tým pádom dobré sa tejto fáze venovať naozaj pozorne, pretože keď ju odbijete, môže byť cvičenie príliš ľahké či naopak tak náročné, že nebudete schopní postúpiť ďalej, čo samozrejme nepredstavuje ideálny stav. Za seba musím uznať, že keď v rámci kalibrácie predvediete to najlepšie, čoho ste schopní bez toho, aby ste sa vyložene pretiahli, môžete sa tešiť na to, že si nadchádzajúce hodiny hrania riadne užijete.

Ring Fit Adventure; screenshot: cover
Popravde som od Ring Fit Adventure veľmi veľké zázraky neočakával, nakoniec ma však príjemne prekvapil.

Akonáhle v Ring Fit Adventure nástroje riadne nakalibrujete, objaví sa pred vami možnosť vydať sa na dobrodružnú výpravu, predstavujúcu jednu z hlavných ťahúňov tohto dielka. Na jej začiatku sa primárne protagonista celého príbehu objaví na krásnej lúke, v ktorej strede poletuje záhadný kruh. V momente, kedy k nemu náš šampión pristúpi, začne rozprávať a žiadať o bezodkladnú pomoc. Ako správny hrdina vami kontrolovaná postava ihneď odpovie na jeho náreky a natiahne nešťastný kruh natoľko, že jeho vnútorná časť exploduje, čím do sveta vypustí pána temnôt Draugaxa, ktorý si ho chcel vždy podrobiť. Našťastie pre vás sa z poškodenej obruče stane magická zbraň, ktorá má predstavovať jediný nástroj schopný zastaviť zlo predtým, než si podrobí všetkých obyvateľov tejto rozprávkovej krajiny.

Keby som mal príbeh Ring Fit Adventure hodnotiť podľa meradiel, ktoré uplatňujem pri RPG, prepracovanejších stratégií alebo akčných adventúr, nedopadol by veľmi dobre, pretože hoci nejde o vôbec zlé rozprávanie, je to skôr prvok, ktorý má hráča motivovať k postupu. Neočakávajte tým pádom žiadnu komplexnú zápletku či dej plný prekvapivých momentov, z ktorých sa vám bude tajiť dych. Postavená pred vás bude prostá linka s niekoľkými odbočkami, ktorej dokončenie normálnemu hráčovi, ktorý nikam neponáhľa, zaberie pokojne aj jednu desiatku hodín. Každá sekunda v Ring Fit Adventure sa však počíta, takže aj keď budete hrať napríklad pol hodinky denne, vaše telo to spozná, o čom som sa mohol v predchádzajúcich dňoch sám presvedčiť na vlastnej koži.

Ring Fit Adventure – Vlastná zostava (Gameplay)

Väčšinu pohybov si máte v Ring Fit Adventure možnosť otestovať na výcvikovom robote.

Beh pekným svetom vám tu okorení fyzičku testujúce súboje

Po hernom svete Ring Fit Adventure sa pohybujete po svojich, takže vo chvíli, keď vyrazíte v ústrety dobrodružstva, odštartujete cvičiaci proces, v rámci ktorého budú dostávať zabrať hlavne nohy. Definujú tempo, akým sa vaša postava pohybuje po vytýčenej ceste, vďaka čomu sa behu občas rozhodne nevyhnete, pretože niektoré pasáže chôdzou neprejdete, ani keby ste chceli akokoľvek. Úplne sa námahe počas prechádzania krajinou nevyhnú ani ruky, hoci na ne v týchto etapách nie je kladená primárna záťaž, zvierajú totiž plastový kruh, ktorý je hlavným ovládačom, a tiež symbolom tejto hry. Používať ho budete na skákanie cez prekážky, zdolávanie bezodných priepastí, likvidáciu nie príliš vzdialených debien, k nasávaniu halierov a vstrebávaniu skúseností zvyšujúcich medailí.

Práve skúsenosti sú popri príbehu jedným z prvkov, ktoré hráča stabilne motivujú na to, aby cvičil ďalej, aj keď by to za normálnych okolností vzdal. Za každú absolvovanú lokáciu vás Ring Fit Adventure odmení vždy určitým počtom bodíkov, ktoré po čase premeníte v novú úroveň, ktorá vám dá prístup k doteraz uzamknutým cvikom. Spočiatku máte totiž k dispozícii len štyri pohyby, medzi ktorými nájdete napríklad tradičný drep, ktorý si väčšina z nás riadne zafixovala už v školských rokoch. Keď sa však do Ring Fit Adventure opriete, dá vám po pár hodinách v hre k dispozícii slušnú škálu Fit schopností. Tými počiatočnými zostavu veľmi rýchlo obmeníte nielen kvôli tomu, že vyzerajú atraktívnejšie, ale aj preto, že sú v boji proti monštrám výrazne efektívnejšie ako tie, ktoré sú vám dané na začiatku.

Ring Fit Adventure; gameplay: štatistika Ring Fit Adventure; gameplay: npc Ring Fit Adventure; gameplay: krajina
Hoci Ring Fit Adventure nepredstavuje po stránke vizuálu žiadne veľdielo, vaše oko si jeho priechod užije.

Aj keď by to človek spočiatku nepovedal, RPG prvok je tu spracovaný až prekvapivo silno. Totožne ako v niektorých východných zástupcoch tohto žánru má v Ring Fit Adventure celkový vývoj hlavného protagonistu zmysel, pretože v jeho rámci dostávate k dispozícii zručnosti určené na zdolanie špecifických výziev, s ktorými si za použitia iných pohybov jednoducho neporadíte. Určité cviky majú dokonca plošný vplyv, takže ste s nimi schopný aktívne likvidovať viac nepriateľov na jedno zacvičenia, čo sa hodí predovšetkým v neskorších etapách hrania, kedy už pred vás Ring Fit Adventure nestavia jednotlivca, ale celé skupiny. Tie sú väčšinou tvorené zástupcami jednej triedy, občas však narazíte na pestrejšiu družinu zloženú z viac monštier, pri ktorej je potrebné použiť trošku odlišné Fit sety.

Ako už bolo povedané v predchádzajúcom odseku, súboje s nepriateľmi nie sú spočiatku vôbec náročné. Ide totiž o obyčajných poskokov, ktorí sú časom nahradení silnejšími odrodami, ku ktorých eliminácii potrebujete viac než zacvičiť jeden, či dva cviky. Najväčšou výzvou sú samozrejme extrémne silné monštrá a bossovia, ktorým spočiatku dominuje strašný Draugax, ku ktorého úplnému porazeniu je potrebné urobiť pokojne aj desiatku rôznych pohybov. Ring Fit Adventure je v tomto ohľade jednoducho nastavený tak, aby vám dával čím ďalej tým viac do tela, takže postup hrou automaticky zvýši nielen výdrž a bojovú efektivitu vášho protagonistu, ale aj zdravie nepriateľov, kvôli čomu sa nebudete ani v okamihu, keď už za sebou budete mať niekoľko prepotených hodín nudiť.

Ring Fit Adventure – Draugax (Gameplay)

Draugax predstavuje dlhodobo jednu z prekážok, ktoré ste v Ring Fit Adventure nútení odpratávať z cesty.

Hráčom neholdujúcim celistvým príbehom ponúka Ring Fit Adventure obstojné alternatívy

Nie každý potencionálny hráč Ring Fit Adventure samozrejme holduje príbehu, či RPG prvkom, čo bolo autorom Ring Fit Adventure už pri vývoji jasné, a tak do svojej hry zabudovali vedľa kampane tiež niekoľko alternatív, s pomocou ktorých si môžu pohybuchtiví jedinci dať tiež do tela. Pokiaľ vám vyložene nesedí forma, akou je tu kampaň prezentovaná, nemáte príliš času, alebo jednoducho len chcete cvičiť určitú partiu, môžete si pustiť Quickplay, ktorý je viac flexibilný ako dejové misie. V prípade, že sa rozhodnete pre túto možnosť, bude vám ponúknutých celkom dvanásť minihier, v ktorých spektre je možné nájsť hrnčiarsku dielňu, balansovanie, uhýbanie pred letiacimi predmetmi, alebo behanie na bežiacom páse. Každá z aktivít navyše nezaberie dlhšie ako minútu, vďaka čomu sa skvele hodí aj na party.

Hoci som si Quickplay s jeho mini hrami a jasne zameranými zostavami obľúbil, po určitej dobe ho zatienila možnosť vytvoriť si vlastný set, ktorý som si vďaka množstvu alternatív, ktoré mi ponúkla, doslova zamiloval. Najviac mi zrejme ako stabilne hrajúcemu jedincovi sadla joga, pomocou ktorej som krásne uľavil svojmu vysedávajúcemu telu. Príjemným prekvapením popravde bola tiež možnosť cvičiť a byť odmeňovaný bez toho, aby som mal hru na Nintendo Switch vôbec zapnutú. Stačilo len odmontovať jeden z ovládačov, pripnúť ho na kruh a následne čas od času vykonať pri práci nejaký ten cvik.

Ring Fit Adventure; gameplay: pohodové cvičenie Ring Fit Adventure; gameplay: záťaž Ring Fit Adventure; gameplay: ulievareň
Po každom cvičení máte v Ring Fit Adventure možnosť zmerať si pulz, čím zistíte, ako veľmi ste si vlastne mákli.

Ovládanie vývojári z Nintendo úplne nedomysleli

Doteraz sa táto recenzia niesla predovšetkým na kladnej vlne, čo spôsobilo predovšetkým kvalitné spracovanie celého produktu. Nie všetko je na tomto diele však navrhnuté tak, aby som to mohol s pokojným srdcom chváliť. Najväčším nedostatkom Ring Fit Adventure je v mojich očiach nutnosť ovládať hru aj mimo cvičebný proces za pomoci plastového kruhu. Keby s ním bolo možné v hernom menu rýchlo a efektívne pracovať, zrejme by som proti nemu nič nenamietal. Vývojárom z Nintendo sa bohužiaľ nepodaril jeho dizajn, takže nám vo finále dodali strnulý spôsob kontroly, s ktorým sa nepracuje veľmi príjemne. Minimálne za seba by som preto uvítal možnosť si tu všetko nastaviť za pomoci ovládačov, čím by som ušetril nielen hromadu času, ale aj svoje nervy.

Keď už som načal nedostatky Ring Fit Adventure, nemôžem nespomenúť prvok, ktorý síce nepredstavuje niečo, čo by vám vyložene narušovalo zážitok z hrania, avšak niektorých iste donúti k zamysleniu. Problémom, ktorý v tomto odseku dostane priestor, je cenovka atakujúca vo väčšine obchodov takmer osemdesiat eur, ktoré na zemi rozhodne nenájdete. Keby šlo následne plastový kruh použiť v ďalších tituloch, zrejme by to nebol až tak citeľný nešvár, bohužiaľ aktuálne je na trhu iba Ring Fit Adventure, takže je potrebné si riadne premyslieť, či vám tento kúsok stojí za investíciu.

Ring Fit Adventure – Minihra (Gameplay)

Ak nie ste fanúšikmi príbehov, ponúkne vám Ring Fit Adventure tiež slušnú škálu minihier.

Prostredníctvom hravosti dokáže Ring Fit Adventure riadne okoreniť inak nudné cvičenia

Aby som povedal pravdu, nie som práve veľkým fanúšikom cvičenia, veľmi dlho som kvôli tomu zvažoval, či do Ring Fit Adventure ísť, alebo nie. Nakoniec som sa však rozhodol, že do neho predsa len pôjdem, a dobre som urobil, pretože mi ponúkol báječný mix hry a cvičenia. Jeho primárnym esom bola prítomnosť relatívne jednoduchej dejovej línie, stabilne ma motivujúcej na to, aby som pokračoval v mojej telo posilňujúcej výprave, hoci sa mi vždy úplne nechcelo. Hra sa v tomto ohľade odklonila od konceptu, s ktorým pracuje väčšina fitness titulov. Tie vás síce tlačia do toho, aby ste svojim svalom dali zabrať, avšak nijako efektívne neodmeňujú vaše úsilie, čo je pre hráča, ktorý rád vidí postup na hernej obrazovke, vcelku slušný problém, s ktorým sa Ring Fit Adventure podarilo vysporiadať na jednotku.

Ring Fit Adventure; screenshot: level
Nové úrovne predstavujú v Ring Fit Adventure prvok, ktorý vás bude neustále hnať dopredu.

Ring Fit Adventure je perfektný mix fitness a tradičnej adventúry s RPG prvkami, v ktorej môžete vášmu telu slušne zakúriť. V prípade, že hľadáte titul na cvičenie pre celú rodinu, je tento projekt ideálnou voľbou. Nesmiete od neho však čakať, že vám ponúkne extrémnu fyzickú záťaž, pretože týmto smerom tento kúsok rozhodne necieli. Ak teda patríte medzi stabilných návštevníkov posilňovne, nie som si istý, či vás uspokojí, kúpu tým pádom riadne premyslite, keďže nejde o úplne najlacnejšiu záležitosť. Za seba investíciu do Ring Fit Adventure vrelo odporúčam, keďže ide o kus, pri ktorého hraní sa nebudete len skvele baviť, ale tiež si zlepšíte kondičku, a to je predsa len pri takto ladených produktoch to, o čo beží.

Recenzia Ring Fit Adventure: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
95 %