Alza.sk
Zobraziť katalóg

Servis v Alza.sk

Jednoduchý. Rýchly. Spoľahlivý.


Ako môžem reklamovať poškodený tovar?

Najrýchlejšie

1. Reklamácia v autorizovanom servise

Autorizované servisy prinášajú vyšší komfort, flexibilitu a rýchlosť pri riešení vašich reklamácií. Pokiaľ má Váš produkt autorizovaný servis, je rýchlejšie a jednoduchšie Váš výrobok reklamovať priamo tam.

Vyhľadať môj autorizovaný servis
Novinka

2. Jednoducho do AlzaBoxu

  • Vo svojom účte si založte reklamáciu online.
  • Ak nie je tovar v originálnom balení, zabaľte ho tak, aby dorazil nepoškodený. Označenie zásielky nie je potrebné.
  • Pokiaľ vraciate viac tovaru pod jedným prípadom, zabaľte ich spoločne do jedného celku (napr. krabičky alebo tašky).
  • Doneste tovar do akéhokoľvek AlzaBoxu, zvoľte možnosť "Odoslať" a zadajte číslo prípadu. Ak máte viac prípadov, zadajte ich postupne.
  • Novo si môžete vybavenú reklamáciu v AlzaBoxe tiež vyzdvihnúť.
    • Pred vložením balíčka do AlzaBoxu z neho odstráňte všetky predchádzajúce prepravné štítky. Pomôžete nám tým rýchlejšie identifikovať Váš prípad.
    • Pokiaľ sa balíček nezmestí do otvorenej schránky, tak schránku nezatvárajte a vráťte sa k obrazovke. Vyberte "Otvoriť väčšiu schránku" a postupujte podľa inštrukcií. 
    • Nevkladajte prosím prípad do rovnakej schránky, z ktorej si vyzdvihujete objednávku. Výrazne tým sťažíte identifikáciu Vášho prípadu.
    • Zabalenú zásielku odporúčame zmerať. Maximálne rozmery sú 43 x 33 x 57 cm. Ak je váš balík väčší, prineste nám ho na ktorúkoľvek pobočku Alzy alebo ho zašlite prepravnou spoločnosťou.

    Na čo si dať pozor?

3. Osobne na predajne

Viac

4. Poštou alebo prepravnou spoločnosťou

  • Vo svojom účte si založte reklamáciu online.
  • Tovar pripravte a bezpečne zabaľte.
  • Priložte Reklamačný formulár, ktorý nájdete v podrobnostiach založeného prípadu, alebo priložte sprievodný list s popisom chyby, kópiu nákupného dokladu a Vašu spätnú adresu, prípadne aj s číslom Vášho bankového účtu pre prípad vrátenia peňazí.
  • Tovar odovzdajte prepravnej spoločnosti a odošlite ho na adresu:
    Alza.sk – reklamácie
    Mlynské Nivy 19034/5a
    821 09 Bratislava
Viac

Chcete reklamovať mobil alebo tablet?

Pred servisom telefónu či tabletu, resp. jeho reklamáciou, ho najprv skúste uviesť do továrenského nastavenia. Často môže byť chyba v aplikácii tretej strany, čím sa oprava mobilného telefónu, prípadne tabletu, vyrieši neporovnateľne rýchlejšie. Nižšie nájdete návod, ako na to.
Ako uviesť telefón do továrenského nastavenia

Oprava mobilu či tabletu? Zálohujte svoje dáta

Chcete reklamovať mobil či tablet alebo ho budete vracať do továrenského nastavenia? Potom nezabudnite zálohovať svoje dáta. Servis mobilov je totiž spravidla spojený s ich uvedením do továrenského nastavenia. Nižšie nájdete návod, ako zálohovať mobilné telefóny rôznych značiek.
Ako zálohovať a obnoviť telefón

Otázky a odpovede

Zakúpil som tovar a nie je funkčný

Vo svojom účte si založte reklamáciu online a popíšte prosím detailne závadu. Tovar následne stačí vložiť do AlzaBoxu, priniesť osobne na pobočku alebo poslať balíkom (so sprievodným listom). Po kliknutí na „Reklamovať“ si najskôr zvoľte, kam vám máme vrátiť vybavenú reklamáciu. Následne čo najpodrobnejšie popíšte závadu a v prípade viditeľného poškodenia tiež priložte fotografie.

Zakúpil som tovar a bol mi doručený poškodený alebo nekompletný

Pokiaľ ide o poškodenie a zistili ste ho do 48 hodín od prevzatia, zabezpečte fotodokumentáciu zachytávajúcu škodu na tovare a bezodkladne kontaktujte prepravnú spoločnosť. Následne vo svojom účte založte nový prípad (zvoľte „doručené poškodené alebo nekompletné“ ) a spíšte nám prosím potrebné informácie. V prípade nedoručenia niektorého produktu z objednávky (doručené nekompletné) taktiež založte nový prípad rovnakým spôsobom. Po založení prípadu Vás budeme kontaktovať s riešením situácie.

Čo potrebujem na reklamáciu za dokumenty?

Číslo dokladu o kúpe alebo objednávky. Pokiaľ tovar pošlete poštou, priložte Reklamačný formulár, ktorý nájdete v podrobnostiach založeného prípadu , alebo priložte sprievodný list s popisom závady, kópiou nákupného dokladu a vašou spätnou adresou, prípadne aj s číslom vášho bankového účtu pre prípad vrátenia peňazí.

Líšia sa nejako reklamácie, pokiaľ som tovar kúpil ako podnikateľ?

Nelíši. Reklamáciu môžete uplatniť do 24 mesiacov bez ohľadu na to, či ste tovar zaobstaral ako súkromná osoba, alebo na IČO. Tento rozdiel u nás neriešime.

Je potrebné priniesť aj príslušenstvo?

Áno, je nutné dodať príslušenstvo, bez ktorého nemožno reklamovaný tovar používať a vykonať tak jeho diagnostiku. V každom prípade odporúčame priložiť kompletné príslušenstvo reklamovaného tovaru. Pri televízoroch vždy vezmite aj stojan, samotná obrazovka by sa mohla po ceste ľahko poškodiť.

Mám závadu na príslušenstvo, treba k reklamácii priniesť aj hlavný výrobok?

Áno, vo všeobecnosti príslušenstvo nie je možné samostatne reklamovať, preto hlavný výrobok odporúčame mať vždy so sebou.

Potrebujem originálny obal od výrobku?

Na reklamáciu originálny obal nie je potrebný, ale je vhodné v ňom tovar prenášať.

Môže reklamáciu vyzdvihnúť niekto iný?

Áno, stačí určiť túto osobu ako poverenú osobu. Zároveň je nutné, aby preberajúca osoba mala pri sebe originál príjmového dokladu o reklamácii.

Ak ste firemný zákazník, prípadný dobropis odovzdáme iba osobe, ktorá je uvedená v registrácii.

Prídem o svoje dáta v zariadení?

Je to veľmi pravdepodobné. Ak sa podarí prístroj opraviť, štandardne sa zo servisu vracia v továrenskom nastavení, ktoré eliminuje prípadný negatívny vplyv aplikácií tretích strán. Odporúčame pravidelnú zálohu dát nielen pred podaním reklamácie. V článku Záloha dát telefónu nájdete podrobný návod, ako pred opravou telefónu zálohovať modely rôznych značiek.

Dostal som v servise protokol o neopraviteľnosti, čo mám robiť?

Stačí nám napísať cez kontaktný formulár. Nezabudnite do prílohy nahrať čitateľný sken alebo fotku protokolu. Po overení protokolu u dodávateľa Vám zašleme dobropis na vrátenie platby za tovar.

Môžem si pri reklamácii produktu vybrať, či chcem nový produkt alebo vrátiť peniaze?

Áno, pri zadávaní reklamácie si môžete stanoviť preferovanú možnosť riešenia reklamácie. Jej konkrétne vyriešenie sa však stanovuje podľa vyjadrenia autorizovaného servisu.

Je nutné mať pri reklamácii produktu so sebou doklad o zaplatení?

Nie, pri reklamovaní produktu nie je nutné mať so sebou doklad. Postačí nám Váš e-mail, číslo objednávky alebo sériové číslo produktu.

Popis reklamačného procesu v Alza.sk

Zadanie reklamácie a pridelenie reklamačného čísla (RMA)

Prijatie tovaru, kontrola technikom, oprava v servise alebo výmena tovaru

V priebehu reklamácie ste informovaný a vždy presne viete, v akom je stave

Reklamáciu riešime v čo možno najkratšom termíne, najneskôr do 30 dní

Čo robiť, keď ...

Chcem odstúpiť od zmluvy

Výrobok môžete do 14 dní od zakúpenia vrátiť, stačí vyplniť online formulár a priniesť tovar do AlzaBoxu, do našej predajne alebo ho poslať prepravcom.

Odstúpenie v lehote 14 dní

Prišiel mi poškodený tovar

  • Pokiaľ ste poškodenie zistili do 48 hodín od prevzatia, bezodkladne kontaktuje prepravnú spoločnosť
  • V ďalších prípadoch sa obráťte na našu infolinku +421 257 101 800, alebo tovar v čo najkratšej dobe dovezte na ktorúkoľvek predajňu Alza.sk
  • Odporúčame obstarať fotodokumentáciu a tovar doniesť kompletný, vrátane obalového materiálu a príslušenstva
  • Viac informácií tu
Ako postupovať

Potrebujete poradiť s niečím iným?

Kontaktujte nás na chate

Vytlačiť
P-DC1-WEB03
Skúste naše cookies My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií
Alzak icon