Dňa 11.5.2024 (sobota) nebude možné na pobočke Alza Nitra vyzvihovať objemný tovar z dôvodu konajúcej sa akcie s hasičmi na parkovisku.
Doručení zdarma Alzaboxy

Sony kupuje štúdio Bungie, čo to znamená pre hráčov? (TÉMA)

Zobraziť katalóg

• Autor: Filip Němec

Spoločnosť Sony oznámila nákup štúdia Bungie, pôvodných autorov Halo, ktorí v súčasnosti pracujú na multiplatformovej sérii Destiny. Ako toto nové spojenectvo ovplyvní súčasné aj budúce hry od Bungie a ide snáď o začiatok akvizičnej vojny medzi Sony a Microsoftom? To a ešte viac sa dozviete v článku.

Sony kupuje Bungie; screenshot: cover

Zdroj: blog.playstation.com

Sony kupuje štúdio Bungie – OBSAH

  1. Sony kupuje Bungie za 3,6 miliardy dolárov
  2. Čo akvizícia znamená pre sériu Destiny?
  3. Je toto začiatok akvizičnej vojny medzi Sony a Microsoftom?

Sony kupuje Bungie za 3,6 miliardy dolárov


Nejde o tak gigantickú čiastku ako v prípade nedávneho nákupu Activision Blizzard Microsoftom, mnohí analytici a novinári sa tiež zhodujú na tom, že vzhľadom na odhadovanú hodnotu Bungie je suma 3,6 miliardy dolárov veľmi dobrým, až skôr nadštandardným ocenením spoločnosti, ktorá má v súčasnosti cez 900 zamestnancov a okrem Destiny 2 pracuje na ďalšej doposiaľ neoznámenej hre. Nové partnerstvo je však o to zaujímavejšie, že Bungie patrilo už dvakrát pod krídla veľkej hernej korporácie a zakaždým z partnerstva vycúvalo.

V roku 2000 po deviatich rokoch samostatnej existencie kúpil štúdio Microsoft, ktorému Bungie znieslo svoje prvé zlaté vajcia – ultimátny system-seller menom Halo. V roku 2007 však autori opäť zatúžili po nezávislosti, znova sa osamostatnili, a od Halo sa posunuli k svojej novej značke Destiny. Neskôr sa Bungie spojilo s Activision, ktorý Destiny vydával, ale v roku 2019 sa Bungie znova vydalo na sólovú dráhu. aby teraz opäť zakotvilo u ďalšieho giganta herného sveta, teda Sony.

Sony kupuje štúdio Bungie; screenshot: vízia

Zdroj: Bungie

„V SIE sme našli partnera, ktorý nás bezvýhradne podporuje vo všetkom, čím sme, a ktorý chce urýchliť našu víziu vytvárať zábavu pre celé generácie, a to všetko pri zachovaní tvorivej nezávislosti, ktorá bije v srdci Bungie,“ komentuje spoločnú víziu riaditeľ Bungie Pete Parsons.

Čo akvizícia znamená pre sériu Destiny?


Nás však zaujíma predovšetkým aké táto akvizícia bude mať následky pre nás hráčov a krátka odpoveď je, že vôbec žiadne. Bungie bude aj po odkúpení Sony kreatívne nezávislé od svojho majiteľa, štúdio si teda bude samo rozhodovať o tom, aké hry bude vytvárať, a dokonca si ich bude aj naďalej samo vydávať.

Nielen Destiny 2, ale aj ďalšie hry štúdia budú aj naďalej multiplatformové, to znamená, že budú vychádzať aj na konkurenčných platformách ako je PC či konzola Xbox. Čakať nemáme ani žiadny exkluzívny obsah pre PlayStation konzoly či akékoľvek ďalšie zvýhodnenie tejto či inej platformy. Zostáva tiež cross-play, cross-progression alebo cross-save podpora naprieč platformami. Teda ešte raz, hráči Destiny 2, ale aj nadchádzajúcich hier, nebudú zmenou majiteľa štúdia nijako ovplyvnení.

„Zostávame zodpovední za svoj osud. Budeme aj naďalej nezávisle vydávať a kreatívne rozvíjať naše hry. Budeme aj naďalej riadiť jednu, spoločnú komunitu Bungie. Naše hry budú aj naďalej tam, kde je naša komunita, nech už sa rozhodne hrať kdekoľvek,“ stojí v oficiálnom vyhlásení štúdia. Zatiaľ čo Sony tak získa silného partnera, ktorý spoločnosti môže odovzdať svoje bohaté skúsenosti s tvorbou live service titulov, Bungie ako jednu z prvých výhod nového partnerstva spomína zrýchlený nábor nových talentov, ktorý pomôže okrem iného s tvorbou novej hry, ktorá by mala vyjsť v roku 2025. Pochopiteľne zostáva otázkou, ako dlho takto nastavené podmienky budú trvať a súčasne či ich Bungie, respektíve Sony, dodrží.

Sony kupuje štúdio Bungie; screenshot: Destiny

Zdroj: Bungie

Bungie je známe najmä vďaka sériám Halo a Destiny, do hernej histórie sa však zapísalo aj podarenými titulmi ako bola FPS Marathon alebo strategickou sériou Myth.

Je toto začiatok akvizičnej vojny medzi Sony a Microsoftom?


Hoci môže pôsobiť ironicky, že sa Bungie od Microsoftu dostalo až práve k Sony, teda k hlavnému konkurentovi na poli konzol, rozhodne nemožno vnímať túto skutočnosť ako odvetu za nákup spoločnosti Activision Blizzard. Jednak by niečo také bolo samo o sebe neskutočne malicherné, zároveň sa však tento obchod údajne dohováral 5 až 6 mesiacov dopredu a ako dopĺňa rešpektovaný novinár Jason Schreier, celá akvizícia bola tak dobre utajená, že niektorí zamestnanci Bungie sa o nej dozvedeli až v deň jej oznámenia. To isté pritom platí o nákupe Microsoftu.

Z pohľadu Sony navyše nejde o zase až také veľké prekvapenie, podľa analytikov totiž chce japonský výrobca konzol a hier zlepšiť svoje znalosti a postavenie na trhu live service a free-to-play titulov. To potvrdzuje aj samotná Sony, ktorá chce vydať do roku 2026 rovno 10 live-service hier a Bungie má PlayStation Studios poskytnú potrebné know-how. Zameranie na tento typ hier ale nie je úplne prekvapením, už v roku 2020 chcela Sony kúpiť čínsku spoločnosť Leyou, ktorá vlastní štúdio Digital Extremes, teda vývojárov ďalšieho live-service gigantu menom Warframe.

Súčasne môže ísť aj o jasný náznak toho, čo nás v roku 2022 a aj v nasledujúcich rokoch môže čakať. Microsoft je, čo sa nákupov týka, dlhodobo pri chuti a prezident spoločnosti Sony Jim Ryan v rozhovore pre magazín gameindustry.biz pri príležitosti nákupu štúdia Bungie vyhlásil, že aj keď Sony nemá také plné vrecká ako jej konkurencia, rozhodne máme očakávať ďalšie nákupy. „V žiadnom prípade nekončíme,“ zakončil Ryan rezolútne svoj príhovor.

• Zdroje: blog.playstation.com, bungie.net, gamesindustry.biz

i Mohlo by vás zaujímať
Vytlačiť
P-DC1-WEB01
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií