AD homeoffice PET

The Settlers (PREVIEW) – Návrat ku koreňom

Od vydania posledného plnohodnotného dielu strategickej série Settlers už uplynulo kvôli jeho nezdaru slušných pár rokov, počas ktorých sa o tejto značke nejako zvlášť nehovorilo. Niektorí si dokonca mysleli, že sa ju Ubisoft rozhodol úplne pochovať. Našťastie sa tak podľa najnovších informácií nestalo a nielen to: už budúci rok by k nám mal zamieriť jej najnovší zástupca, od ktorého si vývojári z Blue Byte sľubujú skutočne veľa.

Čo sa nám o reštarte The Settlers podarilo zatiaľ zistiť, ako sa nám páčil úvodný trailer z Gamescomu 2018 a čo presne by sme v tomto diele radi videli, si prečítate v našom preview, ktoré by si skalní fanúšikovia budovateľských hier nemali nechať ujsť.

The Settlers; screenshot: logo

• Žáner: Budovateľská stratégia • Vývojár: Blue Byte • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC (jeseň 2019) • Homepage: thesettlers-alliance.com

The Settlers – Preview

1. K opusteniu domova vás v The Settlers prinúti divoká príroda
  2. The Settlers dorazí už v priebehu budúceho roka
  3. HW nároky na hru The Settlers PC

K opusteniu domova vás v The Settlers prinúti divoká príroda

• Preview: 6. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Po celé stáročia váš ľud prosperoval a žil v mieri so svojím okolím. Svet sa však začal pomaly, ale isto meniť a „vetry zmeny“ sa nevyhli ani vašej ríši, ktorú stíhala jedna prírodná katastrofa za druhou. Nakoniec ste sa po vzore vašich dávnych predkov rozhodli vytvoriť flotilu a vydať sa hľadať nový domov, ktorý nebude tak stíhaný hnevom živlov.

Po niekoľkých týždňoch plavby sa k cieľu dostala len jediná loď, z ktorej ste vyslali k nájdenému kontinentu prieskumné oddiely, staviteľov a zberačov, bez ktorých by ostatní nemali čo dať do úst. Hoci vaša novo vzniknutá spoločnosť nevyzerala spočiatku nejako zvlášť slávne, veľmi rýchlo sa rozvinula do svojej dávnej veľkosti, čo sa veľmi nepáčilo domorodým obyvateľom, ktorí vám vyhlásili vojnu, v ktorej vo finále nebude víťaz, ale len samí porazení.

The Settlers – Gamescom 2018 (trailer)

The Settlers na prvých záberoch vyzerá veľmi dobre, snáď nám tvorcovia vo finále dodajú dielo, ktoré bude stáť za to.

Ako milovníkovi tejto série mi trailer z Gamescomu 2018 urobil neskutočnú radosť, pretože mi pripomenul staré dobré časy, kedy sme v The Settlers začínali na opustenej pláži s rozbitou loďou, ktorú sme spočiatku využili na vybudovanie základov našej spoločnosti. The Settlers bude v tomto smere podľa prezentovaných detailov kráčať v šľapajách starších zástupcov série, od ktorých sa nové diely značne líšili, čo minimálne mňa veľmi teší.

V rámci budovania by sme sa mali tiež dočkať klasického konceptu, s ktorým si budú rozumieť ako nováčikovia, tak aj stratégiami zocelení veteráni, ktorým väčšina aktuálnych budovateľských titulov veľmi nejde popod fúzy. Medzi obyvateľmi vášho ostrova nájdete drevorubačov, kamenárov, pekárov, kováčov a mnoho ďalších profesionálov starajúcich sa o bezproblémový chod vašej ríše. Prítomné by tu mali byť tiež pomocné sily tvorené nezamestnanými, ktorí vypomáhajú s prácou zavaleným špecialistom, ktorých budovy bude možné rôznorodo vylepšovať.

The Settlers; screenshot: príjazd The Settlers; screenshot: súboj The Settlers; screenshot: smrť

Obrázok 1: Po vzore klasických dielov aj príbeh v The Settlers začnete tak, že nájdete nový svet. Obrázok 2: Na trhovisku bude možné predávať prebytky, ktoré vyprodukujú vašu robotníci. Obrázok 3: Rybárske chatrče budú spolu s drevorubačskými chatrčami patriť medzi prvé vystavané budovy.

K dispozícii vám v The Settlers nebudú podrobení len obyčajní farmári, obchodníci a remeselníci. Prístup budete mať tiež k plnohodnotnej stredovekej armáde zloženej z ťažkej pechoty, strelcov s lukmi a radu ďalších povolaní ovládajúcich umenie vojny. Ako však budú prebiehať strety vojsk, zatiaľ nie je celkom jasné, podľa všetkého však budú veľkolepé a stretnú sa v nich minimálne desiatky ozbrojencov.

The Settlers dorazí už v priebehu budúceho roka

Od predchádzajúcich dielov série Settlers by sa mal jej nový zástupca líšiť predovšetkým zdokonaleným systémom produkcie jedla, novými, do hrania motivujúcimi prvkami a zábavným koncom hry, ktorý vás udrží pri obrazovke vášho počítača bez toho, aby ste sa začali nudiť, po celé hodiny. Tešiť sa podľa všetkého môžeme na prepracovanú kampaň a multiplayer, ktorý bude obsahovať nielen režim pre krvilačného jedinca, ale aj kooperáciu, v ktorej si budete môcť zahrať niektoré, či možno dokonca všetky príbehové scenáre s kamarátmi.

The Settlers; screenshot: ľud The Settlers; screenshot: zápas The Settlers; screenshot: mesto

Obrázok 1: Obyvatelia miest budú žiť veľmi aktívnym životom. Obrázok 2: Pre ich pobavenie sa budú občas usporiadať turnaje. Obrázok 3: Za poskytnutú zábavu sa vám obyvatelia metropol v The Settlers odmenia svojou priazňou.

Najnovšie The Settlers by malo byť poháňané enginom Snowdrop, ktorý rozhýbal napríklad svet South Park: The Fractured But Whole, či The Division, ktorý vyzerá skutočne pekne. Zvolený pohon by nám mal umožniť sledovať pri práci tisíce herných postáv pracujúcich pre dobro celej spoločnosti. Celkový produkčný proces by tu mal byť podľa všetkého spracovaný tak detailne, že by si hranie reštartu série mali užiť aj hráči, ktorým veľmi neimponujú budovateľské stratégie ako také. Presný dátum vydania zatiaľ nebol odhalený, nový projekt Blue Byte by k nám však mal doraziť niekedy v treťom až štvrtom kvartáli budúceho roka. Snáď sa nič nepokazí a po rokoch konečne dostaneme The Settlers, za ktoré sa tvorcovia nebudú musieť hanbiť.

The Settlers – Visual Details Never Before Seen in an RTS (Gameplay)

Novo vypustené krátke zábery z The Settlers nám ukazujú perfektne vyzerajúcu stratégiu, v ktorej sa budete venovať nielen budovaniu vašej ríše, ale aj jej obrane, ktorá vám dá podľa všetkého veľmi zabrať. Celok má skutočne veľký potenciál, snáď ho tvorcovia nepremárnia.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!

HW nároky na hru The Settlers PC

Operačný systémbude oznámenébude oznámené