Total War Saga od Creative Assembly sa sústredí na výrazné historické momenty

Ak patríte k tým, ktorí milujú výborné kombinácie ťahových a real-time stratégií Total War, ale posledné fantasy počiny tejto série zasadené do fantasy sveta Warhammeru vám príliš nesedeli, môžete oslavovať. Práve pre vás je určené dnešné (5. 7.) oznámenie Segy a britského štúdia Creative Assembly. Chystá sa totiž nový rad Total War spin-offov založených primárne na už vydaných dieloch, resp. na historických periódach, ktoré táto (stále ešte) PC exkluzívna séria pokrýva. Menovať sa bude Total War Saga a prostredníctvom blogu nás o nej informoval riaditeľ vývoja jej prvého dielu, Jack Lusted.

Total War Saga; logo

Total War Saga sa zameria na krátke historické obdobia a výrazné udalosti

Hry s nálepkou Total War Saga sa nebudú zaoberať veľkými, rozsiahlymi érami, to je stále vyhradené hlavným Total War historickým titulom, ktoré vychádzať rozhodne neprestanú. Sága sa oproti tomu sústredí na kratšie momenty histórie, ktoré však aj napriek tomu, že trvali napríklad len pár mesiacov, znamenali v behu dejín zásadné obraty a udalosťami kľúčového významu boli doslova preplnené.

Pre predstavu je zrejme najjednoduchšie Total War Saga porovnať s úspešným stand-alone rozšírením pre Shogun 2, Fall of the Samurai, odohrávajúcim sa v krátkom, ale chaotickom (a na účely vojnovej hry teda úplne ideálnym) období vojenskej vlády Bakumatsu (1853 – 1867), resp. počas vojny Bošin. Hrateľnosť do značnej miery kopírovala tú z pôvodnej hry Shogun 2, ale bola v mnohých ohľadoch vylepšená a predovšetkým pozmenená tak, aby vyhovovala podmienkam industriálnej doby. Čiže obdobný gameplay, ale v nových kulisách a s novými hernými prvkami a jednotkami.

i Pozrite sa na náš nový Herný magazín!

Jack Lusted doslova povedal: „Hry Total War Saga budú stále ten rovnaký mix ťahovej kampaňovej stratégie a real-timovej bojovej taktiky... zameria sa však na výrazné (historické) momenty. Ságy nebudú revolučné nové tituly, ani nepôjde o predstavovanie úplne nových ér. Budú to pokračovania (rozšírenia) predchádzajúcich Total War hier a v rámci rovnakých (alebo príbuzných) časových období. Rozhodne však ide o Total War hry so všetkým, čo k tomu patrí.“

Prvý diel Total War Saga zatiaľ nemá meno, pôjde však vraj o duchovného nástupcu Rome 2

Pri jednotlivých dieloch Total War Saga môžeme počítať s rovnakým rozsahom, ako čo sa týka veľkosti máp, tak aj čo sa týka počtu zabitých (teda, chceme povedať účelne a rozumne strávených) hodín. Ich tematické zameranie bude užšie, ale stále sú to epické „ešte-jeden-ťah-a-končím“ sandboxy. Ako bude vyzerať prvý kúsok z tejto, dúfajme, dlhej a šťavnatej ságy, to zatiaľ vývojári z Creative Assembly nechcú prezradiť. Ale pár náznakov Jack Lusted predsa len utrúsil.

Mapa tejto zatiaľ bezmennej hry je porovnateľná s tým, čo sme mohli vidieť v Total War: Attila, ale sústredí sa vraj na menšiu geografickú oblasť. Attilu nespomíname náhodne, pretože sa podľa všetkého zdá, že aj nový projekt znesie označenie „duchovný nástupca“ pre Total War: Rome 2. Ťažko špekulovať, ktorý medzinárodný konflikt, občiansku vojnu alebo vojvodcu (podobne ako v prípade Napoleona pre Total War: Empire či Alexandra pre Rome) si tvorcovia vezmú na paškál tentoraz. Doba od vzniku Rímskej ríše až do jej pádu a postupného nahradenia „barbarskými“ skoroštátmi, ponúka vhodného materiálu viac než dosť.

i Mohlo by vás zaujímať
Warhammer 40,000: Dawn of War dorazila. Stálo čakanie za to?
Je The Legend of Zelda najlepšia hra všetkých čias?
Horizon Zero Dawn, vychádza hra roka pre PS4?
Štvrtú hlavnú rasou v Total War Warhammer 2 sú podľa očakávania Skaveni

Tak čo hovoríte, tešíte sa tiež? Z nášho pohľadu je síce spojenie Total Waru a Warhammeru perfektnou kombináciou prinášajúcou doteraz nevídanú variabilitu hrateľných frakcií a jednotiek (o tom sa môžete presvedčiť aj v našej recenzii pre Total War: Wahrammer 2 či v recenzii Total War: Warhammer – Norsca), avšak v žiadnom prípade by sme si nepriali, aby séria zanevrela na svoje historické korene. A, samozrejme, nielen my, existuje veľké množstvo fanúšikov Creative Assembly, ktorí za najlepšie diely považujú práve Rome či Shogun 2. Kedy sa dočkáme prvého dielu, to, bohužiaľ, zatiaľ netušíme. S ďalšími podrobnosti by mala Sega alebo Creative Assembly prísť v priebehu nasledujúcich niekoľkých mesiacov. A vy sa pochopiteľne môžete spoľahnúť na to, že si tieto určite lákavé informácie nenecháme pre seba!

+421 2 5710 1800