AD elektro Star Wars

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G (RECENZIA A TESTY)

Catalogue
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G (RECENZIA A TESTY)

Review

Aktualizované

Podobne, ako je to v prípade grafických kariet edície Expedition, ktorú spoločnosť Asus navrhla pre extrémnejšiu dlhodobú záťaž 24/7, v ponuke tejto spoločnosti môžete objaviť ešte jeden rad bojovníkov s dlhodobou záťažou, tentoraz však rýdzo herný s názvom Cerberus. Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G patrí práve do tejto novšej edície grafických kariet, ktoré vo svojom znaku nesú strážcu podsvetia trojhlavého psa Cerbera, a my si dnes ukážeme, čo všetko vám táto grafická karta môže ponúknuť.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G recenze a testy

Recenzia Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G – OBSAH

  1. Predstavenie Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G
  2. Ako budeme grafické karty testovať
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin´s Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Mass Effect: Andromeda
  7. Testy Battlefield 1
  8. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  9. Testy Doom
  10. Testy Tom Clancy's The Division
  11. Testy Rise of the Tomb Raider
  12. Testy Star Wars: Battlefront
  13. Testy Zaklínač: Divoký hon
  14. Testy Crysis 3
  15. Sumarizácia výkonu
  16. Prevádzkové vlastnosti
  17. Test virtuálnej reality
  18. Záverečné hodnotenie

Predstavenie grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je postavená na hernom grafickom čipe NVIDIA GP107 v plnej konfigurácii, na ktorý sú pomocou 128-bit zbernice pripojené moduly pamäte typu GDDR5 s kapacitou 4 GB. Svojím výkonom Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G patrí do segmentu stredného výkonu (mainstream), kde zaberá stredné až nižšie poschodia výkonnostného rebríčka.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G popis

Frekvencia grafickej karty

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPUZ Frekvencia grafického čipu je 1 342/1 455 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 752 MHz, čo u pamätí typu GDDR5 predstavuje efektívnu frekvenciu 7 008 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 52 MHz v základe a o 63 MHz v Boost. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.

Systém chladenia GPU

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G meria na dĺžku 203 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará jednoduchý lúčový hliníkový chladič. Moduly grafických pamätí ani napájacie kaskády nijako chladené nie sú, čo však u takto menej výkonnej grafickej karty nie je nijako na škodu.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; systém chladenia

Aktívna časť systému chladenia je tvorená dvoma 75 mm ventilátormi s aerodynamicky tvarovanými lopatkami pre vyšší tlak chladiaceho vzduchu. Kryt s ventilátormi presahuje plošný spoj o 30 mm. Samotné ventilátory sú odolné voči prachu, certifikované podľa IP5X, s vylepšenou spoľahlivosťou a dlhšou životnosťou. Ventilátory však bohužiaľ nepodporujú funkciu 0 dB, ktorá by oba ventilátory pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty úplne odstavila (semi-pasívne chladenie). Oba sa tak otáčajú rýchlosťou 1 060 ot./min aj v čase, keď to nie je potrebné, a zbytočne tak zvyšujú hlučnosť grafickej karty.

Účinnosť systému chladenia

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; 3DMark Stress  Test

Test 3DMark Stress Test

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; 3DMark Stress Test

Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G skóre 99,3 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak s rezervou prešla (minimálna hranica je 97 %). Na konci záťažového testu sa teploty grafickej karty držali na 66 °C, pri otáčkach ventilátorov 1 880 ot./min a priemernej frekvencii 1 698 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; závislosť otáčok a hlučnosti

Napájanie a spotreba

O napájanie grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G sa stará 4 + 1-fázová napájacia kaskáda, ktorá nevyžaduje žiadne prídavné napájanie a vystačí si iba s tým, čo jej dodá zbernica PCI Express. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 75 W a ten potom k jej prevádzke odporúča zdroj s výkonom minimálne 300 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor sú u grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G riešené pomocou jedného DVI-D (Dual Link) konektora, jedného konektora DP 1.3/1.4 (Display Port) a jedného konektora HDMI 2.0.

Asus GPU Tweak II

Súčasťou balenia grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je tiež firemný nástroj spoločnosti Asus s názvom GPU Tweak II.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G Gaming GPU Tweak II Simple mode Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II OC mode Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II Gaming mode Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G GPU Tweak II Silent mode

GPU Tweak umožňuje pracovať v používateľskom rozhraní „Simple“, v ktorom môžete vyberať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov.

  1. OC mode – nastavuje kartu pre maximálny výkon (+25 MHz jadro)
  2. Gaming mode – nastavuje kartu pre vyrovnaný výkon (predvolený režim)
  3. Silent mode – nastavuje kartu pre úsporný režim (-25 MHz jadro, -10 % Power Target)

Asus GPU Tweak II taktiež umožňuje prejsť do „profesionálneho“ rozhrania, v ktorom potom môžete používateľsky zvoliť rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča alebo tiež nastaviť limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju GPU Tweak si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak možno jej výkon obmedziť a uprednostniť skôr lepšie prevádzkové vlastnostnosti (teplota, hlučnosť či spotreba).

Ako budeme grafickú kartu Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G testovať

V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G zaradili nasledujúce modely zo segmentu stredného výkonu (mainstream):

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GMSI GTX 1060 Armor 6G OCV1MSI GTX 1060 3GT OC
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testochMSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v testochMSI GTX 1060 3GT OC v testoch
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GGigabyte GTX 1050 OC 2GSapphire Nitro + RX 580 8GD5 SE
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G v testochGigabyte GTX 1050 OC 2G v testochSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE 4G v testoch
Sapphire Nitro + RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GAsus RX 560 O4G EVO
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v testochGigabyte RX 560 Gaming OC 4G v testochAsus RX 560 O4G EVO v testoch

ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET

GPUChip
Variant
Family
Veľkosť
Tranzistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
veľkosť
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGP107
GP107-400-A1
pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b/7008
1342 MHz
1455 MHz
1725 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1GP106
GP106-400-A1
pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b/8008
1544 MHz
1759 MHz
1905 MHz
PCIe 3.0 x16

140 W
Zotac GTX 1060 AMP! EditionGP106
GP106-400-A1
pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b/8008
1557 MHz
1772 MHz
1888 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
MSI GTX 1060 3GT OCGP106-3
GP106-300-A1
pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1152
72
48
GDDR5
3.072 GB
192b/8008
1544 MHz
1759 MHz
1904 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GGP107
GP107-400-A1
pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b/7008
1367 MHz
1481 MHz
1797 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gigabyte GTX 1050 OC 2GGP107
GP107-300-A1
pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
640
40
32
GDDR5
2.048 GB
128b/7008
1380 MHz
1493 MHz
1750 MHz
PCIe 3.0 x16

70 W
Sapphire Nitro + RX 580 8GD5 SEPolaris
Polaris 20 XT
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2304
144
32
GDDR5
8.192 GB
256b/8000
1430 MHz
1430 MHz
1430 MHz
PCIe 3.0 x16

183 W
Sapphire Nitro + RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b/7000
1340 MHz
1340 MHz
1340 MHz
PCIe 3.0 x16

160 W
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GPolaris
Polaris 21 XT
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
1024
64
16
GDDR5
4.096 GB
128b/7000
1224 MHz
1224 MHz
1175 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W
Asus RX 560 O4G EVOPolaris
Polaris 21 XL
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
896
56
16
GDDR5
4.096 GB
128b/6000
1 187 MHz
1187 MHz
1 187 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W

V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).

Graf snímkovej frekvencie vzor

Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore, a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.

Hodnota ukazovateľa „1 %“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané nižšou snímkovou frekvenciou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýzu plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.

Hodnota ukazovateľa „1 %“ sa vypočítava podobne ako predchádzajúci ukazovateľ, do úvahy je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, ale výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.

Keďže už teda vieme čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.

Testovacia zostava

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G vo Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New Colossus Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie video Wolwenstein II: The New Colossus nastavenie grafika 1 Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafika 2 Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je úplne prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD a grafickej karte Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G sa tu darí veľmi dobre.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Assassin´s Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins Assassin´s Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Assassin´s Creed: Origins nastavenie videa Assassin´s Creed: Origins nastavenie pokročilých 1 Assassin´s Creed: Origins nastavenie pokročilých 2

Testy Assassin´s Creed: Origins

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassins Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J.R.R. Tolkiena a odohráva sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Shadow of War nastavenie videa Shadow of War nastavenie pokročilých 1 Shadow of War nastavenie pokročilých 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Middle-earth: Shadow of War; test

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra patrí do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Mass Effect: Andromeda nastavenie testu 1 Mass Effect: Andromeda nastavenie 2 Mass Effect: Abdromeda nastavenie 3 Mass Effect: Andromeda nastavenie 4 Mass Effect: Andromeda nastavenie 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Mass Effect: Andromeda; test

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Battlefield 1

Battlefied 1 Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas I. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Battlefield 1 nastavenie testu 1 Battlefield 1 nastavenie 2

Testy Battlefield 1

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade grafických kariet NVIDIA popravde veľmi v láske nemajú. Preto by som majiteľom týchto kariet odporúčil hru hrať radšej s nastavením na vykresľovanie pomocou DirectX 11. Radeony spoločnosti AMD sú na tom trochu lepšie a DirectX 12 predsa len nejaký ten výkon navyše prinesú. Aj tak by som ale odporúčal hrať túto hru skôr pod DirectX 11. Vyvarujete sa občasných zásekov v hre, ktoré sa u DirectX 12 sem-tam objavujú, čo dokazuje aj nízka hodnota ukazovateľa 0,1 % Low.

Test Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealthu a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra patrí do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavenie testu 1 Deus Ex: Mankind Divided nastavenia 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Deus Ex: Mankind Divided

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v DOOM

DOOM DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa počas démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Doom nastavenie videa Doom nastavenia pokročilých 1 Doom nastavenia pokročilých 2

Testy DOOM

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v DOOM

Počítačová hra DOOM podporuje vykresľovanie pomocou OpenGL alebo Vulkan. Tu platí jednoduché pravidlo: Ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohto dôvodu tiež testujeme túto hru iba pod týmto novým a moderným rozhraním.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Tom Clancy's The Division

The Division Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra patrí do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

The Division nastavenie video The Division nastavenie grafika 1 The Division nastavenie grafika 2 The Division nastavenie grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v prípade slabších grafických kariet spoločnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam radšej nechajte vykresľovanie na DirectX 11.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzles aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra patrí do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Rise of the Tomb Raider nastavenie videa Rise of the Tomb Raider nastavenie grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Rise of the Tomb Raider

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z neho nijako významnejšie neťažia.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra patrí do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 1 Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 2 Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Star Wars: Battlefront

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon Zaklínač: Divoký hon je akčný RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy v pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra patrí do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Zaklínač 3: Divoký hon

V počítačovej hre Zaklínač: Divoký Hon je veľmi častým javom stuttering, teda akési chvíľkové „zaseknutie“ obrazu. Hodnoty ukazovateľa „1 % “ ukazujú, že na tento nepríjemný stuttering v hre trpia Radeony trochu viac než grafické karty spoločnosti NVIDIA.

Testy Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Crysis 3

Crysis 3 Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra patrí do herného program Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Priechod testovacou scénou ukazuje priložené video, detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry pre testy

Crysis 3 nastavenia grafiky Crysis 3 nastavenia podrobné

Testy Crysis 3

Výkon Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v Crysis 3

Sumarizácia výkonu Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Herné testy grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako si vlastne táto karta viedla v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými modelmi v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaním všetkých dnešných meraní.

Sumarizácia výkonu

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Výsledky testu; Sumarizácia výkonu

Výkon grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je daný najmä výkonom samého grafického čipu GP107 (GP107-400-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce GTX 1050 Ti môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý potom tak neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.

V prípade grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G sa reálna frekvencia grafického čipu v testovaných hrách držala v rozmedzí 1 625 – 1 772 MHz (v priemere 1 725 MHz) pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 7 008 MHz.

Hoci sa frekvencia Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G pohybovala v priemere o 72 MHz nižšie ako u porovnateľnej grafickej karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G (1 725 MHz versus 1 797 MHz), na výkonu v hrách sa to nijako zvlášť neprejavilo. Čo sa výkonu týka, nemožno teda grafickej karte Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G príliš čo vytknúť.

Prevádzkové vlastnosti Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C) hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.

Prevádzkové vlastnosti

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Prevádzkové vlastnosti

Výkon grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je teda v poriadku, ale čo jej prevádzkové vlastnosti? Tu by som povedal, že to predsa len trochu škrípe. Teploty grafickej karty sa držali pod hranicou 70 °C, čo je v poriadku. Dokonca ani so spotrebou (príkonom) na tom Cerberus nie je nijako zle. V čom ale grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G trochu pokrivkáva, je hlučnosť. Otáčky ventilátorov chladiča sa pri plnej hernej záťaži pohybovali okolo hranice vysokých 1 900 ot./min, čo sa na zvýšenej hlučnosti grafickej karty samozrejme prejavilo.

Hlučnosť presahujúca 39 dBA síce nie je žiadna tragédia, ale môžem vám garantovať, že túto grafickú kartu vo svojom počítači celkom iste budete počuť. Navyše absencia funkcie 0 dB (semi-pasívne chladenie) znamená, že ventilátory chladiča sa otáčajú neustále, teda aj pri nízkych teplotách grafickej karty, kedy aktívne chladiť nie je potrebné. Našťastie, otáčky sa v tomto prípade znížia k hranici 1 000 ot./min, pri ktorých Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G už prakticky nepočujete.

Testy virtuálnej reality Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G vo VRMark

Požiadavky na výkon grafických kariet a vlastne celého systému pre virtuálnu realitu sú oveľa vyššie ako u bežných počítačových hrách. VRMark obsahuje celkom tri testy virtuálnej reality, ktoré bežia na monitore počítača a na testovanie nevyžadujú žiadne náhlavné súpravy.

Výsledky testu Orange Room ukazujú výkon systému v scénach s bežnými požiadavkami na VR, test Cyan Room je potom o niečo náročnejší a na vykresľovanie scény využíva rozhranie DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon vo veľmi náročných scénach VR, ktorých požiadavky však uspokoja až niektoré grafické karty budúcej generácie. Benchmark Blue Room tu preto testovaný nie je.

VRMark

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G; Testy výkonu vo virtuálnej realite

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G na využitie virtuálnej reality veru vhodná nie je, podobne ako konkurenčné grafické karty GeForce GTX 1050 a Radeony RX 560. Žiadna z týchto grafických kariet totiž testami VRMark Orange ani Cyan Room neprešla. Ak by ste na svojom počítači radi využívali virtuálnu realitu, budete sa musieť porozhliadnuť po oveľa výkonnejšej grafickej karte.

Záverečné hodnotenie Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G bola navrhnutá pre dlhodobú hernú záťaž, čomu bol okrem jednotlivých súčiastok prispôsobený aj jej systém chladenia, ktorý prešiel rôznymi certifikátmi a záťažovými testami prekračujúcimi bežné priemyselné štandardy.

Podobne ako ostatné GeForce GTX 1050 Ti, tiež Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G ponúka výkonu síce poskromne, avšak na rozdiel od ešte slabších GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 si s touto grafickou kartou budete môcť zahrať dokonca aj nejakú tú náročnejšiu akčnú strieľačku. Samozrejme, zníženie grafických detailov v týchto hrách bude určite nevyhnutnou podmienkou pre dosiahnutie svižnej snímkovej frekvencie. Kto o znižovanie detailov v hrách nestojí, bude sa jednoducho musieť porozhliadnuť po výkonnejšej grafickej karte, čo v tomto segmente grafických kariet stredného výkonu znamená vybrať si medzi Radeonom RX 570, RX 580 alebo GeForce GTX 1060.

Hoci prevádzkové vlastnosti grafickej karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G zlé rozhodne nie sú, nízkou hlučnosťou sa predsa len táto karta príliš pýšiť nemôže. Žiadna tragédia to síce nie je, myslím si ale, že spoločnosť Asus to dokáže aj lepšie. Príkladom by mohla byť grafická karta Asus Expedition GTX 1050 O4G, ktorá síce disponuje o niečo nižšími taktami, vo svojom počítači o nej však nebudete ani vedieť.

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G

Grafické karty

Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G ponúka herný výkon, ktorý by mohol uspokojiť všetkých menej náročných hráčov počítačových hier. Karta je koncipovaná pre dlhodobú hernú záťaž a jej prevádzkové vlastnosti sú dobré, aj keď hlučnosť chladiča by mohla byť o niečo nižšia.

Klady

  • Základný výkon (mainstream)
  • Navrhnutá pre dlhodobú záťaž
  • Bez prídavného napájania (lepšia kompatibilita, ale tiež horšie možnosti pretaktovania)
  • 4 GB grafickej pamäte

Zápory

  • Hlučnejšie chladenie
  • Absencia funkcie 0 dB, ktorá pri nízkej teplote grafickej karty odstaví oba ventilátory
  • Absencia LED osvetlenia (zápor len pre toho, komu by osvetlenie chýbalo)
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

My name is Pavel Šantrůček, and I have been working professionally with graphics cards for more than 5 years. I've been mostly focused on structure reviews and graphics cards testing for the last two years, which has become an integral part of my working life at GPUreport.cz. As a programmer, I am also the author of several graphics cards frame-rate analysis tools. One of the most widely known is the Frame Latency Analytics Tool (FLAT), and it is widely used around the world.

Print
P-DC1-WEB13
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info