Alzaboxy Q1 Star Wars

Back 4 Blood (RECENZIA) – Masakrovanie zombie vo veľkom štýle

Už nikto nedúfal, že by sme sa dočkali plnohodnotného pokračovania kultovej kooperačnej strieľačky Left 4 Dead. Aj keď si to komunita neuvedomovala, vylúčené to bolo primárne z toho dôvodu, že tvorcovia nevlastnili práva na značku. Nakoniec ich túžba vytvoriť nasledovníka zrejme viedla k tomu, že sa dali do vývoja Back 4 Blood, ktoré na prvý pohľad pôsobí ako duchovný nástupca obľúbenej FPS. Či dosahuje jej kvalít, vám povieme v našej recenzii.

Recenzia PCDojmy z hrania PC

Back 4 Blood; wallpaper: cover

Zdroj: Turtle Rock Studios

Back 4 Blood (RECENZIA PC) – Obsah článku

1. Kampaň Back 4 Blood má grády
  2. Evolúciu nezastavíš
  3. Šťastie je v Back 4 Blood pekná beštia
  4. PvP nepatrí medzi silné karty tohto kusu
  5. Back 4 Blood predstavuje perfektného nástupcu za Left 4 Dead
  6. Recenzia Back 4 Blood: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru Back 4 Blood PC

Kampaň Back 4 Blood má grády

Už je to tu zase. Ľudstvo má opäť problémy a jediný, kto ho dokáže z tohto problému dostať, ste vy a vaša partia Upratovačov. Aj keď by sa z predchádzajúceho riadku mohlo zdať, že dostane mop a vedro, nie je to tak. Nie ste totiž žiadny pomocný personál ale tím obyčajných ľudí, ktorí sa rozhodli riskovať svoje životy pri snahe zachrániť svet. Že je to klišé? Možno trochu áno, ale v prípade tohto žánru to nie je až taký problém. Príbeh je tu navyše prezentovaný veľmi kvalitne, vďaka čomu som si ho skutočne vychutnal. Rozdelený bol do štyroch rozsiahlych aktov rozložených vždy do niekoľkých na seba nadväzujúcich koridorových misií, ktoré prakticky prechádzate jedným ťahom s tým, že niektoré slúžia ako záchytné body. Na absolvovanie scenára máte totiž vždy iba určitý počet pokusov, po ktorých vyčerpaní ťaženie končí.

Back 4 Blood; gameplay: karty

Ak sa rozhodnete absolvovať hranie osamote, môžete počítať s tým, že na vás hra bude klásť o niečo menšie nároky, ako keď by ste hrali s ostatnými hráčmi. Problém je, že v rámci kampane pre jednotlivca nedostávate zásoby ani odmeny.

Po každej zdarne dokončenej misii si máte možnosť vybrať kartu predstavujúcu dočasné vylepšenie vášho hrdinu. Kartičky si otvárate v priebehu hrania, a čím ďalej v ich zbieraní ste, tým zaujímavejšie kúsky sa vám dostávajú do rúk. Kým na štarte máte po ruke len pár kariet, v neskorších etapách sa už budete musieť ťažko rozhodovať, aké z nich si na misiu vziať, pretože pracovať počas ťahania môžete iba s balíčkom zloženým z pätnástich kusov, ktoré fakticky určujú to, na čo sa špecializujete. Niektoré karty sú zamerané na vytváranie zranenia, zatiaľ čo iné sa hodia skôr pre hráčov túžiacich po úlohe podpory. Budovanie paklíku je bezpochyby jedným z najsilnejších prvkov Back 4 Blood. Celku to dáva taktickú vrstvu, ktorá Left 4 Dead podľa môjho názoru chýbala.

Set kariet je do istej miery dobré zostavovať tak, aby sedel k vášmu operátorovi. Celkom máte k dispozícii osem postáv, ktoré majú vždy nejakú tú špeciálnu schopnosť a zručnosť, ktorá podporuje tím. Niektorí sú špecialistami na kontaktný boj, iní naopak cielia skôr na streľbu. Škála zbraní, ktorými je ich možné vybaviť, je relatívne pestrá. Celkovému dojmu veľa pomáha rozsiahle spektrum dodatočných vylepšení a tiež formát rôzne kvalitného výstroja, pretože ste kvôli nemu nútení svoje smrtiace nástroje občas vymeniť za nové a predovšetkým efektívnejšie.

Back 4 Blood – Run with Bots

Pri hraní kampane pre jedného hráča máte k dispozícii všetky karty, ktoré Back 4 Blood ponúka, takže si môžete balíček poskladať skutočne starostlivo.

Evolúciu nezastavíš

Zombie za normálnych okolností veľmi veľkým vývojom neprechádza. Nakazení z Back 4 Blood sú však trošku iným typom monštier než bezduchí nemŕtvi z konkurenčných projektov, na ktoré sme zvyknutí. Ide totiž o parazitom premenených jedincov, čo z nich robí ideálny materiál pre nekontrolovanú evolúciu prejavujúcu sa rôznymi spôsobmi. V základe pri hraní stretávate väčšinou klasicky motajúcimi sa telami bez mozgu hnanými iba pocitom hladu po šírení nákazy. Na tomto bojovom poli však nie sú sami. Čas od času ich snaženie podporia o niečo odolnejšie kusy, z ktorých parazity urobili jedného zo štyroch špeciálnych mutantov, ktoré majú svoje dve vlastné podtriedy, disponujúce jedinečnými schopnosťami, ktoré aplikujú v boji.

Prítomná je tu alternatíva takmer za všetky monštrá z Left 4 Dead, od ktorých sa príšery z Back 4 Blood líšia primárne vzhľadom, čo fanúšikom série iste vadiť nebude, hoci vývojári predsa len mohli byť trochu kreatívni a prísť s nejakými nováčikmi, ktorí neťažia len z ich predchádzajúcej práce. V hre dokonca nechýba ani variácia na posmrkávajícu čarodejnicu, ktorá bola nahradená obéznou kreatúrou zhodou okolností obdarenou menovkou čarodejnice. Asi najzaujímavejším kúskom v spektre nepriateľov je gigantický ogr s neprekonateľnou silou a odolnosťou.

Back 4 Blood; gameplay: debna

Výstroj tu máte možnosť získať dvoma spôsobmi. Možno ho buď zakúpiť v obchode, alebo nájsť v debnách a miestnostiach, kde ho zanechalo pôvodné obyvateľstvo.

Všetky kreatúry tú prechádzajú priebežnou formou evolúcie, ktorá je definovaná primárne tým, aké karty pri hraní dostanete. Normálne nakazení sú napríklad schopní prejsť vývojom, v rámci ktorého im z tiel vyrastú pichliače, ktoré je s obyčajným nožom nebývalo náročné preraziť. Obrie monštrá s prerastenou pravačkou si majú možnosť nechať narásť na svojej telesnej škrupine kusy stvrdnutej kože. Tie sú rozmiestnené primárne na slabých bodoch, čím sa z ich nositeľov stávajú o to tuhší protivníci, pretože už na nich naďalej úplne nejde aplikovať taktika strieľania do červeno svetielkujúceho miesta, cez ktoré dostávajú väčšie zranenia. Hráč je tým pádom prinútený k tomu, aby trošku zmenil svoju rutinu, čím sa do istej miery navyšuje tempo a opätovná hrateľnosť.

Šťastie je v Back 4 Blood pekná beštia

Ďalším prvkom majúcim bezpochyby vplyv na celkovú znovu hrateľnosť je fakt, že spomínané transformácie monštier sú náhodným prvkom. Vecí šťastia sú tiež podmienky, za ktorých mapou prechádzate. Nikdy tým pádom nenarazíte na vyložene totožnú výzvu. Raz sa budete pohybovať mestom ponoreným do hmly, zatiaľ čo inokedy ju nahradia bezpečnostné dvere reagujúce na každú snahu ich násilne otvoriť spustením poplachu lákajúcim hordu nakazených. Jednou z najväčších výziev, na ktoré som pri hraní Back 4 Blood narazil, bola prítomnosť Ogra a troch špeciálnych monštier hneď na začiatku misie, čo bolo niečo, s čím sa hneď na začiatku ťaženia vysporiadava skutočne ťažko. Vo výsledku to bola ale iba jedna z mála výziev, na ktoré som v priebehu hrania narazil.

Back 4 Blood – Heroes never die

Niektoré situácie vás v Back 4 Blood donútia k tomu, aby ste sa vykašlali na tímového ducha a jednoducho zachránili svoj zadok, čím prakticky zdarne dokončíte celú misiu.

Veľmi drsným prvkom je aspekt náhodného generovania nepriateľov v priebehu hrania, dopadajúci na vás hlavne v momente, kedy sa rozhodnete si trošku navýšiť úroveň obťažnosti. Protivníci sa tu objavujú skutočne podľa toho, ako vám praje šťastena. Občas zažijete relatívne dobré prechody, kedy sa stretnete len s hŕstkou výnimočných monštier. Väčšinou ale skôr prežijete misie, v rámci ktorých sa zo špeciálnych monštier stanú viac-menej obyčajní návštevníci, ktorým budete čeliť tak často, že vám z toho pôjde hlava okolo. Za seba si nie som úplne istý, či je to dobre. Samotné zjavovanie založené na náhode je viac-menej v poriadku, problémom je predovšetkým intenzita a počty protivníkov, ktoré proti vám Back 4 Blood postaví.

Keď sa počas misie stretnete so špeciálnymi monštrami napríklad trikrát až štyrikrát s tým, že na vás budú nabiehať v rozumných počtoch, stret s nimi si dokážete vychutnať, pretože počas nich nebudete zažívať žiadnu frustráciu. Horšia je situácia, kedy na vás Back 4 Blood valí jednu vlnu elitných protivníkov za druhou a aby toho nebolo málo, neposiela ich na vás vo vôbec malých počtoch a kombináciách. Predstavte si, že sa na vás ženie horda a spolu s ňou sa v ústrety vašej partii valí ogr a dva až traja špeciálni, zastupujúci neraz iba jednu triedu. Raz si zrejme poradíte, druhýkrát vám to však zlomí väz, nech už hráte akokoľvek dobre. Ideálne by zrejme bolo lepšie vybalansovať obťažnosti, či znížiť frekvenciu vĺn, pretože niekedy je to možno príliš zbytočný extrém. Niekomu ale také tempo naopak môže vyhovovať.

Back 4 Blood; gameplay: ogr

Karty formujúce podobu nepriateľov sú často prekliatím, pretože akonáhle vám padne zlý set, alebo pred vás hra postaví niektorého z bossov, čakajú na vás problémy a to už vôbec nehovorím o tom, keď takého ogra stretnete spolu s ďalšími tromi špecialistami.

Aby ste si Back 4 Blood skutočne vychutnali, je dobré si zohnať partiu priateľov, s ktorými ho budete hrať. Dôvody, prečo sa do hrania nepúšťať osamotený, sú rovno dva. Prvou skutočnosťou, ktorá vás má motivovať na pozvanie kamarátov, je úroveň umelej inteligencie kontrolujúcej spoločníkov za predpokladu, že sa vám nepodarí nikoho zohnať. AI je na dosť diskutabilnej úrovni. Rozhodne nepočítajte s tým, že by ste sa stretli s podobným konceptom botov, aký ponúka napríklad Warhammer: Vermintide 2, kde sú počítačom ovládaní kumpáni občas lepšími spojencami než ľudia. Druhým faktom, ktorý vás skôr alebo neskôr nakopne na zohnanie stabilnejších spoluhráčov, sú náhodní hráči z rôznych platforiem, ktorí sú rovnako ako inde častým zdrojom problémov a kazení všetkého druhu.

PvP nepatrí medzi silné karty tohto kusu

Na Back 4 Blood je veľmi cítiť, na čo sa jeho tvorcovia zamerali predovšetkým. Hre však nechýba PvP režim, a tak je absolútne nevyhnutné zhodnotiť aj ten. Zatiaľ čo v prípade Left 4 Dead bol tento prvok jedným z kľúčových aspektov vedúcich k úspechu daného diela, tu si nie som úplne istý tým, či autori nemali s vydaním tohto módu počkať. Keby ho totiž navrhli tak, aby cielil primárne na súboj hráčov v rámci kampane, ako to bolo práve v prípade duchovného predchodcu tejto kooperačnej FPS, mal by na všetky zúčastnených ďaleko väčší dopad ako v súčasnosti prezentovanej forme. Tá posiela dva tímy na neveľké bojiská, na ktorých si striedajú úlohy, načo sú poslaní do ďalšej lokácie, v ktorej boj pokračuje.

Back 4 Blood – Failed Run

V súčasnosti si človek musí na spoluhráčov počkať, čo nepovažujem za nedostatok hry samotnej. Akonáhle sa k vám ale pripoja, je to vždy slušný zážitok, pretože na rozdiel od botov reagujú nepredvídateľne.

Bitky majú určité tempo, osobne si však nemyslím, že pri nich hráči dlho vydržia, pretože tento režim pôsobí svojim spracovaním dosť polovičato. Jednoducho povedané ako niečo, čo bolo pôvodne zamýšľané, avšak nebolo celkom dokončené. Je skutočne škoda, že sa tvorcovia s týmto aspektom svojho diela viac nevyhrali, pretože minimálne monštrá sú navrhnuté výborne. Keby bojovali v rovnakom formáte, aký ponúkal Left 4 Dead, asi by som sa nebál siahnuť pokojne aj po vyššej známke, pretože by sa tým extrémne navýšila opätovná hrateľnosť a tiež škála hráčov, ktorí by sa okolo Back 4 Blood dlhodobo pohybovali. Tak snáď sa nejakého výraznejšieho vylepšenia tohto aspektu dočkáme v budúcnosti.

Back 4 Blood predstavuje perfektného nástupcu za Left 4 Dead

Tvorcom Left 4 Dead sa podarilo vytvoriť svižnú akciu s hŕstkou jedinečných protagonistov, dynamickým príbehom, pekne spracovanými úrovňami, zaujímavými protivníkmi a systémom kariet, ktorý hráčovi dáva možnosť svoju postavu pri priechode kampaňou jasne zamerať, vďaka čomu má komplet istý taktický rozmer. Back 4 Blood v mojich očiach trápia iba minimálnu chyby na kráse, na čele ktorých je zrejme polovičato spracované PvP a pre niektorých trošku nevybalansovaná obťažnosť. Keď sa vám ale tieto spomínané nedostatky podarí prehryznúť, dostanete brilantne spracovanú kooperačnú akciu, ktorá má potenciál zabaviť vás minimálne na dve desiatky hodín s tým, že zábava po absolvovaní kampane vďaka vysokej opätovnej hrateľnosti rozhodne nekončí.

• Zdroje: Vlastné, back4blood.com

Back 4 Blood (RECENZIA)

FPS Back 4 Blood vyvíja Turtle Rock Studios a vydáva spoločnosť Warner Bros. Interactive Entertainment. Titul vychádza 12. 10. 2021 na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu hry. Kópiu na recenziu poskytla distribútorská spoločnosť Cenega.

Hodnotenie8/10 VEĽMI DOBRÁ

Back 4 Blood je kooperačná FPS hra, na ktorú fanúšikovia legendárnej akcie Left 4 Dead dlho čakali. V podstate je to nimi obľúbené dielo s množstvom zaujímavých zmien, ktoré dávajú kompletu vlastnú identitu, čo je jedine dobre. Ak sa chcete s kamarátmi zabaviť a hľadáte strieľačku, ktorá vám ponúkne slušnú porciu zábavy, Back 4 Blood by vás nemalo minúť.

Back 4 Blood; recenze

• Výborne spracované mapy
  • Zaujímavá paleta postav
  • Smrtiaci nepriatelia
  • Fungujúci príbeh
  • Vysoká náročnosť
  • Obstojná návykov osť
  • Systém kariet
  • Koncept prekliatych kariet definujúcich podobu prechodu

• Obťažnosti by mohli byť lepšie vybalansované
  • Polovičné PvP, ktoré snáď časme vývojári vylepšia
  • Progres v kampani pre jedného hráča by mohol byť plne naviazaný na multiplayer

My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.

Back 4 Blood (DOJMY Z HRANIA PC) – Obsah článku

1. Príbeh Back 4 Blood ukazuje ľudstvo v ofenzíve
  2. So správnym balíčkom až ku hviezdam
  3. Návrh máp sa pravdepodobne stane silnou stránkou Back 4 Blood
  4. Back 4 Blood nám v bete ukázal svoje karty
  5. HW nároky na hru Back 4 Blood PC

Príbeh Back 4 Blood ukazuje ľudstvo v ofenzíve

Ľudstvo je zase až po krk v problémoch. Vedátorom totiž ešte pred začiatkom príbehu Back 4 Blood unikli z laboratória smrtonosné parazity, meniace všetko, s čím prídu do kontaktu, na nemysliace monštrá bažiace po krvi. V rámci uzatvorenej bety Back 4 Blood sme sa mohli pozrieť na prvé krôčiky tímu, ktorý by mal s trochou šťastia zmeniť rovnováhu síl a vrátiť zlovoľných červíkov tam, kam patria. Aktuálna verzia hry mi ponúkla iba časť protagonistov patriacich k čate Čističov. Vo finále som si však našiel svojho obľúbenca. Mojím favoritom sa stal Evangelo. Hlavným dôvodom, prečo som si zamiloval práve jeho, nebola jeho pekná tvárička, ale schopnosť dostávať sa bez pomoci z pascí a tiež ostrá mačeta, s ktorou štartoval.

Back 4 Blood; gameplay: hmla

Hmla je v Back 4 Blood veľmi nepríjemná.

Každá postava v Back 4 Blood totiž začína s unikátnou zbraňou. Niekto má po ruke mačetu, iný zase baseballovú pálku. Nie všetci však majú k dispozícii kontaktné hračky. Určití hrdinovia majú namiesto nich ľahšie palné nástroje, čo vo svojej podstate nie je vyložene zle. Dokázal by som si však predstaviť, že by všetci štartovali s niečím, čo nerobí vyložene rámus. V úvodnej lokácii je samozrejme možné vymeniť jednu pištoľ za inú, väčšinou ale na páčidlo či sekeru nenarazíte. Primárnym dôvodom, prečo sa mi aktuálne rozloženie výstroja nepozdáva, je fakt, že táto hra do istej miery cieli na to, aby ste ňou postupovali rýchlo a ticho, čoho je možné puškami a brokovnicou dosiahnuť dosť ťažko.

Samotná škála postáv je však viac než slušná. Nájdete tu postavy zamerané na kontaktný boj, streľbu na väčšie vzdialenosti alebo hrdinov schopných vás počas chvíle zdvihnúť zo zeme, čím neraz zachráni zadok celému tímu. Vzhľadom na stabilný nedostatok munície je jedným z najzaujímavejších protagonistov bezpochyby Hoffman. Ten nielenže navyšuje celému tímu kapacitu nesenej munície, ale navyše pri každom zabití generuje tak potrebné náboje, takže sa ho oplatí mať v partii za každú cenu. Dobrý je tiež vyššie spomínaný Evangelo, mlátička Holly, alebo Mom s jej zručnosťou postaviť človeka automaticky na nohy pri prvom dotyku. Trošku by som uvítal, keby som si mohol otestovať aj lekárku Doc alebo ďalšie charaktery, ale na tie si budem musieť zrejme počkať.

Back 4 Blood – Farm

Likvidácia hniezd je občas v Back 4 Blood náročná, pretože nie vždy vidíte, kde presne sú body, ktoré je nutné rozstrieľať.

So správnym balíčkom až ku hviezdam

Jedným z hlavných ťahúňov Back 4 Blood však nemajú byť osobité postavy s jedinečným výstrojom, ale systém kariet, na čo vás hra sama upozorní už pri vstupe do výcvikového tábora preživších. Hneď na štarte si totiž musíte poskladať balíček, s ktorým sa vydáte na cesty. Spočiatku sú možnosti obmedzené. Máte po ruke iba pár kariet, ktorých škála je tvorená rôznymi stredne zásadnými vylepšeniami, medzi ktorými nájdete pár kúskov, bez ktorých je priechod na vyšších obťažnostiach doslova očistcom. Za zaujímavý považujem fakt, že je v hre prítomná napríklad možnosť regenerovania životov cez elimináciu monštier. O niečo menej prekvapivé sú kúsky zamerané na objem nesenej munície či výdrže nutnej na ručnú elimináciu monštier a utekanie pred hordou.

Počiatočné karty nie sú žiadna sláva. Síce vám pomôžu do istej miery vyriešiť napríklad absenciu kontaktnej zbrane, pretože jedna z nich vám dá k dispozícii nôž, ale veľké zázraky s nimi neurobíte. S tými neskoršími však budete schopní vykonať väčšie veci, pretože vám nielenže navyšujú štatistiky, ale tiež vám napríklad umožňujú vykonávať silnejšie údery, ku ktorým za normálnych okolností nemáte prístup. Karty samotné si otvárate za hernú menu a sú vždy súčasťou určitého vývojového stromu obsahujúceho ako vylepšenia, tak rôzne kozmetické úpravy, tematické obrázky a značky na sprejovanie. V bete Back 4 Blood pôsobí tento systém hráčsky prívetivo. Hráč má možnosť sa v rámci hrania prirodzene vyvíjať, a to sa mi vskutku páči. Snáď tento formát tvorcovia do vydania výrazne neprekopú.

Back 4 Blood; gameplay: karty

Kariet je v Back 4 Blood veľa, takže si je z čoho vyberať. Časom si navyše otvárate nové, formujúce do istej miery váš herný štýl.

Kartičkami však veľa monštier nezdoláte. Vedľa nich vám našťastie Back 4 Blood ponúkne skutočne pestrú škálu zbraní, v ktorej nájdete vedľa mačiet, sekier a palíc tiež pištole, ľahké guľomety, odstreľovačky, brokovnice alebo útočné pušky. Všetky nástroje majú unikátne štatistiky. Každý navyše môže byť v priebehu hrania obohatený o mieridlo, pažbu, tlmič či rad iných vychytávok. Kvalita jednotlivých hračiek a vylepšení tu ale nie je rovnaká. Nájsť v krabici môžete sivé, zelené, modré, fialové alebo tiež oranžové predmety, ktorých efektivita je definovaná práve farbou, ktorú majú. Prítomný je v hre tiež obchod, v ktorom nakupujete za peniaze získané pri priechode.

Návrh máp sa pravdepodobne stane silnou stránkou Back 4 Blood

U obchodníka je v Back 4 Blood možné nájsť všeličo. Nazbierané financie v obchodíku možno vymeniť za lekárničky, zbrane, výbušniny, rôzne vylepšenia či permanentné posilnenie pre váš tím. Asi najzaujímavejšou vecou, ktorú tu zakúpite, sú nástroje na otváranie uzavretých debien a miestností. Uzamknuté priestory vo svojich útrobách skrývajú muníciu, karty, a dokonca aj rôzne vylepšený výstroj. Pre tých, čo počítajú, že ich nájdu vždy na rovnakom mieste, majú však tvorcovia nepríjemné prekvapenie. Mapy sa v tomto ohľade náhodne generujú, takže zatiaľ čo určitá časť koridoru je vopred daná, niektoré pasáže sa menia, rovnako tak nenájdete vždy rovnaký výstroj ani totožne rozmiestnené debny s predmetmi.

Back 4 Blood – Train Station

Určité situácie vám v Back 4 Blood dajú zabrať.

Pokiaľ ide o návrh máp, zatiaľ som mal možnosť vidieť len časť z toho, čo nám vývojári z Turtle Rock Studios v októbri naservírujú. Už teraz však musím povedať, že jednotlivé destinácie sú spracované veľmi podarene. Pochvalu si tvorcovia zaslúžia tiež za to, ako sa im podarilo vysporiadať s dizajnom nepriateľov, ktorí dokážu hráči pri hraní slušne prikúriť. Hlavne pri hraní na vyšších obťažnostiach je eliminácia špeciálnych monštier osadených slabými bodmi niečím, čo dá zabrať, pretože zasiahnuť niekoľkokrát jeden bodík umiestnený napríklad na ramene nie je vôbec jednoduché. Kontaktné zbrane sú vám v takých momentoch navyše nanič, takže keď dôjde tímu munícia, ste takmer stratení.

Najslabším prvkom celej bety Back 4 Blood sa vo výsledku stalo niečo, čo som dlho považoval za jeden z najväčších plusov tejto FPS. Slabinou tohto diela je dosť nedbalé spracovanie PvP režimu. Namiesto toho, aby ste sa s protihráčmi stretli na normálnych mapách počas ich prechodu, sú pred vás postavené špeciálne lokácie, ktorých návrh nezabral vývojárom veľa práce. Väčšinou ide o pár kôlničiek, okolo ktorých zúria boje, kvôli čomu tento formát stratil z veľkej časti svoju atraktivitu. Ďalším jeho nedostatkom je fakt, že v ňom nemôže figurovať AI, takže keď sa v priebehu hrania niekto odpojí, čo v prípade tohto žánru nie je nič neobvyklé, môžete hru vypnúť, pretože sami to nezaistíte, ani keby ste sa akokoľvek snažili.

Back 4 Blood; gameplay: PvP

PvP je v Back 4 Blood nedoriešené. Hráči sa v priebehu nepripájajú, takže keď vás spoluhráči opustia, je fakticky koniec.

Kým PvP režim na hráča veľmi veľký dojem neurobí, optimalizácia je naopak niečím, za čo je potrebné tvorcov Back 4 Blood pochváliť, je totiž vidieť, že si na nej dali autori záležať. Počas hrania som sa nestretol s výraznými zásekmi alebo častými pádmi, z čoho som mal radosť, pretože bety s týmto majú často ťažkosti. Pokiaľ ide o cross-play, ten pri hraní funguje na výbornú. Pri priechode kampaňou som sa často stretával hráčmi z PS či Xbox a vždy som s nimi prešiel celý scenár bez toho, že by u nich bol nejaký výraznejší problém.

Back 4 Blood nám v bete ukázal svoje karty

Evolve dodnes patrí medzi hry, ktoré mali veľký potenciál, ale časom stratili dych kvôli absencii stabilnej podpory tvorcov. Teda presnejšie povedané, vývojárov z Turtle Rock Studios. Pri oznámení Back 4 Blood som v nich pre túto skúsenosť nemal veľmi veľkú dôveru. Po absolvovaní bety však musím povedať, že ma veľmi príjemne prekvapila, za čo môže zrejme predovšetkým skutočnosť, že sa autori vrátili ku koreňom a v podstate nám servírujú duchovného nástupcu Left 4 Dead, ktorého skutočné pokračovanie k nám pravdepodobne nikdy nedorazí.

S ohľadom na aktuálnu verziu je samozrejme ešte trošku skoro na posúdenie celej hry. Už teraz má však Back 4 Blood celkom slušné grády. Dizajn máp je vydarený, nepriatelia smrtiaci, hrdinovia disponujú istou dávkou šarmu a karty fungujú ako niečo, čím sa tento kus výrazne odlišuje od Left 4 Dead. Príjemným prekvapením je vo finále tiež fungovanie cross-play a optimalizácia, ktorej som sa popravde trochu obával. Pokiaľ takto bude vyzerať aj finálny výtvor Turtle Rock Studios, tak sa máme v októbri na čo tešiť.

Back 4 Blood – Big Booooooooooooom!

Nie vždy sa vám v Back 4 Blood podarí splniť misiu. K neúspechu stačí napríklad nestihnúť utiecť z bombami obloženej lode.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PC verziu hry.