Wasteland 3 má dátum vydania (NOVINKA)

Comming soon

Zatiaľ čo nám niektoré tohtoročné akcie servírovali doslova jednu bombu za druhou, Xbox X019 patril medzi udalosti, pri ktorých asi zaspávali aj niektorí skalní fanúšikovia Xboxu. Napriek tomu sme sa v jej priebehu dočkali pár zaujímavých momentov, medzi ktoré rozhodne patrilo vypustenie nového trailera k Wasteland 3, ktorý fakticky zakončil celý maratón. Čo všetko čerstvé video prinieslo, vám povieme v nasledujúcich odsekoch našej novinky.

NovinkyOznámenie

Wasteland 3; wallpaper: hrdinové

• Žáner: RPG • Multiplayer: Áno (co-op) • Vývojár: inXile Entertainment • Vydavateľ: inXile Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (19. mája 2020) Homepage • Čeština: Nie

Wasteland 3 – Novinky

1. (16. 11. 2019) Zahrať si Wasteland 3 budete môcť s kamarátmi
  2. (21. 8. 2019) Vaším hlavným cieľom bude vo Wasteland 3 záchrana Arizony
  3. HW nároky pre Wasteland 3 PC

Zahrať si Wasteland 3 budete môcť s kamarátmi

• Novinka: 16. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Odtrhnúť si dve a pol minúty na jednej z najväčších akcií roka rozhodne nie je nič jednoduché. Novému projektu vývojárskej legendy Briana Farga sa to však vďaka minimálnej konkurencii podarilo, aj keď by to od neho čakal skutočne len málokto. Nehovorím, že je Wasteland 3 nevýrazná hra, popravde mám rád ťahové RPG, takže ma jeho úspech teší, avšak keby som pred jeho trailerom zbadal väčší počet veľkých diel, nehneval by som sa. Takto skôr išlo o jednookého kráľa medzi slepcami, ktorým kraľovala armáda indie hier spolu s novým dielom The Settlers (pardón, Age of Empires IV).

Wasteland 3 – X019 – 1987 (Trailer)

Ak sa pri vývoji Wasteland 3 nič nepokazí, majú inXile Entertainment šancu nám budúci rok priniesť jedného z kandidátov na RPG roka.

Samotný trailer Wasteland 3 nebol vôbec zlý, na celku je očividné, že mu výrazne pomohli peniaze, ktoré inXile Entertainment poskytol Microsoft. V nových záberoch nám bol perfektne zvoleným rozprávačom predstavený chyby neodpúšťajúci svet, ktorého obyvatelia spolu každodenne bojujú o život. Do cesty nám majú byť stavaní kanibali, pokazení roboti a šialení diktátori, ktorí si myslia, že majú patent na rozum. V rámci súbojov sa podľa všetkého môžeme tešiť na tradičné ťahové RPG s radom inovácií, ktoré mu majú pomôcť preraziť v ére, ktorá takto ladeným titulom nejako zvlášť nepraje, čo ukázali napríklad predaje Pillars of Eternity II: Deadfire znamenajúce fakticky jeho neúspech.

Keď sme nedávno písali o možných dôvodoch tohto neúspechu, objavila sa v nepríliš rozsiahlom spektre príčin tiež absencia hry pre viac hráčov, ktorá sa osvedčila napríklad v perfektnom Divinity: Original Sin II. Rovnako ako iní vývojári aj Brian Fargo sleduje aktívne dianie v hernom svete, a tak sa z ich chýb poučil a do Wasteland 3 kooperáciu zakomponoval. Očakávané RPG z mrazivej pustatiny by tým pádom malo byť možné absolvovať s ďalším hráčom, čo nie je žiadne veľké víťazstvo, napriek tomu to niektorým členom našej redakcie urobilo nemalú radosť. Ak rovnako ako my hru netrpezlivo očakávate, zaškrtnite si v kalendári 19. mája 2020, kedy vychádza na PC, Xbox One a PS4.

• Zdroje: YouTube (Xbox)

Vaším hlavným cieľom bude vo Wasteland 3 záchrana Arizony

• Novinka: 21. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Postapokalyptická Arizona, v ktorej sme sa pohybovali vo Wasteland 2, pomaly, ale isto umiera. Jedinou záchranou má byť podľa nového trailera drsne vyzerajúci Patriarch of Colorado, ktorý púštnym Rangerom sľúbil pomoc za predpokladu, že mu pomôžu sa vysporiadať s hrozbami, ktoré v nevedomosti sám vytvoril. Statoční prieskumníci nemajú veľmi na výber a tak sa vydávajú do Colorada, kde na nich čaká neľahká úloha, ktorú doteraz nikto splniť nedokázal. Poskytnuté sú im našťastie tentoraz nové technológie, ktoré počas svojej minulej akcie nemali k dispozícii.

Wasteland 3 – E3 2019 (trailer)

Pripravovaný Wasteland 3 má v mnohom posunúť legendárnu sériu, ktorá sa na hernú scénu vrátila predovšetkým vďaka podpore komunity.

Primárnou novinkou má byť ťažkopádne vozidlo, s ktorého pomocou prejdú rádioaktívnou zónou oddeľujúcu Colorado od Arizony a pustia sa do budovania severnej pobočky, ktorá má slúžiť ako základný tábor, z ktorého sa budú organizovať výpravy do zamoreného okolia. To obývajú rôznorodé frakcie, s ktorými má byť možné komunikovať a dokonca aj spolupracovať. Nie každý však samozrejme bude mať náladu na dlhé debaty. Keď narazíte na tých, ktorým nie sú diskusie veľmi po chuti, nezostane vám nič iné, než siahnuť do vaku a vytiahnuť z neho niektorú z futuristických zbraní, o ktoré nie je vo Wasteland 3 núdza. Je ale nutné pracovať s myšlienkou, že vyspelou výstrojou nebudete disponovať len vy, ale aj rôznorodí protivníci, v ktorých spektre možno nájsť dokonca aj ťažkopádne roboty bez svedomia.

V rámci hrateľnosti vyzerá Wasteland 3 podobne ako jeho predchodca, treba však počítať s tým, že súboje majú byť o niečo plynulejšie ako v minulosti, pretože sa na tento aspekt komunita v prípade Wasteland 2 dosť sťažovala. Návrh úrovní pôsobí na predstavených záberoch obstojne, dosť ale záleží na tom, či sa budeme pohybovať po unikátnych mapách, alebo náhodne generovaných bojiskách, ako v iných projektoch. Osobne dúfam v prvú možnosť. Wasteland 3 dorazí podobne ako Empire of Sin na jar 2020 na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: YouTube (Deep Silver)

Wasteland 3 – Oznámenie

1. Príbeh Wasteland 3 možno prežiť osamote, alebo s priateľmi
  2. HW nároky pre Wasteland 3 PC

Príbeh Wasteland 3 možno prežiť osamote, alebo s priateľmi

• Oznámenie: 12. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Séria Wasteland je vlastne alternatívou pre tých, ktorých vyložene irituje to, akým smerom sa vydal kultový Fallout, s ktorým Bethesda robí veci, z ktorých sa niektorým fanúšikom starších dielov chce doslova plakať. V priebehu rokov nám táto verzia pustiny umožnila prejsť cez vyprahnuté púšte a ľuďmi opustené mestá. Vo Wasteland 3 sa pozrieme do postapokalyptického Colorada, ktoré na prvý pohľad nevyzerá omnoho prijateľnejšie ako suchom trpiaca Arizona. Prach bol nahradený snehom, namiesto vyhne máme zimu, ktorá úplne nepraje pešiemu putovaniu.

Wasteland 3 – E3 2019 (trailer)

Snehom pokryté Colorado sa svojou šialenosťou Arizone hravo vyrovná, takže možno očakávať, že nám Wasteland 3 ponúkne podobný zážitok ako jeho predchodca.

Tvorcovia Wasteland 3 sa kvôli zle priechodnému terénu rozhodli dať hráčom k dispozícii upraviteľné terénne vozidlo, s ktorého pomocou budú zamrznuté Coloradom zdolávať. Príbeh by sme mali absolvovať v koži veliteľa tímu Rangerov, ktorý bol so svojou partiou vysadený v ľadovej pustatine. Na rozdiel od Arizony tu nikto zákon udržujúcich Rangerov nepozná, takže svoju reputáciu budete budovať od nuly prostredníctvom vašich rozhodnutí, ktoré môžu vo finále svet zachrániť, ale ho tiež odsúdiť na zánik.

Úplne prvýkrát v histórii značky nám vývojári z inXile Entertainment umožnia zavítať do pustiny s priateľmi a absolvovať s nimi celú príbehovú kampaň. Každý hráč bude disponovať vlastnou skupinkou prieskumníkov s unikátnymi schopnosťami a výstrojom. Dej tu však bude rovnako ako v ostatných dieloch Wasteland hrať hlavnú úlohu, takže je otázkou, či nebude lepšie hlavný scenár absolvovať bez prítomnosti rušivých faktorov, ktorými živí spoločníci podľa môjho názoru rozhodne sú. Prítomná by mala byť taktiež základňa fungujúca na podobnom mechanizme ako vývoj vašej povesti. Výrazný vplyv na jej evolúciu majú mať vaše voľby a rozhodnutia určujúce to, ktoré rozšírenia v nej budú postavené, a ktoré naopak nie.

Wasteland 3; screenshot: auto

Auto bude jedným z primárnych herných prvkov Wasteland 3. Ak ho riadne vyzbrojíte značne si tým zjednodušíte zdolávanie hry.

Dátum vydania Wasteland 3 nebol na E3 2019 v priebehu konferencie Microsoftu oznámený, hra však má byť súčasťou Xbox Game Passu. S istotou možno aktuálne tvrdiť to, že sa môžeme tešiť na predbežný prístup, vďaka ktorému si túto ťahovku zahráme na PC a Xbox One skôr ako na PS4, na ktoré dorazí Wasteland 3 zrejme až vo finálnej verzii plánovanej na budúci rok.

• Zdroje: YouTube (InXile entertainment)

HW nároky pre Wasteland 3 PC

Procesor Intel Core i5-2500K 3.3GHz/AMD FX-8320 Intel Core i5-4590 3.3GHz/AMD Ryzen R5 1400