Vyberte prvok na stránke, ktorého sa chyba týka

Počas sviatku 15. 9. máme otvorený iba náš showroom v BA, ale nakúpiť môžete aj z pohodlia domova. Tovar vám totiž stále doručujeme zadarmo.

Zľavová hliadka Káva na Alzáka!

The Last of Us Part II (NOVINKA) – Ellie pravdepodobne dorazí na začiatku budúceho roka a prinesie 4 edície

O druhej časti úspešnej akčnej adventúry The Last of Us od štúdia Naughty Dog nebolo dlhšie nič počuť. V poslednom čase sa však objavilo niekoľko zaujímavých informácií, a to z viacerých zdrojov, podľa ktorých môžeme usudzovať, že február budúceho roka sa ponesie v znamení zombie apokalypsy. Hovoríme pochopiteľne o dátume vydania – viac v článku.

NovinkyPreview

The Last of Us: Part 2; screenshot: Ellie v lese

• Žáner: Akčná adventúraMultiplayer:? • Vývojár: Naughty Dog • Vydavateľ: Sony Interactive Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PS4 (február 2020?) • Homepage: thelastofus.playstation.com/index.html Čeština:?

The Last of Us Part 2 – Novinky

1. (10. 7. 2019) Február vyzerá nádejne podľa 2 zdrojov
  2. (20. 5. 2019) Niektorí šťastlivci budú môcť pracovať na dokončovaní The Last of Us part II
  3. (4. 3. 2019) LAWGAMERS a ich nečakaný krok
  4. (12. 1. 2019) The Last of Us: Part 2 – dátum vydania nepoznáme, ale ...
  5. (13. 6. 2018) The Last of Us Part 2 – staršia a nebezpečnejšia Ellie
  6. (1. 5. 2018) Fotografie z motion capture natáčania The Last of Us Part II
  7. (12. 12. 2018) The Last of Us Part II je (vraj) z 50 až 60 % hotové

Február vyzerá nádejne podľa 2 zdrojov

• Novinka: 10. 7. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Zdá sa, že na pôvodné špekulácie hovoriace o októbri ako možnom mesiaci vydania PS4 exkluzivity odohrávajúcej sa vo svete zamorenom nemŕtvymi, môžeme zabudnúť. Najmä po oficiálnom ohlásení dátumu vydania Death Stranding od veľmajstra Kojimu, ktoré k nám dorazí v novembri – je totiž dosť nepravdepodobné, že by Sony chcelo tieto svoje dva klenoty z pomaly dochádzajúcej ponuky PS4 exkluzivít (hoci v prípade Death Stranding zrejme dočasných) vydať takto krátko po sebe.

Internet nespí a v poslednej dobe ho zaplavuje šuškanica o novom mesiaci vydania The Last of Us Part II. Tentoraz sa vraj máme tešiť na február budúceho roka. Zdrojom informácie je čínsky insider menom agentkicker, na ktorého šťavnaté odhalenie upozornil používateľ (a taktiež úspešný leaker) ZhugeX na hernom fóre ResetEra, kde zanechal krátky, ale výstižný komentár. Prečo by sme im mali veriť, pýtate sa? Naposledy mal insider agentkicker pravdu v prípade predpovede dátumu vydania Death Stranding – myslím si teda, že si pozornosť zaslúži.

Nie je však jediný, podľa koho začiatok budúceho roka prichádza do úvahy. Jason Schreier z Kotaku sa tiež vyjadril na konto The Last of Us Part II a už v máji hovoril o začiatku roka 2020, kedy by akčná adventúra podľa jeho názoru (a zdrojov) mohla uzrieť svetlo sveta.

To ale nie je všetko. Prostredníctvom spomínaných insiderov sme sa tiež dozvedeli o 4 edíciách, ktoré budú zrejme dostupné pri vydaní hry. Malo by ísť o Standard Edition, Special Edition, Collectors Edition a tzv. „Ellie Edition“. O žiadnej z nich bližšie informácie nemáme, momentálne iba môžeme polemizovať nad ich obsahom a množstvom peňazí, ktoré vytiahnu z hráčskych peňaženiek. Jednotlivé edície pravdepodobne prinesú aj stiahnuteľný digitálny obsah, v prípade „Ellie Edition“ by sme sa teoreticky mohli dočkať aj sošky hrdinky, za čo si samozrejme riadne priplatíme.

• Zdroje: VGR, dailystar.co.uk, International Business Times

Niektorí šťastlivci budú môcť pracovať na dokončovaní The Last of Us part II

• Novinka: 18. 5. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Anthony Newman (spolurežisér hry z Naughty Dog) zverejnil na svojom twitteri status lákajúci umelcov, herných dizajnérov a programátorov na spoluprácu s herným animátorom Lee Davisom. Zároveň im ponúka miesto v tíme vývojárov a práve títo vyvolení by mali podľa všetkého pracovať na dokončení The Last of Us part II v štúdiu v Santa Monica.

Antonyho príspevok navyše indikuje vstup hry do finálnej fázy, a aj keď stále nepoznáme presný dátum vydania, október 2019 vyzerá celkom reálne. Koniec koncov samotný viceprezident firmy Naugty Dog, Neil Druckman, na svojom twitteri potvrdil poslednú klapku hercov Troya Bakera (Joel) a Ahle Johnsonovej (Ellie). Vývojári z Naughty Dog strávili prácou na hre naozaj večnosť a my v redakcii sa už pokračovania tejto akčnej adventúry nemôžeme dočkať. Navyše nás zaujíma, asi ako väčšinu fanúšikov, či The Last of Us Part II dokáže svojho predchodcu prekonať.

The Last of Us Part II k nám dorazí pravdepodobne už tento rok na PS4 a vďaka spätnej kompatibilite si ho neskôr zahrajú aj majitelia PS5.

LAWGAMERS a ich nečakaný krok

• Novinka: 4. 3. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

The Last of Us Part II stále odmieta odhaliť dátum vydania a na nové informácie týkajúce sa hry sú vývojári tiež čím ďalej tým skúpejší (že by sa inšpirovali Hideo Kojimom a jeho Death Stranding?) Preto je otázne, či počítali s nečakaným krokom peruánskeho herného predajcu LAWGAMERS. Ten totiž nedávno zverejnil plagát lákajúci na predobjednávku The Last of Us Part II, pričom v spodnej časti plagátu (ktorý bol zo stránky už odstránený) si môžeme všimnúť mesiac naznačujúci dátum vydania. Dočkáme sa teda druhej časti dobrodružstva Joela a Ellie už v októbri 2019?

Trials Rising; wallpaper: cover

Promo materiál k The Last of Us Part II od peruánskeho retailera LAWGAMERS. Všimnite si dátum v ľavom dolnom rohu.

Ďalším faktom potvrdzujúcim teóriu o októbri ako „mesiaci M“ je tiež vyjadrenie skladateľa Gustava Santaolalla z konca januára 2019, ktorý v súvislosti s hrou oznámil, že ju fanúšikovia môžu očakávať „veľmi skoro“. Keď navyše zvážime to, že gameplay demo k prvému dielu bolo predstavené presne rok pred vydaním hry a gameplay záberov z The Last of Us Part II sme sa dočkali minulý rok v júni (teda v júni 2019 u to bude presne rok), vyzerá október skutočne sľubne.

Mnoho hráčov a teoretikov sa tiež zhoduje na tom, že pre Naughty Dog by bolo nerozumné vydávať ich zombie adventúru v čase vydania Days Gone – o dosť vhodnejšie by bolo počkať približne pol roka, pričom by ihneď po vypustení Days Gone bol spustený marketing s grandióznym októbrovým finále. Všetci predsa vieme, že október patril k najlepším mesiacom aj v minulých rokoch a priniesol mnoho kvalitných titulov. Sony sa ale k celej situácii nevyjadrilo, ide tak opäť iba o špekulácie.

• Zdroje: dontfeedthegamers.com bleedingcool.comsparkchronicles.com

The Last of Us: Part 2 – dátum vydania nepoznáme, ale ...

• Novinka: 12. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Na internete sa počas posledných niekoľkých dní začínajú množiť špekulácie o možnom dátume vydania už v roku 2019. Za tie je zodpovedná najmä herná žurnalistka Alanah Pierce, ktorá v dnes už zmazaných 2 tweetoch tvrdí, že vydanie The Last of Us: Part 2 v roku 2019 už jej potvrdilo niekoľko rôznych zdrojov.

Dajú sa tieto informácie považovať za dôveryhodné? Ťažko povedať, nepochybne ale odštartovali novú vlnu fanúšikovských teórií. Nakopne to snáď štúdio Naughty Dog, aby sa ukončili všetky špekulácie a zverejnenia oficiálny dátum? Možno. Samotný fakt, že oba tweety boli promptne zmazané, by však mohol znamenať, že sa The Last of Us: Part 2 naozaj blíži, vývojári si akurát nechcú nechať veľké oznámenie pokaziť novinármi a radšej s ním prídu sami a podľa vlastného plánu. Držme si palce, aby to tak naozaj bolo.

The Last of Us Part 2 – staršia a nebezpečnejšia Ellie

(Update 13. 6. 2018) Ellie je späť. Prvá ukážka herných záberov The Last of Us Part 2 začína pomerne nevinnou a citlivou scénou na akejsi slávnosti. Rýchly prestrih do tvrdej reality nákazou postihnutého sveta, kde prežijú len tí najsilnejší, je vďaka romantickému úvodu ešte pôsobivejšie.

The Last of Us Part 2; screenshot: útočník

Stretnutia s nepriateľmi budú drsnejšie, intenzívnejšie a tiež brutálnejšie. Survival povaha celej hry sa jednoducho nezaprie.

Sony proste vie, ako tvoriť nadupané upútavky. Trailer na The Last of Us Part 2 ohromuje dych berúcimi akciami a tiesnivou atmosférou, predvádza tiež ale úplne fenomenálne animácie postáv. Ellie sa pohybuje úžasne plynulo, trhá sebou hrôzou, keď počuje streľbu, úplne reálne naráža do vecí a pohybuje sa priestorom. A pri každom súboji na blízko až v ústach cítite železitú pachuť krvi, tak veľmi sú sugestívne. Všetky údery navyše pôsobia tak skutočne a životne, až z toho mrazí.

The Last of Us Part 2 – značne vylepšený súbojový systém a AI

Súbojový systém sa podľa tvorcov zo štúdia Naughty Dog dočkal výrazného prepracovania a je to vidieť. Ellie bude môcť craftovať niekoľko typov šípov a osobné súboje prinesú viac variability. Úplnou novinkou je možnosť vyhýbať sa ranám nepriateľov, ku krčeniu pribudla aj funkcia plazenia, vďaka čomu v prípade potreby môžete zaliezť napríklad aj pod auto. Vysoká tráva vám v The Last of Us Part 2 už nezaručí definitívnu neviditeľnosť ako v prvom dieli, pri schovávaní je teraz potrebné brať do úvahy hustotu a výšku porastu.

The Last of Us Part 2; screenshot Ellie The Last of Us Part 2; screenshot: combat The Last of Us Part 2; screenshot: zakrádanie

Obrázok 1: Ellie bude o poznanie dospelejšia, než v prvom dieli. Obrázok 2: Súbojový systém sa dočkal výrazného prepracovania. Pribudli uhýbania a jednotlivé súboje budú oveľa intenzívnejšie. Obrázok 3: V The Last of Us Part 2 sa novo budete môcť aj plaziť.

Druhé pokračovanie Last of Us jednoducho podľa prvých záberov vyzerá úplne úchvatne, aspoň po technickej stránke. Tvárové animácie a mimika sú oveľa reálnejšie, lokácie sú otvorenejšie a ponúka väčší počet možností, ako sa vysporiadať s nepriateľmi. Výrazného vylepšenia sa však dočkala aj ich AI, takže spolu komunikujú, odovzdávajú si informácie ohľadom vašej lokácie a celkovo vám zrejme zo života urobia väčšie peklo.

Dlho sme čakali na nejakú reálnu ukážku z hry, ale to, čo sme konečne dostali, nám vyrazilo dych. The Last of Us Part 2 tak pôsobí nadmieru dobre a svoju pozíciu jednej z najočakávanejších PS4 exkluzivít len potvrdzuje. Stále však nie je známy dátum vydania, bohužiaľ ani približný. Že by sme sa dočkali až v roku 2019? Snáď nie.

The Last of Us Part 2; screenshot: detaily

Najnovšia ukážka hrateľnosti začína flashbackmi do veselších okamihov života Ellie.

Fotografie z motion capture natáčania The Last of Us Part II

(Update 1. 5. 2018) Studio Naughty Dog pokračuje v možno až trochu netradičnom tichu, ktoré len nadrobno narušilo koncom minulého roka nepodložené tvrdenie, že práca na The Last of Us Part II sú zhruba v polovici. Odvtedy naše po informáciách hladné hráčske hrdlá nezvlažila bohužiaľ ani jediná kvapôčka nových informácií, na čom sa bohužiaľ stále nič nemení. Napriek tomu stále bujaré špekulácie fanúšikov rozvírili aspoň dve fotografie z Instagramu, kam ich umiestnili herečky Ashley Johnson a Shannon Woodward. Nejde teda o nič oficiálne, dvojica herečiek sa len rozhodla podeliť o svoje aktuálne pracovné nasadenie.

Ashley Johnson v prvom dieli prepožičala svoj hlas vtedy ešte mladučkej Ellie a vo svojej úlohe pokračuje aj naďalej. Vtedy išlo naozaj len o dabing, o všetko ostatné sa postarala Ellen Page. V Part II však vďaka časovému posunu medzi oboma dielmi Ashley Johnson očividne berie na svoje plecia kompletné stvárnenie už dospelejšej Ellie. Ak si túto herečku nedokážete zaradiť, mohli ste ju vidieť v snímke Avengers, kde si zahrala úlohu čašníčky, ktorú zachránil Kapitán Amerika. Akú ženskú postavu v The Last of Us Part II stvárni Shannon Woodward, zatiaľ nevieme, ako herečku ju však môžeme poznať napríklad zo seriálu Westworld.

The Last of Us Part 2; Ashley Johnson motion capture The Last of Us Part 2; Shannon Woodward motion capture

Obrázok 1: Ashley Johnson pri nahováraní dialógov. Obrázok 2: Niečo ľahšieho počas pracovnej pauzy?

The Last of Us Part II by podľa odhadov mohlo vyjsť v roku 2019

Oficiálny dátum vydania The Last of Us Part II zatiaľ nie je známy, s týmto rokom sa však takmer určite môžeme rozlúčiť. Podobne ako prvý diel, bude aj pokračovanie patriť k záverečnej ofenzíve tých najlepších titulov, ktoré PlayStation 4 ponúkne na konci svojej životnosti. Rok 2019 sa tak zdá ako dobrý odhad. Navyše, ak v súčasnú chvíľu prebieha motion capure s Ashley Johnson, ktorá stvárňuje jednu z hlavných postáv, rozhodne to nevyzerá, že by vývoj Part II bol v nejakom pokročilejšom štádiu.

Je však potrebné mať na pamäti, že riaditeľ štúdia, Neil Druckmann, je známy svojím škodoradostným mätením fanúšikov, takže by sme sa vôbec nečudovali, keby tieto zdanlivo nič neznamenajúce fotografie na Instagrame neboli nakoniec nič iné ako plánované podpichovanie samotného riaditeľa štúdia. Snímky môžu byť staré už nejakú dobu, prípadne sa tieto dve herečky zišli v štúdiu len preto, aby nahrali niektorú z neskorších cutscén či animácií a stali sa len obeťami plánovaného zmätenia. Nezostáva nič iné ako vytrvať. Pretože až príde ten pravý čas, marketingová aj informačná lavína bude naozaj veľa veľká.

The Last of Us Part II je (vraj) z 50 až 60 % hotové

(Update 12. 12. 2017) Samozrejme, toto vyhlásenie od Neila Druckmanna (kreatívny riaditeľ a scenárista) by sme nemali brať doslova, pretože Naughty Dog momentálne presadzuje politiku ťažkého informačného embarga a tak všetko, na čo narazíte na internete, je pravděpodně len šum, ktorému nemožno prikladať váhu. Samotný Druckmann pri vyslovení tohto stanoviska nakoniec mávne rukou a povie, že si vlastne nie je vôbec istý. No, zatiaľ nám musí stačiť to, že sa na hre usilovne pracuje a že sa ďalších informácií dočkáme na E3 2018, čo sa zdá bolestivo ďaleko.

The Last of Us Part II; interview, psx. troy The Last of Us Part II; ashley johnson

Obrázok 1: Troy Baker je veľký fanúšik a občas lezie (v dobrom slova zmysle) Neilovi Druckmannovi na nervy, a preto ho máme radi. Obrázok 2: Ashley Johnson okrem herectva občas aj spieva. Pozrite na jej Youtube kanál.

Ashley Johnson (predstaviteľka Ellie) a Troy Baker (Joel) nás navnadili duetom, ktorý bol poňatý štýlom in-character. To znamená, že vlastne spievali Joel a Ellie. Pre Troya a Ashley je účinkovanie v The Last of Us Part II niečo ako návrat domov. Podľa nich definovali obe herné postavy ich ďalšie životné kroky, a aj keď už obaja stvárnili mnoho fiktívnych charakterov, boli to práve Joel a Ellie, nad ktorými najviac premýšľali a uvažovali, ako sa asi práve majú a čo práve robia. Napríklad keď sa Ashley od Druckamnna dozvedela, že je v pláne pokračovanie The Last of Us, neobišlo sa to bez sĺz radosťou, čo musí pre režiséra takejto hry znamenať obrovské zadosťučinenie.

PlayStation Experience a o čom bude The Last of Us Part II

Čo sme ďalej zachytili z interview na PSX 2017? Na otázku, či je Joel živý alebo mŕtvy, reagoval Druckamnn vyhýbavo: „Každý raz umrie.“ Našťastie svoju neurčitú odpoveď trochu viac rozviedol. Povedal, že vo svete The Last of Us Part II nie je nikto v bezpečí a že stávky tu sú vysoké. Naozaj vysoké. Chcel by, aby hráči zakúsili ten ťaživý pocit nebezpečenstva a nenávisti (čo je hlavná téma tohto pokračovania) a na vlastnej koži sa presvedčili, že ani Joel a Ellie nemajú svoje miesto v tomto svete isté.

Ak bol hlavný dôraz v prvom diele kladený na lásku a postupné zblíženie dvoch nepravdepodobných osobností, The Last of Us Part II je primárne o nenávisti, čo len potvrdzuje trailer z Paris Games Week. Ten asi nenechal nikoho na pochybách a ukázal, že nepôjde o šťastie a pocit motýlikov v bruchu.

The Last of Us part II; main menu

Ťažko povedať, či tento obrázok predstavuje skutočné menu, alebo ide len o fanúšikovskú prácu. Vyzerá pomerne profesionálne a dodáva istotu, že je vývoj hry minimálne za polovicou! Teda ak sa mu rozhodnete veriť.

Počas interview prehovorila tiež Halley Gross (scenáristka seriálu Westworld) o tom, ako veľmi si užívala spoluprácu s Naughty Dog na „najlepšej hre vôbec“ (jej slová). Neil Druckmann doplnil, že mal pre pokračovanie vymyslený koniec a začiatok príbehu, ale nebol si istý stredom. Tou výplňou, tak dôležitú pre hráčov, v ktorej sa toho najviac deje. Načo sa „zjavila“ Halley a jedným šmahom túto situáciu napravila. Dobre, tak jednoznačné to nebolo, ale svojou troškou prispela do postapokalyptického mlyna viac než dosť.

Pár zaujímavostí na záver: zatiaľ vieme určite, že The Last of Us Part II bude primárne o pomste. Hlavnou postavou sa stane teraz 19-ročná Ellie a Joel sa tu zrejme len povezie (teda ak je stále nažive). Veľká časť príbehu sa odohráva v oblasti Seattlu, čo vysvetľuje všadeprítomný dážď. Herečka Laura Bailey (hrá jednu zo zatiaľ nepomenovaných postáv) bojuje každý deň na pľaci s trémou a potrebou vyzvracať sa. Neil povedal, že fanúšikom prvého dielu sa The Last of Us Part II nemusí páčiť. Hneď ale dodal, že to je jednoducho údel každého pokračovania. Nakoniec vyhlásil, že Naughty Dog budú vždy robiť lineárne singleplayerové hry, kde je hnacím kolesom príbeh a prepracované postavy. Ďalšie detaily sa dozvieme (bohužiaľ) asi až na E3 2018.

The Last of Us Part II; anna The Last of Us Part II; yara, lev

Obrázok 1: Ešte je skoro čokoľvek s istotou potvrdzovať, ale táto slečna by mohla byť matkou Ellie. Obrázok 2: Dve nové postavy z Paris Games Week traileru. Z ľava Lev a Yara.

Príbeh Ellie A Joela v The Last of Us Part II pokračuje

(30. 10. 2017) Keď sa na konferencii PlayStation Experience v roku 2016 konečne objavilo video predstavujúce návrat The Last of Us, dav ľudí prizerajúci tejto udalosti doslova vybuchol v jasot. Trailer The Last of Us Part II bol značne melancholický a tak akurát depresívny. Na jeho začiatku sme mohli vidieť prostredie, kde príroda znova prevzala vedúce opraty, ruiny domov a hlavne znak Fireflies (svetlušky), čo bola pre niektorých vlastne teroristická organizácia a pre druhých jediná cesta, ako vo svete plnom šialenstva nájsť zmysel.

Najväčšiu pozornosť v traileri The Last of Us Part II na seba ale strhla časť s Ellie a Joelom, čo boli hlavní protagonisti v pôvodnej hre. Naskytli sa nám pomerne brutálne zábery na budovou posiatu mŕtvymi telami a uprostred toho šialenstva sedí v jednom z izieb Ellie, hrá na gitaru a k tomu si pospevuje celkom tematickú pieseň Through The Valley od Shawna Jamesa. Nakoniec do miestnosti vstúpi Joel a Ellie mu s neústupčivým (a poriadne nahnevaným) výrazom povie, že je „zabije všetkých do jedného“. Koho, prečo a ako, tak na to si ešte nejakú dobu budeme musieť počkať. Mimochodom, to Elliine tetovanie na ruke je vážne zaujímavý spôsob ako ukryť kusanec od infikovaného človeka.

The Last of Us part II; Wallpaper: Joel, mŕtvoly

The Last of Us Part II má pred sebou neľahkú úlohu. Presvedčiť všetkých fanúšikov pôvodného dielu, že čakanie stálo za to a navyše vytvoriť ešte zaujímavejší príbeh, ako bol ten v predchádzajúcej hre.

O príbehu vieme, že sa bude odohrávať päť rokov po udalostiach prvého dielu. Tam ste sa ujali role pašeráka Joela, v podstate zlomeného a svetu odovzdaného muža, ktorý by sa spočiatku rozhodne nedal označiť za jednoznačného kľuďasa. V ranej fáze hry ste dostali do „opatrovníctva“ prostorekou a nasprostastou Ellie a po chvíli ste jednoducho vedeli, že toto bude jazda, na ktorú sa len tak nezabúda.

O dabing hlavných postáv sa opäť postarajú Troy Baker (Joel) a Ashley Johnson (Ellie) a kreatívny riaditeľ Neil Druckmann bude opäť jednou z najdôležitejších postáv, čo sa réžie a príbehu týka. Tieto tri mená už samé o sebe naznačujú, že by sa mohlo zrodiť prekliato dobré pokračovanie.

The Last of Us part II; Wallpaper: Fireflies

Keď sa svet obracia na trosky, veľa ľudí sa upne k myšlienkam a názorom, ktoré by za normálnych okolností považovali za extrémistické, alebo zvrátené. Ako vnímate Firefly vy?

Dátum vydania The Last of Us Part II nateraz nepoznáme

Čo pre fanúšikov Naughty Dog nie je práve prekvapenie. Štúdio sa už niekoľkokrát spálilo, keď „na betón“ potvrdilo dátum vydania, aby ho o niečo neskôr k nevôli hráčov zase posunuli. Ako pôvodné The Last of Us, tak aj ich ďalšia veľká značka Uncharted sa niekoľkokrát dočkali odkladu, takže celkom chápem neochotu Naughty Dog stanoviť presný termín.

Neil Druckman priamo povedal, že „Máme určitý odhad, kedy by (The Last of Us Part II) mohlo vyjsť, ale skúsenosti nás už niekoľkokrát naučili, že je jednoducho lepšie počkať si do doby, než si budeme dátumom úplne istí.“ Vzhľadom na to, ako málo overených informácií o hre existuje, dáva toto vyhlásenie zmysel. Radi by sme The Last of Us Part II videl dokončené už v roku 2018, ale máme tak trochu obavy, že skôr než na začiatku roka 2019 sa hry nedočkáme.

The Last of Us Part II; Wallpaper: Ellie, dom The Last of Us Part II; Wallpaper: Ellie, dom, mŕtvoly

The Last of Us Part II sa zameria hlavne na Ellie

Joela v tomto pokračovaní nahradí osemnásťročná Ellie, čo je podľa mňa len logické vyústenie pôvodného príbehu. Joel síce bude mať dôležitú úlohu aj v The Last of Us Part II, o tom niet pochýb, ale čo sa gameplayu týka, hlavnú úlohu zastane Ellie, ktorá je, ako sme už povedali, poriadne naštvaná. Mnohí fanúšikovia dokonca špekulujú, že Joel v traileri vystupuje tak pasívne preto, že už je po smrti – čo by mal byť tiež dôvod, prečo je jeho chránenkyňa a nadaná gitaristka tak napružená. Vývojári z Naughty Dog túto špekuláciu nijako nepotvrdili, na druhú stranu ju ani nevyvrátili.

Neil Druckmann sa vyjadril v tom zmysle, že Joel bol hlavná postava v prvom dieli a že za Ellie sa bude hrať dosť odlišne. Niektoré veci v hrateľnosti sú vraj dôsledkom evolúcie, iné zase boli znovuobjavené. Stručnejší opis nám Neil už ani dať nemohol. Sú to väčšinou slová zo samotnej PlayStation Experience konferencie a do tejto doby nebolo predstavené jediné gameplay video, jeho opatrnosti vo výbere slov preto rozumieme.

The Last of Us Part II; Wallpaper: Ellie, Joel, mŕtvoly

Puto medzi Joelom a Ellie je niečo, čo sa nedá zlomiť len tak behom okamihu. Aký dôsledok budú mať Joelovho posledné slová na konci The Last of Us?

The Last of Us Part II sa pripomenulo v znepokojujúcom traileri

To však neznamená, že by sme pre vás nemali okrem úvodného videa nič, čo by aspoň trochu ukojilo túžby dozvedieť sa o tejto očakávanej post-apokalyptickej záležitosti viac. Našťastie pre nás, sa 30. októbra 2017 v rámci herného veľtrhu Paris Games Week konala konferencia spoločnosti Sony a Naughty Dog predhodil svojim fanúšikom ďalšiu kosť v podobe výborného traileru, nad ktorým budú môcť pár ďalších mesiacov slintať blahom (a my s nimi).

Vopred upozorňujeme, že ukážka nie je pre slabšie povahy. Samozrejme ak ste zvládli pokoriť pôvodné The Last of Us, tak vás toto nijako zvlášť nerozhodí. V cutscénach zaznamenáte pár nových tvárí, ktoré môžu mať nejaký vplyv na celkový priebeh príbehu (ale nemusí, kto vie). Ellie ani Joel sa na scéne neobjavia, na druhú stranu sa znova ukazuje, že monštrá „tam vonku mimo civilizácie“ mnohokrát nepredstavujú také nebezpečenstvo ako ľudstvo, na ktoré ste si zvykli sa spoliehať...a že tie skutočné monštrá zrejme nájdete skôr medzi živými.

Niekoľko zaujímavostí o The Last of Us Part II na záver

Na príbehu The Last of Us Part II pracuje (okrem Druckmanna) tiež jeden zo scenáristov televíznej série Westworld. Konkrétne ide o Halley Gross, ktorá pre tento mix sci-fi a westernu napísala dve epizódy (menovite Tromp L'Oeil a The Adversary). Nie je jasné, či ju Naughty Dog oslovili až po úspechu Westworld, alebo na hre pracuje už nejakú dobu. Avšak vyzerá to na zaujímavú spoluprácu, aj keď napríklad u nás sa seriálu ktovieako skvele nedarilo.

The Last of Us Part II; Wallpaper: mučenie The Last of Us Part II; Wallpaper: mučenie

Čo sa vizuálu samotného gameplaya týka, máme sa podľa Neila Druckmanna naozaj na čo tešiť. Vývojári do hry nasadili tie najpokročilejšie technológie, aké má Sony k dispozícii. Postavy majú byť vyrenderované tak dokonale (pre PS4), že vraj ťažko medzi nimi a skutočnosťou spoznáme rozdiel. Dokonca zachádzajú do takých detailov, ako je pohyb svalov okolo kostí. S dostupnými prostriedkami sú vraj podobné vymoženosti takmer jednoduché. Vzhľadom na to, že už prvé The Last of Us vyzeralo nádherne, sme vážne zvedaví, ako to celé vo finále dopadne.

Na soundtracku sa bude opäť podieľať ten, ktorého meno fanúšikovia pôvodného dielu vyslovujú so zasneným výrazom – Gustavo Santaolalla, argentínsky skladateľ, ktorý sa podieľal na filmových dielach, ako je Brokeback Mountain alebo Babel, než sa zapojil do produkcie The Last of Us. Jeho melancholické tóniny v niektorých doteraz vyvolávajú zimomriavky, takže sa nečudujem, že sú hráči z jeho návratu vo vytržení – to je dané najmä tým, že ide de facto o prvý prípad, keď pracuje na nejakom pokračovaní, či už filmovom, alebo hernom.

The Last of Us part II; Wallpaper: les, oheň

Keď už všetko, čo dáva zmysel, okolo vás zlyhá, môžete sa spoľahnúť na to, že sa v skupine objaví jedna vodcovská osobnosť, ktorá ostatných povedie buď do skazy, alebo k spáse.