P&G MS v hokeji_CZ

Pillars of Eternity II: Deadfire (RECENZIA) – po stopách boha

Zobraziť katalóg

Recenzia

Aktualizované

Izometrické RPG rozhodne nepatrí medzi žáner vyhľadávaný masami, čo v praxi spôsobuje, že sa ich vývojom zaoberá skutočne len malá hŕstka štúdií, ktorým ide viac o hráčov ako o peniaze. Krásnym príkladom vývojárov, ktorý sa na financie vykašľali, zamerali sa primárne na spokojnosť budúcich zákazníkov a neskrachovali, je štúdio Swen Vincke, ktoré svetu minulý rok predstavil svoj s láskou vytvorený projekt Divinity: Original Sin II. Na prekvapenie všetkých s ním celosvetovo uspel na plnej čiare. Teraz sa o niečo podobné pokúša aj herná spoločnosť Obsidian Entertainment. Tá by rada prerazila s Pillars of Eternity II Deadfire, ktoré sme pred pár mesiacmi predstavili v dojmoch z hrania. Či je finálna verzia ich diela minimálne tak dobrá ako Pillars of Eternity I, vám povie naša recenzia.

Žáner: RPG | Vývojár: Obsidian Entertainment | Vydavateľ: Versus Evil | Platformy a Dátum vydania: PC (8. mája 2018), PS4, Xbox One, Switch (Q4 2018) | Homepage: eternity.obsidian.net/ |

Časti článku:

Obsah recenzie Pillars of Eternity II: Deadfire

  1. Bohovia na vás v Pillars of Eternity II: Deadfire nebudú brať ohľad
  2. S tvorbou hrdinu si môžete pohrať
  3. Bez lode sa nezaobídete
  4. Náročným stretom sa v Pillars of Eternity II: Deadfire nevyhnete
  5. Pillars of Eternity II: Deadfire je kvalitné RPG pre klasikov
  6. Recenzia Pillars of Eternity II: Deadfire: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Pillars of Eternity II: Deadfire PC

Bohovia na vás v Pillars of Eternity II: Deadfire nebudú brať ohľady

(8. 5. 2018) Záchrana sveta dala hlavnému hrdinovi Pillars of Eternity riadne zabrať. Nemožno sa teda veľmi čudovať, že potom, čo nastolil v univerze Eora „rovnováhu“, netúžil už po ničom inom, než aby mohol zvyšok svojho života stráviť oddychom na hrade Caed Nua. Bohužiaľ pre neho sa jedného večera z hlbín pod jeho rezidenciou vynoril kolos kontrolovaný bohom znovuzrodenia Eothasom, ktorý počas niekoľkých sekúnd zničil všetko vo svojom dosahu. Uniknúť sa pred titánovým hnevom nepodarilo ani slávnemu hrdinovi, ktorého energiu vyžarujúce bezvládne telo sa preživší rozhodli vziať na palubu lode slúžiacej na prenasledovanie obrieho monštra. Ten totiž slávnemu hrdinovi pri incidente ukradol kus duše, čím ho poslal na cestu, z ktorej sa väčšina ľudí už nikdy nevráti. A vtedy sa ho ujmete vy.

Našťastie pre vás patrí váš hrdina medzi menšinu, s ktorou majú miestni bohovia trošku iné plány. Namiesto smrti je mu teda umožnené opäť sa vrátiť do sveta živých ako strážca z Caed Nua, ktorého bôžikovia Eoru obdarili schopnosťou vidieť duše mŕtvych. Zároveň bol však poverený ťažkou úlohou. Žiada sa od neho, aby vystopoval a zabil boha znovuzrodenia Eothasa. Ten sa po zmasakrovaní obyvateľov pevnosti vydal na púť po rozsiahlom súostroví Deadfire, s ktorého obyvateľmi má svoje plány. Odmietnuť požiadavku nebešťanov nemožno, a tak vám nezostáva nič iné, než sa po prebudení vydať s vašou malou družinou na veľkolepú výpravu, na ktorej konci by mal byť Panteón Pillars of Eternity II: Deadfire o niečo chudobnejší.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Wallpaper: súboj ohňom

Súboje sú v Pillars of Eternity 2: Deadfire trošku chaotickejšie, neraz budete musieť zastaviť čas len preto, aby ste sa poriadne zorientovali.

Primárna príbehová línia Pillars of Eternity II: Deadfire je vystavená na neskutočne kvalitných základoch tvorenými obstojne napísanými postavami, prepracovanými dialógmi, náročnými voľbami a dejom so slušnou hĺbkou aj tempom. Osobne som bol najviac zaujatý úrovňou vedľajších úloh, ktoré ponúkajú dobrodružstvo plné zrady, vášne, nenávisti a smútku, ktoré som prežíval spolu s ich aktérmi. Bohužiaľ pre niektorých hráčov tu úplne chýba česká lokalizácia, takže si rozsiahle dobrodružstvo budú schopní vychutnať len hráči ovládajúci jeden z hlavných svetových jazykov, pre ktorých nie je lúskanie cudzích textov prekážkou. Úprimne dúfam, že sa časom Pillars of Eternity II: Deadfire ujme niektorý z nezávislých prekladateľských tímov, ktoré do dnešných dní sprístupnili komunite desiatky titulov.

Určite vás veľmi neprekvapí, že kvalitne tu nie je spracovaná len primárna dejová linka, ale aj vedľajšie úlohy, ktorých úroveň je natoľko vysoká, že by pár z nich bolo možné dokonca korunovať do úlohy príbehov niektorých AAA hier. Absolvovať v Pillars of Eternity II: Deadfire budete môcť scenáre zamerané na oslobodzovanie úbohých otrokov, lov renegátov, stabilizáciu prírody či zmierovanie znenávidených rodín. Každé zo sekundárnych rozprávaní vám tú poskytne unikátne dobrodružstvo plné emócií, počas ktorého vás neraz prinúti rozhodnúť o životoch cudzích ľudí, o ktorých toho nebudete vedieť veľa.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: začiatok Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: boh

Obrázok 1: S jedným z členov panteónu Pillars of Eternity 2: Deadfire budete hneď od začiatku tvoriť vášho reka. Obrázok 2: Pri honbe za Eothasom zavítate do radu rôzne ladených lokácií.

S tvorbou hrdinu sa môžete pohrať

Než sa vydáte na vašu veľkolepú výpravu, budete si musieť najprv vytvoriť hrdinu, v ktorého koži ju absolvujete. Na začiatku formovania vášho reka je mu potrebné definovať pohlavie, rasu a etnikum. K dispozícii budete mať celkom šesť rozdielnych druhov odlišujúcich sa od seba vzhľadom aj schopnosťami a základnými štatistikami, ktoré vám do istej miery prezentujú, pre aké povolanie sa daná rasa hodí. Navoliť si v Pillars of Eternity II: Deadfire môžete na výdrž zameraných trpaslíkov, silou vynikajúcich aumaua, obratných elfov, pozorných orlanov, v mágii zdatných polobohov či všeobecne orientovaných ľudí. Vybranej postave je následne možné navoliť kultúru, z ktorej pochádza, čím ju ešte viac zameriate na jej budúcu profesiu.

Potom, čo si zvolíte jednu z rás, ktoré vám Pillars of Eternity II: Deadfire ponúka, sa môžete začať plne venovať špecifikácii profesie vášho šampióna. Ten sa môže zamerať buď jedným smerom, alebo na dve odlišne ladené povolania, ktoré k sebe nemusia vôbec sedieť. Nováčikom je samozrejme odporúčaná prvá možnosť, pretože sa na nej nedá pokaziť toľko ako na hybridovi, ktorý môže byť pri zlom nastavení schopností prakticky nepoužiteľný. V prípade, že sa rozhodnete kráčať klasickou cestou jasnej špecializácie, možno z vášho hrdinu urobiť bojovníka, mága, zlodeja alebo hraničiara. Viacmenej vytvorenému charakteru je následne nutné ešte naklikať základné štatistiky a určiť jeho minulosť.

Bez lode sa nezaobídete

Súostrovie Deadfire, po ktorom sa začnete ihneď po sformovaní vášho hrdinu plaviť, je extrémne rozsiahle. V priebehu pátrania po bohu, ktorý vám zničil život, môžete zavítať na desiatku unikátne navrhnutých ostrovov skrývajúcich rôzne tajomstvá. V niektorých miestach nájdete komplexné siete podzemných chodieb, vedúcich do časom zabudnutých monumentálnych chrámov. Iné pred vás naopak postavia veľkolepé, životom kypiace mestá, ktorých prieskum vám kvôli ich veľkej rozlohe zaberie pokojne aj niekoľko hodín. Ja sám som si v Pillars of Eternity II: Deadfire najviac zamiloval prieskum základov gigantickej metropoly Neketaka vystavanej na ruinách sídla dávno padlých civilizácií, ktoré v nich po sebe zanechali mnoho nepríjemných tajomstiev, ktorým som bol nútený čeliť.

vOJDWy6Tquc; Gameplay: maják vOJDWy6Tquc; Gameplay: loď vOJDWy6Tquc; Gameplay: pasca

Obrázok 1: Všetky lokácie sú v Pillars of Eternity 2: Deadfire navrhnuté veľmi pekne. Obrázok 2: Prvá fáza stretov na mori nepatrí medzi najzábavnejšie aktivity. Obrázok 3: Ak tú šliapnete na pascu, postava utrpí zranenie, ktoré ovplyvní jej schopnosti.

Medzi jednotlivými ostrovmi tvoriacimi súostrovie Deadfire sa budete presúvať pomocou neveľkého plavidla, ktoré na prvý pohľad nevyzerá nijako zvlášť impozantne. Našťastie ho možno veľmi rýchlo vymeniť za niektorý z veľkolepejších modelov, na ktoré si môžete naverbovať väčší počet mužov, pripnúť lepšie plachty či namontovať efektívnejšie delá. Ak sa náhodou pýtate, prečo by ste mali svoj koráb vylepšovať, odpoveď je jednoduchá. More, po ktorom sa budete plaviť, je plné agresívnych pirátov, ktorí netúžia po ničom inom, než aby vás zabili, alebo prinajmenšom poriadne obrali. V okamihu, keď zbadajú vaše plavidlo, vrhnú sa na neho rovnako ako vlk na ovcu a bude záležať len na vás, či sa im ubránite, alebo nie.

Námorné bitky sú v Pillars of Eternity II: Deadfire navrhnuté dosť klasickým spôsobom. Pri strete s nepriateľskou loďou je pred vás najprv postavená veľká kniha, na ktorej stranách riadite súboj oboch korábov až do okamihu, než nepriateľove plavidlo potopíte, alebo sa na neho nalodíte. Pokiaľ dôjde na druhú z možností, odštartuje sa na prepojených palubách klasická bitka, do ktorej sa zapojí celá posádka. Ovládať v nej však budete môcť len svojich hrdinov. Ostatní členovia majú vlastnú hlavu, takže až do svojho skonu bojujú podľa svojho uváženia. Mierne možno ovplyvniť snáď len ich efektivitu cez kvalitné zásobovanie zvyšujúce ich morálku, ktorá výrazne posilňuje bojové nadšenie všetkých do sýta najedených jedincov.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: ohnivý drak Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: trezor

Obrázok 1: Súboje s väčšími protivníkmi vám tu dajú poriadne zabrať. Obrázok 2: V niektorých miestnostiach na vás budú čakať veľmi nepríjemné prekvapenia.

Náročným stretom sa v Pillars of Eternity II: Deadfire nevyhnete

Bojovať v Pillars of Eternity II: Deadfire samozrejme nebudete len na mori, ale aj mimo neho. Súboje na čerstvom vzduchu a v zatuchnutých kobkách sa budú od tých námorných líšiť predovšetkým tým, že do nich nemožno zatiahnuť celú posádku, ale len členov vašej aktuálnej družiny, s ktorou sa vydávate na dobrodružstvo. V praxi budete mať tým pádom k dispozícii pri maximálnom počte spoločníkov vždy celkom päť bojovníkov, ktorým je možné počas boja udeľovať rozkazy. Samotné bitky sú väčšinou trošku neprehľadné, čas od času vám preto nezostane nič iné, než ich priebeh zastaviť a pozrieť sa, ako na tom všetci jej účastníci vlastne sú. Menšou výhodou je v tomto smere možnosť nechať parťákov kontrolovať AI, ktorá vám pri správnom nastavení trošku pomôže.

Spektrum nepriateľov, ktorým budete musieť počas bitiek čeliť, je veľmi obsiahle. Na vašich potulkách svetom Eora sa stretnete s tupými ogrami, divokými drakmi, smradľavými nemŕtvymi, ješterími bojovníkmi, slizkými nagami, gigantickými červami a pestrou škálou humanoidných oponentov, ktorí vám po smrti radi prenechajú všetko svoje vybavenie. Z tiel protivníkov môžete po ich skone pri troche šťastia získať väčšinu ich výstroja, ktorý je možné následne predať kupcom či s jeho pomocou mierne vylepšiť vášho hrdinu. Zlepšovať bojovú efektivitu členov družiny je možné buď cez spomínané zbrane, zbroje, elixíry a jedlo, alebo vedomosťami, bodmi. Tie v Pillars of Eternity II: Deadfire získavate za nové úrovne otvárajúce uzamknuté aktívne a pasívne schopnosti.

Vývoj postáv je v Pillars of Eternity II: Deadfire ladený podobne ako v mnohých iných izometrických RPG. Tešiť sa môžete tým pádom na desiatky kúziel a bojových trikov, ktoré začnú vaši hrdinovia ihneď po naučení používať v boji. Rovnako tak je tu tiež rad nebojových schopností, slúžiacich primárne na odstraňovanie pascí, zakrádanie, vykrádanie vreciek a výrobu predmetov, ktorou som bol trošku sklamaný, pretože som čakal podobne navrhnutý systém ako v Divinity: Original Sin 2. Namiesto toho som dostal veľmi jednoduchý koncept, ktorý by bolo možné spracovať rozhodne lepšie.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: monštrá Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: iná dimenzia

Obrázok 1: Niektoré miesta nevyvolávajú práve najpríjemnejší dojem. Obrázok 2: Cez rôzne portály sa v Pillars of Eternity 2: Deadfire dá dostať do iných svetov.

Pillars of Eternity II: Deadfire je kvalitné RPG pre klasikov

V závere tejto recenzie musím uznať, že sa Obsidian Entertainment podarilo vytvoriť naozaj vynikajúce RPG disponujúce rozsiahlym herným svetom, pútavým príbehom, perfektne napísanými dialógmi, dynamickým súbojovým systémom a klasickým vývojom postáv. Celok sa samozrejme nevyhol chybám, v porovnaní so spomínanými kladmi mi však nedostatky neprišli až tak zásadné, aby som kvôli ich prítomnosti Pillars of Eternity II: Deadfire výraznejšie strhal. Pri hraní ma asi najviac trápil nie príliš zaujímavo spracovaný koncept námorných bitiek, mierne prepady fps a bugy, ktoré mi čas od času neumožnili dokončiť niektorú z vedľajších úloh.

Pillars of Eternity II: Deadfire je veľmi nadpriemerné izometrické RPG, ktoré rozhodne stojí za pozornosť. Podľa môjho názoru však nie je určené pre každého. Zahrať by si ho určite mala cudzí jazyk ovládajúca skupinka hráčov pohybujúca sa okolo Divinity: Original Sin 2 či iných podobných žánrových titulov. Dynamickejšie orientovaní jedinci, ktorým na poličke stojí soška Geralta z Rivie, by si mali prípadný nákup poriadne premyslieť. Za seba ho odporúčam viacmenej všetkým, ktorí túžia po kvalitnom RPG zážitku. Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Wallpaper: plavba

Ponúknutá vám bude v Pillars of Eternity 2: Deadfire pestrá škála rôzne navrhnutých lodí, s ktorými sa budete plaviť po súostroví Deadfire.

Recenzia Pillars of Eternity II: Deadfire: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
90 %
Znovu hrateľnosť
85 %
Pillars of Eternity II: Deadfire; recenzia

Klady

  • Rozsiahly herný svet
  • Pútavý príbeh
  • Perfektne napísané dialógy
  • Dynamický súbojový systém
  • Vysoká znovu hrateľnosť

Zápory

  • Prítomnosť bugov
  • Nezáživné námorné bitky
  • Mierne prepady fps
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Pillars of Eternity II: Deadfire – Novinky

  1. (27.04.18) DLC do Pillars of Eternity 2: Deadfire budú zamerané na kulty, tajomné ostrovy a mágov
  2. (24.04.18) Pillars of Eternity 2: Deadfire Obsidian Edition ponúka slušný obsah za rozumnú cenu
  3. (27.03.18) Pillars of Eternity 2: Deadfire vám umožní stať sa lovcom bohov
  4. (15.12.17) Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúkne variabilnejšiu obtiažnosť a komplexnejšiu správu základne
  5. (14.08.17) Fantasy New York menom Neketaka ponúkne nielen pastvu pre oči
  6. HW nároky pre Pillars of Eternity II: Deadfire PC

DLC do Pillars of Eternity 2: Deadfire budú zamerané na kulty, tajomné ostrovy a mágov

(Update 27.04.18) Prvá časť season passu Pillars of Eternity 2: Deadfire by k nám mala podľa slov vývojárov z Obsidian Entertainment doraziť už v júli. V DLC Beast Of Winter sa vaša družina vydá na záhadný ostrov kontrolovaný jedným z mnohých kultov, ktorý na ňom pred svetom ukrýva skutočne temné tajomstvo. Prím by v tomto obsahovom balíčku mal hrať príbeh.

Druhé DLC Seeker, Slayer, Survivor by malo na našich diskoch pristáť v septembri. Pozvaní v ňom budete do doposiaľ neobjavenej lokácie, ktorá pred vás postaví predovšetkým bojové výzvy, po ktorých zdolaní sa dostanete k neskutočne žiadanej starovekej relikvii. Minimálne podľa prezentovaných informácií bude tento kúsok zacielený na stratégov, ktorí túžia otestovať svoje taktické a veliteľské schopnosti.

Pillars of Eternity 2: Deadfire, dungeon, ancient tree Pillars of Eternity 2: Deadfire, ship battle, kúzla

Obrázok 1: Žiadne zábery k pripravovaným rozšíreniam zverejnené neboli, môžeme sa teda len domnievať, ako budú vyzerať miesta, kam sa v rámci troch DLC vydáme. Obrázok 2: Predpokladáme však, že primárnym dopravným prostriedkom našej družiny zostane loď.

Posledná expanzia The Forgotten Sanctum je aktuálne plánovaná na november. Spolu s najväčším mágom univerza Eora v nej budete odkrývať dávno stratené vedomosti, ktoré môžu ovplyvniť budúcnosť celého sveta a všetkých jeho obyvateľov. Vysporiadať sa tu budete musieť s radom rôzne náročných volieb a rozhodnutí, ktoré budú mať vždy veľkú váhu.

Predstavené spektrum DLC Pillars of Eternity 2: Deadfire vyzerá na prvý pohľad skutočne lákavo, nie každému však sadne ako celok. Našťastie je možné zakúpiť ich buď všetky pohromade, alebo zvlášť, takže nemusíte míňať peniaze za rozšírenia, ktoré idú úplne mimo vás. Vlastníci zberateľskej Obsidian edície budú mať prístup ku všetkým trom DLC.



Pillars of Eternity 2: Deadfire Obsidian Edition ponúka slušný obsah za rozumnú cenu

(Update 24.04.18) Pillars of Eternity II: Deadfire Obsidian Edition by mala obsahovať špeciálny prebal, pohľady s hernou grafikou, exkluzívny zápisník, mapu na plátne, dodatočný herný obsah (3 DLC a balíček Explorer's Pack so špeciálnymi hernými predmetmi) a unikátny skladací obal. Dostupná by mala byť len vo veľmi obmedzenom množstve, takže je otázkou, či s jej kúpou váhať.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; zberateľská edícia

Ak vám podobne ako mnohým z nás nestačí len digitálny kľúč a svoje obľúbené RPG si chcete ohmatať aj v skutočnom svete, siahnite po zberateľskej edícii.



Pillars of Eternity 2: Deadfire vám umožní stať sa lovcom bohov

(Update 27.03.18) Herné trailery toho väčšinou neukazujú veľa. Nové prezentačné video k očakávanému Pillars of Eternity 2: Deadfire sa však môže pýšiť tým, že sa od nich minimálne v tomto ohľade veľmi líši. Jeho tvorcovia z Obsidian Entertainment totiž dokázali do dvoch minút záberov napchať maximálne množstvo informácií o obsahu, ktorý bude ich novinka obsahovať.

V nedávno vypustenom videu nad týmto odsekom máte možnosť vidieť nádherne spracované herné lokácie, tvorbu vašich spoločníkov, súboje na lodiach, pohyb po veľkej mape a samozrejme dynamické súboje. Ak by ste mali záujem o detaily z hrania, odporúčame vám si prečítať naše dojmy, v ktorých sa Pillars of Eternity 2: Deadfire venujeme skutočne podrobne. Pillars of Eternity 2: Deadfire vychádza na PC 8. mája 2018.



Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúkne variabilnejšiu obtiažnosť a komplexnejšiu správu základne

(Update 15.12.17) Jedným z najvýraznejších posunov od prvého dielu Pillars bude otvorený svet. S tým je spojené aj tzv. dynamické škálovanie nepriateľov, kedy sa úroveň protivníkov prispôsobuje tej vašej. Tento pre mnohých fanúšikov RPG kontroverzný herný prvok je v Deadfire prítomný, bude však záležať na preferenciách konkrétneho hráča: možno ho úplne vypnúť, alebo ponechať len pre hlavnú príbehovú líniu. Ďalšou možnosťou je obyčajné navyšovanie (prípadne znižovanie) úrovne príšer. Pre fajnšmekrov sú v ponuke tiež výživné varianty obtiažnosti – módy Trial of Iron, Expert a Path of the Damned.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; palace

Oproti prvému dielu Pillars of Eternity sa grafická stránka dočkala značného vylepšenia: od efektov rozličných kúziel cez výbuchy smrtiacich pascí po vracajúcich opilcov v miestnych reštauračných zariadeniach. Vizuálnym spracovaním Deadfiru si tvorcovia z Obsidian Entertainment hanbu určite neurobia.

Tvorcovia Pillars of Eternity 2: Deadfire sa snažia, aby sa súboje nestali extrémne závislé na hodoch kockou, ako bývalo u niektorých obdobných hier zvykom – v rozpätí od šťastných koncov spočiatku zvrtaných súbojov po frustráciu chronických smoliarov, ktorým padne zásadne iba jednotka. Systém udeľovania zásahov sa zjednoduší na zásah/minutie. Koncept takzvaného škrabnutia (tj. zranenie minimálneho rozsahu) z predchádzajúceho dielu sa neosvedčil a na niektorých hráčov pôsobil skôr mätúcim dojmom.

Ďalšia dobrá správa sa týka možnosti stať sa členom najrôznejších frakcií. Tentoraz by sa nemalo stávať, že po pridaní sa k niektorej z nich si nevedomky takmer okamžite zablokujete prístup ku všetkým ostatným. Úlohy smerujúce k vylúčeniu z danej organizácie budú dosť zreteľne odlíšené od tých neutrálnych, takže sa vlk nažerie a ovca zostane celá.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; adra stone Pillars of Eternity 2: Deadfire; loď Pillars of Eternity 2: Deadfire; dungeon, súboj

Zmeny prizná aj prepojenie správy základne vašej družiny (v našom prípade lode) so samotným príbehom. Vaše počínanie už v tomto smere nebude „tak nejako“ nepovinné a celkovo navyše, ako to bolo v prípade pevnosti Caed Nua z prvého dielu. Vzhľadom na to, že ide o základný dopravný prostriedok vašej skupiny, bude v podstate nutnosťou venovať mu patričnú starostlivosť. Na starosť budete mať aj zabezpečovanie materiálu na údržbu a prevádzku vášho korábu. Za odmenu môžete meniť jeho vzhľad a vybavenie, ako napríklad delá, ktoré sa budú viac než hodiť pri prípadných stretoch s pirátmi a ďalšou kočovnou zberbou.



Fantasy New York menom Neketaka ponúkne nielen pastvu pre oči

(Update 14.08.17) Už od čias série Baldur's Gate blahej pamäti je nepísaným pravidlom každého správneho fantasy RPG poskytnúť hráčom aspoň jedno poriadne rozľahlé mesto na návštevu a preskúmanie. V Pillars of Eternity 2: Deadfire je hlavnou baštou celého súostrovia Neketaka, rozľahlá metropola vystavaná na horských svahoch obývaná prevažne rasou Aumaua. Srdcom Neketaky je oblasť s názvom Hadia Koruna – sídlo kráľovnej Onekazy. Tá si potrpí na luxus a estetiku, u jej rezidencii tak nájdete okrem prekrásnych vodopádov aj kúpele, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani rímska patricijská elita.

To samozrejme nie je zďaleka všetko, čo Pillars of Eternity 2: Deadfire v rámci svojho hlavného sídla ponúkne. Rozlohou je mesto tak veľké, že pri prechode z jednej štvrte do druhej vás môže stretnúť nejedno neplánované dobrodružstvo. Nachádza sa tu totiž niekoľko rôznych frakcií s mnohými protichodnými záujmami. Je teda celkom dobre možné, že niektoré z nich vás nebudú mať úplne v obľube, a to dokonca natoľko, aby bola ochotná obetovať patričný obnos za pokus o vašu likvidáciu.

Keď zavítate k obchodníkom, narazíte na jednu zo zmien oproti jednotke. Tovar bude tentoraz vystavený priamo na pultoch, a ak nebudete zrovna spolu s partiou paladínov na výlete, naskytá sa slušná šanca odniesť si nejaký ten suvenír na pamiatku zadarmo. To platí obzvlášť, ak si priberiete do skupiny niekoho so slušnou znalosťou zakrádania a šikovnými prstíkmi, v opačnom prípade vás po nich pôvodný majiteľ vecí dosť nekompromisne klepne.

Oproti prvému dielu sa v Pillars of Eternity 2: Deadfire dočkáme zníženia počtu členov družiny zo šiestich na päť postáv. Súboje tak budú predsa len o dosť prehľadnejšie, než bolo predtým zvykom. Zatiaľ to vyzerá tak, že budeme mať možnosť stretnúť sa prinajmenšom s dvoma postavami známymi už z jednotky, konkrétne s bojovníkom Eder a schizofrenickým elfím mágom Alothem, s ktorým je vzhľadom na jeho ťažkosti radosť cestovať.

Obsah Pillars of Eternity 2: Deadfire – Dojmy z hrania

  1. Pillars of Eternity 2: Deadfire sa pýši prepracovanou tvorbou postavy
  2. V Pillars of Eternity 2 Deadfire sa vydáte na more
  3. Súboje sú v Pillars of Eternity 2: Deadfire naozaj svižné
  4. Ako nám Pillars of Eternity 2: Deadfire išlo?
  5. Pillars of Eternity 2: Deadfire je rozhodne ašpirantom na RPG roka
  6. HW nároky pre Pillars of Eternity 2: Deadfire PC

Pillars of Eternity 2: Deadfire sa pýši prepracovanou tvorbou postavy

(06.02.17) Prakticky úplne na samom začiatku som bol postavený pred štartové menu, ktoré mi ponúklo päť náročnostných stupňov, dva herné režimy a tabuľku umožňujúcu ovplyvniť to, či budú nepriatelia postupovať v rámci úrovní so mnou, alebo zostanú na leveli definovanom samotnými vývojármi z Obsidian Entertainment. Vzhľadom na to, že patrím medzi fanúšikov série nestarnúcich RPG, som sa nakoniec rozhodol, že si priechod svetom Pillars of Eternity 2: Deadfire trošku okorením voľbou vyššej náročnosti a automatickým navyšovaním sily mojich oponentov, pretože v základnej verzii sa mi zdali až príliš slabí.

Po zadefinovaní obtiažnosti a rôznych doplnkových funkcií som mohol konečne prejsť do ďalšej fázy, v rámci ktorej mi bol daný do rúk neopracovaný charakter, z ktorého som mal vytvoriť svojho šampióna. Možno sa budete čudovať, ale tejto činnosti som nakoniec venoval minimálne tri hodiny svojho času, spektrum alternatív bolo totiž prekvapivo rozsiahle. Na samom začiatku formovania som si samozrejme musel zvoliť jedno z dvoch jasne určených pohlaví, čo bola prakticky jedna z najjednoduchších volieb, ktoré som bol nútený urobiť. Výber rasy bol o niečo náročnejší, Pillars of Eternity 2: Deadfire ich ponúka celkom šesť – všetky sú odlišne navrhnuté a oplývajú ďalšími subkategóriami. Nakoniec som si vzal horlivého Godlika obdareného vysokou inteligenciou.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Wallpaper: loď, hrdinovia

Námorné súboje sú v Pillars of Eternity 2: Deadfire spracované docela zaujímavo, pretože minimálne o priebehu ich počiatočnej fázy sa rozhoduje na papieri nie na bojisku.

Kto by si myslel, že pre mňa cesta plná náročných rozhodnutí skončí v momente, keď si vyberiem rasu, dosť by sa mýlil. Ihneď po definovaní druhu, ktorý budem zastupovať, som si totiž v Pillars of Eternity 2: Deadfire musel zvoliť jedno z dvanástich špecificky ladených povolaní. Vybrať som si mohol profesie zacielené na kontaktný boj, lukostreľbu, liečenie, kúzla, modlitby či krádeže. Pri tejto kolónke som pri tvorbe môjho hrdinu strávil asi najviac času, pretože spektrum možností bolo veľké. Po dlhom hľadaní toho pravého šampióna som skončil u speváka schopného povolať do boja skupinku nemŕtvych, obry a dokonca aj smrtiaceho draka, ktorý sa po privolaní znesie z nebies a zaplaví nepriateľskú armádu plameňmi.

Finálna etapa tvorby postavy mi umožnila definovať môjmu hrdinovi cestu, po ktorej kráčal predtým, než sa rozhodol zachrániť svet. Venovať sa mohol obchodovaniu, putovaniu, lovu, kolonizovaniu, protestovaniu, tvorbe umenia, alebo aristokratickým hrátkam vylepšujúcim jeho diplomatické, presvedčovacie a blafovacie schopnosti. Navoliť mu tiež bolo možné zbrane, s ktorými sa v minulosti oháňal. Pillars of Eternity 2: Deadfire mi ponúklo slušnú škálu smrtiacich hračiek, v ktorej bolo možné nájsť pomalé pušky, nepresné pištole, nie veľmi efektívne kuše, rýchle luky, jednoručné meče, sekery, magické palice, ťažké halapartne a samozrejme tiež štíty určené primárne pre defenzívnejšie ladené charaktery.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: krádež Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: hrdina Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: eliminácia jašterov

Obrázok 1: Na krádeže obyvatelia Pillars of Eternity 2: Deadfire nereagujú najlepšie – keď vás chytia, je zle. Obrázok 2: Každej postave budete v priebehu hrania definovať jej elementárne zručnosti. Obrázok 3: Zástupcovia jašterieho ľudu sú veľmi horlivý, pri stretoch si na nich musíte stále dávať pozor.

V Pillars of Eternity 2 Deadfire sa vydáte na more

Ihneď po vytvorení môjho herného hrdinu som sa objavil so skupinkou žoldnierov v malej prístavnej dedinke Tikawara. Túto oblasť sužujú zlodeji ovocia a výpady polointeligentných jašteričích ľudí, ktorých mláďatá som mohol pri prieskume osady vidieť v klietkach neďaleko morského brehu. Zo všetkých obyvateľov bolo cítiť napätie, takže som sa ani veľmi nečudoval tomu, keď ma jeden z pomaľovaných mužov požiadal, či by som nenašiel matku monštier, ktoré tyranizujú jeho ľud, a nezabil ju. Prijatím tejto zákazky som prakticky odštartoval jednu z prvých sekundárnych dejových liniek, ktoré aktuálne dostupná verzia Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúka. Celkovo som s ňou bol nadmieru spokojný a prípadným záujemcom jej priebeh v nasledujúcom odseku načrtnem. Ostatní by ho mali preskočiť a pokračovať ďalej.

Na začiatku vyzeralo všetko jasne. Monštrá na čele s veľkou matkou terorizovali nevinných obyvateľov dedinky a jedinou možnosťou, ako ich zastaviť bola, podľa slov miestnych, eliminácia ich vodkyne. Keď som však dorazil do ich útočiska a zabil pár príšeriek, situácia sa začala komplikovať. Priamo pred mojimi očami sa totiž objavila kráľovná schopná komunikácie, ktorá mi oznámila, že s útokmi prestane, až keď budú všetky jej mláďatá prepustené. Dedinčania samozrejme takú alternatívu odmietli a tak som počas jednej noci mláďatá oslobodil bez ich vedomia. Či som urobil dobre, som sa dozvedel až po čase. Výsledok konania vám však neprezradím, pretože by som vám nerád odhalil prekvapenie, ktoré na vás čaká. Osobne však dúfam, že ostatné vedľajšie úlohy budú rovnako dobré.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: likvidácia matky Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: záchrana matky

Obrázok 1: Niektoré situácie je možné v Pillars of Eternity 2: Deadfire vyriešiť rôznymi spôsobmi. Obrázok 2: Niekedy vám budú stačiť slová, inokedy vám naopak nezostane nič iné než siahnuť po meči.

Neboli to samozrejme len vedľajšie úlohy, čo ma v Pillars of Eternity 2: Deadfire zaujalo. Oslnila ma aj primárna dejová línia, v rámci ktorej som bol náčelníkom spomínanej osady vyslaný na susedný ostrov. Okamžite po tom, čo moja družina dorazila na miesto určenia, som sa vydal po stopách výpravy, ktorá sa sem z osady skôr vydala. Po niekoľkých minútach som našiel tajomnú hrobku, ktorú bolo nutné preskúmať. Možno vás to prekvapí, ale niekoľkoposchodová krypta, do ktorej som spolu s mojimi spoločníkmi vliezol, nebola tak úplne prázdna, takže už o pár sekúnd sme mali o zábavu postarané. Celkovo sa mi jej návrh veľmi pozdával, narazil som v nej totiž na pasce, oživené monštrá a tajné chodby, ktoré v tomto type hier skrátka nemôžu chýbať.

S návrhom zatiaľ prezentovaných lokácií v Pillars of Eternity 2 som bol v Deadfire nadmieru spokojný. Klasické cestovanie po súši, na ktoré sú potrebné zásoby a peniaze, mi tiež nijako zvlášť nevadilo. Problém som však mal s aktuálnym dizajnom stretov na mori. Čakal som totiž podobný systém ako v Divinity: Original Sin 2 a nie extrémne nudné súboje, o ktorých výsledku rozhodli len aktualizované záznamy v denníčku. Snáď sa vo finálnej verzii Pillars of Eternity 2: Deadfire dočkám zaujímavejšej alternatívy ponúkajúcej napríklad možnosť vtrhnúť na palubu nepriateľskej lode a ručne si to vybaviť s jej posádkou bez toho, aby som sa musel prehrabávať cez nezáživnú textovú časť.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: cestovanie po súši Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: čistenie hrobky Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: stret lodí

Obrázok 1: Po svete Pillars of Eternity 2: Deadfire budete cestovať cez veľkú mapu. Obrázok 2: V temných chodbách nájdete rôzne typy nepriateľov. Obrázok 3: Úvodná časť bitiek na mori je v Pillars of Eternity 2: Deadfire spracovaná veľmi zaujímavo.

Súboje sú naozaj svižné

Množstvo hráčov nepovažuje súbojový systém v Pillars of Eternity za najprehľadnejší. Osobne sa ako fanúšik klasických ťahových stretov zaraďujem medzi nich, pretože občas je neskutočne ľahké stratiť vo víre boja kontrolu nad ostatnými členmi družiny. Pillars of Eternity 2: Deadfire sa v tomto ohľade nijako nelíši od svojho predchodcu, opäť tu máme veľmi dynamické strety, ktorých priebeh je často veľmi hektický. Našťastie možno opäť zastavovať čas a prerozdeľovať rozkazy, vďaka čomu budete po čase schopní zvládnuť konfrontáciu bez toho, aby vám niekto padol k zemi či dokonca zomrel.

Každá herná trieda v Pillars of Eternity 2: Deadfire používa pri stretoch iný typ zdroja sily umožňujúci jej aktivovať mocné schopnosti. Niektoré povolania tým pádom dokážu v priebehu bitky zoslať len určitý počet zaklínadiel. Iné naopak nie sú v tomto ohľade obmedzené, musia však vždy čakať na to, kým získajú potrebný počet energetických článkov dobíjajúcich sa počas boja. Monštrá vyvolávajúci spevák je napríklad nútený zaspievať niekoľko slôh a až potom môže povolať do bitky spojencov z inej sféry. Do momentu, kým ich zaspieva, je vďaka tomuto faktu často takmer bezmocný.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: bitva v priesmyku Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: masaker

Obrázok 1: Niektoré lokácie vám v Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúknu slušné bojové podmienky. Obrázok 2: Strety sú v Pillars of Eternity 2: Deadfire občas trošku neprehľadné.

Ako nám Pillars of Eternity II: Deadfire išlo?

Častým problémom beta verzii je to, že väčšinou nejdú práve najlepšie, aj napriek tomu, že hocikedy ide o buildy, ktoré kupujúci hráči dostanú do rúk až po vydaní. Pillars of Eternity II: Deadfire ma v tomto ohľade príjemne prekvapilo, pretože aj napriek faktu, že ešte nie je úplne vyladené, šlapalo pozoruhodne dobre. V priebehu hrania mi toto dielko ani raz nespadlo. Okrem toho som prakticky nezaznamenal citeľné prepady fps, za čo vzdávam vývojárom z Obsidian Entertainment hold.

Celok aktuálne nielenže dobre ide, ale aj perfektne vyzerá. Vizuálna stránka Pillars of Eternity II: Deadfire je na skutočne vysokej úrovni. Pri prechode hernými lokáciami preto budete často skúmať jednotlivé miesta a obdivovať ich detailné spracovanie. Vydarené je tiež ozvučenie sprevádzajúce vás na cestách týmto rozsiahlym fantasy svetom. V momente, kedy si nasadíte slúchadlá, sa vám začnú šíriť do uší príjemné tóny, na ktoré budete podobne ako v Divinity: Original Sin 2 spomínať ešte niekoľko minút potom, čo toto univerzum opustíte.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: boj s kolosom Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: čištenie kobky

Obrázok 1: Do cesty sa vám čas od času postavia aj gigantickí protivníci, ktorých zdolanie bude skutočne náročné. Obrázok 2: Pri prehľadávaní krýpt sa hocikedy stretnete s ich obyvateľmi.

Pillars of Eternity II: Deadfire je rozhodne ašpirantom na RPG roka

Ponúkaná beta Pillars of Eternity II: Deadfire mi umožnila poriadne si vyskúšať väčšinu základných prvkov, ktoré rozhodne nájdeme vo finálnej verzii tejto pozoruhodnej hry. Celok mňa v súčasnosti očaril predovšetkým pútavou hlavnou dejovou linkou, kvalitným dizajnom podzemných lokácií, zaujímavými vedľajšími úlohami, odlišnosťou jednotlivých tried, prepracovanou technickou stránkou a rozsiahlou škálou rôznych príšer. Samozrejme som v ňom narazil aj na bugy a prvky, ktoré mi práve dvakrát nesadli, ich prítomnosť však nie je v tejto fáze vývoja ničím výnimočným. Po vydaní sa s nimi už s vysokou pravdepodobnosťou nestretneme, a ak áno, tak len v minimálnom a akceptovateľnom meradle.

Pillars of Eternity II: Deadfire; Gameplay: Veľký kryštál

V hlbinách často nájdete rôzne typy pokladov, ktoré vás neohromia len hodnotou, ale aj svojím vzhľadom.

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Pillars of Eternity II: Deadfire – Novinky

  1. (15.12.17) Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúkne variabilnejšiu obtiažnosť a komplexnejšiu správu základne
  2. (14.08.17) Fantasy New York menom Neketaka ponúkne nielen pastvu pre oči
  3. HW nároky pre Pillars of Eternity II: Deadfire PC

Pillars of Eternity 2: Deadfire ponúkne variabilnejšiu obtiažnosť a komplexnejšiu správu základne

(Update 15.12.17) Jedným z najvýraznejších posunov od prvého dielu Pillars bude otvorený svet. S tým je spojené aj tzv. dynamické škálovanie nepriateľov, kedy sa úroveň protivníkov prispôsobuje tej vašej. Tento, pre mnohých fanúšikov RPG kontroverzný, herný prvok je v Deadfire prítomný, všetko ale bude záležať na preferenciách konkrétneho hráča: možno ho úplne vypnúť, alebo ponechať len pre hlavnú príbehovú líniu. Ďalšou možnosťou je obyčajné navyšovanie (prípadne znižovanie) úrovne príšer. Pre fajnšmekrov sú v ponuke tiež výživné varianty obtiažnosti – módy Trial of Iron, Expert a Path of the Damned.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; palace

Oproti prvému dielu Pillars of Eternity sa grafická stránka dočkala výrazného vylepšenia: od efektov rozličných kúziel cez výbuchy smrtiacich pascí po vracajúcich opilcov v miestnych reštauračných zariadeniach. Vizuálnym spracovaním Deadfiru si tvorcovia z Obsidian Entertainment hanbu určite neurobia.

Tvorcovia Pillars of Eternity 2: Deadfire sa snažia, aby sa súboje nestali extrémne závislé na hodoch kockou, ako bývalo u niektorých obdobných hier zvykom – v rozpätí od šťastných koncov spočiatku pokazených súbojov po frustráciu chronických smoliarov, ktorým padá zásadne iba jednotka. Systém udeľovania zásahov sa zjednoduší na zásah/minutie. Koncept takzvaného škrabnutia (tj. zranenie minimálneho rozsahu) z predchádzajúceho dielu sa neosvedčil a na niektorých hráčov pôsobil skôr mätúcim dojmom.

Ďalšia dobrá správa sa týka možnosti stať sa členom najrôznejších frakcií. Tentoraz by sa nemalo stávať, že po pridaní sa k niektorej z nich si nevedomky takmer okamžite zablokujete prístup ku všetkým ostatným. Úlohy smerujúce k vylúčeniu z danej organizácie budú dosť zreteľne odlíšené od tých neutrálnych, takže sa vlk nažerie a koza zostane celá.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; adra stone Pillars of Eternity 2: Deadfire; loď Pillars of Eternity 2: Deadfire; dungeon, súboj

Zmenou je tiež prepojenie správy základne vašej družiny (v našom prípade lode) so samotným príbehom. Vaše počínanie už v tomto smere nebude „tak nejako“ nepovinné a navyše, ako v prípade pevnosti Caed Nua z prvého dielu. Vzhľadom na to, že ide o základný dopravný prostriedok vašej skupiny, bude v podstate nutnosťou venovať mu patričnú starostlivosť. Na starosť budete mať aj zabezpečovanie materiálu na údržbu a prevádzku vášho korábu. Za odmenu môžete meniť jeho vzhľad a vybavenie, ako napríklad kanóny, ktoré sa budú viac než hodiť pri prípadných stretoch s pirátmi a ďalšou kočovnou zberbou.



Fantasy New York menom Neketaka ponúkne nielen pastvu pre oči

(Update 14.08.17) Už od čias série Baldur's Gate je nepísaným pravidlom každého správneho fantasy RPG poskytnúť hráčom aspoň jedno poriadne rozľahlé mesto, ktoré by mohli navštíviť a preskúmať. V Pillars of Eternity 2: Deadfire je hlavnou baštou celého súostrovia Neketaka, rozľahlá metropola vystavaná na horských svahoch obývaná prevažne rasou Aumaua. Srdcom Neketaky je oblasť s názvom Hadia Koruna – sídlo kráľovnej Onekazy. Tá si potrpí na luxus a estetiku, u jej rezidencii tak nájdete okrem prekrásnych vodopádov aj kúpele, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani rímska patricijská elita.

To samozrejme nie je zďaleka všetko, čo Pillars of Eternity 2: Deadfire v rámci svojho hlavného sídla ponúkne. Mesto má tak veľkú rozlohu, že pri prechode z jednej štvrte do druhej vás môže stretnúť nejedno neplánované dobrodružstvo. Nachádza sa tu totiž niekoľko rôznych frakcií s mnohými protichodnými záujmami. Je teda celkom dobre možné, že niektoré z nich vás nebudú mať úplne v obľube, a to dokonca natoľko, aby boli ochotní obetovať patričný obnos za pokus o vašu likvidáciu.

Keď zavítate k obchodníkom, narazíte na jednu zo zmien oproti jednotke. Tovar bude tentoraz vystavený priamo na pultoch, a ak nebudete zrovna s partiou paladínov na výlete, naskytne sa vhodná príležitosť odniesť si nejaký ten suvenír na pamiatku gratis. To platí najmä v prípade, že si do skupiny priberiete niekoho so slušnou znalosťou zakrádania a šikovnými prstíkmi, v opačnom prípade vás po nich pôvodný majiteľ vecí dosť nekompromisne klepne.

Oproti prvému dielu sa v Pillars of Eternity 2: Deadfire dočkáme zníženia počtu členov družiny zo šiestich na päť postáv. Súboje tak budú predsa len o dosť prehľadnejšie, než bolo predtým zvykom. Zatiaľ to vyzerá tak, že budeme mať možnosť stretnúť sa prinajmenšom s dvoma postavami známymi už jednotky, konkrétne s bojovníkom Edérom a schizofrenickým elfím mágom Alothom, s ktorým je vzhľadom na jeho ťažkosti radosť cestovať.

Obsah preview Pillars of Eternity II: Deadfire

  1. Pillars of Eternity 2: Deadfire – izometrické RPG nevymreli
  2. Pillars of Eternity 2 priamo nadväzuje na pôvodnú hru
  3. Bezduchý dobrodruh opäť na cestách
  4. Deadfire ponúkne nové povolania a pomalšie súboje
  5. HW nároky pre Pillars of Eternity II: Deadfire PC

Pillars of Eternity 2: Deadfire – izometrické RPG nevymreli

(29.06.17) Milovníci fantasy RPG, môžete začať oslavovať. Teda presnejšie povedané milovníci dnes už postaršieho typu fantasy RPG v 2D, ako napríklad legendárnych Baldur's Gate a Icewind Dale. Firma Obsidian Entertainment sa celkom rozumne rozhodla nadviazať na svoj titul Pillars of Eternity z roku 2015. Úspech s ním zaznamenala nemalý, o čom svedčí aj fakt, že o financovanie pokračovania sa postarala fanúšikovská základňa predovšetkým prostredníctvom crowdfundingovej kampane na platforme Fig. Tvorcovia tak na vývoj Pillars of Eternity 2: Deadfire získali štvornásobok zamýšľanej sumy, ktorá bola pôvodne stanovená na 1,1 milióna dolárov.

S blížiacim sa dátumom vydania hry vám prinášame ďalšie informácie zo sveta Deadfire. Autori odhalili niektoré zaujímavé detaily – napríklad to vyzerá tak, že aj keď bude Pillars of Eternity 2 stále tradičným izometrickým RPG, prinesie otvorenejší svet a dynamické škálovanie nepriateľov. Viac v našom update

Pillars of Eternity 2 priamo nadväzuje na pôvodnú hru

Pillars of Eternity 2: Deadfire, ako je v prípade pokračovania občas dobrým zvykom, ponúka možnosť využitia uložených pozícií z prvého dielu. Bývalé rozhodnutia poznamenajú sled udalostí aj prípadnú účasť už známych spoločníkov. Hneď v úvode tak môžu na starostlivých budovateľov pevnosti Caed Nua prísť mdloby po zistení, že o svoj vyšperkovaný domov prídu vinou práve sa prebudzajúceho boha svetla Eotha. Ten nemá nič lepšie na práci, než si svoje precitnutie načasovať do obdobia vášho života. Útechou po prekonanom šoku bude získanie lode. Nezostanete teda takpovediac s holými rukami a srdcom vyskočeným z hrude.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; ship

Bezduchý dobrodruh opäť na cestách

Hlavná príbehová línia Pillars of Eternity 2, ako sa dá tušiť, sa týka vyhľadania a konfrontácie už spomínaného božstva. Ale ako už to tak niekedy býva, kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie. Je teda celkom dobre možné, že si s celým miestnym panteónom ešte užijeme svoje. Teda nielen s ním. Aj sami so sebou. Veľmi skoro zistíte, že vám chýba čosi tak esenciálne, ako je duša. Uvidíme, či táto „bezduchosť“ doplní, alebo úplne nahradí schopnosť vízií a nazretia do duší nič netušiacich obyvateľov sveta Eora, ktorá bola v prvých Pillars vaším darom aj prekliatím.

Pillars of Eternity 2: Deadfire; fight

Cesta tentoraz povedie cez množstvo vôd, tropických ostrovov a ostrovčekov v končinách známych ako Deadfire. Podľa sľubov fimy Obsidian na hráčov čaká otvorenejší svet v rozsahu porovnateľnom s prvým dielom.

Deadfire ponúkne nové povolania a pomalšie súboje

Ďalšia príjemná zmena (prinajmenšom pre staromódnych hráčov) sa odohrala na poli povolania postáv. Tentoraz to už nebude obligátnych 5 – 10 základných možností, ale viac ako 50 rôznych kombinácií. Vracajú sa totiž staré dobré dvojpovolania. Čo pre tých z nás, ktorí zvieratá považujú skôr za priateľov ako obed, znamená aj väčšiu šancu byť jedným takým chlpatým či opereným spoločníkom nasledovaný. V boji však pravdepodobne veľmi užitočný nebudú, ale aspoň vyzerajú pekne, však?

Pillars of Eternity 2: Deadfire; dungeon

Ak sa rozhodnete vychutnávať si skôr príbeh, dialógy a atmosféru pohojdávajucej sa lode bez zbytočných potýčok s otravnými zloduchmi, je pre vás ideálny „story time“ mód. Ostatných hráčov naopak poteší, že súbojový systém Pillars of Eternity 2, hoci v jadre zachovaný, ponúkne celkové spomalenie, väčší priestor na taktizovanie a bude všeobecne prepracovanejší. Aj protivníci, v niektorých prípadoch veľmi dobre živení, do úmyslu predĺžiť jednotlivé stretnutia zapadajú skvele.

Tak si to zhrňme. Pillars of Eternity 2 nadviaže na všetko dobré z predchádzajúceho dielu, s niekoľkými príjemnými vychytávkami. Či už ide o rozšírenie výberu povolania, lepšie grafické spracovanie či otvorenejší svet. Čo viac si v tejto chvíli priať? Hádam len aby avizované vydanie v prvom štvrťroku roka 2018 prebehlo bez zbytočných odkladov. Hra je plánovaná pre operačné systémy Windows, Linux a MacOS.
i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Pillars of Eternity II: Deadfire PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows Vista 64-bitWindows 7 64-bit
ProcesorIntel Core i3-2100T/AMD Phenom II X3 B75Intel Core i5-2400/AMD Phenom II X6 1100T
Grafická kartaNVIDIA GeForce 9600 GT/Radeon HD 4850NVIDIA GeForce GTX 570/Radeon HD 7790
DirectXDirectX 9.0DirectX 9.0
Operačná pamäť4 GB RAM8 GB RAM
Pevný disk14 GB14 GB
i Mohlo by vás zaujímať

Pillars of Eternity II: Deadfire je nádejne vyzerajúce klasické RPG, ktoré rozhodne stojí za pozornosť. Ak patríte medzi fanúšikov tohto žánru, nemalo by vás rovnako ako Divinity: Original Sin 2 za žiadnych okolností minúť. Pillars of Eternity II: Deadfire vyšlo 3. apríla 2018 na PC. Pre ostatné platformy zatiaľ oznámené nebolo. O novinkách vás budeme priebežne informovať.

Pillars of Eternity II: Deadfire – Beast of Winter DLC (PC) DIGITAL
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
10 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE004017
Pillars of Eternity II: Deadfire – Season Pass (PC) DIGITAL
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
25 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE004016
Pillars of Eternity II: Deadfire – Explorers Pack (PC) DIGITAL
Herný doplnok /DLC–elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG, na uplatnenie je vyžadovaná základná hra
14,90 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE004015
5,0
Pillars of Eternity II: Deadfire – Obsidian Edition (PC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG,
59,99 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE004014
Pillars of Eternity II: Deadfire (PC) DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: RPG,
40 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE004012
Vytlačiť
P-DC1-WEB14
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií