Vyberte prvok na stránke, ktorého sa chyba týka

Využi dopravu zadarmo! Vlož do košíka kód PLATBAONLINE pri objednávke nad 80 Eur vr. DPH. Viac informácií tu

Nesem vám 15 000 Kč Oslavujeme narodeniny

Total War Saga nás naozaj vezme do bájnej Tróje (Dojmy z Gamescomu)

Zobraziť katalóg

Článok

Aktualizované

Počas výstavy Gamescom navštevujeme stánky, kde sa predstavujú tituly buď dávno známe, alebo krátko pred veľtrhom v Kolíne oznámené, takže nás celkom prekvapilo, že v stánku spoločnosti SEGA sme pred vstupom do jednej z miestností museli podpísať zmluvu o mlčanlivosti. Dnes, 19. septembra, však embargo našťastie padlo, a preto vás môžeme zoznámiť s novým dielom historickej vetvy strategickej série Total War. Čo všetko o Total War Saga: Troy zatiaľ vieme, sa dozviete z nášho podrobného článku.

Dojmy z Gamescomu 2019Špekulácie

Total War Saga: Troy; wallpaper: bojovník


• Žáner: Stratégia • Multiplayer: Áno • Vývojár: Creative Assembly • Vydavateľ: SEGA • Platformy a Dátum vydania: PC (2020) • Čeština: Áno


Časti článku:


Total War Saga: Troy – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Navzdory bájam
  2. V Total War Saga: Troy by to bez bohov a príšer nešlo, ale...
  3. Kentauri, Minotauri a ďalšia háveď
  4. Bez hrdinov by to nešlo
  5. Ja na brata, brat na mňa
  6. Total War Saga: Troy v kontúrach amfory
  7. HW nároky pre Total War Saga: Troy PC

Navzdory bájam

• Dojmy z GC 2019: 19. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

Konečne môžem vyjsť s pravdou von. Informácie o Total War Saga: Troy sa vo mne kumulovali takmer mesiac a ja som nemohol nikde ani muknúť, aby som neporušil prísne podmienky mlčanlivosti, ktoré si odo mňa spoločnosť SEGA vymohla pred návštevou prezentácie na nedávnej výstave Gamescom. Docela som sa čudoval všetkým bezpečnostným opatreniam, pretože o téme ďalšieho strategického súboja sa už dlhšiu dobu šuškalo a sami ste si o ňom mohli prečítať v našich špekuláciách počas prázdnin. Tvorcovia z britského štúdia Creative Assembly sa teda naozaj vydávajú do bájkami pretkaného obdobia gréckych dejín, ale Homerovými eposmi sa nechali len voľne inšpirovať.

A Total War Saga: Troy – Announce Trailer

Ako je zrejmé z prvých záberov, strety dvoch hrdinov počas bitiek budú pretekať adrenalínom a testosterónom, pretože výsledok ich duelu môže významne ovplyvniť priebeh celej bitky.

Musím sa priznať, že sa mi prístup autorov veľmi páči. Sami si uvedomujú, že z tzv. temného obdobia antických dejín nemáme veľa písomných prameňov, pokiaľ teda neberieme do úvahy Illias a Odysseu od slepého gréckeho barda (čo sa, ako je známe, ale oplatilo napríklad Heinrichovi Schliemannovi, že?), ale napriek tomu sa do epochy na prelome doby bronzovej a železnej vydali. Otvorene priznávajú, že tak ďaleko do minulosti vo svojich hrách ešte nezašli, a preto pristupujú ku spracovávanej látke viac než s rešpektom. Tvorcovia sa totiž snažia väčšinu herných prvkov dizajnovať podľa historických prameňov, takže na povesti, mýtické príšery a božské pikle nie je veľa priestoru.

Ak ste teda čakali preklenovací diel medzi fantasy ságou Total War: Warhammer a tradičnými historickými dielmi, bežte si nájsť vreckovku, pretože teraz prídete o všetky svoje ilúzie: Total War Saga: Troy sa totiž bude snažiť všetky báje okolo dobývania mesta v Malej Ázii spojeným gréckym vojskom, v ktorého čele stáli Atény, Sparta a Mykény, racionálne vysvetliť. Veľmi pekne to tvorcovia demonštrovali na hernom pláne (mape sveta), ktorého neobjavené časti skrývali maľby podľa legiend miestneho obyvateľstva. V mieste, kde sa často potápali lode, teda podľa povestí sídli mocný Kraken či zvodné Sirény, ale keď daný priestor sami návštevite, zistíte, že sú tu len nebezpečné útesy a spodné prúdy.

Troy: A Total War Saga – First Look at the Campaign

Nasledujúci trailer vám ukáže, ako rozmanitá dokáže byť mapa Total War Saga: Troy. Sprevádzať vás na nej bude rozprávačský hlas Homéra.

V Total War Saga: Troy by to bez bohov a príšer nešlo, ale...

Podobne sa v Creative Assembly hrajú tiež s ďalšími reáliami. Homér veľmi často spomína božské sily, ktoré ovplyvňujú správanie hrdinov či im dokonca pomáhajú, na čo tvorcovia nezabúdajú, a preto ich v Total War Saga: Troy nájdete hneď sedem. Nečakajte však priame zasahovanie ako v Age of Mythology, ktoré sa úplne ponúka ako vzor, ale oveľa dômyselnejšie spracovanie vplyvu obyvateľov Olympu. Ako trefne poznamenal jeden z lead dizajnérov Nikolov Todor, s ktorým som mal tú česť viesť polhodinový rozhovor, keby boh chcel, tak by predsa nič nenaznačoval a sám by daný problém vyriešil svojou nadprirodzenou silou, prečo by našepkával?

Podľa tvorcov ľudia veriaci v pantheon bytostí vedených vládcom Diom prítomnosťou bohov vysvetľovali svoje, niekedy aj nelogické konanie. Preto Achilles nezabil každého, kto sa mu znepáčil, Aténa ho totiž umravňovala. Kým priazeň jednej strany gréckych bohov bola na strane agresorov, iní stáli na strane Tróje, teda Hectora, Heleny a Parisa s tým jeho priekliatym jablkom. Mechanika bohov tak bude viac spočívať v ich uctievaní a na psychike ľudí. Pokiaľ si námorníci budú myslieť, že ich Poseidon má v obľube, poženú sa po mori ako vietor, v opačnom prípade budú pádlovať bojazlivo a v strachu, takže loď popláva ako v sirupe. Podobne môžeme pristupovať k bohom vojny Athéne (taktika) a Áreovi (krvilačnosť, odvaha), ktorí budú motivovať vojakov.

Total War Saga: Troy; screenshot: minotaur

Ľudskí „Minotauri“ dokážu narobiť v radoch nepriateľov poriadnu paseku. Koľko budeme mať takých odvážlivcov k dispozícii, je však zatiaľ otázne.

Kentauri, Minotauri a ďalšia háveď

Ak ešte v kútiku duše dúfate aspoň v monštrá, ktoré by mohli dopĺňať heroických Hoplitov na bojisku, tak teraz zhasne posledná iskrička nádeje. Pojem Minotaurus či Kentaur sa naozaj v hre objavia, ale v inej podobe než by bájemilovní hráči asi chceli. Pri rozhovore s Nikolovom som sa dozvedel, že pôvodný Minotaurus, besniace stvorenie z knósského labyrintu, nie je nikto iný ako odvážny bojovník v býčej koži, ktorý sa s divošským krikom bezhlavo vrhá do radov nepriateľov, kde ich seká svojím mečom, šíri hrôzu a svojou nebojácnosťou zašliape morálku súpera do zeme. Ako inak si vysvetliť počínanie takého blázna než jeho obludne nadpozemskou silou?

Homérsku poetiku si tak určite osvojí a nastúpi moderný racionalizmus, ktorý fanúšikov God of War, Age of Mythology či pripravovaného Gods & Monsters vyložene sklame. Ja som bol v prvej chvíli tiež prekvapený, ale keď sa Nikolov rozhovoril o kentauroch, mal ma úplne v hrsti. V gréckom období temna totiž nebolo úplne všedným zážitkom stretnúť jazdca na koni, nieto ešte trénovanú jazdu vyrážajúcu do boja. Zdesení vojaci nevideli vojakov v sedlách, ale ich predstavivosť im vytvorila ilúziu muža zrasteného so zvieraťom, ktoré rozsieva smrť v radoch nepriateľov. Nielenže vysvetlenie game dizajnéra dáva logiku, ale nepriamo nám tak potvrdilo prítomnosť jazdy v Total War Saga: Troy.

Total War Saga: Troy; screenshot: hrdinové

Hrdinovia na oboch stranách trójskej vojny budú oplývať unikátnym bojovým štýlom, vďaka ktorému ich na bojisku okamžite spoznáte. Tvorcovia tvrdili, že ich zápasy budú mať až filmový charakter.

Bez hrdinov by to nešlo

Napriek tomu sa väčšina vojnových konfliktov bude odohrávať medzi pechotou, ktorej homogenitu tu a tam naruší nájazd vojnového vozu. Tvorcovia sa príliš nerozpovedali o zložení jednotlivých armád, ale vzhľadom na obdobie by som neočakával veľmi veľké rozdiely medzi samotnou výbavou vojakov. Dôležité budú skôr ich štatistiky podľa veliacich hrdinov, ktorých vplyv na bojisku bude úplne výnimočný. Na začiatku každej príbehovej bitky budú mať ku svojim zverencom patetický preslov, následne sa postavia do ich čela a vybehnú v ústrety nepriateľom.

Počas tejto pasáže som si všimol veľmi pekný detail – vojaci môžu odložiť štíty na chrbát a len s kopijou či mečom oveľa rýchlejšie vyšprintovať k protivníkom. Posilnia tak svoju pohyblivosť a agresivitu, na druhú stranu sa stanú zraniteľnejšími. Myslím si, že podobných taktických lahôdok v Tota War Saga: Troy postupne nájdeme oveľa viac, aj keď by možno postačili rozdiely medzi veliteľmi. Tí sa nielenže môžu stretnúť v pamätných súbojoch priamo na bojisku (podoba s Total War: Three Kingdoms čisto náhodná, že?), ale výrazne prehovorí do strategických plánov jednotlivých frakcií, ktorých sa v hre objaví osem.

Total War Saga: Troy; screenshot: spartský válečník

So štítom, či na štíte! Heslo spartských vojakov v praxi predvedie Total War Saga: Troy.

Očakávam, že celkovo medzi nimi budú menšie rozdiely, podobne ako v Total War Saga: Thrones of Britannia, takže voľba generála bude mať najväčší vplyv. V prezentácii sa najviac hovorilo o Achillovi, horkokrvnom bojovníkovi, ktorého druhovia rozsievajú skazu na bojisku, ale v hospodárskych otázkach zaostávajú, a Hectorovi, ktorého armáda disponuje logicky najväčšími obrannými bonusmi a strategickou vyspelosťou. Z vývojárov som okrem Achilla a Hectora vymámil ešte niekoľko vodcov – vládca Tróje Priamos a pôvodca vojny Paris na strane obrancov, „vynálezca“ dreveného koňa Odysseus (ktorého príbehová kampaň sa bude venovať aj jeho ceste na Ithaku) a spartský kráľ Meneláos.

Ja na brata, brat na mňa

Celkom určite sa dá predpokladať, že do bojov zasiahne tiež mykénsky panovník Agamemnón, takže jedinou záhadou je v súčasnosti veliteľ ôsmej, trójskej frakcie, pokiaľ to nebude samotná Helena. Nech už si vyberiete akúkoľvek stranu sporu, počítajte s tým, že pre vás bude veľmi dôležité udržiavanie priateľských vzťahov v aliancii. Môžete sa síce vzbúriť a napríklad s Achillom vyplieniť kompletný grécky tábor, ale bude sa vám následne postupovať oveľa zložitejšie. Jednotliví spojenci vám tiež môžu zadávať úlohy, po ktorých splnení obdržíte lákavý bonus. Ako príklad uviedol Nikolov Todor Hectorovu obranu Tróje pred nájazdmi, za čo mu môže Priamos odovzdať toto opevnené veľkomesto ako nové sídlo.

So svojimi koaličnými partnermi budete tiež môcť zdieľať suroviny, o ktorých typoch som sa síce nič nedozvedel, ale bolo mi povedané, že peniaze ako základné platidlo budú odstavené na vedľajšiu koľaj (v podstate v podobe veľmi vzácneho zlata), pretože by mal klásť dôraz na výmenný obchod. Zdroje sa budú získavať obsadzovaním jednotlivých častí mapy, a každé územie by malo mať svoj potenciál. V tomto ohľade sa má ešte na Total War Saga: Troy pracovať, takže tvorcovia neboli nijako konkrétni. V každom prípade by mal byť na hospodársku časť kladený až prekvapivo veľký dôraz – trójska vojna trvala desať rokov, čo znamená nutnosť vybudovať si zázemie.

Total War Saga: Troy; screenshot: mapa, grafika

Unikátny výtvarný štýl nemusí sadnúť každému, ale vďaka nemu bude Total War Saga: Troy dýchať antickou atmosférou.

Total War Saga: Troy v kontúrach amfory

Na záver som si klasicky nechal audiovizuálnu stránku. Nebudem vám však ťahať medové fúzy pod nosom, do pestrofarebného sveta rozkvitnutých lúk kontrastujúcich s piesočnými dunami rozpálených púšťa som sa okamžite zamiloval. Možno za to môžu dozvuky z Assassin's Creed Odyssey alebo veľmi vydarený hudobný podkres, ale trójsky výlet v podaní Creative Assembly dokáže úplne bez problémov preniesť antickú atmosféru na vaše obrazovky. Ešte viac sa mi páčil samotný interface a neobjavené časti mapy, pretože rešpektujú tradičnú figurálnu maľbu z gréckej keramiky (podobne sa tvorcovia pohrali so zázemím Thrones of Britannia hrajúcim keltsko-vikingskou tematikou).

Ak sa nič nepokazí (a ja naozaj pevne verím, že si tvorcovia všetko postrážia), máme sa v tejto spin-offovej stratégii od Creative Assembly naozaj na čo tešiť. Mytologická tematika síce musí ustúpiť racionálnemu duchu, ale to nič nemení na fakte, že Total War Saga: Troy srší sviežimi nápadmi, ktoré by mohli posunúť strategické bojovanie zase o kúsok dopredu.

• Zdroje: Vlastné

Total War Saga: Troy – Špekulácie

  1. Ponúkne nám Total War Saga: Troy románový a historický režim?
  2. HW nároky na Total War Saga: Troy PC

Ponúkne nám Total War Saga: Troy románový a historický režim?

• Špekulácie: 12. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Už chvíľu sa debatovalo o tom, čo presne Creative Assembly na tohtoročnom Gamescome predstaví, pretože okrem zavedených značiek sa mala na prezentáciách objaviť aj nová AAA hra, o ktorej nepadlo na E3 2019 ani slovo. Nakoniec to podľa webu Eurogamer vyzerá tak, že sa dočkáme pokračovania Total War Saga, ktoré by malo podla nedávno registrovanej značky niesť názov Total War Saga: Troy. Áno, čítate správne. V budúcom dieli série Total War sa budeme teoreticky môcť zapojiť do Trójskej vojny, odohrávajúcej sa podľa niektorých autorov okolo roku 1200 pr. n. l. a trvajúcej bez prestania dlhých desať rokov. Popravde sa čudujem tomu, že sa vývojári po Total War Saga: Thrones of Britannia rozhodli kráčať touto cestou, pretože tento konflikt patrí medzi strety, ktoré nie každý archeológ a historik uznáva.

Total War: Three Kingdoms – Eight Princes – Bitka dvoch armád (gameplay)

Total War: Three Kingdoms jasne ukázal, že historický diel môže disponovať tiež časťou, ktorá si vykladá dejiny po svojom. Osobne niečo podobné čakám aj pri Total War Saga: Troy.

Hlavnou podperou Trójskej vojny je starogrécky hrdinský epos Ilias, pri ktorého zrode stál grécky básnik Homér. Príbeh stvorený legendárnym umelcom pojednával o konflikte, ktorý vznikol kvôli nadpozemsky krásnej Helene, ktorá bola unesená a odvezená do Tróje. Jej manžel Menelaos na takýto čin nemohol reagovať inak ako vyhlásením vojny, a tak zvolal so svojím bratom Agamemnonom vojsko čítajúce tisíc lodí a vydal sa za svojou ženou a jej únoscom. Vzhľadom na to, že boli trójske hradby prakticky nedobytné, trvala vojna celých desať rokov, po ktorých uplynutí sa nakoniec útočníkom podarilo zdolať mohutné múry ľsťou pomocou dreveného koňa, v ktorého útrobách bolo ukrytých pár bojovníkov.

Vývojári z Creative Assembly sa pre tento stret zrejme rozhodli predovšetkým kvôli tomu, že do neho po celú dobu zasahovali grécki bohovia, neustále proti sebe ženúci nielen prosté vojakov, ale aj hrdinov, ktorých nebolo v oboch armádach nedostatok. Vďaka prítomnosti Achillea, Hektora, či Parisa majú autori podľa serveru IGN možnosť s Total War Saga: Troy nabehnúť na rovnakú vlnu, s akou pracovali pri Total War: Three Kingdoms alebo Total War: Warhammer, čo by mohlo znamenať, že popri šampiónoch by sa v hre objavili tiež mýtické monštrá. Ako však bude celý koncept spracovaný, je otázkou. Viac sa teoreticky dozvieme na Gamescome 2019, kde by sa mal nový zástupca značky Total War podľa niektorých špekulácií objaviť.

• Zdroje: IGN, Eurogamer

HW nároky pre Total War Saga: Troy PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém bude oznámené bude oznámené
Procesor bude oznámené bude oznámené
Grafická karta bude oznámené bude oznámené
DirectX bude oznámené bude oznámené
Operačná pamäť bude oznámené bude oznámené
Pevný disk bude oznámené bude oznámené
i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Total War Saga: Troy vychádza exkluzívne na PC v roku 2020. O novinkách vás budeme informovať.

Total War: Three Kingdoms
Hra na PC – úplne prvýkrát umožní hráčom objavovať starobylú Čínu. Brutálna a represívna sila režimu narastá, zatiaľ čo ríša sa čím ďalej viac prepadá do anarchie. Jedinú nádej predstavujú 3 hrdinovia viazaní bratskou prísahou, spoločne čeliaci neodvratnej pohrome.

+ ZADARMO Hra na PC Techland

55,90 € bez DPH 46,58 €
Kúpiť
Na sklade > 5 ks
Môžete mať zajtra
Objednávací kód: WG652b
0
Vytlačiť
Skúste nové Alza Premium Moja Alza Prihlásiť Ako nakúpiť
WEB6
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi