Doručení zdarma Alzaboxy

Call of Duty: Modern Warfare II (RECENZIA Multiplayer a Singleplayer)

Zobraziť katalóg

• Autor: Alexandra Vaníková

Príbehová kampaň Call of Duty: Modern Warfare II od Infinity Ward nás rozhodne zaujala, ale pozornosť na seba od vydania strháva najmä multiplayerová zložka tohtoročného Call of Duty. Recenzie oboch režimov nájdete nižšie.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Captain Price

zdroj: Activision

Call of Duty: Modern Warfare II v skratke

    Call of Duty: Modern Warfare II

  • Žáner: FPS
  • Vývojár: Infinity Ward
  • Vydavateľ: Activision
  • Čeština, česká lokalizácia: Nie

  • Dátum vydania a platformy: 28. 10. 2022 na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One

Call of Duty: Modern Warfare II Multiplayer (RECENZIA PS5) – Napriek nedokončenosti

• Recenzia (Multiplayer): 10. novembra 2022 • Autor: Alexandra Vaníková

COD: Modern Warfare II Multiplayer; keyart: cover

zdroj: Activision

Multiplayerové mapy potešia rozložením aj farebnosťou


Multiplayer Call of Duty: Modern Warfare II sa podobne ako príbehová kampaň nesie v znamení inovácií okorenených prvkami zo starších Call of Duty hier, menovite Modern Warfare titulov. Príkladom je tiež celkom 15 multiplayerových mapiek, ktoré boli v čase písania recenzie dostupné. Zatiaľ čo desať štandardných máp hostí klasické 6v6 módy, ako Team Deathmatch či Domination, zvyšných päť je vyhradených pre rozsiahlejšie režimy Ground War a Invasion.

Dizajn menších máp možno všeobecne označiť za podarený. Na pomyselný rebríček tých najlepších sa u mňa dostali amsterdamská Breenbergh Hotel aj arabská Al Bagra Fortress, ktoré krásne kombinujú tradičnejšie 3-líniové rozloženie s vyššou mierou vertikality, a teda variability gameplaya. Za zmienku ale rozhodne stojí aj mexická Mercado Las Almas, v ktorej sa vyšantia milovníci bojov na blízko, alebo nočná Crown Raceway inšpirovaná okruhom Formuly 1.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Bagra Fortress Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Crown Raceway

zdroj: vlastný

Al Bagra Fortress a Crown Raceway patria k tým najvydarenejším 6v6 mapkám v multiplayeri.

Zarqwa Hydroelectric zatiaľ jediná zo 6v6 máp umožňuje vyskúšať si boje vo vode, ktorý má v multiplayeri určite svoje miesto. Vodu som tu niekoľkokrát využila na útok zo zálohy, únik pred paľbou nepriateľa alebo nepozorovaný presun medzi jednotlivými časťami mapy. Pomyselnými nahnitými jablkami v košíku plnom kvalitných mapiek sú momentálne v mojich očiach Taraq a Santa Seña Border Crossing. 

Rozľahlejšie otvorené priestranstvá na Taraq z hráčov robia veľmi ľahký cieľ pre oponentov usadených v okolitých budovách. Na Santa Seña Border Crossing zasa väčšinu času strávite kľučkovaním medzi množstvom zaparkovaných áut na hraničnom priechode. Pokiaľ vás tu nezabije výbuch jedného z automobilov alebo rovno ich reťazová explózia, uchýlite sa do jedného z úzkych priechodov, kde budete zasa kvôli nedostatku krytia terčom pre nepriateľov.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Santa Seña Border Crossing

zdroj: vlastný

Najkontroverznejšou mapou tohtoročného Call of Duty je nepochybne Santa Seña Border Crossing.

Za malými mapkami svojou kvalitou nezaostávajú ani tie veľké, určené pre režimy Ground War a Invasion hostiace desiatky hráčov. Niektoré z týchto rozľahlých máp boli inšpirované svojimi menšími variantmi určenými pre 6v6 zápasy. Vyššie spomínané problematické oblasti na mapách Taraq a Santa Seña Border Crossing tak bohužiaľ dokážu skomplikovať život aj pri hraní na ich väčších menovkyniach. 

Grafické spracovanie máp je vynikajúce. Pre bojové polia sa stali inšpiráciou rôzne kúty sveta či stavby, čo sa odrazilo v ich variabilnom dizajne aj bohatom kolorite. Každá mapka sa pýši krásne sýtou farebnou paletou, ktorá očarí, ale zároveň neprekáža v plynulom boji a neodvádza pozornosť od identifikácie nepriateľov. Tá sa mimochodom od otvorenej bety výrazne zlepšila. Jasnejšie modré značky nad hlavami spoluhráčov zaistili, že už sa nestávali terčom mojej neúmyselné paľby, ako to bolo v bete.

Herné režimy ako stávka na istotu s pár novinkami


V multiplayeri momentálne nájdete desať štandardných 6v6 herných módov. Nechýbajú medzi nimi klasiky ako napríklad Domination, Team Deathmatch, Free For All a Search and Destroy. Tieto populárne režimy ani po rokoch nestrácajú na kvalite a aj v Call of Duty: Modern Warfare II fungujú výborne a dokážu sa postarať o hodiny zábavy.

Knockout a Prisoner Escape sú čerstvé režimy a ide o obmeny známeho Search and Destroy. Nie sú tu aktívne respawny, hráči sa však môžu navzájom oživiť. Zatiaľ čo Knockout vás zaúkoluje udržaním balíka peňazí, v Prisoner Escape hrá hlavnú úlohu ochrana alebo vyzdvihnutie a prenos väzňa na vytýčené miesto.

Snahu tvorcov rozšíriť výber režimov oceňujem, avšak tieto dva režimy mi na tú správnu strunu nebrnkli. Dôvodom asi bude fakt, že dávam prednosť módom s aktívnymi respawnami, vďaka čomu som stále vo víre akcie. Oba režimy si však určite priaznivcov nájdu, a to najmä medzi fanúšikmi Search and Destroy.

Z Modern Warfare 2019 sa vrátil režim Ground War určený pre dva tímy po 32 hráčoch. Ide vlastne o rozsiahly režim Domination odohrávajúci sa na rozľahlej mape a s vyšším počtom hráčov. Variantom na Ground War je Invasion – úplne nový režim v štýle Team Deathmatch pre dva tímy, ktoré tvoria vždy 20 hráčov a 20 umelou inteligenciou ovládaných vojakov.

Ground War a Invasion sú vítaným osviežením, ku ktorému som si vždy našla cestu po niekoľkých tuhých súbojoch v jednom z klasických 6v6 režimov. Zápasy tu majú poriadnu šťavu aj vďaka ťažkej technike, ktorú má každý tím k dispozícii. Nepriateľské pozície tak môžete pokropiť nielen z vašej zbrane, ale napríklad aj z guľometu obrneného vozidla. Veľké mapy s množstvom budov sú živnou pôdou pre sniperov, ktorých presnú mušku neraz pocítite na vlastnej koži. Ale viete, čo sa hovorí: „ak ich nemôžete poraziť, pridajte sa k nim.“

V Invasion tvorcovia predstavujú vylepšenú umelú inteligenciu a rovnako ako po dohraní bety, ani tu nemôžem jednoznačne povedať, čo si o nej myslím. Nepopieram, že by ma AI viackrát neprekvapila... lenže to bolo bohužiaľ ako pozitívne, tak negatívne. V jednej chvíli umelá inteligencia mrštne reagovala na moje konanie a dokázala ma zabiť, inokedy som zasa narazila na skupinku vojakov, ktorí bez pohnutia čakali na mieste a nerozhodila ich ani okolitá streľba. Invasion tak slúži skôr ako fajn rozcvička, či už pred Ground War, alebo klasickými módmi. Vďaka prítomnosti AI vojakov, ktorí sú častokrát veľmi ľahkým cieľom, ide navyše o ideálny režim na získavanie XP, a teda levelovanie zbraní.

Ako vítanú novinku vnímam 3rd person režim. Svoje kvality ukázal už počas bety a tvorcovia ho po novom doviedli takmer k dokonalosti. Pohľad z tretej osoby je totiž zachovaný aj pri mierení so zbraňou a neprepína sa viac už do pohľadu z prvej osoby (deje sa tak iba pri použití optík s vyšším priblížením). Pohyby postavy aj práca so zbraňou je v 3rd person režime hladká a je možné si tak vďaka nemu vychutnať štandardné herné režimy v inom, ale stále zábavnom svetle.

Zbrane, ktoré nemajú konkurenciu


V oblasti zbraní COD: Modern Warfare II len ťažko nájde vyzývateľa. Tvorcovia stavali na vysokej kvalite arzenálu z Modern Warfare 2019, ktorá v jeho pokračovaní zostala plne zachovaná. Jednotlivé smrtiace hračky sú tak vernými napodobeninami svojich skutočných náprotivkov, a to nielen po grafickej, ale aj zvukovej stránke.

Zbrojnicu (Gunsmith), ktorú asi najviac poznáme z Modern Warfare 2019 a všetkých od tej doby vydaných Call of Duty hier, nájdeme aj v Modern Warfare II. Aj tu umožňuje hráčom vylepšovať si zbrane a vytvárať loadouty, ale sprevádza ju niekoľko zmien. Tou najväčšou je upravený systém odomykania attachmentov aj zbraní. Časy, kedy sme trávili hodiny v zápasoch s jedinou a tou istou zbraňou, aby sme pre ňu odomkli všetky attachmenty, sú tak vďaka bohu preč.

Call of Duty: Modern Warnfare II; gameplay: Gunsmith Call of Duty: Modern Warnfare II; gameplay: attachmenty

zdroj: vlastný

Zbrojnica v Modern Warfare II zažíva návrat, odomykanie attachmentov však prebieha inak.

Súčasťou tohto nového systému je rozradenie zbraní do tzv. platforiem zahŕňajúcich niekoľko modelov smrtiacich hračiek. Attachmenty po novom neodomykáte pre každú zbraň zvlášť, ale rovno pre celú platformu, prípadne pre všetky zbrane v hre. Zoberme si napríklad takú útočnú pušku TAQ a jej platformu. Používaním prvej zbrane TAQ-56 odomknem niekoľko attachmentov a postupne aj ďalšie dve zbrane – bojovú pušku TAQ-V a sniperku TAQ-M. Tie zasa použijem na odomknutie im priradených attachmentov.

Tie môžu byť následne použité na ktorúkoľvek zbraň v rámci danej platformy, hľadáčiky navyše využijete na úplne všetky zbrane v hre. Okrem oveľa efektívnejšieho získavania attachmentov je tu tiež zaistená variabilita, pretože sú hráči motivovaní k prestriedaniu zbraní. Sama som vďaka tomuto systému vystúpila z komfortnej zóny a vzala do rúk napríklad ľahké guľomety alebo brokovnice, ktoré dovtedy nepatrili medzi moje preferované voľby.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: weapon platform

zdroj: vlastný

Platformy zbraní sú úzko previazané s odomykaním attachmentov, ktoré si na zbraň môžete umiestniť v zbrojnici.

Na každú zbraň je možné pripevniť len päť attachmentov, čo osobne vnímam ako pozitívum, pretože je vďaka tomu dôležité kalkulovať s ich štatistikami a vhodne ich nakombinovať. Nepríjemne ma však prekvapilo, že mnoho attachmentov negatívne ovplyvňuje rýchlosť mierenia. Kvôli tomu som musela často niektoré attachmenty zo zbrane odstrániť úplne a pustiť sa do odomykania vhodných alternatív.

Po vylevelovaní niektorej zo zbraní na maximum si jej attachmenty môžete po novom ešte viac vytuniť vďaka tzv. Weapon tuning funkcii. Samotné fungovanie zbrane síce neovplyvní drasticky, ale ide o príjemný bonus pre fajnšmekrov, ktorí chcú mať svoj arzenál customizovaný do poslednej skrutky.

Modern Warfare II prináša zmeny tam, kde nie sú potrebné


V zápasoch vám bude okrem zbraní nápomocné aj vybavenie, ktoré tiež obsahuje nejaké novinky na čele s elektrinou nabitým obuškom a zariadením schopným sa prevŕtať cez stenu a vhodiť do miestnosti granát. Killstreaky, ktoré vám za určitý počet zabití umožnia privolať napríklad leteckú podporu, nájdete v Modern Warfare II tiež. Teraz si navyše môžete zvoliť medzi killstreakmi a scorestreakmi, pri ktorých je na aktiváciu potrebný počet XP.

Veľmi užitočným killstreakom bude pre mnohých hráčov UAV, ktoré na určitý čas zobrazí na mini mape pozície nepriateľov. Aj napriek negatívnemu ohlasu hráčov sa tvorcovia rozhodli v multiplayeri ponechať takpovediac slepú mapu, ktorá automaticky zobrazí iba vašich spoluhráčov, nepriateľov nie. Systém zo starších COD titulov, kedy bola pozícia nepriateľa odhalená iba v prípade, keď strieľal zo zbrane bez tlmiča, sa mi osobne páčila viac. Minimálne tlmiče vďaka tomu totiž mali oveľa väčší zmysel ako teraz.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: killstreak Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: perky

zdroj: vlastný

Killstreaky/scorestreaky či perky sú neoddeliteľnou súčasťou zápasov a dopĺňajú loadout hráčov.

Perky, vylepšujúce vlastnosti hrateľnej postavy, sú po novom usporiadané v balíčkoch. Dva základné perky obdržíte okamžite na začiatku zápasu, pričom bonusový a ultimátny perk získate až v jeho priebehu, v špecifickej minúte zápasu. Pokiaľ ale budete v boji aktívny, posledné dva perky odomknete oveľa skôr. Balíčky perkov sú určite kontroverznou témou a to, či ich oceníte, závisí hlavne od vášho štýlu boja.

Keďže patrím medzi agresívnejší typ hráča, ktorý sa nevyhýba stretom tvárou v tvár, kde rozhoduje rýchlosť, bonusový a ultimátne perky vnímam ako fajn motiváciu dosahovať ešte lepšie výsledky, a tak ich odomknúť skôr. Vyznávači stealth prístupu si ale na pre nich užitočný perk Ghost, vďaka ktorému ich pozícia nebude zaznamenaná radarmi či UAV, budú musieť počkať takmer až do konca zápasu.

Ak sa k nemu budú chcieť dostať skôr, čaká ich zmena štýlu boja. To však úplne nekoreluje s tvrdením tvorcov, ktorí chceli dať hráčom väčší priestor vo voľbe prístupu k zápasom a predstavili aj akýsi náznak tried v záložke s balíčkami perkov. Nový systém perkov tak vnímam skôr ako zmenu pre zmenu, čo pôsobí dosť nešťastne hlavne keď vezmeme do úvahy, čo všetko v tohtoročnom Call of Duty chýba.

Nedokončenosť Modern Warfare II sa prejavuje hneď v niekoľkých smeroch


Dôvodom, prečo som sa na multiplayer Modern Warfare II tešila, bola aj prítomnosť kooperatívneho režimu Spec-ops. Doteraz si pamätám snahu nazbierať čo najviac hviezdičiek v rade zábavných misií v Modern Warfare 2 (2009). Špeciálne operácie v Modern Warfare 2019 boli kvôli vysokej obťažnosti sklamaním, preto som v návrat ich kvalitnejšej verzie dúfala práve v tohtoročnom Call of Duty.

Samotné kooperatívne misie sú v Modern Warfare II skutočne podarené a užijete si v nich ako akciu, tak stealth. Kde je teda problém? V hre momentálne nájdete iba tri, pričom jedna z nich je len veľmi slabým odvarom survival režimu z Modern Warfare (2009).

Tvorcovia síce prítomnosť iba troch Spec-ops misií avizovali už vopred, stále som však dúfala, že sa budú aspoň skladať z niekoľkých etáp. Realita je však úplne iná. Splnenie všetkých misií vám zaberie približne tri hodiny a ďalšie budú do hry pridávané postupne. Obrovskú zvedavosť vo mne vzbudil aj režim Raids, kde by mali priestor dostať aj logické úlohy. Aj na ten si ale budeme musieť počkať do decembra.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Spec Ops

zdroj: vlastný

Z kooperatívneho režimu sme si zatiaľ mali možnosť vyskúšať len tri misie.

Bohužiaľ nedostatok Spec-ops misií je len špička ľadovca. Modern Warfare II momentálne postráda mnoho prvkov multiplayera, z ktorých časť dorazí neskôr ... alebo vôbec? Začať môžeme napríklad absenciou záložky Barracks, v ktorej sme prehľadne videli progres, emblémy alebo calling cards. Štatistiky zápasov chýbajú tiež, rovnako ako rebríčky, kde by si hráči mohli porovnávať skóre. Vysporiadať sa musíme aj s absenciou dlhodobých výziev a stačiť nám musia tie denné, poprípade tzv. camo challenges, ktorými odomykáme skiny pre zbrane.

Pre veľkú časť Call of Duty komunity je obrovským sklamaním aj absencia Hardcore módu, pre ktorý je typický minimálny alebo žiadny HUD, rýchlejší TTK (time to kill) či zníženie hodnôt zdravia. Skúsenejší hráči si tu môžu otestovať svoje zručnosti a dosahovať tak ďalšie méty. Hardcore mód, po novom nazvaný Tier 1, však tiež dorazí až 16. novembra. Prvkov, ktoré v COD: Modern Warfare II chýba, je bohužiaľ viac, ale na vymenovanie všetkých by táto kapitola nestačila.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: menu

zdroj: vlastný

V Modern Warfare II nenájdete záložku Barracks, kde by ste videli všetky svoje štatistiky a kozmetické predmety, iba jej osekanejšiu verziu.

Pre úplnosť spomeniem aj technické problémy, ktoré hráči zaznamenali naprieč všetkými platformami. Mne samotnej hra niekoľkokrát spadla a neraz som bola svedkom nepríjemných lagov. Objavili sa však aj problémy s pripojením sa do lobby priateľov. V spec-ops sa zasa po reštarte misie resetovali nastavenia myši a klávesnice. Dobrou správou je, že tieto problémy už začínajú byť pomaly riešené. Modern Warfare II však mohlo pri vydaní ponúknuť oveľa lepšiu technickú stránku.

Dlhý zoznam vecí, kvôli ktorým mám z Modern Warfare II ťažké srdce, zakončuje neprehľadné používateľské prostredie. Mnohé funkcie sú ukryté v nespočetných záložkách a preklikávanie sa nimi je maximálne nepohodlné. Rýchlu tvorbu loadoutu a výber perkov tak brzdí neustále sledovanie pomocníkov odkazujúcich na stláčanie takého a oného tlačidla. 

A tak čakáme na plnohodnotné Call of Duty…


Najväčší problém Call of Duty: Modern Warfare II? Jeho neúplnosť. To, že časť obsahu do hry dorazí až neskôr, síce tvorcovia avizovali, to však neospravedlňuje fakt, že Modern Warfare II vyšlo bez množstva obsahu. Koniec koncov, hráči tiež neplatia za hru po častiach, v tomto prípade zaplatia vysokú cenu 70 či 80 eur, a preto by v čase vydania mali dostať plnohodnotný titul, a nie na jeho kompletný obsah čakať ďalšie týždne či mesiace. Dobré meno hre nerobia ani technické problémy či neprehľadné používateľské prostredie, ktorého ovládnutie vyžaduje poriadnu dávku trpezlivosti.

Modern Warfare II je tak po niekoľkých stránkach určite sklamaním. Na druhej strane však rozhodne má čím zaujať. Nielen skvelé spracovanie zbraní dokazuje, že vývojári v Infinity Ward sú majstri svojho remesla. Herným mapám tvorcovia vdýchli život sýtymi farbami a hladká hrateľnosť naprieč hernými režimami ma pohltila natoľko, že z jednej krátkej partičky Team Deathmatchu sa neraz stal niekoľkohodinový maratón skúšania rôznych zbraní a odomykania attachmentov. Aj napriek týmto kvalitám by som vám však odporučila s nákupom hry počkať do chvíle, kedy v nej nájdeme väčšiu dávku obsahu.

• Zdroje: Vlastné


Call of Duty: Modern Warfare II (RECENZIA Multiplayer)


Záverečné hodnotenie

Táto recenzia bola napísaná pre PS5 verziu hry.

        Hodnotenie7/10 DOBRÉ
Verdikt:

Multiplayer Modern Warfare II zatiaľ postráda mnoho prvkov a neprehľadné používateľské prostredie mu na kvalite nepridáva. Zaujme ale vydareným dizajnom mapiek aj zbraní, vyladenou hrateľnosťou aj inováciami v podobe zábavného 3rd person režimu či efektívnejšieho odomykania zbraní a attachmentov.

Call of Duty: Modern Warfare II; recenzia

Klady

  • Podarený dizajn multiplayerových máp
  • Krásna grafika
  • Verné spracovanie zbraní
  • Zábavný 3rd person režim
  • Odomykanie zbraní umocňuje variabilitu

Zápory

  • Neprehľadné používateľské prostredie
  • Veľa obsahu (zatiaľ) chýba
  • Technické problémy
Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

Volám sa Alexandra Vaníková a hrám sa venujem od svojich dvanástich rokov. Ako herný zelenáč som utopila hodiny v stratégiách Cossacks a Age of Empires. Nasledovala Mafia a niekoľko dielov Call of Duty, po ktorých som si začala rozširovať obzory naplno. Môj osobný výber top hier? Nájdete v ňom oba diely The Last of Us, Cyberpunk 2077, GTA V, japonské RPG Persona 5 Royal, Uncharted či God of War. Nepohrdnem ale ani kvalitnou indieovkou alebo titulom so zombie tematikou.



Call of Duty: Modern Warfare II Singleplayer (RECENZIA PS5) – Nová éra na obzore

• Recenzia (Singleplayer): 27. októbra 2022 • Autor: Alexandra Vaníková

COD: Modern Warfare II Singleplayer; keyart: cover

zdroj: Activision

MW II stavilo na nostalgiu v novom kabátiku


Call of Duty: Modern Warfare II je nepriamym pokračovaním COD: Modern Warfare z roku 2019, rebootu rovnomennej Call of Duty podsérie zameranej na moderný vojnový konflikt. Špeciálna jednotka Task Force 141, ktorá na konci rebootu vznikla pod záštitou kapitána Johna Pricea, má v Modern Warfare II na konte už niekoľko úspešných akcií. 

Na obzore je však ďalšie potenciálne ohrozenie bezpečnosti vo svete. Člen iránskych jednotiek Quds, major Hassan Zyani, totiž spojil sily s teroristickou organizáciou Al-Quatala a mexickým drogovým kartelom Las Almas s plánom pomstiť smrť svojho veliteľa. Terčom má byť USA a nástrojom pomsty americké balistické strely.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Hassan Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Valeria Diego

zdroj: vlastný

Task Force 141 sa novo postaví teroristom aj mexickému kartelu.

Nejde o nijako prevratnú premisu, podobné zápletky sme už v Modern Warfare mali, preto môže v určitých častiach pôsobiť predvídateľne. Kampaň zdoláte za približne 7 – 8 hodín, čo nie je žiadna sláva, ale nejde ani o rekordne krátky príbeh, aký sme videli u Black Ops: Cold War. Aj napriek tomu sa mi zdalo, že k zvratu v kampani som dospela až príliš rýchlo a zniesol by ešte nejaký ten build up. 

Príbeh tak nie je dokonalý, na kvalite mu však výrazne pridávajú hlavné postavy. Task Force 141 sa vrátila v plnej sile aj so svojimi neodmysliteľnými členmi – Johnom Pricom, Johnom „Soapom“ MacTavishom a Simonom „Ghostom“ Rileyem. Túto zo starších Modern Warfare titulov dobre známu „svätú trojicu“ doplnil Kyle „Gaz“ Garrick z Modern Warfare 2019 aj úplne nová posila – člen mexických špeciálnych jednotiek Alejandro Vargas.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Task Force 141 Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Vargas

zdroj: vlastný

V Modern Warfare II sa vrátili dobre známi hrdinovia zo starších Modern Warfare hier (Obrázok 1), ktorým kryje chrbát nová posila – Alejandro Vargas (Obrázok 2).

Príbehové cutscény majú v tohtoročnom Call of Duty až filmový nádych, a to nielen vďaka špičkovému grafickému spracovaniu, ale aj skvelým výkonom hercov, ktorí v Modern Warfare II postavám okrem hlasu prepožičali aj svoj vzhľad. Osobnosti jednotlivých postáv sa navyše v Modern Warfare II dostali viac do popredia, vďaka čomu členovia Task Force 141 nepôsobia už len ako stroje na zabíjanie, ale aj ako ľudia z mäsa a kostí.

Medzi highlighty príbehovej kampane jednoznačne patrí výborná chémia medzi Soapom a Ghostom, a to najmä v misii Alone, kde sa neozbrojený a zranený Soap pokúša dostať z mesta plného nepriateľov a komunikuje s Ghostom len cez vysielačku. Okrem hlásenia pozícií a ďalšieho postupu si však títo dvaja páni nenechajú ujsť príležitosť toho druhého počastovať sarkastickými poznámkami, predniesť pár suchých vtipov a vy máte na chvíľu pocit, ako by ste počúvali dvoch najlepších kamošov pri pive.

Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Recon by Fire Call of Duty: Modern Warfare II; gameplay: Cargo Ship

zdroj: vlastný

Zatiaľ čo nováčikovia sa budú kochať krásnym grafickým spracovaním, fanúšikovia značky sa môžu tešiť aj na nefalšovanú nostalgiu.

Zatiaľ čo príbehovú kampaň si dokážu naplno vychutnať aj hráči, ktorí s predošlými dielami v Modern Warfare sérii nemajú skúsenosti, pre dlhoročných fanúšikov ponúka zaujímavý bonus v podobe dvojitej dávky nostalgie. 

Požmurknutia na staršie Modern Warfare tituly tu nájdete takmer na každom kroku. Rôznych poznámok či ďalších detailov je tu skutočne kopa, tie najvýraznejšie sa ale skrývajú v prevedení niektorých misií. Na moje potešenie však tieto misie nemôžem označiť za obyčajný remake, a aj keď vo mne zanechali silný pocit déjà vu, stále pôsobili ako čerstvé akčné dobrodružstvo. 

Výborným príkladom je misia Dark Water, ktorá okrem iného odkazuje na Call of Duty 4: Modern Warfare (2007) a jeho misiu s názvom Crew Expendable. V Crew Expendable aj Dark Water hráč bojuje na nákladnej lodi, ale v prípade nového Modern Warfare je gameplay výraznejšie okorenený fyzikálnymi zákonmi. Nákladné kontajnery sa tu v dôsledku rozbúreného oceánu začnú voľne presúvať po palube a hráč tak musí kľučkovať nielen medzi týmito kovovými kolosami, ale aj nepriateľskými projektilmi. 

V Modern Warfare II sa môžete tešiť na rozmanité misie


Modern Warfare II vás v koži jedného z členov Task Force 141 vyšle na celkom sedemnásť misií, v rámci ktorých sa pozriete do rôznych kútov sveta a vyskúšate si hneď niekoľko štýlov boja. V amsterdamskom prístave tak budete napríklad likvidovať svoje ciele vrhacím nožom priamo z vody, ďalej budete prehľadávať domy na americkom predmestí v snahe odhaliť Hassanovu skrýšu a v mexických horách sa postavíte miestnej skorumpovanej armáde. 

Divoká naháňačka naprieč slnkom zaliatym Urzikstanom zasa okrem streleckých schopností preverí aj tie vodičské, no a zlaňovanie mrakodrapu má tiež svoje čaro. Bojové polia sršia detailmi rovnako ako cutscény, o čo sa zaslúžil vylepšený IW 9.0 engine.

U niektorých misií som ale bola mierne sklamaná ich dĺžkou. Príkladom je hneď tá prvá, ktorá mohla byť pokojne nahradená rovnako dlhou cutscénou, či misia Tradecraft, kde sa budete kochať nádherne spracovanými ulicami Amsterdamu, avšak strávite v nich dokopy asi len päť minút.  

Od bossfightu, ktorý som absolvovala ku koncu hry, som tiež očakávala viac než len šprintovanie a hádzanie náloží C4 na obrnený tank. Celkovo sú ale misie v Modern Warfare II skutočne rozmanité a vďaka ich detailnému spracovaniu aj obmenám v gameplayi sa k nim budete chcieť minimálne ešte raz vrátiť a zdolať ich na vyššej obťažnosti. 

Taktickejší gameplay nadovšetko


Gameplay sa v tohtoročnom Call of Duty prikláňa viac k realizmu a odmeňuje pomalší, taktickejší prístup. Nepriatelia promptnejšie reagujú na vaše kroky a zdravie klesá oveľa rýchlejšie, a to aj na normálnej obťažnosti. V Modern Warfare II tak budete častejšie skôr nazerať spoza rohov a počúvať svoje okolie ako bez rozmyslu páliť do všetkého, čo sa pohne, vďaka čomu hra pôsobí autentickejšie. 

Naprieč kampaňou si vyskúšate celý arzenál zbraní, od nožov, pištolí až po samopaly, útočné pušky či ostreľovačky. Smrtiace hračky so spracovaním nijako nevymykajú vysokému štandardu, ktorý predstavilo Modern Warfare v roku 2019 a aj tentoraz znejú a vyzerajú perfektne.

Praktickou gameplayovou novinkou je batoh, ktorý vám umožní niesť všetko potrebné vybavenie. Nemusíte sa tak už rozhodovať, či uprednostníte granát alebo vrhací nôž a pokojne si vziať oboje. Veľmi ma bavili aj úseky, v ktorých som si mohla vyrobiť z nájdených vecí provizórne vybavenie. Podobné misie boli v hre bohužiaľ iba dve, ale rozhodne si ich varianty dokážem predstaviť aj v ďalších Call of Duty hrách. 

Prvá zložka tohtoročného Call of Duty sa vydarila


Ani Modern Warfare II po príbehovej stránke neprináša revolúciu a nájdu sa v nej aj nejaké chybičky na kráse v podobe krátkych misií či neuspokojivého bossfightu. Napriek tomu však príbeh dokázal zdvihnúť latku o niečo vyššie, a to najmä vďaka výborne napísaným postavám a perfektným výkonom hercov. 

Po grafickej stránke sa novému Call of Duty tiež podarilo dosiahnuť ďalší level, čo je zrejmé nielen z cutscén, ale aj gameplayových sekvencií, ktoré sršia detailami. Modern Warfare II sa vydalo cestou taktickejšieho postupu, čo titul ešte viac priblížilo k realite a čerstvé gameplayové prvky robia z každej misie unikátny zážitok. 

Pri príbehovej kampani tak môžem konštatovať, že misia bola úspešná. Momentálne nám zostáva už len si počkať na multiplayerovú časť hry, ktorá bude sprístupnená 28. 10. Jej recenziu po vydaní tiež nájdete na našom YouTube kanáli.

• Zdroje: Vlastné


Call of Duty: Modern Warfare II (RECENZIA Singleplayer)


Záverečné hodnotenie

Táto recenzia bola napísaná pre PS5 verziu hry.

        Hodnotenie8/10 VEĽMI DOBRÉ
Verdikt:

Nie všetky aspekty príbehovej kampane sú zásahom do čierneho. Skvelá grafika, audio dizajn, pestré misie, osviežený gameplay a príbeh, v ktorom stretnete nové postavy aj ikonických hrdinov v tej najlepšej forme, sú ale dôkazom toho, že Call of Duty má do svojej novej éry slušne našliapnuté.

Call of Duty: Modern Warfare II; recenzia

Klady

  • Skvelé grafické spracovanie aj audio dizajn
  • Osobnosti postáv, najmä členov Task Force 141, dostali väčší priestor
  • Nový príbeh prešpikovaný nostalgiou
  • Čerstvé prvky ozvláštňujúce taktickejší gameplay
  • Rozmanité misie

Zápory

  • Niektoré misie sú príliš krátke
  • Zvrat v príbehu bol uponáhľaný
Alexandra Vaníková

Alexandra Vaníková

Volám sa Alexandra Vaníková a hrám sa venujem od svojich dvanástich rokov. Ako herný zelenáč som utopila hodiny v stratégiách Cossacks a Age of Empires. Nasledovala Mafia a niekoľko dielov Call of Duty, po ktorých som si začala rozširovať obzory naplno. Môj osobný výber top hier? Nájdete v ňom oba diely The Last of Us, Cyberpunk 2077, GTA V, japonské RPG Persona 5 Royal, Uncharted či God of War. Nepohrdnem ale ani kvalitnou indieovkou alebo titulom so zombie tematikou.


i Ako hodnotíme Call of Duty: Modern Warfare II ako celok

Po hodinách strávených bojmi ako v príbehovej kampani, tak multiplayeri nastal čas na chvíľku zložiť zbrane a vrhnúť sa na záverečné hodnotenie celého Modern Warfare II. V prvom rade treba povedať, že ak si plánujete titul zaobstarať výlučne kvôli príbehu alebo multiplayeru, pri cene 70 – 80 eur nejde o výhodnú kúpu. Otázka teda znie: Oplatí sa tohtoročné Call of Duty ako celok? Myslím si, že zatiaľ nie.

Kampaň aj multiplayer patria v sérii Call of Duty, menovite Modern Warfare, k tým kvalitnejším. Hre pre viacerých hráčov však zatiaľ chýba mnoho prvkov a vývojári momentálne pracujú aj na vylepšení jej technickej stránky. Preto by som vám odporučila počkať si ešte na ďalšie updaty, vďaka ktorým Modern Warfare II ponúkne bohatší a vybrúsenejší herný zážitok.

HW nároky pre Call of Duty: Modern Warfare II PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky Vysoké HW požiadavky Ultra HW požiadavky
Operačný systém Windows 10 64-bit Windows 10/11 64-bit Windows 10/11 64-bit Windows 10/11 64-bit
Procesor Intel Core i3-6100 | Intel Core i5-2500K | AMD Ryzen 3 1200 Intel Core i5-6600K | Intel Core i7-4770 | AMD Ryzen 5 1400 Intel Core i7-8700K | AMD Ryzen 7 1800X Intel Core i9-9900K | AMD Ryzen 9 3900X
Grafická karta Nvidia GeForce GTX 960 | AMD Radeon RX 470, 2 GB Nvidia GeForce GTX 1060 | AMD Radeon RX 580, 4 GB Nvidia GeForce RTX 3060Ti | AMD Radeon RX 5700 XT, 8 GB Nvidia GeForce RTX 3080 | AMD Radeon RX 6800 XT, 10 GB
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0 DirectX 12.0 DirectX 12.0
Operačná pamäť 8 GB 12 GB 16 GB 16 GB
Pevný disk 72 GB 72 GB 72 GB 72 GB

• Zdroj: callofduty.com (20. 10. 2022)

S akým herným PC na Call of Duty: Modern Warfare 2?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základná zostava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimálna zostava:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

Zostava pre náročných:

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

i Mohlo by vás zaujímať
4,9 508×
Xbox Series X
Herná konzola - k TV, SSD 1024 GB, Blu-ray (4K), možnosť hrania v 4K, 1x herný ovládač, farba čierna
499 €
Na sklade > 5 ks
Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!
Info
Objednávací kód: MXO001a
4,8 402×
Xbox Series S – 500 GB Robot White
Herná konzola - k TV, SSD 512 GB, bez mechaniky (neprehráva fyzické disky), 1x herný ovládač, farba biela
259 €
Na sklade > 5 ks
Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!
Info
Objednávací kód: MXO001s
Vytlačiť
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií