Injustice 2: Legendary Edition (RECENZIA a NOVINKY) – legendárny nášup!

Injustice 2 od NetherRealm bola (a stále je) naozaj podarená bojová záležitosť. Tvorcovia nám dali k dispozícii obľúbených komiksových superhrdinov z dielne DC, svižný a návykový súbojový systém a k tomu prihodili zbieranie lootu, čo ešte viac predĺžilo životnosť hry. Od jej vydania už ubehol rok a za tú dobu vyšlo niekoľko DLC, ktoré do Injustice 2 pridali nové postavy a vybavenie navyše. Teraz sa o slovo hlási tiež Injustice 2: Legendary Edition, ktorá obsahuje všetky doteraz vydané DLC. Má cenu si túto edíciu zaobstarať? Dozviete sa v dnešnom update.

Recenziu základnej hry Injustice 2 si môžete prečítať tu.

Žáner: Bojovka | Vývojár: NetherRealm | Vydavateľ: WB Games | Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (11. mája 20187 základná edícia, 27. marca 2018 Legendary Edition) | Homepage: injustice.com/ |

Obsah článku Injustice 2: Legendary edition

1. Zhrnutie Injustice 2 a čo pridáva Legendary Edition
  2. Premier Skins („prémiové kostýmy“) kompletne menia niektorú z postáv
  3. Hellboy a Korytnačky Ninja
  4. Veľký update, Learn Hub a nové vybavenie
  5. Oplatí sa Injustice 2: Legendary Edition?
  6. HW nároky pre Injustice 2 PC

Zhrnutie Injustice 2 a čo pridáva Legendary Edition

(19.04.18) Ak ste Injustice 2 doteraz nehrali, hodilo by sa menšie zhrnutie – Injustice 2 kombinuje parádny príbehový mód, šialené ultimátne combá, dychberúci vizuál (hlavne s HDR), loot systém, ktorý veľmi pripomína ten z Diabla a takmer nekonečné možnosti, čo sa úprav hrdinov týka. Lootovanie je jednou z najnávykovejších vecí, ktoré môžete v hre robiť, a keď si do toho pridáte ešte systém multiverse, denné questy a ďalšie veci, vydrží vám Injustice 2 na harddiskoch ešte veľmi dlho.

Ako som už spomenul, Legendary Edition so sebou prináša všetky doteraz vydané DLC, ktoré obsahovali nových hrdinov. Nachádza sa tu Darkseid, Red Hood, Starfire, Sub-Zero, Black Manta, Raiden, Hellboy, Atom, Enchantress a Korytnačky Ninja (Teenage Mutant Ninja Turtles). Pri všetkých môžete zvyšovať úroveň, zbierať vybavenie a vylepšenia a jednoducho sa vyblázniť pri všemožných úpravách, ak ste ich doteraz nemali k dispozícii.

Injustice 2 Legendary Edition; Wallpaper: hrdinovia

V Injustice 2 sa pripravte na šarvátky medzi obľúbenými DC superhrdinmi a príbeh, z ktorého by si mohli tvorcovia z Hollywoodu vziať príklad, ak nechcú mať len jeden lepší film (Wonder Woman) medzi množstvom nezdarov.

Premier Skins („prémiové kostýmy“) kompletne menia niektorú z postáv

Injustice 2: Legendary Edition taktiež obsahuje 5 prémiových skinov pre 5 vybraných charakterov (Flasha, Raidena, Supergirl, Green Lanterna a Cyborga). Tento prémiový „kostým“ zmení danú postavu na iného (hoci niekedy podobného) superhrdinu či zloducha. Tak sa napríklad z dobrého Cyborga stane zlý Grid so svojím vlastným setom dialógov, dabingov a pochopiteľne tiež rôznych vzhľadov, pričom ale štýl boja a kombá zostávajú bez zmien.

Mojím osobným favoritom je v tomto prípade Reverse Flash skin (tj. Premier Skin pre klasického Flasha), pretože som sa vždy chcel skúsiť prevteliť do Eobarda Thawnea, čo je veľmi vydarený a komplikovaný zloduch z DC univerza. A ak ste sledovali prvý rad televízneho seriálu Black Lightning, potom vás určite poteší, že aj on je jedným z Premier Skin potom, čo ho aplikujete na Raidena. Zostávajúce dva kostýmy obsahujú Power Girl a Green Lanterna v podaní Johna Stewarta, avšak mne sa osobne zdalo, že si tvorcovia z NetherRealm mohli vybrať z oveľa zaujímavejších postáv (John Constantine? Spawn?). Samozrejme ide iba o môj názor, s ktorým môžu mnohí nesúhlasiť. Okrem samotných postáv do hry tiež pribudol vylepšený systém Legendary Multiverse, ktorým môžete postupne prejsť až na vrchol.

Injustice 2: Legendary Edition; Wallpaper: Premier skins Injustice 2: Legendary Edition; Wallpaper: Premier skins Injustice 2: Legendary Edition; Wallpaper: Premier skins

Obrázok 1: Zľava: Vixen (premiere skin pre Cheetah), Mister Freeze (prem. Skin pre Captain Cold), Jay Garrick aka The Golden Age Flash (prem. Skin pre Flashu). Obrázok 2: Robin a niekoľko jeho variácií. Obrázok 3: Reverse Flash (prem. Skin pre Flasha), Green Lantern v podaní Johna Stewarta (prem. Skin pre Green Lanterna), Powergirl (prem. Skin pre Supergirl).

Hellboy a Korytnačky Ninja

Hellboy je však zásah do červeného! Tohto chlapíka jednoducho budete milovať. Vďaka jeho ultimátnej schopnosti budete môcť protivníka doslova premlátiť do pekelných hlbín, čo vyzerá úplne parádne. Jeho intro (a vlastne všetko okolo Hellboya) pôsobí skvele, a aj keď to je jeden z pomalších charakterov v hre, jeho rany protivníci naozaj pocítia. A potom sú tu samozrejme korytnačí ninjovia, ktorí predstavujú vynikajúci prídavok do Injustice 2.

Technicky vzaté, hráte iba za Leonarda, ale môžete si zvyšné tri Korytnačky privolať na pomoc, ak chcete na nepriateľa hodiť pár ninja hviezdic alebo ho tresnúť skateboardom po gebuli. Tieto schopnosti sú na cooldown, takže si neberú energiu klasicky z Power Baru, čo môže v súčasnej podobe pôsobiť prehnane silno. Korytnačky do Injustice 2 tiež prinášajú, podľa môjho názoru, tú najlepšiu ultimátku v hre zakončenú skvostným „Shellshockom“.

Injustice 2: Legendary Edition; Wallpaper: Hellboy Injustice 2: Legendary Edition; Wallpaper: korytnačky ninja, shellshock

Obrázok 1: Hellboy je chlapík, s ktorým si ani démoni neradi niečo začínajú. Obrázok 2: Shellshock! Ultimátna schopnosť korytnačiek, ktorá sa jednoducho neomrzí.

Veľký update, Learn Hub a nové vybavenie

Injustice 2: Legendary Edition by sa tiež mohla nazvať ako definitive edition, ale vlastne nepridáva do hry žiadne exkluzívne vylepšenia alebo postavy, ktoré by ste si nemohli stiahnuť pomocou patchu alebo plateného DLC. Čo je vlastne dobre, a to hlavne pre tých, ktorí si už niektorých hrdinov kúpili a zvýšili im úroveň v štandardnej edícii. Pri vydaní Legendary Edition vypustili vývojári masívny patch, ktorý pridal množstvo zaujímavých vecí a tie sú dostupné aj pre majiteľov základnej verzie.

Jednou z naozaj podarených noviniek je rozšírený tutoriál (tzv. Learn Hub), ktorý mi pomohol sa opäť dostať do bojovej nálady. Vďaka nemu sa ľahko naučíte zaobchádzať s prostredím okolo vás a využívať ho vo svoj prospech, vypilujete si vykonávanie základných a pokročilých komb. Treba tiež podotknúť, že za úspešný postup týmto Learn Hub postupne získavate Mother Boxes, čo je ekvivalent loot boxu v Injustice 2.

Injustice 2 Legendary Edition; Wallpaper: sub-zero

Do Injustice 2 okrem iného zavítal tiež charakter z iného univerza. V tomto prípade je to Sub-Zero, ktorého poznáte z Mortal Kombat.

Môžete sa vďaka tomuto systému tiež dozvedieť niekoľko vecí, o ktorých ste nemali ani poňatia – napríklad zistíte, v akom konkrétnom okamihu prebiehajúcej animácie stlačiť ktoré tlačidlo, čo môže byť užitočné pre začiatočníkov aj pre veteránov. Tieto lekcie vám prídu obzvlášť vhod v momente, keď vstúpite do online zápasov alebo sa pokúsite prejsť namáhavejšími úlohami v Multiverse.

Update tiež pridáva nové vybavenie a vývojári urobili nemalé úpravy pre predmety na 20. úrovni, navyše pridali vylepšenia pre už kompletné sety. Nekonečné grindovanie môže pokračovať, pretože level cap bol z 20. úrovne zvýšený na 30., pribudli dodatočné sloty v inventári, ktoré môžete odomknúť na 25. úrovni a augmentačný slot na úrovni 30. Legendary Edition spolu s týmto obrím patchom je jednoducho niečo, čo vám vydrží aj na ďalšie roky do chvíle, než vyjde Injustice 3.

Injustice 2: Legendary Edition; Gameplay: aquaman Injustice 2: Legendary Edition; Gameplay: laserový zrak

Obrázok 1: Aquaman a jeho chápadlovití pomocníci z morských hlbín. Obrázok 2: O Supergirl niektorí tvrdia, že je ešte silnejšia ako jej bratranec Superman.

Oplatí sa Injustice 2: Legendary Edition?

Ak ste doteraz nemali možnosť si Injustice 2 zahrať, potom je Legendary Edition jasnou voľbou. Nové zariadenia, hrdinovia, zvýšený level cap, trénovací mód, upravený Multiverse a zaujímavé Premier Skins si nemôžete nechať ujsť. Injustice 2 sa rozšírilo po roku do obrích rozmerov, a pokiaľ si túto superhrdinskú bojovku obľúbite, investícia do Injustice 2: Legendary Editon sa vám určite oplatí, môžete v nej totiž stráviť aj stovky hodín!

Injustice 2 Legendary Edition; Wallpaper: superman a batman

Superman má zrejme v znaku na prsiach ukrytý kryptonit, inak by už Batmana poslal na obežnú dráhu.

Obsah recenzie Injustice 2 PC

1. Nemá cenu zdržovať. Super to bolo a bude
  2. Injustice 2 posúva latku o niečo vyššie
  3. Príbeh stranou. Ako sa vlastne Injustice 2 hrá?
  4. Bolo nebolo, Injustice 2 zvíťazilo
  5. Recenzia Injustice 2 PC: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Injustice 2 PC

Nemá cenu zdržovať. Super to bolo a bude

(11.07.17) Kedysi dávno v jednej preďalekej galaxii existovala rasa, ktorá sa v mnohom podobala tej našej. Kryptoňana (sme si vedomí toho, ako šialene „kryptoňan“ znie, ale u recenzie superhrdinov z Injustice 2 nám to snáď odpustíte) by ste pokojne mohli stretnúť na ulici a pomýliť si ho so susedom odvedľa. Môže vynášať odpadky starej Blaškovej alebo vám pomáhať vymeniť rúrky v stupačkách. Jednoducho všedný človek z planéty Zem, kým avšak v nestráženom okamihu neodhodí odpadky presne do sto metrov vzdialeného kontajnera, alebo bleskurýchlo nezataví vodovodné rúrky laserom z očí preto, aby mohol zachrániť nejakého úbožiaka v núdzi.

A práve toto je, ako už sa mnohí určite dovtípili, Superman! Mnohými ospevovaný a rovnako tak nenávidený. Je to niekto, kto by mohol vziať dobrú polovicu DC „super-osadenstva“, pokrčiť ich holými rukami do ľudskej mäsovej guličky a potom ju nonšalantne vyhodiť na obežnú dráhu. Avšak vzhľadom k príbehu a „férovosti“ by to nebolo práve kóšer, takže sa radšej mrkni na to, ako dopadol druhý pokus štúdia NetherRealm – Injustice 2.

Tam, kde filmová brandža Warner Brothers pri adaptácii hrdinov spoločnosti DC Comics tápe (záplatou na dlhom a krvavom škrabanci je najnovší film o Amazonke Wonder Woman), borci z NetherRealm na Injustice 2 ukazujú, ako sa to má robiť. Príbehová linka má spád, postavy sú zaujímavé a držia vás prikovaných k stoličkám až do konca.

Aby sme trochu načrtli dej v Injustice 2, musíme sa vrátiť späť k predchádzajúcemu dielu Injustice: Gods Among Us. Tu hrá veľkú úlohu alternatívny vesmír. Čo nikdy nedopadá dobre. Akonáhle niekto „zabrdne“ do cestovania časom alebo iných vesmírov, ktoré sa prelínajú s tým „naším“, tak z toho väčšinou urobí guláš epických rozmerov, kde už nikto vlastne nevie, kto je ten zlý, kto dobrý a kto škaredý.

Injustice 2; Wallpaper: hrdinovia

DC ponúka širokú škálu super hrdinov.

Buďme teda struční – Joker trikom a šňupo-strach-práškom donúti Supermana zabiť jeho milovanú Lois (a ich nenarodeného syna), čo spustí nukleárne zariadenie, ktoré usmrtí milióny ľudí a zničí Metropolis. Superman sa naštve. Batman potom vypočúva Jokera a snaží sa dovtípiť, ako sa k atómovke dostal. Výsluch preruší rozbesnený Superman a Jokera vlastnoručne vypitve. To zase naštve Batmana, pretože on predsa dodržiava „nezabijem“ politiku. Samozrejme, vymláti hocikomu dušu z tela, zláme im všetky kosti, ale... No, aspoň sa z toho (možno) časom dostanú.

Avšak Superman vo svojej hlbokej „depke“ nastolí takzvaný „One Earth Regime“ (kde on vládne a jemu posluhuje pár dobrovoľných alebo nedobrovoľných hrdinov aj zloduchov), ktorý nakoniec padnú a Superman skončí v cele, ktorá je ožarovaná umelou radiáciou z červeného slnka, ktoré pôsobilo aj na jeho rodnú planétu Krypton. Táto radiácia totiž oslabuje jeho nadľudské schopnosti a robí zo Supermana tak trochu Average-mana. Potom si všetci alternatívni aj "skutoční" zloduchovia a hrdinovia pokecajú a život v Injustice ide ďalej. Teda, až do Injustice 2.

Injustice 2; Wallpaper: Superman

Superman sa vo svojej zlobe nezastaví pred ničím.

Injustice 2 posúva latku o niečo vyššie

Ešte stále ste v obraze? Dobre. Čiže – máme tu Supermana sediaceho v base a ostatní hrdinovia sa medzitým snažia znovuvybudovať to, čo bolo v predchádzajúcej mele stratené. Lenže na scénu nastúpi až priveľmi múdra opica Grodd, ktorá si príde vyrvať a vydupať si svoj my-zloduchovia-vládneme-svetu-režim (the Society) a spolu s niekoľkými záporákmi sa chce pustiť do akcie „ovládni si svoj svet“. Príbeh je celkom tuctový, čo poviete? Lenže nie je každý Flash, čo sa mihne.

Nevyzradím vám tu všetky jeho detaily, ktoré si môžete (a mali by ste!) zažiť na vlastnej koži a gamepade, ale dovolíme si tvrdiť, že to nozaj stojí za to. Príkladom môžu byť nádherné cutscény a tvárové animácie. Je jasné, že keď zbesilo stláčate kombinácie tlačidiel pre super-combá a blokujete údery nepriateľa, tak sa ťažko môžete kochať milučkým výrazom Harley Quinn, ale niečo nám hovorí, že keď herný priemysel chce, dokáže urobiť aj z „jednoduchej bojovky“, akou je Injustice 2, hollywoodske predstavenie.

Je od nás skoro až kacírske povedať, že súboje boli nutným zlom na to, aby sme sa mohli pozrieť na ďalšiu úžasnú cutscénu, ale naozaj to tak bolo. Ako to myslíme? Injustice 2 je stále „bojovka“, kedy sa proti sebe postavia dvaja protivníci a jeden druhého sa snaží pripraviť o všetky jeho zuby, životné výhody a sociálne istoty, lenže po porážke nepriateľa nasleduje krátky film, ktorý vám naservíruje ďalšiu časť príbehovej linky. A spomenuli sme už tvárové animácie? Že áno? No potom už len stačí povedať, že animovaná Supergirl nikdy nevyzerala lepšie.

Injustice 2; Wallpaper: Supergirl Injustice 2; Wallpaper: Harley and Joker

Obrázok 1: Supergirl nám k srdcu prirástla takmer okamžite. Môže za to hlavne jej hlboký... charakter. Obrázok 2: Joker a Harley a ich klasická talianska domácnosť.

Príbeh stranou. Ako sa vlastne Injustice 2 hrá?

Ak ste niekedy skúsili Mortal Kombat, Street Fighter alebo Tekken, tak v Injustice 2 budete ako doma. Tvorcovia oproti minulému dielu dodali pár zmien a vylepšení. V „aréne“ (tj. v bojisku) môžete stále využívať veci, ktoré sa povaľujú okolo. Napríklad odhodiť niekoho na kostru dinosaura alebo mu upraviť ciferník z blízkosti povaľujúcim sa kontajnerom.

Zmena bojiska, ku ktorej dochádza, keď protivníka šmaríte dostatočne ďaleko a sami sa na toto miesto prenesiete, je v Injustice 2 stále prítomná. To isté platí aj o „stretnutí“ (clash), kedy dávate napospas svoj „super meter“ a snažíte sa získať výhodu nad nepriateľom, ktorý je na tom so zdravím o niečo lepšie ako vy.

Pri boji sa vám totiž už spomínaný „super meter“ plní a využiť ho môžete rôznymi spôsobmi. Jedným z nich je mini cutscéna, pri ktorej sa spustí animácia super útoku – Batman priviaže nejakého úbožiaka za balónik, vypustí ho (spolu s obeťou) do výšky, následne nechá svoj batwing rozstrieľať cieľ na franforce. To je len jeden prípad z mnohých. Ľudia z NetherRealm Studios majú naozaj veľkú fantáziou, čo už dokázali pri provokatívnych kostilamoch v Mortal Kombat X. V Injustice 2 sa zamerali hlavne na tieto super útoky a každý pôsobí unikátne. Nie je nič lepšie, ako keď vám pod zadkom vybuchne dynamit, pokúše vás párik hyen, a následne vás baseballkou dorazí Harley Quinn. A to myslíme vážne.

Injustice 2; Wallpaper: Clash Injustice 2; Wallpaper: Harley and hounds

Obrázok 1: Clash je kameň-nožnice-papier spôsob, kedy pre seba môžete získať výhodu pri vypätej situácii. Obrázok 2: Harley má po vreckách viac ako len niekoľko nábojov a vrecúško chichotavého prášku. Taktiež potrebuje obriu pálku a párik slintajúcich hyen.

Všetko pôsobí tak nejako prirodzene, a ak nie ste hard-core hráč bojoviek a nepotrebujete si pamätať všetky kombinácie pre všetky špeciálne útoky, tak sa vám veľakrát podarí vykonať chmat, ktorý ste nemali v úmysle, ale nakoniec vyzerá tak dobre, že si poviete : „Áno. Presne toto som chcel urobiť “ – a to je v úplnom poriadku, presne taký pocit má vo vás hrateľnosť Injustice 2 vyvolať.

Táto hra totiž kombinuje všetko dobré, čo ste z bojoviek poznali, a ešte to vylepšuje. Okrem kampane v Injustice 2 samozrejme nájdete on-line kompetitívne súboje s ľudskými protihráčmi. Je tu tiež prítomný systém RPG odmien. Za hernú menu, ktorú získavate buď bitkami s protivníkmi, alebo za reálne peniaze (bohužiaľ), si môžete odomknúť bojové zručnosti u svojich hrdinov, kozmetické zmeny a mnoho ďalšieho.

Ak sa na to necítite a nechcete byť z počiatku zosmiešnení ľudským protivníkom, skúste to v súbojoch proti AI, kde získavate skúsenosti aj možnosť každý deň dostať nejaký ten balíček s náhodným prekvapením. 25 hrdinov na výber je do začiatku celkom veľa, a keďže sa univerzum DC stále rozrastá, môžeme v Injustice 2 čakať ďalšie a ďalšie prírastky do výberu bojovníkov.

Injustice 2; Wallpaper: Black Canary and Green Arrow

Oliver Queen (Green Arrow) a Dinah Lance (Black Canary) zastupujú hrdinov, ktorí hrajú druhé husle. Ale aspoň konečne dostali šancu!

Bolo nebolo, Injustice 2 zvíťazilo

Injustice 2 nie je len obyčajná bojová hra so superhrdinami. Je to tiež príbeh, za aký by sa nemuselo hanbiť hocijaké filmové štúdio. Sú to perfektné animácie, úžasný dabing a výborná hudba, ktorá podkresľuje súboje a cutscény. Máme tu systém odmien, ktorý vás bude nútiť ísť ešte ďalej, piplať sa so svojou Catwoman a skúšať nové combá a údery. Injustice 2 je bojová hra, ktorá nadchne začiatočníkov a poteší aj veteránov. NetherRealm Studios dokazujú, že ak vo svojej dielo veríte a vložíte do neho okrem reklamných spotov aj časť seba, potom bude výsledkom niečo, čo neskončí v šuflíku so štítkom „dohraté – zabudnuté“.

Injustice 2; Wallpaper: Character screen Injustice 2; Wallpaper: Catwoman and Ivy

Obrázok 1: Editácia a vylepšovanie vašich obľúbených hrdinov je súčasťou možností v Injustice 2. Obrázok 2: Je jedno, kto je váš obľúbený alebo obľúbená. Nakoniec si rovnako všetci dajú po hube.

Recenzia Injustice 2 PC: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
90 %
90 %
90 %
Injustice 2; recenze

• Vylepšovanie hrdinov
  • Výborná príbehová kampaň
  • Cutscény v hre
  • Výborný multiplayer
  • Jednoduchý a zábavný systém bojových kombinácií
  • Animácie postáv a okolia

• Možno občas repetitívne
  • Zo začiatku mätúce a zložitý systém ekonomiky
Jiří Fait

Jiří Fait

Volám sa Jiří Fait a dalo by sa povedať, že videohry sú motorom môjho života už od doby, čo sa mi po prvýkrát dostala pod ruku guľôčková myš. Takže som vlastne taký herný „boomer“ a som na to patrične hrdý. Okrem športu, ktorý pod EA a 2K prišli o dušu, nepohrdnem takmer žiadnym žánrom, pokiaľ ma príbeh danej hry udrží pred monitorom. Na poli hernej žurnalistky zo seba stále oklepávam neskúsenú zelenú trávu, ale o to väčšia zábava je krôčik po krôčiku sa posúvať vpred.

HW nároky pre Injustice 2 PC

ProcesorIntel Core i5-750/AMD Phenom II X4 965Intel Core i3-2100/AMD Ryzen R5 1400
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 570/Radeon HD 7850NVIDIA GeForce GTX 780/Radeon RX 570