• Špeciál: • Autor: Alexandra Vaníková
GhostWire: Tokyo je temná novinka od tvorcov The Evil Within hororoviek – Tango Gameworks. V tejto akčnej adventúre sa hráč postaví desivej paranormálnej hrozbe, ktorá sužuje japonskú metropolu. Čo všetko o hre zatiaľ vieme, sa dozviete v našom článku.
Najnovšie updaty
• (28. 2. 2021) Článok vytvorený, obsahuje základné informácie a podrobnosti ohľadom platforiem a dátumu vydania. Opisuje gameplay a príbeh GhostWire: Tokyo a nájdete tu aj doteraz publikované oficiálne videá a screenshoty.
Zdroj obrázka: psu.com
GhostWire: Tokyo je akčná adventúra s prvkami survival hororu, ktorú vyvíja štúdio Tango Gameworks (The Evil Within) a publikuje Bethesda Softworks. Príbeh titulu zachytáva tajomnú a desivú udalosť v japonskom hlavnom meste a gameplay zahŕňa používanie rôznych špeciálnych schopností hlavnej postavy v kombinácii s prvkami z bojových umení. Multiplayer sa v hre nenachádza a vydanie GhostWire: Tokyo je zatiaľ naplánované na október tohto roku na PlayStation 5 a PC, neskôr aj na Xbox Series X/S.
Dojmy z hrania, preview ani recenzie k dispozícii nie sú, pretože hra zatiaľ nevyšla.
GhostWire: Tokyo by malo doraziť na PlayStation 5 a PC v októbri 2021 a pôjde o časovú exkluzivitu (portál videogameschronicle.com informuje o ročnej exkluzivite). Hra sa neskôr pozrie aj na Xbox Series X/S. Keďže akčná adventúra od Tango Gameworks vyjde aj na novú konzolu od Sony, hráči sa môžu tešiť na plnú podporu haptickej odozvy a adaptívnych triggerov ovládača DualSense aj nové technológie 3D zvuku konzoly PlayStation 5.
Podľa režiséra GhostWire Tokyo, Kenjiho Kimuru, sú to práve funkcie nového PlayStation, ktoré hráčom pomôžu plne sa ponoriť do hry. Kým vysoký výkon konzoly umožnil vývojárom zhmotniť predstavy o detailne spracovanom virtuálnom Tokiu, funkcie ovládača DualSense ruka v ruke s podporou 3D zvuku majú byť zasa zárukou nezabudnuteľného zážitku z hrania.
Čeština v prípade GhostWire: Tokyo nie je istá, ale pri tejto príležitosti odkážeme na vyjadrenie marketingového manažéra českej pobočky PlayStation, Petra Škalouda. Ten zdôraznil, že na lokalizácii čo najvyššieho množstva hier tretích strán a PS exkluzivít česká pobočka neustále pracuje, aby si mohli hráči užiť čo najviac titulov v českom jazyku.
Hlavné mesto Japonska sužuje záhadné miznutie jeho obyvateľov. Na scénu prichádza hráč v úlohe nemenovaného hrdinu, ktorý sa musí vysporiadať nielen s novo nadobudnutými schopnosťami, ale aj s paranormálnou hrozbou v podobe démonov alebo tzv. „The Visitors“. Tí môžu na seba vziať jednu z mnohých podôb duchov a postáv z japonského folklóru, legiend a slávnych strašidelných poviedok, avšak s príchuťou moderných prvkov.
V GhostWire: Tokyo tak napríklad narazíte na ducha dieťaťa ovládaného smútkom, prízrak nevesty so zlomeným srdcom alebo zlovestného ducha ženy vyzbrojenej ostrým predmetom, ktorá pri nesprávnej odpovedi na jej otázku dokáže človeka zabiť alebo znetvoriť. Okrem neustáleho ohrozenia na živote zo strany týchto démonických bytostí bude tiež kľúčové zistiť, akú úlohu v tomto celom kolotoči udalostí hrá skupinka tajomných persón s maskou ženského démona posadnutého žiarlivosťou (Hannya) na tvári.
Ako ste už asi vytušili aj z prvého odseku, príbeh novinky od japonských vývojárov je zasadený do Tokia. Diverzita a mnoho tvárí tohto mesta boli pre tvorcov obrovskou inšpiráciou počas vývoja ich hry. Jeho virtuálnemu náprotivku preto venovali nemalú pozornosť a ich primárnym cieľom bolo metropolu zachytiť čo najhodnovernejšie, spolu s jej typickými znakmi. Podľa režiséra hry Kenji Kimuru je Tokio „mesto snúbiace nové a moderné – technológie a mrakodrapy s prastarými tradíciami“, a presne to by hráči mali zažiť počas jeho prieskumu v GhostWire Tokyo.
GhostWire: Tokyo je akčná adventúra z pohľadu prvej osoby, čo je pre Tango Gameworks mierny odklon od žánru survival hororu, ktorý štúdio svojimi titulmi v minulosti obohatilo. Hráč tu dostane do vienka súbor upgradovateľných špeciálnych schopností, ktoré mu umožnia sledovať a komplikovať život rôznym druhom démonov. Vývojári navyše dodávajú, že jednotlivé typy nepriateľov útočia iným spôsobom a líšia sa aj ich slabosti. Hráči tak budú musieť prispôsobiť štýl boja každému z démonov zvlášť tak, aby mohli zaútočiť na jeho „jadro“, teda najcitlivejšie miesto.
Shinichiro Hara, ktorý sa podieľa na tvorbe práve týchto akčnejších gameplayových pasáží, sa vyjadril, že v tíme chcú, aby sa hráč v GhostWire: Tokyo cítil ako frajerský, high-tech ninja exorcista bojujúci s nespočetným množstvom zlovestných prízrakov. Vznikol teda akýsi mix mágie a karate využívajúceho gestá rúk inšpirované tzv. súborom prstových pečatí Kudži-kiri, ktoré sú používané najmä pri meditácii a sústredení, a hráčovi budú nápomocné pri prieskume, pohybe aj boji s nepriateľmi. Tento komplexný súbojový systém na rozdiel od klasických strelných zbraní tvorcom údajne umožňuje oveľa lepšie vykresliť charakter činností hlavnej postavy a jej štýlu boja tak dodať špecifický šmrnc.
Štúdio Tango Gameworks sa pri svojich hrách zameriava primárne na single-playerový zážitok. Stojí za titulmi The Evil Within a The Evil Within 2, z ktorých ani jeden multiplayer neobsahuje a hra pre viacerých hráčov nie je prisľúbená ani v prípade GhostWire: Tokyo.
V tejto kapitole nájdete tie najzaujímavejšie oficiálne videá (najmä teda trailery) a obrazové materiály (predovšetkým screenshoty), ktoré boli ku GhostWire: Tokyo vydané.
Oficiálne hardvérové nároky pre GhostWire: Tokyo doposiaľ neboli odhalené.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Bude oznámené | Bude oznámené |
Procesor | Bude oznámené | Bude oznámené |
Grafická karta | Bude oznámené | Bude oznámené |
DirectX | Bude oznámené | Bude oznámené |
Operačná pamäť | Bude oznámené | Bude oznámené |
Pevný disk | Bude oznámené | Bude oznámené |
To sú teda všetky podstatné informácie, ktoré v súčasnej chvíli o GhostWire: Tokyo máme. Tento špeciál budeme pravidelne aktualizovať s tým, ako sa budú objavovať nové detaily nielen z oficiálnych zdrojov.
• Zdroje: videogameschronicle.com, ign.com, bethesda.net