AD elektro Motorola EDGE 50

Left Alive (RECENZIA) – neučesaný konflikt budúcnosti

Séria Front Mission uzrela svetlo sveta v roku 1995 a od tej doby sme sa dočkali trinástich projektov rôznej kvality a žánrov z univerza ničivého konfliktu blízkej budúcnosti, naposledy v roku 2010 strieľačky Evolved. Potom sa nad ságou japonského vydavateľa zľahla zem a sedem rokov sme o nej poriadne nepočuli. Zmenu prináša titul Left Alive od štúdia Ilinx, na ktorý si posvietime v dnešnej recenzii.

Recenzia (PS4 Pro)NovinkyOznámenie

• Žáner: Survival strieľačka, stealth • Multiplayer: Nie • Vývojár: Ilinx • Vydavateľ: Square Enix • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 (5. marca 2019)• Homepage: left-alive.square-enix-games.com/en • Čeština: Nie

Obsah recenzie Left Alive (PS4 Pro)

1. Európske bojisko na japonský spôsob
  2. Left Alive ponúkne trojaký pohľad na inváziu
  3. Pat a Mat sa rozhodli vytvoriť hru
  4. Strieľačka to tiež nie je
  5. Left Alive nezdobí ani obraz, ani zvuk
  6. Recenzia Left Alive: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Left Alive PC

Európske bojisko na japonský spôsob

• Recenzia: 20. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec

Mimoeurópski tvorcovia majú často skreslený pohľad na reálie Starého kontinentu, čo pre Japoncov platí dvojnásobne. Nikto sa tak nemôže čudovať, že sa po európskych bojiskách preháňajú obrovskí mechovia, nazývaní Wanzeri, ktorí po boku po zuby ozbrojených a obrnených vojakov rozhodujú bitky. Medzinárodná situácia bude po dvoch storočiach podobne napätá, ako ju poznáme teraz. Veľké nadnárodné zoskupenia bojujú o moc nad planétou a k ozbrojenému konfliktu nikdy nie je ďaleko. Left Alive, najnovší prírastok do rodiny hier série Front Mission, nám ukazuje agresívnu inváziu Garmonie do Ruthenie, ktorá sa naplno rozhorí v pohraničnej metropole Novo Slava v roku 2127.

Left Alive; wallpaper: cover, logo

K zúfalému úteku pred presilou invazívnych vojsk Garmonie sa hlavné postavy uchyľujú viac, než je zdravé.

Tvorcom zo štúdia Ilinx sa musí nechať, že sa nebáli spracovať problémovú politickú tému dnešnej doby, pretože svoj ústredný konflikt situovali do oblasti súčasného ukrajinskoruského pomedzia sužovaného občianskou vojnou. Nebudem sa tu púšťať do rozborov terajšej medzinárodnej konštelácie, ale nápadne podobné styčné prvky prítomnosti a budúcich udalostí podľa scenára Left Alive sú až zarážajúce. Vpád do Novo Slavy v predvianočnom čase zastihol obrancov absolútne nepripravených a útočníci nepoznajú zľutovanie s nikým. Verejné popravy nielen vojakov, ale aj civilistov nemôžu nechať nikoho chladným, takže priamo cítite povinnosť proti nekonvenčnej a nespravodlivej ofenzíve zasiahnuť.

Left Alive ponúkne trojaký pohľad na inváziu

Podobne ako Devil May Cry 5, tiež projekt štúdia Ilinx vsádza na trio postáv, ktoré sa vďaka rôznym okolnostiam dostali do okupovaného mesta. Jasné dôvody má Mikhail Alexandrov Shuvalov, vojenský pilot wanzera ruthenijskej armády. Jeho jednotka bola rozprášená ako mávnutím prútika, takže sa musí postarať o prežitie za nepriateľskou líniou. Vojenská česť mu však nedovolí ponechať bezbranných civilistov svojmu osudu, takže okrem sabotážnej činnosti, pokútnej likvidácii nepriateľov a preháňania sa v robotoch ulicami Novo Slavy sa ešte snažia zachrániť čo najviac vojnou zmietaných duší.

Left Alive – Olga (gameplay)

Prehliadka slumov na začiatku príbehu naznačuje, akým smerom sa bude Left Alive uberať. Plížením sa vyhnete väčšine nepriateľov, ale umelá inteligencia neustále upozorňujúca na nepriateľov vás po desiatich minútach začne štvať. Dúfajte, že sa ju naučíte ignorovať čo najskôr.

Druhá postava, ktorá sa nám dostane do rúk, slúži v ruthenijskom policajnom zbore, hoci predtým pôsobila v armáde Garmonie. Tvorcovia tým pádom neváhali postaviť Olgu Sergevnu Kalininu proti svojmu bývalému veliteľovi Andrejovi Borodinnovi, ambicióznemu a bezškrupulóznemu tyranovi, ktorý v rámci invázie zametá stopy za svojou nečistou minulosťou. Pátranie po zločineckej činnosti opäť dopĺňa záchrana zúfalých občanov Novo Slavy, o ktorých osud sa bude zaujímať aj tretí hrdina, Leonid Fedorov Osterman, drsný chlapík s neustále namosúreným výrazom. V Novo Slave sa objavil ako žoldnier majúci za úlohu zlikvidovať vodcu miestneho povstaleckého hnutia. Po prepuknutí tzv. One Day Incidentu, ktorý prepája dej hier Front Mission 5 a Front Mission Evolved, sa však jeho priority menia.

Rozprávanie príbehu posúvajú dopredu nepekne animované videosekvencie, v ktorých sa stretávame s ďalšími postavami košatého scenára. Ten dopĺňajú vysielačkové správy umelej inteligencie Koshka a rad nájdených dokumentov rozhádzaných po každej úrovni celkovo štrnástich misií, v ktorých sa objaví ďalšia plejáda postáv. Nie príliš vydarený pokus (predstavte si béčkový, až céčkový film) scenáristov ešte viac zráža jeho audiovizuálne podanie. O grafike bude dnes reč ešte niekoľkokrát, ale zvuková stránka nedopadla o nič lepšie – prehnane ruský prízvuk niektorých postáv nepríjemne zvoní v ušiach.

Left Alive; gameplay: Mikhail Left Alive; gameplay: Olga Left Alive; gameplay: Leonid

Ústredná trojica Left Alive vás za srdce pravdepodobne príliš nechytí, ale každá z postáv disponuje osobným príbehom, ktorý budete postupne odkrývať.

Pat a Mat sa rozhodli vytvoriť hru

Nelichotivý pocit z rozprávania umocňuje samotný priebeh misií, ktorý podľa tvrdenia vývojárov môžu hráči prispôsobiť podľa svojich preferencií. Akčnejšie naladení jedinci sa chopia zbraní a nabehnú na nepriateľov (a zrejme ďaleko nedôjdu), stealth využívajúci plíživci sa budú krčiť v tieňoch (a nedostanú sa o moc ďalej) a kreatívci budú zbierať všetok odpad s tým, že si z neho vyrobia vynálezy ako McGyver (a zistia, že väčšina k ničomu nie je). Možno sa vám zdá, že som zbytočne prísny, ale ja ani po absolvovaní viac ako desiatky hodín v Novo Slave nie som schopný povedať, akou hrou chce Left Alive byť. Dokonca si trúfam tvrdiť, že to nevedia ani samotní vývojári, pretože jednotlivé žánre zlyhávajú už v základoch.

Podľa mňa by Left Alive chcel najviac sprostredkovať tiesnivý survival zážitok kombinujúci kradmý postup s craftovacími mechanikami. Na to ale samozrejme potrebujete mať slušnú umelú inteligenciu nepriateľov, aby vaše snaženie čelilo poriadnej výzve. Lenže príslušníci garmonianských síl zrejme pred výsadkom podstúpili lobotómiu. Takto hlúpych nepriateľov som v takticky sa tváriacej hre nezažil najmenej desať rokov. Príkladov nelogického konania môžem uviesť množstvo, ale vybral som si dva najčastejšie javy.

Left Alive; gameplay: bum Left Alive; gameplay: tank Left Alive; gameplay: stealth

Obrázok 1: Každá na kolene pozliepaná pasca, do ktorej padne nepriateľ, uľahčí ďalší postup hrdinov vpred. Obrázok 2: Proti tanku s obyčajnou pištoľkou neuspejete. Opatrné zakrádanie sa stane nevyhnutnou súčasťou vášho pobytu v Novo Slave. Obrázok 3: Likvidácia nepriateľov pomocou páčidla má k nenápadnosti naozaj ďaleko. Ale občas môžete masakrovať Garmonianov pred očami ich spolubojovníkov, ktorí nepohnú ani brvou.

Ak máte dosť trpezlivosti a pohodených súčiastok, môžete zlikvidovať invazívne sily v lokácii jednu po druhej, a to veľmi jednoducho – vyrobíte mínu, hodíte plechovku, prídu dvaja strážcovia a BUM, jeden by sa dal zoškriabať zo steny. Kamarát sa nervózne dvakrát otočí a vráti sa bez mihnutia oka k ostatným. Panuje predsa vojna, stane sa. Lenže za minútu sa to znova opakuje a stále dookola. Rady protivníkov rednú, ale čo zmôžu, bojovanie znamená obete. Ešte horší pocit zažijete pri úteku pred prenasledovateľmi po prestrelke alebo pri odhalení vášho úkrytu. Stačí obehnúť dva domy a patrola svoje pátranie vzdá. A pri návrate s trochou šťastia spustí desiatu nastraženú pascu.

Tým však nechcem naznačiť, že by pokorenie Left Alive bolo jednoduché, práve naopak. Titul štúdia Ilinx totiž trestá hráčov za akékoľvek pochybenie okamžitou smrťou, aj keď ani zďaleka netušia, čo vlastne urobili zle. Nepriatelia totiž zrejme disponujú pokročilou technikou umožňujúcou vidieť cez prekážky, pretože vašu postavu objavia skrčenú za múrikom alebo pokojne vo vnútri stavby. A ak sa vám nepodarí odbehnúť za roh, čakajú vás problémy. Pretože potom na vás zabudnú ako po použití zabúdacieho kúzla Hermiony Grangerovej. Vrcholom všetkého bola situácia, kedy som sa frustrovaný nevydareným plížením rozhodol v štýle samovražedného maratónca prebehnúť stredom tábora. A čuduj sa svete, bol to jediný recept na úspech.

Left Alive – Wanzer (gameplay)

Mikhail sediaci vo wanzerovi dokáže rozpútať chaos v radoch Garmonianov. Vyrovnaný súboj ho čaká až pri strete s ďalšími robotmi.

Strieľačka to tiež nie je

Možno si poviete, že keď nefunguje zakrádanie, užijete si aspoň adrenalínovú strieľačku. Tak povedzme si na rovinu, môžete to skúsiť, ale nebudete mať s čím strieľať. Pretože hoci môžete spacifikovať osamelého vojaka poriadnou ranou železnou rúrkou cez hlavu, čím mu vyrazíte jeho guľomet z ruky, vziať si ho nemôžete, lebo je pohltený zeminou, asi ako obeť temným bohom futuristickej vojny. K zbraniam poriadneho kalibru sa dostanete až v polovici priechodu hrou (ak budete mať nervy venovať Left Alive toľko času), ale radosť z nich mať nebudete. Pocit z vypustenia projektilov sa rovná maximálne fádnemu zážitku s nulovou odozvou v zábavnosti. Občas sa dokonca nezapne ani zvuková kulisa, len vidíte lietať žlté čiary od vašej hlavne.

Samotné prestrelky sa mi zdali neprehľadné, strety náhodné a starostlivo plánovaná taktika vyznieva zbytočne. Tvorcovia na vás tlačia, aby ste nedostatok nábojov a málo dostupné zbrane nahradili svojou vynaliezavosťou. Ako obsedantný zberateľ budete pátrať po každom odpadku, pretože sa vo vašich rukách môže kombinácia vodky a látky stáť Molotovom a plechovka s výbušninou urobí väčšiu paseku ako mentosky v kole. Míny, nástražné drôty a diaľkovo odpaľované nástrahy vyzerajú lákavo na papieri, ale na ich funkčnosť sa rozhodne spoliehať nemôžete. Poriadnu ranu pre moju nervovú sústavu znamenalo prebehnutie trieštivej míny tromi prenasledovateľmi, aby pri ceste späť buchla pod nohami mne.

Left Alive; gameplay: oficiál Left Alive; gameplay: realita Left Alive; gameplay: kostky

Keď vtáčika lapajú, pekne mu spievajú. Sami posúďte, nakoľko sa líšia oficiálne gameplay zábery (vľavo) od skutočnosti v hre (vpravo).

Left Alive nezdobí ani obraz, ani zvuk

Možno si hovoríte, prečo sa tak rozčuľujem nad smrťou postavy v strieľačke, veď to k hre patrí. Ale keď musíte tráviť dlhé minúty pozeraním sa na načítaciu obrazovku, každý zbytočný skon vás bude trhať. Posledným klincom do rakvy celého projektu Left Alive je absencia načítania pozície. Keď viete, že ste niečo úplne pokazili, nie je možné načítať poslednú uloženú pozíciu. Buď sa musíte nechať popraviť, alebo vypnúť rozbehnutú misiu do hlavnej obrazovky a znovu aktuálnu lokáciu načítať. Nemôžem si pomôcť, ale pocit, že sa v Square Enix vykašlali na testovanie plnej verzie, prípadne že už chceli mať z krku vydanie chaotického titulu, vo mne pri písaní tejto recenzie stále rezonuje.

Príbeh ako z pera zabudnutého pisálka, nudná, nespravodlivá a mnohokrát frustrujúca hrateľnosť a z môjho pohľadu priamo nútenie do rozohrania ďalšej misie – to určite nevyzerá ako nominácia na titul roka, skôr na prepadák. Ako sa blížime ku koncu recenzie, tak sa musíme pýtať, či Left Alive zachráni aspoň podarená vizuálna stránka. Lenže aj tu budeme cestovať späť v čase na koniec 20. storočia. Grafická úroveň titulu skrátka v dnešnej dobe preplnenej obrovskou konkurenciou neobstojí, skôr poriadne sklame. Samotné postavy by som ešte so sebazaprením zniesol, ale rozliate textúry lokácií jednoducho bijú do očí, o objektoch v diaľke (hory, mesto) radšej ani nepíšem. Zvuk a hudba sú nevýrazné a rýchlo zabudnuteľné a nad dabingom postáv som si poplakal už v úvode.

Left Alive; screenshot: mech

Séria Front Mission by bez obrovských mechov nebola kompletná. Súboje po zuby ozbrojených wanzerov patria ku svetlejším stránkam Left Alive, ale aj na ich strane by sa našlo veľa námetov na zlepšenie.

Nemôžem Left Alive odporúčiť s kľudným srdcom nikomu, kto si chce pri hraní počítačovej hry odpočinúť. Sparťanský a archaický vzhľad spoločne s nedotiahnutou hrateľnosťou skrátka nemá šancu v dnešnej konkurencii uspieť. Projekt štúdia Ilinx napriek tomu môže osloviť fanúšikov survivalu, ktorí sú schopní odpustiť väčšie chyby a naučiť sa pravidlá garmoniánskej invázie do Novo Slavy. Zároveň sa u nich musí prejaviť istá miera masochizmu, pretože niektoré mechanizmy sa tvorcom naozaj spracovať nepodarilo. Je možné, že poriadny opravný balík riešiaci veľký počet grafických a technických chýb môže z Left Alive vykúzliť aspoň priemernú hru, čo sa o súčasnom titule rozhodne povedať nedá. Cena okolo 50 eur v danom stave rozhodne nie je adekvátna, zvedavci nech radšej počkajú na zľavu.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

Recenzia Left Alive: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 44 % Alza.sk
50 %
45 %
75 %
Left Alive; recenzia

• Surový zážitok z vojny pohľadom radového vojaka
  • Fungujúci crafting
  • Možnosť ovládať wanzera
  • Pre niekoho výzva, náročnosť

• Príbeh výrazne šuštiaci papierom
  • Nedotiahnuté princípy použitých herných žánrov
  • Žiadny vývoj postavy
  • V boji zlyhávajúce vynálezy
  • Hlúpa a podvádzajúca umelá inteligencia
  • Veľa technických a grafických bugov
  • Optimalizácia (dlhé loadingy, prepady snímok)
  • Iritujúce hlasové upozorňovanie na nepriateľov
  • Audiovizuálna stránka

Left Alive – Novinky

1. (21. 1. 2019) V Left Alive budete brániť domovinu
  2. HW nároky pre Left Alive PC

V Left Alive budete brániť domovinu

• Novinka: 21. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Vojnové hry z budúcnosti poslednou dobou atakujú hráčske srdce docela často, avšak máloktorá z nich sa môže pochváliť príbehovým zázemím a širokým portfóliom skorších titulov ako Left Alive. Jedna z nových akvizícií spoločnosti Square Enix totiž vychádza z populárneho vesmíru Front Mission, ktorý si väčšina hráčov spája s taktickými RTS v spoločnosti obrovských mechov. Left Alive síce využíva známe kulisy, ale rozbieha v nich úplne iný zážitok, pretože od generálskeho stola sa posunieme priamo na bojisko, ktoré preskúmame v koži troch postáv.

Left Alive – The Survivors (trailer)

Príbehový trailer predstavuje jednotlivé postavy a zároveň ukazuje dostatok materiálu o samotnej hrateľnosti. Môžeme sa tešiť na zakrádanie, takúto akciu so zbraňami aj kontaktné súboje.

Vďaka tomu sa jasne mení ráz hry, ktorý autori opisujú ako survival 3D strieľačku s výraznými stealth prvkami. V praxi to znamená, že sa v úlohe jednotlivých charakterov postavíme obrovskej presile riadne vyzbrojených a mechanizovaných vojakov, s ktorými sa môžeme vysporiadať po svojom. Aktuálne materiály naznačujú možnosť priplížiť sa okolo nepriateľov s minimom násilia, prísť s agresívnou stratégiou a rozstrieľať všetko na dohľad alebo ich kombináciu v šikovnom odlákavaní pozornosti do pripravených pascí. Koridorové úrovne budú dostatočne členité na to, aby si hráč vybral svoju vlastnú cestu a prispôsoboval svoju stratégiu aktuálnemu dianiu v lokácii.

Hoci zatiaľ netušíme, ako to bude všetko vo výsledku fungovať, myšlienka to rozhodne nie je zatrateniahodná. Myslím, že pieskovisko rozlohy Hitmana s jeho princípami čakať nemôžeme, pretože okolie bude k hlavným predstaviteľom vyložene nepriateľské. Navyše úroveň stealthu bude priamo odvodená od umelej inteligencie, ktorá je alfou a omegou hier so stealth prvkami. Dúfajme, že sa hrateľnosť nezvrhne na klasickú strieľačku, kde jednotlivé pasce, ktoré bude možné na mieste vyrobiť z dostupných materiálov, a kradmý pohyb nebudú len pozlátkom z trailerov, ktorých v praxi využijeme len striedmo.

Left Alive; screenshot: plížení Left Alive; screenshot: volby Left Alive; screenshot: vynálezy

Obrázok 1: Kradmý postup bude v Left Alive podľa všetkého najľahšou cestou k cieľu. Obrázok 2: Pri prieskume trosiek mesta narazíte na preživších, ktorí vás postavia pred neľahké voľby s ďalekosiahlymi dôsledkami. Obrázok 3: Počas prestreliek sa budete spoliehať nielen na svoju mušku, ale aj na pasce a roboticky ovládané zbrane.

Nelineárne rozprávanie

Ďalšou možnosťou, ako bude herný zážitok vyzerať, je špecializácia jednotlivých postupov na príbehové postavy. Policajtka miestneho zboru Olga Kalinina by zrejme mohla vynikať v zakrádaní, mladý vodič robotického mecha Mikhail Shuvalov zase v traileroch podozrivo často pracuje na výbušných hračkách, zatiaľ čo veteránsky pôsobiaci Leonid Osterman by nemal mať ďaleko k násiliu. Protagonistom asi budú ponúknuté rovnaké možnosti postupu príbehom, ktoré sa začnú vzájomne prepletať, ale tvorcovia zrejme naznačia, že majú predpoklady k rôznym metódam boja.

Koniec koncov práve príbeh bude z veľkej časti záležať na hráčovi. Podľa náznakov zažijeme pasáže, v ktorých naše rozhodnutia ovplyvia ďalší vývoj dejovej linky, resp. priebehu misie. Každá voľba by mala mať vplyv, čo asi neznamená prepletenec ako v Detroit: Become Human, ale mohlo by to znamenať slušnú motiváciu rozbehnúť Left Alive aj po prvom dohraní. Výsledný verdikt budem môcť s istotou vyrieknuť až po recenzii, ale koncept vyzerá dosť zaujímavo, rovnako ako zasadenie vojnového konfliktu do okolia Čierneho mora, na horúcu pôdu tiež v dnešnej dobe.

Left Alive – Find a Way to Survive (gameplay trailer)

Ukážka o prežívaní v meste Novo Slava nám jasne naznačuje šírku možností pri pohybe anektovaným mestom. Po starostlivom naplánovaní postupu sa môžete pustiť do akcií podľa vášho uváženia. Dôraz bude zrejme kladený aj na preskúmavanie trosiek v duchu survival titulov.

Left Alive majú v rukáve vývojárske esá

Vojnové napätie na pomedzí Európy a Ázie je okorenené prítomnosťou obrovských mechov, takzvaných wanzerov, v ktorých sa počas kampane zrejme budeme preháňať len sporadicky, ale adekvátne si ponúkanú demoláciu užijeme. Likvidácia nepriateľských pešiakov a ich oplechovaných miláčikov pôsobí dostatočne bombasticky, aby nadchla nadšencov gigantických robotov. Celkovo sa podľa môjho názoru podarilo vykresliť sto rokov vzdialenú realitu s náležitým dôrazom na detaily, o čo sa postaral hviezdny tím v službách Square Enix.

O prepojenie militaristických reálií budúcnosti do uveriteľného balíčka sa totiž starajú veľké postavy dystopickej sci-fi scény Toshifumi Nabeshima (Armored Core), Yoji Shinkawa (METAL GEAR SOLID) a Takayuki Yanase (Ghost in the Shell, Xenoblade Chronicles X). Jasne čitateľný japonský grafický ráz Left Alive v prepojení s nelineárnym prepleteným príbehom pútavých postáv v strieľačke s prvkami survivalu a stealthu by mohol u hráčov zabodovať. Sami sa o tom presvedčíme 5. marca 2019, kedy titul vyjde na PC a PS4.

Left Alive; screenshot: vánoce Left Alive; screenshot: Wanzers

Obrázok 1: Bezútešné prostredie porazeného mesta ešte umocní vianočný čas, v ktorom sa príbeh odohráva. Obrázok 2: Súboje mechov v Left Alive vyzerajú lákavo. Doteraz však netušíme, aký veľký dostanú priestor.

O čom je postapokalyptický svet Left Alive?

Dobrá otázka, patrilo by sa povedať, pretože ani z tlačovej správy, ani z podareného, avšak na konkrétne informácie dosť skúpeho trailera nie sme schopní poskladať dostačujúcu odpoveď (čo platí aj pre prvý teaser trailer zverejnený o deň skôr, pozri video pod týmto odsekom). Autori sa však našťastie neskôr rozhovorili pre časopis Famitsu a obrázok toho, čo môžeme od Left Alive očakávať, sa predsa len vyjasnil.

Left Alive je „akčná survival strieľačka“ odohrávajúca sa vo fiktívnej, neustálou vojnou poznačenej budúcnosti roka 2127 a dejovo spadá medzi udalosti hier Front Mission 5 (2005) a Front Mission Evolved (2010). Sledovať budete príbeh troch postáv z bližšie nešpecifikovaného mesta v Rusku počas tzv. One Day Incidentu, ktorý tu prebieha a vedie ku svetovému konfliktu, do ktorého sú naši hrdinovia nezávisle na sebe chtiac-nechtiac vtiahnutí.

Zahráte si za trojicu postáv zachytených na prvom oficiálnom obrázku k hre. Začínate s mladíkom, nasleduje ženská protagonistka a neskôr sa budú na základe vášho progresu hrou striedať. Istý otáznik visí nad wanzermi. Left Alive je síce zasadený do sveta Front Mission, kde sa to obrími zabíjackymi strojmi len tak hemží, avšak tu budete svoje okolie väčšinu času preskúmavať pešo, s obrnenými wanzermi sa budete potýkať skôr ako s nepriateľmi (môžete si však nejakého ukradnúť).

Left Alive nie je klasická „mechovina“

Hneď na začiatku je potrebné znovu zdôrazniť, že v Left Alive väčšinu času v kokpite wanzerov skutočne nestrávite. Zatiaľ to vyzerá tak, že gameplay z pohľadu tretej osoby sa podobá skôr na akčné plíživky typu Dishonored. Bude sa aj strieľať – s tým, že veľký dôraz je kladený na survival element zahŕňajúci okrem iného obľúbené craftenie (výrobu predmetov). Môžete vylepšovať svoju súčasnú výbavu či vyrábať pasce účinné nielen proti opancierovaným robotom, ale aj ľuďom.

Jednotlivé úrovne budú síce otvorené, ale svet ako taký otvorený nie je. Avšak ciest vedúcich k úspešnému dokončeniu jednotlivých levelov by malo byť viacero a je len na konkrétnom hráčovi, ktorú trasu (a metódu) zvolí. Namieriť si to priamo tou najkratšou cestou smerom cieľ ale asi nebude tou najvhodnejšou stratégiou – teda ak nie ste speedrunner a nevykonávate práve svoj pokus č. 1001. Vývojári sa dušujú, že Left Alive rozhodne jednoduchý nebude, šéf projektu Nabešima k tomu sám povedal, že je rád, keď po dokončení hry má pocit, že predsa len niečo dosiahol.

Left Alive; Wallpaper: mech, streľba, súboj

Hoci je v hre iba jeden všeobecný koniec, to, ako dopadnú jednotlivé postavy, sa môže pri každom hraní pomerne zásadne líšiť. Záležať bude na vašich voľbách v dialógoch aj mimo nich (napríklad či ste sa rozhodli zachrániť či opustiť isté NPC), na konci tak môžu byť spokojné aj nešťastné a vy sa podľa toho dozviete či nedozviete riešenie k nejakej veľkej záhade atp.

Na Left Alive pracuje hviezdny tím vývojárov

Na tomto novom, ambicióznom projekte sa podieľajú niektoré známe mená. Rovno vám prezradíme, že ide o zostavu bez preháňania hviezdnu. Úlohy producenta sa ujal Šindži Hašimoto, ktorý sa preslávil svojou prácou na sérii Final Fantasy a Kingdom Hearts. Vedenie celého podniku (teda aspoň čo sa vývoja hry týka) spočíva v schopných rukách Tošifumi Nabešimy, bývalého zamestnanca štúdia From Software (kde okrem iného spáchal scenár k Dark Souls 2).

Left Alive; Wallpaper: mech

Tým ale zoznam velikánov hernej branže nekončí. Mechy má na starosti muž nadmieru povolaný, Takajuki Janas. S dizajnom týchto vražedných hračiek má bohaté skúsenosti zo seriálu Ghost in the Shell: Arise alebo z akčného RPG Xenoblade Chronicles X. Avšak osobnosťou, ktorá má potenciál k Left Alive pritiahnuť asi najviac pozornosti, je určite Jódži Šinkawa. Zverejnený obrázok vám možno svojím výtvarným poňatím niečo pripomenie ...Ak ste hádali Metal Gear Solid, pripíšte si jedno bezvýznamné plus. Dizajn postáv bude mať na svedomí umelec, ktorého dielo získalo na popularite hlavne vďaka tejto dnes už kultovej značke stealthových akčných adventúr.

A čo multiplayer a DLC?

Na záver sme si nechali niektoré otázky, ktoré väčšina hráčov skôr či neskôr položí, nech už sa daná hra profiluje akokoľvek – pripravuje sa na nás čisto singleplayerová vec? Aké sú plány, čo sa týka dodatočného obsahu atď. V tomto ohľade vývojári zo Square Enix s informáciami bohužiaľ šetrili. Momentálne sa však zdá, že hra pre viacerých hráčov nestojí v centre ich pozornosti. „Nehovoríme, že v hre nebudú žiadne online prvky, ale ak budú, pôjde skôr o bonus.“

Zas také prekvapenie to ale nie je vzhľadom na to, že hlavnou prednosťou Left Alive má byť, ako je u japonských titulov dobrým zvykom, silný príbeh. A ten je jednoducho (nech si fanúšikovia Destiny hovoria čokoľvek, neberme im to) v prípade multiplayerového hrania takmer nemožné vytvoriť. Istá nádej pre tých, ktorí by v hre napriek tomu nejakú formu multiplayeru radi videli, tak spočíva v DLC. Tvorcovia vraj nejaké nápady na dodatočné rozšírenie majú, realizovať sa budú ale až podľa toho, ako sa bude dariť základnej hre.

Left Alive; Wallpaper: hrdina, zbrane, stealth

HW nároky pre Left Alive PC

Operačný systém Windows Vista 64-bit Windows 10 64-bit