The Banner Saga 3 (RECENZIA) – Vydarené zakončenie epickej trilógie

Pri podrobnom preskúmaní aktuálnej hernej scény máme väčšinou možnosť vidieť autorov, ktorí vydávajú diela s jasným začiatkom a koncom. Éra epizodických hier bola našťastie veľmi krátka, pretože nemalému percentu hráčov jednoducho rozsekané diela sedla asi tak ako záver pôvodnej série Mass Effect. V súčasnosti sa tejto sfére venuje už len pár štúdií, medzi ktorými môžeme nájsť napríklad Telltale Games stojacich za radom priemerných adventúr z rôznych kultových vesmírov, ktoré kvôli zisku zvrhlo ohýba k obrazu svojmu.

Rovnako tak sa v tomto hlúčiku nachádza aj nezávislé štúdio Stoic, o ktorého najnovšom projekte The Banner Saga 3 sme vás pred mesiacom informovali v dojmoch z hrania. Dnes tu pre vás máme recenziu, ktorá vám snáď pomôže s rozhodnutím, či do tohto kúsku ísť, alebo nie.

Žáner: RPG | Vývojár: Stoic Studio | Vydavateľ: Versus Evil | Dátum vydania a Platformy: PC, PS4, Xbox One, Switch (26. júla 2018) | Homepage: bannersaga.com/game/the-banner-saga-3/

Obsah recenzie The Banner Saga 3

1. Epický príbeh s veľkolepým koncom
  2. Bez spoločnosti sa v The Banner Saga 3 nezaobídete
  3. Bitky zaváňajú stereotypom
  4. The Banner Saga 3 zaručene nesmú minúť milovníci adventúr
  5. Recenzia The Banner Saga 3: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru The Banner Saga 3 PC

Epický príbeh s veľkolepým koncom

(29. 7. 2018) Cez rad problémov a nástrah sa družine utečencov nakoniec podarilo doraziť k bránam pradávnej metropoly Arberrang, ktorej už niekoľko dekád vládol dobrotivý kráľ Meinolf. Ten im bez otázok ponúkol útočisko, bolo mu totiž jasné, že tak veľká skupina ľudí a varlov svoje domovy rozhodne neopustila z jednoduchého rozmaru. Behom pár dní sa presvedčil, že jeho intuícia ho nemiatla, pretože v stopách utečencov prišla gigantická armáda kamenných Dredgov, ktorí sa rozhodli porovnať obrovské sídlo bez ohľadu na vynaložený čas či straty na životoch so zemou. Po niekoľkých hodinách príprav sa celé vojsko zdvihlo a vrhlo sa proti hradbám, a tak bola začatá posledná kapitola trilógie The Banner Saga, ktorej primárnymi aktérmi ste práve vy a vaši bratia v zbrani.

The Banner Saga 3; wallpaper: logo

The Banner Saga 3 je finálnym dielom trilógie, ktorej vývoj máme možnosť sledovať vďaka záujmu fanúšikov už pár rokov.

Veľkolepé finále, na ktoré všetci fanúšikovia Banner Saga čakali, je konečne tu. Do rúk vám budú vedľa skupiny, ktorá bráni starodávne mesto Arberrang, daní tiež žoldnieri pod vedením jednorukého Ivora, tajomné Juno a štítonoské Folky, ktorých dobrodružstvo je o niečo temnejšie než príbeh odohrávajúci sa v metropole plnej nevinných. Tí totiž musia čeliť len svojim obliehateľom, nie zmutovaným hrôzam skrývajúcim sa v temnotách. Každá z výprav má skrátka čo robiť, pretože na ich výkonoch stojí a padá budúcnosť všetkých živých bytostí obývajúcich toto severské univerzum.

Pre celkový vývoj situácie sú tu neskutočne dôležité vaše rozhodnutia a voľby. Vysporiadať sa na svojej ceste za záchranou sveta budete musieť nielen s nepriateľmi zvonku, ale aj s klamármi, zbabelcami, podvodníkmi a zradcami, ktorí sa proti vám budú snažiť poštvať obyčajný ľud, ktorý sa nechá ľahko zmanipulovať snáď kýmkoľvek, kto má trošku pohyblivejší jazyk. Hocikedy v The Banner Saga 3 stačí jedna malá konverzačná chybička, nesprávne pochopená veta či neuvážený krok a máte zamiesené na poriadne problémy. Pokiaľ si chce človek hranie tohto diela skutočne užiť, je dobré mať aspoň základnú znalosť jazyka, bez neho si totiž hranie veľmi nevychutnáte.

Hlavná dejová línia je ako celok napísaná skutočne kvalitne. Každá zo skupín má v The Banner Saga 3 dostatok priestoru, v rámci ktorého je možné vidieť ako vývoj deja, tak aj vzťahov jednotlivých členov družiny, ktorí sa zbližujú aj rozkmotrujú v závislosti na tom, aké voľby na svojej výprave činíte. Komplet má po celú dobu prekvapivo slušné tempo. Osobne som čakal, že bude hra obsahovať väčší počet nudných pasáží, našťastie sa tak nestalo, takže sa minimálne po tejto stránke rozhodne nemôžem na nič sťažovať. Spokojný som bol tiež s audiovizuálnym prvkom, s ktorým si vývojári zo Stoic dali určite veľa práce.

The Banner Saga 3; gameplay: Zefr The Banner Saga 3; gameplay: Ubin The Banner Saga 3; gameplay: družina

Obrázok 1: Na svojich cestách v The Banner Saga 3 narazíte na rad zaujímavých charakterov. Obrázok 2: Niektorí pútnici budú vašej družine nápomocní viac ako iní. Obrázok 3: Ak budete mať šťastie, zaradia sa časom niektoré postavy do vašej družiny a budete ich môcť nasadiť v boji.

Bez spoločnosti sa v The Banner Saga 3 nezaobídete

Ako som už povedal v predchádzajúcom odseku, veľmi zásadné sú pre vývoj príbehu The Banner Saga 3 jednotlivé postavy, ktoré na cestách naverbuje do svojej početnej družiny. Každý z členov karavany má špecifickú povahu a predstavu o tom, akým smerom by ste mali kráčať. Niektorí jedinci budú viac myslieť na dobro ostatných, iní sa naopak zamerajú viac na vlastné záujmy, ktoré ich čas od času prinútia konať na úkor celej družiny (čo sa väčšine veľmi páčiť nebude). Osobne som si asi najväčší vzťah vytvoril k jednorukému varlovi Ivarovi, ktorého morálne zásady a postoje hocikedy prinútili zvyšok partie k tomu, aby sa poriadne zamysleli nad tým, čo práve konajú. Celkovo som bol vykreslením všetkých charakterov nadmieru potešený, len máloktoré RPG mi totiž ponúklo tak prepracovaných protagonistov.

The Banner Saga 3; gameplay: poničené mesto The Banner Saga 3; gameplay: poškodené hradby The Banner Saga 3; gameplay: mesto

Obrázok 1: Čím ďalej budete, tým horšia bude v meste situácia. Obrázok 2: Dlhodobé prežitie metropoly ovplyvníte v The Banner Saga 3 prostredníctvom vašich rozhodnutí. Obrázok 3: Na začiatku bude Arberrang obdivuhodným sídlom.

Elementárne spektrum povolaní je tu celkom pestré, väčšina hrdinov vďaka tomu prezentuje jednu z mnohých tried disponujúcich špeciálnych zbraní a niekoľkými unikátnymi schopnosťami, ktoré ich odlišujú od ostatných členov družiny. Pri podrobnom preskúmaní svojich radov v nich nájdete štítonošov, bojovníkov s obojručákmi, kopijníkov zdatných v boji na stredné vzdialenosti, na diaľku efektívnych lukostrelcov a vrhačov kopije nemajúcich problém so svojou smrtiacou hračkou preraziť prakticky každú zbroj. Popri týchto viac-menej klasických triedach vám Banner Saga 3 ponúkne aj mágiu ovládajúcu kúzelníkmi, potulných bardov ospevujúcich skutkami legendárnych hrdinov a tajomných našeptávačov, ktorých prácou je dočasné posilňovanie priateľov a úplné eliminácia oslabených nepriateľov.

Základná myšlienka herných tried je tu spracovaná relatívne dobre. O niečo horšie bohužiaľ vývojári zo Stoic navrhli vývoj postáv, ktorý pôsobí na pomery žánru RPG dosť stroho. Vždy, keď urobíte zásadné rozhodnutie alebo absolvujete bitku, je vám pripočítaný určitý počet bodov slávy, za ktoré môžete nakúpiť prostriedky a povýšiť vašich bojom zocelených bojovníkov, ktorí sa v priebehu stretu vyznamenali skolenia jedného či viacerých protivníkov. Ak takýchto hrdinov v družine máte, môžete im touto cestou vylepšiť niektorú z pasívnych štatistík. Tí najúspešnejší z úspešných, ktorí sa dostanú až na úplný vrchol, dostanú schopnosti ovplyvňujúce titul, ktorý sa im po jeho zvolení objaví vedľa mena, čo minimálne mne ku šťastiu rozhodne nestačí.

The Banner Saga 3; gameplay: hlbina The Banner Saga 3; gameplay: had The Banner Saga 3; gameplay: oltár

Obrázok 1: Druhá skupina, ktorú budete kontrolovať, bude mať za cieľ doraziť k legendárnej veži. Obrázok 2: Zmenám nebude podliehať len vonkajší svet, ale aj tvorovia v hlbinách. Obrázok 3: V priebehu svojej výpravy v The Banner Saga 3 narazíte na rad tajuplných miest, ktorých skúmaním získate rad benefitov.

Bitky zaváňajú stereotypom

Cez dialógy sa vám v The Banner Saga 3 podarí vyriešiť niekoľko situácií, nie vždy však slová budú stačiť. Čas od času budete musieť problémistu, ktorý sa vám postaví do cesty, doslova rozseknúť napoly, inak vám z cestičky, po ktorej chcete kráčať, len tak neuhne. Samotné bitky nie sú navrhnuté nejako zvlášť komplexne. Pred bojom si vždy poskladáte družinu, s ktorou ho následne absolvujete.

Štruktúru partie máte možnosť definovať vždy len do určitej miery. Zakaždým sa v nej totiž nachádza jedna až dve postavy, pre ktoré je stret osobný, takže ich nie je možné nikým nahradiť bez ohľadu na to, či sú pre vás užitoční, alebo nie. Zostávajúcich členov je nutné vyberať veľmi obozretne, pretože práve oni môžu vďaka svojim schopnostiam a štatistikám často zvrátiť misky váh na vašej strane.

The Banner Saga 3; screenshot: opevnenie

Situácia v Arberrangu bude pomaly ale isto eskalovať, takže budete musieť prakticky permanentne riešiť vzniknuté problémy.

Ihneď po sformovaní vojnovej družiny snov sa vrhnete do víru bitky, ktorej výsledok bude vo finále závisieť predovšetkým na vašich taktických schopnostiach. Bojiská sú tu navrhnuté dosť obmedzene. Po väčšinu času budete v The Banner Saga 3 bojovať na plochých priestoroch bez nápadu, ktoré sa vám veľmi rýchlo začnú prejedať kvôli absencii hlbších prvkov, cez ktoré by ste mohli výraznejšie stret ako taký ovplyvniť.

Zabudnúť môžete na pohyb spomaľujúce močiare, šancu na zásah redukujúceho krovia či vyvýšené miesta, na ktorých budú vaši lukostrelci disponovať výhodou nad svojimi v nížine rozostavanými oponentmi. Nič také tu nenájdete, čo osobne považujem za výrazné mínus, pretože stereotyp sa tak objaví skôr ako v hrách s pestrou škálou dôkladne spracovaných bojísk.

The Banner Saga 3; gameplay: bojisko The Banner Saga 3; gameplay: bojisko The Banner Saga 3; gameplay: bojisko

Obrázok 1: Bitky proti ľuďom sú v The Banner Saga 3 na jedno kopyto. Obrázok 2: Zástupcovia ľudského druhu sú slabí oponenti, ktorí budú len márniť váš čas. Obrázok 3: To dredgovia sú z iného cesta, dajú sa však poraziť.

Výrazné súboje po stránke kvality nezachraňuje ani prítomnosť systému zbroje definujúceho celkovú odolnosť jednotlivých charakterov. Čím vyššia má postava hodnotu brnenia, tým menšie jej protivník spôsobí zranenie v prípade, že zasiahne. Do zbroje zakutí šampióni sú schopní niektoré výpady dokonca ignorovať. Ak chcete ťažkotonážneho protivníka zabiť, je dobré mu najprv poriadne prederaviť jeho plátový pancier. Vždy pri výpade máte možnosť buď zaútočiť na telo, alebo na krúžkovú košeľu, ktorú má váš protivník na sebe. V prípade, že sa rozhodnete pre druhú alternatívu, budú vaši spoločníci môcť v nasledujúcich ťahoch zasadiť účinnejšie údery než za predpokladu, že by ste sa pokúšali svojho soka len jednorazovo zraniť.

Na bojovom poli v The Banner Saga 3 strávite väčšinu herného času, pretože príbeh je šarvátkami veľmi často prekladaný. Pravdupovediac, na môj vkus sú strety dosť osekané. Ak finálna časť trilógie z dielní Stoic porovnám v tomto smere napríklad s Divinity: Original Sin 2 či inými ťahovými RPG, nikdy z toho bohužiaľ nevyjde veľmi dobre. Celok je po tejto stránke totiž neskutočne chudobný, takže reálne nemá čím zaujať. Keby sa vývojári súbojom viac venovali alebo sa im úplne vyhli a označili svoje dielo za čistokrvnú príbehovú adventúru, zrejme by urobili lepšie, pretože by tak eliminovali priestor na kritiku kompletu kvôli podpriemernosti tohto prvku.

The Banner Saga 3 zaručene nesmú minúť milovníci adventúr

Finálny diel trilógie The Banner Saga úctyhodne završuje veľkolepé dobrodružstvo, ktoré vývojári z nezávislého štúdia Stoic započali pred štyrmi rokmi. Nájdete v ňom epický príbeh s nádherným vizuálom a plný náročných volieb, dobre napísaných dialógov a perfektne vykreslených charakterov, o ktorých osud sa budete zaujímať od prvého momentu, kedy sa s nimi stretnete, až do samého konca. Ak by išlo o čistokrvnú dejovú adventúru, zrejme by som sa nebál udeliť The Banner Saga 3 90 % a viac. Na smolu jeho tvorcov však ide primárne o RPG, takže nemôžem ignorovať slabý vývoj postáv a priemerný súbojový systém tvoriaci jeden z hlavných pilierov inak veľmi dôkladne navrhnutej hry, ktorá by určite dopadla lepšie, keby si s týmto aspektom autori viac pohrali.

The Banner Saga 3; gameplay: pád The Banner Saga 3; gameplay: pustina The Banner Saga 3; gameplay: ryba

Obrázok 1: V hlbinách zeme sa skrýva nejedno tajomstvo. Obrázok 2: Temnota po čase zmení tvár všetkého. Obrázok 3: Hlbiny obývajú v The Banner Saga 3 rôzne monštrá.

The Banner Saga 3 je dielom, o ktorého kvalitách nemožno pochybovať, zároveň však nemožno ignorovať jeho nedostatky v rámci žánru, ktorý zastupuje. Odporúčať som sa ho teda rozhodol primárne zapáleným fanúšikom adventúr hľadajúcich zaujímavé postavy, čtivé dialógy a kvalitné príbehy, ktorých vývoj budú môcť do istej miery ovplyvniť. Širokým oblúkom by sa mu naopak mali vyhnúť milovníci staromilských RPG s prepracovaným súbojovým systémom a hlbším vývojom charakterov, ktorý je tu spracovaný na pomery žánru dosť povrchne. Táto recenzia bola napísaná na PC verziu.

Recenzie The Banner Saga 3: záverečné hodnotenie

65 %
90 %
75 %
The Banner Saga 3; recenzia

• Nádherne nakreslený svet
  • Pútavý príbeh
  • Perfektne vykreslené charaktery
  • Náročné voľby

• Priemerný súbojový systém
  • Slabý vývoj postáv

Dojmy z hrania – Banner Saga 3

1. O čo vlastne v sérii Banner Saga ide?
  2. Bitky vám dajú v Banner Saga 3 zabrať
  3. Stretom sa môžete občas vyhnúť
  4. Banner Saga 3 môže byť úctyhodným zakončením série
  5. HW nároky na Banner Saga 3 PC

O čo vlastne v sérii Banner Saga ide?

(27. 6. 2018) Úprimne, nečudoval by som sa, keby mnohí z našich čitateľov počuli o tejto stredne známej sérii prvýkrát. Preto som sa rozhodol na začiatku týchto dojmov z hrania najprv prezentovať dej predchádzajúcich zástupcov Banner Saga, ktorých príbehové linky sú od začiatku až do konca previazané tak pevne, že ich čiastočná deskripcia je podľa môjho absolútne nevyhnutná.

The Banner Saga 3; screenshot: Juno

Odhodlaná bojovníčka Juno je hrdinkou všetkých troch častí trilógie Banner Saga.

Štartovný diel celej série Banner Saga nám umožnil zavítať do sveta inšpirovaného severskou mytológiou, ktorý bol niekoľko týždňov pred začiatkom celého príbehu uvrhnutý do éry stáleho súmraku, ktorý predznamenal príchod tajomnej rasy Dredge. Cieľom novo prichádzajúcich, nanešťastie pre existujúcich obyvateľov tohto univerza, nebolo nič iné ako vyhubiť všetok život. To sa ľuďom ani prerasteným varlom veľmi nepáčilo, a tak vytvorili krehké spojenectvo dvoch odlišných národov, ktoré by mali pospolu zdolať valiacu sa silu. Všetko nakoniec nanešťastie nešlo tak úplne podľa plánu, takže sme v priebehu hrania mali možnosť vidieť vypätejšie dialógy, nenávistné výpady a dokonca aj epické bitky, ktoré nás pripravili o niektoré z hlavných postáv.

Druhá časť príbehu Banner Saga nadväzuje na finále prvého dielu, ktoré bolo trošku divokejšie, ako sme na jeho začiatku čakali. Ponúknutá je nám opäť stará známa karavána semenníkov a ľudí, do ktorej čela sa s jednou z pôvodných postáv máte možnosť postaviť. K dispozícii je vám buď postarší lovec Rook alebo jeho ryšavá dcérka Alette, ktorá sa od svojho otca líši snáď v každom možnom ohľade. Hlavným cieľom hrdinov je dostať sa pod ochranu hradieb vzdialeného starodávneho mesta Arberrang. Na svojej ceste skrz horské priesmyky, temné tunely a rozľahlé údolia sú znovu nútení čeliť radu neľahkých volieb a divokých stretov, ktorých vývoj často nahlodá morálku celej družiny. Nakoniec však dôjdu do metropoly chystajúcej sa na veľké obliehania.

Epické finále trilógie bude rovnako ako Banner Saga 2 pevne zviazané s predchádzajúcim dielom, takže svoje dobrodružstvo prakticky začnete tam, kde ste ho minule skončili. Pred štartom výpravy si však znovu budete musieť navoliť postavu, s ktorou sa ujmete vedenia (pokiaľ však nenačítate uložené pozície z minulého, ktoré umožnia preniesť do trojky všetky vaše voľby a rozhodnutia). Tešiť sa možno na Alettu a jej drahého otca Rooka. Na čele svojich verných a priateľov sa tentoraz postavíte proti mnohonásobnej presile, snažiacej sa za každú cenu odstrániť zo zemského povrchu hlavnú baštu odporu, staroveké mesto Arberrang, ktorého hradby zatiaľ nepokorila žiadna armáda.

The Banner Saga 3; gameplay: mesto The Banner Saga 3; gameplay: Rugga The Banner Saga 3; gameplay: havran

Obrázok 1: Arberrang je najväčším ľudským mestom univerza Banner Saga. Obrázok 2: Dialógy sú pre vývoj deja kľúčové. Obrázok 3: Vizuálna stránka hry má skutočnú šťavu.

Bitky vám dajú v Banner Saga 3 zabrať

Prakticky hneď na začiatku cesty pred nás vývojári zo Stoic postavili bitku odohrávajúcu sa pred bránami monumentálnej metropoly Arberrang, obležanej nekonečnou armádou gigantických Dredgov. Stret samotný prebiehal formou používanou vo väčšine ťahových RPG. Moji hrdinovia vždy za kolo dostali raz príležitosť, v rámci ktorej sa mohli pohybovať po bojisku, odpočívať alebo užívať špeciálne schopnosti. Rovnakými možnosťami disponovali aj protivníci, ktorých unikátne výpady ma čas od času veľmi nepríjemne prekvapili. Banner Saga 3 mi po tejto stránke celkom sadla, problém som mal predovšetkým s nepríliš dobre navrhnutým smerovaním útokov, ktoré mi neumožnilo s niektorými postavami začať výpad do všetkých strán.

V priebehu stretu sa mi s niekoľkými postavami podarilo pomocou ich unikátnych schopností eliminovať niekoľko nepriateľských bojovníkov, čím som im otvoril cestu k povýšeniu. Vývoj postáv je v Banner Saga 3 spracovaný na pomery žánru relatívne jednoducho. Každý člen vašej družiny môže prejsť po zabití určitého počtu protivníkov evolúciou, za ktorú musíte zaplatiť jasne daným počtom bodov slávy, ktoré získava družina ako celok v priebehu bitiek. Pokiaľ sa vám ich podarí zdarne absolvovať, máte možnosť si najzdatnejšieho jedinca vylepšiť. Po zdokonalení sú šampióni schopní vydržať väčší nápor, spôsobiť vážnejšie zranenia či užívať efektívnejšie aktívne zručnosti umožňujúce napríklad zasiahnuť jedným úderom väčší počet oponentov či dočasne posilniť spojenca.

The Banner Saga 3; gameplay: družina The Banner Saga 3; gameplay: boj o bránu The Banner Saga 3; gameplay: bitka

Obrázok 1: Pred každou bitkou si môžete navoliť, ktorí členovia družiny v nej budú bojovať. Obrázok 2: Pri stretoch budete proti vašim oponentom často využívať rôzne typy prekážok a nástrah. Obrázok 3: Niektoré bitky majú v Banner Saga 3 niekoľko fáz.

Stretom sa môžete občas vyhnúť

Hoci budete v Banner Saga 3 bojovať celkom často, strety ako také nebudú primárne náplňou vášho dobrodružstva. Veľmi zásadné tu pre vás budú dialógy a s nimi spojené voľby dlhodobo ovplyvňujúce vzťahy jednotlivých postáv či postoj určitých frakcií k vašej karaváne, ktorá sa na svojich potulkách týmto mrazivým svetom stretne s desiatkami rôzne naladených jedincov. Aby som tu veľmi neodkryl dej, uvediem tu situáciu z predchádzajúceho dielu tejto série, ktorá bola dosť podobná okamihom, ktoré som mal možnosť absolvovať v minulých hodinách.

The Banner Saga 3; gameplay: putovanie temnotou The Banner Saga 3; gameplay: poškvrnená hala

Obrázok 1: K dispozícii budete mať dve oddelené skupiny, s ktorými absolvujete ich príbeh. Obrázok 2: Bojovať budete musieť v Banner Saga 3 aj proti zmutovaným zástupcom klasických rás.

V snahe dostať sa čo najrýchlejšie k Arberrangu som sa rozhodol karavanu vybičovať k maximálnym výkonom. Aj napriek nedostatku potravín som odmietol znížiť prídely. Okrem toho som na všetky zásadné charaktery začal vytvárať tlak skrz dialógy, takže morálka začala veľmi rýchlo klesať. Po niekoľkých dňoch strastiplného putovania som s neustále protestujúcimi členmi družiny dorazil do finálnej fázy nášho pochodu, po ktorej absolvovaní sme už mali doraziť k cieľu. Na moju smolu nás prepadla skupina Dredgov, ktorí moju značne oslabenú a demoralizovanú skupinu veľmi rýchlo zmasakrovali. Keby som dal svojim verným viac priestoru a toľko na nich netlačil, stret by zrejme dopadol inak. Za chyby sa však v sérii Banner Saga vždy platí krvou, takže si stále musíte dávať pozor na to, čo robíte.

Mierne vám pri riešení niektorých situácií môžu pomôcť jednotliví členovia družiny, ktorí sa s vami budú po väčšinu času snažiť aktívne komunikovať. Určité postavy budú radiť dynamickejší prístup, iné sa naopak budú snažiť viesť vás k vyrovnanosti a súvahe. Všetky sa však snažia istým spôsobom ovplyvniť smer či spôsob, akým budete karavanu riadiť. Aktuálne prezentovaný návrh postáv ma popravde veľmi zaujal, snáď budú jednotlivé charaktery vo finálnej verzii Banner Saga 3 prepracované ešte viac ako teraz.

The Banner Saga 3; gameplay: Trónia sála The Banner Saga 3; gameplay: vnútorný okruh The Banner Saga 3; gameplay: bitka

Obrázok 1: Starodávnej metropole Arberrang vládne múdry panovník. Obrázok 2: Na vašej ceste mestom v Banner Saga 3 narazíte na nejednu prekážku. Obrázok 3: S väčšinou nepriateľov sa tu budete musieť stretnúť.

Banner Saga 3 môže byť úctyhodným zakončením série

Posledná časť trilógie Banner Saga vyzerá na prvý pohľad skutočne podarene. Na celku možno vidieť, že Stoic chcú svoju sériu zakončiť vo veľkom. V súčasnosti ponúkaná verzia hry nám ukázala slušne rozprávaný príbeh, nádherný vizuál, kvalitne spracované dialógy a prepracované postavy. Opäť tu však bohužiaľ máme nepríliš kvalitne navrhnutý súbojový systém a rad detailov narušujúcich komplexnejší dojem z hrania. Pokiaľ tvorcovia na problematických aspektoch trošku zapracujú, máme sa budúci mesiac na čo tešiť. Snáď sa im podarí ich projekt ešte o kúsok posunúť. Bola by totiž škoda premárniť potenciál, ktorým Banner Saga 3 disponuje.

Banner Saga 3 je veľmi ambiciózne vyzerajúci projekt, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou zakončí trilógiu Banner Saga so všetkou parádou. S jeho zakúpením by podľa môjho rozhodne nemali váhať vlastníci predchádzajúcich dielov a milovníci náročných volieb. Hráči klasicky ladených ťahových RPG by si mali počkať na recenziu, v ktorej vám povieme, či sa celok v tomto smere posunul dopredu, či nie.

The Banner Saga 3; gameplay: apostate The Banner Saga 3; gameplay: menší stret

Obrázok 1: V priebehu vašej výpravy sa stretnete s radom rôznych postáv. Obrázok 2: S ľuďmi sa v Banner Saga 3 nebudete stretávať málo.

HW nároky na hru The Banner Saga 3 PC