Dánske štúdio IO Interactive zažilo dve celkom divoké letá. Do svojho epizodického projektu z roku 2016 Hitman, čo bol vo svojej podstate reštart slávnej série, síce neustále dodávalo nový obsah, ale v rámci vlastníckych práv sa robili rozličné zmeny. Nakoniec tvorcovia vykúpili svoju vlajkovú loď od vtedajšieho vydavateľa Square Enix a následne spojili svoje sily s Warner Bros. Interactive. Hitman 2 samozrejme zachováva základné princípy, ale aktuálna verzia vychádzajúca 13. novembra už nie je rozkúskovaná, pretože všetko dostaneme v jednom balení naraz. Ako sa šesť rozsiahlych misií podarilo, sa dozviete v našej recenzii.
• Žáner: Akčná stealth adventúra • Vývojár: IO Interactive • Vydavateľ: Warner Bros • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (13. novembra 2018) • Homepage: hitman.com
• Recenzia: 13. 11. 2018 • Autor: Jakub Němec
Koniec prvej série reštartovaného titulu Hitman bol nervydrásajúci a museli sme si počkať dlhé dva roky, kým sme sa mohli dozvedieť, kam sa budú kroky plešatého zabijaka uberať. Chladnokrvný vrah s ľadovo modrými očami sa rozhodne ísť po krku tajomnej organizácii, ktorá nielenže ovplyvňuje celosvetové dianie vo svoj prospech, ale zároveň má prsty v krušnom detstve nášho ciele likvidujúceho hrdinu. Dejová linka prepájajúca jednotlivé operácie je tentokrát rozprávaná pomocou statických, ale veľmi kvalitne maľovaných obrázkov, ktoré sú sprevádzané slušne znejúcim dabingom.
Ako vieme, Hitman nikdy nebol primárne o príbehu – ten fungoval skôr ako lepidlo pri prechádzaní medzi lokáciami, aby všetko nepôsobilo samoúčelne a chaoticky. Musím však priznať, že zaujímavá linka minulého dielu vo mne zanechala stopu, a bol som celkom zvedavý, ako to všetko dopadne. Nebudem vás dlho napínať, „prekvapivo“ totiž koniec neprichádza. Síce skomplikujete život (či smrť) pár mocným ľuďom, ktorí ťahajú za nitky globálnej politiky, ale namiesto uspokojivého zakončenia sa otvoria dvere k oveľa väčšiemu sprisahaniu, ktorému sa evidentne postavíme v ďalších dieloch.
Aj keď som bol po dohraní príbehovej kampane mierne rozladený scenáristickou barličkou do budúcich projektov, musím uznať, že fanúšikovia Agenta 47 ocenia rad zaujímavých detailov z jeho života. Niektoré odhalenia dokonca otrasú samotnou podstatou vzťahov jednotlivých postáv, ktoré sa v sérii dlhodobo vyskytujú. Okrem ústredného rozprávania pomocou sekvencií sa tešte tiež na rôzne detaily počas misií, ktoré vhodne dokresľujú atmosféru. Ako všetko funguje? Napríklad preskúmam kanceláriu obete a nájdem tajný dokument, ktorý priateľka na telefóne Diana Burnwood okamžite popíše a zaradí do celkového kontextu deja.
Tvorcovia z IO Interactive svojho vraha s čiarovým kódom na zátylku odjakživa posielali plniť kontrakty na rozličné miesta všetkých kontinentov, čím založili tradíciu, ktorej sa našťastie nevyhýba ani Hitman 2. Ako som písal v nedávnej novinke, navštívime celkom šesť lokácií (plus tréningový priestor a vylepšené miesta z prvého dielu, ak ho vlastníte). Z postupne vypúšťaných materiálov sa nám najviac predstavil pretekársky okruh s priľahlým vedeckým komplexom v Miami a svetom zabudnutá bolívijská dedinka Santa Fortuna. Tie sú doplnené rozcvičkovou plážou na Novom Zélande, indickom Bombaji, americkým Vermontom a ostrovom Sgàil, ktorý by ste na mape severného Atlantiku hľadali len ťažko.
Musím uznať, že s priestormi venovanými misiám Agenta 47 si dali tvorcovia obrovské množstvo práce. Každé miesto na vás dýchne svojou unikátnou atmosférou, takže rozpálené Miami kontrastuje so zablatenou tropickou džungľou, po ktorej z vás vysaje poslednú kvapku potu preľudnený Bombaj. Každá mapa je doslova prešpikovaná rôznymi cestičkami, ktoré umožnia odlišné prístupy počas hrania. Rôzne zákutia ponúkajú tiene pre rýchly únik pred pozornými strážami, krovia ulahodia všetkým hráčom vyznávajúcim stealth, a davy ľudí zase potešia všetkých sociálne založených jedincov.
Mimochodom, ak si myslíte, že počet NPC charakterov prezentovaných v Miami je obrovský, počkajte si na Bombaj. Indická metropola priamo dýcha životom a budete sa v nej radi strácať a objavovať jej tajomstvá. Upokojenie prináša americké malomesto, ale nenechajte sa oklamať jeho zdanlivo pomalým tempom. Podobne ako všetky ostatné destinácie totiž poskytuje obrovské množstvo variantov smrtiacich pascí, do ktorých možno nahnať vaše nevedomé ciele: elektrina v kombinácii s vodou, padajúce predmety a ďalšie zábavky sa vás budú snažiť prikovať k obrazovkám.
Rôzne situácie, do ktorých sa budete snažiť dostať svoje obete, sú totiž hlavnou a v podstate jedinou devízou, s ktorou môže Hitman 2 kalkulovať. Ak sa totiž rozhodnete, že hru pokoríte kvôli príbehu a likvidácia cieľov jedným spôsobom vám postačí, poobzerajte sa radšej inde. Tvorcovia z IO Interactive totiž podobne ako v minulom dieli od hráčov chcú, aby experimentovali a vytlačili z nimi pripraveného ihriska maximálny potenciál. Preto na vás v každej lokácii čaká niekoľko desiatok výziev, príbehových likvidácií a ďalších skrytých bonusov, ktoré bude fanúšik túžiaci obrátiť každý kameň plniť a ešte za ne poďakuje.
Vôbec sa nebudem čudovať, keď počas prvého plnenia misie nepôjdete slepo po svojich cieľoch (zastreliť niekoho na verejnosti nie je žiadne umenie), ale budete postupne odkrývať všetky príležitosti a potom si vyberiete pre seba tú najoriginálnejšiu. Uvediem príklad vo svojom obľúbenom Bombaji – filmový režisér natáčajúci na streche rozostavaného vežiaka sa pripravuje na prácu, čaká na amerického herca kvôli foteniu, neustále je, chodí okolo elektrických spotrebičov v nebezpečnej blízkosti vody alebo sa nakláňa z okna na piatom poschodí. Rozhodne som nemenoval všetko, ale ja som si doslova užíval, keď som cieľ čisto poslal do večných lovísk všetkým na očiach kvôli prirodzenej nehode.
Svoju cestu na splnenie úlohy si skrátka musíte nájsť sami. V rozhodovaní výrazne pomôže odpočúvať náhodne stojacich okoloidúcich v obývaných lokáciách. Vďaka ich rozhovoru sa vám môžu otvoriť pekne koncipované misie, v ktorých jeden úkon nasleduje druhý ku sladkej odmene. Nemusíte sa však nalinkovaného scenára držať (ak netúžite po achievementoch), pretože svet Hitman 2 vám rozhodne nebude klásť žiadne prekážky vo vlastnej invencii. V rámci pravidiel, ktoré si rýchlo osvojíte, totiž môžete robiť šialené pokusy, ktoré napríklad vyústia do efektného splnenia kontraktu. Povestné polená pod nohy vám však bude hádzať umelá inteligencia.
Nechápte ma zle, od minulého dielu došlo k viditeľnému posunu k lepšiemu. Ľudia na ulici reagujú na vaše činy, predovšetkým na tie nelegálneho charakteru, prevádzkujú svoju živnosť, dokážu reagovať na zmenu prostredia a niekedy prekvapia svojou zvedavosťou, keď sa rozhodnú prehľadať len tak z ničoho nič krovie nablízku. Nepredvídateľnosť jednotlivých situácií pomáha zábave v prípade, ak chcete plánovať svoj krok do posledného detailu. Ciele majú svoje naučené vzorce správania a spúšťače, ktoré postupne menia v nadväznosti na situáciu. Hitman 2 skrátka obsahuje všetko, čo by sme od taktickej akcie čakali.
V hre ale nájdete aj rad prvkov, ktoré by ste si radšej odpustili. Mňa osobne najviac štval röntgenový zrak, ktorým umelá inteligencia dokázala nahliadnuť za roh. Idú vám praskuť nervy, keď si nalákate obeť na miesto, kde stopercentne nemôže byť viditeľná a za chrbtom vám niekto spustí poplach. Možno ešte horšia situácia nastane, keď sa niektorá postava doslova vypne, a vy sa jej nezbavíte. V podstate tak funguje ako neodstrániteľná kamera (pozri naše video z hrania). Našťastie nie sú podobné záseky pravidlom, ale ak nastanú, musíte zvoliť inú stratégiu, popr. siahnuť po skôr uloženej pozícii.
K podobnému opatreniu sa musíte uchýliť aj v prípade nejakého grafického či funkčného bugu. Levitovaniu a zasekávaniu postáv sa v takto veľkoryso navrhnutých lokáciách nevyhnete, ale ak sa problém týka samotného cieľa, nevyzerá to dobre. Najviac ma ale prekvapila chvíľa, kedy som po svojej chybe resetoval pozíciu, pretože bolo nájdené telo strážnika v bezvedomí, ale po načítaní uloženej pozície pred udalosťou na mieste telo ležalo stále. Reštart celej misie bol samozrejmosťou. Na rovnakú ťažkosť narazíte, keď niekde príde auto a vy si načítate pozíciu pred skriptom. Daný priestor je skrátka zabraný objektom, aj keď ho nevidíte. Škoda takýchto chýb.
Dá sa však predpokladať, že s postupom času a so získaním väčšieho objemu dát od aktívnych hráčov sa rad ťažkostí stratí vďaka starostlivej práci autorov. Okrem predpokladaného patchu sa môžeme taktiež tešiť na pravidelný obsah, ktorý zamestná Agenta 47 na dlhú dobu. Profesionálny zabijak v obleku na mieru sa bude pravidelne púšťať do sporu s tzv. Elusive targets, čo sú ciele na obmedzenú dobu, na odpravenie ktorých máte iba jeden pokus. Prvému kontraktu prepožičal svoju tvár neustále umierajúci Sean Bean v úlohe agenta s krycím menom „The Undying“. Ďalší náklad úloh si pripraví samotná komunita v rámci radu výziev, ktorých zostavenie nie je nijak ťažké ani pre začiatočníka.
K veľmi zaujímavým novinkám nepochybne patrí multiplayerový Ghost mód. Jeho podstata tkvie v zneškodnení cieľa v kratšom čase, než to dokáže váš súper. Bude tak nutné prepojiť schopnosti, rýchlosť a dôkladnosť tak, aby ste boli čo najefektívnejší. V priamom prenose budete sledovať oponentovo počínanie, čo sa zdá byť dobrou motiváciou k čo najlepšiemu výkonu. Tento herný variant vám bližšie predstavíme v budúcej novinke, pretože komunita v čase písania tejto recenzie ešte nebola dostatočne široká pre plnohodnotný zážitok. Už teraz však môžeme pochváliť hru pre viacerých hráčov v rámci Sniper Assassin módu, ktorý sme predstavovali v samostatných dojmoch z hrania.
Tvorcovia zo štúdia IO Interactive bohužiaľ zopakovali niektoré podstatné chyby z reštartu série z roku 2016. Na druhej strane sa zamerali na väčšie pohodlie počas hrania, čo im rozhodne nemôžem zazlievať. Veľmi užitočnou novinkou je obraz v obraze, vďaka ktorému okamžite viete, či sa objavilo voľne pohodené telo, vaša pasca zlikvidovala cieľ či ďalšia potenciálne zaujímavá informácia. Oveľa väčšiu zmenu však zaznamená váš zrak pri hodnotení grafickej stránky.
Lokácie sú nádherné. Práca so svetlom a tieňom dáva priestoru dynamiku, ktorá vám pomôže uveriť, že ste priamo na mieste. Sťažovať sa nemôžem ani na modely postáv a ich tváre. Predovšetkým ústredná postava plešatého zabijaka je takmer bez chybičky. K spokojnosti mi chýba už len obmedzenie niektorých bláznivých a do očí bijúcich kostýmov (pred chvíľkou sa rozprávala stráž s kolegom a následne prejdem ja, bez toho aby to niekomu bolo podozrivé!?). Podobne môžem chváliť zvukovú časť. Hudba je skôr podkresová, neruší a podporuje atmosféru, ktorú buduje dabing postáv a predovšetkým zvuky okolia.
Hitman 2 mal obrovský potenciál poučiť sa z chýb prvej sezóny. V niektorých prípadoch tak skutočne urobil, inde sa zrejme spoliehal na zhovievavosť komunity. Ak vynecháme bugy a chyby v správaní NPC, dostávame v jednom balení šesť lokácií, v ktorých sa možno dosýtosti vyblázniť na PC, PS4 a Xbox One. Ak vás však nebaví potulovať sa po už preskúmaných mapách, aby ste prišli s novým nápadom, ako dostať objekt záujmu nájomného zabijaka do široko otvorenej náruče smrti, poobzerajte sa radšej inde. Projekt IO Interactive vás za vaše peniaze pravdepodobne nezabaví.
Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.
V Prahe to začína hustnúť a úrad vlády môže v nasledujúcich dňoch zrejme očakávať nejednu demonštráciu. Nespokojnosť s politickými predstaviteľmi možno však vyjadriť aj inak: sofistikovanejšie, účinnejšie... tichšie. Kto si českého Hitmana (v podaní Daniela Kautského) najal, nie je známe, jeho ciele by sa však rozhodne mali mať na pozore. Tento zabijak má nielen neuveriteľne presnú mušku, ale aj diabolsky vynaliezavú, chladnokrvnú myseľ, ktorá sa v záujme splnenia misie nebojí použiť ani nevinnú gumovú kačičku.
Klady
Zápory
Jakub Němec
Hranie počítačových a doskových hier patrí k môjmu životnému štýlu už viac ako dvadsať rokov, pretože ma baví preskúmavať nápadité príbehy a svety, ktoré môžem sám ovplyvniť, prípadne sa rád zabavím v športových a pretekárskych tituloch. O svojich dojmoch z návštev týchto fantazijných miest neobmedzených možností píšem s rôzne dlhými prestávkami cez trinásť rokov, z toho posledné tri roky pre Alza Magazín.
• Novinka: 26. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Cestovanie s agentúrou IO Interactive bolo odjakživa zábavné. Dánski autori mali vždy cit pre výber exotických miest, v ktorých sme sa mohli vyblázniť vďaka obrovskému spektru ponúkaných možností pri likvidácii cieľov. Ako už vieme, kontrakty v Hitman 2 nám od 13. novembra umožnia navštíviť preteky formúl v slnečnom Miami a zatiahnu nás do hlbokej džungle v okolí bolívijskej dedinky Santa Fortuna. Podľa oficiálnej správy z webu tvorcov si môžete pripraviť pas na cestu do preľudneného Mombaja, indickej metropoly, ktorá nikdy nespí, a na Nový Zéland, kde sa určite nebudeme prechádzať po mesiacom zaliatej pláži Hawke's Bay pre nič za nič.
Mojím osobným favoritom je predmestie amerického Vermontu pomenované Whittleton Creek. Sfarbujúce sa lístie predstavujúce vrcholiacu jeseň jednoducho hrá na tú správnu strunu a zdanlivo spiace mestečko prekvapí nejedným temným tajomstvom ukrytým v jeho vnútri (alebo v podzemí). Ešte záhadnejšie pôsobí ostrov Sgàil umiestnený uprostred severného Atlantiku. Nech už si vyberiete ktorúkoľvek z lokácií, tak na vás dýchne unikátna atmosféra, ktorá sa snáď naplno rozvinie aj počas hrania. Za dva týždne sa tak môžeme tešiť na tradičnú porciu zabijáckej zábavy v moderných kulisách.
• Novinka: 19. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Určite sami poznáte hercov či herečky, ktorí založili svoju kariéru na istom type úloh – milovníci, akční hrdinovia, záporáci či komedianti. Medzi nimi vyčnieva jeden hľadajúci si úlohy zrejme podľa toho, či už podobným spôsobom jeho postava zomrela. Správne ste za mojou šifrou odhalili Seana Beana, ktorý padol násilnou smrťou snáď v každom svojom filme (okrem Silent Hill, kde zase umreli všetci okolo). Slávny herec preukázal, rovnako ako tvorcovia z IO Interactive, zmysel pre humor a iróniu, pretože sa predstaví ako prvý Elusive Target.
Týždeň po vydaní, teda 20. novembra, budete mať desať dní na to, aby ste Seana objavili v dave na pretekoch v Miami a ukončili jeho pôsobenie v Hitman 2. Postava agenta pod krycím menom The Undying na vás bude čakať a nenechá sa zaskočiť židnym amatérskym kúskom. Už teaser naznačuje, že si budete musieť počkať na tú správnu chvíľu, počas ktorej bude Seanov charakter náchylný k smrteľnej nehode. Uvidíme, či budete schopní (ne)smrteľného herca niečím prekvapiť. Pred jeho likvidáciou radšej riadne potrénujte v základnej verzii Hitman 2, ktorá vyjde 13. novembra na PC, PS4 a Xbox One.
• Novinka: 4. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Na komické podivnosti v Hitman 2 sme si už zvykli. Po záberoch, v ktorých Agent 47 využil zmrznutú rybu ako budzogáň, sa už asi nebudeme čudovať ničomu. Tvorcovia z IO Interactive skrátka vedia, že hráči od ich titulu nechcú čistú simuláciu, ale skôr obrovské ihrisko, na ktorom môžu skúšať svoje pokusy. Nemôžeme síce očakávať slobodu ako v Just Cause 4, ale možností budeme mať množstvo. Okrem prezliekania a talentu urobiť smrteľný nástroj zo všetkého, čo nájde, oplýva totiž zabijak taktiež schopnosťou odvádzať pozornosť a inštalovať výbušniny do predmetov všetkých tvarov a veľkostí.
Využitie prostredia na smrteľné nehody cieľov už patrí ku zvyklostiam série Hitman. Druhý diel reštartovanej značky sa však bude ešte viac blížiť k dokonalosti, pretože to vyzerá tak, že čokoľvek vám napadne, bude uskutočniteľné. Omráčenie automechanika v Miami na diaľku pomocou ostreľovacej pušky? Nie je problém, stačí odpáliť na hlavu nič netušiaceho chudáka trs kokosových orechov a je hotovo. Vedľa toho vyzerá bzučiak na strome ako úplná prkotina. Ani vybuchujúci mobil či gumová kačička tak nemôžu byť nič zarážajúcim (k dokonalosti už chýba len bomba v banáne).
Mňa osobne ale na celom traileri zaujal iný prvok, ktorý podľa mňa posunie plánovanie akcií na novú úroveň, a to opatrné odpočúvanie a špehovanie nepriateľov pomocou naleštených zrkadiel. Pri ňom si sami musíte dať pozor, aby ste neboli spozorovaní, pretože keď niekoho vidíte vy, stopercentne sa do ich zorného uhla dostanete tiež. Už sa teším na vykukovanie spoza rohu, aby som sledoval strážnika na druhej strane múru pomocou najčastejšej pomôcky narcistov. IO Interactive majú ešte viac ako mesiac čas, aby nás mohli prekvapovať podobnými detailmi, ktoré si od 13. novembra vyskúšame sami na PC, PS4 a Xbox One.
• Novinka: 26. 9. 2018 • Autor: Jakub Němec
Bolívia a drogy. To je spojenie, ktorého sa už táto juhoamerická krajina zrejme nikdy nezbaví. Takže nikoho neprekvapí, že kokaínoví magnáti z rodiny Delgado sa schádzajú v hlbokej džungli, kde vyrábajú vysoko návykový biely prášok. Rodinná stretávka dá nášmu hrdinovi bez mena jedinečnú príležitosť, ako zbaviť svet všetkých troch narkobarónov zároveň. Agent 47 bude opäť môcť využiť všetky svoje prednosti, aby zadanú zákazku dokončil, a trúfam si tvrdiť, že lesný porast bude jeho praktikám vyhovovať ešte o niečo viac než miamské davy.
Okrem klasickým zbraní, ku ktorým sa v Hitman 2 budeme prikláňať len vo chvíľach najväčšej núdze, sa totiž budeme plížiť medzi papradinami a ticho eliminovať jedného neopatrného strážnika za druhým. Využitie ich identity bude samozrejmosťou. Majstri prevlekov, medzi ktorých Agent 47 nepochybne patrí, za sebou nenechávajú žiadne stopy a zapadnuté kúty džungle sa priamo ponúkajú pre poriadne upratovanie. Potom už stačí len dobre preskúmať terén, objaviť vhodné príležitosti a využiť ich vo svoj prospech. Horiaca cigareta a povolený kohútik plynovej bomby? Vojak na kraji útesu? Vrh kladivom či balíčkom kokaínu? Verím, že to je len zlomok všetkých možností, ktoré nás v titule vychádzajúcom 13. novembra čakajú. Už sa tiež tešíte?
• Novinka: 7. 9. 2018 • Autor: Jakub Němec
Nebudeme si klamať, Hitman 2 pravdepodobne nebude založený na divokých prestrelkách s veľkou presilou, to je špecialita skôr B.J. Blazkowitza. Agent 47 vyniká predovšetkým svojou bystrosťou, schopnosťou odhaliť nečakané riešenia a realizovať ich s precíznosťou jemu vlastnou. Na to potrebuje dobre analyzovať priestor, v ktorom sa jeho cieľ pohybuje, pokiaľ možno sa preplížiť spletitou sieťou strážnikov a následne vykonať zaplatenú prácu. Často sa kvôli tomu prezlieka do cudzích šiat, zatiaľ čo bezvládne obnažené telá pohodí niekde bokom. A práve toto sa bude musieť v novom diele zmeniť.
Dôraz na čistú prácu, ktorá musela byť aj v minulých dieloch čo najsvedomitejšia (omráčení sa schovávali vždy), teraz v Hitman 2 zažíva novú éru. Nepriatelia totiž dokážu pracovať s dômyselným kamerovým systémom, vďaka ktorému vás behom okamihu vypátrajú a pokúsia sa vás spacifikovať. V minulom diele ste navyše mnohokrát nezaznamenali, že nájdené telo ohrozilo vašu kamufláž, takže ste si v pokoji vykračovali a problém bol na svete. Tomu teraz zamedzí metóda obrazu v obraze, kedy sa v rohu obrazovky objavia najvýznamnejšie udalosti ovplyvňujúce misiu z celej lokácie. Aspoň tak budete mať čas na krízu rýchlo zareagovať.
V druhom videu, ktoré IO Interactive vypustilo do sveta, sa predstavujú nové kulisy misie v Hitman 2 – kolumbijská džungľa. Osobne sa do Južnej Ameriky veľmi teším, pretože bujný porast poskytne množstvo spôsobov, ako sa nepozorovane preplížiť až k cieľovému priestoru. Samozrejme sa dá rozohrať oveľa záludnejšia estráda s postupným odrovnávaním strážnikov nepozorovane z krovia a la Assassin´s Creed. Som zvedavý, ako na miznutie kamarátov bude reagovať umelá inteligencia. Všetko si vyskúšame už relatívne skoro, Hitman 2 vychádza 13. novembra na PC, PS4 a Xbox One.
• Novinka: 27. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Keď bola pred E3 2018 predstavená prvá lokácia v Miami, všetci boli vo vytržení z toho, o aký veľký priestor ide a koľko ľudí sa v ňom pohybuje. Z rozhovoru kolegov z IGN vyplýva, že sa na pľaci pohybuje približne tisícunikátnych NPC, ktoré majú svoje vlastné správanie a odlišne reagujú na krízové situácie. Otázka znie, nakoľko je to naozaj realitou a ako veľmi z danej odpovede sršia reklamné frázy (asi sa nenájde nikto, kto by venoval čas počítaniu a sledovaniu ľudí v dave). Každopádne Hitman 2 vyzeral na doterajších záberoch perfektne, a preto sa fanúšikovia aj novinári tešili na prvú oficiálnu súvislú ukážku z hrania, ktorá bola odhalená na Gamescome 2018.
V slnkom rozpálenom Miami sa pod svojráznu starostlivosť plešatého nájomného vraha dostane rodina Knoxových. Dcéra Sierra je vášnivá pretekárka, takže agent 47 má veľa možností, ako sa postarať o nehodu jej pretekárskeho monopostu, v servisných boxoch alebo v zákulisí. Vo videu môžeme sledovať, ako sa dajú využiť oslavy víťazstva pretekov na veľmi explozívnu akciu. Keď je Sierra pohltená stenou z plameňov, sústredí sa pozornosť zabijaka na Roberta propagujúceho umelú inteligenciu. Všetko rieši kostým a podlý trik, vďaka ktorému po sebe hrdina nezanechá jedinú stopu. Pokiaľ chcete na vlastné oči vidieť, ako sa zlepšil svet Hitman 2, ktorému sa venujeme v našich novinkách, smelo si pustite video.
Príjemnou správou pre fanúšikov, ktorí sa venovali reštartovanej sérii agenta 47 už pred dvoma rokmi, je spätná väzba na kontrakty z prvého dielu. Tvorcovia implementovali všetky nové prvky do misií v Sapienza, Paríži a ďalších destináciách, aby sa hrateľnosť priblížila tej v Hitman 2. Môžete tak čakať väčšie davy, múdrejšiu umelú inteligenciu a upravené mechanizmy, ktoré dajú vášmu konaniu väčšiu slobodu. Starostlivosť sa dostáva tiež ostreľovačskému módu, o ktorom sme referovali v našich dojmoch z hrania. V blízkej dobe by sme sa mali dočkať nových misií, čo s radosťou kvitujeme. Dúfajme, že prídu skôr, než 13. novembra vyjde Hitman 2 na PC, PS4 a Xbox One.
• Novinka: 20. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Už v predchádzajúcom epizodicky vychádzajúcom dieli sa rad hráčov bavil nad širokými možnosťami eliminácie cieľov. Nápaditosti sa medze nekládli. Ak ste náhodou nejakú príležitosť prehliadli, séria achievementov vás daným smerom naviedla. Z prezentovaných materiálov je úplne zrejmé, že IO Interactive v nastolenom trende pokračujú a doťahujú ho k dokonalosti. V Hitman 2 sa budete pohybovať v živom prostredí zaplnenom davom ľudí, ktorí majú svoje unikátne pohnútky. Implementovaná umelá inteligencia sa stará o adekvátne reakcie postáv podľa ich povolania, ako bližšie ukazuje prvé video z projektu „How to Hitman“.
Aby ste zaručili svoju nenápadnosť, nesmiete veľmi vybočovať z predpokladaných mantinelov. Kuchár v boxe mechanikov by pravdepodobne budil pozornosť aj v skutočnosti. S radom rôznych povolaní sa otvára priestor na zaujímavé možnosti likvidácie cieľov, prípadne nežiadúcich svedkov (áno, zásah rybou cez tvár sa opäť ukazuje v plnej paráde). Okrem konzervatívnych a účelových prevlekov čašníka, kuchára, fotografa či vedca na seba môže chlapík s mrazivo modrým pohľadom navliecť kostým plyšového maskota poskakujúceho po pódiu. Hitman 2 skrátka necháva možnosti experimentovať vo vašich rukách – hlavné je splnenie kontraktu. S netrpezlivosťou čakáme, aké novinky nám tvorcovia ukážu v ďalšom videu, možno už počas Gamescomu 2018.
• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Jakub Němec
Nový zostrih miamského dobrodružstva ukázal elimináciu dvoch cieľov: slávneho pretekára a zjazveného starčeka v apartmáne. Vyrovnanie sa s milovníkom rýchlych áut pôsobilo efektívnejšie ako zapichnutie zástupcu staršej generácie. V ukážke sme videli odstrelenie kolesa v plnej rýchlosti, sabotovanie dôležitých časti monopostu alebo výbušnú oslavu. Rôzne vzorce riešenia úloh poznáme už z prvej sezóny Hitman, a preto sa vývojári z IO Interactive zamerali na spôsoby likvidácie nebohých pešiakov. Áno, chápete správne, že svoju úlohu zohrala ryba, ale aj panvička, protéza paže, hasák alebo kokosový orech. Zároveň sa nám v rytme južanských melódií predstavili niektoré kostýmy, ktoré na seba agent 47 bude môcť navliecť.
V následnom rozhovore moderátor vytiahol zo zástupcu IO Interactive ďalšie detaily. V HITMAN 2 sa budete môcť infiltrovať do davu, ak po vás budú pátrať zalarmované bezpečnostné zložky. Bodaj by to nebolo možné, keď sa tvorcom podarilo do jednej lokácie napchať až dvetisíc ľudí. Ďalšou zaujímavou novinkou je možnosť mať zapnutý obraz v obraze, ak využijete nejaké špiónske zariadenie. Budeme tak lepšie kontrolovať celú plochu našej budúcej akcie. Uvidíme, s akými informáciami nás IO Interactive zásobí nabudúce.
(8. 6. 2018) Posledné dobrodružstvo Agenta 47 nám IO Interactive naservírovali v niekoľkých chodoch. Počas roka vychádzali epizódy s ďalšími kontraktmi, ktoré postupne odhaľovali ústredný dej, ktorý jednotlivé misie prepájal. Medzi hráčmi si však tento prístup nenašiel mnoho priaznivcov, takže zbrusu nový vydavateľ slávnej značky Warner Bros od pravidelného rozširovania zrejme upustí a všetkých šesť veľkých lokácií dostaneme ku koncu roka naraz v rámci kompletnej hry. Rozhodne nejde o prekvapivý krok, pretože podľa odborníkov aj hráčov bolo seriálové vydávanie dosť nešťastné, predovšetkým kvôli kvalitatívnej labilite jednotlivých misií.
Po príbehovej stránke sa môžeme tešiť na rozvíjanie machinácií okolo tajomného Shadow Clienta, s ktorým ste mali tú česť v prvej sérii. Preskúmavať budeme šesť bohatých lokácií, z ktorých nám vývojári v traileroch predstavili pretekársky mestský okruh v Miami. Opäť budeme môcť likvidovať určený cieľ mnohými spôsobmi odvodenými od našej vynaliezavosti a odvahy skúšať nové veci. Náznak možnosti sabotovania ultrarýchleho monopostu naše domnienky len potvrdil – zdá sa, že počas plnenia misie bude agresívne poňatie so zbraňou v ruke až tou poslednou možnosťou. Nehody jednoducho vyzerajú oveľa lepšie.
Grafická stránka Hitman 2 sa drží vyšliapanej cestičky určené prvom diele. Ak sa IO Interactive vyhnú technickým problémom, ktoré z počiatku prvej série mierne trápili, potom môžeme počítať s výborným titulom so širokou voľnosťou pohybu. Samozrejmosťou bude obmena šatníka v závislosti na zvolenom postupe. Počítame tiež s veľkým počtom rôznorodých skinov, zbraní a rozličných kostýmov, čo naznačujú zverejnené edície. Niektoré ukazujú špeciálny kufrík a zbraň, ktorou sa budete môcť vybaviť za menší príspevok. Snáď sa titul nezahltí prídavným obsahom, ktorý bude z hráčov žmýkať ďalšie peniaze.
Warner Bros a IO Interactive chcú hráčov nalákať už teraz, a preto k predobjednávkam ponúkli bonusový mód Sniper Assassin, v rámci ktorého budete pomocou pušky ticho likvidovať ciele. Môžete sa s výzvou potýkať sami alebo v kooperácii s kamarátom, vďaka ktorému je možné vrstviť efektívnu likvidáciu cieľov v smrtiacich kombách vyžadujúcich dokonalé načasovanie. Darovanému koňovi na zuby nepozeraj, avšak v tomto prípade sa radi pozrieme aj zblízka – taká verzia spolupráce v univerze agenta 47 sa nám naozaj páči. Dúfajme, že sa ďalšie novinky o Hitman 2 ešte objavia na prebiehajúcej E3 2018.
• Dojmy z hrania: 18. 7. 2018 • Autor: Jakub Němec
Čo sa dá robiť, práca zabijaka nehľadí na okolnosti kontraktu. A preto sa v prvej misii bonusovej hry k predobjednávke Hitmana 2 s podtitulom Sniper Assassin vydáte k našim južným susedom, aby ste poslali pod zem trojicu zlodejíčkov hodujúcich na svadbe. Spomínané poslanie si u vás zaplatil ich bývalý partner bažiaci po spoločnom bohatstve, takže sa vydaj zmení na krvavý kúpeľ plný podivných nehôd a ďalších prekvapivých úmrtí. Ak prihliadneme na skutočnosť, že ide o hračku, ktorú sme dostali zadarmo, dali si tvorcovia dosť veľkú prácu s príbehovým pozadím.
Každý z trojlístka cieľov dostal podrobný medailónik s ich osudmi po veľkej lúpeži znamenajúcej rozpad úspešnej zločineckej partičky. Všetky terče sú podliaci, takže nemusíte mať morálny problém z ich odstránením (pokiaľ však spolu s nimi nevezmete nejakých civilistov). Zlodejské celebrity so sebou priviedli húf bodyguardov, ktorí ich budú nasledovať do večných lovísk. Celkovo tak máte počas 15-minútového limitu prvej misie Sniper Assassin o prácu postarané.
Principiálne vychádza bonusový titul z ostreľovacej etudy z roku 2012, ktorú fanúšikovia Agenta 47 poznajú pod menom Hitman: Sniper Challenge. Osobne si však trúfam tvrdiť, že Sniper Assassin je oveľa ďalej ako po grafickej stránke, tak predovšetkým v podarenej hrateľnosti. So svojou vernou puškou Sieger 300 Ghost totiž dokáže v kombinácii s troma druhmi projektilov (obyčajné, cez stenu a šokové) veľké veci. Nie je totiž vôbec ťažké vystrieľať ciele a ich osobný sprievod počas jednej minúty, ale u nájomného zabijaka sa hodnotí precíznosť a nenápadnosť. Takže keď bude smrť vyzerať ako nehoda a medzi svadobčanmi sa nebudú váľať skrvavené mŕtvoly, budete lepšie ohodnotení.
Prostredie rakúskej rezidencie ponúka podkrovné priestory, do ktorých môžete odstreliť nepozorných strážcov. Tiež ich môžete nechať preletieť cez zábradlie zo skaly alebo nechať zaplávať v jednom z udržiavaných bazénikov, v ktorých ich napodiv neuvidí žiadny zo svadobných hostí (asi tam majú pirane). Po okolí je rozosiate množstvo potenciálne nebezpečných objektov... Prečo niekto podoprel padajúcu sochu iba dreveným lešením? Sniper Assassin vám totiž poskytuje naozaj geniálne ihrisko, na ktorom môžete povoliť uzdu svojej fantázii a skúšať, čo vám prostredie povolí. Niektoré takto vzniknuté kombá vám naozaj vyrazia dych.
Mojím osobným favoritom sú pasce, do ktorých si svoje ciele môžete nalákať. Priznajme si, že umelá inteligencia ide na ruku zvolenému formátu puzzle titulu, takže počúva na slovíčko. Niekedy strelíte a oni sa na miesto prirútia, aby všetko skontrolovali. Diera po projektile sa im rozhodne nebude zdať ako potenciálne nebezpečenstvo. To vám teda dáva možnosť vodiť si osobných strážcov presne tam, kde ich telá budú schované pred zrakmi ostatných. Vzhľadom na to, že sa medzi hosťami nepohybujete a všetko sledujete z poctivej vzdialenosti, dá sa hlúpa AI ospravedlniť. Paradoxne si myslím, že ju tvorcovia takto plánovali, aby sa mohol hráč vyblázniť.
Práve túžba objavovať a skúšať bude hnacím motorom vašich pokusov v Sniper Assassin. Dedikovaná štvrťhodina sa odpočítava iba do odstránenia hlavných cieľov, ostatných bodyguardov už môžete likvidovať v pokoji s veľkou mierou predstavivosti. Občas sa možno stane, že svojím neopatrným konaním spustíte alarm, ale to sa dá vyriešiť správne vypočítanú dráhou guľky. Ak odstránite VIP zlodeja, nie je misia ukončená, len utŕžite menej bodov. Niektoré úspechy, ktoré vám zvyšujú koeficient záverečného skóre, vás dokonca vyzývajú k honu na bežiace terče.
Práve achievmenty vás môžu vtiahnuť hlbšie do hry, a pokiaľ odoláte túžbe nahliadnuť na streamy, strávite v Sniper Assassin viac ako jedno popoludnie hľadaním všetkých skrytých cieľov a riešením jednoduchých hádaniek vedúcich k efektnej likvidácii určených osôb. Ich identifikácia je navyše veľmi jednoduchá, pretože máte k dispozícii pohľad hraničiaci s röntgenovým videním, ktorý jasne označí osoby hodné vašej pozornosti.
Úprimne dúfame, že IO Interactive nájdu počas tvorenia Hitmana 2 čas na rozšírenie veľmi podareného bonusu. Hovorí sa, že darovanému koňovi na zuby nemáme hľadieť, ale tento žrebec sa môže chváliť vynikajúcim chrupom. A radi by sme videli ďalšie parádne prepracované úrovne s množstvom interaktívnych prvkov. Prístup tvorcov je totiž podobný ako v poslednom epizodickom Hitmanovi, pretože vám povolia experimentovať v prostredí podľa vášho uváženia. V Sniper Assassin dokonca máte možnosť hrať v páre, ale vzhľadom na rozpracovanú Betu podrobíme multiplayer hodnoteniu neskôr.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2500K 3.3GHz/AMD Phenom II X4 940 | Intel Core i7-4790 4-Core 3.6GHz/AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 | NVIDIA GeForce GTX 1070/Radeon RX Vega 56 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 60 GB | 60 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
HITMAN 2 vychádza 13. novembra 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.