Stronghold: Warlords (NOVINKA) prezentuje v najnovších záberoch jednotky Číny a Vietnamu

Očakávaný Stronghold: Warlords sme vám prostredníctvom našich dojmov predstavili detailnejšie krátko po tohtoročnom Gamescome, kde nás zaujal predovšetkým svojím osobitým zasadením a snahou inovovať RTS žáner. Ak vás oslovil rovnako ako nás, tak si rozhodne prečítate našu dnešnú novinku, v ktorej vám priblížime fungovanie jednotiek Číny a Vietnamu, za ktoré si v pripravovanom projekte od FireFly Studios budete môcť podrobiť svet.

NovinkyDojmy z Gamescomu 2019Oznámenie

Stronghold: Warlords; screenshot: jednotky

• Žáner: RTS • Multiplayer: Áno • Vývojár: FireFly Studios • Vydavateľ: FireFly Studios • Platformy a Dátum vydania: PC (2020)Homepage • Čeština: Nie

Stronghold: Warlords – Novinky

1. (11. 11. 2019) Oddiely bude potrebné v Stronghold: Warlords zostavovať starostlivo
  2. (22. 7. 2019) Vrátiť by sa mal v Stronghold: Warlords systém obľúbenosti, rebríky a masívne hradby
  3. HW nároky na hru Stronghold: Warlords PC

Oddiely bude potrebné v Stronghold: Warlords zostavovať starostlivo

• Novinka: 11. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Chystaná RTS hra Stronghold: Warlords by mala mať rozsiahlu dejovú kampaň obsahujúcu až dvadsaťštyri misií, v ktorých bude hráč preskúmavať históriu štyroch najvýraznejších hráčov Ázie, medzi ktorými nájde Číňanov, Vietnamcov, Japoncov a Mongolov. Každá frakcia má svoje osobité spektrum jednotiek, ktoré si budete prechodom jednotlivými scenármi otvárať. Cez dnes vypustené video sa vývojári z FireFly Studios zameriavajú na vojská prvých dvoch spomínaných zoskupení. Hneď na začiatku dostáva priestor Vietnam, ktorého štartovná armáda má byť zložená primárne z vojakov disponujúcich rákosovými fúkačkami a kopijami so štítmi. Čína na tom bude v tomto smere o poznanie lepšie, pretože jej muži majú prístup k lukom a jednoručným sekerám, ku ktorým dostávajú menší štít.

Stronghold: Warlords – China & Vietnam (Vývojársky Denníček)

V Stronghold: Warlords sa vývojári v mnohom prikláňajú k realite, takže vaše veže už naďalej nepostrehnú hordu strelcov.

Hoci budú počiatočné jednotky Číny a Vietnamu disponovať štítmi, ich celková odolnosť nemá byť podľa vývojárov nijako závratná, čo pocítite na vlastnej koži v momente, kedy sa na nich zameria pozornosť streleckých jednotiek. Problémy taktiež majú s pascami, ktoré na ne po aktivácii vypustia plamene, ktoré ich počas chvíle strávia. Mnoho hradov tým pádom s týmito mužmi nezískate, keďže budú väčšinou veľmi efektívne bránení. Neskoršie fázy Stronghold: Warlords našťastie ponúkajú pechotu s kvalitnou zbrojou a zbraňami, na ktoré sa budete môcť spoľahnúť. Čína bude mať dokonca k dispozícii strelcov s kušami, ktorých stabilnú paľbu prežije len málokto.

Podľa slov vývojárov má byť pre úspech pri ťahaní v Stronghold: Warlords veľmi zásadné to, z akých vojakov bude vaše vojsko zložené. V prípade, že do boja pošlete len obyčajných vojakov podporovaných strelcami, bude ich šanca na úspech celkom obstojná. Keď k nim však pridáte vlajkonosiča vyzbrojeného masívnym obojručným mečom, značne ju zvýšite, pretože všetkým v jeho okolí sa automaticky zlepší útok. Za seba musím povedať, že sa mi v súčasnosti prezentovaný koncept páči, trošku sa však bojím toho, že sa vývojárom vo finále nepodarí Stronghold: Warlords riadne vybalansovať, kvôli čomu bude napríklad Vietnam čoskoro patriť medzi k záhube odsúdené národy, ktoré proti kovovým zbraniam bojujú bambusom.

• Zdroje: Tlačová správa, YouTube (fireflyworlds)

Vrátiť by sa mal v Stronghold: Warlords systém obľúbenosti, rebríky a masívne hradby

• Novinka: 22. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Myslím si, že herné trailery a celkovo videá slúžiace na predstavenie konkrétneho projektu, by mali mať určitú úroveň, cez ktorú upútajú pozornosť nielen znalcov daných sérií, ale aj tých, ktorí nemajú páru, o akú sériu presne ide. Na E3 2019 sa však vývojárom z FireFly Studios svet osloviť veľmi nepodarilo, a tak sa rozhodli vytvoriť sériu krátkych záberov, cez ktoré komunite ukážu, že im má Stronghold: Warlords čo ponúknuť. Prvý vypustený propagačný materiál má starších hráčov presvedčiť o tom, že táto novinka sa nebude nijako líšiť od hier, ktoré hrávali v ére svojej mladosti.

Stronghold: Warlords – 7 Classic Features (vývojársky denník)

Vývojári sa prostredníctvom Stronghold: Warlords chcú vrátiť ku koreňom série s tematikou, ktorá nedávno pomohla preraziť do sveta sériu Total War.

V jednom z horných rohov bude mať Stronghold: Warlords rovnako, ako jeho predchodcovia, múdreho radcu ktorý sa nebojí hráčovho karabáču a informuje ich prakticky o všetkom, čo sa deje v kráľovstve bez ohľadu na to, či ide o pozitívne, či negatívne správy. Komunite tento chlapík podľa slov vývojárov nebývalo chýbal, takže ho nemohli do svojej novinky nedať. Prítomné majú byť vo Stronghold: Warlords tiež rebríky, dobývacie veže a rad ďalších obliehacích nástrojov, ktoré boli v minulých dieloch kvôli zmenšeniu rozsahu celku odstránené. Za seba to vítam, pretože sa mi vyložene nepáči, keď si jednotky vytiahnu pri hradbe zo zadku rebrík a začnú šplhať. Áno, hovorím o tebe, Total War: Warhammer!

Každý panovník by si mal od začiatku svojho panovania vždy budovať určitú reputáciu. V Stronghold: Warlords sa môžeme tešiť na návrat systému, ktorý vám umožní z vášho lorda urobiť buď dedinčanov týrajúceho darebáka, alebo dobráka, pre ktorého ľud bez rozmýšľania obetuje život. Detailne bude v novinke od FireFly Studios spracovaný tiež život na hrade, ktorého sledovanie vám umožní lepšie spoznať túto historickú éru. Opomenuté podľa slov vývojárov nezostanú ani hradby, pri ktorých návrhu bolo myslené hlavne na to, aby vydržali čo najväčší nápor. Celkovo vyzerá Stronghold: Warlords veľmi zaujímavo, snáď nám bude v ďalších videách predstavená tiež pestrá škála inovácií, ktoré ukážu, že ide skutočne o nový diel, nie len o vizuálnu prerábku s novými frakciami.

• Zdroje: YouTube (Fireflyworlds)

Stronghold: Warlords – Dojmy z Gamescomu 2019

1. V stopách Marca Pola
  2. Lénny pán v neistote
  3. S viacerými hráčmi väčšia sranda
  4. HW nároky pre Stronghold: Warlords PC

V stopách Marca Pola

• Dojmy z GC 2019: 30. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec

Stronghold: Warlords bude pre niektorých fanúšikov série celkom šokom. Priznajme si, že doteraz sa všetko budovanie viazalo viac-menej na európsku kultúru, či už priamo v rámci stredoveku na Starom kontinente či ako invazívna sila do Svätej zemi v rámci križiackych výprav. Lenže pripravovaná real-time stratégia o správe hradu a okolitého panstva sa v súčasnosti pozrie až na Ďaleký východ, presnejšie do Číny, Monoglska, Japonska a Vietnamu, takže sa rad zavedených prvkov musel nutne zmeniť. Na prvý pohľad došlo k prepracovaniu modelov jednotlivých stavieb, takže sa mimo pevného muriva môžete tešiť na prehnuté strechy palácov východnej proveniencie.

Stronghold: Warlords; screenshot: domy

Architektúra východnej ríše je na míle vzdialená tomu, na čo sme zvyknutí zo série Stronghold.

Rapídnou zmenou prešli aj suroviny, s ktorými budeme pracovať, takže sa pripravte na záplavy zrniečok ryže, ktoré budú hlavným zdrojom obživy. Na rozdiel od európskych dielov bude určená len na jedenie, žiadne saké nečakajte. Miesto piva, ktoré uchlácholilo nespokojných poddaných, totiž budete tentokrát rozlievať čaj, ktorý sa bude popíjať pri verejných popravách a iných zábavkách dvíhajúcich vašu popularitu. O vnútornej správe hradu sa však tvorcovia veľmi rozhovoriť nechceli a zvyšok našej konverzácie počas hrania sa točil skôr okolo obrany panstva, ktoré bolo poničené predchádzajúcimi nájazdmi útočníkov.

Lénny pán v neistote

Mimo budovania pevných hradieb a celého radu stavieb starajúcich sa o infraštruktúru sa budete venovať mojím obľúbeným pascám, ktoré patria k jednému z hlavných menovateľov celej série. Preč sú olejové zápalné jamy, tu sme na východe, mieste, kde sa vynašiel strelný prach, takže agresívni susedia túžiaci po vašom panstve môžu byť často zaskočení výbušným prekvapením priamo pod nohami či rozbehnutým jakom naloženým čiernymi zrniečkami tryskochvostého charakteru. Ostatné propriety sa už pohybujú v nastavených mantineloch, takže sa pripravte na rebríky opreté o hradby a ďalšie obliehacie stroje, s ktorými sa musíte vysporiadať.

Stronghold: Warlords; screenshot: bojisko

Ak sa dostanete mimo hradby, môže dôjsť v Stronghold: Warlords aj k rozsiahlym bitkám.

Pomôcť vám budú môcť okolití lordi, ktorí sa s vami v prípade priateľstva podelia o svoje zdroje. Ich náklonnosť je však veľmi vrtkavá, takže body vplyvu, ktoré budete produkovať na ambasádach, musíte investovať s rozumom. Každý lord má svoju pevnosť, ktorej velí, a spolieha sa na vašu ochranu. Pokiaľ bude jeho pevnosť dobytá, tak sa rozlúčte s jeho podporou. Počítať pritom musíte s tým, že je málokedy udržateľné mať vo svojom portfóliu všetkých, takže musíte veľmi premýšľať, aké spojenectvo je pre vás v danú chvíľu najvýhodnejšie.

Prínos veliteľov, Warlordov, sa spája so symbolom zvieraťa, ktoré nosí na svojom štíte, takže tiger alebo drak podporujú zbraňami alebo jednotkami vaše vojenské snahy, korytnačka sa sústredí na pevnú obranu a spojenectvo s jakom podporí vašu poľnohospodársku produkciu. Tvorcovia z FireFly Studios si pochvaľujú, že hrateľnosť mechanikou leníkov dostala nový náboj a ja k tomu pridávam, že manipulácia so spojencami vo Stronghold: Warlords je intuitívna a nerobila mi väčšie ťažkosti.

Stronghold: Warlords; screenshot: taktika

Taktická mapa Stronghold: Warlords vám pomôže s bleskovou orientáciou v lénnych vzťahoch.

S viacerými hráčmi väčšia sranda

Ovládanie veliteľov bude pre víťazstvo v kampani kľúčové, pretože ich prínos dosť nakopne vašu ekonomiku a vojenskú silu. Vývojári so mnou v podstate súhlasili, keď som Warlord označil za prípustný cheat, pretože všetko môžete vyrobiť vlastnými silami, ale velitelia vám môžu poskytnúť vytúžené komodity bez práce len za váš zahraničný vplyv. Širokú škálu situácií a strategických postupov si ohmatajú vo štvorici kampaní po šiestich rozsiahlych misiách, čo je vo svojej podstate tréning na multiplayerové módy.

Nebude tu chýbať tradičný skirmish, v ktorom si navolíte všetko podľa svojej aktuálnej chuti, nekonečný sandbox a tradičné online zápolenie proti živým hráčom s možnosťou zaplniť mapu súperovi disponujúcim umelou inteligenciou. Tvorcovia teraz odlaďujú základné mechaniky, možno sa vraj dočkáme aj verejného testovania, ale s istotou tvrdili, že Stronghold: Warlords vyjde budúci rok na PC, tak im môžeme držať palce, aby svoj záväzok splnili.

Stronghold: Warlords – Oznámenie

1. V Stronghold: Warlords sa stretnú štyri veľké civilizácie
  2. HW nároky na hru Stronghold: Warlords PC

V Stronghold: Warlords sa stretnú štyri veľké civilizácie

• Oznámenie: 16. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

V novej kapitole série Stronghold sa pozrieme na Ďaleký Východ, kde si nezahráme len za nedávno v Total War: Three Kingdoms predstavenú Čínu, ale aj za Mongolov, Japoncov a džungľou obklopený Vietnam. Každá z herných frakcií bude samozrejme disponovať unikátnym spektrom jednotiek, štruktúr a technológií, ktoré bude využívať v boji proti ostatným zoskupeniam. Veľmi zaujímavé mi na celku príde spracovanie pevností, ktorých dizajn má podľa slov vývojárov prezentovať formát, podľa ktorého boli budované mestá a hrady východných civilizácií.

Stronghold: Warlords – E3 2019 (trailer)

Na prvých záberoch z E3 2019 nevyzerá Stronghold: Warlords vôbec zle, snáď sa vývojárom podarí vytvoriť kvalitnú hru.

Okrem tradičného multiplayeru sa podľa dostupných informácií môžeme tešiť aj na príbehovú kampaň odohrávajúcu sa v treťom storočí pred naším letopočtom, v ktorej uvidíme vzostupujúce Japonsko, expandujúcu Mongolskú ríšu a zjednotenie Číny. Teoreticky možno počítať tiež s ťahaním za Vietnam, ktorého podoba však zatiaľ nebola odhalená. Od pôvodných dielov série sa má Stronghold: Warlords odlíšiť cez prítomnosť špecificky navrhnutých veliteľov ovládajúcich územia mimo sféry vášho vplyvu, ktoré by mala kontrolovať umelá inteligencia.

Aby som povedal pravdu, je mi trošku ľúto, že sa touto cestou nevydala tiež séria Total War, pretože by podľa mňa kombináciou viacerých ázijských národov dostala k dispozícii väčšiu škálu jednotiek, ako keď sa v Total War: Three Kingdoms zamerala len na Čínu. Vývojárov z FireFly Studios však za tento krok chválim, pretože vďaka nemu získali dostatok priestoru na to, aby vytvorili rozsiahlu stratégiu, ktorá za určitých okolností možno zatieni niektorých predchádzajúcich zástupcov tejto značky. Dátum vydania Stronghold: Warlords teraz nie je známy, isté je len to, že dorazí v roku 2020 na PC.

• Zdroje: YouTube (fireflyworlds), tlačová správa

HW nároky na hru Stronghold: Warlords PC

Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené