Kritikmi aj hráčmi ospevované akčné RPG The Witcher 3 od poľského štúdia CD Projekt sa po viac ako 4 rokoch od svojho pôvodného vydania vracia, tentoraz vo verzii na platformu Nintendo Switch. Ako sa tejto obrej hre bude dariť na výkonnostne trochu obmedzenej japonskej konzole?
• Recenzia (Switch) • Dojmy z Gamescomu 2019 • Novinky
• Žáner: Akčné RPG • Multiplayer: Nie • Vývojár: CD Projekt RED • Vydavateľ: CD Projekt • Platformy a Dátum vydania: Switch (15. októbra 2019); PC, PS4, Xbox One (19. mája 2015) • Homepage • Čeština: Áno (text)
• Recenzia: 14. 10. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Geralt z Rivie, teda hlavná postava knižnej ságy Andrzeja Sapkowského a rovnomennej videohernej série poľského štúdia CD Projekt RED, v Zaklínačovi 3 nezažíva príliš dobré časy. Krajinou otriasa prebiehajúci vojnový konflikt medzi Redaniou a Nilfgaardom a on sa v tom všetkom marase a utrpení snaží nájsť svoju dlho stratenú milenku Yennefer, ktorá sa znenazdajky vynorila bohvie odkiaľ. A keď ju konečne nájde, situácia sa ešte viac skomplikuje. Objaví sa informácia o takisto dávno stratenej Ciri, dcére cisára Nilfgaardu Emhyra Var Emreisa a Geraltova učeníčka prenasledovaná tajomným zoskupením nazvaným Divoký Hon.
Nerád by som príbeh Zaklínača 3 nejako viac rozpitvával, pretože si naozaj zaslúži, aby ste ho prežili bez zbytočných spojlerov. Je totiž výborne napísaný a plný naozaj zaujímavých postáv, krvavých súbojov, hrôz vojny, dejových zvratov, politických pletiek, mágie a monštier, a mnohokrát vás prekvapí, či už humorom, alebo často naozaj silnými emotívnymi momentmi. Perfektne vykreslený svet vás vtiahne a nepustí, kým nedorazíte na koniec, nesplníte všetky questy, neprejdete celú mapu krížom krážom a neodhalíte všetky jej tajomstvá. A to len tak nejaká hra nedokáže.
Pomerne unikátne je tiež nahliadnutie na celý príbeh z perspektívy zaklínača Geralta, spoločnosťou odsudzovaného mutanta (zdanlivo) bez emócií, ktorého spôsobom obživy je stopovanie a zabíjanie všemožných monštier za peniaze. Postupne ale budete zisťovať, že tieto potvory sú predovšetkým samotné zvieratá riadené svojimi inštinktmi a ľudia ich svojou krvilačnosťou, bezcitnosťou a nenávisťou mnohokrát značne prevyšujú. Nájsť Ciri v tomto neúprosnom svete teda nebude vôbec nič jednoduché, celkovo to ale bude drsná a neuveriteľne strhujúca RPG jazda.
Hneď po spustení Zaklínača 3 vás pravdepodobne zaskočí jeho veľkosť. Po otvorení mapy pochopíte, ako obrie pieskovisko pred vami práve otvára svoju náruč. Mapa je rozdelená do niekoľkých regiónov, kde nájdete dedinu Belosad a jej priľahlé okolie, krajinu nikoho zvanú Velen, stredoveké veľkomesto Novigrad, ktorého chudinskými štvrťami lomcujú rasové nepokoje, premrznuté súostrovie Skelliga alebo napríklad kráľovský palác cisára Emhyra, ktorého v anglickom jazyku dabuje slávny americký herec Charles Dance (Hra o tróny). Vďaka tomu, že na Switch Zaklínač 3 prichádza v kompletnej edícii s oboma datadiskami (Srdce z kameňa a O víne a krvi), navštívite aj v rámci jedného DLC aj krásne preslnené vinice Toussaintského kniežatstva.
Okrem týchto centrálnych bodov ale máte pod palcom na Joy-Cone naozaj neuveriteľne rozľahlú krajinu plnú dediniek, miest, svätýň, kaplniek, jaskýň, táborov banditov, pokladov, nástrah, divokej zveri, dobrých ľudí, zlých ľudí a monštier, ktoré budú neustále rozptyľovať vašu pozornosť a brániť vám v priamočiarej krasojazde po hlavnej príbehovej línii. Ale vôbec vám to nebude vadiť, pretože takto presvedčivo spracovaný open-world vám ponúkne naozaj máloktorá hra.
Zaklínač 3 je síce akčným RPG, súboje sú tu ale obyčajným kolieskom v obrovskom súkolí príbehu zloženého z mnohých hlavných, ale ešte viac vedľajších questov. O kvalite deja ako takého som sa už zmienil, štúdio CD Projekt ale okrem iného demonštruje, ako by mal vyzerať dizajn vedľajších úloh. Aj tá najmenšia odbočka od hlavnej dejovej línie totiž spravidla disponuje zaujímavými charaktermi s komplexnými motiváciami ich činov a mnohokrát vetviacou sa zápletkou, ktorá má viac riešení a koncov. Výplňových questov typu „zájdi na konkrétne miesto a zabi 5 pavúkov“ sa tu naozaj nedočkáte. Palec hore.
V rovnakom duchu sa potom nesie aj cesta samotného Geralta, ktorej rozuzlenie má hneď niekoľko rôznych podôb založených na vašich rozhodnutiach v kľúčových častiach hry. To tretiemu Zaklínači dáva úžasnú porciu opätovnej hrateľnosti, niektoré zakončenia totiž nie sú práve pozitívne a vy nebudete mať to srdce vidieť svoje obľúbené postavy trpieť, tak dosť možno rovno plynule prejdete na New Game+ a pôjdete od začiatku. Alebo, ako to bolo v mojom prípade, vás zlý záver donúti nahrať skôr uložené pozície a pokúsiť sa aspoň čiastočne zvrátiť nepríjemný vývoj príbehu.
Z hľadiska hrateľnosti ide o takú štandardnú ponuku žánru akčných RPG. Veľa súbojov, obrí svet, mnoho dialógov a tak ďalej. Svoju postavu, respektíve zaklínača Geralta, levelujete skúsenosťami získanými bojom, ale prevažne plnením jednotlivých questov. S každým novým levelom potom môžete investovať jeden skill point do jednej z 5 vetiev zručnostného stromu, ktoré zvyšujú vaše bojové možnosti a pridávajú nové schopnosti – však to poznáte.
V súbojoch okrem zvyšovania sily levelovaním, prípadne craftovaním novej a lepšej výbavy hrajú veľkú úlohu takzvané Znamenia, teda 5 magických schopností, ktorými oplýva každý zaklínač. Igni z končekov vašich prstov vystrelí silné plamene poškodzujúce všetko v dosahu, defenzívny Quen okolo vás na chvíľu vytvorí energetický štít, magická pasca Yrden pripúta vašich nepriateľov na mieste a konečne posledné 2 ability vám určite dajú spomenúť na slávneho rytiera Jedi: Aard totiž vytvorí mocný telekinetický výboj a Axie dokáže ovplyvňovať myseľ ostatných.
Tieto znamenia sa tak v kombinácii s dvoma mečmi (jeden oceľový na ľudí a strieborný na monštrá) stávajú hlavnými prvkami vášho bojového arzenálu, ktorý budete využívať pomerne často. Svet Zaklínača 3 je nemilosrdný a krviprelievaniu sa proste niekedy nevyvarujete, nech už sa napríklad budete len tak pokojne túlať krajinou na chrbte svojho koňa kliknete a narazíte na svorku divokých psov, alebo v rámci nejakého questu.
A práve jedny z najzaujímavejších úloh, ktoré Zaklínač 3 ponúka a ktoré patrične preveria vaše bojové schopnosti, sú takzvané kontrakty. Ide vlastne o také menšie detektívne prípady, keď je vaším cieľom nájsť a zabiť monštrum, ktoré robí problémy jedincovi/osade/štvrti/mestu. V prvom rade je potrebné na základe stôp zistiť, proti čomu vlastne stojíte a ako sa toho nebezpečenstva najlepšie zbaviť. Po zistení silných aj slabých stránok svojej budúcej koristi sa musíte na blížiace sa stretnutie dobre pripraviť, to jest oddýchnuť si meditáciou, vypiť podporné elixíry, aplikovať špeciálne oleje na čepeľ meča a tak podobne.
To vám boj síce uľahčí, ale v žiadnom prípade nevyhrá. V neúprosnom svete Zaklínača 3 vám jednoducho nikto nedá nič zadarmo, či už ide o obyčajných ľudí alebo všemožné fantasy stvorenia. Tieto kontrakty potom v koncentrovanej dávke predvádzajú to, prečo v mojich očiach Zaklínač 3 patrí medzi absolútnu špičku žánru – napätie, zaujímavý príbeh, ktorý sa pred vami postupne roztvára ako krvou postriekané lekno, zakončený strhujúcim súbojom s nebezpečnou bytosťou, za ktorej hlavu dostanete tučnú odmenu. Aj zvyšok hry funguje výborne, ale práve tieto kontrakty mi neraz privodili poriadny oRPGasmus.
Než sa začnem vyjadrovať k vizuálnej stránke hry, v prvom rade si je potrebné povedať, že štúdio CD Projekt v Zaklínačovi 3 stvorilo prekrásny, rozmanitý a naozaj živo pôsobiaci svet, ktorému sa na poli videohier len máloktorý titul vyrovná. Na PC, PS4 či Xbox One hra vyzerá priamo úchvatne a mnoho hodín svojho života som tu strávil aj obyčajnými prechádzkami na koni, kedy som sa len kochal nádhernou krajinou. Po oznámení verzie pre Nintendo Switch ale každému z nás muselo byť jasné, že táto konzola takú mieru detailov jednoducho neutiahne a vývojári budú musieť značne ubrať na nárokoch na výkon. A tak sa aj stalo.
Aby som pravdu povedal, som z výsledku trochu rozpačitý. Na jednu stranu obdivujem tvorcov, že takto obriu hru dokázali na (výkonnostne) podstatne slabšej platforme vôbec sprevádzkovať, na druhú stranu mám pocit, že nutný grafický downgrade bol až príliš brutálny. Akoby niekto vzal PC verziu hry, znížil rozlíšenie, detaily a všemožné efekty na minimum, nalepil na to nálepku Nintendo Switch a vyslal do sveta. Čo sa pravdepodobne tiež prihodilo.
Treba podotknúť, že v handheld móde hra vyzerá celkom obstojne, na tej malej obrazovke sa všeličo stratí a rozmazané textúry nie sú tak viditeľné, akonáhle ale Switch vložíte do doku a spustíte TV mód, nie je to veľmi pekný pohľad. Grafika je osekaná natoľko, že miestami pripomína až ciel-shadingový efekt, ktorý síce výborne fungoval napríklad v hre Legend of Zelda: Breath of the Wild, v prípade Geralta je ale úplne jasné, že nejde o zámernú štylizáciu, ale o obyčajnú z núdze cnosť. Čo je v prípade tak krásnej hry naozaj škoda.
Zároveň ma mrzia aj niektoré technické nedostatky, ktorých ani Switch verzia nezostala ušetrená. Geralt sa stále pohybuje trochu meravo a napríklad taká rýchla zmena smeru alebo otočka sa mieste je jednoducho nemotorná. Zároveň je stále prítomný ten zvláštny nešvár, kedy Geralt instantne zomrie po páde z menšej vyvýšeniny či skalky, skrátka z výšky, ktorú by mal prežiť aj obyčajný človek, nieto perfektne trénovaný mutant.
Na druhú stranu, vo Switch verzii nijako neutrpela zvuková stránka hry. Dabing postáv, zvuky prírody, hudba, to všetko v Zaklínačovi vo verzii na mobilnú japonskú konzolu zostalo na prvotriednej úrovni. Takže až pôjdete niekedy v noci lesom, stromy budú praskať pod poryvy stále silnejúceho vetra a v diaľke bude znieť hrom, budete si pripadať, ako by ste tam naozaj boli.
A ešte jedna maličkosť. Zaklínač 3 síce vychádza s českými titulkami, ktoré sú naskrz podarené, čas od času sa ale dopustí drobných kontextových chýb, ako je napríklad zdanlivo správny preklad slova „track“ na „stopa“, hoci vo svetle celej konverzácie je jasné, že by sa tu viac hodil preklad na slovo „cesta“. Ako hovorím, je to ale iba sporadický problém.
Zhrnuté a podčiarknuté – Zaklínač 3 je aj viac ako 4 roky po svojom pôvodnom vydaní stále vynikajúcim akčným RPG, ktoré ohromuje výborným príbehom, skvele napísanými postavami, solídnym súbojovým systémom a obrím otvoreným svetom. Bohužiaľ, verzia na konzolu Nintendo Switch značne utrpela po vizuálnej stránke kvôli nutnosti čo najviac zraziť hardvérové nároky. Je to síce pochopiteľné, v TV móde ale očividný grafický downgrade až príliš bije do očí, zvlášť ak už ste Zaklínača predtým hrali na inej platforme. Aj tak ale ide o bezpochyby kvalitné akčné RPG, ktoré patrí medzi tých najlepších zástupcov svojho žánru na Nintende Switch.
Táto recenzia bola napísaná na Switch verziu.
• Zdroje: Vlastné
Klady
Zápory
Štěpán Lenk
Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.
• Dojmy z GC 2019: 16. 9. 2019 • Autor: Filip Němec
Akčné RPG Witcher 3 má v našej redakcii výnimočné postavenie. Kým jedni ho vyzdvihujú ako videoherný klenot, nájdu sa aj takí, ktorí tretí diel ani nedohrali. A práve pre takýchto hráčov, ktorí na rozsiahle RPG nemajú dostatok času, je tu Nintendo Switch verzia, ktorá dovolí vziať si svojho Geralta na cesty a možno sa konečne prebiť až k trom čarodejniciam. Keby ste mi ale ešte pred pár mesiacmi povedali, že niečo tak obrovské a prepracované pôjde rozbehnúť práve na Switchi, neveril by som. Veď aj na PS4 beží Witcher 3 „len“ vo full HD rozlíšení a občas pri 30 fps s problémami. Čo potom taký Switch, ten by predsa po kliknutí na ikonku Zaklínač 3 musel vytvoriť červiu dieru do inej dimenzie, v lepšom prípade explodovať. Alebo nie?
Než sa pustím do dojmov z hrania, v rýchlosti vysvetlím, ako je vôbec na tejto hybridnej konzole niečo také možné. Na PS4 totiž hru poháňa osemjadrový procesor a napríklad len o niečo slabší Xbox One musel zľaviť z full HD rozlíšenia na 900p. Ako niečo také teda môže bežať na procesore Nvidia Tegra, ktorý sa používa aj v mobilných telefónoch (a práve taktiež v najnovšej konzole od Nintenda)? Jedným slovom – optimalizácia. Dvoma slovami – dychberúca optimalizácia. Totiž čo sa obsahu týka, nič neubudlo. Hra zaberá na pomery Switcha úctyhodných 35 GB, ale zmestí sa na cartridge, takže si pokojne kúpte krabicovú verziu, kde nájdete okrem iného aj sprievodcu hrou a mapu.
Nie je asi prekvapením, že za plynulým chodom Zaklínača na Switchi stojí predovšetkým menšie rozlíšenie. Štandardne pobeží Witcher v dynamických 720p a 30 fps, pričom ten prívlastok pri rozlíšení znamená, že ak to hra uzná za vhodné (napríklad pri pohybe viacerých postáv na obrazovke), zníži rozlíšenie až k hranici 540p. Test servera Digital Foundry potom potvrdil, že ani 30 fps nie je istých a vo vypätých situáciách môže nadrobno poklesnúť aj snímkovanie, nie však na úroveň, ktorá by bola vyložene nekomfortná. Oba prípady sa potom týkajú predovšetkým hrania v handheldovom režime. V tom dokovacom, kedy je Switch pripojený k televízoru, by k poklesom snímkovania aj rozlíšenia malo dochádzať len celkom výnimočne.
Vývojári zo Saber Interactive, ktorí na porte pod dohľadom CD Projektu pracujú, potom siahli tiež na cutscény, kde ubrali na kvalite textúr hlavných postáv, pretože práve tie mali najviac detailov. Mimo filmov sa ale modelov postáv nikto nedotkol, a tak pôsobia v hre naozaj dobre. Zníženie kvality ale čakalo prakticky všetko ostatné, počnúc rozlíšením textúr budov alebo prírody a končiac komprimovaním zvukových súborov.
Je však pravdou, že všetko vyššie uvedené je minimálne v handheldovom režime síce viditeľné, ale nijako extrémne bijúce do očí. Čoho si ale znalci tretieho dielu všimnú, je redšia vegetácia a kratšia vykresľovacia vzdialenosť. Oboje je zrejmé na prvý pohľad a ak k tomu všetkéhmu pripočítame aj nižšie rozlíšenie, nemôže byť pochýb o tom, že Nintendo Switch edícia je skrátka najškaredšou verziou tretieho Zaklínača.
Je to ale skutočne tak? Ako na mňa hra pôsobila, keď som ju sám hral? Na grafické spracovanie Switch verzie panujú dva odlišné názory. Jeden tábor hráčov opisuje vizuálnu zmenu ako grafický downgrade. Tá druhá, do ktorej sa potom zaraďujem ja, síce nechce hovoriť o niečom, čo by mohol byť vyložene upgrade (pretože naozaj nie je), ale grafické spracovanie nehodnotí vyložene ako horšie, ale skrátka iné. Keď sa totiž pozriete na obrázky alebo gameplay zábery, vidíte síce horšie rozlíšenie a slabšie textúry, zároveň ale došlo k istej transformácii.
Vo mne osobne vyvoláva Switch verzia spomienky na hru The Legend of Zelda: Breath of the Wild, pretože vidím ako úplne zásadný prvok akýsi cell-shadingový filter, ktorý halí Zaklínača do rozprávkového nádychu, ktorým sa vyznačovala aj posledná Zelda. O niečom takom síce autori nehovoria, ale som si istý, že ide o nástroj umožňujúci veľmi pekne zahladiť obmedzenia, ktoré hra podobného typu skrátka na Switch vyžaduje.
Pre mňa osobne však takýto vizuál nie je prekážkou, dokonca skôr naopak. Už na prvý pohľad som sa do „Switcher“ (ako sa Witcher na Switch prezýva) zamiloval. Na pomery tejto konzoly je grafika nádherná, a ak sa nepustíte do priameho porovnania s „veľkými“ verziami, vlastne ani nebudete mať tendenciu sa sťažovať. Čo však musím spomenúť, je to, že na Gamescome bol Witcher 3 hrateľný len v handheldovom režime a na rozdiel od ostatných hier neboli konzoly pripojené k televízorom. Dôvod sa mi nepodarilo zistiť, ale vôbec by som sa nečudoval, keby išlo práve o to, že na veľkej obrazovke budú vizuálne ústupky vidieť ďaleko viac. To už je ale daň, s ktorou skrátka musíme počítať a je na každom z nás, či na túto hru pristúpime.
Už to skoro vnímame ako štandard, ale ešte pred pár rokmi boli Nintendo konzoly úplne uzavreté okolitým trhom. Dostať na ne port západných hier bolo väčšinou nemysliteľné a keď už, išlo o rodinnú či vyložene detskú zábavu. A dnes? Na Switch si zahráme hry ako je Assassin's Creed či dokonca krvavý Doom a 15. októbra rozšíri ponuku aj tretí Zaklínač vo svojej kompletnej edícii. Pre mnohých navyše môže ísť o verziu úplne najhodnotnejšiu, pretože v prípade veľkých titulov, ktoré si z vášho herného času odhryznú desiatky hodín, veľakrát oceníme práve možnosť vziať si tieto hry kamkoľvek so sebou.
Zároveň je Witcher 3 akýmsi benchmarkom toho, čoho všetkého je Switch schopný. Ak totiž zvládne Zaklínača, chcelo by sa skoro povedať, že zvládne už všetko. Samozrejme v mierne osekanej verzii. Ja som si však tých niekoľko málo minút, ktoré som na vyskúšanie mal, nesmierne užil. Žiadne technické problémy ma nerušili a kratšia vykresľovacia vzdialenosť na malom displeji tiež nie je nijako výrazná. Naopak, príroda ma fascinovala aj napriek menšej hustote vegetácie a všetko pôsobilo nesmierne živým dojmom.
Na čo som sa zameral, je tiež optimalizácia používateľského prostredia a ani tu vývojári nenechali nič na náhodu. Veľkosť textov aj všemožných ponúk je upravená voči menšiemu displeju, takže je všetko dobre čitateľné. Dať tejto verzii šancu by ste mali aj v prípade, že ste grafický fetišista, pretože ako som už načrtol, ten cell-shadingový nádych hre veľmi pristane a rozhodne sa ju netrúfam označiť za vizuálne nelákavú. Zaklínač 3 pricvála na svojom koni 15. októbra, a to vrátane prídavkov Srdce z kameňa a O víne a krvi, ktoré zámerne zmieňujem v českom jazyku. Aj verzia na Nintendo Switch totiž ponúkne české tituly.
• Zdroje: Eurogamer, YouTube (Nintendo), vlastní (Gamescom 2019)
• Novinka: 21. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nemá cenu to nijako odďaľovať, zaklínač Geralt si cestu na Nintendo Switch preseká už 15. októbra 2019, čo znamená za menej ako dva mesiace. Podľa tlačovej správy českého distribútora hra vyjde v kompletnej edícii obsahujúcej rozšírenie Srdce z kameňa a O víne a krvi, 16 menších dodatkov (skiny atď.), tlačeného sprievodcu a mapu, 2 nálepky a dokonca aj české titulky.
The Witcher 3 tak pre mňa osobne bude prvou hrou na Nintendo Switch oplývajúcou českou lokalizáciou, čo nie je vôbec zlý začiatok. Samozrejme, už pár hier v češtine na túto konzolu vyšlo, AAA tituly sa ale nášmu rodnému jazyku zatiaľ úspešne vyhýbali, zaklínač Geralt snáď bude tou pomyselnou prvou lastovičkou, ktorá značí zmenu situácie.
Ako som už ale spomínal o pár riadkov vyššie, štúdio CD Projekt vypustí zaklínača Geralta na Nintendo Switch už 15. októbra 2019, je teda na čase si začať ostriť oba meče a namiešať čo najviac kúzelných elixírov a olejov, aby sme sa do príbehu plného nebezpečných monštier a ešte nebezpečnejších ľudí mohli vrhnúť celkom pripravení.
• Zdroje: thewitcher.com, Cenega.cz
• Novinka: 13. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Je to tak, milé deti. Už nikdy sa nebudete musieť s Geraltom z Rivie lúčiť, vďaka verzii na Nintendo Switch si ho budete môcť zobrať všade so sebou a hrať vo vlaku, v škole, v práci, v lietadle... jednoducho kdekoľvek. The Witcher 3 tu vyjde v kompletnej edícii, to znamená s oboma expanziami (Hearts of Stone a Blood and Wine) a všetkými DLC, čo už je solídna ponuka.
Aby toho ale nebolo málo, krabica s hrou bude obsahovať aj tlačenú mapu, kompendium a niekoľko samolepiek. Ak ste teda nejakou nevysvetliteľnou záhadou tento fantasy klenot minuli na PC, PS4 a Xbox a zároveň vlastníte Nintendo Switch, neváhajte. V tejto hre s jedinečnou atmosférou, obrím svetom a pútavým príbehom na vás čakajú pokojne stovky hodín zábavy. Presný dátum vydania zatiaľ nie je známy, Witcher 3 by sme si ale na Switchi mali zahrať už do konca tohto roka.
• Zdroje: YouTube (Nintendo), CD Projekt , vlastné
The Witcher 3: the Wild Hunt na Nintendo Switch vychádza 15. októbra 2019. O novinkách vás budeme informovať.
• Oznámenie: 31. 5. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nintendo Switch už v minulosti dokázal, že utiahne na svoj relatívne obmedzený výkon až prekvapivo náročné tituly, ako sú Legend of Zelda: Breath of the Wild, Doom, Wolfenstein a mnoho ďalších. Samozrejme za to vďačí predovšetkým vynaliezavosti a skúsenostiam štúdií, ktoré dané hry na Nintendo Switch portovali, ale aj tak si táto malá prenosná konzola zaslúži náš obdiv.
Podľa posledných správ to ale vyzerá, že by Geralt z Rivie na svojom svojráznom koňovi predsa len mohol pricválať na Nintendo Switch, navyše relatívne skoro. Na serveri ResetEra sa totiž objavili fotografie obalov The Witcher 3 stiahnutých z ázijských internetových obchodov s jasne viditeľným červenobielym logom Nintendo Switch a textom, ktorý hlási príchod slávneho Zaklínača na Switch už v septembri 2019, navyše v GOTY Edícii.
Tieto „dôkazné predmety“ pochádzajú údajne hneď z niekoľkých rôznych e-shopov, pravdepodobne teda nejde o nejaký zblúdilý fanart, ktorý na internete začal žiť svojím vlastným životom. Vzhľadom na rýchlo sa blížiacu E3 2019 by tak Switch verzia The Witcher 3 mohla po prezentácii Cyberpunk 2077 byť ďalším želiezkom v ohni, ktoré by mohlo pár hráčov uchlácholiť počas čakania na vysnívanú a dlho pripravovanú sci-fi pecku.
Tak čo hovoríte, budeme si za pár mesiacov môcť znovu prežiť Geraltove dobrodružstvo, ktoré si navyše vezmeme všade so sebou? A ak áno, ako sa tvorcovia vysporiadajú s nárokmi na výkon, ktorými sa The Witcher 3 preslávil na štandardných platformách PC, PS4 a Xbox One? Dúfajme, že odpovede na tieto otázky sa dozvieme už čoskoro.
• Zdroje: ResetEra, Nintendo Life, Gamesradar