Mortal Kombat 11 už síce dorazil na pulty obchodov, naša redakcia s ním ale ešte má nejaké nevybavené účty. V recenzii sme síce načali tematiku mikrotrasakcií, v čase zverejnenia článku ale ešte neboli funkčné. Teraz sú už v ostrej prevádzke a konečne vieme, ako fungujú.
• Recenzia (PS4) • Novinky • Dojmy z hrania (PS4) • Oznámenie •
• Žáner: Bojovka • Multiplayer: Áno (online) • Vývojár: NetherRealm Studios • Vydavateľ: Warner Bros. interactive Entertainment • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 , Xbox One (23. apríla 2019), Switch (10. mája 2019)• Čeština: Nie
• Update: 25. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Všetko sa točí okolo prémiovej meny zvanej Time Krystals (Časové kryštály), ktorú po troškách získavate v hre (10 kryštálov na začiatku každého levelu), alebo si ich môžete nakúpiť za reálne peniaze. Kryštály potom možno minúť za skiny, gear, fatality, brutality a ďalšie veci. Štandardný skin začína na hranici 500 Kryštálov, pričom tento obnos v obchode kúpite v prepočte za 5 eur, čo je podľa môjho názoru celkom dosť, ale budiš. Za kryštály si môžete kúpiť napríklad aj ľahšie prevedenie fatalít (Easy fatality), avšak žetóny na preskočenie zápasu (Skip Fight) alebo XP boosty, na ktoré hra celkom často odkazuje, zatiaľ v obchode nie sú nikde k nájdeniu.
Hoci ma prítomnosť mikrotransakcií v Mortal Kombat 11 štve už z princípu, dobrou správou je, že sú v terajšej podobe vlastne neškodné. Ak nechcete, nemusíte minúť ani cent a všetky kozmetické itemy je možné odomknúť hraním. Horšou správou je, že zarobiť si v hre na tieto predmety dostatok prostriedkov je stále jeden veľký, zdĺhavý grind. Veže času, kde by ste si v ideálnom svete mali určitú časť tohto obsahu plynulo získavať, sú stále frustrujúce a miestami až balansujú na hranici neférovej obťažnosti.
Vďaka tomu som mal počas hrania často pocit, že mi tvorcovia predsa len nenápadne podsúvajú, či by nakoniec nebolo jednoduchšie siahnuť do peňaženky a už sa netrápiť stresujúcimi spomienkami súbojmi v Towers of Time. NetherRealm Studios ale údajne o nevyváženosti tohto systému vie a pracuje na úprave obtiažnosti aj získaných odmien. Tak uvidíme. Avšak určitú korekciu hodnotenia (smerom dole) si hra za tento nie veľmi férový prístup zaslúži. Mortal Kombat 11 hodnotíme konečnou známkou 85 %.
Následuje pôvodný článok, recenzia Mortal Kombat 11...
• Recenzia: 22. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Príbeh priamo nadväzuje na udalosti predchádzajúcich dielov série, hlavne ale na diel 9. a 10., kedy prebehol taký menší reboot celého príbehového oblúka. A pretože to celé po 27 rokoch existencie tejto značky začína pripomínať nikdy nekončiacu telenovelu argentínskej TV produkcie, zhrniem to veľmi jednoducho. Boh hromu Raiden sa na konci Mortal Kombat 10 naštval, pretože sa bojovníci z ostatných dimenzií neustále snažia podmaniť si Zem (alebo tiež ríšu Earthrealm), obranu našej planéty vzal do svojich rúk a ako výstrahu ostatným ríšam zabil kúzelníka Shinnoka, častého pokušiteľa našej vlastnej dimenzie.
Smrť Shinnoka však s nevôľou nesie jeho matka – Strážkyňa času menom Kronika, ktorá tento akt vidí ako narušenie rovnováhy medzi dobrom a zlom a ohrozenie prirodzeného toku času, ktorý ona sama predurčila. Preto vyrazí do boja, prepojí niekoľko časových osí, spriahne sa s tými najväčšími gaunermi a pokúsi sa nenávratne vymazať Raidena z histórie. Mortal Kombat práve začína. Ready? Fight!
Objektívne vzaté, príbeh Mortal Kombat nie je práve oscarová dráma, za tie roky si ale vybudoval pomerne bohatú mytológiu a oplýva množstvom zaujímavých postáv. A aj keď je to v jadre taká trochu braková fantasy o nadprirodzených bytostiach, nemilosrdných vladárov, obyčajných ľuďoch, ninjoch a regulárnych monštrách, ktorí spolu neustále bojujú v súbojoch jeden na jedného, ja osobne im to žeriem aj s navijakom. Je to jednoducho skvelá zábava, ktorá je navyše v Mortal Kombat 11 podávaná pomocou filmovo zostrihaných animácií, ktoré akoby vypadli z vysokorozpočtového akčného blockbustera.
Príbehový režim navyše slúži ako nenápadné vyskúšanie väčšiny bojovníkov zo zoznamu pozostávajúceho z celkom 25 bitkárov, kde sa po boku starých známych, ako sú Raiden, Liu Kang, Scorpion, Sub-Zero, Johnny Cage, Sonya Blade, objavia aj 3 celkom nové hrateľné postavy (Geras, Kollector, Cetrion). Za zmienku stojí aj samotná hlavná záporačka Kronika, ktorú pre jej prezieravo náturu pravdepodobne budete bytostne nenávidieť a budete sa tešiť, keď ju na konci znesiete zo sveta tým najbrutálnejším možným spôsobom.
Súbojový systém od posledného dielu neprešiel nijako výraznými zmenami a v zásade to ničomu nevadí, pretože skvele fungoval predtým a skvele funguje aj teraz. K dispozícii máte 25 bojovníkov s razantne odlišnými štýlmi boja, obrovským množstvom základných úderov aj zložitých bojových komb, čo môže niekomu naháňať hrôzu. NetherRealm Studios si ale dali prácu a Mortal Kombat 11 vybavili skvelým tutorialom, ktorý vás naučí základné princípy, ak to ale s touto hrou myslíte naozaj vážne, s radosťou vám prezradí aj tie najpokročilejšie mechanizmy. A aj keď tieto veci často do svojho bojového repertoáru nezaradíte okamžite, minimálne sa oplatí ich poznať a vrátiť sa k nim v ten správny čas.
Nejakých tých zmien sa ale bojový systém predsa len dočkal. V prvom rade úplne zmizla funkcia behania, vďaka tomu sú aj samotné arény o niečo menšie a súboje tak vyžadujú presnejší pohyb a odhad vzdialenosti medzi oboma bojovníkmi. Energia potrebná na zosilňovanie niektorých úderov a prevedenie super útokov je teraz rozdelená na defenzívnu a ofenzívnu a už sa nenabíja v závislosti na vašich výkonoch v zápase, ale postupne. Vlastne teraz funguje na báze klasického cooldownu.
Samotné super útoky po novom nazvané Fatal Blow, ktoré svojou brutalitou nijako nezaostávajú za slávnymi fatalitami a protivníkovi odhryznú peknú porciu zdravia, už na tejto energii nie sú nijako závislé a v Mortal Kombat 11 sú povýšené takmer na taktický element hry. Sprístupnia sa vám totiž len v prípade, kedy vaše zdravie klesne pod 30 % a môžete ich použiť iba raz za celý súboj. Často tak budete premýšľať, či bude lepšie si Fatal Blow nechať v zálohe do druhého či tretieho kola, alebo si ho minúť teraz a vyhrať kolo prvý. Musím povedať, že sa mi tento systém veľmi pozdáva a dokáže v prípade väčšiny zápasov poriadne znásobiť napätie.
Fatality sú potom kategória sama o sebe, sú presne tak brutálne s nádychom čierneho humoru, ako sme pri tejto sérii zvyknutí. Každá postava má minimálne 2 a sú ako vždy vykonané s až morbídnou záľubou v detailoch – anatomickými záľubami, utrhnutými končatinami, zlámanými väzmi a vyrezanými vnútornosťami sa tu naozaj nešetrí. Toto nie je nič pre slabé povahy, takže ak neznesiete pohľad na krv, odporúčam po spustení Mortal Kombat 11 na chvíľu zatvoriť oči. A otvoriť ich až po vypnutí hry. A potom sa ísť osprchovať, aby ste ju všetku zmyli.
Keď ale opomenieme všetku tú sprofanovanú brutalitu, Mortal Kombat 11 je v jadre výborná bojovka, ktorá by skvele fungovala aj bez jedinej kvapôčky tej červenej, životodarnej tekutiny. Áno, myslím kečup. Vynikajúca hrateľnosť vás ale jednoducho pripúta k obrazovke a donúti vás hrať tak dlho, kým nebudete na pokraji síl. Mortal Kombat 11 potom nedobrovoľne vypnete až s boľavými prstami a vedomím, že ďalšie stlačenie tlačidla na gamepade už vaše palce nevydržia a zlomia sa na trikrát.
Mortal Kombat 11 okrem výborných súbojov ponúka pekne krvavú porciu mäsitého obsahu. Okrem príbehového módu nemôže chýbať štandardný lokálny multiplayer, Tournament pre 2 hráčov alebo fanúšikom série dobre známe Klassic Towers, kde na vás na každom poschodí čaká jeden protivník a na vrchole ťažký boss. O mnoho ťažšou variáciou tohto systému sú potom Towers of Time, kde sa v pravidelných intervaloch striedajú rôzne výzvy a samotné súboje často ovplyvňuje mnoho modifikácií, kvôli čomu prebiehajú za sťažených podmienok, teda hlavne pre vás.
Samozrejmosťou je aj niekoľko online módov, ako sú Kasual a Ranked zápasy, King of The Hill alebo AI Battle, kde môžete svoj skill zmerať s reálnymi hráčmi a podľa mojich skúseností si na rebríčku vlastnej dôstojnosti tiež nechať zraziť ego a chrbticu o pár stavcov nižšie.
Čo sa teda obsahu týka, V Mortal Kombat 11 sa rozhodne nebudete môcť sťažovať, že tu nemáte čo na práci a budete sa môcť rezať prakticky nonstop. A ak hľadáte dôvod, prečo by ste to vlastne mali do zblbnutia všetko opakovať, štúdio NetherRealm už náhlivo pribieha s rakvou ...pardon ...mrkvou na paličke v podobe customizácie.
Mortal Kombat 11 po vzore Injustice 2 od rovnakého štúdia prichádza aj s pokročilejšou customizáciou všetkých bojovníkov. Teraz svojim obľúbencom môžete podľa ľubovôle meniť používané ability, skin, či 3 kúsky výbavy, ktoré je možné ešte vylepšovať vkladaním rôznych augmentov, čo znie na papieri skvele, počas hrania som ale mal trochu pocit, že mi v tejto aktivite niekto neustále hádže polená pod nohy.
Skinov, augmentov a výbavy je celý rad, pre každú postavu ich môžete odomknúť desiatky. Samotné odomykanie je však pomerne úmorné. Určitú časť môžete získať hraním konkrétnych režimov alebo v Towers of Time, tie sú ale relatívne ťažké, navyše majú často sťažené podmienky a začiatočníkov či casual hráčov v nich pravdepodobne čaká celkom nepríjemný výprask. Veľkú časť tejto výbavy ale nájdete v krypte v truhlách.
Mortal Kombat 11 obsahuje hneď 3 herné meny – Koiny (mince), duša a srdce, ktorými potom platíte za otváranie jednotlivých truhiel. Čo je v poriadku, problém ale mám s cenou niektorých truhiel. Napríklad srdcová truhla stojí 100 a 250 sŕdc, tieto cenné orgány ale obyčajne získate po víťaznom zápase zakončenom fatality alebo brutalitou a odmenou vám bude 1, maximálne 2 srdcia. V krajnom prípade vám potom otvorenie lacnejšieho variantu tejto truhly môže trvať pokojne aj 100 zápasov, čo je, priznajme si, trochu hardcore a celkom veľký grind.
Ostatné truhly sú na tom cenovo trochu lepšie, keď už ale svoje ťažko vydobyté peniaze/duše/srdce vrazíte do truhly, ktorej obsah samozrejme dopredu nepoznáte a potom vám vypadne ikonka, koncept art alebo snáď nejaký gear či augment pre postavu, s ktorou nikdy hrať nebudete, len ťažko budete skrývať svoje sklamanie. Z Krypty som často vychádzal rozčarovaný a pri predstave, koľko zápasov budem musieť absolvovať, aby som svoje tri kontá opäť doplnil, mi z čela stekali kropaje krvavého potu. Nebudem tajiť, že som sa občas pristihol pri myšlienke, či by ten celý proces nebolo možné nejako uľahčiť. A tu možno prichádzame na kĺb potenciálne najväčšieho problému.
Hra je totiž plne pripravená na spustenie miktrotransakcí, ktoré však v čase písania recenzie neboli aktívne, za reálne peniaze si ale zrejme budeme môcť priamo kúpiť nielen kozmetické predmety, ale aj XP boosty na jednotlivé kusy výbavy (pre rýchlejšie otváranie augment slotov), žetóny na ľahšie prevedenie fatalít a dokonca aj možnosť Skip Fight (preskočiť zápas), ak sa zaseknete v nejakej veži a cez aktuálneho oponenta nepôjde vlak. Inými slovami vás tvorcovia za drobnú odplatu ušetria tvrdého grindu opísanému o pár riadkov vyššie.
A aj keby sa nakoniec mikrotransakcie ukázali ako úplne neškodné a cenovo prijateľné a tvorcovia proste len chceli, aby vám ich najnovšia hra čo najdlhšie vydržala, som úplne presvedčený, že do 60 dolárovej AAA hry jednoducho nepatria a celý ten cirkus s koinami, dušami a srdcami si mali NetherRealm Studios radšej nechať do nejakého mobilného titulu. V Mortal Kombat 11 jednoducho tento systém pôsobí ako päsť na oko, ktoré Skarlet vyrazila svojmu protivníkovi počas fatality.
Čo sa audiovizuálneho spracovania týka, nemám sa veľmi na čo sťažovať. Mortal Kombat 11 oproti dielu 10 presedlal na Unreal Engine 3 a zmena je rozhodne viditeľná. Animácie jednotlivých bojovníkov sú skvelé, arény (ktorých je veľa) krásne detailné a všetko to krvácanie, lámanie kostí a manuálna extrakcia orgánov jednoducho výborne vyzerá a znie.
Tvorcovia sa vyhrali aj s jednotlivými skinmi a každá postava má niekoľko rôznych nástupov aj odchodov zo zápasu, nehľadiac na veľa unikátnych hlášok, kedy na seba priamo reagujú obaja bojovníci a podpichujú (či prepichujú) sa navzájom. Filmovému poňatiu celej hry potom zdatne sekunduje aj veľmi pekná a patrične dramatická hudba a nemenej vydarený dabing (hlavne Johnny Cage žiari), takže v oblasti grafiky a zvuku Mortal Kombat 11 víťazí na plnej čiare.
Nebudem to naťahovať, Mortal Kombat 11 je vynikajúca bojovka, to je bez debát. Zábavný príbeh, skvelý súbojový systém, brutalita plná čierneho humoru a veľa postáv a obsahu poteší každého fanúšika, trochu ale zamrzí nutnosť grindovať na získanie niektorých kozmetických predmetov. Navyše v tomto prípade svieti varovný prst pri pripravoavenj implementácii mikrotransakcií, v prípade ktorých ešte nie je tak úplne jasné, ako vlastne budú fungovať a koľko budú stáť. Preto sme si pre vás zatiaľ pripravili priebežné hodnotenie a recenziu updatneme po oficiálnom vydaní hry, keď sa objasnia spomínané nejasnosti.
Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.
• Zdroje: Vlastné
Klady
Zápory
Štěpán Lenk
Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.
Jakub Němec
Mortal Kombat 11 – druhá strana mince
Priznávam, že som sa na Mortal Kombat 11 tešil, pretože reštartovanie série podľa mustry štúdia NetherRealm mi ako milovníkovi bojoviek skrátka sedí. S každým vydaným materiálom moja nádej na vydarený titul rástla exponenciálnym tempom. A naozaj, prvé hodiny v spoločnosti príbehu som sa viezol na vlne spokojnosti. Grafická stránka titulu sa snúbi s podareným súbojovým modelom umožňujúcim tvoriť vlastnú zostavu komb, upravovať si vizuál postavy na základe slušného počtu odomykateľných skinov a pripájať magické drahokamy k trom charakteristickým proprietám. Skrátka po úvodnom dni pred obrazovkou som si myslel, že pred sebou mám ašpiranta na bojovku, možno aj hru roka 2019.
Ale s každou ďalšou minútou sa vkrádal pocit, že tvorcovia z NetherRealm nechali niekde zakopanú zdochlinu, ktorá čoskoro vylezie na povrch. Veľmi ma prebralo rozoberanie neduhov s naším recenzentom Mortal Kombat 11 Štefanom, pretože každý z nás narazil na nejaký detail, z ktorých sa nám začala skladať nepekná mozaika grindovania alebo budúcich mikrotransakcií. Ak totiž chcete vlastniť všetky fatality, brutality a ostatné doplnky obľúbeného charakteru, musíte sa vydať do Krypty. V minulých dieloch som tento mód s prvkami puzzle miloval, ale tu bohužiaľ nezaznamenávajú spravodlivú odmenu za svoju prácu v hre. Vrcholom budiš obetovanie 2 000 duší za otvorenie mosta, na ktorého konci čakala iba osamotená truhla. Napriek všetkému sa však nebojím fanúšikom bojoviek tohtoročný Mortal odporúčiť.
• Novinka: 15. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Jedna z najnovších ukážok z hry Mortal Kombat 11 sa zameriava na Cetrion, ktorá sa v tejto sérii objaví prvýkrát. Táto bohyňa prírody a života dokáže manipulovať so všetkými 4 elementami, podľa traileru ale s najväčšou obľubou tvorí veľké balvany, pomocou ktorých drví svojich protivníkov na kôpku kostí a mäsa. Mimochodom ide o sestru Shinnoka, klasického zloducha série, a dcéru Kroniky, aj novej postavy a ústrednej záporačky Mortal Kombat 11. Vzhľadom k jej rodinnému zázemiu sa asi nedá predpokladať, že bude Cetrion patriť zrovna ku klaďasom, ale asi je ešte skoro na nejaké súdy. Možno ide o „bielu“ ovcu tejto podarenej rodinky?
A druhou (a podľa môjho názoru aj omnoho zaujímavejšou) postavou, ktorá sa dočkala vlastného traileru, je Kollector, šesťruký poskok Shao Kahna a hamižný škriatok, ktorého zo všetkého najviac zaujíma jeho vlastné bohatstvo. Kollektor z dostupných záberov vyzerá ako pekne všestranná beštia schopná účinných útokov na blízko aj na diaľku a v rebríčku postáv, ktoré si rozhodne budem chcieť vyskúšať, šplhá pomerne vysoko. Aby nie, so šiestimi rukami to ide skoro samo.
Univerzum Mortal Kombat sa teda zase o niečo rozrástlo a ja som už teraz nesmierne zvedavý, ako sa tieto nové charaktery budú vynímať po boku tých starých a ako vlastne budú zapadať do príbehu. Čo Cetrion a Kollector predvedú v plnej hre, uvidíme už 23. apríla 2019, kedy Mortal Kombat 11 vychádza pre PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: Youtube (Mortal Kombat), mortalkombat.fandom.com
• Novinka: 28. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Najnovšia ukážka je zostrihaná výhradne z príbehových cut-scén, aj keď na nejaké tie gameplay zábery tiež dôjde. Fanúšikov série trailer určite poteší tým, že sa v ňom objaví okrem iného aj Liu Kang, Kung Lao, Jax a Kitana, čo sú postavy, ktorým doteraz v rámci propagácie nebolo venovaný príliš veľký priestor, alebo ich prítomnosť v hre ešte nebola potvrdená. Hlavnou záporačkou MK11 je strážkyňa času Kronika, vďaka jej časovým hrátkam tak v hre stretneme hneď niekoľko charakterov vo svojich starších aj mladších verziách, čo by mohlo vyústiť vo veľa dramatických, ale aj humorných momentov.
Najnovšiu ukážku som si vcelku užil, keby som však do najbližších trailerov mohol tvorcom niečo odporúčiť, bolo by to asi toto: Prestaňte preboha do upútaviek na Mortal Kombat pchať hip-hop! Mortal Kombat 11 dorazí už 23. apríla 2019 pre PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: YouTube (PlayStation Europe)
• Novinka: 8. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nie je potrebné chodiť okolo horúcej kaše a rovno začneme úplne novým príbehovým trailerom. Ten bližšie predstavuje novú postavu, hlavného hýbateľa deja a ústredného záporáka v jednom – strážkyňu času Chronicu. Tá nie je príliš nadšená z toho, ako sa vyvinul dej Mortal Kombat X, kde na jeho konci skorumpovaný Raiden vzal osud do svojich rúk a rozhodol sa brániť Earthrealm na vlastnú päsť. Tým však nevedomky porušil tok času, ktorý Chronica plánovala dlho dopredu. A každý, kto jej plánom stojí v ceste, sa vysporiada.
Tento trailer je jednoducho povedané výborný, dynamický strih a nadupaná hudba vytvára až dojem upútavky hollywoodskeho akčného filmu a spoľahlivo vás naladí na plnú hru, ktorá dorazí už 23. apríla 2019. Ak ste snáď doteraz (naivne) váhali, či Mortal Kombat 11 kúpiť či nekúpiť, dúfam, že táto ukážka vás už definitívne presvedčila. Pretože toto bude nárez.
Príbehový trailer nasleduje menší rodinný medailón. Samostatných trailerov sa totiž dočkal Johnny Cage spoločne so svojou dcérou Cassie Cage. Hviezda akčných filmov a dlhoročný ochranca Zeme Johnny Cage je klasickým charakterom série Mortal Kombat, len málokto by teda očakával, že „jedenástka“ ho zo svojho zoznamu bojovníkov vyčiarkne.
Samozrejme sa môžeme tešiť na Johnnyho typické údery a kombá, veteráni Mortal kombat sa tak s touto postavou budú cítiť ako ryba vo vode, navyše si budú môcť užiť aj skôr nevidenú fatality, ktorá ukazuje, ako ťažký život filmovej hviezdy niekedy majú. Koniec koncov, ani nám, bežným smrteľníkom, nevychádza vždy všetko na prvú klapku, že?
Zabojovať si ale budete môcť aj za jeho dcérku Cassie, ktoré evidentne nepadla ďaleko od stromu, len je po svojej mamičke Sony Blade skôr vojak než akčná hrdinka. Hoci určité sklony k exhibicionizmu po svojom otcovi tiež zdedila. Jej bojový štýl je tak kombináciou Johnnyho útokov a používanie dvojitých pištolí a taktického dronu.
Spomínaná Sonya Blade bola ako hrateľná postava potvrdená už skôr, takže už teraz je úplne jasné, že Mortal Kombat 11 bude vlastne takým milým rodinným stretnutím, na ktoré čírou náhodou potečú hektolitre krvi. Nech sa prihlási ten, komu sa to na nejakom príbuzenskom stretnutí ešte nikdy nestalo.
• Zdroje: Youtube (Mortal Kombat)
• Novinka: 19. 2. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Jade je neoddeliteľnou súčasťou série Mortal Kombat už od tretieho dielu, kde sa objavila ako dlhoročná kamarátka princeznej Kitany a služobnica Shao Khana. Kitana sa ale nakoniec proti svojmu (kruto) vládcovi obrátila a Jade sa postavila na jej stranu. Spoločne sa potom snažili oslobodiť ľud krajiny odovzdaním, čo sa im podarilo a Jade sa neskôr stala aj generálom tunajšej armády
Jade sa naposledy objavila v Mortal Kombat 9, bude teda zaujímavé sledovať, akým spôsobom sa táto sebavedomá a drzá bojovníčka zapletie do udalostí 11. dielu. A aj keby sa do príbehovej línie nezapojila nijako zásadne, na bojisku so svojou železnou tyčou, hádzacími britvami (razorangami) a bojovými schopnosťami bude celkom nepochybne hrať veľkú rolu. Z traileru je jasné, že nebude radno túto bojovníčku podceňovať, jej fatality navyše musia k smrti vydesiť nejedného oftalmológa. So zelenkavo odetou kráskou Jade sa budete môcť vrhnúť do víru súbojov už 23. apríla 2019 na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: Twitch (NetherRealm), Youtube (Gamespot Trailers), mortalkombat.fandom.com
• Novinka: 8. 2. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nebudem vás dlho napínať, zatiaľ poloprázdny zoznam bojovníkov rozšíri Kabal, znetvorený bojovník oháňajúci sa dvoma mečmi so zakrivenými čepeľami a najrýchlejšia postava celého Mortal Kombat univerza. Kabal sa dokáže pohybovať takou rýchlosťou, že mu stačí okolo svojho protivníka len prebehnúť a roztočí ho na mieste ako ničivé tornádo.
V rámci série sa Kabal prvýkrát objavil v treťom diele, pričom išlo o trochu záhadnú postavu s nejasnou minulosťou. Aj napriek tomu, že ide o člena klanu žoldnierov Black Dragon (tento fakt však vyšiel najavo až na konci MK3), pôvodne kopal za dobrých chlapcov. V priebehu rokov sa ale niekoľkokrát obrátil na stranu zla a zase späť, som teda nesmierne zvedavý na to, v akej nálade ho zastihneme v Mortal Kombat 11. Nech už ale bude hodný alebo zlý, mám dojem, že sa tento bojovník vybavený respirátorom a pohnutú minulosťou stane mojou "main".
• Novinka: 25. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Štúdio NetherRealm pred pár dňami v rámci oficiálneho eventu konečne zverejnilo reálne zábery z hry. Okrem týchto parádnych a krvou podliatych ukážok ale na after party počas krátkeho rozhovoru z game dizajnéra Dereka Kirtzica vypadla zaujímavá informácia práve o funkcii cross-play.
Podľa neho Mortal Kombat 11 cross-play určite nebude mať hneď v deň vydania, štúdio NetherRealm by ale rado túto, medzi hráčmi veľmi žiadanú, utilitu do hry pridalo neskôr. Čo je skvelé správa, bohužiaľ je to ale na míle vzdialené nejakej oficiálne potvrdenej informácii. Osobne by som si to ale veľmi prial, nie je totiž nič horšie, ako keď si spolu s priateľmi nemôžete zahrať novú hru len kvôli tomu, že každý hrá na inej platforme. Snáď nám tvorcovia umožnia túto bariéru prekonať!
• Novinky: 18. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
O 20:00 nášho času v americkom „Meste anjelov“ prebehlo predstavenie Mortal Kombat 11 priamo tvorcami hry a tiež zverejnenie prvých oficiálnych záberov z hry. Na javisku slušnú dobu strávil samotný spoluautor celej série Ed Boon, ktorý naživo uviedol a komentoval nové herné mechanizmy, grafický engine hry a ďalšie podrobnosti.
Hrateľnosť vyzerá parádne. Nová grafika vykresľuje aj najmenšiu kvapôčku krvi do posledného detailu a z dostupných záberov sa zdá, že si fanúšikovia v tomto ohľade naozaj nebudú mať príliš na čo sťažovať. Lámanie kostí, brutality s nádychom čierneho humoru a kreatívnych fatalít si užijú dosýta. Štúdio NetherRealm navyše sľubuje návrat množstva obľúbených a niekoľkých celkom nových charakterov, mali sme tak možnosť v akcii vidieť Scorpiona, Baraku, Sub-Zera, Raidena, Sonyu Blade, Skarlet a nováčika Gerasa, ktorý disponoval schopnosťou manipulovať s pieskami času.
Na prvý pohľad vyzerá Mortal Kombat 11 veľmi podobne poslednému dielu, na druhý pohľad už si ale začnete všímať veľa zásadných rozdielov. Napríklad úplne zmizla možnosť behať, vaša pozícia na bojisku a správne odhadovanie vzdialenosti vášho protivníka bude v Mortal Kombat 11 hrať ešte väčšiu úlohu než predtým.
Trochu prekvapivé pre mňa bolo rozdelenie metera, teda ukazovateľa energie, z ktorej čerpáte silu pre špeciálne útoky a obranné pohyby, do troch samostatných kategórií – jednej zameranej na útok, druhej na obranu a tretej uspôsobenej pre ultra silný super útok – Final Blow (Obdoba X-ray útokov z Mortal Kombat X). Energiu už navyše nedobíjate jednotlivými útokmi, teraz fungujú skôr na báze Cooldown a postupne sa dopĺňajú samy od seba. K Final Blow dokonca získate prístup úplne automaticky vo chvíli, keď vaše zdravie klesne na 30 %. Tento ničivý útok ale môžete použiť len raz počas celého súboja.
Ťažko povedať, ako tieto systémy budú fungovať v plnej hre. Trochu som sa bál, že ide prevažne o zmeny pre zmeny, ktoré neboli nijako nutné, rád sa ale nechám vyviesť z omylu. Počas súbojov profesionálnych hráčov na konci celého eventu to vyzeralo tak, že spomínané mechanizmy dávajú zmysel, najskôr sa teda nemáme čoho báť. Navyše som presvedčený, že NetherRealms dobre vedia, čo robia.
Nadchla ma ale rozšírená možnosť customizácie bojovníkov, ktorá novo nebude obmedzená na obyčajné odomykateľné skiny, upravovať totiž bude možné aj tri charakteritiscké prvky – napr. u Scorpion maska, vystreľovacie kopije a meč, dokonca ale budete môcť meniť intro, víťaznú pózu, fatality, brutality a ďalšie veci, vďaka ktorým si svojho obľúbenca budete môcť vycepovat presne podľa svojich predstáv. Paráda.
Aj napriek niekoľkým novým prvkom, na ktoré bude treba si asi chvíľu zvykať, sa na nový Mortal Kombat a porciu necenzurovaného, brutálneho značne nadsazaného násilia neskutočne teším. Nová grafická stránka vyzerá veľmi dobre, upravené herné mechanizmy sú prinajmenšom zaujímavé a hrateľnosť vyzerá presne tak, ako by mala. Hra vychádza 23. apríla 2019 pre PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch, fanúšikov bojoviek a netrpezlivé jedinca teda čakajú pomerne krušné 3 mesiace.
Pokiaľ sa ale naozaj nemôžete dočkať, mám pre vás dobrú správu. NetherRealm Studios totiž počas prezentácie prezradili aj presný dátum, kedy si budeme môcť Mortal Kombat 11 ohmatať v rámci otvorenej bety – už 28. marca. Bohužiaľ sa to ale týka iba ľudí, ktorí si hru predobjednajú.
• Dojmy z hrania: 3. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Online beta prebehla v termíne 27. marca až 1. apríla 2019 a prístup do nej mali len tí, ktorí si predobjednali plnú verziu hry a asi nemá cenu chodiť okolo horúcej kaše – ak vás bavili predchádzajúce diely Mortal Kombat, jedenástka vás podľa môjho názoru nesklame. Jadro hry je stále rovnako vydarené, súboje opäť zábavné, napínavé a fatality správne groteskne krvavé. V tomto ohľade je všetko v poriadku a stále ide o vynikajúcu zábavu.
Samozrejme sme sa ale dočkali aj niekoľkých zmien. Behanie je nadobro preč, udržiavať správnu vzdialenosť od svojho protivníka teraz bude dôležitejšie, ako inokedy. Meter, ktorý sa nabíjal úspešnými útokmi a jeho čerpanie ste mohli použiť na zosilnenie niektorých komb a vyvolanie super útokov, je teraz rozdelený na dve časti (defenzívnu a ofenzívnu) a nabíja sa po určitej dobe samovoľne. Funguje teda skôr na báze klasického cooldown.
Supersilné X-Ray útoky z Mortal Kombat 10 sú preč, respektíve len naoko, nahradil ich totiž takzvaný Fatal Blow, ktorý už nie je závislý na maximálnej hodnote metera, ale každému bojovníkovi sa sprístupní automaticky, ak jeho zdravie klesne pod 30 %. V záverečných fázach zápasov sa tak budete musieť mať obzvlášť na pozore, jeden nezblokovaný Fatal Blow od nepriateľa vás pokojne môže stáť aj život a prehraté kolo. Aby sa ale závery zápasov nezvrhli len na preteky, komu sa skôr podarí Fatal Blow aktivovať, tvorcovia tento ultimatívny útok obmedzili iba na jedno použitie pre každého bojovníka za celý zápas. Čo bolo podľa môjho názoru rozhodnuté správne.
Veľkou zmenou je tiež rozšírenie customizácie jednotlivých bojovníkov. V Mortal Kombat 10 ste pre svojich bojovníkov síce mohli odomykať rôzne skiny, Mortal Kombat 11 ide ale v tomto ohľade ešte ďalej, zrejme trochu podľa vzoru Injustice 2 od rovnakého štúdia, kde táto voliteľná výzbroj hrala dosť dôležitú úlohu.
Opäť tu máme 3 bojové variácie pre každého bojovníka, k tomu si ale budete môcť svoju obľúbenú postavu vcelku zásadne prispôsobiť k obrazu svojmu, či už čo sa skinov týka, ale aj rôznych voliteľných abilít, fatalít, úvodných filmov alebo víťazných póz. Hra ale pôjde evidentne ešte ďalej a budete si môcť jednotlivé časti výzbroje aj augmentovať o ďalšie efekty (oheň, mágia, atď ...), bohužial v rámci online bety táto funkcia nebola aktívna.
Aby som povedal pravdu, trochu ma sklamalo, ako veľmi bola táto beta verzia hry osekaná, dočkali sme sa len základného online režimu bez akejkoľvek možnosti matchmakingu (nebolo možné si ani zahrať proti kamarátovi) a jednu krátku (5 zápasov) vežu s AI protivníkmi. Škoda, prial som si toho z hry vyskúšať o niečo viac, ale chápem, že tvorcovia mesiac pred vydaním nechcú vypáliť sami sebe rybník a musia si nechať nejaké esá v rukáve.
Potešilo ma, že online hra sa už v Bete tvárila pomerne stabilne, na výpadky serverov alebo podobné záležitosti, ktoré obyčajne podobné betatesty sprevádzajú, som nenarazil. Čas od času síce dochádzalo k menším lagom, to ale bolo pravdepodobne spôsobené vinou nízkej rýchlosti môjho či protivníkovho pripojenia.
Ďalším problémom by mohlo byť to, že som v online zápasoch (ako inak) narážal len na veľmi skúsených hráčov, ktorí si z mojich stavcov urobili koráliky, navliekli ich na moju krčnú tepnu a nosili na krku ako dôkaz svojho hladkého víťazstva. Čo nie je žiadna objektívna výčitka, ale skôr taká osobná poznámka, že by som mal zapracovať na svojich kombách.
Mortal Kombat 11 tak vyzerá ako ďalší solídny zárez v už štandardne kvalitnej sérii. Online beta potvrdila zdravé jadro hry, na zvyšok obsahu si ale budeme musieť počkať zrejme až do plnej hry. Nemôžem sa dočkať! Hra vychádza 23. apríla 2019 pre PC, PS4, Xbox One a neskôr aj pre Nintendo Switch.
Tieto dojmy boli napísané pre PS4 verziu.
• Zdroje: Vlastné, https://mortalkombat.fandom.com
• Oznámenie: 7. 12. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Mortal Kombat, legenda žánru bojoviek preslávená svojimi brutálnymi údermi a nemenej krvavými Fatalitami, prichádza s novým dielom s číslom 11 na krku. Trailer nijako nechodí okolo horúcej kaše a zavedie nás priamo do arény s polorozpadnutou pagodou v pozadí, kde na život a na smrť bojujú Raiden a Scorpion. Pohľad je to skvelý (aj keď to nie je nič pre slabšie povahy) a o pripravovanej hre nám táto ukážka všeličo prezrádza.
Možno ste si všimli, že obaja bojovníci nápadne často používajú zbrane, až by človek povedal, že v Mortal Kombat 11 budú mať o niečo väčšiu dôležitosť, než je pre túto sériu typické. Dočkáme sa snáď určitej zmeny hrateľnosti, kedy každá postava bude mať k dispozícii svoju vlastnú zbraň, tak trochu á la SoulCalibur? Je to možné, ja osobne si na to stavím.
Trochu nezvyčajne pôsobí to, že Raiden má červené blesky, na rozdiel od klasických modrých, obleky oboch bojovníkov sú tiež o poznanie viac opancierované. Štúdio NetheRrealm prehlasuje, že každá hrateľná postava bude vysoko customizovateľná, pravdepodobne tu teda bude použitá nejaká obdoba Gear Systém z Injustice 2, ktoré je od rovnakého štúdia.
Tento systém sa dočkal vrelého prijatia od hráčov aj kritikov, nie je teda divu, že sa ho tvorcovia rozhodli implementovať aj sem. Úplne nový engine potom všetky časti brnenia, zlomené končatiny a kvapky krvi vykreslí do najmenších detailov. Nielen vďaka týmto novým možnostiam sa Mortal Kombat 11 nemôžeme v redakcii dočkať. Je to jednoducho nový Mortal Kombat a to sa nedá netešiť.
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-750 2.66GHz/AMD Phenom II X4 965 | Intel Core i3-2100 3.1GHz/AMD FX-6300 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 670/Radeon HD 7950 | NVIDIA GeForce GTX 1060/Radeon RX 570 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačný pamäť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | 60 GB | 60 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Mortal Kombat 11 vyšlo 23. apríla 2019 na PC, PS4 , Xbox One a 10. mája na Switch. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.