Satisfactory (PREVIEW) – Nástupca Factorio?

Ako sme vám už naznačili v našej preview zameranej na adventúru The Sinking City, na E3 2018 sa nepredstavilo veľmi veľa zaujímavých nezávislých hier, ktoré by si podľa nášho názoru zaslúžili svoj priestor. Niekoľko výraznejších kúskov sa však na PC Gaming Show predsa len objavilo. Okrem detektívky z univerza HP Lovecrafta sme mali tiež možnosť vidieť zábery z unikátneho projektu Satisfactory, ktorý majú na svedomí vývojári z Coffee Stain Studios. Tí v minulosti vytvorili napríklad Deep Rock Galactic prezentovaný v našom indie špeciáli alebo šialenú simuláciu života kozy Goat Simulator, vďaka ktorej sa zapísali do povedomia širšej verejnosti. Teraz sa opäť snažia hrať na vážnejšiu nôtu s novinkou Satisfactory. Čo všetko o nej vieme, si môžete prečítať v našom preview.

Žáner: Survival | Vývojár: Coffee Stain Studios | Vydavateľ: Coffee Stain Publishing | Dátum vydania a Platformy: Bude oznámené | Homepage: www.satisfactorygame.com |

Obsah preview Satisfactory

1. Inšpiráciu v českom Factorio survival Satisfactory nezaprie
  2. Čeliť budete rôznym hrozbám
  3. Kedy k nám Satisfactory dorazí?
  4. HW nároky pre Satisfactory PC

Inšpiráciu v českom Factoria survival Satisfactory nezaprie

(14. 6. 2018) Len máloktorý nezávislý projekt zažiaril v posledných rokoch tak ako česká budovateľská stratégia Factoria, na ktorej vývoji už nejaký ten piatok pracuje pražské vývojárske štúdio Wube Software. Aj napriek nevýraznej grafike a mierne zastaranej hrateľnosti sa tvorcom tohto projektu podarilo počas krátkej doby predať viac ako milión kópií, čo rozhodne považujeme za veľký úspech. Úprimne sa preto veľmi nečudujem, že elementárnu myšlienku, s ktorou Wube Software prišli, prevzala nakoniec spoločnosť Coffee Stain Studios. Tá základy položené našimi susedmi využila na vytvorenie unikátne vyzerajúceho titulu Satisfactory, v ktorom kombinuje rôzne žánre do zaujímavo vyzerajúceho celku.

Satisfactory; screenshot: priemysel

Po niekoľkých hodinách hrania by mal byť vami vytvorený komplex v Satisfactory viacmenej samostatný

Spolu s niekoľkými hráčmi by ste sa v tomto diele mali zúčastniť kolonizácie nového sveta, na ktorom je najskôr potrebné vytvoriť produkčnú sieť schopnú dlhodobo zabezpečiť životné potreby a bezpečnosť kolonistov, ktorí na planétu dorazia v nasledujúcich rokoch. Na začiatku budete mať v Satisfactory k dispozícii elementárnu výbavu, s ktorou rovnako ako vo Factoria postavíte základné kamene vašej kolónie. Tú potom budete dlhodobo expandovať, vyvíjať a samozrejme automatizovať. Vo finále by vami vytvorený komplex mal podľa určitých špekulácií fungovať bez toho, aby ste sa do produkcie sami výraznejšie zapájali.

Satisfactory; screenshot: jazierko Satisfactory; screenshot: kooperácia Satisfactory; screenshot: zviera

Obrázok 1: Voda pre vás bude v Satisfactory veľmi dôležitá. Obrázok 2: S ostatnými hráčmi tu budete môcť vystavať veľkolepé továrenské komplexy. Obrázok 3: Na svojich cestách narazíte na rôzne živočíšne druhy.

Čeliť budete rôznym hrozbám

Budovanie by malo v Satisfactory hrať jednu z primárnych úloh, rozhodne to však nebude jediný prvok, ktorý nám táto hra ponúkne. Jedným z hlavných lákadiel bude zrejme gigantický priestor, ktorý môžeme v priebehu hrania preskúmať a osídliť. Presnú podobu ponúkanej mapy zatiaľ nepoznáme, svojím rozsahom by však mala uspokojiť aj náročnejších hráčov, často sa sťažujúcich na nedostatočnú veľkosť herného sveta, v ktorom sa nachádzajú. Pohybovať sa v tomto univerze budete buď po vlastných, vlakom alebo technikmi vytvoreným vozidlom.

S istotou sa v Satisfactory budete stretávať s mimozemskými formami života, snažiacimi sa vás (podobne ako vo Factoria zabiť) a premeniť na chutné mäsko, ktoré si odnesú do svojho brlohu. Okrem primitívnych živočíchov vám budú často do cesty postavení tiež hráči. Ako presne tu bude PvP riešené, zatiaľ nie je jasné. Teoreticky bude možné vytvárať klany, ktorých členovia budú zdieľať všetko, čo spolu vytvoria.

Kedy k nám Satisfactory dorazí?

Hoci nám bol na E3 2018 predstavený trailer z viacmenej hotového diela, na vydanie Satisfactory si podľa všetkých informácií ešte nejaký ten čas počkáme. V nasledujúcich týždňoch by mala byť podľa slov tvorcov vypustená uzavretá beta, kde si bude môcť tento kúsok vyskúšať hŕstka vyvolených.

Satisfactory; screenshot: základňa Satisfactory; screenshot: streľba

Obrázok 1: Suroviny budete produkčným budovám dodávať rôznymi spôsobmi. Obrázok 2: Vysporiadať sa budete musieť s nejedným nebezpečným druhom.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!