PET AD homeoffice

Control Ultimate Edition (DOJMY Z HRANIA) – V plnej paráde na next-gene

Zobraziť katalóg

• Autor: Jakub Němec

S hrdinkou Jesse Faden a jej výpravou do tajomného Federal Bureau of Control sme sa prvýkrát mohli stretnúť už v roku 2019 a mnohí hráči aj novinári korunovali titul Control na najlepší počin predvlaňajšej sezóny. Postupom času dostal projekt od fínskeho štúdia Remedy príbehové DLC The Foundation a AWE, ktoré spolu tvoria zostavu ultimátnej edície z minulého roka. Teraz vychádza tento kompletný balíček tiež pre konzoly PlayStation 5 a Xbox Series X/S s vylepšenou grafikou, na ktorú sa zameriame v ďalších riadkoch.

Dojmy z hrania (PS5)Recenzia (PS4 Pro) •

Control Ultimate Edition; wallpaper: cover

Zdroj: Remedy

Alza Magazín

Control (Hra)

Akčnú adventúru Control vyvíja štúdio Remedy Entertainment a vydáva spoločnosť 505 games. Hra vychádza 27. 8. 2019 na PC, PS4 a Xbox One a v Ultimate Edition dorazí aj na PS5 a Xbox Series X, a to 2. 2. 2021. Titul vychádza bez českej lokalizácie a multiplayera. | Homepage


Články: | Dojmy z hrania (PS5)Recenzia | Recenzia DLC The Foundation

Časti článku


Control Ultimate Edition (DOJMY Z HRANIA PS5) – Obsah článku

  1. Jesse Faden nadchne aj druhýkrát
  2. Snímkovanie alebo ray tracing?
  3. Ponuka, ktorá sa neodmieta
  4. HW nároky pre Control Ultimate Edition PC

Jesse Faden nadchne aj druhýkrát


V dnešnom texte sa pozrieme predovšetkým na next-gen vylepšenia pôvodnej hry Control, ale neodpustím si niekoľko postrehov k príbehu a svetu, ktorý vo fínskom štúdiu Remedy vytvorili. V spoločnosti hrdinky Jesse som strávil niekoľko desiatok hodín už v roku 2020 a skvele som sa bavil. Mysteriózny príbeh o úrade zaoberajúcom sa paranormálnymi javmi, v ktorom dostáva napríklad aj čumenie do chladničky úplne nový rozmer, ma dostal a užíval som si ho podobne ako eskapády Alana Wakea od rovnakých vývojárov. Preto ma milo potešilo, keď som sa dozvedel, že sa štúdio Remedy snaží prepájať svoje hry do jedného celku (nazvime ho napríklad Remedyverse), v ktorom sa postupne začnú miešať osudy jednotlivých postáv z rôznych titulov.

Control Ultimate Edition; gameplay: Central Point

Obrázky priamo z hrania Control Ultimate Edition by som sa nehanbil zavesiť si na stenu ako plagát.

Zdroj: vlastný

Preto som sa v Control Ultimate Edition znovu dychtivo pustil do rozplietania klbka podivností, ktoré takmer rozložili Federal Bureau of Control a spoločne s Jesse sa ich snažil poraziť. Prečo? Aby som sa čo najrýchlejšie prehrýzol k DLC s názvom AWE, v ktorom tvorcovia vysvetľujú paranormálne okolnosti v ich počine Alan Wake (výrazne inšpirovanom románmi Stephena Kinga). Ak ste fanúšikmi tohto nočnými besmi sužovaného spisovateľa, tak sa pre vás výprava do útrob úradu FBC, presnejšie do Sekcie pre vyšetrovanie, stáva v podstate povinnosťou. Nielenže vás bude sprevádzať samotný Alan, ale zároveň nájdete priehrštie dokumentov, ktoré vnesú trochu svetla do strašidelnej tmy v okolí Bright Falls, kde sa odohráva Wakeov príbeh.

Ak ste však pôvodnú hru Control zatiaľ nehrali a chcete o nej vedieť viac, neváhajte si prečítať recenziu od kolegu Filipa Němca. Poďme sa teraz venovať tomu, prečo by Control Ultimate Edition mohla zaujímať aj hráčov, ktorí už poschodia Federal Bureau of Control preskúmali.

Control Ultimate Edition Graphics Mode

Opatrné prechádzanie ponurými chodbami aj svižná akcia vyzerajú vďaka next-gen upgradu Control Ultimate Edition naozaj skvele.

Zdroj: vlastný

Snímkovanie alebo ray tracing?


Mnohí hráči obľubujúci technické aspekty hier, určite starostlivo sledujú, aký výkon dokážu z útrob svojej novej konzoly vytlačiť. Všeobecne sa dá povedať, že sa ich pozornosť obracia na hladký chod titulov a grafické kúzla, ktoré by mali ohromiť naše estetické potreby. Control Ultimate Edition uspokojí oba tábory, ale iba každý zvlášť. V tzv. Performance režime si užijete želateľných 60 snímok za sekundu, vďaka čomu sa vám obraz nezasekne ani počas tých najdivokejších prestreliek a máte celú akciu plne pod kontrolou. Ak však holdujete vizuálnemu pozlátku, tak by ste mali zvoliť režim Graphics s najlepšou grafikou a ray tracingom vykúpenými iba 30 fps.

Aby som mohol poctivo posúdiť obe verzie zobrazenia, skúsil som prvú hodinu hry so 60 snímkami za sekundu a následne s ray tracingom a za seba môžem vyhlásiť jednoznačného víťaza. Vzhľadom na to, že Control Ultimate Edition nie je klasická strieľačka z pohľadu prvej osoby, akcia plná paranormálnych javov je relatívne benevolentná k chybám a nejde tak o každú milisekundu ako v kompetitívnych strieľačkách, ochotne som oželel vyššie snímkovanie v prospech grafiky. Efekty ray tracingu a high end grafiky mi totiž slabších 30 fps bohato vynahradili.

Control Ultimate Edition; gameplay: podlaha Control Ultimate Edition; gameplay: ray-tracing

Odrazy, odlesky a ďalšie grafické efekty vás vtiahnu do hrania Control Ultimate Edition bez väčšej námahy. Niektoré detaily až hraničia s obsesiou vývojárov.

Zdroj: vlastný

Už pôvodné Control s až psychadelickými efektmi pri likvidácii posadnutých nepriateľov a pocitu totálnej deštrukcie vďaka telekinéze hlavnej hrdinky dokázalo prikovať môj zrak k dianiu na obrazovke, ale teraz som veľakrát so zatajeným dychom sledoval, čo všetko dokázali v útrobách štúdia Remedy vyžmýkať zo svojho enginu. Tvorcovia šli až do takých detailov ako šmuhy na podlahe po mope môjho obľúbeného upratovača Ahtiho, čo posúva celý audiovizuálny zážitok na novú úroveň. V tomto ohľade sa next-gen upgrade pre Control Ultimate Edition skutočne vydaril a mohol by sa prezentovať ako jeden z príkladných vylepšení určených pre PS5 a Xbox Series X/S. 

Control Ultimate Edition; gameplay: Ahti

Tajomný upratovač Ahti patrí vďaka svojim fínskym nadávkam medzi najvýraznejšie postavy Control Ultimate Edition. Ray tracing dodáva videosekvenciám obrovskú porciu filmovosti.

Zdroj: vlastný

Ponuka, ktorá sa neodmieta


Mnohí z vás teraz určite uvažujú, či sa im Control Ultimate Edition oplatí zaobstarať. Veď za konečnú verziu viac ako dva roky starej hry ste museli dať skoro 40 eur. Lenže v tomto smere vám idú naproti predplatiteľské služby ako Microsoftu, tak aj od Sony. Ak ste členom služby Xbox Game Pass Ultimate, next-gen verziu Control získate so zľavou okolo 10 eur. S ešte lepšou ponukou prichádza stajňa PlayStation, pretože v rámci PS Plus vychádza Control Ultimate Edition zadarmo ako jedna z februárových hier. Predovšetkým pre vlastníkov PlayStation 5 by bol hriech návštevu Federal Bureau of Control vynechať. Control Ultimate Edition s next-gen upgradom vychádza 2. februára 2021 pre PS5 a Xbox Series X/S, pre PC, PS4 a Xbox One už vyšiel 27. augusta minulého roka.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS5 verziu hry. Kópiu poskytol distribútor HYPE/Hypermax.

• Zdroje: Vlastné; Remedy

Jakub Němec

Jakub Němec

Hranie počítačových a doskových hier patrí k môjmu životnému štýlu už viac ako dvadsať rokov, pretože ma baví preskúmavať nápadité príbehy a svety, ktoré môžem sám ovplyvniť, prípadne sa rád zabavím v športových a pretekárskych tituloch. O svojich dojmoch z návštev týchto fantazijných miest neobmedzených možností píšem s rôzne dlhými prestávkami cez trinásť rokov, z toho posledné tri roky pre Alza Magazín.

Obsah recenzie Control (PS4 Pro)

  1. Skvelý príbeh plný tajomstiev
  2. Nech ťa sila sprevádza, Jesse
  3. Control vyniká skvelou hrateľnosťou
  4. Dom úradu skrýva nejedno tajomstvo
  5. To najlepšie z Remedy
  6. Recenzia Control: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Control PC

Skvelý príbeh plný tajomstiev

• Recenzia: 30. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Autori zo štúdia Remedy patria ku stáliciam herného sveta, hoci však tvoria podarené hry, neprestávajú byť malým a mnohokrát podceňovaným štúdiom. Legendárny Max Payne so spomaľovaním času, napínavý Alan Wake ba dokonca aj diskutabilná Xbox One exkluzivita Quantum Break. Tými všetkými sa Control inšpiruje a mnohokrát sa nezdráha brať inčpiráciu plným priehrštím, nemám však pocit, že by Remedy vykrádali sami seba. Naopak sa im podarilo vytvoriť vynikajúci mix, ktorý si z ich predchádzajúcich titulov berie to najlepšie, a hneď na začiatku recenzie sa nebojím nadhodiť myšlienku, že Control je najlepšou hrou štúdia.

Control; screenshot: schody

Dom, v ktorom sa Control odohráva, nie je úplne obyčajnou budovou, a všetky jeho zvláštnosti vás budú neustále udivovať.

Príbehovo Control inšpiroval duchársky Alan Wake (autori dokonca priznali, že oba tituly sa odohrávajú v rovnakom univerze), ale inak sa ničomu známemu nepodobá. Hlavná hrdinka Jesse už roky pátra po svojom zmiznutom bratovi Dylanovi, a zdanlivá náhoda ju zavedie až na akési ministerstvo paranormálnych aktivít, kde sa súhrou náhod stane jeho riaditeľkou. S novými povinnosťami riaditeľky prídu aj nadprirodzené schopnosti či tvar meniaca zbraň. Jesse však postupne zisťuje, že nič z toho nebola náhoda, a jej úloha v tejto story je už dlho predurčená. Príbeh vám až do samotného konca predhadzuje zaujímavé zvraty a nikde sa nepotkne ani nespomaľuje.

Nech ťa sila sprevádza, Jesse

Naopak hrateľnosť sa priblížila k pôvodným dielam Max Payna, legendárny bullet time tu však nahrádzajú magické schopnosti hlavnej hrdinky, ktoré pôsobia zábavným a sviežim dojmom. Základom je schopnosť telekinézy, teda možnosť na diaľku ovládať predmety, a ako majster Jedi ich hádzať po protivníkoch. Tu sa mi vybavili spomienky najmä na Force Unleashed, ale autori zašli v drobných detailoch ešte ďalej. Hodené predmety skvele interagujú s okolím aj nepriateľmi, a celkový pocit zušľachťuje tiež čiastočne zničiteľné prostredie. Keď totiž Jesse nemá po ruke kancelársky stôl či hasiaci prístroj, vytrhne zo steny kus betónu a hodí ho po nepriateľovi.

Control; gameplay: zbran Control; gameplay: telekineze Control; gameplay: levitace

Tvary meniaca zbraň, telekinéza alebo levitácia. To je stručný základ arzenálu, ktorý vám dá Control k dispozícii a museli by ste byť naozaj veľmi nároční, keby vám toto trio neprinieslo vynikajúcu akčnú zábavu.

Nadprirodzený arzenál potom dopĺňa štít vytvorený taktiež z okolitého haraburdia a schopnosť levitácie, ktorá sa hodí nielen v boji, ale tiež pri riešení priestorových puzzle a environmentálnych hádaniek. Už vcelku dobrovoľným doplnkom je potom krátkodobé ovládnutie niektorých protivníkov a ďalšie schopnosti, ktoré nie sú tak veľmi dôležité, ale dajú sa vylepšiť na veľmi zaujímavú úroveň. Okrem toho potom máte k dispozícii tvar meniacu zbraň, ktorú možno pretvoriť z obyčajnej pištole na samopal, brokovnicu či akúsi ostreľovaciu pušku a aj jej používanie je veľmi zábavné.

Najviac pritom musím oceniť fakt, že všetky zložky hrateľnosti sú skvele vyvážené, a hra vás núti používať ako telekinézu, tak aj klasickú streľbu, pretože všetko potrebuje nejaký čas na dobitie energie, a rôzni protivníci vyžadujú odlišné prístupy. Na tému vyváženosti ale musím spomenúť občas veľmi zložité hádanky, pri ktorých stačí prehliadnuť nejakú drobnosť a zaseknete sa na dobrú polhodinku. Mne osobne potom prekážal tiež fakt, že získanie niekoľkých schopností je podmienené absolvovaním vedľajších misií. Hra vás však na to nijak neupozorní, takže ak sa ako veľa hráčov chystáte na vedľajšie úlohy až po dohraní príbehu, v podstate tým prídete o veľkú časť zábavy.

Control; gameplay: nepřátelé Control; gameplay: kontrolné bod

Obr. 1 Jeden z kontrolných bodov pred jeho vyčistením. Obr. 2 A teraz z rovnakého miesta po kompletnej očiste.

Control vyniká skvelou hrateľnosťou

Súboje svojimi efektmi výrazne pripomínajú strety v Quantum Break, ale inak ich svojou kvalitou výrazne prevyšujú. Mohol by som tu spísať rad zážitkov, ale za tisíce slov vydá jednoduché konštatovanie, že aj po dohraní hry, ktoré mi zabralo približne 14 hodín, sa rád vraciam späť a cielene vyhľadávam akékoľvek strety. Súbojový systém je totiž neuveriteľne zábavný a pohlcujúci. Podobne pohlcujúci je aj samotný dom ministerstva. Ten skrýva mnohé tajomstvá a tiež nemalé nebezpečenstvá, preto je opatrený kontrolnými bodmi, ktoré po obsadení slúžia ako checkpointy.

Autori sa očividne inšpirovali žánrom metroidvania a tiež Souls hier, obťažnosť je totiž nastavená veľmi vysoko a najmä zo začiatku, keď ešte nemáte všetky schopnosti, vás často nepekne vytrestá. Zo soulsoviek si potom Control berie aj veľmi riedke osadenie domu spomínanými kontrolnými bodmi, takže keď zomriete, čo pri vysoko nastavenej obťažnosti nie je príliš ťažké, čaká vás časté opakovanie dlhých pasáží, čo mne osobne dosť vadilo. Chápem, že autori nastavili obťažnosť a level dizajn práve podľa Souls hier, ale ja vnímam Control predsa len ako klasickú príbehovú a tiež priamočiaru adventúru, a opakovanie stále tých rovnakých pasáží mňa naozaj iritovalo.

Control – ukážka fyziky a súboja I Alza Magazín (gameplay)

Zábavnosť súbojom dodáva aj veľmi dobrá úroveň fyziky. Tak dobrá, že sa dá pohrať len s ňou, keď vás ale pri tom prekvapí nepriateľ, je potrebné tasiť kolty.

Vplyv metroidvania štýlu potom pocítite v momentoch, kedy vám niektoré časti domu zostanú zatiaľ uzamknuté a až neskôr k nim dostanete prístup vďaka novým schopnostiam alebo vývoju v príbehu. Hoci Control stojí najmä na lineárnom rozprávaní, vracanie sa na už známe miesta je zvládnuté veľmi dobre. Väčšinou totiž ide napríklad o chýbajúcu bezpečnostnú previerku, ktorú postupne získavate, takže dočasné uzamknutie niektorých dverí dáva aj logiku. Tajomný a meniaci sa dom ministerstva navyše tento štýl vyložene podporuje. Je preto škoda, že autori vôbec nezvládli prácu s mapou. Tá veľmi zle rozlišuje jednotlivé poschodia, a orientácia podľa nej je tak obtiažna. Situáciu potom nezlepšuje ani problém s jej načítaním, kedy sa niektoré oblasti ani nezobrazia.

Dom úradu skrýva nejedno tajomstvo

Veľmi zle zvládnutej mapy je naozaj škoda, pretože inak je vysokopodlažná budova, ktorá je tak tajomná, že ju ľudia na ulici vôbec neregistrujú, doslova dychberúca. Po napadnutí záhadnou silou Hiss sa dokonca menia jej tvary a podozrievam tu autorov, že sa stále dookola pozerali na film Inception. Toľkokrát totiž budete popierať gravitáciu či ďalšie fyzikálne zákony, a hoci sa hra rozhodne nesnaží všetky nadprirodzené javy racionálne vysvetliť, ministerstvo ako také pôsobí až nečakane skutočným, skoro by som povedal až obyčajným dojmom.

Control; gameplay: chodba Control; gameplay: důl Control; gameplay: kancelář

Zaberie vám pekných pár hodín, než vôbec pochopíte, čo sa v tomto šialenom dome vlastne deje a po dohraní hry si rovnako položíte otázku: „Naozaj som to pochopil?“

S tým súvisí aj vizuálna stránka hry, útroby celého domu sú totiž vyhotovené v odtieňoch sivej a len občas uvidíte nejaký zelenajúci sa kvet. Naozaj by sa mi chcelo skoro povedať, že dom vyzerá obyčajne, ale tým by som urazil vizuálne spracovanie, ktoré je perfektné. Betónová sterilita domu ešte viac vyniká vďaka takmer fotorealistickým textúram, a tie naopak dopĺňajú fantastické časticové efekty vybuchujúcich či inak umierajúcich nepriateľov. Na PC s technológiou RTX musí vyzerať Control priamo úchvatne.

Po vizuálnej stránke sa dajú kritizovať iba tváre postáv. Z počiatku som si myslel, že sú zámerne pokrivené, a autori sa tým snažia naznačiť, že vedľajšie charaktery niečo skrývajú. Neskôr mi ale došlo, že sú jednoducho len zlé. Nie je to žiadny problém, ale na inak takmer dokonalom vizuálnom dojme pôsobia ako päsť na oko. V tomto prípade doslova. Naopak jednoznačnú pochvalu si zaslúži skvelý soundtrack a celková vizuálna prezentácia v cutscénách či načítacích obrazovkách.

Control; gameplay: vestibul Control; gameplay: hiss Control; gameplay: mrtvola

Vizuálna stránka hry je veľmi osobitá. Sterilné prostredie úradu sa mieša s krvavo červenými miestnosťami, a súboje navyše sprevádzajú spŕšky špeciálnych efektov.

To najlepšie z Remedy

Control je podľa mňa zlaté vajce štúdia Remedy. Ten úspech, na ktorý štúdio roky čakalo. O to viac ma potom mrzia spomínané nedostatky, ako je veľmi zle zvládnutá mapa. Z môjho pohľadu neprimerane vysoká obťažnosť je potom vecou individuálnou, k tomuto štýlu hry by mi však pasovalo buďto viac checkpointov, alebo možnosť nastaviť si obťažnosť, čo by bolo podľa môjho riešenie absolútne najlepšie. Výsledný obraz nevylepšia ani občasné technické problémy, ako je zasekávanie hry po dokončení questu a občasné poklesy snímkovania.

Control; screenshot: obraz

V momente, keď sa z ničoho nič objavíte v obrazárni predstavujúcej predchádzajúceho riaditeľa úradu, začnete mať pocit, že tu nie je niečo v poriadku.

Napriek tomu stále platí, že ide o najlepší počin štúdia, a ak mu odpustíte niektoré neduhy, vtiahne vás vynikajúcim príbehom, tajomným domom a najmä skvelou hrateľnosťou, ktorej som sa ešte neprejedol. Všetko potom okořeňuje nenásilný RPG systém na vylepšovanie postavy, schopností aj zbraní a ďalšie prvky, ktoré vás nútia želať si, aby raz vzniklo čosi ako Control 2. A pretože ide o veľmi vydarený titul, verím, že pri jednom dieli rozhodne nezostaneme.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia Control: záverečné hodnotenie

        Hodnotenie 84 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
89 %
Audiovizuálne spracovanie
95 %
Znovu hrateľnosť
75 %
Control; recenzia

Klady

  • Dobre napísaný príbeh
  • Nadprirodzené schopností
  • Veľmi zábavný súbojový systém
  • Postupné objavovanie domu v metroidvania štýle
  • Skvelé vizuálne spracovanie a hudba

Zápory

  • Ďalšie schopnosti ako odmeny za vedľajšie misie
  • Veľakrát veľmi ťažké puzzle
  • Fixná obťažnosť spolu s malým množstvom checkpointov
  • Drobné technické problémy
Filip Němec

Filip Němec

Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.

HW nároky pre Control Ultimate Edition PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 (64-bit) Windows 10 (64-bit)
Procesor Intel Core i5-4690/AMD FX 4350 Intel Core i5-7600K/AMD Ryzen 5 1600X
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 780/AMD Radeon R9 280X NVIDIA GeForce GTX 1660/1060/AMD Radeon RX 580 AMD | Pro ray-tracing: GeForce RTX 2060
DirectX DirectX 11 DirectX 12
Operačná pamäť 8 GB 16 GB
Pevný disk 42 GB 42 GB

• Zdroj: Steam (1. 2. 2021)

S akým herným PC na Control?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základná zostava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimálna zostava:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

Zostava pre náročných:

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

i Mohlo by vás zaujímať

Čo sme o Control napísali skôr

Control – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Control neodhalil príbeh ani na Gamescome
  2. Rýchla a dynamická hrateľnosť je prednosťou Control
  3. Bullet time? Nie, vďaka.
  4. Mozog potrápia priestorové puzzle a hádanky
  5. Najlepšia hra Gamescomu?
  6. HW nároky pre Control PC

Control neodhalil príbeh ani na Gamescome

• Dojmy z GC 2019: 28. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Na Gamescome 2019 som hral naozaj veľa veľkých hier, za ktorými stoja slávne štúdiá, a výdavky na marketing sa šplhajú až do stoviek miliónov dolárov. Vedľa toho všetkého ale stojí nenápadná akčná adventúra Control od fínskeho štúdia Remedy, ktorú som v poslednom videoblogu z Gamescomu pasoval do úlohy najlepšej hry výstavy. Tvrdenie je to z mojej strany odvážne, pretože o Control, v čase písania tohto článku, stále nevieme veľa (aj keď prvé recenzie sa už objavujú). Veľkorysá hrateľná ukážka mi toho síce predstavila veľa, ale čo sa príbehu týka, bola hra tajomnejšia než hrad v Karpatoch. Mohol za to ale tiež fakt, že som dostal do rúk úvodnú časť hry, kde sa Jesse ešte len zžíva so svojou novou úlohou riaditeľky a objavuje ako útroby úradu, tak aj jeho zamestnancov a tajomné zákonitosti.

Control; screenshot: príbeh

Napínavé akčné pasáže sú vystriedané pokojnejšími okamihmi, kde sa čas od času porozprávate s niektorou z NPC, väčšinou ale čriepky príbehu budete zbierať sami prostredníctvom všemožne pohodených dokumentov či rôznych nahrávok.

Práve v tomto ohľade hra pripomína tituly, ako Alan Wake, ktoré sa hrajú s našou predstavivosťou a nepovedia nám nikdy viac, ako sami uznajú za vhodné a držia tak napätie na úrovní hraničiacej so znášanlivosťou. Pochopil som, že nie všetko, čo sa zdá byť jasné a dané, také v skutočnosti je, čo dokazuje napríklad v mnohých traileroch predstavený upratovač, ktorý podľa mňa rozhodne nebude len ten chlapík, čo raz za týždeň umyje podlahu. Či už ide o hry Max Payne, Alan Wake a či Quantum Break, vždy som si príbeh užil a verím, že ani tentoraz autori nešliapli vyložene vedľa.

Rýchla a dynamická hrateľnosť je prednosťou Control

Poďme sa ale pozrieť na hrateľnosť, ktorú som mal možnosť spoznať vcelku podrobne. Jesse síce svoje schopnosti ešte len objavovala, ale aj tak som si hranie náramne užil. Control je na prvý pohľad klasická akčná adventúra pripomínajúca práve Max Payna orezaného o bullet time, porciu originality však dodávajú magické schopnosti hlavnej hrdinky. Práve tie hrateľnosť kombinujú s pocitom, ktorý mi okamžite pripomenul hranie Force Unleashed. Telekinetické schopnosti sú zvládnuté na jednotku, a to vo všetkých smeroch. Všade okolo vás sa nachádzajú stohy harabúrd, ktoré môžete kedykoľvek hodiť proti nepriateľovi a aj keby ste náhodou už všetko rozmlátili, Jesse dokáže vždy vytrhnúť kus betónu z podlahy.

Pocit z vrhania objektov je potom priamo omamný, a paralela práve s Force Unsleashed je asi najbližšie prirovnanie, ktoré mi napadá. Skrátka a dobre, cítite sa pritom neuveriteľne mocne a podobný pocit som zažíval aj pri štíte, ktorý takisto vytvoríte z bežného inventára úradu na vyšetrovanie zvláštnych úkazov. Stoličky, šanóny alebo betónové stĺpy. Vznášajúce sa objekty navyše pôsobia veľmi prirodzene, a ak s nimi narazíte napríklad do nejakej prekážky, šikovne ju oboplávajú. Fyzika hry je bezpochyby na vysokej úrovni.

Control; gameplay: výbušný barel Control; gameplay: zbraň

Streľba zo zbraní je síce tiež zábavná, hádzanie najrôznejších objektov všade okolo seba vás ale len tak neomrzí.

Bullet time? Nie, vďaka.

Magické schopnosti ma zaujali už z gameplay videí a ich zábavné používanie aj deštrukčné schopnosti som si pri hraní potvrdil. Z čoho som mal naopak od začiatku strach, bola nevyváženosť s ďalším arzenálom, ktorý v podstate tvorí jedna univerzálna zbraň. Tá dokáže meniť svoj charakter podľa toho, ako sa majiteľovi zapáči a od klasickej pištole sa postupne dostaneme k revolveru či dokonca brokovnici s mnohými rôznymi modifikáciami. S potešením som však veľmi rýchlo zistil, že vybalansovanie palnej zbrane a telekinetických schopností je prevedené veľmi citlivo a obe možnosti tak striedate podľa toho, čo sa vám aktuálne najviac hodí vo vzniknutej situácii.

Zbraň sama o sebe je ničivá viac než dosť, ale rozhodne si iba s ňou nevystačíte. Takáto hodená stolička dokáže protivníka vyviesť z rovnováhy a dorazenie zbraňou už je hračka, na väčšie skupinky je potom vhodné hodiť nejaký generátor plný benzínu či výbušnú fľašu. Náboje do zbrane sa navyše dobíjajú postupne, nemeníte zásobníky ani ich nezbierate. Takže skombinovanie schopností je nielen zábavné, ale aj nutné.

Control RTX On 4K Gameplay Walkthrough (Cerealkillerz)

Akčná adventúra Control je jednou z hier, na ktorej Nvidia prezentuje svoju novú ray traicing technológiu. Tú si na konzolách síce neužijeme, aj tak ale na PS4 Pro vyzerá Control nádherne.

Mozog potrápia priestorové puzzle a hádanky

Svoje miesto v hrateľnosti nájdu tiež priestorové puzzle a hádanky, ktorých som si pravdupovediac nevyskúšal príliš veľa, ale podľa slov autorov budú hrať významnú úlohu. Hoci tak Control z počiatku nepôsobí, úrad sa vám bude v metroidvania štýle postupne otvárať, a práve odomykanie nových schopnosti, ktoré umožnia riešiť skôr neriešiteľné problémy, vám umožní vstup do nových oblastí. V mojej ukážke sa hra obmedzila na jednoduché využívanie telekinézy na pohyb predmetov v priestore, pravdepodobne ale dôjde aj na akési parkourové minihry, ku ktorým tvary meniace sa prostredie úradu priamo nabáda.

Sympatické na Control je tiež to, že sa v podstate na žiadny „trojáčkový“ titul nehrá. Autori otvorene priznávajú, že nepracujú na veľkom-blockbusteri, ale skôr chcú vytvoriť precízne uzavretý zážitok vysokých kvalít. Možno aj vďaka tomu si môžu dovoliť vykašľať sa na mainstreamové vedenie hráča za ručičku. Do úlohy Jesse sa totiž vcítite aj vďaka tomu, že prostredie úradu bude pre vás rovnako cudzie ako pre ňu, a cestu nebudú uľahčovať vyznačené checkpointy na mape. Ak teda budete hľadať údržbára, najskôr bude vhodné smerovať niekam do nižších poschodí plných upratovacích prostriedkov a starých metiel.

Control; screenshot: nadprirodzeno

Nestáva sa vždy, že by som sa v rámci novej hry tešil ako na hrateľnosť, tak aj na príbeh. Control však v oboch prípadoch ponúka zaujímavý prísľub.

Neskôr som tiež ocenil radu jedného z vývojárov, ktorú som pôvodne s odfrknutím kovaného hráča prijal ako miernu urážku môjho hráčskeho umu, ale neskôr som ju riadne ocenil. Rada „Keď nebudete vedieť kam, sledujte cedule,“ totiž nakoniec začala dávať celkom zmysel. Control je síce hra plná nadprirodzena, ale logické uvažovanie a chladný úradnícky zmysel pre detail jej tiež nie sú cudzie.

Najlepšia hra Gamescomu?

Osobne cítim za hráčsku obec mierny dlh práve voči Control, hra totiž nie je v herných kuloároch príliš ospevovaná, a ja som sa pritom pri jej hraní skvele bavil. Ak vás oslovili predchádzajúce hry štúdia, pravdepodobne budete priasť blahom. Najbližšie by som ju prirovnal ku Quantum Break, s ktorým Control zdieľa aj grafický engine a vizuálnych aj funkčných podobností tu uvidíte najviac. Nemám ale pocit, že by Control na predchádzajúcich hrách štúdia nejako parazitoval.

Môže sa stať, že po dlhšom hraní sa stane súbojový systém nudným, že sterilné prostredie úradu neponúkne nové výzvy, a nutnosť vracať sa na už objavené miesta sa k príbehu nebude hodiť. Práve hrateľná ukážka Control na mňa ale zanechala najväčší dojem, a to som hral v podstate zaručené lahôdky, ako je Doom Eternal alebo napríklad Borderlands 3. Či sa moje predikcie naplnia, zistíte v recenzii, ktorú už pripravujeme.

Control; screenshot: úrad

Čo sa v tomto podivnom úrade deje zistíme už 27. augusta, kedy Control vychádza na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Vlastné (Gamescom 2019)

Filip Němec

Filip Němec

Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.



Control – Novinky

  1. (2. 8. 2019) Control sa pripomína príbehovým trailerom
  2. (6. 6. 2019) Prvé dojmy z hrania adventúry Control sú veľmi pozitívne
  3. (28. 3. 2019) Control má dátum vydania a nový gameplay trailer
  4. (23. 6. 2018) Control v prvých gameplay záberoch a nové informácie
  5. (13. 6. 2018) Remedy Entertainment na E3 2018 oznámili akčnú adventúru Control
  6. HW nároky pre Control PC

Control sa pripomína príbehovým trailerom

• Novinka: 2. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Autori o necelý mesiac vychádzajúcej akčnej adventúry Control si pripravili príbehový trailer, ktorý dôrazne podporuje už tak veľmi tajomné vyznenie hry, ak sa ale naozaj snažili priblížiť príbeh, príliš sa im to nepodarilo. Nie, že by trailer dosahoval až tak mätúce kvality ako tie na Death Stranding, rozprávanie poblázneného väzňa nám ale mnoho nepovedalo. Isté je len to, že Jesse, ako novozvolená riaditeľka úradu na vyšetrovanie tajomných úkazov, bude neustále v nebezpečenstve.

Control – príbehový trailer

Podarilo sa vám z trailera zistiť o príbehu niečo nové? Dajte nám vedieť v komentároch, my z neho totiž múdri príliš nie sme.

Tajomným nádychom trailera sa pripomína detektívny Alan Wake, ponurosť a občasné noirové prvky u mňa zase vyvolávajú spomienky na Maxa Payna, a sám autor hry Sam Lake sa netají inšpiráciou oboma spomínanými titulmi, ktorých je tiež autorom. Hoci možno nájsť veľa spoločných prvkov, nepôsobí Control ako vyložená kópia. V Remedy si skrátka len potrpia na tajomno a duchárčiny. Ako sa Jesse bude dariť v novej pracovnej úlohe, sa dozvieme 27. augusta, kedy Control vychádza na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: YouTube



Prvé dojmy z hrania adventúry Control sú veľmi pozitívne

• Novinka: 6. 6. 2019 • Autor: Filip Němec

Vydanie tajomnej adventúry Control je naplánované na 27. augusta, a hrateľná ukážka na E3 2019 v Los Angeles je prakticky istotou. V Remedy však nehodlali čakať a usporiadali pre vybraných novinárov pre-E3 event, kde si mohli vyskúšať hodinu z úvodnej časti hry. Aké sú reakcie? Vo všeobecnosti nadšené. V ukážke sa hlavná hrdinka Jesse ocitá v ústredí úradu pre nadprirodzené javy, ktorému nikto nepovie inak ako The Old House. Tam hľadá svojho brata zajatého predchádzajúcim riaditeľom úradu za podivných okolností a práve v ten moment začína podľa novinárov čosi, čo opisujú ako interdimenzionálne peklo.

Control; screenshot: výbuch

Demoverzia okrem iného jasne ukázala, že Control bude krásnou hrou. Koniec koncov už v predchádzajúcej novinke ste si mohli prečítať, že Nvidia používa na propagáciu technológie GeForce Ray Tracing práve pripravovanú adventúru štúdia Remedy.

Predchádzajúci riaditeľ je mŕtvy, Jesse nachádza tajomnú, tvar meniacu zbraň a práve tá rozhodne, že to bude práve Jesse, kto sa stane novým riaditeľom úradu. Základná zápletka sa ale nebude sústreďovať len na to, ako sa hlavná hrdinka pobije so svojou novou úlohou riaditeľky. Celá budova je v podstate hore nohami (niekedy obrazne, inokedy doslova), a tak pôjde skôr o to zistiť, čo sa vlastne vôbec deje a nechcené nadobudnutie pozície riaditeľky je v podstate len veľmi príjemnou vedľajšou linkou ponúkajúcou zaujímavé problémy pre hlavnú postavu. A niečo mi hovorí, že nudné papierovanie to rozhodne nebude.

Dostať stolom cez chrbát je horšie ako guľka medzi oči

Magazín Rock Paper Shotgun pripomína, že Control nemožno hrať ako kryciu strieľačku, hoci k tomu môže hra trochu povzbudzovať, pretože hrateľnosť je veľmi vyzývavá a nič nedáva zadarmo. Zároveň zmieňuje, že zbraň, ktorú Jesse dostane, je jediná použiteľná strelná zbraň v hre, nikto už však netvrdí, že by malý počet zbraní mal byť záporom. Negatívne sa o zbrani nezmieňujú ani dojmy z hrania servera ShackNews, zaujímavým poznatkom je však to, že jej palebná sila nie je nijako ohromujúca, a telekinetické schopnosti sú podstate zaujímavejšie a tiež ničivejšie.

Novinári mali možnosť vyskúšať si úvodnú pasáž hry, kde sa Jesse určite nepredviedla v plnej paráde, ale hádzanie všemožných objektov na protivníkov je vraj veľmi zábavné a tiež dostatočne variabilné. Vo výsledku totiž nejde len o vrhanie nábytku, ale tiež podstatne ničivejšie útoky, ako je premiestňovanie plameňa k horľavým predmetom a podobne. V útrobách úradu je ale rovnako možné nájsť veľké množstvo modifikácií pre hlavnú zbraň, ktorá sa netýkajú iba množstva nábojov alebo poškodenia. Pravdepodobne tak pôjde o rovnocenného pomocníka v boji.

Control; screenshot: zbrane, modifikace

Je pravdou, že z gameplay záberov zatiaľ nepôsobí hlavná zbraň nijako záživné, široká ponuka modifikácií však vyzerá vcelku lákavo.

Dojmy z hrania akcentujú tiež tajomnú stránku hry, ktorá je zrejmá vraj už zo samotného začiatku. Veľa vecí sa deje náhodne a z nevysvetliteľných dôvodov, Jesse je navyše v úplne novom prostredí, ktorému vôbec nerozumie, a jej pozícia riaditeľky nie je vždy výhodou. Často síce narazíte na personál úradu, ktorý by sa vám mal podriadiť, ale aj „tí dobrí“ sú teraz pod vplyvom akejsi temnej sily. Veľakrát abstraktné stvárnenie nepriateľov a ich schopností im navyše umožňuje prechádzať stenami či sa zhmotňovať vyložene odnikiaľ, takže je potrebné byť neustále pripravený na to, že na vás môže nepriateľ zaútočiť doslova odkiaľkoľvek.

Control; screenshot: upratovač

Je zaujímavé, že zdanlivo nenápadná, ale tajomná postava upratovača zaujala hneď niekoľkých novinárov nezávisle na sebe. Redaktorka servera Rock Paper Shotgun si myslí, že upratovač je v skutočnosti vládcom alebo akýmsi bohom celej budovy či rovno aj celého herného sveta a len pozoruje, ako sa ostatným v jeho šachovej partii darí prekonávať pripravené prekážky.

Control máme dohrať za 15 hodín

Podľa magazínu Rock Paper Shotgun má byť hra dlhá približne 15 hodín a členiť sa má na obvyklé misie hlavné a vedľajšie, ktoré budú odhaľovať viac z pozadia príbehu. Zaujímavo vyznieva priebeh misie, v ktorej musí Jesse najskôr opraviť generátor, k cieľu ju však nevedie žiadny ukazovateľ, a tak je potrebné využiť okolité prostredie na orientáciu. A pretože úrady bývajú dobre označené (a to aj tie zaoberajúce sa nadprirodzenými javmi), je v tomto ohľade asi jasné, ako bude orientácia v celej hre prebiehať.

Control; screenshot: generátor

Je sympatické, že sa Control v niektorých ohľadoch vracia ku koreňom a nebude nás bludiskom úradu vodiť za ručičku.

Autori pritom na akcii vyhlásili, že „práca riaditeľa nie je žiadna jednorazovka“. A ak by to niekomu predsa len nebolo jasné, neskôr doplnili, že by radi z Control vytvorili celú sériu a podľa aktuálnych ohlasov k tomu majú naozaj našliapnuté. Mňa osobne nadchol fakt, že v žiadnych dojmoch z hrania, ktoré som čítal, nikto nespomenul podobnosť s predchádzajúcimi hrami štúdia. Ja totiž prvé dva diely Max Payna a najmä potom Quantum Break cítim na sto honov. Ako to celé dopadne, zistíme už 27. augusta, kedy Control vychádza na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Ars TechnicaShackNews, Rock Paper Shotgun



Control má dátum vydania a nový gameplay trailer

• Novinka: 28. 3. 2019 • Autor: Filip Němec

Keď bola na E3 2018 oznámená akčná adventúra Control, okrem iného sme sa čudovali nad tým, že do tej doby pomerne pevná spolupráca s Microsoftom je pravdepodobne na konci, najnovší titul štúdia Remedy Entertainment totiž vyjde tiež na PlayStation 4. Nakoniec to bol ale rovnako Microsoft, ktorý preflákol dátum vydania. Ten sa objavil v jeho internetovom obchode, ktorého návštevníkom bol prisľúbený 27. august ako deň, kedy si Control budú môcť konečne zaobstarať. Neskôr bol dátum potvrdený aj samotnými vývojármi, takže nezostáva nič iné než sa tešiť na koniec letných prázdnin, kedy zistíme, aké paranormálne strasti a radosti čakajú novú riaditeľku Federal Bureau of Control.

Na PC vyjde Control exkluzívne na Epic Store

Nebude to ale také jednoduché, platforma Epic Store totiž aj naďalej rozširuje svoju exkluzívnu ponuku hier. Na prebehnutej konferencii GDC oznámila hneď niekoľko titulov, ktoré vyjdú s časovou exkluzivitou prostredníctvom ich obchodu a jednou z nich je práve aj Control od fínskych autorov Alan Wake alebo Quantum Break. V tejto chvíli už nie je možné Control dohľadať ani na Microsoft Store, kde bol pôvodne dátum vydania odhalený.

Control; screenshot: Federal Bureau of Control

Podobne ako predchádzajúce hry štúdia, aj Control vsádza na zmes thrilleru, akcie a prieskumnej adventúry.

Control ukazuje moc technológie GeForce Ray Tracing

Spomínaná konferencia GDC bola pre fanúšikov Control plodná aj čo sa nových záberov týka. Tie boli vypustené v rámci Nvidia konferencie, ktorá na hre prezentovala silu technológie Ray Tracing. Tá má za úlohu realisticky simulovať svetlo a najmä jeho interakciu s najrôznejšími predmetmi a rozličnými povrchmi. V krátkom videu tak môžeme vidieť, ako sa dopadajúce svetlo pohrá s odrazom na lesknúcej sa podlahe či realistickú hru svetla a tieňov v prípade zapnutej lampičky. Okrem toho hra ukazuje aj kompletne nové zábery, v ktorých hlavná hrdinka využíva telekinézu alebo svoju multifunkčnú zbraň.

Control – Ray tracing demo (Trailer)

Hoci budova Federal Bureau of Control nie je žiadny dažďový prales či slnkom zaliate údolie, hrátky so svetlom dostávajú v prípade zapnutej technológie RTX úplne iný nádych.

Nový trailer približuje Federal Bureau of Control

Aby sme nových záberov nemali málo, autori potom vydali aj nový trailer, ktorý nešetrí tajomnou atmosférou a akčnými sekvenciami. V hlavnej úlohe je tu okrem hrdinky Jesse Fadensovej aj samotný úrad pre kontrolu nadprirodzených javov, ktorý sa stane jediným dejiskom celej hry. Kým úvod trailera prezentuje architektúru a až mystické proporcie celej budovy, čoskoro dostanú prednosť akčnejšie zábery ukazujúce celú škálu schopností ústrednej postavy. Na pár sekúnd sa tiež ukáže obrazovka s úpravou multifunkčnej zbrane, ktorú bude možné rôznymi spôsobmi modifikovať a vylepšovať.

Control – Gameplay Trailer

Tajomná atmosféra, akcia a zničiteľné prostredie. To sú hlavné prvky najnovšieho trailera.

• Zdroje: IGNPC Gamer, YouTube (Remedy Entertainment Oyj)



Control v prvých gameplay záberoch a nové informácie

• Novinka: 23. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Po oznámení akčnej hry Control sme neboli príliš múdri ohľadom toho, čo tento nový titul od fínskych vývojárov z Remedy Entertainment ponúkne. Očividná bola snáď len významná spojitosť s mechanikami z predchádzajúceho takisto nadprirodzenými situáciami nabitého titulu Quantum Break, čo je jedna z vecí, o ktorej sa autori rozhovorili v najnovšom videu. Prezentujú v ňom kratučkú ukážku z E3 dema, ktorú predstavili novinárom za zatvorenými dverami v Los Angeles. V ňom sa vývojári „priznávajú“ k tomu, že po dokončení titulov, ako Quantum Break alebo Alan Wake mali veľa nápadov, ktoré sa napríklad práve do nadprirodzenom nabitého Quantum Break nezmestili, takže aj vďaka tomu začala vznikať hra Control.

Tá je vraj produktom rovnako ako predchádzajúce tituly scenáristu Sama Lakea, ktorý do nej pretavil svoj vzťah k nadprirodzenu. Vývojári vo videu hovoria priamo o tom, že Sam Lake mal nápady, ktoré sa do Quantum Break príliš nehodili a svoje uplatnenie našli až práve v titule Control. Nám sa však zdá, že podobnosť medzi týmito dvoma hrami je pozoruhodne obrovská. Vo videu môžeme napríklad vidieť, ako hlavná hrdinka Jesse Fadens využíva s pomocou telekinézy prostredie na vytvorenie štítu či naopak hádzanie najrôznejších predmetov na protivníkov.

Control; screenshot: prostředí Control; screenshot: nepřátelé

Obrázok 1: Prostredie meniace sa ako vo filme Inception pôsobí dosť tajomne. Obrázok 2: A do toho všetkého ešte pri strope vznášajúci sa nepriatelia. Čo sa tu do čerta vlastne deje?

Čo sa týka hlavnej zápletky, poznáme len hrubú kostru. Jesse sa stáva novou veliteľkou tajného úradu bojujúceho s nadprirodzenými úkazmi a jej prvou úlohou je dostať svoju inštitúciu späť do formy, pretože je rozložená až ku koreňom. Samotná Jesse však tiež ovláda najrôznejšie schopnosti (počnúc telekinézou) a zároveň je majiteľkou špeciálnej zbrane. Zatiaľ sme z toho všetkého trošku zmätení, ale nie je sa čomu čudovať. Toto dokážu tituly od Remedy Entertainment. Control by vraj nemal byť priamo open-world, ale napriek tomu by sme mali dostať relatívne otvorený svet podnecujúci k variabilnej hrateľnosti. Dátum vydania je zatiaľ neznámy, autori samotní sa navyše tvária, že hra má ešte ďaleko k dokončeniu. Na druhej strane už ale prezentujú hrateľné ukážky, takže by sme sa mohli dočkať napríklad už v budúcom roku.



Remedy Entertainment na E3 2018 oznámili akčnú adventúru Control

• Oznámenie: 23. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Fínske štúdio Remedy Entertainment bolo doteraz spájané predovšetkým s Microsoftom, pre ktorý najskôr vytvorili skvelú akčnú adventúru Alan Wake pre Xbox 360 a PC a neskôr tiež Quantum Break, ktorý vyšiel na PC a Xbox One. Bolo tak celkom prekvapením, keď štúdio prišlo oznámiť svoju novú hru Control na konferencii PlayStation. Rovno však upozorňujeme, že nejde o žiadne nové partnerstvo. Akčná adventúra Control totiž vyjde ako na PlayStation 4, tak aj na Xbox One a PC.

Control; screenshot: hlavní postava Control; screenshot: létání

Obrázok 1: Hlavná hrdinka bude vedieť nejakým spôsobom manipulovať s časom či priestorom. Obrázok 2: Súčasťou hry bude pravdepodobne aj určitá forma lietania či vznášania sa.

O hre samotnej toho zatiaľ bohužiaľ veľa nevieme. Čo sa príbehového pozadia týka, budete pravdepodobne vedúcim tajnej agentúry v New Yorku, ktorá má za úlohu potýkať sa s neznámou hrozbou globálneho charakteru. Podľa prvých záberov pôjde o akčnú adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá je plná nadprirodzených a podivných úkazov. O tých zatiaľ absolútne nič nevieme, či už ide o hrátky so svetom ako vystrihnuté z filmu Inception či s podivne sa formujúcou zbraňou. Čo nás však zaujalo, je extrémna podobnosť práve s titulom Quantum Break, v ktorom hlavná postava tiež vedela manipulovať s časom aj priestorom a niečo na ten spôsob predvádza aj hlavná hrdinka na prvých záberoch z hrania.

3,0
Control Ultimate Edition – Xbox One
Hra na konzolu – Xbox One S/Xbox One X, Xbox Series X, krabicová verzia, žáner: akčný, – využite dynamické deštrukcie prostredia k napínavým bojovým možnostiam a ovládnite komplexné rituály, vďaka ktorým budete meniť svoje okolie. Ultimate Edition ponúka obe vydané rozšírenia The Foundation a AWE.
42,90 €
Momentálne nedostupné
Objednávací kód: MXO802
5,0
Control Ultimate Edition – PS4
Hra na konzolu – PS4/PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verzia, žáner: akčný, – využite dynamické deštrukcie prostredia k napínavým bojovým možnostiam a ovládnite komplexné rituály, vďaka ktorým budete meniť svoje okolie. Ultimate Edition ponúka obe vydané rozšírenia The Foundation a AWE.
26,90 €
Momentálne nedostupné
Objednávací kód: MSX916
Alan Wake’s American Nightmare – PC DIGITAL
Hra na PC – elektronická licencia, kľúč pre Steam, žáner: akčný, RPG, arkády a dobrodružný,
5 €
Ihneď na stiahnutie
Objednávací kód: MVE005117
Vytlačiť
P-DC1-WEB18
Zavoláme Vám a odborne poradime
+421 2 5710 1800
Otázka na objednávku
Otázka na tovar
Prosím, zadajte svoj telefón:
Zavolajte mi
Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií