Alza vlani zarobila 1,75 miliárd eur

Praha, 16. februára 2022 – Alza.cz dnes oznámila hospodárske výsledky minulého roka. Najväčší český e-shop vlani dosiahol obrat takmer 1,75 miliárd eur a rástol o 20 %. Za rok obslúžil 5,25 milióna zákazníkov, pre ktorých vybavil 17,9 milióna objednávok. Firma zúročila celoročný záber na kvalitu poskytovaných služieb, rozvoj vlastných značiek, masívne investície do budovania otvorenej platformy AlzaBoxov a posilňovania prítomnosti na zahraničných trhoch.


Alza.cz uzavrela minulý rok podľa predbežných výsledkov s obratom vo výške 1,75 miliárdy eur. To predstavuje 20 % medziročný rast, kedy e-shop zvýšil svoj celkový obrat za všetky trhy o 295 miliónov eur.


„Celý rok sme sa v súlade s našou misiou sústredili na to, aby sme ešte viac skvalitnili zákaznícke služby, a to vo všetkých oblastiach nášho pôsobenia,“ hovorí Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz. Znamenalo to aj rast interných tímov, a to ako ich rozšírenie, tak vzdelávanie a rozvoj existujúcich zamestnancov. Ich počet v minulom roku dosiahol vďaka 800 nováčikom takmer štyritisíc. Práve možnosť osobného rastu a zapojenia do inovatívnych projektov podložená stabilitou spoločnosti patrí medzi dôvody, ktoré každoročne vedú k jej umiestneniu na popredných miestach v zamestnávateľských prieskumoch.


„Našou ambíciou je neustále posúvať očakávania zamestnancov aj zákazníkov, a potom ich naplniť. Preto sme naprieč všetkými tímami zavádzali zmeny vedúce napríklad k skráteniu času dodania objednávky o 5 hodín,“ dodáva Havryluk. To sa Alze podarilo aj pri rastúcom počte zákazníkov, ktorých na e-shope vlani nakúpilo 5,25 milióna, a počtu objednávok, ktorý sa zvýšil o 27 % na 17,9 milióna.



„Dôveru zákazníkov ilustruje dlhodobo rastúci podiel objednávok platených kartou online na e-shope. Už druhý rok sa jedná o najčastejšiu platobnú metódu so 47 % podielom,“ uvádza Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.cz a dodáva: „Zákazníkom vychádzame v ústrety aj pred samotným nákupom. Napríklad ako jediní transparentne uvádzame, ako je daný produkt reklamovaný. Veríme, že vďaka otvorenému zdieľaniu informácií sa dôvera v náš e-shop ďalej posilní.“


Zákazníci veria aj privátnym značkám spoločnosti, ktoré už okrem elektroniky ponúkajú napríklad domáce potreby, sušené plody alebo vybavenie na voľný čas. Firma ich vo svojom portfóliu ponúka už 18 a ich predaj sa v minulom roku zdvojnásobili.


Rok 2021 je možné označiť za rok AlzaBoxov. Alza ich počet viac ako zdvojnásobila a v ČR, SR a Maďarsku ich prevádzkuje takmer 1 800. AlzaBoxy výrazne prispeli k zrýchleniu dodania tovaru a ich prínos sa najvýraznejšie prejavil v predvianočnej sezóne. Posledný týždeň pred Vianocami ich zákazníci zvolili na doručenie 43 % objednávok. Za celý rok ich vyskúšali vyše 2 milióny zákazníkov, ktoré si z nich vyzdvihli 13 miliónov kusov tovaru.


K výraznému rastu spoločnosti prispelo posilnenie zahraničných aktivít. Európsky biznis Alzy, mimo SR a ČR, za minulý rok vyrástol o 36 % a za posledné dva roky sa jeho obrat zdvojnásobil. Napríklad tržby v Nemecku sa viac ako strojnásobili a Alza.de sa stala najrýchlejšie rastúcim e-shopom s elektronikou na tamojšom trhu[1].



Rekordy roka

Za minulý rok prekonalo 19 tovarových segmentov miliardový obrat. Novo sa medzi ne zaradili PC zostavy, monitory a privátne značky Alza. Obrat sekcie gamingu prekonal 4 miliardy korún. Spoločne s malými domácimi spotrebičmi, mobilnými telefónmi, notebookmi a príslušenstvom tak patria medzi obratovo najväčšie segmenty v Alze. Segmenty s najrýchlejším tempom rastu boli auto-moto, kancelárske potreby, konzoly a hry, PC zostavy, sortiment pre domácich miláčikov a smart domácnosť. Medzi najpredávanejšie druhy tovaru sa prebojovali knihy a LEGO, prvá desiatka tak už nie je čisto doménou elektroniky a IT. Štyri z desať najpredávanejších položiek minulého roka potom tvoria rôzne druhy respirátorov, tých sa vlani v Alze predalo spoločne rúškami 4,3 milióna kusov.


Najvyšší denný obrat e-shop vlani zaznamenal 13. decembra, kedy spracoval 130 tisíc objednávok vo výške 315 miliónov korún. Počas vianočnej špičky, ktorá vlani trvala dva týždne, Alza sedemkrát prekonala denný obratový rekord z roku 2020 a spracovala viac ako 1,5 milióna objednávok v hodnote atakujúcej 4 miliardy korún.


[1] Zdroj: Hodnotenie Digital 100 by Similarweb dostupné online: https://www.similarweb.com/corp/de/digital-100/#page-2

Print

P-DC1-WEB06
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info