Za rekordný kvartál Alza.sk odmení zákazníkov najnižšími cenami za posledný rok

Bratislava, 10. novembra 2021 – Alza.sk dnes oznámila výsledky príprav na predvianočnú nákupnú sezónu. Podľa najväčšieho slovenského e-shopu je kľúčom k úspechu dôraz na kvalitu zákazníckeho servisu, investície do infraštruktúry výdajných AlzaBoxov, skladových kapacít a tvorby zásob tovaru. Pre práve začatú akciu Black Friday sa firme podarilo pripraviť ponuku takmer 10 tisíc produktov za rovnaké alebo nižšie ceny ako minulý rok. 


Alza.sk sa od začiatku tohto roka zamerala na zlepšovanie interných procesov s cieľom ďalej skvalitňovať poskytované služby. „Zameranie na zákazníka a jeho skúsenosť s nakupovaním na Alza.sk sa postupne prejavuje na našich obchodných výsledkoch. Aktuálne 30 % zvýšenie obratu, ktoré sme zaznamenali v lete, pre nás predstavuje najrýchlejší štvrťročný rast mimo lockdownu za minimálne posledných šesť rokov,“ povedal Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.sk. E-shopu sa ďalej podarilo zvýšiť ukazovateľ kvality doručenia, prijať 88 % hovorov na slovenskom call cente do 20 sekúnd, znížiť počet sťažností zákazníkov o 70 % a skrátiť priemerný čas doručenia od prijatia objednávky o pätinu na Slovensku a o 17 % v Českej republike. Najväčší rast zaznamenal predaj potrieb pre domáce zvieratá o viac ako 100 %, herných konzol a počítačových herných zostáv o viac ako 70 %.

 

Black Friday za najnižšie ceny

 

Do práve spustenej nákupnej akcie Black Friday e-shop zaradil širokú ponuku produktov naprieč ponúkaným portfóliom od elektroniky cez veľké domáce spotrebiče, hračky, až po kozmetiku, šperky alebo športové potreby. Celkovo sa jedná o takmer 10 tisíc a dvakrát viac kusov tovaru ako vlani. Tie pritom firma zákazníkom ponúka za najnižšie ceny za posledných 365 dní, a pomáha tak zákazníkom v predvianočnom období lacno nakúpiť v silnom inflačnom prostredí. Alza si zakladá na transparentných výpočtoch výšky zliav a ich férovej komunikácii. Už tretí rok nepoužíva žiadne „zľavy až 80 %“ a uvádza výšku zľavy v porovnaní s najnižšou cenou, za ktorú produkt predávala v posledných 30 dňoch. 

Stávka na skladové zásoby a privátne značky

 

Túto stratégiu firme umožňujú jej masívne investície do zásob, ich hodnota je o 35 % vyššia ako minulý rok a presahuje 400 miliónov eur, a do logistickej infraštruktúry. Otvorenie novej slovenskej centrály s AlzaDrive a skladom, ktorá využíva rovnakú techniku ako veľké logistické centrá, výrazne uľahčí zvládnutie predvianočného náporu. Najmodernejší Showroom Alza.sk je súčasťou nákupného centra Nivy a na dvoch podlažiach sú tu vystavené tisíce produktov, rozdelených do tematických zón. E-shop tu navyše úplne prvýkrát predstavil tzv. AlzaWall umožňujúci rýchle a bezkontaktné prevzatie objednávky. Spolu s rozšírením kapacity svojich existujúcich skladov a otvorením nového logistického centra v Chrášťanoch pri Prahe Alza zvýšila skladové možnosti o takmer polovicu.

 

K udržaniu súčasnej cenovej hladiny prispela aj rozrastajúca sa rodina privátnych značiek, na ktorých vývoji spoločnosť intenzívne pracuje. Aktuálne ich je osemnásť a zastrešujú 4 000 rôznych výrobkov, ktoré takmer vždy vďaka ponúkanému pomeru ceny a kvality patria medzi najpredávanejší tovar daného segmentu. Z tohtoročných noviniek je možné spomenúť domáce elektrospotrebiče Siguro, elektrobicykle Ratikon, fitnes stroje Stormred a širokú škálu príslušenstva pre mobilné telefóny Alza Guard. Napriek tomu e-shop tento rok odporúča nenechávať nákupy úplne na poslednú chvíľu, pretože najširší výber je dostupný práve teraz na začiatku hlavnej sezóny.

 

Pred Vianocami rozhoduje rýchlosť a pohodlie

V súlade so svojou víziou sa Alza snaží zákazníkom nielen ponúkať široké portfólio kvalitných produktov, ale taktiež urobiť nákup pre zákazníkov čo najpohodlnejšie a najjednoduchšie. Navigácia jej e-shopu na webe aj v mobilnej aplikácii preto cez leto prešla výrazným re-dizajnom s cieľom uľahčiť zákazníkovi orientáciu v rozrastajúcej sa ponuke tovaru.

 

Samotná aplikácia, ktorá sa v obchodoch s aplikáciami dlhodobo umiestňuje medzi top 10 nákupnými aplikáciami, získala pred sezónou niekoľko zlepšení. Obľúbená funkcia vyzdvihnutia objednávky cez aplikáciu teraz odpočítava aktuálny čas, kedy bude tovar pre zákazníka pripravený na prepážke. Po novom je možné pomocou aplikácie tiež bezkontaktne vyzdvihnúť objednávky zo siete viac ako 1500 AlzaBoxov. Tú Alza otvorila pre doručovanie celému trhu a je možné do nej objednávať z viac ako tisíc ďalších e-shopov napojených cez integrátorov alebo spolupracujúcich dopravcov, ako je napr. najnovší z nich Slovak Parcel Service.

 

Pre ešte väčšiu pohodu a pohodlie zákazníkov firma predlžuje možnosť výmeny nevhodných darčekov zadarmo do konca januára a rozšírila ponuku sprievodných služieb o darčekové balenie mobilných telefónov, inteligentných hodiniek, parfumov alebo šperkov a kozmetiky.

 

Print

P-DC1-WEB13
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info