Alza.sk sa od začiatku tohto roka zamerala na zlepšovanie interných procesov s cieľom ďalej skvalitňovať poskytované služby. „Zameranie na zákazníka a jeho skúsenosť s nakupovaním na Alza.sk sa postupne prejavuje na našich obchodných výsledkoch. Aktuálne 30 % zvýšenie obratu, ktoré sme zaznamenali v lete, pre nás predstavuje najrýchlejší štvrťročný rast mimo lockdownu za minimálne posledných šesť rokov,“ povedal Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.sk. E-shopu sa ďalej podarilo zvýšiť ukazovateľ kvality doručenia, prijať 88 % hovorov na slovenskom call cente do 20 sekúnd, znížiť počet sťažností zákazníkov o 70 % a skrátiť priemerný čas doručenia od prijatia objednávky o pätinu na Slovensku a o 17 % v Českej republike. Najväčší rast zaznamenal predaj potrieb pre domáce zvieratá o viac ako 100 %, herných konzol a počítačových herných zostáv o viac ako 70 %.
Do práve spustenej nákupnej akcie Black Friday e-shop zaradil širokú ponuku produktov naprieč ponúkaným portfóliom od elektroniky cez veľké domáce spotrebiče, hračky, až po kozmetiku, šperky alebo športové potreby. Celkovo sa jedná o takmer 10 tisíc a dvakrát viac kusov tovaru ako vlani. Tie pritom firma zákazníkom ponúka za najnižšie ceny za posledných 365 dní, a pomáha tak zákazníkom v predvianočnom období lacno nakúpiť v silnom inflačnom prostredí. Alza si zakladá na transparentných výpočtoch výšky zliav a ich férovej komunikácii. Už tretí rok nepoužíva žiadne „zľavy až 80 %“ a uvádza výšku zľavy v porovnaní s najnižšou cenou, za ktorú produkt predávala v posledných 30 dňoch.
Túto stratégiu firme umožňujú jej masívne investície do zásob, ich hodnota je o 35 % vyššia ako minulý rok a presahuje 400 miliónov eur, a do logistickej infraštruktúry. Otvorenie novej slovenskej centrály s AlzaDrive a skladom, ktorá využíva rovnakú techniku ako veľké logistické centrá, výrazne uľahčí zvládnutie predvianočného náporu. Najmodernejší Showroom Alza.sk je súčasťou nákupného centra Nivy a na dvoch podlažiach sú tu vystavené tisíce produktov, rozdelených do tematických zón. E-shop tu navyše úplne prvýkrát predstavil tzv. AlzaWall umožňujúci rýchle a bezkontaktné prevzatie objednávky. Spolu s rozšírením kapacity svojich existujúcich skladov a otvorením nového logistického centra v Chrášťanoch pri Prahe Alza zvýšila skladové možnosti o takmer polovicu.
K udržaniu súčasnej cenovej hladiny prispela aj rozrastajúca sa rodina privátnych značiek, na ktorých vývoji spoločnosť intenzívne pracuje. Aktuálne ich je osemnásť a zastrešujú 4 000 rôznych výrobkov, ktoré takmer vždy vďaka ponúkanému pomeru ceny a kvality patria medzi najpredávanejší tovar daného segmentu. Z tohtoročných noviniek je možné spomenúť domáce elektrospotrebiče Siguro, elektrobicykle Ratikon, fitnes stroje Stormred a širokú škálu príslušenstva pre mobilné telefóny Alza Guard. Napriek tomu e-shop tento rok odporúča nenechávať nákupy úplne na poslednú chvíľu, pretože najširší výber je dostupný práve teraz na začiatku hlavnej sezóny.
V súlade so svojou víziou sa Alza snaží zákazníkom nielen ponúkať široké portfólio kvalitných produktov, ale taktiež urobiť nákup pre zákazníkov čo najpohodlnejšie a najjednoduchšie. Navigácia jej e-shopu na webe aj v mobilnej aplikácii preto cez leto prešla výrazným re-dizajnom s cieľom uľahčiť zákazníkovi orientáciu v rozrastajúcej sa ponuke tovaru.
Samotná aplikácia, ktorá sa v obchodoch s aplikáciami dlhodobo umiestňuje medzi top 10 nákupnými aplikáciami, získala pred sezónou niekoľko zlepšení. Obľúbená funkcia vyzdvihnutia objednávky cez aplikáciu teraz odpočítava aktuálny čas, kedy bude tovar pre zákazníka pripravený na prepážke. Po novom je možné pomocou aplikácie tiež bezkontaktne vyzdvihnúť objednávky zo siete viac ako 1500 AlzaBoxov. Tú Alza otvorila pre doručovanie celému trhu a je možné do nej objednávať z viac ako tisíc ďalších e-shopov napojených cez integrátorov alebo spolupracujúcich dopravcov, ako je napr. najnovší z nich Slovak Parcel Service.
Pre ešte väčšiu pohodu a pohodlie zákazníkov firma predlžuje možnosť výmeny nevhodných darčekov zadarmo do konca januára a rozšírila ponuku sprievodných služieb o darčekové balenie mobilných telefónov, inteligentných hodiniek, parfumov alebo šperkov a kozmetiky.
We use 8 categories of cookies on our website:
Technical cookies
These are strictly necessary for the functioning of the website and the features you choose to use. Without them, our website would not work; you wouldn't be able to log in to your user account, for example.Functionality cookies
These cookies allow us to remember your basic choices and improve the user experience. These include remembering your preferred language or allowing you to stay logged in permanently.Social media cookies
These cookies allow us to easily link you to your social media profile and, for example, allow you to share products and services with your friends and family.Content personalisation
These cookies allow us to show you content and ads according to the information we have about you to best meet your needs. This includes what content you have viewed, or on what device you are accessing our website.Non-personalised advertising
These cookies allow us to show you general ads for products and services.Personalised advertising
Thanks to these cookies, we and our partners can offer you relevant products and services based on your purchases, your shopping behaviour and your preferences.Audience metrics
These cookies allow us to optimise our site for your convenience based on how you use it. The aim is to remember or anticipate your choices. This includes, for example, the use of features, their location, or the behaviour on the page.Third party cookies
These are third party cookies, and you can find out more about them and our partners here.By giving your consent to the processing of cookies, functionality and analytical cookies will be installed on the device you use to browse the website (click on the "I understand" button for both categories, or you can select only one of the categories by clicking on the "Settings" button). We always install technical cookies on your device, even without your explicit consent, because without them our website would simply not work.
You can revoke your consent to the processing of cookies. In connection with our company's cookie processing, you also have the following rights: the right to access cookies, delete, modify, supplement and correct them, restrict processing and the right to lodge a complaint with the Office for Personal Data Protection. Read more about your rights.
For even more detailed information about how we process cookies, please see our Personal Data Protection Policy.