Zobraziť katalóg
Cena
-
Dostupnosť
Stav tovaru
Hodnotenia od zákazníkov
Výber rozmeru pneu
Kategória
Osobné auto
(1 149)
SUV
(399)
Dodávka
(262)
Štvorkolka
(2)
Nákladné auto
(3)
Offroad
(70)
Rýchlostný index
N (do 140 km/h)
(2)
Q (do 160 km/h)
(18)
R (do 170 km/h)
(128)
S (do 180 km/h)
(48)
T (do 190 km/h)
(301)
Index zaťaženia
88 (do 560 kg)
(100)
95 (do 690 kg)
(83)
99 (do 775 kg)
(83)
91 (do 615 kg)
(77)
94 (do 670 kg)
(76)
Priľnavosť na mokrom
A
(143)
B
(901)
C
(479)
D
(18)
E
(47)
F
(2)
Úspora paliva
A
(40)
B
(290)
C
(769)
D
(194)
E
(261)
F
(35)
Hlučnosť v dB
66 dB
79 dB
-
Najnovšie objednávky
Filtrovať

Celoročné pneumatiky

Celoročné pneumatiky sú ideálnym variantom pre vodičov, ktorí jazdia primárne po meste, nevydávajú sa do horských oblastí a majú nízky ročný nájazd kilometrov. Odpadá nutnosť prezúvania a ušetríte za pneuservis. Jazdný komfort aj akčné vlastnosti celoročných pneumatík sú pre bežnú prevádzku dostatočné. Stále však ide o kompromis medzi letnou a zimnou súpravou pneumatík.

Pokračovať

Celoročné pneumatiky: univerzál, ale kompromis

Celoročné pneumatiky sú vo svojej podstate zimné pneumatiky s pevnejším kordom a plášťom. Motoristi vedia, že štandardne sa pri osobných automobiloch používajú dve súpravy pneumatík. Letné a zimné. Každá z nich je prispôsobená danej sezóne. V základe sa letné a zimné pneu líšia typom zmesi a vzorkou.

Celoročné pneumatiky – výhody a nevýhody

  • Celoročné zákonné použitie
  • Úspora za druhú súpravu pneumatík
  • Úspora za úkon v pneuservise
  • Odpadá skladovanie druhej súpravy
  • Neprekvapí vás náhly výkyv počasia
  • V lete všeobecne horšie vlastnosti, než letné pneumatiky
  • V zime všeobecne horšie vlastnosti, než zimné pneumatiky
  • Nehodia sa pre športovú jazdu v lete

Letné pneumatiky v zimne

Zákon ukladá povinnosť použiť zimné pneumatiky v období od 15. novembra do 31. marca nasledujúceho roku, pokiaľ sa na pozemnej komunikácii nachádza súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza, alebo je možné túto situáciu predpokladať. Za suchého počasia je možné teda letné pneumatiky v zime použiť, ale neodporúčame to. Ich vlastnosti sa zhoršujú a riskujete argumentáciu s políciou. Odporúčame používať zimné alebo celoročné gumy.

Zimné pneumatiky v lete

Legislatíva použitie zimných pneumatík v letných mesiacoch nevylučuje, resp. nevyžaduje použitie pneumatík letných. Mnoho vodičov preto zo zimných gúm neprezúva. Ju ale nutné dodať, že sa zimné pneumatiky v teplom letnom počasí výraznejšie opotrebovávajú, vozidlo do nich obuté v krízovej situácii skôr stratí stabilitu a predlžuje sa pri nich brzdná dráha.

Celoročné pneumatiky v zime

Celoročné pneumatiky je prípustné používať v období od 15. novembra do 31. marca a to aj na úsekoch, kde sú predpísané zimné pneumatiky bez ohľadu na počasie. Jedinými podmienkami sú hĺbka dezénu minimálne 4 mm a označenie M+S (to pneu celoročné majú). Testy pneumatík ukazujú, že pneu celoročné v parametroch kvality záberu a brzdnej dráhy na snehu/ľade strácajú v porovnaní so zimnými pneumatikami. V mestskej premávke to nemusí byť problém.

Celoročné pneu v lete

V porovnaní s priemernými letnými pneumatikami majú všeobecne celoročné pneu v lete sklony k prehrievaniu a horšie držia v zákrutách. Záleží však aj na štýle jazdy. Pokiaľ jazdíte predpisovo a nepokúšate fyzikálne zákony, bezpečnosť pneumatík je dostatočná. Pneumatiky celoročné sa v lete opotrebujú menej, než zimné pneumatiky.

Ako vybrať správne celoročné pneu

Ak vyberáte celoročné pneu, dbajte predovšetkým na rozmery, ktoré musia súhlasiť s údajmi vo veľkom technickom preukaze vášho vozidla. Ďalej sa zamerajte na rôzne indexy pneu, ktoré určujú ich vlastnosti. Pri výbere by hlavnú úlohu nemala hrať iba cena – najlacnejšie pneumatiky celoročné bývajú spravidla najmenej kvalitné. Nekvalitné pneu sa rýchlejšie opotrebovávajú, sú hlučné a môžu znižovať bezpečnosť jazdy.

Rozmer pneumatiky

Rozmery pneumatík

  • Šírka pneumatiky – uvádza sa v milimetroch. Všeobecne športové a väčšie vozidlá majú pneumatiky širšie.
  • Profil pneumatiky – pomer výšky bočnice pneumatiky k jej šírke vyjadrený v percentách.
  • Priemer pneumatiky – vyjadruje jej vnútorný priemer, ktorý musí byť zhodný s priemerom disku.

Výbava pneumatík

  • Núdzový dojazd (run-flat) – vďaka zosilnenej bočnici dokáže pneumatika dokončiť jazdu aj s defektom. Výrobcovia značia dojazdové pneu rôzne: Continental (SSR/CSR), Dunlop (DSST), Bridgestone (RFT), Pirelli (RFT), Goodyear (ROF).
  • Spevnený golier – umožňuje väčšie nahustenie pneumatík a zvyšuje tak ich nosnosť. Spevnené pneumatiky majú dlhšiu životnosť, vyššiu odolnosť voči poškodeniu a sú odolné proti preťaženiu.
  • Ochrana ráfika – pneumatika pomocou krycieho lemu chráni ráfik pred poškodením spôsobeným odlietavajúcimi kamienkami či nešikovným nabehnutím na pätník.
  • Bezdušové pneumatiky – bezpečnejšie v prípade prepichnutia. Namiesto duše je pneumatika vyplnená špeciálnou vrstvou gumy, ktorá bráni úniku vzduchu pod ráfikom.

Prehľad skratiek pri pneumatikách (označené v technickom preukaze)

Vlastnosti Označenie Celé označenie v TP
Radiálne pneu R 195/65 R 15 95H hr XL
Vysokorýchlostné pneu ZR 225/40 ZR 18 92 Y XL
Pneu so zvýšenou nosnosťou XL/RF 195/65 R 15 95H hr XL
Bezdušové pneu tl 195/65 R 15 95H hr XL
Dušové pneu (pri motocykloch) tt 195/65 R 15 95H tt XL

Rýchlostný index pneumatík

Rýchlostný index udáva, na akú najvyššiu rýchlosť je pneumatika stavaná. Je vyjadrený písmenom, ktorému zodpovedá rýchlostný limit. Rýchlostný index by mal zodpovedať predpísaným hodnotám maximálnej rýchlosti vozidla, ktoré sú uvedené v technickom preukaze.

Index N Q R S T U H V W Y ZR
Max. rýchlosť v km/h 140 160 170 180 190 200 210 240 270 300 240+

Trieda priľnavosti na mokrom povrchu

Podľa schopností na mokrom povrchu sa pneumatiky delia do tried A – E. Pneu s dobrou priľnavosťou má na mokrej vozovke kratšiu brzdnú dráhu, zaisťuje lepší záber na mokre a má lepšiu stabilitu pri zatáčaní.

  • A = najlepšie hodnotenie.
  • E = najhoršie hodnotenie.

Trieda úspory paliva

Označovaná tiež ako trieda valivého odporu. Rozmedzie hodnôt je znázornené na stupnici A až E. Spotreba paliva vozidla je výrazne ovplyvňovaná hodnotou valivého odporu pneumatík. Čím je valivý odpor vyšší, tým vyššia je aj spotreba paliva.

  • A = najlepšie hodnotenie.
  • E = najhoršie hodnotenie.

Trieda hlučnosti

Podľa vonkajšieho hluku vydávaného pneumatikou (65 až 75 dB), delíme pneu do troch kategórií hlučnosti. A značí najnižšiu hlučnosť, C potom znamená hlučnosť najvyššiu.

Záťažový index

Záťažový index udáva, aké maximálne zaťaženie je schopná uniesť jedna pneumatika.

Nosnostný index Ni Kg/1 pneu Nosnostný index Ni Kg/1 pneu Nosnostný index Ni Kg/1 pneu
50 190 75 387 100 800
51 195 76 400 101 825
52 200 77 412 102 850
53 206 78 425 103 875
54 212 79 437 104 900
55 218 80 450 105 925
56 224 81 462 106 950
57 230 82 475 107 975
58 236 83 487 108 1000
59 243 84 500 109 1030
60 250 85 515 110 1060
61 257 86 530 111 1090
62 265 87 545 112 1120
63 272 88 560 113 1150
64 280 89 580 114 1180
65 290 90 600 115 1215
66 300 91 615 116 1250
67 307 92 630 117 1285
68 315 93 650 118 1320
69 325 94 670 119 1360
70 335 95 690 120 1400
71 345 96 710 121 1450
72 355 97 730 122 1500
73 365 98 750 123 1550
74 375 99 775 124 1600

i

Na bočnici pneumatiky nájdete okrem iného aj DOT kód, ktorý udáva rozmer pneumatiky a dátum jej výroby. Dátum výroby pneu pritom značí posledné štvorčíslie DOT kódu, kedy prvé dve čísla označujú týždeň a dve posledné rok vyrobenia pneumatiky.

Zaujíma vás, aké majú celoročné pneumatiky recenzie? Pozrite sa do kategórie, kde nájdete pneumatiky zoradené podľa recenzií našich zákazníkov.

Skryť popis
Pomohla vám táto informácia?
Tento formulár slúži len na hodnotenie informácií v popise vyššie.
Ak máte otázku k produktom, službám, doprave, či inú požiadavku, využite zákaznícku podporu.
Čo by sme v ňom mali zlepšiť? Chýba vám tu niečo? Je niečo uvedené zle? Podeľte sa.